Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
MikeRotch ::
Ne kaže ker trdiš na sveto da je toyota, ups tesla najboljša za vse.
Lahko prosim pokažeš kje sem to napisal.
Malo resnosti prosim.
bciciban- ::
Ne kaže ker trdiš na sveto da je toyota, ups tesla najboljša za vse.
Lahko prosim pokažeš kje sem to napisal.
Malo resnosti prosim.
Jaz imam handson izkušnje z Ioniq5 in Teslo Y.
Ti pa opletas z tem kako je Y boljši ker je sw defined.
Po praktični uporabi enega in drugega ima na koncu Y samo prednost večjega dosega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
MikeRotch ::
Napisal si "Trdiš, da je Tesla najboljša za vse". Kje točno sem to napisal?
Pojdi nazaj in še enkrat preberi.
1. Primerjal sem Kono z Model 3, po točkah. Ioniqa si ti privlekel v enačbo in prva stvar, ki si jo napisal je, da je Ioniq dražji in ima krajši doseg.
2. SVD je definitivno prednost. Lahko si sicer zatiskaš oči, da ni.
3. Če kdo, potem ti opletaš z nekimi subjektivnimi lastnostmi. "Bolj prijeten" in podobno. Za koga, pa kako definiraš prijetnost?
4. Tale zadnji stavek je prav tako brezvezen. Za nekoga, ki rabi maksimalno 200km dosega, večji doseg ni nobena prednost. Avtomobili sami po sebi nimajo prednosti in slabosti, imajo samo lastnosti. Uporabniki se pa sami odločijo, če je neka lastnost prednost ali slabost.
Pojdi nazaj in še enkrat preberi.
1. Primerjal sem Kono z Model 3, po točkah. Ioniqa si ti privlekel v enačbo in prva stvar, ki si jo napisal je, da je Ioniq dražji in ima krajši doseg.
2. SVD je definitivno prednost. Lahko si sicer zatiskaš oči, da ni.
3. Če kdo, potem ti opletaš z nekimi subjektivnimi lastnostmi. "Bolj prijeten" in podobno. Za koga, pa kako definiraš prijetnost?
4. Tale zadnji stavek je prav tako brezvezen. Za nekoga, ki rabi maksimalno 200km dosega, večji doseg ni nobena prednost. Avtomobili sami po sebi nimajo prednosti in slabosti, imajo samo lastnosti. Uporabniki se pa sami odločijo, če je neka lastnost prednost ali slabost.
bciciban- ::
Cena in doseg nista edina kriterija.
Druge kvalitete ioniqa ga na koncu naredijo boljši avto kot je Y.
Druge kvalitete ioniqa ga na koncu naredijo boljši avto kot je Y.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
bciciban- ::
2. SVD je definitivno prednost. Lahko si sicer zatiskaš oči, da ni.
Kako je to prednost meni kot uporabniku?
Lahko je posredno če proizvajalec zaradi tega realizira prihranke in jih prenese na kupca.
Zakaj bi mene sicer to brigalo?
Mogoče sem malo naspicen ker v IT-ju že 15 let porivajo softvare defined X, kjer je v 99% to samo buzzword.
Software defined network, software defined data center, software defined...
MikeRotch ::
Kako je to prednost meni kot uporabniku?
Boljši avto dobiš. Bolj učinkovit, cenejši, lažje ga je nadgraditi, manj se kvari, s časom dobiva nove funkcionalnosti...
Utk ::
To kaj je za nekega konkretnega uporabnika bolje ali pa pomembno ali pa nepomembno, je precej vseeno.
Ste 3 leta stari da ne zmorete vsaj malo abstraktno razmišljat?
Nekdo, ki dela avto od začetka, brez balasta, združuje po 5 komponent v eno je pač v prednosti, medtem ko drugi delajo 5, vsako s svojim ohišjem in od drugega dobavitelja. Če temu avtu odpada kolo občasno je popolnoma vseeno. To bojo že zrihtali, če je res problem. Bistveno hitreje kot bo ostala cela stara industrija začela delat stvari od začetka do konca tako kot bi bilo optimalno.
