Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
floyd1 ::
Zakaj pa bi blo?
Kolk se tesle in razni ioniqi napolnijo. Pomoje kar dosti. In ne niso vedno gužve ;)
Vsaj na naših avtobanih poleti z EV ne boš samo pripeljal in takoj priklopil. In tistih 15 minut je pač samo pravljica.
Vse je odvisno kam in kdaj se peljes. Polnilnice so v top sezoni res bolj zasedene in marsikje se je cakalo in to zna bit vedno vecji problem, ce ne bo vec hitrih polnilnic.
S Teslo Model 3 LR, prides od Maribora do Splita z enim 10 minutnim polnjenjem in tempomatom nastavljen na 130km/h. Ce imas na destinaciji moznost polnjenja potem je to vse kar potrebujes. Ce pa nimas se pa ustavis se enkrat v Splitu na eni hitri polnilnici in polnis se 15 minut, da imas nekaj baterije za na dopustu.
Pol ure pavze na 500km dolgi poti se meni ne zdi ravno blazen problem, ne vem no.
Tudi 1 ura ni problem na taki poti, itak nekaj ješ in si pač zorganiziraš pot tako. Ugovarjal sem samo tistim 15 min za polnjenje, ker je vsem jasno, da se poleti na tistih 15 min lahko načakaš. Sicer pa, še na bencin sem letost čakal na avtobanu več kot 5 minut (sicer najbolj zaradi mlajšega avstrijca, ki je očitno mislil, da je bencinska še vedno njegova, ko je enkrat natankal in plačal. Pa nekdo, ki mi je zgoraj ponudil letalski prevoz - iz Španije nazaj v HR smo imeli samo 6 ur zamude letala. Stavka menda.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: floyd1 ()
BigWhale ::
Pol ure pavze na 500km dolgi poti se meni ne zdi ravno blazen problem, ne vem no.
Ni blazen problem, je pa tecno. Vsaj dokler ne bo vec polnilnic.
Pol ure je, ce ne rabis cakat na polnilnici. :D To mi je sprejemljivo. Cakanje na prazno polnilnico je pa tecno in to mi je precej manj sprejemljivo, tud samo enkrat na leto. :))
Je pa res, da sem lani, ko sem bil na dopustu z dizlom, bil izredno izredno vesel, da sem za pot domov tankal ze v Splitu se pred avtocesto, ker na avtocesti je bla povsod taka guzva, da grozn.
Infrastruktura okrog polnilnic bo se nekaj casa problem, na zalost. Teslini Superchargerji so dostikrat brez WCja, kar je res res tecno, ker moras delat potem se extra postanek samo zaradi tega.
Gregor P ::
Kar se klasičnih bencinskih postaj tiče, je pa itak tako, da tam kjer je gorivo drago oz. dražje, so praktično prazne in se ti sploh ni treba gužvat poleti. To je odlično mesto za postanek, tudi če ne rabiš tankat. In predvidevam, da bi enako bilo tudi pri e-polnilnicah, tam kjer bi elektrika bila cenejša bi bila gužva, drugje, kjer bi bila dražja, pa bolj ne. Zdaj je sicer bolj tako, da izbire najbrž niti nimaš in se moraš ustaviti tam, kjer pač je.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
BlaY0 ::
Pol ure pavze na 500km dolgi poti se meni ne zdi ravno blazen problem, ne vem no.
Ni blazen problem, je pa tecno. Vsaj dokler ne bo vec polnilnic.
Saj jih bo. V roku dveh let bo ob glavnih prometnih žilah v HR zraslo kar nekaj čarđing sajtov. Kolikor vem tega ne subvencionirajo države, tako da za to rabiš "privat" investitorja. Investitorji pa zasledujejo profit, če se da na čim krajši rok. Torej povpraševanje -> ponudba in ne obratno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BlaY0 ::
Pa nekdo, ki mi je zgoraj ponudil letalski prevoz - iz Španije nazaj v HR smo imeli samo 6 ur zamude letala. Stavka menda.
