Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
hruske ::
BP (firma znana po Deepwater Horizon) je skočila k podpori elektrikacije tovornega prometa -> https://www.bp.com/en/global/corporate/...
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Sparkxl ::
https://www.telegraph.co.uk/cars/hybrid...
...
Imamo kak podoben pregled za celino? Ali mogoče celo domače kraje? Ker dvomim da so cene rabljenih padle samo na otoku ...
Cene pri nas ne bo noben spustil, raje ne prodajo. To je karakteristika slovenskega prodajalca.
Ja veš da...samo zadostna količina bolečine je potrebne v sistemu in še najbolj trmasti prodajajo. Recimo padec kupne moči, ne moreš več plačevati lizinga,... Se še spomnimo 2009-2013? V VB je že precej bolečine, k nam še pride. Ali kaj misliš zakaj folk to prodaja in povpraševanje je na 0?
redtech ::
@Sparkxl prodajna cena gotovo ni subjektivne narave in "pod ceno" ne morejo prodati.
@hruske
Volvo navaja te podatke:
We use lithium-ion batteries. The heavy-duty electric trucks will initially be offered with 5 or 6 battery packs. Each battery pack has a total energy of 90 kWh , which means either 450 kWh or 540 kWh of total energy. Each battery weighs 505 kg.
https://www.volvogroup.com/en/news-and-...
Baterija je težka nekje 3 tone, to logistiki odbije veliko tovora/marže.
4 Jan 2022 — Energy consumption: 1,1 kWh/km; Battery capacity: 540 kWh; Output power: 490 kW continuous power; Total test track distance: 343 km; Total range ...
https://www.volvotrucks.com/en-en/news-...
Za začetek bi bilo dovolj, da bi prešli na plug-in hibride. Razlog je preprosti, ker bi namesto 1 električnega dobili 5 hibridov. V kratkem času bi lahko zamenjali večjo floto, ki v mestih ne bi imeli več izpustov, vsi bi imeli regeneracijo, manjšo porabo... Vse to z baterijo velikosti, ki jih tiščimo v osebni avtomobil.
https://www.scania.com/group/en/home/pr...
Battery capacity
90 kWh (Installed) - up to 60 km range
Charging
CCS 95kW / 145 A DC
35 min charging time (at 95 kW)
Če vozniki vozijo 8 ur bi po 4h urah lahko med počitkom napolnil za dodatnih 60km, skupaj 120km.
Če vozi s povprečno hitrostjo 75 km/h naredi 600 km/dan, od tega ima 120 km električnih, to pomeni 20% nižjo porabo.
Če ima kratke relacije se ta procent lahko še poveča.
@hruske
Volvo navaja te podatke:
We use lithium-ion batteries. The heavy-duty electric trucks will initially be offered with 5 or 6 battery packs. Each battery pack has a total energy of 90 kWh , which means either 450 kWh or 540 kWh of total energy. Each battery weighs 505 kg.
https://www.volvogroup.com/en/news-and-...
Baterija je težka nekje 3 tone, to logistiki odbije veliko tovora/marže.
4 Jan 2022 — Energy consumption: 1,1 kWh/km; Battery capacity: 540 kWh; Output power: 490 kW continuous power; Total test track distance: 343 km; Total range ...
https://www.volvotrucks.com/en-en/news-...
Za začetek bi bilo dovolj, da bi prešli na plug-in hibride. Razlog je preprosti, ker bi namesto 1 električnega dobili 5 hibridov. V kratkem času bi lahko zamenjali večjo floto, ki v mestih ne bi imeli več izpustov, vsi bi imeli regeneracijo, manjšo porabo... Vse to z baterijo velikosti, ki jih tiščimo v osebni avtomobil.
https://www.scania.com/group/en/home/pr...
Battery capacity
90 kWh (Installed) - up to 60 km range
Charging
CCS 95kW / 145 A DC
35 min charging time (at 95 kW)
Če vozniki vozijo 8 ur bi po 4h urah lahko med počitkom napolnil za dodatnih 60km, skupaj 120km.
Če vozi s povprečno hitrostjo 75 km/h naredi 600 km/dan, od tega ima 120 km električnih, to pomeni 20% nižjo porabo.
Če ima kratke relacije se ta procent lahko še poveča.
MisterR ::
Tri tone baterij ni nič če govorimo o istem dosegu/zmogljivosti.
Odšteješ:
Gorivo
Ostale tekočine (kak adblue/olje)
Motor
Menjalnik
Itd..
Seveda z elektriko pride tudi druga teža ampak se mi vseeno 3 tone ne zdi tako velika razlika.
Če pa te tri tone vključujejo že odbitke ICE kamionov pa ja, je to kar veliko marže.
