Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
panja003 ::
Ima kdo tole polnilnico? https://www.ebay.de/itm/353808037869?mk...
Cena je izredno ugodna. Razmišljam da bi jo vzel za mojega Leafa.
Cena je izredno ugodna. Razmišljam da bi jo vzel za mojega Leafa.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Poceni je res, ampak premisli, če ne boš potem kmalu, če ne prej z novim avtom, hotel imet pametno polnilnico, ki bo upoštevala trenutno porabo hiše, in ne vlekla fiksnih 6-11 kw kot vleče avto.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
teslam2 ::
mehatronik12 je izjavil:
Berem in berem in skorajda nemorem
Kje si zracunal 42250 za teslo?
42k je najcenejsa verzija, 1000 hocejo za "pripravo", pa 500 je wallcharger za doma...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
2dark ::
O temle pa nihče še ni nič napisal?
Seat Cupra za 28.498 EUR
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Tole je pa že SKORAJ solidno... čeprav 15,3KW/100 sem skeptičen, bolj realno je 18-20 kar pomeni REALEN doseg ne 430km ampak bolj tam v rangu 280km... ampak ja, tole bi pa že blo skoraj dobro...
Zgleda sicer da nima vzvratne kamere? Kr fail
Men je trgovec na Cupri rekel, ker ga sam uporablja, da je domet realen 360 km. Ampak, to cifro je potem potrebno znižat pri vožnji po AC-ju 130/km/H na kakšnih 230 km, pozimi pa na tako, kot si napisal 260-280 km.
Vzratne kamer nima ( ima samo senzorje ), tudi toplotne črpalke nima s katero ogrejemo baterijo, kar pomeni, znova dodatna izguba dometa.
Ima pa možnost vklopa prkeo telefona gretje- hlajenje vozila.
Zadeva je zgolj osnovni model.. Pa tudi, eč mu dodaš toplotno, kamero, mu manjka pa še hlajenje in gretje sedežev, domet, visoka poraba...
Nemc še ne zna naredit avto v rangu TEsle..
Dobro. 18kwh je, recimo, nek trotlzihr podatek o porabi. Tko kot za nekega random dizla rečeš "ajde, 6l". Ob normalni vožnji čez to praktično ne more it. Tudi sredi zime. Kar je manj je pa pač bonus.
Hec je v tem da tud 18kwh ni baš neki zlo. Ker imaš še vedno 320km brezskrbnega dosega. Če ti to ni dovolj za povprečen dan (za večino folka je to dost za povprečen teden), pol si pa pač mal... Matast.
Če je 18 kwh pri 130 km/H je gut, če je ta poraba po mestu nich gut.
Poceni vožnja pomeni več vožnje. Logično. Manj kot se plača, več se voziš in takoj 300 km ni več veliko, ker si plačal 12€ za eno polnjenje.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
2dark ::
Govor je o povprečni porabi...
Pri EV-ju se ne more pisat o povprečni porabi, pač pa o segmentu, kje se voziš. Ni to klasičen avto, kjer bo poraba skoraj enaka tako po mestu kot na AC-ju pri 130 km/H. Štromar nima prestavnih razmerij in je problem, ker večja kot je obremenitev, več bo porabil.
Če se nekdo veliko vozi po AC-ju mu je najbolj pomembne podatek, koliko EV porabi pri hitrosti 130-140 km/h in ne po mestu , ker tam vsi porabijo malo. Razlike se začnejo kazat šele pri višjih hitrostih, od 100 km/H na prej pa ne delajo testov, ker bi se rezultati pokazali zelo slabi in bi od obljubjenih dometov tipa 450km na koncu bilo 260 km.
Passat 2.0 tdi ima po mestu porabo 5 litrov, AC 130 km/H 5.2 litra.. Razlika je neopazna..
ID.3 ima po mestu domet 360 km, avtocesta 230 km. Razlika je orjaška! S tem ne prideš v enm kosu MB- lj -MB.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
Passat 2.0 tdi po mestu nima porabe 5 ampak višjo.
ID.3 ma pomoje mešano vožnjo že lahko 360, po mestu je več, AC 130 pa itak manj.
Sej razumeš koncept ampak če bi mel EV in ga redno uporabljal bi pogruntal da mestnja vožnja res nič ne pokuri, prav tako magistrale ne.
Spet pa se pogovarjate o srednji verziji baterije, če je le ta 77kWh so pač številke drugačne.