Zato je panike pri vw. Ne ker imajo izgubo, ker je nimajo, ne ker imajo kitajci bolj kvalitetno notranjost, ker je nimajo, ampak ker stvari delajo drugače, bolje, in vw bo to težko, predvsem pa ne poceni, posnemal.
Ste 3 leta stari da ne zmorete vsaj malo abstraktno razmišljat?
Nekdo, ki dela avto od začetka, brez balasta, združuje po 5 komponent v eno je pač v prednosti, medtem ko drugi delajo 5, vsako s svojim ohišjem in od drugega dobavitelja. Če temu avtu odpada kolo občasno je popolnoma vseeno. To bojo že zrihtali, če je res problem. Bistveno hitreje kot bo ostala cela stara industrija začela delat stvari od začetka do konca tako kot bi bilo optimalno.
Zato je panike pri vw. Ne ker imajo izgubo, ker je nimajo, ne ker imajo kitajci bolj kvalitetno notranjost, ker je nimajo, ampak ker stvari delajo drugače, bolje, in vw bo to težko, predvsem pa ne poceni, posnemal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
bciciban- ::
Kako je to prednost meni kot uporabniku?
Boljši avto dobiš. Bolj učinkovit, cenejši, lažje ga je nadgraditi, manj se kvari, s časom dobiva nove funkcionalnosti...
To nima nobene veze z sw defined arhitekturo.
Učinkovitost je predvsem posledica aerodinamike in doternaosti baterij in motorja.
Cenejši, mogoče.
Zakaj bi se manj kvaril?
Zakaj bi bila enostavnost nadgradnje nekaj kar je meni pomembno? To je kvečjemu potuha za proizvajalce da izdajo beta verzijo, pa potem flikajo.
Vidimo kako Tesla dela FSD, samo sto nije...
In ta stalna povezanost nas bo še tepla. Samo čakam da nekdo brikne vse avte enega proizvajalca ker je vse na netu.
Jaz z teslo kljub sw arhitekturi nisem dobil boljšega avta.
Pa ni slab avto, samo je pa samo avto z določenimi kvalitetami in z nekaj precej tečnimi minusi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
codeMonkey ::
Kaksen BMW i5 je lep primer. Spredaj se vedno s tipicno dolgim pokrovom, ampak nima frunka. Ima kanal za pogonsko gred (zato manj prostora za noge zadaj), ampak gredi ni. Stane pa na koncu se vedno kot A6 etron. Pocakajmo se na porabo ipd., ampak nova PPE platforma je bila predstavljena ze s Q6 etronom, in je bila pohvaljena. Za BMW je vse to super, za kupce pa ne razumem zakaj bi kdo to kupil. Vsaj zdaj, ko je alternativa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Zakaj bi bila enostavnost nadgradnje nekaj kar je meni pomembno? To je kvečjemu potuha za proizvajalce da izdajo beta verzijo, pa potem flikajo.
Ker software napisati je izredno casovno potratna zadeva, moznih featurjev pa je neskoncno. Kar pomeni, da se lahko avti izboljsujejo cez svojo zivljensko dobo. Seveda to prinese dodaten strosek. Kje je meja cost/benefit je seveda vprasanje. Ampak danes kupiti nov avto, ki nima veliko kamer, mocnega racunalnika, je pac idiotizem brez primere.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
bciciban- ::
codeMonkey je izjavil:
Kaksen BMW i5 je lep primer. Spredaj se vedno s tipicno dolgim pokrovom, ampak nima frunka. Ima kanal za pogonsko gred (zato manj prostora za noge zadaj), ampak gredi ni. Stane pa na koncu se vedno kot A6 etron. Za BMW je super, za kupce pa ne razumem zakaj bi kdo to kupil. Vsaj zdaj, ko je alternativa.
To je primer neumnosti. Se strinjam.
Ioniq5 in ID.7 pa sta dejansko EV platformi brez ice kompromisov.
In zame je Ioniq5 že sedaj boljši kot Y.
ID.7 pa bi bil, če bi se nemci naučili pisat sw.
Zakaj bi bila enostavnost nadgradnje nekaj kar je meni pomembno? To je kvečjemu potuha za proizvajalce da izdajo beta verzijo, pa potem flikajo.