Odšteješ:
Gorivo
Ostale tekočine (kak adblue/olje)
Motor
Menjalnik
Itd..
Seveda z elektriko pride tudi druga teža ampak se mi vseeno 3 tone ne zdi tako velika razlika.
Če pa te tri tone vključujejo že odbitke ICE kamionov pa ja, je to kar veliko marže.
Jazon ::
https://www.telegraph.co.uk/cars/hybrid...
...
Imamo kak podoben pregled za celino? Ali mogoče celo domače kraje? Ker dvomim da so cene rabljenih padle samo na otoku ...
Cene pri nas ne bo noben spustil, raje ne prodajo. To je karakteristika slovenskega prodajalca.
Tomas Schäfer (VW): "Wir sind nicht mehr wettbewerbsfähig"
Mogoče bo potres tudi med novimi vozili, saj je izvršni direktor VW izjavil, da niso več konkurenčni.
Pričakovana so večja odpuščanja.
Gregor P ::
Časi, ko je bil avto lahko dražji samo zato ker je električen, so počasi mimo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Časi, ko je bil avto lahko dražji samo zato ker je električen, so počasi mimo.
To je sicer res, ampak bistveno večji problem za nemce je, da so časi, ko je bil avto lahko dražji samo zato, ker je nemški, počasi mimo.
Poglejte si malo bjornove teste. Ja, kitajc za 60 jurjev ni ravno kot nemec za 120, čeprav je enako velik in še bolj opremljen. Je pa že prekleto blizu. Nemc za 60 jurjev pa ni niti blizu kitajcu za 60. Pri cenejših avtih je to samo še bolj res. Nobenga razloga ni, da bi dal "avtomatsko" za nemca 35 jurjev namesto za kitajca 32. Tudi za te 3 jurje razlike mora nemec pokazat zakaj je boljši, ni več dovolj samo da je pač nemški. To pa več ni tržišče na katerga so nemci navajeni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
deco16 ::
Časi ko rabljeni ICE držijo ceno ker se nove čaka bodo tudi kmalu mimo. BTW baterije se baje cenijo, mogoče se bodo tudi EVji. S tako ceno elektrike nebodo več moral prodat premium.
Kamjoni so malo brc mimo. Že kombiji mogoče, razen za mestno dostavo aka last mile.
BTW povprečna špedicije je oreng čez 85km/h, če vozijo počasnej so že živčni.
Kamjoni so malo brc mimo. Že kombiji mogoče, razen za mestno dostavo aka last mile.
BTW povprečna špedicije je oreng čez 85km/h, če vozijo počasnej so že živčni.
redtech ::
Velik problem:
A standard version of a Volvo electric truck costs around €350,000. That is more than twice as much as a diesel truck.
A standard version of a Volvo electric truck costs around €350,000. That is more than twice as much as a diesel truck.
pegasus ::
Kar se cen tiče, do konca desetletja bo online precej novih kapacitet za litij, poleg tega pa se veliko dela na natriju. Northvolt in Kitajci ga imajo že "v produkciji". Ko se to enkrat prime, bo cena bateri strmoglavila, z njimi pa tudi cena EVjev.
sejalecx ::
Če kdo spemlja, so Tesline zaloge po EU trentuno record high. Nič kaj dobri obeti.
Da pomirim Tesla fanatike, tudi ostalim gre verjetno podobno slabo ali slabše. Žal prostora za padce cen ni več in mislim, da sledijo množična odpuščanja pri vseh.
Čeprav ima Tesla še 10% lufta, bo to še vedno pomenilo 40k za MYP RWD. Racionalni ljudje tega zneska za polizdelek in uničevanje hrbtenice na obupnem podvozju še vedno ne bodo plačali.
Da pomirim Tesla fanatike, tudi ostalim gre verjetno podobno slabo ali slabše. Žal prostora za padce cen ni več in mislim, da sledijo množična odpuščanja pri vseh.
Čeprav ima Tesla še 10% lufta, bo to še vedno pomenilo 40k za MYP RWD. Racionalni ljudje tega zneska za polizdelek in uničevanje hrbtenice na obupnem podvozju še vedno ne bodo plačali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: sejalecx ()
deco16 ::
Žal teslinega ne moremo met v evropi, regulative pa to, long nose, le ti so pač bolj učinkoviti.
Dokler se po avtocestah vozijo kamjoni z obliko opeke pač ni rentabilno.
Oziroma je če se hočeš it green podjetje ampak cena nebo v prid tebi.
Pa vozim EV da nebo pomote. Ampak pri kamjonih se računica žal ne izide.
Cena za podjetja namreč niso enaka gospodinski ceni.