ID.3 ma pomoje mešano vožnjo že lahko 360, po mestu je več, AC 130 pa itak manj.
Sej razumeš koncept ampak če bi mel EV in ga redno uporabljal bi pogruntal da mestnja vožnja res nič ne pokuri, prav tako magistrale ne.
Spet pa se pogovarjate o srednji verziji baterije, če je le ta 77kWh so pač številke drugačne.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Pri hibridh tudi že destletje opažam isto kot pri EV, poraba v mestu je nižja (kar je edino logično) na AC pa višja, po magistrali praktično isto kot v mestu.
Čakam samo še na nekoga, ki bo trdil, da njegov TDI tudi z vleko počitniške prikole na morje pokuri 5 litrov
Čakam samo še na nekoga, ki bo trdil, da njegov TDI tudi z vleko počitniške prikole na morje pokuri 5 litrov
![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
mehatronik12 ::
Ce vozis karavan, itak ne bos saltal na Teslo. Ni nobene logike v tem.
Ja v katerem primeru pa!?
Če se voziš sedaj v novi Daciji ali podobno vrednih rabljenih avtih za 15-20k , verjetno tudi nimaš 40k za avto :D
Če se voziš v nekem BMW,Mercedes, Audi SUV za 70k+ ti je itak vseeno kolko pride bencin / Če da pol na leto 3k€ za bencin al pa 1k€ za štrom
Edini primer , ki mi torej pride na pamet voziš neki Novi BMW M3 al pa Audi RS. Pa bi rad nekaj isto športnega/hitrega, pa da so manjši stroški....
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
mehatronik12 je izjavil:
Ce vozis karavan, itak ne bos saltal na Teslo. Ni nobene logike v tem.
Ja v katerem primeru pa!?
Če se voziš sedaj v novi Daciji ali podobno vrednih rabljenih avtih za 15-20k , verjetno tudi nimaš 40k za avto :D
Če se voziš v nekem BMW,Mercedes, Audi SUV za 70k+ ti je itak vseeno kolko pride bencin / Če da pol na leto 3k€ za bencin al pa 1k€ za štrom
Edini primer , ki mi torej pride na pamet voziš neki Novi BMW M3 al pa Audi RS. Pa bi rad nekaj isto športnega/hitrega, pa da so manjši stroški....
Pricakoval bi, da na Teslo 3 presalta nekdo, ki je prej vozil recimo hatchback Golfa ipd. Verjetno kupis karavana z razlogom (prtljaga/tovor)...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
Če nadaljujem na vprašanje od mehatronik naj sam povem da na model3(sam nimam takega avta,moj ma malo večjo porabo) boš v povprečju(čez celo leto) mel tam 21kWh/100 km če se boš tko vozil po avtocesti, pa pomoje sem še dosti reku.
Naj obrazložim, ok gledal si stalno hitrost po najhujšem možnem scenariju. Dela na cesti, ljudje se ne umaknejo in dejanska povprečna ful pade in s tem tudi poraba. Če maš pol še neki mestne vožnje ali pa magistrale do avtoceste tudi, ampak vselej.
Če pogledamo Bjornovo tabelo ko dela 1000km najhitrejš kolker se da (piči ga ravno toliko če ne še več in to je 100% avtocesta)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
1000km zavihtek
Lahko vidimo da ima recimo:
Tesla Model 3 LR 82 kWh => 18,6 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 108,1
Tesla Model 3 Performance =>21,1 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 107,1
Tesla Model 3 SR+ MIC 2021 => 18,5 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 100,8
Model 3 SR+ (zimski test) 60 kWh 20,5 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 99,2
Torej če zaključim 29 je daleč od resnice, lahko si sam pogledaš tudi videje in se prepričaš. Kot sem napisal to je povprečna hitrost na 1000km s tem da je še polnil vmes, dejansko ga je na AC pičil tko kot bi ga ti kot si napisal. Se pa strinjam da vožnja pri 150 ni ravno optimalna za EV in naj še povem, da na tesli gre tempomat samo do 140km/h.
Naj obrazložim, ok gledal si stalno hitrost po najhujšem možnem scenariju. Dela na cesti, ljudje se ne umaknejo in dejanska povprečna ful pade in s tem tudi poraba. Če maš pol še neki mestne vožnje ali pa magistrale do avtoceste tudi, ampak vselej.
