Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
matobeli ::
seveda si tudi z "volumnom" omejen.
Sej bi ti pritrdil, ampak nekak mi ne zgleda da bi to res igralo vlogo. Nisem sicer gledal o kakšnih številkah govorimo, ampak če so zgolj celice baterije 30% večje po volumnu in imajo pri isti teži skoraj x2 kapacitete bi rekel da se to ne pozna.
Če so celice normalno visoke, recimo, 20cm, a je problem če so visoke 26cm? Ker ohišje in vse ostalo je enako.
Sploh se pa pri objavljenih baterijah pogovarjamo o bigass luksuznih SUVjih in ne ravno o Cliotih.
Ker bodmo realni, v bigass SUVje bodo te celice šle.
p/p.
Ko bodo dali ven iG-wagna z 1000km dosega je čisto vseeno kakšen p/p bo imel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
hojnikb ::
Pa tudi ce se lahko izbira pri istem avtomobilu med 100 kwh ali 70, z nizjo tezo, ni slabo na koncu. Nekako kot danes z motorji...
Seveda je slabo, če je ta celica zato 2x drazja... Kr naenkrat tisti pribitek k tezi ne igra tolk vloge... Iz tega razloga se tudi uporabljajo LFP celice. WH/L in WH/kg je slabsi od NMC, ampak ker so cenejse in bolj durable, jih danes vedno več vidis v entry level avtomobilih ali packing manjse velikosti.
Na konc dneva zmaga €/kWh in da je good enough.
ampak če so zgolj celice baterije 30% večje po volumnu in imajo pri isti teži skoraj x2 kapacitete bi rekel da se to ne pozna.
Če si fiksiran z volumnom; kar si, ker nemors v nedogled povečevat volumen packa pri podobnih gabaritih avtomobila, tudi SUVji (nihče noče sedet tko visoko, da se z glavo zaletava v strop) potem je Wh/kg bistveno manj pomemben, kot ze celčas trobim. Seveda, benefit nizje teze je, ampak k ze overall pack predstavlja mogoče 20% teze, je čist vseen če to cifro zibjes na 17%, ker bo efekt na range precej mizern, efekt na ceno avtomobila pa bolj opazen.
Če so celice normalno visoke, recimo, 20cm, a je problem če so visoke 26cm? Ker ohišje in vse ostalo je enako.
Ja, je problem, ker bos zarad tega zgubu 6 centi ground clearanca al pa celo kabino dvginu za 6 centi. V obeh primerih pomen to konkretn redesign obstoječega avtomobila... A ni bolje, da se prioritizira wh/l, ker lahko v obstoječ pack stlačis celice z večjo kapaciteto... In če se hkrati tudi lazje po kWh, je pač to dodatn benefit, ne pa bistven.
#brezpodpisa
codeMonkey ::
Sigurno igra tudi cena vlogo. Normalno. Ampak to se spreminja. Meni se zdi, da za avtobus in tovorno vozilo cena ni toliko pomembna, teza pa ze. Pa zivljenjska doba, zanesljivost, varnost ipd. Zato jih najprej vidim tam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
matobeli ::
Kar se tiče specifikacij je res, ampak gospodarska vozila so prva kjer se gleda na p/p, tko da, dokler ne bodo v enakem razredu gleda na razmerje med ceno/težo/kapaciteto kot trenutna tehnologija jih ne bodo uporabljali.
Ampak nihče ne bo čakal in šparal novih tehnologij v skladišču. 15let nazaj je bila druga zgodba ker se nikomur ni mudilo.
Ampak nihče ne bo čakal in šparal novih tehnologij v skladišču. 15let nazaj je bila druga zgodba ker se nikomur ni mudilo.
hojnikb ::
codeMonkey je izjavil:
Sigurno igra tudi cena vlogo. Normalno. Ampak to se spreminja. Meni se zdi, da za avtobus in tovorno vozilo cena ni toliko pomembna, teza pa ze. Pa zivljenjska doba, zanesljivost, varnost ipd. Zato jih najprej vidim tam.
Ravno v tovornih vozilih je cena se bolj bistvena. Tam rabis ogromno baterijo, da imas dovolj moči in range-a za prevoz tovora. In ogromna baterija pomeni visoko ceno. In če to ceno se dvigujes, pomeni da bo rentabilnost vozila se manjsa in posledično krog kupcov tolk manjsi...
Armotizacija je pri teh zadevah zelo pomembna..