Ker software napisati je izredno casovno potratna zadeva, moznih featurjev pa je neskoncno. Kar pomeni, da se lahko avti izboljsujejo cez svojo zivljensko dobo. Seveda to prinese dodaten strosek. Kje je meja cost/benefit je seveda vprasanje. Ampak danes kupiti nov avto, ki nima veliko kamer, mocnega racunalnika, je pac idiotizem brez primere.
Se strinjam deloma.
Vem da je pisanje sw kompleksna zadeva ker sem v tem. Vem pa da nam je možnost stalnih nadgradenj tudi potuha
In sw featurji so za nas stare prdce over rated.
Še pri vw ki je glede sw najslabši ne bi zares nič pogrešal v primerjavi z Y.
Pogrešam pa na Y povsem navadne parkirne senzorje ker ultra super duper kamere in sw še vedno delajo slabše kot senzorji za par eur.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
kow ::
In sw featurji so za nas stare prdce over rated.
To je irrelevantno, razen ce avta nikoli ne bos prodal in te ne zanima njegova trzna vrednost.
Pogrešam pa na Y povsem navadne parkirne senzorje ker ultra super duper kamere in sw še vedno delajo slabše kot senzorji za par eur.
"se vedno" ima omejen casovni rok.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
bciciban- ::
In sw featurji so za nas stare prdce over rated.
To je irrelevantno, razen ce avta nikoli ne bos prodal in te ne zanima njegova trzna vrednost.
Pogrešam pa na Y povsem navadne parkirne senzorje ker ultra super duper kamere in sw še vedno delajo slabše kot senzorji za par eur.
"se vedno" ima omejen casovni rok.
Avto je zguba in ga ne kupiš ker ga boš "dobro" prodal.
To je taka logika ko je nekoč folk preplaceval vw dizle, ker bodo več vredni ob prodaji.
"se vedno" ima omejen casovni rok.
Točno potrjuješ moj point.
Prodali so nam slabšo zadevo z obljubo da bodo zrihtal.
Zaenkrat čakam že leto in pol
P.S. V letu in pol se ne spomnim ene koristne novosti updejtov,da bi res opazil.
Mogoče če bi imel na voljo oba avta z trenutnim in leto in pol starim sw in da primerjam.
Kar pa mi je ostalo v spominu je to da avta nisem mogel odklenit z telefonom po nadgradnji.
Na srečo sem imel s sabo kartico v denarnici. No od tedaj dalje jo imam vedno kar v ovitku telefona, ker denarnice nimam vedno s sabo. Pa še par takih "zabavnih" dogodkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
Bostjan_321 ::
Sodelavec je moral z taksijem domov ker mu telefona ne več odklenil Tesle. Še danes je penast ker je dal 100eur za taksi in ga čakal eno uro.
Znanec je pa obstal z vw-jem,ki je javil napako in se ni hotel zagnati ko je prišel s trgovine.
Potem je klical vleko in ko je vleka prišla je avto začel delat. Na servisu niso ugotovili kaj je bila težava ampak kolikor vem se mu ni ponovilo.
Avtomobili so preveč računalniki danes in si ne predstavljam kaosa ko bodo kakega proizvajalca masovno pohekal
Znanec je pa obstal z vw-jem,ki je javil napako in se ni hotel zagnati ko je prišel s trgovine.
Potem je klical vleko in ko je vleka prišla je avto začel delat. Na servisu niso ugotovili kaj je bila težava ampak kolikor vem se mu ni ponovilo.
Avtomobili so preveč računalniki danes in si ne predstavljam kaosa ko bodo kakega proizvajalca masovno pohekal
MikeRotch ::
To nima nobene veze z sw defined arhitekturo.
Učinkovitost je predvsem posledica aerodinamike in doternaosti baterij in motorja.
Cenejši, mogoče.
Zakaj bi se manj kvaril?
Zakaj bi bila enostavnost nadgradnje nekaj kar je meni pomembno? To je kvečjemu potuha za proizvajalce da izdajo beta verzijo, pa potem flikajo.
Seveda ima. Veliko.
