» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1120 / 1166
»»

Utk ::

Nismo te zarad tega zmerjali, ampak zarad drugih neumnosti.

Če so dacie uspeli prodajat po tisti ceni, bi bli neumni, če jih bi po nižji. Da je realna cena springa 22 jurjev al kolk že je, tega tu nihče normalen ni trdil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Tale 10k popust je, ce prav razumem, od proizvajalca? Ce je to res, verjetno zelijo prodati vse zaloge in bodo na trg ponudili update?

Gregor P ::

V glavnem je bila kritika na moje ocene, da so vozila sedaj pač toliko dražja in da nimam realnih predstav. Ampak dobro, zdaj smo, kjer smo. Cene EV-jem padajo in to je vsekakor dobro in seveda tudi pričakovano.:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Lucid delnica padla na 2.88 (rekordno nizko). Me zanima, ce bodo Savdijci odnehali in odpisali izgube ali vztrajali z novim kapitalom. Zasledil sem, da bo Lucid proizvajal v SA, tako da verjetno bodo vztrajali. Pride pa letos Lucidov SUV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Gregor P je izjavil:

V glavnem je bila kritika na moje ocene, da so vozila sedaj pač toliko dražja in da nimam realnih predstav. Ampak dobro, zdaj smo, kjer smo. Cene EV-jem padajo in to je vsekakor dobro in seveda tudi pričakovano.:)

Če že drkaš, napisal si (tudi) to:

Torej če upoštevamo inflacijo, a tudi da prodajalci trdijo, da so cene za vsaj 10 % previsoke ipd. in pa potem dražji baterijski sklop, bi ta električna Dacia morala stati največ 12.000 evrov ob izidu, sedaj pa bi morala cena že pasti na nekje realnih 9.500 evrov.

Glede na to, da najcenejši avto na avto.net stane 11500, in ni nič kaj večji ali boljši od te dacie, bi reku da si še zmeraj full of crap.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Kaj točno je narobe z napisanim? Moja ocena je bila in je še vedno zelo na mestu, z njo si si lahko takrat na začetku dejansko pomagal in prihranil nekaj denarja (najmanj 10.000 evrov!) - bi bil pa pravi mali čudež, če bom zadel do evra natančno; medtem ko ostali večinoma nekaj fantazirate v 3 dni in si z vašim domišljijskimi komentarji ne moremo prav nič pomagati, ker očitno ste ločeni od življenjske realnosti:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

10 jurjev? Če si ga lani kupil za 16, si do letos prišparal vsaj 1,5, drugače brez veze da si ga kupil. Iz Nemčije tudi ni zastonj, če ga sploh lahko kupiš res po tisti ceni in pripelješ sem in še pokasiraš subvencijo.

Gregor P ::

A vendar so moje prve ocene iz konca 2020, ne od včeraj, zdaj pa smo že 2024! Če si me poslušal, si torej prihranil 10.000,- evrov. In reče se, hvala!8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Kakih 10, kaj bluziš, spet fantaziraš.

Gregor P ::

Ne, ravno nasprotno, ti se ne moreš sprijazniti z realnostjo :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Na avto.netu so po 16, in zmeraj so bli, ga zdej dobiš za 6? Potem pač ni 10 jurjev razlike.

nejc_nejc ::

Gregor P je izjavil:

A vendar so moje prve ocene iz konca 2020, ne od včeraj, zdaj pa smo že 2024! Če si me poslušal, si torej prihranil 10.000,- evrov. In reče se, hvala!8-)

Ja vmes sem pa nizko lebdel nsd asfaltom.

Utk ::

Pa tudi drobnega tiska ni prebral pri tistih 12 jurjih. Kot kokoš ko vidi 70% popust v izložbi...

Gregor P ::

Dobro, si pač trmast. Gremo naprej :-)

Zdaj je glavno vprašanje, ali cene padajo zato, ker je dejansko EV tehnologija že toliko cenejša in stroški toliko manjši, da lahko proizvajalci proizvajajo EV-je po nižjih cenah, ali so prodajalci prisiljeni nižati cene, ker jih ne prodajajo po cenah kot so si jih zamislili oz. je povpraševanje po EV pod pričakovanji?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Za to greš lahko gledat moje komentarje, še bistveno bolj nazaj od tvojih, ko sem se tu "naganjal" z ekonomisti, da ko bo tesla enkrat delala 1,5 - 2 in več mio avtov letno, bojo cene padle, in tudi da bojo padle ko odprejo Berlin. Forumski ekonomisti so trdili, da to ni res, ker če bo povpraševanje za 2 mio tesel, potem ne bo razloga, da bi nižali cene. Ampak (meni je) normalno, ne moreš prodat 5 mio avtov po ceni 50-60 jurjev. Tega ne more niti bmw.

