Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
NajiM ::
za id3 je tole slabša ponudba kot je bila prejšnja. Jurja cenej pa manjša baterija in brez TČ...
codeMonkey ::
Na linku je Q6 (in SQ6 - močnejša mašina). V konfiguratorju se začne pri 54k - 4,5k subvencija.
Jaz vidim od 68k dalje za A6 Avant e-tron in od 100k za S6. Nisem ravno falil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
MikeRotch ::
Ja, my bad. Napačen link sem dal. Tole bo bolj prav: https://www.audi.si/a6-e-tron/a6-avant-...
otago ::
Vprašanje za znalce. Če se pusti EV ( z 10%, 20% - 100% polne baterije), je kakšen pomislek, da bo avtomobil vozen ob povratku. Koliko procentov se porabi, izgine kot posledica staranja baterij? Se lahko zgodi, da gre baterija na 0 % in kaj se zgodi? Je to mogoče b.p. napolniti?
Analogija.
1. Pametna ura porabi do nekaj % baterije dnevno. Če se jo pusti na miru, bo čez 15-25 dni se baterija izpraznila.
2. ICE avtomobil bo vžgal po dlje trajajočem parkiranju verjetno brez težav.
Analogija.
1. Pametna ura porabi do nekaj % baterije dnevno. Če se jo pusti na miru, bo čez 15-25 dni se baterija izpraznila.
2. ICE avtomobil bo vžgal po dlje trajajočem parkiranju verjetno brez težav.
Alexius Heristalski ::
Svež primer iz prakse. Avto mi je stal zdaj čez praznike, torej od 29. 10. do danes. Prej je imel 95%, danes 92%. Je pa majhna baterija (26,8 kWh) - pri večji bi moral biti odstotek še manjši.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
otago ::
Alexius Heristalski je izjavil:
Svež primer iz prakse. Avto mi je stal zdaj čez praznike, torej od 29. 10. do danes. Prej je imel 95%, danes 92%. Je pa majhna baterija (26,8 kWh) - pri večji bi moral biti odstotek še manjši.
Ne dvomim v tvoj zapis. Večkrat se na zaslonu naprave pojavi nazivna vrednost polnosti baterije, nakar po krajši uporabi hitro pade. Poročaj, če je "normalen" padec polnosti baterij ob uporabi po daljši neuporabi.
Slab primer so starejši mobilni telefoni. Napolniš na 100% ... čez nekaj dni je 85% v standby. Nakar uporabiš - brskanje, telefonski klic 10min, nazivna vrednost baterije pade na 25%.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: otago ()
kow ::
Kaksen prakticen problem resujes? Ce gres na letalisce, si ga itak napolnis in vec tednov bi BEV moral brez tezav zdrzati. Ce pa gres zacasno v tujino in avta ne bos vzel s sabo, pa bo stal kaksno leto,
to zna biti problem. Pac nekomu reces, da ga vmes nekajkrat napolni.
Naceloma bi lahko proizvajalci namenili tudi veliko pozornosti cim manjsi porabi, ko avto ni uporabljan (oz. ko lastnik aktivno v appu oznaci "hiberniraj"). Koliko se s tem ubadajo, pa ne vem. Verjetno se zelo razlikuje po modelih.
to zna biti problem. Pac nekomu reces, da ga vmes nekajkrat napolni.
Naceloma bi lahko proizvajalci namenili tudi veliko pozornosti cim manjsi porabi, ko avto ni uporabljan (oz. ko lastnik aktivno v appu oznaci "hiberniraj"). Koliko se s tem ubadajo, pa ne vem. Verjetno se zelo razlikuje po modelih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
Seveda imas tudi moznost da ga priklopis na strom. Ce pomislis, BEV tudi izvazajo, kar pomeni da so lahko na ladjah tudi po vec tednov. Tako, da ze zaradi tega scenarija implementirajo nek low power consumption nacin, domnevam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
MikeRotch ::
Ko avto pustim 1 teden na parkingu na letališču, baterija pade za nekih 5%. Malo je odvisno od vremena, malo od tega kolikokrat avto vmes pingnem v aplikaciji, da se zbudi iz sleep mode. Ampak tam nekje. (Tesla Model Y LR).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
a_borlak ::
Načeloma če puščaš dlje časa, ga napolniš okoli polovice, morda do 3/4, več pa ne. Bolje manj, kot preveč.
wcpapir ::
Do sedaj sem vozil id3 id4 tesla 2019 in 2021.