Hja na vse to se bo treba slej ko prej navadit. Jokanje v smislu "to ni napredek ampak nazadovanje" ne bo prav nič pomagalo. Bog ne daj da crkne internet, ker potem pa tega da že 3 ure čakaš na let niti na FB ne moreš objavit in zapadeš v hudo depresijo.
a_borlak ::
Zanimiv pogovor danes s sodelavko, kupuje nov avto, ima nagledano klasiko za 32k in za EV noče slišat, ker predrago polnenje doma, ker nima sončne elektrarne. Zanimivo, ljudje niti ne vedo, po koliko je elektrika, ki jo doma plačujejo, samo vidijo tisti znesek 50, 60, 70€, tistega za 200€ na bencinskih črpalkah, kolikor hitro zapravijo na mesec, pa ne. BTW, polnenje doma tudi po novih pravilih bi jo med 22-6h še vedno prišlo krepko pod 3€ za 100km, mesečno pa jih naredi slabih 2.000.
pegasus ::
Da, ljudje so pretežno čustvene živali in logika jim ni vrlina. Cela ekonomija računa na to ...
CallMeAl ::
Je samo moj občutek ali je EV sentiment izrazito negativen zgolj v Evropi, medtem ko drugje po svetu delež EV še naprej vztrajno raste? Seveda tehnologija še ni primerna za vsakega uporabnika, ampak se mi zdi, da je EU agenta proti EV bolj posledica ščitenja lastne avtomobilske industrije kot pa realnih pomanjkljivosti EV (ki definitivno obstajajo, ampak jih je vsak dan manj).
V tipičnem stilu EU birokratov se hkrati stoji na gasu in na bremzi: ja, bi EV, ker rabimo energijsko neodvisnost (da nas Putin ne nateguje z energenti) + čistejši zrak v mestih in zato dajemo subvencije... ampak ne, ne bi EV, ker Tesla in Kitajci delajo precej boljše in cenejše in gredo EU proizvajalci avtomobilov lahko v stečaj. In potem se hkrati nudi subvencije in ustvarja negativna klima glede EV (oboje pa negativno vpliva na cene rabljenih EV). V tej zmešnjavi se mora pa vsak potrošnik sam znajti in si ustvariti mnenje. Je za realno stanje tehnologije bolj primerno spremljati tržne deleže EV v drugih državah kot pa v EU?
V tipičnem stilu EU birokratov se hkrati stoji na gasu in na bremzi: ja, bi EV, ker rabimo energijsko neodvisnost (da nas Putin ne nateguje z energenti) + čistejši zrak v mestih in zato dajemo subvencije... ampak ne, ne bi EV, ker Tesla in Kitajci delajo precej boljše in cenejše in gredo EU proizvajalci avtomobilov lahko v stečaj. In potem se hkrati nudi subvencije in ustvarja negativna klima glede EV (oboje pa negativno vpliva na cene rabljenih EV). V tej zmešnjavi se mora pa vsak potrošnik sam znajti in si ustvariti mnenje. Je za realno stanje tehnologije bolj primerno spremljati tržne deleže EV v drugih državah kot pa v EU?
KobayashiM ::
Samo tebi se zdi, v USA, Japonski, Avstraliji (da o južni Ameriki, Afriki, Aziji razen Kitajske in Koreje sploh ne bi) je enako ali še bolj negativno (celo polovica lastnikov Tesel Tesle ne bi več kupila v USA). Verjetno je pa na Kitajskem in v Koreji bolje.
kow ::
Prodaja BEV globalno se vedno raste, ponudba pa je vse boljsa. Prodaja Tesle bo letos verjetno rekordna. Na trg kmalu pridejo cenejsi modeli, obrestne mere pa kaze, da bodo padale.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
Sveže številke prodaje BEV in PHEV:
Snapshot electric vehicle sales in Jan - Aug 2024 vs Jan - Aug 2023:
- Global: 9.8 million, +20%
- China: 6.0 million, +33%
- EU & EFTA & UK: 1.9 million, -4%
- USA & Canada: 1.1 million, +9%
- Rest of World: 0.8 million, +29%
https://www.greencarcongress.com/2024/0...