Učinkovitost je npr. tudi posledica algoritmov za ogrevanje in hlajenje baterije. Pa različnih režimov delovanja motorja, različih nastavitev baterije, hitrosti polnjenja...
Zakaj bi se manj kvaril? Npr. zato, ker imaš na cesti milijone avtomobilov s praktično real time diagnostiko ter možnost spreminjanja n parametrov. Pa lahko na daljavo preprečiš prekomerno obrabo. Ali pa že v osnovi avto načrtuješ tako, da znajo komponente komunicirati med sabo in lahko na tedenski ravni izboljšuješ avtomobile, ki pridejo iz tovarne, med tem, ko konkurenca to naredi enkrat na 3 do 4 leta.
Enostavnost nadgradnje je pomembna zato, ker lahko Tesla pošlje en OTA update, pa ima avto 5m krajšo zavorno pot. Ali bolj udobno vožnjo s spremembo nastavitev podvozja. Ali pa navadne luči spremeniš v adaptivne.
bciciban- ::
To nima nobene veze z sw defined arhitekturo.
Učinkovitost je predvsem posledica aerodinamike in doternaosti baterij in motorja.
Cenejši, mogoče.
Zakaj bi se manj kvaril?
Zakaj bi bila enostavnost nadgradnje nekaj kar je meni pomembno? To je kvečjemu potuha za proizvajalce da izdajo beta verzijo, pa potem flikajo.
Seveda ima. Veliko.
Učinkovitost je npr. tudi posledica algoritmov za ogrevanje in hlajenje baterije. Pa različnih režimov delovanja motorja, različih nastavitev baterije, hitrosti polnjenja...
Zakaj bi se manj kvaril? Npr. zato, ker imaš na cesti milijone avtomobilov s praktično real time diagnostiko ter možnost spreminjanja n parametrov. Pa lahko na daljavo preprečiš prekomerno obrabo. Ali pa že v osnovi avto načrtuješ tako, da znajo komponente komunicirati med sabo in lahko na tedenski ravni izboljšuješ avtomobile, ki pridejo iz tovarne, med tem, ko konkurenca to naredi enkrat na 3 do 4 leta.
Enostavnost nadgradnje je pomembna zato, ker lahko Tesla pošlje en OTA update, pa ima avto 5m krajšo zavorno pot. Ali bolj udobno vožnjo s spremembo nastavitev podvozja. Ali pa navadne luči spremeniš v adaptivne.
Kakšen kup bikovega kakca.
Proizvajalec bo kao popravil moje bremze na daljavo, v praksi pa ostanem pred zaklenjenim avtom
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
MikeRotch ::
Sodelavec je moral z taksijem domov ker mu telefona ne več odklenil Tesle.
A sodelavec ve, da lahko avto odklene in zažene tudi kdo drug? Žena, punca, otroci...
Pa kako točno je to izgledalo? Se mi je že zgodilo, da avto ni takoj zaznal telefona v žepu, sem moral 2x potegniti za kljuko. Da Tesla App ne bi deloval pa še nisem slišal.
Kakšen kup bikovega kakca.
Veliko manjši kot "Ioniq5 je boljši avto ker je bolj prijeten".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
bciciban- ::
Sodelavec je moral z taksijem domov ker mu telefona ne več odklenil Tesle.
A sodelavec ve, da lahko avto odklene in zažene tudi kdo drug? Žena, punca, otroci...
Pa kako točno je to izgledalo? Se mi je že zgodilo, da avto ni takoj zaznal telefona v žepu, sem moral 2x potegniti za kljuko. Da Tesla App ne bi deloval pa še nisem slišal.
Kakšen kup bikovega kakca.
Veliko manjši kot "Ioniq5 je boljši avto ker je bolj prijeten".
Ti jaz povem.
Pridem do avta, potegnem kljuko in vidim na zaslonu v avtu ko ti nariše da prisloni kartico.
Pogledam telefon in bt je vklopljen,ga izklopim in vklopim pa probam še enkrat in isto.
Potem probam skozi app in spet nič. Potem prislonim kartico in odpre iz prve.
MikeRotch ::
Kaj izklopiš? Telefon? Bluetooth? App?