Če pogledamo Bjornovo tabelo ko dela 1000km najhitrejš kolker se da (piči ga ravno toliko če ne še več in to je 100% avtocesta)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
1000km zavihtek
Lahko vidimo da ima recimo:
Tesla Model 3 LR 82 kWh => 18,6 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 108,1
Tesla Model 3 Performance =>21,1 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 107,1
Tesla Model 3 SR+ MIC 2021 => 18,5 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 100,8
Model 3 SR+ (zimski test) 60 kWh 20,5 kWh/100km povprečna hitrost(vključno z polnjenjem) 99,2
Torej če zaključim 29 je daleč od resnice, lahko si sam pogledaš tudi videje in se prepričaš. Kot sem napisal to je povprečna hitrost na 1000km s tem da je še polnil vmes, dejansko ga je na AC pičil tko kot bi ga ti kot si napisal. Se pa strinjam da vožnja pri 150 ni ravno optimalna za EV in naj še povem, da na tesli gre tempomat samo do 140km/h.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
DamijanD ::
Štromar nima prestavnih razmerij in je problem, ker večja kot je obremenitev, več bo porabil.
Ampak to ni posledica tega, ker nima menjalnika, ampak tega, ker gre večino energije v premikanje in se opazno pozna energija, ki jo potrebuješ za premagovanje upora zraka in ta zelo narašča s hitrostjo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Vecja obremenitev, vecji navor in s tem proporcionalno el. tok. Z vecjim el. tokom pa s kvadratom narasca tudi Joulova toplota.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
hojnikb ::
menjalnik nebi nič koristu, ker kakrsn kol efficiency gain, k bi ga pridobil s tem, ko bi vrtel elektromotor v njegovem efficiency sweetspotu (ker tudi motor nima konstatnega izkoristka) bi to zgubil skozi zobnike prestav. Zato pa noben, razn neumnih nemcov ne tisci multispeed menjalnike na EVje, ker nimajo nobenga smisla pr well designed elektromotorjih.
Smisel majo edino, če ne znas nardit dobrga elektormotorja (da se pr 20k rpm nebo razletel), hočes pa met visok top speed in potem porines v igro menjalnik (looking at you taycan).
Smisel majo edino, če ne znas nardit dobrga elektormotorja (da se pr 20k rpm nebo razletel), hočes pa met visok top speed in potem porines v igro menjalnik (looking at you taycan).
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Itak, ja. Ker motorji brez menjalnika niti slucajno nimajo se reduktorja, zato tam ni izgub cez zobnike. Da ne govorimo o tem kako so se svoj cas pri Tesli matrali narediti menjalink za Roadsterja, pa jim ga skupaj z dobaviteljem ni uspelo sestaviti, da se ne bi razletel. Razen, da si vse zgresil, si kar zadel.
In vecji tok ni samo na motorju, zato ne gre le za njegov sweet spot. Vsa odpadna toplota po vodnikih narasca s kvadratom toka, po celem sistemu.
In vecji tok ni samo na motorju, zato ne gre le za njegov sweet spot. Vsa odpadna toplota po vodnikih narasca s kvadratom toka, po celem sistemu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
hojnikb ::
Reduktor=/=menjalnik
Ker reduktor rabis vedno (če ni to nek eksotičn EV, kjer si lahko prvosis hub motor) torej je njegov izkoristek irelavanten. Bistveno je, da če imas EV z prestavami, imas reduktor IN menjalnik. Torej dodatne izgube, karkolok obračas zgodbo.
In se enkrat; če rabis ti za to, da premagujes 130km/h ~15kW energije oz. moči, pod to cifro z spreminjanjem drivetraina pač nebos prsu. Lahko samo minimiziras izgube, kar pač dodajanje dodatne mase v obliki zobnikov pač ni.
In ja, izgube čez vodnike se vedno da resit ali z bruteforcanjem (večji presek vodnikov) ali zvisevanjem napetosti (zato pa proizvajalci presaltujejo na 800V arhitekturo).
O zobnikih pa menjalnikih razmisljao zgolj legacy proizvajalci...
Ker reduktor rabis vedno (če ni to nek eksotičn EV, kjer si lahko prvosis hub motor) torej je njegov izkoristek irelavanten. Bistveno je, da če imas EV z prestavami, imas reduktor IN menjalnik. Torej dodatne izgube, karkolok obračas zgodbo.
