Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
hojnikb ::
za kaj več ga itk nebojo mogl niti pr nas prodajat, glede na to da prihaja T03
#brezpodpisa
kow ::
Saj verjetno bo Dacia hitro ven dala LFP varianto. Toliko nori menda niso, da bodo kar prepustili trg Kitajcem.
wcpapir ::
Ima kdo tukaj model 3 standard range + ? Okoli 2019 letnik?
Je za 20k boljsi nakup kot id?
Je za 20k boljsi nakup kot id?
hojnikb ::
ne kupuj teh letnikov. T3 se kupi tam late 2021 2022 letnike, ko je avto bil malenkost prenovljen...
Pa če boš vzel 2021/11, boš lahk koristo 3 jurje subvecnije, če boš uvazal.
Pa če boš vzel 2021/11, boš lahk koristo 3 jurje subvecnije, če boš uvazal.
#brezpodpisa
wcpapir ::
Predvsem me zanima zakaj prenovljen. Ma to kaj veze z motorjem in baterijo ali ostale zadeve ?
kow ::
Utk ::
Ta model bojo sigurno ukinili, novi če bo, bo nekaj večji, pa ne dost cenejši.
Avta za 11 jurjev se pač ne splača delat. Niti na elektriko niti na bencin, niti Francozom niti Romunom niti Kitajcem. Več kot tolk pa ne bo nihče dal.
Avta za 11 jurjev se pač ne splača delat. Niti na elektriko niti na bencin, niti Francozom niti Romunom niti Kitajcem. Več kot tolk pa ne bo nihče dal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Ja, samo ga bodo morali vseeno izboljsati. Se financno verjetno bolj splaca, kot prodajati s tako ogromnimi popusti.
hojnikb ::
Predvsem me zanima zakaj prenovljen. Ma to kaj veze z motorjem in baterijo ali ostale zadeve ?
build quality in fit&finish je bolši
podvozje bolše
toplotna črpalka
hitrejši infotainment na 2022+
pa še en kup malenkosti
Najbolj se splača vzet iz tujine 2021/11+ letnike, da pobašeš še 3kEUR subvencije.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Buggy ::
Meh...bo treba pocas tako kot pri telefonih gledat pri Xiaomi-u tudi po avtih
Su7 Ultra protip (stirivraten sedan EV) ima zdej rekord na "slajfi"
"Civilni" in RWD naj bi bili po ceni ranga Tesle 3...kar zanimivo
Su7 Ultra protip (stirivraten sedan EV) ima zdej rekord na "slajfi"
"Civilni" in RWD naj bi bili po ceni ranga Tesle 3...kar zanimivo
kow ::
Nima rekorda, ker to ni produkcijski avto. No, tehnicno ima rekord za neprodukcijski stirivratni BEV, kar je bedasta kategorija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
omni-vor ::
Vprašanje za lastnike ID 3, 4...
Če prav razumem lahko gretje in hlajenje avta vklopiš preko aplikacije na telefonu? Pa tudi na timer lahko nastaviš da se ti vsak dan zjutraj npr ogreje?
Zakaj bi potem sploh še moral dokupit gretje sedežev in volana, če si pa lahko avto že 10 min prej ogrejem preden se vsedem vanj?
Če prav razumem lahko gretje in hlajenje avta vklopiš preko aplikacije na telefonu? Pa tudi na timer lahko nastaviš da se ti vsak dan zjutraj npr ogreje?
Zakaj bi potem sploh še moral dokupit gretje sedežev in volana, če si pa lahko avto že 10 min prej ogrejem preden se vsedem vanj?
Buggy ::
Nima rekorda, ker to ni produkcijski avto. No, tehnicno ima rekord za neprodukcijski stirivratni BEV, kar je bedasta kategorija.
Baterijskega porshija je pa vseen stisnil za 20s, kar je v casih na tej progi konkretna zadeva, se na pir bi lahk vmes skocil
No kakorkoli, ce smo resni, kitajcki so nedvomno pokazali svojo domeno (podvozje) tudi na podrocju supersportnikov in eksotov ne samo bebasih EV SUV-ov. Recimo MG Cyberster je tudi en tak pokazatelj, da zelijo prednjaciti tudi v tem segmentu. In prav je tako.
codeMonkey ::
Ampak produkcijsko verzijo s kompletno notranjosto in na cestnih gumah. Marketing pac. Je pa kul, da je vse vec tri-motornih vozil. Se malo, pa bo stiri standard.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
MikeRotch ::
Vprašanje za lastnike ID 3, 4...
