» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1132 / 1166
»»

kow ::

DamijanD je izjavil:

Sem poslušal in tipo je navdušen nad BEV (oz. predvsem na elektro pogonom). Sicer omenja kako sofisticirane so ICE mašine, pač zanimive, ampak vidi polno prednosti v elektro motorju. Potem pa povsem racionalno izpostavi probleme, ki trenutno še niso problemi, ampak bodo postali, ko bo EVjev preveč.


Poanta je, da smo leta 2024 in ne leta 2030, in v EU je trzni delez PRODANIH (ne flote) BEV 12%. Njegovi zadrzki niso relevantni za krepko vec kot 12% novih kupcev. Matematika mu gre tudi zelo slabo, da ne omenjamo popolnoma bedaste predpostavke, da tehnologija ne bo napredovala.

Moj zakljucek je, da je on popolnoma detached milijonar, ki se fura po podezelju gor in dol, ker ima pac veliko casa. Verjetno si vec ne zna predstavljati, da ljudje hodijo v sluzbe. Verjetno tudi ne steka, da ljudje hocejo poceni avte (in BEV bodo 2030 ze cenejsi).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

V bistvu je vzel napacno premiso, nato pa jo racionano debunkal (charganje sucks - kar drzi).

Utk ::

Polnjenje se ne bo bistveno spremnilo. Polnilo se bo 15 min do pol ure. Tudi če povečajo hitrost, bojo povečali tudi baterije, in ljudje se bojo vozili še 20 km na uro hitreje in bojo na istem. To je pač nek sprejemljiv kompromis za vse druge pluse.

Naredit je pa treba še veliko polnilnic, hitrih in počasnih. Če bi lahko polnil kjerkoli, bi hitro polnjenje rabil prekleto redko. Tudi na morje večina Slovencev lahko pride brez polnjenja že danes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

Predvsem cela zadeva rabi miselni preskok, česar pač starga konja (May) tezko naučis...
Tudi bencinskih avtomobilov smo se nekoč mogl "navadit"
#brezpodpisa

Gregor P ::

Ko je Benz leta 1886 zgradil ICE/MNZ motor je trajalo kakšnih 35 let, da je izpodrinil EV s trga. S tem, da so EV-ji ratali zares priljubljeni šele od nekje 1900 (prvi električni motor pa je bil narejen leta 1834).

Zdaj očitno pričakujemo dominanco EV še hitreje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Ja, ker sedaj se ne pise vec leto 1900
#brezpodpisa

Gregor P ::

Od kdaj štejemo? Od 2010? Norvežani so npr. začeli razmišljati že na začetku 90-ih.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Tezko se pogovarjamo o 1900 in preboju EVjov, ker je takrat blo avtomobilov za vzorec, bili so dragi in baterije zanič.
ICE je takrat zmagal ensotavno zato, ker je bil bistveno cenejsi, imel električn starter in precej več bencinskih kot polnilnic.

Vmes se je zgodil 120 let, baterijska tehnologija je napredovala neskončno, cene so sle skoraj v podn... Zdej je samo vprasanje, kdaj bo mindset starejsih sledil temu, da pač EV ni ICE in kak kompromis je pač pričakovan.
#brezpodpisa

Gregor P ::

Ampak če si opazil, je glavna pripomba pri EV, da še ni pravega preboja pri baterijah in pri času polnjenja (kljub dosedanjemu tehnološkem razvoju); šele potem je tu vprašanje polnilne infrastrukture ipd. Da pa je elektrika prava stvar oz. da so motorji gnani električno, niti nikoli ni bilo vprašanje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Če bi vedel kaj o fiziki, bi vedel, da se tu ne bo nikoli kaj dost še spremenilo. Polnjenje elektrike 100 km na minuto pač ni mogoče, ne glede na baterije zadaj, če se gremo neko pretvarjanje v vodik, so pa toliko večje izgube.

Sej zate mi je itak jasno, da nimaš pojma, ampak May pa očitno tudi ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Ravno nasprotno, zato pa pravim, da trenutni zastareli EV-ji s temi težkimi baterijami niso prava stvar.;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Gregor P je izjavil:

Ampak če si opazil, je glavna pripomba pri EV, da še ni pravega preboja pri baterijah in pri času polnjenja (kljub dosedanjemu tehnološkem razvoju); šele potem je tu vprašanje polnilne infrastrukture ipd. Da pa je elektrika prava stvar oz. da so motorji gnani električno, niti nikoli ni bilo vprašanje.