In se enkrat; če rabis ti za to, da premagujes 130km/h ~15kW energije oz. moči, pod to cifro z spreminjanjem drivetraina pač nebos prsu. Lahko samo minimiziras izgube, kar pač dodajanje dodatne mase v obliki zobnikov pač ni.
In ja, izgube čez vodnike se vedno da resit ali z bruteforcanjem (večji presek vodnikov) ali zvisevanjem napetosti (zato pa proizvajalci presaltujejo na 800V arhitekturo).
O zobnikih pa menjalnikih razmisljao zgolj legacy proizvajalci...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Zakaj? Menjalnik je ze reduktor. Hub motor je pa sploh sranje kar se izkoristka tice. Visok navor, nizki vrtljaji. Posebej zanic pri nizkih hitrostih.
In ni legacy, ampak stvar cene in znanja. Nekaj v stilu "I tata bi". V nekem cenenem avtu tega sigurno ne bos videl. In se strinjam, za klasicen avto to ni potrebno, niti koristno. Za sporten, ali pa ce zelis boljsi range pri vleki prikolice ali tovoru, pa je ze stvar debate.
In ni legacy, ampak stvar cene in znanja. Nekaj v stilu "I tata bi". V nekem cenenem avtu tega sigurno ne bos videl. In se strinjam, za klasicen avto to ni potrebno, niti koristno. Za sporten, ali pa ce zelis boljsi range pri vleki prikolice ali tovoru, pa je ze stvar debate.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
hojnikb ::
Sj tudi hypercar za 2M$ nima menjalnika. Ker tle cena sigurno ni ovira... Pa ima kjub temu odlične karakteristike, pa se izkoristek ne trpi pretirano, all things considering...
Zadeva ni stvar debate. Stvar je trade off, ki se je ze večkrat izkazal za nesmiselnega v 99% aplikacijah. Zato se pa nihče ne trudi z njim.
Nenazadnje, efficieny loss z menjalnikom trpis skozi cel range hitrosti; ker bos mel vedno pribitek teze in konstatno izgubo, ker bo vedno treba trajbat zobnike, pa al se vozis 20 al pa 200. Pri single speed reduktorju bos pa ob efficiency sele, k motor pade izven svojga sweetspota. Torej je zgolj stvar dizajna, za kaj bo stvar optimizirana. Valda nek mestni EV nebo tko optimiziran, da bo najbolsi efficiency pr 130...
Nenazadnje pa lahko imas kamot različne motorje na vsaki osi (kar počne tesla) in potem "teras" tistega, k je bolj efficient. Bam, 2 speed "menjalnik" brez zobnikov..
Zadeva ni stvar debate. Stvar je trade off, ki se je ze večkrat izkazal za nesmiselnega v 99% aplikacijah. Zato se pa nihče ne trudi z njim.
Nenazadnje, efficieny loss z menjalnikom trpis skozi cel range hitrosti; ker bos mel vedno pribitek teze in konstatno izgubo, ker bo vedno treba trajbat zobnike, pa al se vozis 20 al pa 200. Pri single speed reduktorju bos pa ob efficiency sele, k motor pade izven svojga sweetspota. Torej je zgolj stvar dizajna, za kaj bo stvar optimizirana. Valda nek mestni EV nebo tko optimiziran, da bo najbolsi efficiency pr 130...
Nenazadnje pa lahko imas kamot različne motorje na vsaki osi (kar počne tesla) in potem "teras" tistega, k je bolj efficient. Bam, 2 speed "menjalnik" brez zobnikov..
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Sj tudi hypercar za 2M$ nima menjalnika. Ker tle cena sigurno ni ovira... Pa ima kjub temu odlične karakteristike, pa se izkoristek ne trpi pretirano, all things considering...
Ravno tu je izkoristek nepomemben, pac drug ekstrem. Od cenenega avta, kjer je strosek glavni, si prisel do najdrazjega hypercara, kjer je izkoristek nepomemben.
Trik z dvema motorjema je pa tudi OK, ampak kaj, naenkrat teza ni vec pomembna, ko se vozis in imas dva motorja, dela ti pa samo eden. Ker pri menjalniku je bila to katastrofa.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
hojnikb ::
z dvem motorjim pridobis 4x4, z menjalnikom pridobis... net zero...