Ionity je 79c. Za kamjone manj kot to (350kW) ne pride upoštev.
Sori pač sori 450kWh moraš nekje nafilat hitro.
Hibridi pa znajo bit zanimivi, nevem zakaj niso še uvedli bolj tega. Vsaka dolina morajo motorne zavore uporabljat, tukaj je potencialne energije veliko. Še sam ko grem z EVjem po rebernicah dobim za kakih 15km dosega.
Pa da ti mal bolj poračunam 110kWh na 100 km je po neki dokaj ugodni ceni 40centov še vedno 44EUR za 100km. Šleperji pijejo pod 30l nafte na 100km. Let that sink in. Če računam ionity cene je vse mimo...
Dokler se po avtocestah vozijo kamjoni z obliko opeke pač ni rentabilno.
Oziroma je če se hočeš it green podjetje ampak cena nebo v prid tebi.
Pa vozim EV da nebo pomote. Ampak pri kamjonih se računica žal ne izide.
Cena za podjetja namreč niso enaka gospodinski ceni.
Ionity je 79c. Za kamjone manj kot to (350kW) ne pride upoštev.
Sori pač sori 450kWh moraš nekje nafilat hitro.
Hibridi pa znajo bit zanimivi, nevem zakaj niso še uvedli bolj tega. Vsaka dolina morajo motorne zavore uporabljat, tukaj je potencialne energije veliko. Še sam ko grem z EVjem po rebernicah dobim za kakih 15km dosega.
Pa da ti mal bolj poračunam 110kWh na 100 km je po neki dokaj ugodni ceni 40centov še vedno 44EUR za 100km. Šleperji pijejo pod 30l nafte na 100km. Let that sink in. Če računam ionity cene je vse mimo...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: deco16 ()
damirj79 ::
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/v...
Zanimiva tabela na koncu članka. 6min za 100km, je recimo 15min za 200km, kar se že sliši kar OK čas postanka za polnjenje.
Zanimiva tabela na koncu članka. 6min za 100km, je recimo 15min za 200km, kar se že sliši kar OK čas postanka za polnjenje.
redtech ::
Če kdo spemlja, so Tesline zaloge po EU trentuno record high. Nič kaj dobri obeti.
Da pomirim Tesla fanatike, tudi ostalim gre verjetno podobno slabo ali slabše. Žal prostora za padce cen ni več in mislim, da sledijo množična odpuščanja pri vseh.
Čeprav ima Tesla še 10% lufta, bo to še vedno pomenilo 40k za MYP RWD. Racionalni ljudje tega zneska za polizdelek in uničevanje hrbtenice na obupnem podvozju še vedno ne bodo plačali.
Podatek na splošno:
kow ::
Potem, ko so cene baterij do leta 2021 ves cas padale in so v 2022 precej narasle, se je trend sedaj spet mocno obrnil.
https://about.bnef.com/blog/lithium-ion...
To so ogromne stevilke, ker pri avtu z 50kwh, so stroski tudi tisocaka in vec, manjsi. Za leto 2025 je trenutna napoved $113/kWh.
https://about.bnef.com/blog/lithium-ion...
To so ogromne stevilke, ker pri avtu z 50kwh, so stroski tudi tisocaka in vec, manjsi. Za leto 2025 je trenutna napoved $113/kWh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
hojnikb ::
cell level, se že danes dobi za 75EUR/kWh za LFP celice. In to retail.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
kow ::
Govorim o pack level cenah. Torej, ce ima recimo avto 60kwh, bi to trenutno naneslo cirka 130*60$ stroskov (vsaj na kitajskem, v eu vec). Torej, cirka 8k. Mestni avtomobili bodo verjetno imeli nekje med 40-50kwh velike baterije. Dejansko bodo mali bencinarji relativno hitro izumrli, imo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Bostjan_321 ::
To sploh ni dosti denarja za baterijo.
Zakaj torej proizvajalci hočejo 15€ dodatno za EV?
Zakaj torej proizvajalci hočejo 15€ dodatno za EV?
hojnikb ::
https://eu.nkon.nl/envision-ess-7217320...
cell level cena v retailu, prepračunane v $ brez ddv...dobrih 60$/kWh. Torej nekdo, k kupi takih baterij miljon, je verjetn cena še bistveno nizja...
Tko da cell level za en poceni EV z 50kWh pride v celicah manj kot 3k$, ker verjetno oni dobijo bistveno cenej. Sam pack z strukturo in elektroniko pa tudi ni 5 jurjov..