človek je spil preveč toyota Kool-aida (zato je pa tut k največji bedak kupo 2!!!! Mirai-ja)... Preboj pri baterijah je ze zdavnaj ok, da so EVji dobri za vsakdan in za skoraj vsakogar.

Če 15 let nasedas Toyotini propagandi, kako so solidstate baterije tista zares prava stvar, potem lahko pridejo ven take izjave.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Če bi vedel kaj o fiziki, bi vedel, da se tu ne bo nikoli kaj dost še spremenilo. Polnjenje elektrike 100 km na minuto pač ni mogoče, ne glede na baterije zadaj, če se gremo neko pretvarjanje v vodik, so pa toliko večje izgube.

Sej zate mi je itak jasno, da nimaš pojma, ampak May pa očitno tudi ne.


Itak. Vecji premik se bo zgodil, ko bo podjetjem za dober kader namesto zastonj banane in espressa potrebno ponuditi moznost pocasnega polnjenja. Zadnjic sem soseda s Teslo vprasal, ce je ze kaj razmisljal v nasi podzemni garazi napeljati strom od lastnega stevca, da bi tudi jaz ze pripravil. Pa model fila v sluzbi in ne rabi.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Če nas ne bi Musk vse nategnil, ko je na hitro sešraufal EV s tem kar je pač bilo na voljo (in za ostale ni bilo zanimivo), se danes o tem sploh pogovarjali ne bi ... ironično :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Ravno nasprotno, zato pa pravim, da trenutni zastareli EV-ji s temi težkimi baterijami niso prava stvar.;)

Ravno nasprotno, ne da se ti dopovedat da tudi 50 kilska baterija s katero narediš 1000 km ne naredi situacije nič drugačne glede polnjenja. Razen če je bi menjali na "črpalki", ampak tudi tam je bi bilo treba napolnit. In to veliko njih.

MrStein ::

Utk je izjavil:

Če bi vedel kaj o fiziki, bi vedel, da se tu ne bo nikoli kaj dost še spremenilo. Polnjenje elektrike 100 km na minuto pač ni mogoče, ne glede na baterije zadaj,

Seveda gre. Že z današnjo (oziroma včerajšnjo) tehnologijo.

Nima pojma pa tisti, ki trdi kaj vse v prihodnosti ne bo mogoče.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

Če nas ne bi Musk vse nategnil, ko je na hitro sešraufal EV s tem kar je pač bilo na voljo (in za ostale ni bilo zanimivo), se danes o tem sploh pogovarjali ne bi ... ironično :D


Pac se je naslo podjetje, ki je pogruntalo, da se z "laptop" baterijami da ze narediti uporaben avto. Musk jih je zgodaj nasel in sel all-in, ter bil ustrezno nagrajen. Drugih pac ni zanimalo, kot pravis.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

MrStein je izjavil:

Utk je izjavil:

Če bi vedel kaj o fiziki, bi vedel, da se tu ne bo nikoli kaj dost še spremenilo. Polnjenje elektrike 100 km na minuto pač ni mogoče, ne glede na baterije zadaj,

Seveda gre. Že z današnjo (oziroma včerajšnjo) tehnologijo.

Nima pojma pa tisti, ki trdi kaj vse v prihodnosti ne bo mogoče.


Ne, ni mogoče, niti ne bo mogoče. Zdej me pa zatoži moderatorju, ker sem ti reku, da nimaš pojma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Niti priblizno ne moremo vedeti. Pogruntajo nekaj bolj prevodnega kot baker (za primerno ceno)... kaj ves kaksna bo tehnologija cez nekaj desetletij. Taksne razprave so neumne. Ce pravis, da je nemogoce, bos pac moral napisati fizikalno enacbo, ki potrjuje tvojo predpostavko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

Mah problem je, ker poznamo teoretične maksimume za energijsko gostoto in čez to pač z baterijami ne bo šlo...

Utk ::

Tudi če, bojo kar zamenjali vse daljnovode in kable do vsake hiše? To je tako kot slovenski trg nepremičnin. Lahko kupiš dovolj dobro po ceni kot je, in začneš takoj uživat, lahko pa 10 let čakaš na čudež, 10 let plačuješ drago najemnino in čez 10 let kupiš isto kot bi lahko že prej, samo po višji ceni. Po želji.