Padec je samo v EU
Snapshot electric vehicle sales in Jan - Aug 2024 vs Jan - Aug 2023:
- Global: 9.8 million, +20%
- China: 6.0 million, +33%
- EU & EFTA & UK: 1.9 million, -4%
- USA & Canada: 1.1 million, +9%
- Rest of World: 0.8 million, +29%
https://www.greencarcongress.com/2024/0...
Padec je samo v EU
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Pa tudi padec v EU je skoraj cel v Nemčiji in morda še kaki državi. V večini držav je tudi v EU rastlo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
V 8 mesecih se je prodalo 10 miliona xEV (PHEV vključeni), nimam številk o vseh ostalih prodanih vozilih, ampak ta delež od oka predstavlja že skoraj 20% vse prodaje avtomobilov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
kow ::
Za EU so podatki tukaj:
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
Delez v prodaji BEV, PHEV, bencinarjev, dizlov je v H1 padel (vs 2023). Veliki zmagovalec so hibridi (25.1% -> 29.6%)
https://www.acea.auto/pc-registrations/...
Delez v prodaji BEV, PHEV, bencinarjev, dizlov je v H1 padel (vs 2023). Veliki zmagovalec so hibridi (25.1% -> 29.6%)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Sc0ut ::
Bi rekel da se gredo na Kitajskem eno petletko z el. avtomobili.
Ker da samo v eni državi tako narašča ni samo zaradi "prostega trga".
Ker da samo v eni državi tako narašča ni samo zaradi "prostega trga".
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850
BlaY0 ::
Pa tudi padec v EU je skoraj cel v Nemčiji in morda še kaki državi. V večini držav je tudi v EU rastlo.
V Nemčiji se je prodaja EV popolnoma ustavila predvsem zato, ker letos ni nobenih subvencij. Vseh avtomobilov se je letos prodalo manj kot lani:
ICE -7,4%
HV -1,5%
EV -68,8%
Se je pa začel razvijat trg rabljenih EV.
Gregor P ::
Bi rekel da se gredo na Kitajskem eno petletko z el. avtomobili.
Ker da samo v eni državi tako narašča ni samo zaradi "prostega trga".
Če ti na Kitajskem komunistična partija reče, da moraš kupiti EV, potem tudi kupiš EV (tudi če ga ne rabiš)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Delez v prodaji BEV, PHEV, bencinarjev, dizlov je v H1 padel (vs 2023). Veliki zmagovalec so hibridi (25.1% -> 29.6%)
Mal sem gledal kaj vse se danes steje kot hibrid in je vse skupaj ena velika zalost. Dokler energija iz baterije ne poganja koles, tak avto ni hibrid, pa se lahko cela avto industrija postavi na glavo in se naprej telovadi z izrazi. :D
Sploh nima smisla, da se te avtomobile steje kamorkoli drugam kot med ICEje.
bciciban_ ::
Delez v prodaji BEV, PHEV, bencinarjev, dizlov je v H1 padel (vs 2023). Veliki zmagovalec so hibridi (25.1% -> 29.6%)
Mal sem gledal kaj vse se danes steje kot hibrid in je vse skupaj ena velika zalost. Dokler energija iz baterije ne poganja koles, tak avto ni hibrid, pa se lahko cela avto industrija postavi na glavo in se naprej telovadi z izrazi. :D
Sploh nima smisla, da se te avtomobile steje kamorkoli drugam kot med ICEje.
Prius predvidevam da je hibrid po tvoje?
Kateri pa niso tisti ki je elektromoro ubistvu štarter in samo malo pomaga pri speljevanju ?
Blagi hibridi, kot jim rečejo proizvajalci.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban_ ()
codeMonkey ::
Bi rekel da se gredo na Kitajskem eno petletko z el. avtomobili.
Ker da samo v eni državi tako narašča ni samo zaradi "prostega trga".
Če ti na Kitajskem komunistična partija reče, da moraš kupiti EV, potem tudi kupiš EV (tudi če ga ne rabiš)
Daj mi prosim kaksen vir za to - da morajo kupiti. Me zanima. Ker stimulacija s subvencijami ni to, to imamo tudi tu. Nam so namrec rekli, da bomo morali kupovati l. 2035, brez komunisticne partije celo, pa ocitno kaze, da ta nacrt zamikamo. Kdaj so pa komunisti tam rekli da morajo ze zdaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BlaY0 ::
Očitno se jim je poleg dejstva, da svoje resne ICE industrije pred tem niso imeli, obrestovalo to, da so subvencionirali EV proizvajalce in ne samo (tako kot mi) EV kupcev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
mehatronik12 ::
Saj je čisto ensotavno, kako se da povečati tudi v EU delež EV.