In takrat smo tudi rekli, da nek zoe pač ne more koštat 32 jurjev, ker tudi brez baterije pomeni to ceno 23-24 jurjev, kar je pa vsaj 15 jurjev preveč, že 5-6 let nazaj bilo. Zoe je bil pač tako slabo narjen. Zdaj bojo prišli nasledniki zoeta in normalno, da ne morejo stat več kot 24-25 jurjev, in ja, tudi to je pretirano. 50 kwh baterija stane danes 7-8 jurjev, največ, od kod potem avto v rangu cliota stane 25. Kot da je ice motor in vse okoli pa čist zastonj.

Subvencije bi treba ukinit, kompletno. Niso več potrebne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Relebus4 ::

Sparkxl je izjavil:

Uff zdaj pa me že skrbi. Ta bolnik je porabil kar nekaj časa, da je izbrskal kar nekaj mojega nakladanja. + zraven se je odločil, da je nekdo drug v bistvu tudi jaz. Obsesija? Sumim da sem mu v mladosti mamo natepaval, pa je jezen


Komu ti lažeš šizo? Hočeš rečt da sem izbrskal tvoje laži? Sem jih ja. Oba dva veva kdo je bolnik in kristalno jasno je da to nisem jaz. ;) Samo na kurac mi grejo tvoje laži, thats all. In sejalecx si ti, je očitno iz vesolja očitno vsakemu ki si bo vzel kako urco za analizo, ne laži.

mehatronik12 je izjavil:

Pa mogoče še tukaj en link, ko mi nabijate , da imate pozimi porabo 15-20kW/h.
Tesla model Y umirjena vožnja, posneta skoraj cela vožnja, skupaj z charging loss je poraba 26kW/100km.


Me je pa presenetil na tem testu ID 7 mislil sem da bo poraba večja kot pa pri Tesla Y....
Najbolj zanimivo pa je to, sem zasledil že v par videjih:
"Tesla showed only 1,29% higher consumption but charged 9,97% more kWh"

Board computeri malo "goljufajo"? ==> podobno kot je VW počel v Dieselgate???
Al so izgube pri polnjneju tako velike??
AL kaj druga??


Napačno. Poraba pri 130 km/h je bila pri Tesli Y 21 kWh na 100 km. Če upoštevaš izgube pri polnjenju ki pri 7 kW filanju doma izmerjeno znašajo 7 %, to pomeni 22,8 kWh na 100 km porabe, to je ekvivalent 2,3 litre dizla na 100 km, kar nikakor ni slabo! Kateri dizelaš ima na avtocesti pri 130 km/h porabo 2,3 litra? Noben. In avtocesta je worst case scenarijo, pri vožnji po regionalkah in po mestu je situacija za EV še boljša.Če bi hitrost zmanjšal na 110 do 120 km/h bi bilo skupaj z izgubami okrog dobrih 20 kWh in to pozimi pri -4°C.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relebus4 ()

Moe_Lester ::

Gregor P je izjavil:

Dobro, si pač trmast. Gremo naprej :-)

Zdaj je glavno vprašanje, ali cene padajo zato, ker je dejansko EV tehnologija že toliko cenejša in stroški toliko manjši, da lahko proizvajalci proizvajajo EV-je po nižjih cenah, ali so prodajalci prisiljeni nižati cene, ker jih ne prodajajo po cenah kot so si jih zamislili oz. je povpraševanje po EV pod pričakovanji?


Oboje.

1. Cene komponent padajo. Baterije se cenijo, količine rastejo kar pomeni nižje cene na kos.

2. Tesla še naprej dela revolucijo z giga pressi, strukturnimi battery packi, izjemno visokimi količinami in pritiska na druge proizvajalce, ki so enostavno prisiljeni znižati ceno. Tesla tega ne počne zato, ker se borijo za obstanek ampak zato, ker je njihov cilj 20 milijonov avtomobilov na leto.