Gregor P ::

Ali pa vlagaš 4 milijarde letno najmanj že zadnje desetletje "v prihodnost" 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

DamijanD je izjavil:

Mah problem je, ker poznamo teoretične maksimume za energijsko gostoto in čez to pač z baterijami ne bo šlo...


Jp. Ampak teoreticno maksimumi so nekajkrat visji od baterij na trgu. Itak pa ne govorimo o energijski gostoti, ampak hitremu charganju. IIRC, trenutno lahko chargamo max s cirka 5-6C.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ni problem v baterijah. Dovolj veliko baterijo že danes lahko polneš z 2 megawati. Ampak kdo bo pripeljal tako moč na nek petrol. Kabel bi bil pa tako težak da ga bi lahko priklopil samo robot.
Sploh ni fora v tem, tega ne rabimo 200, 300 kw je dovolj, kot se dosega že danes. Rabimo pa kupe počasnih polnilnic, po parkingih, najbolje da brezžične vgrajene v tla.
Pa da je tistih 200 kw realno dosegljivih, to pomeni bolje upravljanje s temperaturo v avtih, to je čist tehnična stvar, in nobena znanost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Se ne strinjam. Seveda potrebujemo cim bolj enostavno polnenje (tako kot pri pametnih telefonih povsod), ampak to je ze prakticno tehnolosko resen problem. Gre "samo" se za ekonomski problem. Predrago ga je resiti na hitro.

Da pa ne moremo iti z avtom do Rima z enim ali dvema 5 minutnima postankoma, pa je tehnolosko neresen problem. Razen, ce je avto z ogromno in tesko baterijo - kupci tega ne zelijo. Zdej, kaksen odstotek kupcev to dejansko moti, tezko recem. Poznam pa vsaj enega, ki se fura tudi po 800km brez postanka. No, verjetno bo cez 10 let ze moral iti vsaj enkrat na wc pri taki razdalji, heh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

No pa smo spet zaokrožili naokoli.
Kako spraviti vso to kablovje na željena mesta?

Utk ::

kow je izjavil:

Se ne strinjam. Seveda potrebujemo cim bolj enostavno polnenje (tako kot pri pametnih telefonih povsod), ampak to je ze prakticno tehnolosko resen problem. Gre "samo" se za ekonomski problem. Predrago ga je resiti na hitro.

Da pa ne moremo iti z avtom do Rima z enim ali dvema 5 minutnima postankoma, pa je tehnolosko neresen problem. Razen, ce je avto z ogromno in tesko baterijo - kupci tega ne zelijo. Zdej, kaksen odstotek kupcev to dejansko moti, tezko recem. Poznam pa vsaj enega, ki se fura tudi po 800km brez postanka. No, verjetno bo cez 10 let ze moral iti vsaj enkrat na wc pri taki razdalji, heh.

Tako je, sej to pravim, tehnološko je rešeno. Ni vse perfektno, je pa dovolj dobro. In vsako leto še za kak procent bolje. Ekonomsko bo tudi rešeno, več avtov, več polnilnic bo se splačalo postavit. Ker rezerve do cene nafte je kar nekaj.
Če nekdo dela 800 km v komadu, nikjer ne piše, da mu nek avtomobilski proizvajalec to mora omogočat še 50 let. Morda mu bo, morda ne, tudi če ne bo nikoli prepovedi. Če pa že, se bo morda pač moral furat na vodik, kar bo bistveno dražje. Če pa na nafto, bo pa moral avto pustit na začetku Rima, in potem vprašanje če bo še kaj prihranka v času proti polurnemu postanku za polnjenje.

Gregor P ::

Ne vem, če je to z Rimom ali katerokoli prestolnico - s kakšno izjemo vmes - najboljša primerjava, ker po Rimu se res, ampak res nočeš voziti z avtom ne glede na obliko pogona.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Če se nihče ne bi hotel vozit z avtom po Rimu, potem se najbrž ne bi bil problem vozit z avtom po Rimu.

Gregor P ::

Če si pameten, se tam rajši poslužuješ javnega prevoza in manjših prevoznih sredstev.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MadMax ::

DamijanD je izjavil:

Mah problem je, ker poznamo teoretične maksimume za energijsko gostoto in čez to pač z baterijami ne bo šlo...