Baterijske celice so ratale dirt cheap ;) Ni čudno da potem kitajci take EVje pr njih prodajajo po 15-20k$. Sj jih lahko, k je najdražji del avta (baterija) sploh ni tako drag :)
cell level cena v retailu, prepračunane v $ brez ddv...dobrih 60$/kWh. Torej nekdo, k kupi takih baterij miljon, je verjetn cena še bistveno nizja...
Tko da cell level za en poceni EV z 50kWh pride v celicah manj kot 3k$, ker verjetno oni dobijo bistveno cenej. Sam pack z strukturo in elektroniko pa tudi ni 5 jurjov..
Baterijske celice so ratale dirt cheap ;) Ni čudno da potem kitajci take EVje pr njih prodajajo po 15-20k$. Sj jih lahko, k je najdražji del avta (baterija) sploh ni tako drag :)
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
kow ::
Bostjan_321 je izjavil:
To sploh ni dosti denarja za baterijo.
Zakaj torej proizvajalci hočejo 15€ dodatno za EV?
To je cena za tovarne, pa se to na kitajskem. Transport, davki, carine itd. Bomo videli kako hitro bo skalirala evropska proizvodnja.
hojnikb ::
Transport, davki, carine itd
točno to. Iz tega potem prideš, da avto k stane na kitajskem ~15-20k€, k pride do nas, je pa ~30-35k.
#brezpodpisa
Sparkxl ::
BTW baterije se baje cenijo, mogoče se bodo tudi EVji.
Ceno baterij diktirajo cene surovin, bolj konkretno cena litija, ker surovine predstavljajo ca. 70% končne cene. Potem pa je tu zadaj še politika. Kitajci ownajo vse. Za njih je ceneje, za vse ostale dražje.
Lahko povem iz prve roke, lani so bile ponudbene cene v špici 230EUR/kwh. Tu gor še potem pride marža, transport, carina in ddv.
Torej cene baterij so trenutno strmoglavile (proti lani), ker je povpraševanje strmoglavilo. Če se po kakem čudežu povpraševanje pobere, bomo pri litiju spet gledali raketo navzgor
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sparkxl ()
deco16 ::
Sem kar prepričan da se je letos število EVjev več prodalo kot lani. Vem pa da govorimo o povpraševaju na dolgi rok. Sej to je ok da se ceni, sam pol ni več razloga da ti drago prodajo.
Tko kot ni razloga da ti drago prodajo SE ko so pa celice pod 100€ in ostalo.
Tko kot ni razloga da ti drago prodajo SE ko so pa celice pod 100€ in ostalo.
kow ::
Sparkxl ne razume razlike med ustavitvijo rasti in padcem prodaje. Takoj, ko se rast proizvodnje/prodaje spusti pod rastjo skaliranja proizvodnje surovin, bodo cene padle.
mehatronik12 ::
"To so ogromne stevilke, ker pri avtu z 50kwh, so stroski tudi tisocaka in vec, manjsi. Za leto 2025 je trenutna napoved $113/kWh."
Končna cena za kupca bo na koncu za 500€ manjša pri povprečnih cenah EV 40000€. ==> Dosti bolj pomembno je če bo subvenicja leta 2025 : nič, ista kot sedaj 6500€ (do35k), al pa nevem 12k kar bi mogoče resno pripomoglo da EV prehiti ICE....
Ena lepa primerjava/analiza cen:
Zelo lepo se vidi kaj se zgodi ko se subvenicje ukinejo in tudi napoved kaj se bo zgodilo v NEM 2024 ko bo umwelt premija stran tudi za privatne stranke....
Mislim ,da se vsi strinjamo (tudi EV fanatiki :D) edini način za povečanje prodaje EV ==> povečat davke na ICE ali pa zvišat subvencije na EV
Za Slovenijo to velja še toliko bolj...
Končna cena za kupca bo na koncu za 500€ manjša pri povprečnih cenah EV 40000€. ==> Dosti bolj pomembno je če bo subvenicja leta 2025 : nič, ista kot sedaj 6500€ (do35k), al pa nevem 12k kar bi mogoče resno pripomoglo da EV prehiti ICE....
Ena lepa primerjava/analiza cen:
Zelo lepo se vidi kaj se zgodi ko se subvenicje ukinejo in tudi napoved kaj se bo zgodilo v NEM 2024 ko bo umwelt premija stran tudi za privatne stranke....
Mislim ,da se vsi strinjamo (tudi EV fanatiki :D) edini način za povečanje prodaje EV ==> povečat davke na ICE ali pa zvišat subvencije na EV
Za Slovenijo to velja še toliko bolj...
deco16 ::
V sloveniji se bo kompliciralo vedno. Tko da če bodo kaj naumili bo ziher še bolj zakomplicirano.