Povpraševanje po EVjih več kot očitno je. Rast prodaje je izjemno visoka na vseh trgih. Je pa težko prodajati mestne avtomobile z osnovno opremo, ki stanejo samo malo manj kot 500 konjski crossover z ogromnim prtljažnikom, praktično vso možno opremo, najboljšim varnostnim ratingom v konkurenci... To zadnje leti predvsem na VW.

Utk ::

Tako je, nihče normalen ne bo dal 35 jurjev za id3, če tesla stane 39, pa čeprav on ne rabi tesle, 500 konjev, 4 sekund pospeška itd.
Če bi ostali bli v nekem razmerju v ceni proti tesli, jih ne bi mogli dovolj naredit. Ampak ne, naš forumski vseved, ve, da je tesla še zmeraj za 10 jurjev precenjena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Relebus4 ::

Plus še nekaj je, če bi pri tem identičnem testu (130 km/h pri -4°C) kabino predgreli preko aplikacije (kar naredi večina lastnikov EVjev), ko je avto še priklopljen doma na kablu, bi bila poraba še za enih 2 kWh manjša. Poraba pozimi pri -4°C je tako ekivalent 2 litra dizla na 100 km, kar je odlično. Po avtocesti na max dovoljeni hitrosti pozimi pri -4°C. Po regionalki in po mestu, pa poleti še bistveno bistveno manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relebus4 ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Tako je, nihče normalen ne bo dal 35 jurjev za id3, če tesla stane 39, pa čeprav on ne rabi tesle, 500 konjev, 4 sekund pospeška itd.
Če bi ostali bli v nekem razmerju v ceni proti tesli, jih ne bi mogli dovolj naredit. Ampak ne, naš forumski vseved, ve, da je tesla še zmeraj za 10 jurjev precenjena.

sam si ne morem predstavljati, zakaj bi bila recimo Tesla 3 dražja od 25.000 evrov? Kaj je na njej tako posebnega, da bi upravičilo to ceno - morda še razumem, da bi s kakšno posebno dodatno opremo lahko naneslo na 30.000. Če pa pride T2, pa si ne morem predstavljati, da bi ta stala več kot 15.000 evrov. Enako velja seveda za konkurenco.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ce bi Tesla 3 stala 25k, bi jo sel jutri kupit s kesom. Saj nisem nor, da bi kuril denar z bencinarjem.
Za perspektivo, danasnjih 25k evrov, je nekje ranga predkoronskih 17-18k. Zdaj mi pa razlozi kaksen avto si dobil leta 2019 za tak denar.

Ce pa pride Tesla 2 za 15k. Kupim dva, pa enega podarim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Moe_Lester ::

sam si ne morem predstavljati, zakaj bi bila recimo Tesla 3 dražja od 25.000 evrov? Kaj je na njej tako posebnega, da bi upravičilo to ceno - morda še razumem, da bi s kakšno posebno dodatno opremo lahko naneslo na 30.000. Če pa pride T2, pa si ne morem predstavljati, da bi ta stala več kot 15.000 evrov. Enako velja seveda za konkurenco.


Lej, saj se strinjam s tabo, lepo je živeti v pravljici. Ampak v času ko nov, 150 konjski golf stane 35 jurjev ne vidim resne možnosti, da bo boljši, večji, hitrejši avto stal 10 jurjev manj, samo zato ker je EV.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Ce bi Tesla 3 stala 25k, bi jo sel jutri kupit s kesom. Saj nisem nor, da bi kuril denar z bencinarjem.
Za perspektivo, danasnjih 25k evrov, je nekje ranga predkoronskih 17-18k. Zdaj mi pa razlozi kaksen avto si dobil leta 2019 za tak denar.

Ce pa pride Tesla 2 za 15k. Kupim dva, pa enega podarim.


