» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1158 / 1191
»»

mertseger ::

hojnikb je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Sigurno igra tudi cena vlogo. Normalno. Ampak to se spreminja. Meni se zdi, da za avtobus in tovorno vozilo cena ni toliko pomembna, teza pa ze. Pa zivljenjska doba, zanesljivost, varnost ipd. Zato jih najprej vidim tam.


Ravno v tovornih vozilih je cena se bolj bistvena. Tam rabis ogromno baterijo, da imas dovolj moči in range-a za prevoz tovora. In ogromna baterija pomeni visoko ceno. In če to ceno se dvigujes, pomeni da bo rentabilnost vozila se manjsa in posledično krog kupcov tolk manjsi...

Armotizacija je pri teh zadevah zelo pomembna..


Ne rabiš, kitajci majo že vse narejeno, zamenjava baterije v kosu, traja par minut nekajkrat hitreje kot pa vse tanke napolniš. Baterja je montirana za kabino, robot jo samo sname in namesti drugo. V EU pa še toplo vodo odkrivamo.

Gregor P ::

To ni nič novega, so že Izraelci dosti prej naredili. Samo da se takrat to ni obneslo, zdaj pa pravite, da bi se?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Židi niso dovolj bogati, da bi kaj takega sfinancirali ... čakamo zdaj kitajce, da se izprsijo :D

Utk ::

To je nišna zadeva. Lahko da bi par proizvajalcev delalo na ta način, ali pa več pri nekaterih modelih, ampak vsi pri vseh ne bojo, pa tudi tisti, ki bojo (če bojo), ne bo to dostopno kar povsod kot so že zdaj polnilnice.

Okapi ::

Rahman Kadirov tudi pravi, da so električni avtomobili prava stvar.;)



Hvali se celo, da mu je cybertruck Musk podaril, kar Musk seveda zanika. Ampak, a tesel ni mogoče na daljavo onesposobiti?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Gregor P ::

Plus vsak mu lahko sedaj prisluškuje in pa na bojišču bo spoznal, da v bistvu ni tako odporen na metke kot se je Musk hvalil:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Jaz bi mu rad prisluskoval. Kako tocno to storim? Vnaprej hvala za navodila!

Gregor P ::

Vpraši NSA ali pa CIA>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

a_borlak je izjavil:

Rezervni deli znajo biti problem pri MGju, sicer pa če klepar obvlada, le še plastika ostane za nakup.

To je res, ampak po tujini se najde od kaksnih razbitih, predvsem litva..
#brezpodpisa

Utk ::

https://www.zurnal24.si/avto/test-pokaz...

Ne da jaz verjamem ADAC-u 1%, ampak to sem vedel sam že prej, morda bojo pa nemški verniki zdaj temu verjeli, če niso drugim...

Gregor P ::

Nekje sem bral nek članek, morda je celo kdo to objavil tu na forumu, mislim da o italijanskih voznikih, ki so v več ur trajajočem prometnem zastoju v svoja vozila sprejeli voznike EV, da so se lahko hladili pod klimo, ker vozniki EV niso računali na zastoj in so imeli premalo polne baterije še za klimo. Ne najdem zdaj te novice.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Lej, jaz verjamem, da je nek rumeni cajtng to napisal. Morda je celo res nekdo vzel nekoga v ice s prazno baterijo. Ni nemogoče, da je nekdo ostal tudi brez bencina in je bil na istem.
Da so pa potniki množično zapuščali tesle in kot zombiji moledovali dizelaše, da jih spustijo na hladno pa nekako ne verjamem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

deco16 ::

10km dometa, mi je vzelo kaka ura čakanja na žgočem soncu lani.

deco16 ::

Je pa to nekako enako kot članek, 2%.

Če pa par procentov nimaš rezerve pol pa res living on the edge ;)

Okapi ::

Včasih smo imeli v avtu eno 5 l kantico z bencinom, za vsak slučaj. Zdaj bi lahko imeli eno rezervno baterijo za 20-30 km, ki bi jo moral ročno vklopit, kot zadnje opozorilo (da izklopiš klimo in začneš iskati najbližjo polnilnico).;)

Utk ::

Normalni nikoli nismo imeli niti kantice, in sure as hell ne bomo imeli niti 50 kilske baterije. Za "vsak slučaj".

Okapi ::

Si pač še mlad in misliš, da se je svet začel s tabo.;((

Pa smisla za humor imaš natanko 0.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Utk ::

Niti 50 let nazaj ni nihče normalen vozil bencina seboj.