Če se že nekateri radi na norveško obrnejo oni so to lagano rešli. DDV so skinili na EVje in je blo. Nobenih subvencij in dodatnih fikusov. Ampak tko pač ne gre. Je treba komplicirat.
Zarad mene ni treba nobene subvencije. Sej so se ICEji že zadost podražal. Da so rabljeni tako dragi je še čudež. Ko bo začelo padat bo katastrofa, najebali bodo nemci in posledično mi.
Pol bo pa jok in stok.
Nemčija je mela prevelike subvencije in 6 mesecev da držiš avto. Posledično je bil to raj za predprodajo in pol naprej v skandinavijo.
Če se že nekateri radi na norveško obrnejo oni so to lagano rešli. DDV so skinili na EVje in je blo. Nobenih subvencij in dodatnih fikusov. Ampak tko pač ne gre. Je treba komplicirat.
Zarad mene ni treba nobene subvencije. Sej so se ICEji že zadost podražal. Da so rabljeni tako dragi je še čudež. Ko bo začelo padat bo katastrofa, najebali bodo nemci in posledično mi.
Pol bo pa jok in stok.
Nemčija je mela prevelike subvencije in 6 mesecev da držiš avto. Posledično je bil to raj za predprodajo in pol naprej v skandinavijo.
sbawe64 ::
Ko vam bo Tesla ali kaj podobnega crknila:
https://www.wired.com/story/why-teslas-...
https://www.wired.com/story/why-teslas-...
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
Tesla_3 ::
Pred leto in pol sem kupil Hyundai Tucson, bencinar, nabavna cena je bila 24.100 € in 10% polog - obrok = 315€ plus 200€ bencin. Torej za vozilo cca 515€ brez servisov. V 15 mesecih sem za bencin zagono cca 3000€ plus 450€ dva servisa, imam 30k prevozenih, cestnina cca 100€ letno.
Tesla, naročilo bom izvedel januarja. Odlocam se med y in 3. Obrok za teslo = 415€ plus cca 50€ štrom, polnim doma, 1x letno polnilnice - dopust. Za Teslo 42k me pride mesecno 465€. Zavarovanje je drazje, vendar pokrije servise in cestnino.
Nobenemu ne vsiljujem ev vozila, meni je računica boljsa.
Tesla, naročilo bom izvedel januarja. Odlocam se med y in 3. Obrok za teslo = 415€ plus cca 50€ štrom, polnim doma, 1x letno polnilnice - dopust. Za Teslo 42k me pride mesecno 465€. Zavarovanje je drazje, vendar pokrije servise in cestnino.
Nobenemu ne vsiljujem ev vozila, meni je računica boljsa.
deco16 ::
Upoštevaj tudi za kolk ga boš prodal pol. Tukaj je trenutno še velika razlika. ICE ne zgubljajo tolk, EV pa kar. Se bo pa spremenilo, upam.
Kupit EV za 42k ni šparanje, tudi če misliš da je.
Če ga pa misliš zgonit do konca pol pa nej bo ;)
Kupit EV za 42k ni šparanje, tudi če misliš da je.
Če ga pa misliš zgonit do konca pol pa nej bo ;)
Tesla_3 ::
Saj ne šparam, poanta, da mi je mesečni strošek manjsi in vecje zadovoljstvo v voznji. Vecji znesek vozila, vecja izguba, pri vseh.
Sparkxl ::
Upoštevaj tudi za kolk ga boš prodal pol. Tukaj je trenutno še velika razlika. ICE ne zgubljajo tolk, EV pa kar. Se bo pa spremenilo, upam.
Kupit EV za 42k ni šparanje, tudi če misliš da je.
Če ga pa misliš zgonit do konca pol pa nej bo ;)
Zakaj bi se spremenilo? Jaz pravim da se ne bo, iz preprostega razloga. Splošna raja noče Evja, hoče jih politika. Zdaj smo šele v early adopter fazi, pa že kaže slabo.
Aja pa v računico ne pozabi vključiti dražje elektrike. To pride v prihodnosti s 100% gotovostjo. Prvi korak je bil strojen ta teden. Nizka tarifa močno gor...to je direktno namenjeno EV voznikom, + splošen dvig cene štroma. Nekje sem zasledil neko pisanje piratske stranke, da imajo bojda operaterji po novem moč, da "kaznujejo" ekstremno višjo porabo z višjo položnico. Ne vem pa od kot jim to.
Aja pa ker se naš kup ptičjega dreka izredno rad zgleduje po nemškem modelu energetskega samomora, samo v razmislek kaj so švabi ta teden sprejeli: če je mreža nestabilna, lahko operaterji selektivno odklaplajo velike porabnike...torej kill switch. Kdo so pa veliki porabniki pa je menda jasno
J.McLane ::
Kill switch ima praktično vsaka TČ ki obstaja, samo pri nas to ni nikamor priklopljeno, a v Nemčiji je?