Smo ze imeli te debate, pa ocitno model zivi 10 let v mehurcku in ne sledi trenutnemu stanju. Smo se nekaj mesecev nazaj ravno preselili in je bil to lep reality check. On pricakuje, da dobis dva modela 2 za eno malo bolj kvalitetno in opremljeno kuhinjo :D

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Za e-Dacio sem zadel praktično v nulo, tako da jaz na vašem mestu ne bi bil preveč pameten8-)

Sami pravite, da so EV-ji poleg vsega še veliko lažje za narediti, manj kompleksnih delov, poenostavljena proizvodnja ipd., torej še en razlog, da bi morali biti cenejši od ICE/MNZ. Da niti ne omenjam tega, da prodajalci sami jamrajo, da so vozila danes za vsaj 10 % predraga.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Za e-dacio si reku, da ni vredna več kot 9500 evrov. Kar je pri najcenejšem ICE, ki stane 11500, smešno. Še zmeraj. Ko bo najcenejši ICE 7 jurjev, bo pa tudi e-dacia 9500. Če bo to kdaj.

codeMonkey ::

To je akcija do konca marca, kjer gre precej verjetno proizvajalec v minus. Lep dokaz, ni kaj.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Niti ne piše čist jasno, ali je samo na lizing, ali velja tudi na keš. Ker na lizing pa to pomeni takoj 2 jurja obresti, omejene km, itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Piše čisto lepo, da je to cena na keš. Nekaj si mi očital, da ne znam brati ipd. prej?8-)
Si pa predstavljam, da so z nakupom avtomobila povezani še kakšni dodatni stroški, da ti ga pripravijo ipd. - sicer nisem vesel, da ti sploh obstajajo, a vseeno morda so.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Pithlit ::

Gregor P je izjavil:

Za e-Dacio sem zadel praktično v nulo, tako da jaz na vašem mestu ne bi bil preveč pameten8-)

Sami pravite, da so EV-ji poleg vsega še veliko lažje za narediti, manj kompleksnih delov, poenostavljena proizvodnja ipd., torej še en razlog, da bi morali biti cenejši od ICE/MNZ. Da niti ne omenjam tega, da prodajalci sami jamrajo, da so vozila danes za vsaj 10 % predraga.

85" televizorji niso vredni več k 450€. Zapomni si tole. Čez par let bom ziher zadela v nulo. Ko si že tak grozen jasnovidec.
Life is as complicated as we make it...

Gregor P ::

Dobro, sama veš, zakaj temu ne bo, tako da najbrž ne rabim izgubljati besed;)

Ampak če preidemo iz televizorjev nazaj na EV. Ali kdo morda ve, kolikšni so proizvodni stroški sedanjih EV-jev (brez ostalega, marketinga ipd.)? Ker - pišem po spominu - za mercedese je bilo vsaj včasih, da proizvodnja vozila stane približno 11.000 evrov ("golega", torej povsem osnovna različica brez opreme ipd.). Torej delajo in prodajajo ta vozila sedaj na meji, v minusu, s profitom?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

nejc_nejc ::

Gregor P je izjavil:

Dobro, sama veš, zakaj temu ne bo, tako da najbrž ne rabim izgubljati besed;)

Ampak če preidemo iz televizorjev nazaj na EV. Ali kdo morda ve, kolikšni so proizvodni stroški sedanjih EV-jev (brez ostalega, marketinga ipd.)? Ker - pišem po spominu - za mercedese je bilo vsaj včasih, da proizvodnja vozila stane približno 11.000 evrov. Torej delajo in prodajajo ta vozila sedaj na meji, v minusu, s profitom?


in to so seveda javno objavili.......:))

Gregor P ::

Ne, seveda niso. Takšne so bile ocene v medijih, ko so pač razstavljali vozila, primerjali materiale ipd. Morda si edino Musk upa kaj takšnega direkt povedati, ker nima težav s tem, da ti karkoli proda.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

nejc_nejc ::

ja, od samooklicanih avtostrokovnjakobv v motorevijah

brezvezene špekulacije

Moe_Lester ::

Gregor P je izjavil:

Za e-Dacio sem zadel praktično v nulo, tako da jaz na vašem mestu ne bi bil preveč pameten8-)

Sami pravite, da so EV-ji poleg vsega še veliko lažje za narediti, manj kompleksnih delov, poenostavljena proizvodnja ipd., torej še en razlog, da bi morali biti cenejši od ICE/MNZ. Da niti ne omenjam tega, da prodajalci sami jamrajo, da so vozila danes za vsaj 10 % predraga.


Jaz upam, da imaš prav. Z veseljem požrem dodatnih 20 jurjev izgube vrednosti, če to pomeni, da bo naslednji EV 20 jurjev cenejši.

Tudi sam sem prepričan, da se bodo avtomobili še konkretno pocenili, ampak dvomim, da bo avto tipa Model 3 v naslednjih 2-3 letih 25 jurjev.