Vw odpade ker je 100 let za teslo... kot da je iz srednjega veka. Sedaj samo cakam evclinic da se izjasni kaj je lažje popravljati stari al novejsi model trojke.
Z avti delamo dosti km, bemfla petica nas je pripeljala do pol milijona z enim konkretnejsim servisom.
Vw odpade ker je 100 let za teslo... kot da je iz srednjega veka. Sedaj samo cakam evclinic da se izjasni kaj je lažje popravljati stari al novejsi model trojke.
Z avti delamo dosti km, bemfla petica nas je pripeljala do pol milijona z enim konkretnejsim servisom.
deco16 ::
Kona pade za kak 1%-2% med 2 tedenskem stanju ali več. Pač kar se zbuja je da fila 12V akumulator.
Utk ::
BMW v tretjem četrtletju: kažejo se posledice vpoklica zaradi težav z zavornim sistemom, prodaja je upadla za 15,7 odstotka, število prodanih vozil za 13 odstotkov, dobiček pred davki pa se je skrčil za kar 80 odstotkov. Svetla točka je le rast prodaje in deleža električnih BMW.
Tolk o tem kolk so krivi EV za krizo.
https://www.finance.si/avto/trg-posteno...
Tolk o tem kolk so krivi EV za krizo.
https://www.finance.si/avto/trg-posteno...
codeMonkey ::
Caki da se zacne novi 2,5 tonski M5 prodajat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Zanimivo bo zdaj s Trumpom in Muskom...
Musk bo sigurno dobil svoj cut s to zmago, najbrž je res zadnji zadnji čas, da se Nemci zresnijo in TAKOJ vržejo ven nekaj prekleto dobrega za normalno ceno. EVjev za 80 jurjev ne rabimo (toliko). 2025 bo prelomno, kot se je tudi napovedovalo že tam od leta 2016-18. Kogar ne bo na trgu v 2025, ga ne bo več sploh.
Sej id3,4,5,6,7 načeloma sploh niso tako slabi, kakšen sw updajt več in bojo v redu, samo cene morajo spustit za 15 do 20% in preplavit trg z njimi. Pa seveda id2 morajo pripeljat v 2025.
Musk bo sigurno dobil svoj cut s to zmago, najbrž je res zadnji zadnji čas, da se Nemci zresnijo in TAKOJ vržejo ven nekaj prekleto dobrega za normalno ceno. EVjev za 80 jurjev ne rabimo (toliko). 2025 bo prelomno, kot se je tudi napovedovalo že tam od leta 2016-18. Kogar ne bo na trgu v 2025, ga ne bo več sploh.
Sej id3,4,5,6,7 načeloma sploh niso tako slabi, kakšen sw updajt več in bojo v redu, samo cene morajo spustit za 15 do 20% in preplavit trg z njimi. Pa seveda id2 morajo pripeljat v 2025.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
IMO so z id serijo tudi falili pri dizajnu in je potreben updejt. Pa to bi lahko izkoristili za pocenitev. Ker (predvsem HW) zasnova za to platformo je ze kar stara pocasi. Imeli so zamude ze v startu, korona, cipi itd., pa se nabere nekaj let od zasnove do danes.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Ah koga briga dizajn. Ok, notranjost bi morali spremenit, od zunaj so pa čisto v redu. Ni v tem problem.
Če nova zasnova pomeni novih 5 let in 5 jurjev višjo ceno, potem naj ne spreminjajo raje ničesar. Ker trenutno je največji problem njihova cena.