#brezpodpisa
matobeli ::
Je pa tudi res da če naredijo baterijo ki bo bolj vzdržljiva to pomeni da se amortizacija razdeli na daljše časovno obdobje. Načeloma imaš danes tudi cenejše in dražje tovornjake ali kombije in kupci točno vedo kaj morajo kupit za svoje potrebe.
Utk ::
Mg4 luxury, s 64 kwh baterijo, toplotno črpalko itd je zdaj pod 35 in z večjo subvencijo. Verjetno trenutno res best buy v tem "nižjem" razredu.
hojnikb ::
Mg4 luxury, s 64 kwh baterijo, toplotno črpalko itd je zdaj pod 35 in z večjo subvencijo. Verjetno trenutno res best buy v tem "nižjem" razredu.
Uff, pa se je le zgodil, kar sn napovedu....
A ni vseeno bolje id3 za isto ceno?
https://www.volkswagen.si/znamka-in-doz...
večja baterija in malo več opreme... pa daljša garancija
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
kow ::
Odsvetujem nakup nemskih avtomobilov, enostavno niso zmozni napraviti moderno vozilo. /s
https://koreajoongangdaily.joins.com/ne...
https://koreajoongangdaily.joins.com/ne...
mehatronik12 ::
Odsvetujem nakup nemskih avtomobilov, enostavno niso zmozni napraviti moderno vozilo. /s
https://koreajoongangdaily.joins.com/ne...
Pa sej vi niste več čist "diht".
Da ste lahko nemce potunkali ste šli iskat na "https://koreajoongangdaily.joins.com" :D :D.
Sem pa izkusil pred 14 dnevi kako je it s štromarjem na otok Rab.
Na celem otoku 2 polnilnici (vse ostale v lasti lastnikov hotelov ==> ne prideš zraven), v vsakem trenutku je čakalo NAJMANJ 5-10 avtov na prosto mesto .
==> Res pa je , da sta bili zastonj!
Ker se meni seveda ni dalo čakati na 5 dnevnem dopustu 3-4 ure na polnilnico, sem se dogovoril z domačinom mu dal 40€ (za manj ni hotel) in polnil dve noči pr njemu na vtičnici z 1,5kW/h.
Še enkrat EV se vozi super!
Ni pa vse super, še zdaleč ne upam da čimprej bo....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()
a_borlak ::
mehatronik12 je izjavil:
Sem pa izkusil pred 14 dnevi kako je it s štromarjem na otok Rab.
Na celem otoku 2 polnilnici (vse ostale v lasti lastnikov hotelov ==> ne prideš zraven), v vsakem trenutku je čakalo NAJMANJ 5-10 avtov na prosto mesto .
==> Res pa je , da sta bili zastonj!
Ker se meni seveda ni dalo čakati na 5 dnevnem dopustu 3-4 ure na polnilnico, sem se dogovoril z domačinom mu dal 40€ (za manj ni hotel) in polnil dve noči pr njemu na vtičnici z 1,5kW/h.
Še enkrat EV se vozi super!
Ni pa vse super, še zdaleč ne upam da čimprej bo....
Uh, hujše, kot na Pagu, samo mesto ima eno Elenovo polnilnico in dve pri hotelih/apartmajih, Novalja je boljša, ima celo hitro polnilnico. Hrvati tu spijo 100 na uro, saj jih razumem, za 2 meseca v letu se res ne splača, bi pa lahko vsaj na javnih parkiriščih za doplačilo recimo omogočali 220V vtičnico, pač polniš počasi.
Utk ::
Italija je polna skandinavskih tesel. Še prikolice privlečejo z njimi dol. Če pride Norvežan s teslo do Italije, mislim da bi bilo fer pričakovat, da se tudi Slovenci nekako privlečemo do Zadra. Če tega Hrvati ne morejo priskrbet, to pove več o njih kot pa o električnih avtih.
Afrika z elektriko so govorili lani, pa očitno še elektrike nimajo.
Afrika z elektriko so govorili lani, pa očitno še elektrike nimajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Jebomir ::
Pozabu si en mali detajl!
Skandinavc ne naredi 2000km+ v dveh dneh, on to naredi kot potovanje, 300-400km/dan.
Slovenec pa mora v roku 10 dni na silo v kroacijo, ker bo kolektivnega konc, šef proizvodnje pa izven tega ne odobri!
Skandinavc ne naredi 2000km+ v dveh dneh, on to naredi kot potovanje, 300-400km/dan.
Slovenec pa mora v roku 10 dni na silo v kroacijo, ker bo kolektivnega konc, šef proizvodnje pa izven tega ne odobri!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Jebomir ()
Utk ::
Ja ja, najbrž se cel teden vleče do dol, pa potem še nazaj...