Če prav razumem lahko gretje in hlajenje avta vklopiš preko aplikacije na telefonu? Pa tudi na timer lahko nastaviš da se ti vsak dan zjutraj npr ogreje?
Zakaj bi potem sploh še moral dokupit gretje sedežev in volana, če si pa lahko avto že 10 min prej ogrejem preden se vsedem vanj?
Ker običajno ne segrevaš kabine na 25 stopinj za eno uro ali več.
Če 10 minut prej pogreješ kabino, so sedeži in volan še vedno mrzli na dotik.
Je pa ogrevanje parkiranega avtomobila milina. Definitivno bi raje imel samo ogrevanje kabine kot ogrevanje sedežev.
gile ::
Ne vem kako je na ID, na Enyaqu si lahko za predgretje preko Appa zbiraš tudi volan, kateri sedež naj se ogreje, timer za vse to...its very nice
Buggy ::
Morda zato, ker se volan in zici praviloma ogrejejo zelo hitro, zrak v kabini pac ne. Na fosilcu imam locen webasto, ki ga daljinsko vzgem 20 minut prej (avto na prostem). Stekla so odmrzjena/odrosena. Vsedem se v toplo, vzgem se gretje zicov in volana, pa je po 5 minutah vse idealno.
Gregor P ::
Da, ogrevanja volana in sedežev, ti da takoj občutek toplote v tistem mrazu. Kabino pa moraš dlje časa ogrevati, da je primerno toplo pozimi. Če je pri vozilu na voljo, bi imel oboje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
pegasus ::
Gledam tole ... impresiven inžinering:
Zelo lepo videti ljudi iz simulacije, ki dobijo priložnost svoje digitalne modele implementirati v realnosti. Rezultat je verjetno trenutno najbolj integriran in učinkovit pogonski sklop.
Vemo, kaj se v tej smeri dogaja pri Nemcih?
Po drugi strani pa razmišljaš ... ali res potrebujemo vse to? Best part is no part. In zadeva je še vedno motorizirana kočija na štirih kolesih.
Zelo lepo videti ljudi iz simulacije, ki dobijo priložnost svoje digitalne modele implementirati v realnosti. Rezultat je verjetno trenutno najbolj integriran in učinkovit pogonski sklop.
Vemo, kaj se v tej smeri dogaja pri Nemcih?
Po drugi strani pa razmišljaš ... ali res potrebujemo vse to? Best part is no part. In zadeva je še vedno motorizirana kočija na štirih kolesih.
mehatronik12 ::
kow ::
20k res ni malo za 5 let staro Teslo, ki je bil v bistvu novi model, pa prvi mnozicni model novega proizvajalca.
a_borlak ::
Vprašanje za lastnike ID 3, 4...
Če prav razumem lahko gretje in hlajenje avta vklopiš preko aplikacije na telefonu? Pa tudi na timer lahko nastaviš da se ti vsak dan zjutraj npr ogreje?
Zakaj bi potem sploh še moral dokupit gretje sedežev in volana, če si pa lahko avto že 10 min prej ogrejem preden se vsedem vanj?
Lahko vklopiš, to ima večina EVjev. Sicer ne vem, kako je sedaj, ampak po 2 eli 4 letih moraš plačevati letno za daljinski nadzor avta, glede na to, da imam bolj kot ne stalne odhode, lahko to nastavim na časovniku v samem avtu. Sicer pa se splača imeti gretje sedeža, če nič drugega ta začne greti praktično takoj, čeprav pri večini EVjev samo gretje začne delati zelo hitro. Recimo Leaf je imel tako grelec kot TČ, najprej grelec par minut, kjer je začelo pihati toplo prej kot v minuti, nato pa TČ.