Če nova zasnova pomeni novih 5 let in 5 jurjev višjo ceno, potem naj ne spreminjajo raje ničesar. Ker trenutno je največji problem njihova cena.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gambino ::
VW je v tehnološkem zaostanku, delajo počasi in so neodzivni, ker so živeli na lovorikah stare slave, ki se je izpela!
Tudi ostali nemci so nekonkurenčni in jih bodo ostali požrli, če ne bo korenitih rezov!
Tudi ostali nemci so nekonkurenčni in jih bodo ostali požrli, če ne bo korenitih rezov!
pero50 ::
meni se zdi da je večji problem v temu, ker hočejo enake dobičke kot so jih imeli v rožnatih časih, od ljudi pa pričakujejo da jim bodo lahko drago prodali v celofan zavit drek.
Če bo tale kriza še trajala si ne znam predstavljati kaj bo z njihovo kvaliteto... Že sedaj so šparali povsod, posledično tudi na kvaliteti, kaj šele bo pri razvoju novih vozil...
Če bo tale kriza še trajala si ne znam predstavljati kaj bo z njihovo kvaliteto... Že sedaj so šparali povsod, posledično tudi na kvaliteti, kaj šele bo pri razvoju novih vozil...
codeMonkey ::
Izvorni problem je v pristopu, kjer je njihova osnova dejavnost dolga leta bila dolocitev zahtev, razdelitev dela na dobavitelje, integracija in proizvodnja. To je dolga leta dajalo doloceno prednost, ker se je razvoj prepustil specialistom, hkrati pa se jih je dalo fino ozemati s tekmovanjem za projekte. Na ta nacin tudi nekega hudega tveganja ni bilo. Lahko so si celo privoscili precej aroganten nacin tretiranja dobaviteljev (sem bil nekajkrat na sestankih z VW, ko je bilo resno, in je bilo res zanimivo).
Ko je softver napredoval do te mere, da se vec ne nacrtuje za vsako vozilo posebej, ampak je nekaj trajnega, zivega, z bistveno daljsim zivljenjskim ciklom, so pocasi dojeli, da tako ne gre naprej. In so se tudi zaceli truditi v tej smeri, samo miselnosti ne mores spremeniti cez noc. Zdaj se podobno kaze tudi v pogonski tehniki, kjer imajo OEMi, ki so sposobni sami zdruziti vec sklopov skupaj, in jih na ta nacin optimizirati, konkurecno prednost. Za BYD pravijo, da ne dela le stekla in gum, npr.
Ko je softver napredoval do te mere, da se vec ne nacrtuje za vsako vozilo posebej, ampak je nekaj trajnega, zivega, z bistveno daljsim zivljenjskim ciklom, so pocasi dojeli, da tako ne gre naprej. In so se tudi zaceli truditi v tej smeri, samo miselnosti ne mores spremeniti cez noc. Zdaj se podobno kaze tudi v pogonski tehniki, kjer imajo OEMi, ki so sposobni sami zdruziti vec sklopov skupaj, in jih na ta nacin optimizirati, konkurecno prednost. Za BYD pravijo, da ne dela le stekla in gum, npr.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
No vidiš, zadnjič je en tu trdil, da ima vw 600,000 zaposlenih, ker dela vse sam. Ku*ac dela sam.
Utk ::
Pa tudi drugače, v toyotih najdeš kose, ki so že 20 let enaki. Če jih vidiš, si misliš wtf, ampak večino jih ne vidiš, pa tudi če, če delajo...
codeMonkey ::
No vidiš, zadnjič je en tu trdil, da ima vw 600,000 zaposlenih, ker dela vse sam. Ku*ac dela sam.
Dela ze precej tega drugace. Ampak zraven pa tudi ne. Platform ima veliko, pa kupuje se nove (Rivian)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Tolk zaposlenih ima že vsaj 10 let. Če jih par 1000 zaposli zarad nečesa kar bo zdaj sam delal, se to že zdavnaj ne pozna več.