Lahko pa seveda kdo uskoči, koliksen je mehanski pribitek zaradi vrtenja dveh motorjev/reduktorjev proti enmu. Neko ekstrapolacijo se sigurno da nardit, glede na to da imamo recimo teslo 3 z malo baterijo in enim motorjem, veliko baterijo in enim motorjem pa dvojnim motorjem z veliko baterijo...
Lahko pa seveda kdo uskoči, koliksen je mehanski pribitek zaradi vrtenja dveh motorjev/reduktorjev proti enmu. Neko ekstrapolacijo se sigurno da nardit, glede na to da imamo recimo teslo 3 z malo baterijo in enim motorjem, veliko baterijo in enim motorjem pa dvojnim motorjem z veliko baterijo...
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
mehatronik12 je izjavil:
- cena novega 27000€ (vredu opremljen z avtomatskim menjalnikom) + zimske gume vključene (z popusti ki so mi jih dali)
Jaz sem sel naklikat taksen avto, kot bi ga imel in s podobno opremo kot jo ima Model 3, pa sem prisel na 37.880 po ceniku.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
Ker dobro opremljena octavia ni dobra za vožnjo na Dunaj?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Čeprav bi jaz najrajše šel z vlakom, samo se ta vozi 6 ur do tja
![:'(](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cry.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
Ker dobro opremljena octavia ni dobra za vožnjo na Dunaj?
Zato ker se splaca primerjat vsaj priblizno enake stvari, ker ce jih ne, potem je najceneje vzeti 7 let starega golfa in to je to.
Potem pa dajte za primerjavo "vsaj priblizno enake stvari" na strani ponudbe EV. Saj to čakamo ves čas.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Bo treba pridet na vrsto, dokler izdelajo < 10% EV in skušajo potegnit največ profita je realnost taka, da bodo pač ta vozila bolj založena z opremo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Leta 2035 vidimo kje smo, potem pa od tam naprej
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
Rekordna globalna prodaja EV v septembru: 1.3 milijona avtomobilov. Precej sibka rast, samo 23% glede na prejsnje leto. Ni cudno, da so cene baterijskih celic precej dol.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Mercedes je zaletaval svoje EVje. Gre sicer za precej reklamni video ampak vseen zanimivo za videt kak lab imajo samo za te stvari.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Potem pa dajte za primerjavo "vsaj priblizno enake stvari" na strani ponudbe EV. Saj to čakamo ves čas.
Ja, komot vzames BMW 3 al pa Mazdo 3 in ju primerjas s Teslo 3. S podobno opremo je BMW 3 kakih 10 jurjev drazji ze v startu, Mazda je pa cenejsa za recimo 8 jurjev. Ce odstejes subvencijo, potem je razlika med Mazdo in Teslo samo se za tri leta porabe goriva. Pri BMWju se pa razlika samo se poveca v prid EVja.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MrStein ::
Narobe si razumel.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
Lahk mercedes dela reklame kolikor hoče, dokler majo sprogramirano da se baterija zalocka po nevem kolk prižiganjih naj jih kar imajo.
Planned obsolescence naj bi bilo prepovedano, kako se lahk v evropi to gredo mi ni jasno.
Planned obsolescence naj bi bilo prepovedano, kako se lahk v evropi to gredo mi ni jasno.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Narobe si razumel.
Ne, vi delate napacne primerjave. :)
Stroskovno primerjat svoj star avto z nakupom novega, pa naj bo EV ali pa ICE, nima smisla. Star avto bo v veliki vecini primerov zmagal. Primerjat moras dva nova avtomobila v istem razredu.
Zdej pa lahko napisete, da dokler ne bo karavana, so EVji zanic. U REDU je. Zastopmo. :>
Lahk mercedes dela reklame kolikor hoče, dokler majo sprogramirano da se baterija zalocka po nevem kolk prižiganjih naj jih kar imajo.
A je to fact?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
LeQuack ::
Dejstvo je da Evropejci ne znajo delati električnih avtov. Samo sestavijo kup komponent, ki so narejene v Aziji. Koliko tega Mercedeza je narejenega v Nemčiji? Še software je skoraj zagotovo outsourcan.
Quack !
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mato989 ::
Narobe si razumel.
Ne, vi delate napacne primerjave. :)
Stroskovno primerjat svoj star avto z nakupom novega, pa naj bo EV ali pa ICE, nima smisla. Star avto bo v veliki vecini primerov zmagal. Primerjat moras dva nova avtomobila v istem razredu.