pegasus ::
Munro na obisku pri Apteri:
Sem se pa danes uspel povabiti na obisk k BoSolar, nemški ekipi, ki se je v preteklosti udeleževala World Solar Challenge in podobnih tekmovanj. Zanimiva zgodba, impresivna vozila, vsi motorji in-wheel (tako radial kot axial flux), space-grade GaAn fotovoltaika za impresivne denarje ;) Tako je to, ko se greš dirkat. Video bo na voljo v februarju.
https://bosolar.de/solarworld-no-1/
Sem se pa danes uspel povabiti na obisk k BoSolar, nemški ekipi, ki se je v preteklosti udeleževala World Solar Challenge in podobnih tekmovanj. Zanimiva zgodba, impresivna vozila, vsi motorji in-wheel (tako radial kot axial flux), space-grade GaAn fotovoltaika za impresivne denarje ;) Tako je to, ko se greš dirkat. Video bo na voljo v februarju.
https://bosolar.de/solarworld-no-1/
kow ::
Na kitajskem so zmanjsali proizvodnjo model 3 in model Y, ceprav imajo dobre prodajne stevilke. Kar je se ena potrditev, da zelo kmalu pride posodboljena razlicica in se hocejo hitro znebiti zalog.
codeMonkey ::
Haha Italijani...
Tako so bili za carine, zdaj pa takole:
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
Ampak kaj ko:
https://www.reuters.com/business/autos-...
Tako so bili za carine, zdaj pa takole:
V Italiji čakajo na kitajski pospešek pri proizvodnji vozil
...
Italijanska vlada upe polaga v vstop katerega od kitajskih proizvajalcev, kot sta Dongfeng Motor ali Chery. Ogromne zmogljivosti tovarne bi lahko izkoristil za proizvodnjo modelov za evropski trg brez kazenskih carin
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...
Ampak kaj ko:
China tells carmakers to pause investment in EU countries backing EV tariffs, sources say
https://www.reuters.com/business/autos-...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
fikus_ ::
Pomeni to, da bodo v EU EV še naprej dragi, ker že baterij EU ne bo dobila poceni, kaj šele kaj drugega.
Saj prikoritniki/špitzenkandidat politiki so itak poskrbeli za sebe (saj so pri koritu), raja pa bo drago plačevala EV in še marsikaj.
Saj prikoritniki/špitzenkandidat politiki so itak poskrbeli za sebe (saj so pri koritu), raja pa bo drago plačevala EV in še marsikaj.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
codeMonkey ::
AGAINST:
* Germany
* Hungary
* Malta
* Slovenia
* Slovakia
https://www.reuters.com/business/autos-...
V praksi najbrz dve od teh
* Germany
* Hungary
* Malta
* Slovenia
* Slovakia
https://www.reuters.com/business/autos-...
V praksi najbrz dve od teh
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Za naslednje leto se govori, da bodo CATL baterije (LFP) za Tesle imele 4% vec kapacitete ob prakticno enaki masi (oz. 1kg manj). To je cirka 20km vecji range (ceteris paribus).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fikus_ ::
Tesla naj bi že sedaj imela nekaj rezerve v bateriji, ki naj bi bila dejansko večje kapacitete, kot je prikazano, da so s tem kompenzirali predvideno in oglaševano degradacijo. Možno, da so spoznali, da je dejanska degradacija baterije manjša, kot je bilo predvideno in bodo delali nove bat. pakete z manj/nič rezerve.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
KobayashiM ::
Je pa vsaj zanimivo, da pri praktično vseh neodvisnih testih pa ravno Tesla najbolj (več kot 25%) laže glede dejanskega rangea... ali da ne bo kdo užaljen, da je razlika med standardnim deklariranim rangeom in dejanskim na testu največja.
kow ::
KobayashiM je izjavil:
Je pa vsaj zanimivo, da pri praktično vseh neodvisnih testih pa ravno Tesla najbolj (več kot 25%) laže glede dejanskega rangea... ali da ne bo kdo užaljen, da je razlika med standardnim deklariranim rangeom in dejanskim na testu največja.
V bistvu "najmanj lazejo" aerodinamicni avtomobili (kot so Tesle, Ioniq 6 ipd.). Ker worst case porabe je pri visjih hitrostih.
Ce gre pri povprecni 110km/h avto 380km ali 400km je manj pomembno, kot pa ce gre pri 150km/h avto samo 250km dalec.