Okapi ::

Veliko jih je, samo ti tega pač ne veš.

Utk ::

Pa smisla za humor imaš natanko 0.

Napiši kaj smešnega pa bomo potem videli.

lebang1 ::

Ajinca je izjavil:

https://www.finance.si/avto/pregled-trg...

Pregled trga


Zanimiv članek,
tukaj link za tiste brez dostopa:
link

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lebang1 ()

Gregor P ::

Na daljših potovanjih je povsem normalno, da imaš s seboj tudi kantico bencina.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Em, ne ni.

Edino če je to daljše potovnaje kam v puščavo, ali pa če nočeš denarnice odpret za kakšno državo kjer je bencin dražji.

V obeh primerih, to ni normalno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Gregor P ::

Ne vem, lahko se ti zgodi, da se je nekaj zgodilo s plovcem in ti avto prikazuje napačno stanje bencina. Pri mojem Volvu je kazalo, da ima še pol tanka, ko je zmanjkalo bencina na AC (takrat so bili časi, ko sploh nisem gledal koliko km sem prevozil, ali karkoli sproti računal, ko je zmanjkalo si natankal do konca in vozil dalje). Res že dolgo časa nazaj, a vseeno. Kantica bencina takoj reši zadevo. To je tako kot rezervna guma. Sicer jo ima vedno manj vozil, ampak če ti pa zares poči guma (ne samo malo kakšen žebelj predre - ker to se lahko reši potem s tistim polnilom), je pa zlata vredna. Ali pa čakaš ure na asistenco oz. te začnejo obkroževati prevaranti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Invictus ::

Okapi je izjavil:

Veliko jih je, samo ti tega pač ne veš.

So, dokler bencin ni postal prestar, pa so ga zlili ven...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Alexius Heristalski ::

lebang1 je izjavil:

Ajinca je izjavil:

https://www.finance.si/avto/pregled-trg...

Pregled trga


Zanimiv članek,
tukaj link za tiste brez dostopa:
link

Hvala lepa!
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Mr.B ::

Pri 8 mijardah subvencij za EV polnilne postaje so uspeli sestaviti le dve... Nemška avto industrija pa ima 17 mesečni zaporedni padec prodaje, pa so šli allin najemniškimi modeli, plačevanja kot na primer plačaj za ogrevane sedeže.

No sedaj so hibridi all in, verjento bo prodaja boljša...
Spooked by weakening demand for its EV sales, and the number and ingenuity of Chinese automakers, Ford is scaling back its all-electric ambitions, despite other manufacturers experiencing significant growth for electric car sales in the first quarter.

"What we've learned is that customers want choice, and so we're providing that choice, with a full lineup of EVs, hybrid, electric, gas and diesel products," said CFO John Lawler.

These SUVs will be built as hybrids instead, leading to the company taking a non-cash charge of about $400 million for the sunk costs. Ford also warned the cancellation could lead to an additional future hit of $1.5 billion.

Full story here: https://www.wired.com/story/ford-steps-...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

J.McLane ::

Gregor P je izjavil:

Ne vem, lahko se ti zgodi, da se je nekaj zgodilo s plovcem in ti avto prikazuje napačno stanje bencina. Pri mojem Volvu je kazalo, da ima še pol tanka, ko je zmanjkalo bencina na AC (takrat so bili časi, ko sploh nisem gledal koliko km sem prevozil, ali karkoli sproti računal, ko je zmanjkalo si natankal do konca in vozil dalje). Res že dolgo časa nazaj, a vseeno. Kantica bencina takoj reši zadevo. To je tako kot rezervna guma. Sicer jo ima vedno manj vozil, ampak če ti pa zares poči guma (ne samo malo kakšen žebelj predre - ker to se lahko reši potem s tistim polnilom), je pa zlata vredna. Ali pa čakaš ure na asistenco oz. te začnejo obkroževati prevaranti.


Daj ne bluzi, ko sem bil mulc (tam ene 1988) smo imeli stoenko, ki ni kazala nivoja bencina, rešitev, je bila beležnica, v katero si napisal km ko si tankal in potem si preverjal koliko si prevozil, nobene kantice.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

A ni imela neke lucke? Jaz se spomnim neke panike s to lucko, ampak nisem peprican, da je to to. Sem bil ravno ene 3 leta star...