Kaj naredi, ko v appu ročno odkleneš avto?
Aja, pa dajmo se zjasnit, da je odklepanje s telefonom dodaten feature, ki ga večina konkurence niti ne premore. Tukaj pa dlakocepite, da enkrat na milijon odklepanj nekaj ne skozi 100% gladko.
Kaj naredi, ko v appu ročno odkleneš avto?
Aja, pa dajmo se zjasnit, da je odklepanje s telefonom dodaten feature, ki ga večina konkurence niti ne premore. Tukaj pa dlakocepite, da enkrat na milijon odklepanj nekaj ne skozi 100% gladko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
bciciban- ::
Kaj izklopiš? Telefon? Bluetooth? App?
Kaj naredi, ko v appu ročno odkleneš avto?
Bt sm izklopil/vklopil.
Sej zdej mi deluje, sem ponovno uparil telefon z avtom in je delovalo. Bi pa takrat ostal pred avtom če ne bi imel kartice v denarnici.
Aja, pa dajmo se zjasnit, da je odklepanje s telefonom dodaten feature, ki ga večina konkurence niti ne premore. Tukaj pa dlakocepite, da enkrat na milijon odklepanj nekaj ne skozi 100% gladko.
Poanta je bila to, da mi nadgradnje niso prinesle opaznih izboljšav.
So mi pa prinesle eno težavo, ki bi bila lahko zelo sitna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
kow ::
pegasus ::
Lol, folk se začenja drkat kater EV je boljši na podlagi osebnih izkušenj ... very good problem to have :) Škoda da šele v 2024 ...
bciciban- ::
Lol, folk se začenja drkat kater EV je boljši na podlagi osebnih izkušenj ... very good problem to have :) Škoda da šele v 2024 ...
Še vedno ne bo nihče kupil aptere
Pa je idealisticno gledano optimalen avto.
Samo ne v realnem svetu polnim 2 tonskih SUVov.
V idealnem svetu bi se tudi vozili z do 20m/s.
Ampak tukaj smo :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban- ()
MikeRotch ::
Bt sm izklopil/vklopil.
BT nima veze. Zapreš in ponovno odpreš aplikacijo, v najslabšem primeru.
Poanta je bila to, da mi nadgradnje niso prinesle opaznih izboljšav.
Ogromno ljudem pa so.
pegasus ::
codeMonkey ::
Vsem? Prevelika zunaj z malo prostora notri in nestabilnim zadkom pri mocnejsem zaviranju? Z in-wheel je bilo se malo upanja da se vsaj zadnje popravi (torque vectoring), pa bo kaj zdaj? Nek cheap diferencial z motorjem? No in-wheel pa v praksi itak se ni testiran dobro, pa bi bile druge tezave. Dober namen, ampak slab koncept
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Sej, ko je boš videl nekje na sliki ali v salonu, na cesti je itak ne boš, si boš pogledal, wau, zanimivo...ampak kupil ne boš.
Zaviranje ne bo problem. Če ti voznik subaruja reče, da se z aptero pač ne divja, ti je lahko vse jasno. Če bi imela vMax 80 bi blo najbrž preko glave dovolj.
Zaviranje ne bo problem. Če ti voznik subaruja reče, da se z aptero pač ne divja, ti je lahko vse jasno. Če bi imela vMax 80 bi blo najbrž preko glave dovolj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
omni-vor ::
Gregor P ::
Malo berem na FBju od lastnikov Tesel:… meni je v električnem smartu padlo vzratno ogledalo dol med vožnjo. To me spominja na zastave, ko mi je marsikaj ostalo kar v rokah
*pri stoječem avtu in spuščenem senčniku je izpadlo ogledalo (obviselo na el kablih), avto je stal sicer na soncu >malo neumno bi bilo doživet to med vožnjo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
NajiM ::
za id3 je tole slabša ponudba kot je bila prejšnja. Jurja cenej pa manjša baterija in brez TČ...
Jaz sem za las zgrešil prejšnjo ponudbo, ker bi 100% vzel avto pod prejšnjimi pogoji, pa ga sedaj ne bom. Izgubili so kupca. Ta nova "super ponudba" je nenormalno slabša od prejšnje...