Zdej pa lahko napisete, da dokler ne bo karavana, so EVji zanic. U REDU je. Zastopmo. :>
Lahk mercedes dela reklame kolikor hoče, dokler majo sprogramirano da se baterija zalocka po nevem kolk prižiganjih naj jih kar imajo.
A je to fact?
Primerjat mors svojo realno situacijo ne izmisljeno
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
floyd1 ::
Zdaj ko je vedno več EV na naših cestah, opažam zanimiv vzorec, da kar lepa večina vozi čisto do teme brez luči, najdejo se "padalci", ki ne uporabljajo niti žmigavcev, po avtocestah pa delajo precej gužve s počasnejšo vožnjo po prehitevalnem pasu. Ravno prejšnji teden si je ena el. škoda pred mano za kakih 5 minut praktično "rezervirala" prehitevalni pas, v polmraku je bil še vedno brez luči, vozil je okrog 80, zadaj pa že konkretna kolona. Voznik po moji oceni tam okrog 40, ni bil ravno nek čiča s klobukom in 80 let star...
Se s tem res toliko prihrani pri bateriji? In... Ali je to torej naša prihodnost na avtobanih?
No, vsaj malo bolj varno pa je res pri taki brzini
.
Se s tem res toliko prihrani pri bateriji? In... Ali je to torej naša prihodnost na avtobanih?
No, vsaj malo bolj varno pa je res pri taki brzini
![:|](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_confused.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
Luči se na auto prižgejo samodejno ko zazna avto da je zadosti temno, se strinjam da bi zadnje luči tudi lahko štele pod dnevne luči ne samo sprednje dnevne. To da pišeš take zadeve samo pove da se voziš z eno kanto katera nima niti senzorja z luči.
80 po avtocesti vozit je neumnost, mogoče je pred njim bil kamjon in ker si mu bil v riti zaradi ogromne škode (ja enyak je ogromen) ga nisi opazil.
btw če ne uporabljaš žmigovcev dela samodejna vožnja avtomatski tempomat zelo slabše.
Ja tole je naša prihodnost, veliki neučinkoviti SUVi kateri porabijo ogromno, upam da začne čim več proizvajalcev razmišljat v nižjo porabo, ne pa bolj drzne linije in zeleno barvo.
Pod 100 na uro se načeloma ne pozna, zakaj je vozil 80 ne vem, verjetno mu je prebralo kak znak iz tovornjaka in se je zagledal in je tempomat to upošteval, hvala bogu da moj bere znake a jih ne upošteva .
Varno pa je, ampak če si mu v riti pro 3metrih cel živčen je to dejansko majn varno :D
80 po avtocesti vozit je neumnost, mogoče je pred njim bil kamjon in ker si mu bil v riti zaradi ogromne škode (ja enyak je ogromen) ga nisi opazil.
btw če ne uporabljaš žmigovcev dela samodejna vožnja avtomatski tempomat zelo slabše.
Ja tole je naša prihodnost, veliki neučinkoviti SUVi kateri porabijo ogromno, upam da začne čim več proizvajalcev razmišljat v nižjo porabo, ne pa bolj drzne linije in zeleno barvo.
Pod 100 na uro se načeloma ne pozna, zakaj je vozil 80 ne vem, verjetno mu je prebralo kak znak iz tovornjaka in se je zagledal in je tempomat to upošteval, hvala bogu da moj bere znake a jih ne upošteva .
Varno pa je, ampak če si mu v riti pro 3metrih cel živčen je to dejansko majn varno :D
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
DamijanD ::
Ampak da odgovorimo floydu, mislim da ni bil avto v temi zaradi šparanja. Ker tudi (to je zdaj stereotip) vozniki BMWjev ne šparajo z neuporabo žmigavcev.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Tako je, danes mi je bmw na cesti, kjer je omejitev 90, pribremzal na 20, tako laganini, in zavil levo na eno pot. Uganili ste, brez žmigavca. Dobro da sem bil z električnim, drugače ga bi šel prehitevat, tako sem pa upal da se bo 20 vozil celo pot...hec.
A mu 2 litra nafte skuri vsakič ko ga vžge al kako? Ice so pa res zanič.
V bistvu je. Težko rečt na kaj točno števec deluje, priznali ne bojo, ampak ena teorija pravi da na vžige, druga pa da na število nekih "napak" (recimo da nek senzor ne dovolj hitro nekaj izmeri), da pod določenimi pogoji poveča ta števec, in ti pogoji se ne pokažejo kot napaka na armaturi ali kje drugje.