Okapi ::

Seveda so stoenke to imele. Ampak lahko je bil merilnik tudi pokvarjen.

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Ne vem, lahko se ti zgodi, da se je nekaj zgodilo s plovcem in ti avto prikazuje napačno stanje bencina. Pri mojem Volvu je kazalo, da ima še pol tanka, ko je zmanjkalo bencina na AC (takrat so bili časi, ko sploh nisem gledal koliko km sem prevozil, ali karkoli sproti računal, ko je zmanjkalo si natankal do konca in vozil dalje). Res že dolgo časa nazaj, a vseeno. Kantica bencina takoj reši zadevo. To je tako kot rezervna guma. Sicer jo ima vedno manj vozil, ampak če ti pa zares poči guma (ne samo malo kakšen žebelj predre - ker to se lahko reši potem s tistim polnilom), je pa zlata vredna. Ali pa čakaš ure na asistenco oz. te začnejo obkroževati prevaranti.


Daj ne bluzi, ko sem bil mulc (tam ene 1988) smo imeli stoenko, ki ni kazala nivoja bencina, rešitev, je bila beležnica, v katero si napisal km ko si tankal in potem si preverjal koliko si prevozil, nobene kantice.

To ti nujno namerno hočeš samo nekaj kontrirati? To je bila nenadna napaka, okvara, ki so jo potem popravili na servisu. Pač izreden dogodek, ko ti je recimo kantico slučajno prišla prav.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Za take izredne dogodke je asistenca, ki jo ima danes praktično vsak.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Tudi če, ne bom 40 let prevažal kantice bencina "za vsak slučaj". Se strinjam, da bi bila rezervno kolo bolj smiselno, pa niti tega ne vlečem seboj.

Okapi ::

Ker, kot rečeno, nimaš pojma, kako je bilo pred 40, 50 leti. Rezervno kolo je imel vsak avto, ker so gume pokale na nekaj (deset)tisoč prevoženih kilometrov. Če nisi enkrat na leto menjal kolesa, si bil že kar med bolj srečnimi;) Ker so bile ceste in gume slabše.

Podobno je bilo pa s kanticami za bencin. Merilniki so kazali zelo približno, ljudje se bolj šparali, črpalk je bilo manj, kot jih je sedaj, mnoge niso bile odprte cel dan ali pozno v noč, in ni bilo redko, da je na črpalki zmanjkalo bencina (sploh v nekaterih bolj kriznih obdobjih).

In ja, niso imeli vsi rezervne kantice, zato se je kar pogosto videlo ob cesti dva avta in voznika, ki sta pretakala bencin iz enega v drugega. Cevka, zavg, pretočiš par litrov v (prazno) kantico ali kakšno drugo posodo, in potem v prazen tank.

Okapi ::

In še en prizor, ki včasih ni bil redek (danes ga pa zlepa ne vidiš) - en avto, ki drugega vleče za seboj. Vlečna vrv je bila obvezna oprema, bolj napredni so imeli pa namesto tega drog.

6151 ::

Je kdo jemal v zadnje pol leta eko sklad kredit za nakup EV - koliko časa je trajala obravnava vloge na eko skladu?
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

a_borlak ::

Za kredit ti ne znam povedati, sem pa preko njih dobil še zadnjo subvencijo, preden je šla na Brozen, cca 1 mesec. Glede na to, da nimajo več subvencij, bi moralo iti sedaj še hitreje skozi.

6151 ::

Si predstavljam da je s kreditom hitreje, kateri prodajalec (predvsem rabljenih vozil) bi čakal 1+ mesec na plačilo
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

J.McLane ::

Pri kreditu je tako, da ti mora najprej odločbo poslat eko sklad (vsaj en teden traja), potem se meniš z banko, jaz sem kar klical v meni najbližjo poslovalnico in se potem osebno menil, ta del je zelo odvisne od poslovalnice, ampak sem prepričan, da če se znaš zmenit se, da narediti zelo hitro. Je pa tko mal težko priti do določene poslovalnice, sem najprej klical neko splošno cifro in so mi tam potem dali cifro od osebe, ki ureja eko kredite.

Tako čez palec v roku 14 dni vse skupaj, na kaj prej se nebi zanašal.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Če se le da, ta denar založi, sposodi magari od koga drugega. Vsak prodajalec česarkoli ko sliši ekosklad dvigne ceno za 10%...

nodrim ::

Okapi je izjavil:

In še en prizor, ki včasih ni bil redek (danes ga pa zlepa ne vidiš) - en avto, ki drugega vleče za seboj. Vlečna vrv je bila obvezna oprema, bolj napredni so imeli pa namesto tega drog.