Pa prosim ne mi s takimi, da si nekje zasledil da imajo bojda nekej... Pravila igre in ceniki za štrom so javno objavljeni, mimo tega ti nihče ne more nič kasirat.
Pa prosim ne mi s takimi, da si nekje zasledil da imajo bojda nekej... Pravila igre in ceniki za štrom so javno objavljeni, mimo tega ti nihče ne more nič kasirat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Sparkxl ::
Kill switch ima praktično vsaka TČ ki obstaja, samo pri nas to ni nikamor priklopljeno, a v Nemčiji je?
Pa prosim ne mi s takimi, da si nekje zasledil da imajo bojda nekej... Pravila igre in ceniki za štrom so javno objavljeni, mimo tega ti nihče ne more nič kasirat.
Evo samo za tebe sem se potrudil in našel kaj bluzi piratska stranka
https://maribor24.si/slovenija/nov-obra...
Ne vem kako v nemčiji to funkcionira, ampak nekaj očitno bo na tem
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/te...
Tarča so EV vozniki in lastniki toplotnih črpalk. Prvi korak je zmanjšat moč, torej ne dobesedno kill switch. Ampak saj ne rabiš bit znanstvenik da vidiš kam to gre. Prvo zmanjšanje, če je preveč obremenjeno...off
Vidim da se je inženir pojavil....konec debate
deco16 ::
Anyway, trg raste. Ko boš mel kake dokaze o ohlajanju se javi. Lahko pa ti kak graf deleža prodaje pokažem, le ta še vedno raste, tudi za prejšni mesec.
Bo pa kriza prepucala marsikaj, ampak tvoje mnenje še ne pomeni, da se bo to zgodilo tako kot moje ne.
Se pa strinjam da če gledaš komentarje po forumi, siolu, 24ur sploh ni jasno kako se kaj proda. Ampak to so pač komentarji, tisti ki so najbolj glasni se ponavadi hitro obrnejo.
Nevem sam si želim čiste in tihe prihodnosti v mestih. Kaj bo na koncu bomo videli, naftni lobij je tudi močan, ne štekam pa zakaj ga zagovarjate.
Bo pa kriza prepucala marsikaj, ampak tvoje mnenje še ne pomeni, da se bo to zgodilo tako kot moje ne.
Se pa strinjam da če gledaš komentarje po forumi, siolu, 24ur sploh ni jasno kako se kaj proda. Ampak to so pač komentarji, tisti ki so najbolj glasni se ponavadi hitro obrnejo.
Nevem sam si želim čiste in tihe prihodnosti v mestih. Kaj bo na koncu bomo videli, naftni lobij je tudi močan, ne štekam pa zakaj ga zagovarjate.
J.McLane ::
Kill switch ima praktično vsaka TČ ki obstaja, samo pri nas to ni nikamor priklopljeno, a v Nemčiji je?
Pa prosim ne mi s takimi, da si nekje zasledil da imajo bojda nekej... Pravila igre in ceniki za štrom so javno objavljeni, mimo tega ti nihče ne more nič kasirat.
Evo samo za tebe sem se potrudil in našel kaj bluzi piratska stranka
https://maribor24.si/slovenija/nov-obra...
Ne vem kako v nemčiji to funkcionira, ampak nekaj očitno bo na tem
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/te...
Tarča so EV vozniki in lastniki toplotnih črpalk. Prvi korak je zmanjšat moč, torej ne dobesedno kill switch. Ampak saj ne rabiš bit znanstvenik da vidiš kam to gre. Prvo zmanjšanje, če je preveč obremenjeno...off
Vidim da se je inženir pojavil....konec debate
Obračun omrežnine na priključno moč po časovnih blokih je dolgo znana zadeva, samo cene niso bile še čisto določene. In veš kaj, časovni blok ponoči je še vedno najcenejši, torej katerega z EV bo to bolelo, ki fila ponoči?
Ne vem no a ti se o vsaki stvari tako malo pavšalno informiraš? V bistvu iz informacije izluščiš samo tisto kar hočeš slišat in s tem potridtev skušaš dobiti še tule na forumu, potem je pa rezultat jasen.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Ja, s tem da praktično vsaka resna domača polnilnica avtomatsko prilagaja moč polnjenja porabi hiše, in ni noben problem omejit skupno porabo na recimo 5-6-7-8 kw, kolk češ.
Z nekim pralnim strojem to ni tako simpl. Če še malo investiraš lahko pa celo potem v prvem bloku črpaš elektriko nazaj iz avta, ampak to se zaenkrat še ne splača.