Od Ljubljane do Zadra je 350 km. Če enkrat proti koncu ali pa v sredini napolneš, imaš dovolj baterije, da se tistih 10 dni fijakaš naokoli, v 10 dneh pa bi moral imet nekje šanso napolnit za domov.
Pa verjamem, da je zdaj gužva na polnilnicah in vse to, ampak to pomeni, da jih je premalo, ne pa da jih je nemogoče postavit več.
Od Ljubljane do Zadra je 350 km. Če enkrat proti koncu ali pa v sredini napolneš, imaš dovolj baterije, da se tistih 10 dni fijakaš naokoli, v 10 dneh pa bi moral imet nekje šanso napolnit za domov.
Pa verjamem, da je zdaj gužva na polnilnicah in vse to, ampak to pomeni, da jih je premalo, ne pa da jih je nemogoče postavit več.
deco16 ::
Sej je simpl, če nebo infrastrukture bodo pa skandinavci hodili v francijo, italijo, španijo.
Torej če hočejo folk ki bo kaj zagonil naj poskrbijo za to ;)
Torej če hočejo folk ki bo kaj zagonil naj poskrbijo za to ;)
hruske ::
Evo, zdaj vemo zakaj je letos manj turistov na Hrvaškem.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
BlaY0 ::
Utk ::
https://forbes.n1info.si/posel/estonski...
Mislim, in upam, da ni državnega denarja zadaj. Vsaj ne slovenskega.
Če res ni, se očitno da, tudi brez države.
Mislim, in upam, da ni državnega denarja zadaj. Vsaj ne slovenskega.
Če res ni, se očitno da, tudi brez države.
J.McLane ::
Če so in verjetno so, so evropska sredstva.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Musk in Trump sta naenkrat postala bestiča. Če bo Trump izvoljen, morda še zmeraj ne bo ravno pomagal Musku, ga pa vsaj morda ne bo oviral. Ker tudi električni avti so najprej in predvsem biznis.
J.McLane ::
Demokrati so bili res bolj za zelene tehnologije, ampak so bili pa močno proti Musku, predvsem zaradi sindikatov in pravic delavcev...
Trump je tu bolj za goli biznis in če Tesla dela dober biznis bo dobila podporo, ne glede na to kaj pač izdeluje.
Vsaj tak občutek imam, bolj od daleč
Trump je tu bolj za goli biznis in če Tesla dela dober biznis bo dobila podporo, ne glede na to kaj pač izdeluje.
Vsaj tak občutek imam, bolj od daleč
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Invictus ::
Demokrati so proti Musku, ker ni hotel, da bi X postal MSM trobilo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
J.McLane ::
Ni to edini razlog, že prej so bili proti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mr.B ::
Demokrati so bili res bolj za zelene tehnologije, ampak so bili pa močno proti Musku, predvsem zaradi sindikatov in pravic delavcev...
Trump je tu bolj za goli biznis in če Tesla dela dober biznis bo dobila podporo, ne glede na to kaj pač izdeluje.
Vsaj tak občutek imam, bolj od daleč
Če bi bilo temu res, potem nebi bilo tarif. Temu pač ni tako, povprečni amerikanec je hotel F1500 z začetno ceno 70k$, v večini primerov seveda si tega niti ne more privoščiti, je pa to enačenje s svobodo.
Seveda ne pozabiti piše se leto 2024, pa so Kitajci problem, ne da so amerikanciuničili celotni trg, zaradi profita, potem pa pride 2024, pa si povprečni amerikanec ne more več nikakor privoščiti, no banka mu ne odobri limita za nakup F150
Link 1
Link 2
Link 3
PS: obojim diši naftni lobiji.. Pustimo da Južni del sveta dela na alektrični alternativi ladijskega pogona.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
BigWhale ::
Musk in Trump sta naenkrat postala bestiča. Če bo Trump izvoljen, morda še zmeraj ne bo ravno pomagal Musku, ga pa vsaj morda ne bo oviral. Ker tudi električni avti so najprej in predvsem biznis.
Glede na to, da je Musk zdaj rekel, da nafta v resnici ni tolk bad, jest drzim pesti, da dobimo V8 model 3. ;>
codeMonkey ::
Musk naklada kakor mu pase. Tule so lepo izpostavili kako je hinavsko zavajal (ali pa da vsaj nikoli niti ni vedel o cem govori): https://electrek.co/2024/08/13/elon-mus...