Pa že tista audijeva tovarna v Bruslju. Ne moreš imet dobesedno v centru Evrope neke miniaturne tovarnice, z 6000 evri plače, daleč od vseh dobaviteljev, z drago energijo. To je adijo pamet. In kolk je še takih tovarn. Čehi in Španci pa najbrž gagajo da pokrivajo te neumnosti Nemcev.
Pa že tista audijeva tovarna v Bruslju. Ne moreš imet dobesedno v centru Evrope neke miniaturne tovarnice, z 6000 evri plače, daleč od vseh dobaviteljev, z drago energijo. To je adijo pamet. In kolk je še takih tovarn. Čehi in Španci pa najbrž gagajo da pokrivajo te neumnosti Nemcev.
mehatronik12 ::
In kakšen bo pristop do avtomobilske industrije:
Upam, da se tudi naši politiki vzgledujejo po tem!
Zakaj Jože ki kupi golfa za 3kEUR sofinancira Lukeja ki kupi Tesla Y za 60kEUR!!!
To je vsaj trdil pred volitvami:
https://www.google.com/search?sca_esv=9...
"
Elon Musk
@elonmusk
Take away the subsidies. It will only help Tesla.
Also, remove subsidies from all industries!
"
Upam, da se tudi naši politiki vzgledujejo po tem!
Zakaj Jože ki kupi golfa za 3kEUR sofinancira Lukeja ki kupi Tesla Y za 60kEUR!!!
To je vsaj trdil pred volitvami:
https://www.google.com/search?sca_esv=9...
"
Elon Musk
@elonmusk
Take away the subsidies. It will only help Tesla.
Also, remove subsidies from all industries!
"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()
MikeRotch ::
Avtomobilska in naftna industrija je verjetno premočna, da bi pustili kaj takega. Noben ne bo kupoval nafte in ICE avtomobilov po dejanskih, tržnih cenah.
kow ::
Zanimiva statistika od fastned.
https://www.fastnedcharging.com/media/f...
Stran 17.
Average charge speed na nizozemskem je bil leta 2018 35kW, v Q3 2024 je stevilka narasla ze na 68kW. Zanimivo je tudi, da je average charge time relativno konstanten in se je gibal od 21 - 24 minut.
Pretocene kWh na sejo so se v 7 letih prakticno podvojile. Pretocene kWh na lokacijah, pa so se v 7 letih podeseterile (vec polnilnic, boljsa utilizacija).
ICE avtomobili nimajo sans, ker tehnologija na dolgi rok vedno zmaga.
https://www.fastnedcharging.com/media/f...
Stran 17.
Average charge speed na nizozemskem je bil leta 2018 35kW, v Q3 2024 je stevilka narasla ze na 68kW. Zanimivo je tudi, da je average charge time relativno konstanten in se je gibal od 21 - 24 minut.
Pretocene kWh na sejo so se v 7 letih prakticno podvojile. Pretocene kWh na lokacijah, pa so se v 7 letih podeseterile (vec polnilnic, boljsa utilizacija).
ICE avtomobili nimajo sans, ker tehnologija na dolgi rok vedno zmaga.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
mehatronik12 ::
Avtomobilska in naftna industrija je verjetno premočna, da bi pustili kaj takega. Noben ne bo kupoval nafte in ICE avtomobilov po dejanskih, tržnih cenah.
??
Kako je privaten kupec ICE deležen subvencije za nakup avta v USA ali v SLO?
Prosim za praktičen primer, od kod vam te ideje?
Gorivo za ICE stane samo 30%, cene ki jo plačaš ti skoraj vse drugo si vzame država!
dokaz: https://www.google.com/search?q=kak%C5%...
Na elektriko za polnjenje si država vzame približno 10%, kaj res ne opazi tega nobeden?
Recimo da bi tudi na elektriko bile davščine, trošarine 65% na ceno elektrike. ==> Cena elektrike bi se skoraj podvojila...
mehatronik12 ::
Ja, Tesli bi to koristilo, ker bi bolj do izraza prišlo kolk boljši p/p dobiš pri njej.