Fact je pa, da se potem v računalniku postavi nek register na 1, in baterija in računalnik je s tem kaput, čeprav ni niti z enim niti drugim nič narobe. Če ti majster postavi tisto nazaj na 0, se voziš dalje normalno. Potrebno je fizično zamenjat en čip. Uradni servis pa seveda menja vse, baterijo in računalnik, kar stane par 10 jurjev.
A mu 2 litra nafte skuri vsakič ko ga vžge al kako? Ice so pa res zanič.
A je to fact?
V bistvu je. Težko rečt na kaj točno števec deluje, priznali ne bojo, ampak ena teorija pravi da na vžige, druga pa da na število nekih "napak" (recimo da nek senzor ne dovolj hitro nekaj izmeri), da pod določenimi pogoji poveča ta števec, in ti pogoji se ne pokažejo kot napaka na armaturi ali kje drugje.
Fact je pa, da se potem v računalniku postavi nek register na 1, in baterija in računalnik je s tem kaput, čeprav ni niti z enim niti drugim nič narobe. Če ti majster postavi tisto nazaj na 0, se voziš dalje normalno. Potrebno je fizično zamenjat en čip. Uradni servis pa seveda menja vse, baterijo in računalnik, kar stane par 10 jurjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Primerjat mors svojo realno situacijo ne izmisljeno
Primerjava stroska za nov avto s starim avtomobilom je pac butasta in neumna v vsakem primeru. Ce potem to primerjavo delas pod premiso, da bos dokazal da EVji niso prava stvar, pa izpades se vecji butelj.
Primerjavo delas takrat, ko kupujes nov avto, in primerjas dva nova avtomobila. Ce ti je budget za nov avto 15 jurjev potem pac reces ok EVja za 15 jurjev ni, gremo dalje. Ce ti je pa budget 30 jurjev ali pa 45 jurjev, so pa stvari precej drugacne.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mato989 ::
Primerjat mors svojo realno situacijo ne izmisljeno
Primerjava stroska za nov avto s starim avtomobilom je pac butasta in neumna v vsakem primeru. Ce potem to primerjavo delas pod premiso, da bos dokazal da EVji niso prava stvar, pa izpades se vecji butelj.
Primerjavo delas takrat, ko kupujes nov avto, in primerjas dva nova avtomobila. Ce ti je budget za nov avto 15 jurjev potem pac reces ok EVja za 15 jurjev ni, gremo dalje. Ce ti je pa budget 30 jurjev ali pa 45 jurjev, so pa stvari precej drugacne.
Ne ker pod tako premiso ne dokažeš samo da EV ni prava stvar ampak tudi nov ICE ne oz. katerikoli avto... v 99%...
Nov avto je itak smiseln po mojih ocenah samo v primeru da ga kupiš v nekem obdobju lajfa kjer ga misliš imeti vsaj 12-15 let... in da ti nekaj pomeni da si ga vozil od začetka "ti" oz tvoja familja in da boš skrbel z rednimi servisi in zunanjostjo kot se spodobi...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Se s tem res toliko prihrani pri bateriji? In... Ali je to torej naša prihodnost na avtobanih?
Pri nas imamo sicer avtoceste kjer je desni prometni pas rezerviran za tovornjake, levi je pa potem za avtomobile. :>
Drugace pa, prav nihce ne spara elektrike z ugasanjem luci.
Oziroma je taksno sparanje bolj domena ICEjev s slabim akumulatorjem, kjer potem folk ugasa luci, da se jim akumulator malo bolj polni. ;>
Ne ker pod tako premiso ne dokažeš samo da EV ni prava stvar ampak tudi nov ICE ne oz. katerikoli avto... v 99%...
:))) Saj, pocasi se ti mogoce celo zacenja nekaj svitati. Morda bos celo dojel zakaj je primerjava, kot jo delate, butasta. Hint: zato ker velja za katerikoli avto. Ne glede na pogon in ne glede na starost. Vedno lahko kupis cenejsi avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
hojnikb ::
Narobe si razumel.
Ne, vi delate napacne primerjave. :)
Stroskovno primerjat svoj star avto z nakupom novega, pa naj bo EV ali pa ICE, nima smisla. Star avto bo v veliki vecini primerov zmagal. Primerjat moras dva nova avtomobila v istem razredu.