Eni ste še mladi in se ne spomnete kolikokrat (in iz kakih številk) so dvignili "teoretični maksimum" hitrosti PSTN modemom za telefonske linije.
Ali pa enako s hitrostjo CPUjev. Glede teh je kje še kaka debata na tem forumu, iz zlatih časov OC CPUjev.
...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

nejc_nejc ::

Obstojeca oblika je cepelin.

kow ::

MadMax je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Mah problem je, ker poznamo teoretične maksimume za energijsko gostoto in čez to pač z baterijami ne bo šlo...

Eni ste še mladi in se ne spomnete kolikokrat (in iz kakih številk) so dvignili "teoretični maksimum" hitrosti PSTN modemom za telefonske linije.
Ali pa enako s hitrostjo CPUjev. Glede teh je kje še kaka debata na tem forumu, iz zlatih časov OC CPUjev.
...


Fizika dejansko drzi oz. naravnih zakonitosti ni mogoce spreminjati. Problem je, da nekdo, ki prilepi enacbo, bi jo moral znati tudi razloziti.

MadMax ::

Kaj pa če (ko) naredijo avto, ki se bo sicer polnil z elektriko, a bo v blackboxu to pretvarjal v "nekaj", nato pa bo drugi blackbox to "nekaj" pretvarjal v mehansko vrtenje koles?
A bo to še "električni avto"?

Ker ta "nekaj" oz. prvi blackbox bi s podporo vse fizike lahko shranjeval za današnji čas enormne količine energije, ob zanemarljivi masi in volumnu. Drugi blackbox pa bi imel izjemen izkoristek.

Fizika drži, kaj pa s trenutno tehnologijo zmoremo iz nje iztržiti je pa druga stvar.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Utk ::

To je vodik. Problem tega je, če zanemarimo shranjevanje, da vsaka pretvorba pomeni neko izgubo. Si pripravljen plačat 50% več na 100 km za to?

Problem je, da nekdo, ki prilepi enacbo, bi jo moral znati tudi razloziti.

Jaz nisem prilepil enačbe, ampak omejitve omrežja pač so, in tu dvomijo, da ga je možno in ekononsko upravičeno v 30 letih izboljšat za 20%, ti ga bi pa komplet zamenjal zarad avtov, če odkrijejo nek nov material. Fizikalno bi se morda splačalo, ekonomsko pač ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

MadMax je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Mah problem je, ker poznamo teoretične maksimume za energijsko gostoto in čez to pač z baterijami ne bo šlo...

Eni ste še mladi in se ne spomnete kolikokrat (in iz kakih številk) so dvignili "teoretični maksimum" hitrosti PSTN modemom za telefonske linije.
Ali pa enako s hitrostjo CPUjev. Glede teh je kje še kaka debata na tem forumu, iz zlatih časov OC CPUjev.
...


Slab primer. Je jasno da so fizikalne omejitve. Nimas pa fizikalne enacbe za vsako stvar, ker pac za to rabis model. Na modelu sicer veljajo fizikalni pojavi ampak tudi omejitve, ki izhajo iz prakticne realizacije. Npr. nekaj je koliko moci in kaksno hlajenje je potrebno za CPU, tezko pa najdes enacbo za to kako efektivno hlajenje lahko danes realiziras. Dokler nimas modela z omejitvami. Vseeno meja torej nekje je.

Tu je lepo razvidna za tvoj primer npr. (CPU)

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Za CPUje se vedno pozna omejitev najmanj 5 let vnaprej za trenutno tehnologijo, pa tudi teoretično rešitev za vnaprej kaj naredit da se bo dala še izboljšat.

Tudi za pstn se je zelo verjetno vedela prava teoretična omejitev vsaj 10 let preden je bila dosežena.

Čez to se ne gre praktično nikoli kar tako z nekim naključnim odkritjem.

Za solid state baterije se že najmanj 10 let ve kaj bo z njimi možno, pa jih še zmeraj nimamo.

Ampak samouki tega ne morejo vedet...ko pride mislijo da je to z neba padlo. Teorija je v resnici kar dobro poznana veliko vnaprej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

In točno zato, trenutni EV-ji na te težke baterije niso prava stvar.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ni treba, da so popolni, dovolj je da so boljši od ice, kar pa so.

kow ::

codeMonkey je izjavil:


Tu je lepo razvidna za tvoj primer npr. (CPU)

https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-...