Še dodatno obdavčit gorivo in ICE avte.
In še dodatno dodat subvencije na EV.
Če to ni prisila, kaj pa pol je.
Ko bodo EV dosegli kritično število, na pamet več kot 50% voznega parka.
Se bodo začele tudi trošarine, davki in vse ostalo tudi na EV vozila, potem kar naekrat ne bodo več "poceni".
Ne pozabit trošarine predstavljajo približno 15% prihodkov države!
Proizvajalci plačujejo davek na ICE vozila, potem so tu trošarine na gorivo, pa verjetno še kaj.....
Dajte si priznat na prostem trgu, bi bil delež EV zanemarljiv...
Si predstavljate, da bi kupil novi ICE za 35k€ in dobil 7k€ subvencije in potem tankal za 0,9€/l, noben nebi več povohal EV.
Se pa strinjam, da če bomo s prepovedjo ICE izboljšali kvaliteto življenja (boljši zrak, itd..). Potem je nekaj treba narediti v to smer!
Sam sem mnenja, da bi verjento dosti več naredili če bi obdavčili vsa vozila konkretno. Da bi vseh vozil bilo bistveno manj (ICE, EV, plin, itd...)!
Ali pa dodaten velik davek, na drugi avto v gospodinjtvu , itd...
Bistveno bolj pomembno je, da se zmanjša vozni park in poveča javni transport, kolesa, itd... ==> ampak o tem v SLO ni ne duha ne sluha
Še dodatno obdavčit gorivo in ICE avte.
In še dodatno dodat subvencije na EV.
Če to ni prisila, kaj pa pol je.
Ko bodo EV dosegli kritično število, na pamet več kot 50% voznega parka.
Se bodo začele tudi trošarine, davki in vse ostalo tudi na EV vozila, potem kar naekrat ne bodo več "poceni".
Ne pozabit trošarine predstavljajo približno 15% prihodkov države!
Proizvajalci plačujejo davek na ICE vozila, potem so tu trošarine na gorivo, pa verjetno še kaj.....
Dajte si priznat na prostem trgu, bi bil delež EV zanemarljiv...
Si predstavljate, da bi kupil novi ICE za 35k€ in dobil 7k€ subvencije in potem tankal za 0,9€/l, noben nebi več povohal EV.
Se pa strinjam, da če bomo s prepovedjo ICE izboljšali kvaliteto življenja (boljši zrak, itd..). Potem je nekaj treba narediti v to smer!
Sam sem mnenja, da bi verjento dosti več naredili če bi obdavčili vsa vozila konkretno. Da bi vseh vozil bilo bistveno manj (ICE, EV, plin, itd...)!
Ali pa dodaten velik davek, na drugi avto v gospodinjtvu , itd...
Bistveno bolj pomembno je, da se zmanjša vozni park in poveča javni transport, kolesa, itd... ==> ampak o tem v SLO ni ne duha ne sluha
BlaY0 ::
mehatronik12 je izjavil:
Se pa strinjam, da če bomo s prepovedjo ICE izboljšali kvaliteto življenja (boljši zrak, itd..). Potem je nekaj treba narediti v to smer!
Izboljšali ne, definitivno pa malenkost omejili eksponentno padanje le te. Razen za tiste, ki enačijo kvaliteto življenja s tem ali si imel do sedaj vse verzije PS in iPhone-a.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
deco16 ::
Si predstavljate, da bi kupil novi ICE za 35k€ in dobil 7k€ subvencije in potem tankal za 0,9€/l, noben nebi več povohal EV.
Kupiš dačio na plin in evo daš ziher manj kot 28 in tankaš po 0,9€ na liter. Zakaj vsi tega ne delajo in še vedno vohajo ostale ICE in EV?
hojnikb ::
ker je poraba na plin se vedn vecja od bencina, torej prevozen kilometer ni kaj bistveno cenej. Plin je bil zanimiv, k je bil pol cenej kot bencin, ko je avto stal isto kot brez (daca je mela to foro na zacetku te generacije) pa se ekokredit si dobil.