Poglej Cupra Born, mislim da je še enaka ponudba. Nima sicer TČ ampak je drugače dobro opremljen in z večjo baterijo.
Gregor P ::
Torej po vsem kar ste napisali v tej temi, nima smisla več kupovati EV-ja brez TČ (vsaj pri nas, na našem koncu sveta).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MikeRotch ::
Odvisno od cene, načina vožnje, pričakovanj, znamke...
Meni se ne zdi nujno dealbreaker. Sploh, če se avto uporablja za krajše relacije in se polni pretežno na AC.
Meni se ne zdi nujno dealbreaker. Sploh, če se avto uporablja za krajše relacije in se polni pretežno na AC.
omni-vor ::
Je pa ponudba za id4 imho dokaj ugodna - če bi imel normalno baterijo...
Govoriš bedarije. V ponudbi je govora o najmanjši bateriji, torej to nikakor ne more biti dobra ponudba, še posebej glede na to, da je id4 malo bolj potraten od id3.
Torej po vsem kar ste napisali v tej temi, nima smisla več kupovati EV-ja brez TČ (vsaj pri nas, na našem koncu sveta).
Zakaj? Pa sej nimamo več nekih hudih mrzlih zim. In vsako leto bodo milejše.
za id3 je tole slabša ponudba kot je bila prejšnja. Jurja cenej pa manjša baterija in brez TČ...
Jaz sem za las zgrešil prejšnjo ponudbo, ker bi 100% vzel avto pod prejšnjimi pogoji, pa ga sedaj ne bom. Izgubili so kupca. Ta nova "super ponudba" je nenormalno slabša od prejšnje...
Poglej Cupra Born, mislim da je še enaka ponudba. Nima sicer TČ ampak je drugače dobro opremljen in z večjo baterijo.
Ne dopade se mi trše in bolj športno podvozje od id3. ID3 izstopa ravno zaradi udobne vožnje kljub majhnosti, ker ima nenavadno veliko medosno razdaljo. Pri Bornu so to izničili s športnim podvozjem. Potem pa še tisto glasno umetno klikanje ko je vklopljen smerokaz in ga ne moreš niti zmanjšati glasnosti, meni bi se zmešalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: omni-vor ()
DamijanD ::
Je pa ponudba za id4 imho dokaj ugodna - če bi imel normalno baterijo...
Govoriš bedarije. V ponudbi je govora o najmanjši bateriji, torej to nikakor ne more biti dobra ponudba, še posebej glede na to, da je id4 malo bolj potraten od id3.
Si uspel prebrati tudi del, ki sledi znaku "-" ?
Prvi del se pa nanaša bolj na to, da je en razred večji avto samo jurja dražji - kot če bi bila osnovna verzija passata samo jurja dražja od golfa.
mikhaair ::
TČ ni deal-breaker, če se uporablja le za ogrevanje/hlajenje kabine. Bolj pomembna je za ogrevanje/hlajenje baterije.
Gregor P ::
Tehnično medvprašanje, ki lahko, da je povsem odveč; če ima EV vgrajeno TČ, jo ima vedno primarno za ogrevanje/hlajenje baterije (in posledično še za temperaturo kabine), ali jo ima lahko le samo za ogrevanje/hlajenje kabine? Ker pri slednjem bi se dejansko počutil prevaran, ko bi mi prodali EV s TČ, ki ne bila tudi za uravnavanje temperature baterije
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
TČ ni deal-breaker, če se uporablja le za ogrevanje/hlajenje kabine. Bolj pomembna je za ogrevanje/hlajenje baterije.
Ogrevanje/hlajenje baterije + software, ki ga upravlja je v bistvu najpomembnejsi aspekt tehnologije elektricnega avtomobila. Lahko imas najboljse baterijske celice tega sveta. Ce jih ne bos pravilno grel/hladil, ti nic ne pomaga.