Z nekim pralnim strojem to ni tako simpl. Če še malo investiraš lahko pa celo potem v prvem bloku črpaš elektriko nazaj iz avta, ampak to se zaenkrat še ne splača.
Sparkxl ::
Obračun omrežnine na priključno moč po časovnih blokih je dolgo znana zadeva, samo cene niso bile še čisto določene. In veš kaj, časovni blok ponoči je še vedno najcenejši, torej katerega z EV bo to bolelo, ki fila ponoči?
Ne vem no a ti se o vsaki stvari tako malo pavšalno informiraš? V bistvu iz informacije izluščiš samo tisto kar hočeš slišat in s tem potridtev skušaš dobiti še tule na forumu, potem je pa rezultat jasen.
Glej mojster, kako pavšalno se jaz informiram ti pokažem v številkah, ki sem jih dobil ta teden od mojega štrom inkasanta
nove cene
VT 0,16
MT 0,14
Stare cene
VT 0,11
MT 0,082
Zdaj pa res dobro poglej. Vidiš kaj nenavadnega? Vem da ne, zato ti rade volje pomagam. Ker ti številke očitno ne ležijo, bom povedal po domače: MT so navili u božjo mater, skoraj na nivo VT in s tem v srce zadeli "poceni polnjenje ponoči". Ja, še je vedno poceni, ampak pač 70% manj poceni. Ali še vidiš kakšen drugi razlog, zakaj bi tako za hec MT izenačili z VT?
Vem ja, 90% cene bo še vedno regulirane, ampak tudi tega bo enkrat konec.
Ampak ja, imaš popolnoma prav, časovni blok ponoči je še vedno najcenejši. Pa čeprav še samo 14%.
J.McLane ::
Te cene, ki si jih dal nimajo popolnoma nobene veze z novimi časovnimi bloki, tam gre za čisto ločen obračun glede na dogovrjeno priključno moč, majstr.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Sparkxl ::
Imaš v mislih tisto mojstrovino, da bo najceneje takrat, ko bo najmanjša obremenitev? Super, zdaj pa dajva na hitro malo brejnstormat: zakaj je najceneje takrat, ko je obremenitev najnižja? Jaz mislim da zato, ker takrat manj ljudi to uporablja. Zdaj pa predpostavljajmo, da eko fantazije uspejo in imamo čez par let 40% EVjev na cesti.
EV religija pravi, da se lepo komot fila ponoči. Torej vsi se priklopijo gor ponoči. Zdaj pa nagradno vprašanje: kakšna bo potem obremenitev in temu posledično cena?
Vidiš, bilo kak obrneš, več bo EVjev na cesti, dražja bo elektrika.
EV religija pravi, da se lepo komot fila ponoči. Torej vsi se priklopijo gor ponoči. Zdaj pa nagradno vprašanje: kakšna bo potem obremenitev in temu posledično cena?
Vidiš, bilo kak obrneš, več bo EVjev na cesti, dražja bo elektrika.
Utk ::
Mislim, če bo ponoči drago, se bo polnilo pač čez dan.
Ne, narobe. Več bo bedakov na oblasti, dražja bo elektrika.
Vidiš, bilo kak obrneš, več bo EVjev na cesti, dražja bo elektrika.
Ne, narobe. Več bo bedakov na oblasti, dražja bo elektrika.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Sparkxl ::
Ja mogoče ti, večina ljudi je takrat v službi. Ali boš vzel dopust da greš filat domov?
Ostalo pa imaš popolnoma prav. Ampak ne pozabit, ti bedaki delajo omrežje nestabilno s svojo politiko. Nestabilna omrežja so nedolgo nazaj še bila 3rd world stuff
Ostalo pa imaš popolnoma prav. Ampak ne pozabit, ti bedaki delajo omrežje nestabilno s svojo politiko. Nestabilna omrežja so nedolgo nazaj še bila 3rd world stuff
Boštjan__Q ::
Preden bo ponoči elektrika dražja kot podnevi bo preteklo še dolgo časa, desetletja.. In tud na šihtu je tehnično možno zrihtat polnjenje, plačuješ po porabi/se ti odšteje od plače, vse to je tehnično možno in je tehnično relativno enostavno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan__Q ()
DamijanD ::
redtech ::
@Tesla_3
Na spletu imajo model Y za 44.440, finančni lizing je:
Predv. plačilo lizinga
686 € /mesec
8.888 € polog, 60 mesecev
Vključuje stroške dostave in dokumentacije v višini 980 €
Banka 44k potrošniškega kredita nima, za 40k je obrok 766€.