Danes dobis samo ekokredit...
Danes dobis samo ekokredit...
#brezpodpisa
Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Bi rekel da se gredo na Kitajskem eno petletko z el. avtomobili.
Ker da samo v eni državi tako narašča ni samo zaradi "prostega trga".
Če ti na Kitajskem komunistična partija reče, da moraš kupiti EV, potem tudi kupiš EV (tudi če ga ne rabiš)
Daj mi prosim kaksen vir za to - da morajo kupiti. Me zanima. Ker stimulacija s subvencijami ni to, to imamo tudi tu. Nam so namrec rekli, da bomo morali kupovati l. 2035, brez komunisticne partije celo, pa ocitno kaze, da ta nacrt zamikamo. Kdaj so pa komunisti tam rekli da morajo ze zdaj?
Madona si ti resen, daj malo "lighten up" kot rečejo Američani, smeško na koncu ima svoj smisel :-)
Ampak šalo na stran seveda je kitajska komunistična oblast dosti bolj resna pri uveljavljanju svojih politik ter ukrepov in tako jih jemljejo tudi vsi ostali, tudi če gre na škodo države, gospodarstva, ljudi ipd. Torej če oblast danes zahteva 40 % NEV, potem bodo proizvajalci naredili teh 40 % ali pa zaprli tovarno. Posredno pa logično tudi potrošniki nimajo oz. imajo vedno manj izbire, če si želijo imeti nov avto. Ni to EU, kjer lahko vedno malo podaljšamo in imaš ti celo neke pravice pa to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Bi rekel da se gredo na Kitajskem eno petletko z el. avtomobili.
Ker da samo v eni državi tako narašča ni samo zaradi "prostega trga".
Če ti na Kitajskem komunistična partija reče, da moraš kupiti EV, potem tudi kupiš EV (tudi če ga ne rabiš)
Daj mi prosim kaksen vir za to - da morajo kupiti. Me zanima. Ker stimulacija s subvencijami ni to, to imamo tudi tu. Nam so namrec rekli, da bomo morali kupovati l. 2035, brez komunisticne partije celo, pa ocitno kaze, da ta nacrt zamikamo. Kdaj so pa komunisti tam rekli da morajo ze zdaj?
Madona si ti resen, daj malo "lighten up" kot rečejo Američani, smeško na koncu ima svoj smisel :-)
Ampak šalo na stran seveda je kitajska komunistična oblast dosti bolj resna pri uveljavljanju svojih politik ter ukrepov in tako jih jemljejo tudi vsi ostali, tudi če gre na škodo države, gospodarstva, ljudi ipd. Torej če oblast danes zahteva 40 % NEV, potem bodo proizvajalci naredili teh 40 % ali pa zaprli tovarno. Posredno pa logično tudi potrošniki nimajo oz. imajo vedno manj izbire, če si želijo imeti nov avto. Ni to EU, kjer lahko vedno malo podaljšamo in imaš ti celo neke pravice pa to.
Kje ti zivis? Naj bi se hecal, potem pa napises tole.
Takole zgledajo pravice v EU?https://www.nytimes.com/2024/09/10/busi...
Kako to vpliva na izbiro? Bomo zdaj lahko sproducirali spodoben BEV? Namrec uvozene smo itak ze obdavcili. Svobodno, s pravicami.
NEV so BTW tudi ICE vozila, kar naredi argument, da z njihovo politiko nimas izbire se bolj butast.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BlaY0 ::
codeMonkey je izjavil:
Takole zgledajo pravice v EU?
Pravic v EU je itak čisto preveč, zato nima šans, da bi bila konkurenčna.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Gregor P ::
Torej koliko procentov EV morajo na Kitajskem proizvesti proizvajalci avtomobilov danes?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nejc_nejc ::
Bistveno bolj pomembno je, da se zmanjša vozni park in poveča javni transport, kolesa, itd... ==> ampak o tem v SLO ni ne duha ne sluha
Ali lahko prosim, da nehate oštarijsko nabijat o javnem prevozu, ki ga normalnega NE moremo sfinancirat v Slo. Za povrh, si pa poglejte probleme z vstopom dijakov na ta vas JAVNI PREVOZ danes in vceraj.
codeMonkey ::
Utk ::
Ti, ki si v tem poslu, se ti zdi realno, da bi namesto za Nemce pač delali za Kitajce?