Pa sej to je cilj al ne?
Najboljši naj zmaga ==> več proda
Prodaja novih EV je v USA 7%, si res upaš trditi, da bo odprava subvencij to številko povečala!?
Imamo že praktičen primer v DE kjer jo je konkretno zmanjšala ;)
hojnikb ::
Na elektriko za polnjenje si država vzame približno 10%, kaj res ne opazi tega nobeden?
ne če maš offgrid elektrarno. V tem primeru drzava vzame točno 0.
#brezpodpisa
MikeRotch ::
Kako je privaten kupec ICE deležen subvencije za nakup avta v USA ali v SLO?
"Also, remove subsidies from all industries!" - Tole ne pomeni "ukini subvencije za privat kupce" ampak "ukini vse subvencije".
Imamo že praktičen primer v DE kjer jo je konkretno zmanjšala ;)
Ni tako kritično. https://cleantechnica.com/2024/10/09/ev...
Pa v DE so ukinili samo subvencije za EVje.
mehatronik12 ::
V vseh državah gre delež EV počasi gor njim pa dol za 7% od leta 2023, kljub visokem standardu.
Stvar interpretacije če je kritično al ne.
Dejstvo pa je, da je v omenjeni državi padla iz 20% vseh na 13%.
In podobno bi se zgodilo povsod oziroma se je že Nova Zelandija, Švedska,....
Stvar interpretacije če je kritično al ne.
Dejstvo pa je, da je v omenjeni državi padla iz 20% vseh na 13%.
In podobno bi se zgodilo povsod oziroma se je že Nova Zelandija, Švedska,....
kow ::
Novinarji manipulirajo, da raja klika (negativne novice). Trzni delez v UK, je v oktobru presegel 20%.
Na letni ravni je visje kot lani v vecini drzav. Je pa res, da je v Nemciji in Franciji rahlo padel in se to potem pozna.
Na letni ravni je visje kot lani v vecini drzav. Je pa res, da je v Nemciji in Franciji rahlo padel in se to potem pozna.
Utk ::
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/r...
O tem kar je že omenil codemonkey.
Japonci in evropa bo morala začet razstavljat in kopirat kitajce. Pa ne da delajo kakšno alien technology, niti približno, čisto osnovne stvari naredijo tako kot jih bi naredil vsak racionalen inženir, ki se bi na novo lotil delat (električni) avto. Ampak zarad 100 letnega balasta drugačnega razmišljanja v Evropi tega ne vidijo, čeprav jim je direkt pred nosom.
O tem kar je že omenil codemonkey.
Japonci in evropa bo morala začet razstavljat in kopirat kitajce. Pa ne da delajo kakšno alien technology, niti približno, čisto osnovne stvari naredijo tako kot jih bi naredil vsak racionalen inženir, ki se bi na novo lotil delat (električni) avto. Ampak zarad 100 letnega balasta drugačnega razmišljanja v Evropi tega ne vidijo, čeprav jim je direkt pred nosom.
DamijanD ::
Samo a ni tudi tesla narejena from scratch... Ali smo že tam, da se bolj splača kopirat kitajce kot teslo?
Utk ::
Tudi tesla ja, ampak za teslo kopirat so imeli že 10 let časa, pa je niso.
Morda je bojo pa zdaj ko so je kitajci.
A nismo že od zmeraj govorili, da je tesla 10 let pred velikimi proizvajalci? To je očitno še zmeraj res. Samo da so jo kitajci ponekod skoraj dohiteli, drugje pa morda še malo nadgradili.
Morda je bojo pa zdaj ko so je kitajci.
A nismo že od zmeraj govorili, da je tesla 10 let pred velikimi proizvajalci? To je očitno še zmeraj res. Samo da so jo kitajci ponekod skoraj dohiteli, drugje pa morda še malo nadgradili.
deco16 ::
V čem so 10 let za teslo? Po porabi, po vzdržjivosti? Po garanciji? Po panelgatih? Po konjih? Po ceni?