To seveda niso meje za CPU, ampak za CPU pri trenutni tehnologiji tranzistorja. Zato tudi enacbe, ki kazejo na limite brez razlozenih predpostavk niso nobeh "dokaz".
Graf sicer lepo prikaze, da so "zadeli zid" pri performancu jedra in brez revolucionarnih sprememb, ne bo konkretnih pohitritev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

In kje je nova tehnologija? Bo padla z neba?
Na faksu nam je profesor razlagal, takrat smo bli nekje na okoli dveh gigahercih, da te frekvence strašno napredujejo (takrat je šlo ekspresno iz 350 mhz na 2 giga), ampak če kdo misli da bo čez 5 let imel doma 10 gigaherčni računalnik, se preklemano moti, in da bo šlo tam do 3, 4, morda 5, več ne. Jaz se zdaj ne spomnem takratnih vzrokov, ki jih je povedal, ampak sigurno jih ni bilo malo v predavalnici, ki so si mislili, kaj pa ta stari ve, imeli bomo, nekaj že bojo izumili.

Od tega je 20 let. Kolk vas ima 10 gigaherčni računalnik doma?

In ja, že takrat se je govorilo o kvantnih računalnikih. Ga ima kdo doma?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

Gregor P je izjavil:

In točno zato, trenutni EV-ji na te težke baterije niso prava stvar.


Tako nekako, kot bi rekel, da je XT v 80tih brezvezen računalnik, ker je večna imela le Hercules grafiko in je imel celo Spektrum več barv.

Gregor P ::

V bistvu ne, ni tako.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

kow je izjavil:


To seveda niso meje za CPU, ampak za CPU pri trenutni tehnologiji tranzistorja. Zato tudi enacbe, ki kazejo na limite brez razlozenih predpostavk niso nobeh "dokaz".


Saj sem omenil omejitve iz realizacije v praksi. Verjetno je jasno, da ta del ni fiksen, in vcasih se lahko zgodi kaksen preskok, ce zadaj ni res kaksna fizikalna omejitev (svetlobna hitrost, velikost delcev, itd.), ampak kot je ze Utk rekel, to so cisto drgi cikli.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Očitno naj bi bilo junija 2 mio evrov na voljo za subvencije; tokrat tudi za e-kolesa:

Kot dodajajo na ministrstvu za okolje, bosta letos fizičnim osebam predvidoma namenjena dva milijona evrov subvencij.


https://forbes.n1info.si/zeleni-prehod/...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

jest10 ::

Tole sem omenjal že 5+ let nazaj, pa se je zagretim električarjem zdelo zelo smešno, ker oni se bodo večno vozili "zastonj"

Bodo gospodinjstva imela več števcev?

Zelo pomemben vidik zelenega prehoda je tudi upravljanje s porabo energije. Evropska unija je sprejela uredbo, ki omogoča, da bo imelo vsako gospodinjstvo več števcev za elektriko. "Gospodinjstva bodo imela po tri števce: enega za splošno rabo, enega za toplotno črpalko in enega za polnjenje električnega avtomobila. Z dobaviteljem elektrike se bodo v pogodbi dogovorili, da se bo avto polnil, ko je elektrika najcenejša, da bo toplotna črpalka delala takrat, ko je največ elektrike v omrežju. In tako se bodo do neke mere uravnavala nihanja v proizvodnji. Da bo torej največ porabe takrat, ko bo proizvodnja največja." S tem se ukvarjata vsa Evropa in svet. Treba bo okrepiti omrežja in zadrževalnike."


https://www.rtvslo.si/slovenija/ob-osmi...

Utk ::

Za katero prevozno sredstvo na nafto je alternativa električno kolo, da bi to treba subvencionirat? Da ne govorimo o tem, da je na nafto že itak v štartu dražje. Ampak to dobiš ko imaš levičarske hipsterje v vladi. Da ne bo potem začudenja, ko se bo subcencioniral prevoz k maši ko pridejo desni na oblast...

jest10 je izjavil:

Tole sem omenjal že 5+ let nazaj, pa se je zagretim električarjem zdelo zelo smešno, ker oni se bodo večno vozili "zastonj"

Bodo gospodinjstva imela več števcev?