Zakaj ne, recimo. Sej niti oni ne znajo vsega, niti ne zmorejo, zmeraj so tudi neke lokalne specifike, itd. SW sicer lahko delaš kjerkoli, ampak tudi HW, če bojo kitajce delali v Evropi, bojo tudi HW tu nabavljali, ne splača se ravno vsega prevažat, sploh ne, če ti potem dvignejo carine. Pa tudi kapacitete tu so, tam jih pa ni, da bi kar zafilali svet (tudi) z avti.
Zakaj ne, recimo. Sej niti oni ne znajo vsega, niti ne zmorejo, zmeraj so tudi neke lokalne specifike, itd. SW sicer lahko delaš kjerkoli, ampak tudi HW, če bojo kitajce delali v Evropi, bojo tudi HW tu nabavljali, ne splača se ravno vsega prevažat, sploh ne, če ti potem dvignejo carine. Pa tudi kapacitete tu so, tam jih pa ni, da bi kar zafilali svet (tudi) z avti.
Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Torej koliko procentov EV morajo na Kitajskem proizvesti proizvajalci avtomobilov danes?
Koga sprasujes? Saj si ti rekel da je tako ( no najprej da je 100%, ampak to je bil hec), bi si mislil da imas stevilke.
Jaz sem napisal 40 %, a si rekel, da nimam prav in me zato sedaj zanima pravilna številka?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BlaY0 ::
Ti, ki si v tem poslu, se ti zdi realno, da bi namesto za Nemce pač delali za Kitajce?
Kitajski avtomobili narejeni v EU bodo bistveno dražji, zato ker ima delavec v EU bistveno več pravic kot tisti na Kitajskem pa tudi bistveno višji standard.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BlaY0 ::
Ah daj no, ne palamudi. Plača je samo kamenček v mozaiku ki se mu reče standard. Bi bil ti pripravljen svoj standard znižati za 30%? Ali pa delat 996 brez zakonsko zagotovljenega dopusta?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
codeMonkey ::
Ti, ki si v tem poslu, se ti zdi realno, da bi namesto za Nemce pač delali za Kitajce?
Zakaj ne, recimo. Sej niti oni ne znajo vsega, niti ne zmorejo, zmeraj so tudi neke lokalne specifike, itd. SW sicer lahko delaš kjerkoli, ampak tudi HW, če bojo kitajce delali v Evropi, bojo tudi HW tu nabavljali, ne splača se ravno vsega prevažat, sploh ne, če ti potem dvignejo carine. Pa tudi kapacitete tu so, tam jih pa ni, da bi kar zafilali svet (tudi) z avti.
Se ze dela tako. Ampak to si dobavitelj, ne OEM. Seveda je tudi od tega nekaj, ampak ni isto. Pa npr. MB ima na Kitjaskem tudi lokalce, da skrbijo za lokalno platformo (na neki osnovi seveda), tako da zna obratno tudi postati trend, ko/ce nekoliko resneje nastopijo na trgu tu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Ah daj no, ne palamudi. Plača je samo kamenček v mozaiku ki se mu reče standard. Bi bil ti pripravljen svoj standard znižati za 30%?
Strošek firme je bruto plača. Ne pa standard.
Razlike bojo vse manjše. Kitajci niso nič bolj neumni od nas, delajo pa itak več, nobenga razloga ni, da bi srednjeročno živeli kaj veliko slabše od nas. Morajo še kar nekaj stvari postavit, ampak saj jih bi tudi mi morali, če bi gledali kaj že imajo oni.
Jaz nisem rasist in ne razumem zakaj bi "morali" bit oni revni, mi pa "bogati". Čez 30 let bomo morda mi vsi delali za njih. Če bomo imeli srečo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
BlaY0 ::
Jaz nisem rasist in ne razumem zakaj bi "morali" bit oni revni, mi pa "bogati". Čez 30 let bomo morda mi vsi delali za njih. Če bomo imeli srečo.