Pac uradno ne more biti predsednik, lahko pa financira pa gor spravi dovolj pokvarjenega kandidata, da mu gre na roko. Pa tu jaz ne verjamem, da gre toliko za Teslo, ampak predvsem za Starlink ter polete v vesolje.
Pac uradno ne more biti predsednik, lahko pa financira pa gor spravi dovolj pokvarjenega kandidata, da mu gre na roko. Pa tu jaz ne verjamem, da gre toliko za Teslo, ampak predvsem za Starlink ter polete v vesolje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Musk govori o neki generalni smeri kamor naj bi šle stvari. V resnici tudi če jutri nehamo delat ICE avte, bo trajalo še vsaj 25-30 let, da izginejo s cest. Če gremo jutri gradit nuklearke namesto TE, bo trajalo vsaj 50 let, da jih res nadomestimo. Tu hitet na silo je brez veze, je pa treba it v to smer. Da se ne dela novih in novih neumnost.
Isto za kolonizacijo Marsa in drugih planetov. Musk ne pričakuje, da bo kaj veliko iz tega v času njegovega življenja, vseeno bi pa rad naredil nek korakec v to smer. En ali dva Trumpova mandata ne bosta kaj veliko na to vplivala.
Po drugi strani če zmagajo demokrati, ali pa razni levi skrajneži po Evropi, je morda bolje, da čim prej zaključimo to zgodbo s človeštvom, če po 2500 letih ukvarjanja z znanostjo ne znamo več niti določit spola človeku...
Isto za kolonizacijo Marsa in drugih planetov. Musk ne pričakuje, da bo kaj veliko iz tega v času njegovega življenja, vseeno bi pa rad naredil nek korakec v to smer. En ali dva Trumpova mandata ne bosta kaj veliko na to vplivala.
Po drugi strani če zmagajo demokrati, ali pa razni levi skrajneži po Evropi, je morda bolje, da čim prej zaključimo to zgodbo s človeštvom, če po 2500 letih ukvarjanja z znanostjo ne znamo več niti določit spola človeku...
kow ::
Ni to edini razlog, že prej so bili proti.
Verjetno zaradi covida. Prej, ce prav pomnim, pa je bil bad guy Bezos. Ce bi slo samo za sindikate, bi tezko izkljucno napadali Muska, ker je ultrakapitalistov v ZDA vecje stevilo.
Kakorkoli, trenutno je karkoli rece Musk, ki ni pogodu mainstream ideologiji, takoj napadeno. Verjetno bi si tudi mnogi zeleli, da ZDA crpa manj nafte ter jo vec uvozimo iz Rusije, Arabije ipd. Ne dvomim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Pa tu jaz ne verjamem, da gre toliko za Teslo, ampak predvsem za Starlink ter polete v vesolje.
Naj uganem. Gut feeling? Po bushevsko?
Gregor P ::
Mars ste rekli? A prav Mars bi poselili? Vi to resno, ali samo zato, ker je to Musk rekel
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
grinnir3 ::
Glede na podatke se je od leta 2008 cena baterij, namenjenih električnim avtomobilom, znižala za osupljivih 90 odstotkov. Gre za padec s 1.319 evrov za kilovatno uro na 130 evrov za kilovatno uro, kar je še toliko bolj zanimiv podatek glede na visokoFiat Grande Panda - front charging cable_ (5) inflacijo v enakem obdobju.
Lepo padajo cene z masovno proizvodnjo.
Visoke cene za končne stranke, so očitno samo lupljenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: grinnir3 ()
Okapi ::
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Pa tu jaz ne verjamem, da gre toliko za Teslo, ampak predvsem za Starlink ter polete v vesolje.
Naj uganem. Gut feeling? Po bushevsko?
Ne rabis ugibat, sem namenoma napisal "verjamem". Ideolosko je blizje Trumpu, kar je dal jasno vedeti (storija s sinom npr.), in tu mu platforma pomaga pri ocitni podpori. Se pac vidi, da to izkorisca. Ne vem pa zakaj bi se ustavili tu in zanemarili, da je konec koncev tudi poslovnez, ki pa ima pod kontrolo vedno vec zadev. Tesla je v tej zgodbi ze nekaj, ampak tu bo IMHO(!) predvsem odvisno od tehnicnega napredka, kako bo slo naprej - ce se bodo avtomobili sposobni voziti, bodo na cesti (vsaj v ZDA). Telekomunikacije ob druzbenem omrezju ter vesoljska tehnika pa prehaja ze v neke bolj zanimive vode za "nacionalne interese". Zato.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
grinnir3 ::
Dejmo pustit politiko, trumpa, starlink, spacex in konec koncev tudi muska za druge teme.
pero50 ::
Torej, sem pred nakupom nekega avta... Gledam vse živo od bencinarjev s 300 konji, dizla, ker bodo 250km relacije (500 v obe smeri z ~8 urnim postankom), sedaj sem pa ugotovil, da imajo rabljeni električni avti katastrofalne cene. To pomeni da dobiš avto ki stane nov 40 jurjov, rabljenega 2 leti za polovico cene, kar pa pride tudi že v budget.