Gregor P je izjavil:

Dobro, sama veš, zakaj temu ne bo, tako da najbrž ne rabim izgubljati besed;)

Ampak če preidemo iz televizorjev nazaj na EV. Ali kdo morda ve, kolikšni so proizvodni stroški sedanjih EV-jev (brez ostalega, marketinga ipd.)? Ker - pišem po spominu - za mercedese je bilo vsaj včasih, da proizvodnja vozila stane približno 11.000 evrov ("golega", torej povsem osnovna različica brez opreme ipd.). Torej delajo in prodajajo ta vozila sedaj na meji, v minusu, s profitom?


Tesla ima cca. 18% bruto maržo. Marketing oddelka nimajo, R&D izdatke objavljajo, cene so tudi javne. Iz teh številk in padca dobička v primerjavi s prejšnjimi kvartali pomoje lahko prideš do dokaj natančne številke.

Zgodovina sprememb…

red_baron ::

Tesla niža cene v Evropi in tudi pri nas.

Ples se začenja.....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: red_baron ()

nejc_nejc ::

red_baron je izjavil:

Tesla niža cene v Evropi in tudi pri nas.

Ples se začenja.....


bo kar moral

kow ::

China's December 2023 lithium battery cell production hit 69.04 GWh, down 12% MoM and 7% YoY. Ternary battery cell output was 21.37 GWh, down 8% MoM and 20% YoY. LFP battery cells reached 43.27 GWh, down 13% MoM but up 1% YoY. January 2024's forecast is 64.46 GWh, down 7% MoM but up 14% YoY.

Korejci trenutno napovedujejo masovno proizvodnjo LFP za leto 2026. Baterij za mestne malcke tipa Fiat500 ipd. bo v nekaj letih kolikor hoces.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Moe_Lester je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Za e-Dacio sem zadel praktično v nulo, tako da jaz na vašem mestu ne bi bil preveč pameten8-)

Sami pravite, da so EV-ji poleg vsega še veliko lažje za narediti, manj kompleksnih delov, poenostavljena proizvodnja ipd., torej še en razlog, da bi morali biti cenejši od ICE/MNZ. Da niti ne omenjam tega, da prodajalci sami jamrajo, da so vozila danes za vsaj 10 % predraga.


Jaz upam, da imaš prav. Z veseljem požrem dodatnih 20 jurjev izgube vrednosti, če to pomeni, da bo naslednji EV 20 jurjev cenejši.

Tudi sam sem prepričan, da se bodo avtomobili še konkretno pocenili, ampak dvomim, da bo avto tipa Model 3 v naslednjih 2-3 letih 25 jurjev.

Gregor P je izjavil:

Dobro, sama veš, zakaj temu ne bo, tako da najbrž ne rabim izgubljati besed;)

Ampak če preidemo iz televizorjev nazaj na EV. Ali kdo morda ve, kolikšni so proizvodni stroški sedanjih EV-jev (brez ostalega, marketinga ipd.)? Ker - pišem po spominu - za mercedese je bilo vsaj včasih, da proizvodnja vozila stane približno 11.000 evrov ("golega", torej povsem osnovna različica brez opreme ipd.). Torej delajo in prodajajo ta vozila sedaj na meji, v minusu, s profitom?


Tesla ima cca. 18% bruto maržo. Marketing oddelka nimajo, R&D izdatke objavljajo, cene so tudi javne. Iz teh številk in padca dobička v primerjavi s prejšnjimi kvartali pomoje lahko prideš do dokaj natančne številke.
Če imam samo te podatke na voljo oz. še podatek Tesle o bruto marži približno 28,5 % potem znaša izdelava Tesle okoli 30.000 dolarjev. Za leto 2021 piše tu, da je znašala takrat okoli 36.000 dolarjev. Če to drži, ker pravih številk pač ne morem poznati, potem res še nismo tam, da so EV prava stvar, ker so še vedno predragi za izdelavo in se grejo sedaj s temi znižanji predvsem cenovno vojno za obstanek na trgu. Je pa res, da se z razvojem, zmanjšanjem ostalih stroškov ipd. razlika v ceni produkcije MNZ/ICE in EV vedno bolj znižuje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Strošek proizvodnje je šel dol, če bi cene ostale iste bruto marža nebi bila 28,5% kolikor ti predvidevaš.