Vleka z vlečno vrvjo je v številnih državah že zakonsko prepovedana, dovolijo samo avtovleko.

6151 ::

Utk je izjavil:

Če se le da, ta denar založi, sposodi magari od koga drugega. Vsak prodajalec česarkoli ko sliši ekosklad dvigne ceno za 10%...


Kupujem rabljen EV iz tujine, kjer še niso slišali za ekosklad :))
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

nejc_nejc ::

Za okna dobiš naknadno, sem dobil, nazaj. Ne vem zakaj bi bilo z garami drugače.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Niti 50 let nazaj ni nihče normalen vozil bencina seboj.


V resnici je kr precej ljudi vozijlo kantice s sabo. :D

Utk ::

V resnici kr precej ljudi ni ravno normalnih, tako da vse štima...

mertseger ::

Gregor P je izjavil:

Na daljših potovanjih je povsem normalno, da imaš s seboj tudi kantico bencina.


Edino kantico bencina v 30 letih sem vozil s seboj v južni ameriki kje je bilo do naslednje pumpe na naši poti več kot 1000 km. V evropi, severni ameriki, bližnjem vzhodu je še nism rabil, niti v afriki ne.

Gregor P ::

Torej jaz razumem, da imaš kantico s seboj na daljših potovanjih tako kot rezervno gumo; ne da načrtno vedno voziš do zadnjega litra (in s tem morda škoduješ motorju) - seveda sčasoma oz. na koncu potovanja, moraš tudi to kantico izprazniti, ne moreš večno prevažati tega goriva s seboj. Morda to dandanes zaradi dobre asistence in vedno več bencinskih postaj na poti, to res ni več potrebno.

Ampak mislim da smo sedaj dovolj obdelali to tematiko in se lahko vrnemo nazaj na temo, ali so (sedanja) EV prava stvar ali ne oz. kakšno je trenutno stanje na trgu. Trenutno namreč kaže, da je začetno navdušenje pojenjalo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Čaka se cenejše množične modele. Električnega twinga za 25 jurjev pač nihče več noče. Električni c3 za okoli 20 jurjev je pa že po ceni izenačen praktično z ice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

mertseger ::

Gregor P je izjavil:


Ampak mislim da smo sedaj dovolj obdelali to tematiko in se lahko vrnemo nazaj na temo, ali so (sedanja) EV prava stvar ali ne oz. kakšno je trenutno stanje na trgu. Trenutno namreč kaže, da je začetno navdušenje pojenjalo.


Seveda, tisti navdušeni so kupili kar so ostalim je pa predrago. Ampak kljub temu številke rastejo, maloiluzorno je pričakovati da so blo v 100% na četrletne rasti kot je bilo to v preteklosti, sploh ker je bilo malo avtomobilov. Kitajska je imela letos do julija 31% rast na letnem nivoju prodaje (ki je največji svetovni trg), cel svet pa 21%, torej ostali del sveta še precej manj.

Ampak na kitajskem vlada zelo huda konkurenca včeraj sem bral da Xiaomi na kitajskem naredi z SU7 9800$ izgube na avto (ki pri njih stane 32k$) samo zato da ga dajo na trg.
32k€ dam jaz takoj za tak avto pa tudi kaj več. Ampak pri nas bo 50+, toliko pa ne dam za nobenega.

Kitajska je danes drug svet kar se EV tiče, pri nas so pač začeli bremzati ker je EU industrija spet zamudila (tako ko že vse v zadnih 20 letih) in sedaj pač nočejo da jih kondurenca čisto povozi.

Gregor P ::

Očitno je bilo treba malo popraviti politične zelene načrte:

Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo je objavilo zadnjo različico nacionalnega podnebno-energetskega načrta, ki med drugim predvideva zamik namenskosti podnebne dajatve ter odlog odprave spodbud fosilnim gorivom.

Vlada naj bi sicer osnutek predloga prenove NEPN po pričakovanjih obravnavala konec poletja in ga nato posredovala Evropski komisiji. Slovenija je tako kot večina članic EU s tem že zamudila rok za oddajo prenovljenih načrtov. Po evropski uredbi naj bi namreč države svoje posodobljene NEPN komisiji posredovale do konca junija.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()
««
1158 / 1191
»»