Kaj je res pomembno in kje so tolk odzadi? Kot non tesla EV lastnika me pač zanima kaj zamujam :D
Kaj je res pomembno in kje so tolk odzadi? Kot non tesla EV lastnika me pač zanima kaj zamujam :D
Utk ::
Poglej si samo kolk stane tvoj hyundai proti tesli in kitajcem, pa še tu hyundai jamra da dela izgubo.
starfotr ::
V čem so 10 let za teslo? Po porabi, po vzdržjivosti? Po garanciji? Po panelgatih? Po konjih? Po ceni?
Kaj je res pomembno in kje so tolk odzadi? Kot non tesla EV lastnika me pač zanima kaj zamujam :D
EV fanatiki onanirajo na giga press. In hitrost izdelave.
Druga njihova ideja je, da se vozijo praktično zastonj. Kar pa si sami sebi lažejo in mečejo pesek v oči.
DamijanD ::
Torej ne zamujaš ti kot voznik/uporabnik, ampak očitno zamuja hyundai (oz. vsi "dinozavri") pri dobičku, ker imajo predrag proizvodnji proces...
Utk ::
Tudi ti zamujaš, ker to pomeni večjo težo, večjo porabo, manj dosega, manj prostora (ali mora bit pa avto višji, kar spet pomeni večjo porabo), več vzdrževanja (nekateri avti imajo po 3-4 ločene hladilne sisteme, ko bi lahk imeli enga).
To so vse malenkosti, ki se na koncu seštejejo v to, da VW zapira tovarne, kitajci jih pa odpirajo.
In ja, če bo VW čez 10 let delal take avte, "integrirane", to dobesedno pomeni, da je danes 10 let za njimi.
Če ne bo delal takih avtov, potem bo bankrotiral. Potem ne bo več 10 let za njimi.
To so vse malenkosti, ki se na koncu seštejejo v to, da VW zapira tovarne, kitajci jih pa odpirajo.
In ja, če bo VW čez 10 let delal take avte, "integrirane", to dobesedno pomeni, da je danes 10 let za njimi.
Če ne bo delal takih avtov, potem bo bankrotiral. Potem ne bo več 10 let za njimi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Utk ::
Druga njihova ideja je, da se vozijo praktično zastonj. Kar pa si sami sebi lažejo in mečejo pesek v oči.
Jaz sem z rabljenim EV naredu zdaj cca 45,000 km. V tem času sem zamenjal gume (najcenejša dimenzija), 2 žarnici, halogenke za par evrov in 3 kabinske filtre, polnem iz panelov. Vse skupaj strošek pod 400 evrov.
Pri drugem avtu bencinarju to pomeni 3 servise po 200-300 evrov, gume glih tako rabiš, da ne govorimo o 3500-4000 evrih za gorivo.
Jap, jaz bi temu reku, da je EV "praktično zastonj".
codeMonkey ::
Pa ne da delajo kakšno alien technology, niti približno, čisto osnovne stvari naredijo tako kot jih bi naredil vsak racionalen inženir, ki se bi na novo lotil delat (električni) avto
Bo treba strukturo splosciti, kar pomeni odpustiti precej nekih direktorjev oddelkov in middle managementa, ne samo delavcev na traku. V tem smislu jim kriza lahko celo pomaga. Ce jim pa se to ne, pa verjetno res ni vec pomoci.
"Organizations which design systems are constrained to produce designs which are copies of the communication structures of these organizations."
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
starfotr ::
Za EV so specialne gume in so precej dražje od gum za navadne avte.
Polneš iz omrežja. Panele imaš samo na strehi. Če bi polnil iz panelov, bi se vozil samo ponoči in poleti.
Polneš iz omrežja. Panele imaš samo na strehi. Če bi polnil iz panelov, bi se vozil samo ponoči in poleti.