Strošek je pa šel dol, ker so zadnje mesece padle cene vsem surovinam od litija, niklja, bakra... Proizvajajo več vozil, strošek na enoto se je zmanjšal...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Brez veze nakladat.. bomo naslednji teden videli rezultate za Q4. Profit v Q3 je bil slabih 2 milijardi dolarjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Moe_Lester ::

Če imam samo te podatke na voljo oz. še podatek Tesle o bruto marži približno 28,5 % potem znaša izdelava Tesle okoli 30.000 dolarjev. Za leto 2021 piše tu, da je znašala takrat okoli 36.000 dolarjev. Če to drži, ker pravih številk pač ne morem poznati, potem res še nismo tam, da so EV prava stvar, ker so še vedno predragi za izdelavo in se grejo sedaj s temi znižanji predvsem cenovno vojno za obstanek na trgu. Je pa res, da se z razvojem, zmanjšanjem ostalih stroškov ipd. razlika v ceni produkcije MNZ/ICE in EV vedno bolj znižuje.


Tukaj poglej zadnje številke: https://ir.tesla.com/#quarterly-disclos...

Bruto marža že dolgo ni 28%, v zadnjem kvartalu 17,9%. Ampak je veliko faktorjev, od tega, da so šle pri nekaterih modelih cene dol za 25% do tega, da so količine danes večje kot 2 leti nazaj, orodja amortizirana, cene surivin nižje... Pa vedno je vprašanje kaj točno je vključeno v proizvodno ceno, material in delo ali tudi amortizacija, R&D, ops...

Kakorkoli že, videti je, da vsaj Tesla cene viša in niža precej namensko in z razlogom, da optimizirajo trenutne proizvodne kapacitete in nižanje cen ni samo slep odziv na konkurenco.

Pithlit ::

Gregor P je izjavil:

Dobro, sama veš, zakaj temu ne bo, tako da najbrž ne rabim izgubljati besed;)

Leta 98 sem kupila 20" televizor za (v današnjem kešu) 650EUR. Lani sem kupila 50" televizor za 430EUR.

Ziher ne bo tko, ja. Zato ker ti tko praviš. Jasnovidnost pa to.

*edit* očitno pa danes dobiš 65" za 440. In ja, mal sem apostrof pa navednice zajebala. Imaš prav.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

mehatronik12 ::

Moe_Lester je izjavil:

Če imam samo te podatke na voljo oz. še podatek Tesle o bruto marži približno 28,5 % potem znaša izdelava Tesle okoli 30.000 dolarjev. Za leto 2021 piše tu, da je znašala takrat okoli 36.000 dolarjev. Če to drži, ker pravih številk pač ne morem poznati, potem res še nismo tam, da so EV prava stvar, ker so še vedno predragi za izdelavo in se grejo sedaj s temi znižanji predvsem cenovno vojno za obstanek na trgu. Je pa res, da se z razvojem, zmanjšanjem ostalih stroškov ipd. razlika v ceni produkcije MNZ/ICE in EV vedno bolj znižuje.


Tukaj poglej zadnje številke: https://ir.tesla.com/#quarterly-disclos...

Bruto marža že dolgo ni 28%, v zadnjem kvartalu 17,9%. Ampak je veliko faktorjev, od tega, da so šle pri nekaterih modelih cene dol za 25% do tega, da so količine danes večje kot 2 leti nazaj, orodja amortizirana, cene surivin nižje... Pa vedno je vprašanje kaj točno je vključeno v proizvodno ceno, material in delo ali tudi amortizacija, R&D, ops...

Kakorkoli že, videti je, da vsaj Tesla cene viša in niža precej namensko in z razlogom, da optimizirajo trenutne proizvodne kapacitete in nižanje cen ni samo slep odziv na konkurenco.


Valda niža cene z razlogom eden izmed glavnih je ta, da nočejo , da se jim zgodi isto kot VW, GM, Fordu, ogromno kitajskim firmam...
Da proizvedeni avti stojijo celo večnost na parkiriščih.
Proizvedejo lahko več kot lahko prodajo oziroma je povpraševanje po njih (čakalnih dob že dolgo ni več, vedno več pa je tudi vozil na zalogi "parkirišču")
Recimo še do pred enim letom so imel vozil na zalogi vedno tam od 10-30 na spletni strani, sedaj je že lep čas ta številka vedno ista in to je 100 ==> velja ta Tesla Y
Kar je zanimivo je to da na Tesla (USA) je to število 100 in tudi na Tesla (DE) ==> pa niso isti avti gor
Naključje pomoje ni, da jih je vedno 100 ali?
To nam lahko pove , da je v resnici vozil na zalogi še dosti več ==> ampak ni ravno vredu za marketing če daš 1000 vozil na zalogi gor....
==> Kot vsi vemo je Tesla in Musk marketinški genij ;)

Večina ostlaih proizvajalcev pa je začelo omejevat proizvodnje EV-jev....