Za to boš moral pa ti svoj življenski standard znižat ali pa počakat da se njim zviša na tvojo raven. Drugače ni šans da ti v EU delaš za njih v fabrki za tekočim trakom.
Za to da imaš ti takšen standard kakršnega imaš, se moraš zahvalit tistim ki imajo bistveno nižjega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Utk ::
Zakaj ne. Japonci, Korejci, imajo že dolgo tovarne v USA. Pa niso bolj bogati od njih (bli vsaj v štartu).
Normalno, standard se bo precej izenačil. V globalnem svetu je to neizogibno. Ne vem na katerem nivoju, ampak nekje se bo. Seveda, odvisno od sposobnosti nekega naroda, ampak Kitajci sigurno niso ravno najbolj nesposobni.
Normalno, standard se bo precej izenačil. V globalnem svetu je to neizogibno. Ne vem na katerem nivoju, ampak nekje se bo. Seveda, odvisno od sposobnosti nekega naroda, ampak Kitajci sigurno niso ravno najbolj nesposobni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Torej koliko procentov EV morajo na Kitajskem proizvesti proizvajalci avtomobilov danes?
Koga sprasujes? Saj si ti rekel da je tako ( no najprej da je 100%, ampak to je bil hec), bi si mislil da imas stevilke.
Jaz sem napisal 40 %, a si rekel, da nimam prav in me zato sedaj zanima pravilna številka?
Ne, jaz sem se obesil na to kdo ima vedno manj izbire in pravic. Ker z nekim razlogom zbadas Kitajce, namesto da bi videl kaksen je dejansko trend pri nas. In se enkrat, stevilke niso za EV ampak za NEV.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BlaY0 ::
Zakaj ne. Japonci, Korejci, imajo že dolgo tovarne v USA. Pa niso bolj bogati od njih (bli vsaj v štartu).Dokler imamo mi bistveno višji standard lahko delamo kvečjemu zase, ne pa za tiste z nižjim standardom. In ker delaš lahko samo zase, sam pa si drag, bo kitajski avto izdelan pri nas dražji od istega avta izdelanega na Kitajskem. Ja, lahko pa čakaš da se standard življenja izenači, samo potem se boš kar načakal.
Normalno, standard se bo precej izenačil. V globalnem svetu je to neizogibno. Ne vem na katerem nivoju, ampak nekje se bo. Seveda, odvisno od sposobnosti nekega naroda, ampak Kitajci sigurno niso ravno najbolj nesposobni.
Skratka bottom line... ne strinjam se s tabo, da bi lahko bili avtomobili iz kitajskih tovarn na evropskih tleh kaj cenejši od avtomobilov iz evropskih tovarn na evropskih tleh. Ni prav nobenih pogojev za to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Utk ::
Saj ne rabi bit bistveno cenejši. Kdo je reku to sploh? Jaz sem vprašal v čem je razlika ali nek evropski dobavitelj dela za nemce ali kitajce. Za dobavitlja, za proizvajalce same sigurno ni dobro da jim konkurenca skače v zelje.
Tudi korejski avti niso cenejši, japonski da ne govorimo.
Tudi korejski avti niso cenejši, japonski da ne govorimo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
BlaY0 ::
Samo da si kdo pač ne bi delal utvar, kako bodo kitajski avtomobili proizvedeni na evropskih tleh poceni. To je vse.
Razlike ni, ampak težko dobavljaš nekomu, če si zanj predrag oziroma dokler si predrag.
Razlike ni, ampak težko dobavljaš nekomu, če si zanj predrag oziroma dokler si predrag.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
codeMonkey ::
Bodo pa vsekakor dobra varovalka, da ne bodo drazji. Pa zanemarjas precej faktorjev. Detroit je kakor vem propadel zaradi nezmoznosti konkuriranja proizvodnim procesom in tehnikam (vitka proizvodnja, just in time, ..), globalne situacije (cene goriv) in dizajnu vozil (zastateli, prevelika poraba, neprivlacni). Torej lokacija zagotovo ni edini faktor.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()