Če zaokrožim je pri Tesli financiranje nekje 686 + 170 = 850€, kredit na banki tudi nekje 850€
Dodamo 400kwh recimo 60€ in dražje zavarovanje 100€. Trenutno si na 1010€/mesec za 2000km/mesec ali 0,50EUR/km.
Tuscon pa je nekje 770€/mesec (kredit 500 + bencin 200 + zavarovanje 70), kar znese 0,385.
Na mesečni ravni je to 250€, ni zanemarljivo.
Na spletu imajo model Y za 44.440, finančni lizing je:
Predv. plačilo lizinga
686 € /mesec
8.888 € polog, 60 mesecev
Vključuje stroške dostave in dokumentacije v višini 980 €
Banka 44k potrošniškega kredita nima, za 40k je obrok 766€.
Če zaokrožim je pri Tesli financiranje nekje 686 + 170 = 850€, kredit na banki tudi nekje 850€
Dodamo 400kwh recimo 60€ in dražje zavarovanje 100€. Trenutno si na 1010€/mesec za 2000km/mesec ali 0,50EUR/km.
Tuscon pa je nekje 770€/mesec (kredit 500 + bencin 200 + zavarovanje 70), kar znese 0,385.
Na mesečni ravni je to 250€, ni zanemarljivo.
Utk ::
Ja, s tem da praktično vsaka resna domača polnilnica avtomatsko prilagaja moč polnjenja porabi hiše, in ni noben problem omejit skupno porabo na recimo 5-6-7-8 kw, kolk češ.
Kako je pa to tehnično rešeno, a imajo polnilnice modbus vhod ali imajo svoj števec porabe ali kako drugače?
Takoj za varovalkami se montira števec, trofazni, ki potem prek utp kabla ali pa brezžično komunicira s polnilnico. Ni to nek strašen strošek, to je nek merilec iste velikosti kot trojna avtomatska varovalka.
sejalecx ::
@Tesla_3
Na spletu imajo model Y za 44.440, finančni lizing je:
Predv. plačilo lizinga
686 € /mesec
8.888 € polog, 60 mesecev
Vključuje stroške dostave in dokumentacije v višini 980 €
Banka 44k potrošniškega kredita nima, za 40k je obrok 766€.
Če zaokrožim je pri Tesli financiranje nekje 686 + 170 = 850€, kredit na banki tudi nekje 850€
Dodamo 400kwh recimo 60€ in dražje zavarovanje 100€. Trenutno si na 1010€/mesec za 2000km/mesec ali 0,50EUR/km.
Tuscon pa je nekje 770€/mesec (kredit 500 + bencin 200 + zavarovanje 70), kar znese 0,385.
Na mesečni ravni je to 250€, ni zanemarljivo.
Taki posti so v zeleni religiji, ki tu prevladuje prepovedani. Sicer pa ti bo inženir takoj povedal zakaj se motiš.
Mimogrede bo teoretik brez prakse še malo potvoril številke, Tusconu pripisal porabo 12L/100km, Tesli pa nerealnih 12kwh/100km, uemeljil to z linkom ene od strani zelene religije in prištel še nekja fiktivnih stroškov na strani Tuscona, pri tem pa pozabil povedat koliko časa boš s Teslo izgubil na polnjenju.
DamijanD ::
Utk: saj mislil sem bolj na to, če recimo že imaš kakšen števec (recimo zaradi SE ali kaj podobnega) ali se lahko ponuca ali vsaka "pametna" naprava rabi svoj števec.
Utk ::
Eh, to težko. S števcem od elektra si itak nimaš kaj pomagat. Če bi imel solaredge inverter in nabavil solaredge polnilnico, to bi morda šlo, med različnimi firmami med seboj pa zaenkrat slabo kaže.
Tesla_3 ::
@Tesla_3
Na spletu imajo model Y za 44.440, finančni lizing je:
Predv. plačilo lizinga
686 € /mesec
8.888 € polog, 60 mesecev
Vključuje stroške dostave in dokumentacije v višini 980 €
Banka 44k potrošniškega kredita nima, za 40k je obrok 766€.
Če zaokrožim je pri Tesli financiranje nekje 686 + 170 = 850€, kredit na banki tudi nekje 850€
Dodamo 400kwh recimo 60€ in dražje zavarovanje 100€. Trenutno si na 1010€/mesec za 2000km/mesec ali 0,50EUR/km.
Tuscon pa je nekje 770€/mesec (kredit 500 + bencin 200 + zavarovanje 70), kar znese 0,385.
Na mesečni ravni je to 250€, ni zanemarljivo.
Eko kredit:
40k krede = 715 € 60 mesecev, odstej subvencije in prides na 35.500 € = 634 €