Zgodovina sprememb…

nejc_nejc ::

Kolikor vem je fabrka v nemciji zaprta.

Moe_Lester ::

Proizvedejo lahko več kot lahko prodajo oziroma je povpraševanje po njih (čakalnih dob že dolgo ni več, vedno več pa je tudi vozil na zalogi "parkirišču")


Odvisno od modela. Tukaj lahko pogledaš zaloge: https://tesla-info.com/blog/inventory-s...

Zaloge seveda so. Med drugim tudi zato, ker zaloge enostavno rabiš, če želiš resno prodajati avtomobile. Trg EVjev počasi dozoreva, kupci niso več tipični early adopterji, ki so pripravljeni plačati kolikor jim rečeš in čakati na avto 1 leto.

Glede na to, da prodaja raste, Tesla pa še vedno scala proizvodnjo z novimi giga pressi in optimizacijo v Berlinu ne vem, če imajo ravno problem s povpraševanjem. Sigurno pa niso več tako močno omejeni s proizvodnjo kot leto ali 2 nazaj.

Gregor P ::

Vmes ti jo pa lahko še žuželke zagodejo

https://n1info.si/novice/svet/avstralij...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Be0nc ::

Še vedno mnogo previsoko. Pri taki kvaliteti avta moraš vračunat še 20% amortizacijskih stroškov vsako leto.

Nad 35k ljudje, ki so seznanjeni s situacijo, ne bodo kupovali Tesel. Še to zgolj, če bodo dobili subvencijo.

Moe_Lester ::

Pri taki kvaliteti avta moraš vračunat še 20% amortizacijskih stroškov vsako leto.


Lahko tole malo bolj natančno razložiš prosim.

mehatronik12 ::

Moe_Lester je izjavil:

Proizvedejo lahko več kot lahko prodajo oziroma je povpraševanje po njih (čakalnih dob že dolgo ni več, vedno več pa je tudi vozil na zalogi "parkirišču")


Odvisno od modela. Tukaj lahko pogledaš zaloge: https://tesla-info.com/blog/inventory-s...

Zaloge seveda so. Med drugim tudi zato, ker zaloge enostavno rabiš, če želiš resno prodajati avtomobile. Trg EVjev počasi dozoreva, kupci niso več tipični early adopterji, ki so pripravljeni plačati kolikor jim rečeš in čakati na avto 1 leto.

Glede na to, da prodaja raste, Tesla pa še vedno scala proizvodnjo z novimi giga pressi in optimizacijo v Berlinu ne vem, če imajo ravno problem s povpraševanjem. Sigurno pa niso več tako močno omejeni s proizvodnjo kot leto ali 2 nazaj.


Valda jim prodaja raste ampak proizvodnja hitreje kot prodaja...
Daj razmisli malo z zdravo kmečko logiko, zakaj se bi odpovedali profitu če bi bilo povpraševanje dovolj veliko!?
Kot si sam ugotovil, jim z vsakim znižanjem cen ponavade pade tudi marža ;)

mehatronik12 ::

Nižanje cen je seveda več kot dobrodošlo za skoraj vse potrošnike.
Za tistih par, ki so zadnje leto kupili teslo pač malo manj kot za tiste ki bodo jo jutri :D ali pa čez 6 mesecev recimo, ko bo nova verzija prišla ven....==> Govorimo za teslo Y

Ful zanimivo je videt sploh na mobile.de ko se 1,2 leti stari EV-ji prodajajo za isto ceno kot novi :D.
Dacia Spring nova za 12750EUR, rabljene 2 leti in vec od 11000EUR naprej :D ==> predstavljate si, da vi prodajate to kanto , ki bi se je radi znebili in zveste da neboste dobili za njo veö kot nevem 6000-8000EUR recimo dali pa ste 22000EUR.

Zgodovina sprememb…

««
1120 / 1166
»»