Zelo pomemben vidik zelenega prehoda je tudi upravljanje s porabo energije. Evropska unija je sprejela uredbo, ki omogoča, da bo imelo vsako gospodinjstvo več števcev za elektriko. "Gospodinjstva bodo imela po tri števce: enega za splošno rabo, enega za toplotno črpalko in enega za polnjenje električnega avtomobila. Z dobaviteljem elektrike se bodo v pogodbi dogovorili, da se bo avto polnil, ko je elektrika najcenejša, da bo toplotna črpalka delala takrat, ko je največ elektrike v omrežju. In tako se bodo do neke mere uravnavala nihanja v proizvodnji. Da bo torej največ porabe takrat, ko bo proizvodnja največja." S tem se ukvarjata vsa Evropa in svet. Treba bo okrepiti omrežja in zadrževalnike."


https://www.rtvslo.si/slovenija/ob-osmi...

Bojo bojo, samo što nije...
Dokler je cena na borzi 6 centov, plačujemo pa 17, je čist vse-en kurac kolk elektrike je v omrežju, ker od tega ni odvisna cena niti 20%. Oni nam bi pa zaračunali kot da nam jo nekdo, ne vem sicer kdo, celo zimo subvencionira, kar je čist laž. Pozimi delajo profit, poleti delajo pa gromozanski profit, držav pa to nič ne moti, ker na vse skupaj gre ddv.

Bi pa še zmeraj rad videl junaka, ki bo kontroliral v katero vtičnico sem vtaknil avto...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

SambaShare ::

jest10 je izjavil:

Tole sem omenjal že 5+ let nazaj, pa se je zagretim električarjem zdelo zelo smešno, ker oni se bodo večno vozili "zastonj"

Bodo gospodinjstva imela več števcev?

Zelo pomemben vidik zelenega prehoda je tudi upravljanje s porabo energije. Evropska unija je sprejela uredbo, ki omogoča, da bo imelo vsako gospodinjstvo več števcev za elektriko. "Gospodinjstva bodo imela po tri števce: enega za splošno rabo, enega za toplotno črpalko in enega za polnjenje električnega avtomobila. Z dobaviteljem elektrike se bodo v pogodbi dogovorili, da se bo avto polnil, ko je elektrika najcenejša, da bo toplotna črpalka delala takrat, ko je največ elektrike v omrežju. In tako se bodo do neke mere uravnavala nihanja v proizvodnji. Da bo torej največ porabe takrat, ko bo proizvodnja največja." S tem se ukvarjata vsa Evropa in svet. Treba bo okrepiti omrežja in zadrževalnike."


https://www.rtvslo.si/slovenija/ob-osmi...


Ta stric sicer ni nobena avtoriteta, ampak ideja je, da bo ta elektrika cenejša.

jest10 ::

SambaShare je izjavil:

jest10 je izjavil:

Tole sem omenjal že 5+ let nazaj, pa se je zagretim električarjem zdelo zelo smešno, ker oni se bodo večno vozili "zastonj"

Bodo gospodinjstva imela več števcev?

Zelo pomemben vidik zelenega prehoda je tudi upravljanje s porabo energije. Evropska unija je sprejela uredbo, ki omogoča, da bo imelo vsako gospodinjstvo več števcev za elektriko. "Gospodinjstva bodo imela po tri števce: enega za splošno rabo, enega za toplotno črpalko in enega za polnjenje električnega avtomobila. Z dobaviteljem elektrike se bodo v pogodbi dogovorili, da se bo avto polnil, ko je elektrika najcenejša, da bo toplotna črpalka delala takrat, ko je največ elektrike v omrežju. In tako se bodo do neke mere uravnavala nihanja v proizvodnji. Da bo torej največ porabe takrat, ko bo proizvodnja največja." S tem se ukvarjata vsa Evropa in svet. Treba bo okrepiti omrežja in zadrževalnike."


https://www.rtvslo.si/slovenija/ob-osmi...


Ta stric sicer ni nobena avtoriteta, ampak ideja je, da bo ta elektrika cenejša.

Cenejša pod pogojem, da ti jo izklapljajo. Ob odjemu kadarkoli, bo pa prima pribitek

SambaShare ::

Verjetno. Ampak to ni problem, saj polniš ga tako med 22h-6h. V 9 mesecih ga niti enkrat nisem polnil podnevi, razen direktno iz elektrarne ali v službi.
««
1132 / 1166
»»