Torej, budget je 20 jurjov, verjetno bo na koncu 25k, realen doseg 300km, V hudem mrazu bo pač malo dofilati na relaciji.
Želja, da ni SUV, ranga velikosti golf-passat, garancija na baterijo. Tesla m3 mi je dealbreaker cena rezervnih delov.
torej, kaj predlagate? :D
Torej, budget je 20 jurjov, verjetno bo na koncu 25k, realen doseg 300km, V hudem mrazu bo pač malo dofilati na relaciji.
Želja, da ni SUV, ranga velikosti golf-passat, garancija na baterijo. Tesla m3 mi je dealbreaker cena rezervnih delov.
torej, kaj predlagate? :D
pegasus ::
Ravno prejle gledal, MG4 s par tisoč km dobiš že za 18 jurjev. Zraven pride cel kup zanimivih detajlov, zadeva dejansko ima karakter, ti ne bo dolgčas :D
Okapi ::
Če hočeš karakter in da ti ne bo dolgčas, je MG Cyberster edini pravi odgovor. Nimam pa pojma, a je že dobavljiv in koliko stane.
PS.
Vidim, da je 70 jurjev.
PS.
Vidim, da je 70 jurjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
pero50 ::
okapi, počajakmo 2 leti, bo takrat verjetno v budgetu :P
sicer so mi zelo všeč byd seal, xiaomi su7, ampak jih rabljenih še ni in jih tudi še en čas ne bo, novi pa bodo ranga 50 :D
pegasus, kje jih imaš za tak denar? V tujini, ker na avtonetu jih ne najdem :), btw se mi ne dopadejo preveč kičasto mi zgledajo.
Na hitro, z baterijo okrog 60kwh sta samo id3 in kona recimo v temu rangu. Ko sem videl/se spomnil da ima id3 touch tipke na volanu sem skoraj bruhal , tako da je edino še kona. Kako se pa pelje pa še nisem pregledal :D
sicer so mi zelo všeč byd seal, xiaomi su7, ampak jih rabljenih še ni in jih tudi še en čas ne bo, novi pa bodo ranga 50 :D
pegasus, kje jih imaš za tak denar? V tujini, ker na avtonetu jih ne najdem :), btw se mi ne dopadejo preveč kičasto mi zgledajo.
Na hitro, z baterijo okrog 60kwh sta samo id3 in kona recimo v temu rangu. Ko sem videl/se spomnil da ima id3 touch tipke na volanu sem skoraj bruhal , tako da je edino še kona. Kako se pa pelje pa še nisem pregledal :D
pegasus ::
Karakter:
(predvsem uber nadležen in včasih celo nevaren lane assist)
Cene: https://www.autoscout24.de/lst/mg/mg4?a...
(predvsem uber nadležen in včasih celo nevaren lane assist)
Cene: https://www.autoscout24.de/lst/mg/mg4?a...
hojnikb ::
Ravno prejle gledal, MG4 s par tisoč km dobiš že za 18 jurjev. Zraven pride cel kup zanimivih detajlov, zadeva dejansko ima karakter, ti ne bo dolgčas :D
Če hočes P/P z nekaj vlozka, tole
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
11 jurjov nakupna, kake 500-700EUR prevoz, 100EUR za slovenske papirje.. Torej cca 12kEUR pred popravilom... Pa se kaksne jurja do dva vlozka, da je brezhiben (tlebo pač variral, kako poceni in iznajdljivo lahko to popravis).
14kEUR out the door brez večjih tezav. Rabljenga z manj k 6kkm in/ali 6 mescov starga pa tko nočes, ker bos plačal tut nas DDV.
(predvsem uber nadležen in včasih celo nevaren lane assist)
stvar je dobla ze kr nekaj SW popravkov, tko da je zdej ze manj nadlezno. Če ne pač hotkey in izklopis. Al pa tow mode.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
a_borlak ::
Rezervni deli znajo biti problem pri MGju, sicer pa če klepar obvlada, le še plastika ostane za nakup.