Prej ali slej se bos namrec vozil ponoci po znani avtocesti.
Meni se brez dvoma zdi, da range pri 150km/h pove veliko vec, kot vsi ti standarizirani testi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
MikeRotch ::
KobayashiM je izjavil:
Je pa vsaj zanimivo, da pri praktično vseh neodvisnih testih pa ravno Tesla najbolj (več kot 25%) laže glede dejanskega rangea... ali da ne bo kdo užaljen, da je razlika med standardnim deklariranim rangeom in dejanskim na testu največja.
Kaj pa je "dejanski" range?
WLTP je WLTP. Za vse avtomobile je enak, nepristranski, standardiziran.
Takoj, ko začneš z nekimi svojimi kriteriji so lahko rezultati zelo različni. Pa ni nujno, da vedno zmaga isti avto.
Gregor P ::
Tu je primer razlike med realnim in deklariranim dosegom (iz leta 2023), najbrž je bil tu že večkrat objavljen:
... potem
Real Range: which electric car can go farthest in the real world? oz. tu
... potem
Real Range: which electric car can go farthest in the real world? oz. tu
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
codeMonkey ::
EPA je znana kot zanic metoda. Osebno so mi na koncu Bjornove tabele se najboljse
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
Itak, moraš vse gledati in potem sprejeti informirano odločitev :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
In ja, so nacini kako izpade kaksna Tesla boljsa (bolj napihnjena) od ostalih. Eden izmed njih je npr. da EPA vzame v postev privzeti nacin voznje (ter regeneracije), ki je nekje varcen, drugje sporten ali nekaj podobnega. Potem tudi kaksna oprema se vzame za osnovo (gume, spojlerji, ...). Sam ne verjamem, da je pri Tesli vse nakljucje, ampak da nekaj dajo tudi na te stevilke, in so nastudirali zadevo. Porsche zelo ocitno ne ravno dosti npr.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
Kdo pravi, da so baterije drage: https://arstechnica.com/gadgets/2024/11... ... kadilci jih baje kar stran mečejo, tako da se jih da iz smeti nabrat dovolj za resne namene :)
codeMonkey ::
Kva bi to moral prepovedat... naj si jih v telefon vstekajo pa vlecejo :) wired only :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
EPA pomeni več ali manj počasno vožnjo. Na testih grejo velikokrat na avtocesto in vozijo 120, 130. Če pri 130 avto porabi več kot na EPA oz nardi manj km, je to normalno. Če naredi pri 130 skoraj enako km kot pri EPA, pomeni da je avto zanič, ker to pomeni, da je pri počasnejši vožnji neučinkovit. Pri 60 bi pač moral porabit manj kot pri 130, če ne, pomeni da pri 60 nekje pušča, troši več kot bi treba.
In ja, nazadnje so Bjornove tabele najbolj pomembne.
In ja, nazadnje so Bjornove tabele najbolj pomembne.
kow ::
Kdo pravi, da so baterije drage: https://arstechnica.com/gadgets/2024/11... ... kadilci jih baje kar stran mečejo, tako da se jih da iz smeti nabrat dovolj za resne namene :)
Baterijske celice LFP so na kitajskem trenutno pri 50$/kwh. NMC pa cirka 65$/kwh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Tole zna bit zanimivo. Prvi dober elektricni karavan
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
PARTyZAN ::
Mogoče zna bit zanimivo, dokler ne boš videl cene. Predvsem pa bi si želel, da bi začeli z A4 v karavanski izvedbi. A6 je že ogromna krava.
codeMonkey ::
Ce je VW ID7 karavan nekih 60k, bo tole (ugibam) slabih 80k in malo bolj opremljena ter sportna verzija 100k.
MikeRotch ::
Je cenik na spletni strani: https://www.audi.si/q6-e-tron/q6-e-tron...
Začne se pri 70k. Pod črto si nekje na istem kot pri ICE A6.
ID7 so pa na avto.net po 53k - subvencija.
Začne se pri 70k. Pod črto si nekje na istem kot pri ICE A6.
ID7 so pa na avto.net po 53k - subvencija.
NajiM ::
Na linku je Q6 (in SQ6 - močnejša mašina). V konfiguratorju se začne pri 54k - 4,5k subvencija.