Zato tudi VW ipd. ni imel nobene prednosti - kot vas je tukaj vecina leta trdila, pred novimi proizvajalci. Avto je potrebno zdizajnirati z nule. Ter IZKORISTI nove prednosti, ter minimizirati nove slabosti.
mikhaair ::
Tehnično medvprašanje, ki lahko, da je povsem odveč; če ima EV vgrajeno TČ, jo ima vedno primarno za ogrevanje/hlajenje baterije (in posledično še za temperaturo kabine), ali jo ima lahko le samo za ogrevanje/hlajenje kabine? Ker pri slednjem bi se dejansko počutil prevaran, ko bi mi prodali EV s TČ, ki ne bila tudi za uravnavanje temperature baterije
Mislim, da se vse začne pri Tesli, ki je najcenejša e TČ za baterijo. Recimo Citroen za 35keur jo ima samo za kabino...vsak tako je bilo.
a_borlak ::
Kona ima winter mode, ne vem pa, pri kateri temperaturi se vklopi in naj bi segrevala baterijo s TČ.
Utk ::
Tehnično medvprašanje, ki lahko, da je povsem odveč; če ima EV vgrajeno TČ, jo ima vedno primarno za ogrevanje/hlajenje baterije (in posledično še za temperaturo kabine), ali jo ima lahko le samo za ogrevanje/hlajenje kabine? Ker pri slednjem bi se dejansko počutil prevaran, ko bi mi prodali EV s TČ, ki ne bila tudi za uravnavanje temperature baterije
To je ena od stvari, ki jih ima tesla vrhunsko rešenih že 10 let, drugi pa počasi sledijo in še zdaj niso čist tam. Tesla pošilja toploto iz baterije v kabino in obratno. Tudi pozimi je treba kabino zračit, baterijo pa gret. Zrak iz kabine, ki bi šel v okolico, se uporabi nazaj za gretje baterije, in podobno. Noben watt toplote ne gre v nič če ni nujno.
Tudi nekateri drugi, sicer redki, delajo kaj podobnega v teoriji, v praksi pa daleč zaostajajo. Za povrh imajo pa stvar tehnično bolj komplicirano narjeno od tesle.
Ampak ne zaostajajo 10 let. Niti približno... /S
jernejl ::
To je ena od stvari, ki jih ima tesla vrhunsko rešenih že 10 let, drugi pa počasi sledijo in še zdaj niso čist tam. Tesla pošilja toploto iz baterije v kabino in obratno. Tudi pozimi je treba kabino zračit, baterijo pa gret. Zrak iz kabine, ki bi šel v okolico, se uporabi nazaj za gretje baterije, in podobno. Noben watt toplote ne gre v nič če ni nujno.Matrične žaromete imajo ostali rešene že 10+ let, pri Tesli so jih dobili šele letos, pa še to drugorazredne. Da ne govorimo o drugih stvareh, ki jih ostali imajo, Tesle pa ne (parkirni senzorji, HUD, možnost zatemnitve steklene strehe, Android Auto, Apple CarPlay,...).
Tudi nekateri drugi, sicer redki, delajo kaj podobnega v teoriji, v praksi pa daleč zaostajajo. Za povrh imajo pa stvar tehnično bolj komplicirano narjeno od tesle.
Ampak ne zaostajajo 10 let. Niti približno... /S
Ampak pri Tesli ne zastajajo 10 let. Niti približno... /S
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
mehatronik12 ::
Tesla fanatiki ste zagovarjali vedno samo Bjorneve teste.
Ioniq 5 prehiti teslo Y long range na 1000km in to ob večji povprečni hitrosti.
38:13
Cena novega Ioniq 5 s top opremo 45k€
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Cena nove tesle Y LR: 50k€ na uradni de strani ==> Brez izbrane barve, in ostalih jajc,....
Jaz se strinjam, da so na začetku bili teslini EV-ji daleč spredaj.
Sedaj pa jih določeni modeli dohitevajo/prehitevajo in tudi prav je tako, da imamo več konkurence in s tem izbire ;)
Komentar na to bo verjento tesla ima boljši software :D, ker tam sedeži prdajo
Ioniq 5 prehiti teslo Y long range na 1000km in to ob večji povprečni hitrosti.
38:13
Cena novega Ioniq 5 s top opremo 45k€
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Cena nove tesle Y LR: 50k€ na uradni de strani ==> Brez izbrane barve, in ostalih jajc,....