Zdej pa lahko napisete, da dokler ne bo karavana, so EVji zanic. U REDU je. Zastopmo. :>
Lahk mercedes dela reklame kolikor hoče, dokler majo sprogramirano da se baterija zalocka po nevem kolk prižiganjih naj jih kar imajo.
A je to fact?
Ja, je fact. Je EV klinika pisala o tem...
#brezpodpisa
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mato989 ::
:))) Saj, pocasi se ti mogoce celo zacenja nekaj svitati. Morda bos celo dojel zakaj je primerjava, kot jo delate, butasta. Hint: zato ker velja za katerikoli avto. Ne glede na pogon in ne glede na starost. Vedno lahko kupis cenejsi avto.
Meni se odlično svita, samo vam ki pravite kako je po defaultu EV boljši od ICE v 99% primerih se ne svita da imajo ljudje lastne preference in želje ter zahteve... in ni po vsaki želji in prefernci in zahtevi EV vedno boljši od ICE...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
:))) Saj, pocasi se ti mogoce celo zacenja nekaj svitati. Morda bos celo dojel zakaj je primerjava, kot jo delate, butasta. Hint: zato ker velja za katerikoli avto. Ne glede na pogon in ne glede na starost. Vedno lahko kupis cenejsi avto.
Meni se odlično svita, samo vam ki pravite kako je po defaultu EV boljši od ICE v 99% primerih se ne svita da imajo ljudje lastne preference in želje ter zahteve... in ni po vsaki želji in prefernci in zahtevi EV vedno boljši od ICE...
Želje in preference nimajo kaj dosti skupnega s tem kaj je primerno in kaj ne.
Da si jaz želim Caterham Super Seven 620 ne pomeni da Cupra Burn ni primeren zame. Kirikiram, da mogoče komu potegne. Želje in preference so emocionalne. Potrebe pa racionalne.
Life is as complicated as we make it...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mato989 ::
:))) Saj, pocasi se ti mogoce celo zacenja nekaj svitati. Morda bos celo dojel zakaj je primerjava, kot jo delate, butasta. Hint: zato ker velja za katerikoli avto. Ne glede na pogon in ne glede na starost. Vedno lahko kupis cenejsi avto.
Meni se odlično svita, samo vam ki pravite kako je po defaultu EV boljši od ICE v 99% primerih se ne svita da imajo ljudje lastne preference in želje ter zahteve... in ni po vsaki želji in prefernci in zahtevi EV vedno boljši od ICE...
Želje in preference nimajo kaj dosti skupnega s tem kaj je primerno in kaj ne.
Da si jaz želim Caterham Super Seven 620 ne pomeni da Cupra Burn ni primeren zame. Kirikiram, da mogoče komu potegne. Želje in preference so emocionalne. Potrebe pa racionalne.
Saj potreba ne filat vsake X časa je popolnoma racionalna ker ti je škoda časa za to.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
Ne ni. Ker ti za filat ice porabiš več časa kot porabi bigwhale za filat svoj ev. Smo ti razložili že 1000x (če ne kaj več) ampak ker si emocionalno vezan na svoj a tek ti tega pač nočeš videt.
Da se razumemo, nič narobe s tem da ti tako misliš. Ampak dejstva so pač drugačna. Ravno včeraj sem šla svoj ice tankat... 35minut. Brez dejstva da sem se morala do pumpe zapeljat. Z EV bi pa pač en večer prej porabila ene 3 sekunde za ga vštekat.
In ja, preden se ti spet čist odpelje, nikoli nisem trdila da nisem emocionalno bitje. Ampak to me (za razliko od veliko folka) ne ustavi pri prepoznavanju dejstva da je mogoče kaj drugega bolj racionalno od tega kar trenutno počnem.
Da se razumemo, nič narobe s tem da ti tako misliš. Ampak dejstva so pač drugačna. Ravno včeraj sem šla svoj ice tankat... 35minut. Brez dejstva da sem se morala do pumpe zapeljat. Z EV bi pa pač en večer prej porabila ene 3 sekunde za ga vštekat.
In ja, preden se ti spet čist odpelje, nikoli nisem trdila da nisem emocionalno bitje. Ampak to me (za razliko od veliko folka) ne ustavi pri prepoznavanju dejstva da je mogoče kaj drugega bolj racionalno od tega kar trenutno počnem.
Life is as complicated as we make it...