Jaz se strinjam, da so na začetku bili teslini EV-ji daleč spredaj.
Sedaj pa jih določeni modeli dohitevajo/prehitevajo in tudi prav je tako, da imamo več konkurence in s tem izbire ;)
Komentar na to bo verjento tesla ima boljši software :D, ker tam sedeži prdajo
MikeRotch ::
Mislim, da nihče ni trdil, da Ioniq ni dober avto. Ampak, primerjaš RWD Hyundaja s 4wd Teslo. Imaš pri Tesli RWD Long range verzijo, ki je cca. 3 jurje cenejša in ima nekaj 10km daljši doseg.
Pa rezultat tudi ni nič posebnega. 5 minut razlike v 10 urah z 10kWh večjo baterijo in višjimi temperaturami 2 leti kasneje (če spremljaš Bjorna veš, da je pri 1000km testu veliko odvisno od infrastrukture, ki je v 2 letih napredovala).
Skratka ja. Super za Hyundai, da so uspeli narediti konkurenčen avto 4 leta staremu Model Y, ki ga praktično ne prodajajo več :)
Pa rezultat tudi ni nič posebnega. 5 minut razlike v 10 urah z 10kWh večjo baterijo in višjimi temperaturami 2 leti kasneje (če spremljaš Bjorna veš, da je pri 1000km testu veliko odvisno od infrastrukture, ki je v 2 letih napredovala).
Skratka ja. Super za Hyundai, da so uspeli narediti konkurenčen avto 4 leta staremu Model Y, ki ga praktično ne prodajajo več :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
kow ::
Mehatronik, tisto je nemska cena. Kaj pa slovenska?
Primerjave s Teslo so vedno zelo parcialne. Kar mi veliko pove. Kmalu bomo tudi videli kaksen bo novi Y. Mocno dvomim, da ne bo boljsi kot trenutna razlicica.
Kot smo rekli ze milijonkrat - na koncu stejejo prodajne stevilke.
Primerjave s Teslo so vedno zelo parcialne. Kar mi veliko pove. Kmalu bomo tudi videli kaksen bo novi Y. Mocno dvomim, da ne bo boljsi kot trenutna razlicica.
Kot smo rekli ze milijonkrat - na koncu stejejo prodajne stevilke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
deco16 ::
To je ena od stvari, ki jih ima tesla vrhunsko rešenih že 10 let, drugi pa počasi sledijo in še zdaj niso čist tam. Tesla pošilja toploto iz baterije v kabino in obratno. Tudi pozimi je treba kabino zračit, baterijo pa gret. Zrak iz kabine, ki bi šel v okolico, se uporabi nazaj za gretje baterije, in podobno. Noben watt toplote ne gre v nič če ni nujno.
Tudi nekateri drugi, sicer redki, delajo kaj podobnega v teoriji, v praksi pa daleč zaostajajo. Za povrh imajo pa stvar tehnično bolj komplicirano narjeno od tesle.
Ampak ne zaostajajo 10 let. Niti približno... /S
To sploh ni res. MS, MX ne pošiljajo toplote iz baterje v kabino. Vsaj tisti 10 let stari o katerih govoriš. Šele paladium je to zrihtal in M3 era.
Star MS ima za gretje kabine navadno pečko in nič drugega. Ker nima TČ na drugačen način ne mora črpat toplote v kabino. Nima niti vodne povezave v kabini. Torej tega zgoraj ni sposoben. Tega tesla nima rešenega vrhunsko že deset let ampak samo od leta 2017 z pojavom M3. Ostali proizvajalci ki so bli na vodnem sistemu to so meli bolje rešeno. Niti toplota iz OBCjev inverterja ne pride v kabino. Tesla 10 let nazaj ni bla tko napredna kot si vsi mislijo. Vsaj kar se HVAC tiče.
In zgoraj napisano, kona z winter mode uporablja grelce ločene v bateriji. Zaradi hitrosti baje, mogoče tudi TČ, ampak dvomim.
kow ::
Kako bo bila Tesla 10 let nazaj v vsem tehnolosko napredna, ce pa so leta 2012 zaceli prvic proizvajati avtomobile.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()