Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Maloprodajna cena novega vozila po ceniku: 34.998,87 EUR
Ekosklad subvencija: -6.500 €
Končna cena v primeru koriščenja subvencije: 28.498,87 EUR
Sam komentiram izjavo od unga zgori. Lahk tudi borna uporabiš za delovno vozilo ;)
Maloprodajna cena novega vozila po ceniku: 34.998,87 EUR
Ekosklad subvencija: -6.500 €
Končna cena v primeru koriščenja subvencije: 28.498,87 EUR
Sam komentiram izjavo od unga zgori. Lahk tudi borna uporabiš za delovno vozilo ;)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Sparkxl ::
Brez problema...čakam naslednjega genialca da pride z idejo, da lahko komot uporabiš električnega fiat 500 za 33k za delovno vozilo in je absolutni best buy
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
"the sun"... Slovenske novice (a to še obstaja?) so kar kvalitetno čtivo v primerjavi s tem "the sun".
Life is as complicated as we make it...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Malo retra za vse prave dinozavre med nami ![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Ker očitno potrošniki nimajo denarja za regularna EV, nas morda prepričajo z mikrovozili![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
CNN: A Swedish company is making flat-pack cars - but it's not the one you think
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
CNN: A Swedish company is making flat-pack cars - but it's not the one you think
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Sej ne vem a je ze kdo objavil tole ali ne ampak BYD bo pojedel evropejce, ce ne bodo dali kaj konkretnega od sebe. :D
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
a_borlak ::
Ja, to je kitajska cena, evropska je 35k :).
Obeta, ampak cena ... jaz bi stavil na Wuling Mini, če tega spravijo v EU za 13k, je to to. Še posebej, ker je to M1 avto in s tem deležen polne subvencije, sedaj pa računaj :).
Ker očitno potrošniki nimajo denarja za regularna EV, nas morda prepričajo z mikrovozili
CNN: A Swedish company is making flat-pack cars - but it's not the one you think
Obeta, ampak cena ... jaz bi stavil na Wuling Mini, če tega spravijo v EU za 13k, je to to. Še posebej, ker je to M1 avto in s tem deležen polne subvencije, sedaj pa računaj :).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: a_borlak ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
Sej ne vem a je ze kdo objavil tole ali ne ampak BYD bo pojedel evropejce, ce ne bodo dali kaj konkretnega od sebe. :D
38kwh baterija? A konkurenca že ponuja kaj takega al smo še kr na unih 22kwh (Twingo, Fiat 500, up&co...)? Zanimiv jajček drugač. Za to ceno sploh.
Life is as complicated as we make it...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
up&co se je prodajal za cca 12k z odbito subvencijo z 32kWh neto batt ampak si bil prepočasen za 3 leta.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
Več takih prosim:
https://hackaday.com/2023/10/09/e-bikes...
To lahko podjetni sešvasate v domači garaži :-)
https://hackaday.com/2023/10/09/e-bikes...
To lahko podjetni sešvasate v domači garaži :-)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Predebele gume ima, preveč upora
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Pa še kvečjemu po strogem centru se lahko pelješ, tam okoli peš cone; za vse ostalo je prepočasen.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
a_borlak ::
Se da tudi drugje, žal pa ni vozilo, s katerim bi se redno vozil po regionalki. Vsaj 60km/h bi potreboval, potem nisi največja ovira na cesti.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
GupeM ::
Te "avte," ki se registrirajo kot moped, bi bilo itak treba prepovedat na regionalkah. Dejansko so ovira na cesti. Za po mestu OK, kjer je omejitev več kot 60 pa prepovedat.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Podobno lahko reces za avtomobile v mestu. Sicer pa ze imamo odseke kjer so taka vozila prepovedana. Splosna prepoved povsod pa ni ravno smiselna.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
https://siol.net/avtomoto/novice/napeto...
To je Pečjak govoril že leta nazaj. Ja, kje kakšen EV zagori, ampak skoraj zmeraj se izkaže, da gre za neko predelavo in ne serijsko stvar.
To je Pečjak govoril že leta nazaj. Ja, kje kakšen EV zagori, ampak skoraj zmeraj se izkaže, da gre za neko predelavo in ne serijsko stvar.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Te "avte," ki se registrirajo kot moped, bi bilo itak treba prepovedat na regionalkah. Dejansko so ovira na cesti. Za po mestu OK, kjer je omejitev več kot 60 pa prepovedat.
Zakaj? Saj ga vidiš dovolj hitro in se lahko v miru pripraviš na prehitevanje. Aja neee, ti bi verjetno rad cesto zasa?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
2dark ::
O temle pa nihče še ni nič napisal?
Seat Cupra za 28.498 €
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Seat Cupra za 28.498 €
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
O temle pa nihče še ni nič napisal?
Seat Cupra za 28.498 €
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Ni ne, tako kot se nič ne omenja od kod pride elektrika, kako naredijo baterije in kako jih bojo reciklirali.
/S
V resnici se to vse ve, in tudi ta seat je bil omenjen, samo v resnici smo preleni, da bi brali, zato je lažje rečt, da nihče ne omenja...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
GupeM ::
Te "avte," ki se registrirajo kot moped, bi bilo itak treba prepovedat na regionalkah. Dejansko so ovira na cesti. Za po mestu OK, kjer je omejitev več kot 60 pa prepovedat.
Zakaj? Saj ga vidiš dovolj hitro in se lahko v miru pripraviš na prehitevanje. Aja neee, ti bi verjetno rad cesto zasa?
Saj ni problem v tem, da ga ne bi videl. Problem je, ker se takšni peljejo po cestah, kjer je včasih še kolesarja, ki vozi 10 ali 15 km/h težko prehiteti. Ta jajca pa skoraj nemogoče.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Kawhi ::
Zakonodaja je kar ok, dovoljena je vožnja vozil, ki dosegajo vsaj polovico dovoljene maksimalne hitrosti. Večina traktorjev recimo ni dovoljena na regionalkah, pa jih kar nekaj vozi.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mato989 ::
O temle pa nihče še ni nič napisal?
Seat Cupra za 28.498 EUR
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Tole je pa že SKORAJ solidno... čeprav 15,3KW/100 sem skeptičen, bolj realno je 18-20 kar pomeni REALEN doseg ne 430km ampak bolj tam v rangu 280km... ampak ja, tole bi pa že blo skoraj dobro...
Zgleda sicer da nima vzvratne kamere? Kr fail
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Kawhi ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Ni res, da se ne smejo počasnejši vozit, rabijo pa rotirko.
Pojdi zakonodajo brat...
Bom ja, kar ti daj lepo člen po katerem je prepovedano vozit počasen traktor po (regionalni) cesti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
O temle pa nihče še ni nič napisal?
Seat Cupra za 28.498 EUR
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Tole je pa že SKORAJ solidno... čeprav 15,3KW/100 sem skeptičen, bolj realno je 18-20 kar pomeni REALEN doseg ne 430km ampak bolj tam v rangu 280km... ampak ja, tole bi pa že blo skoraj dobro...
Zgleda sicer da nima vzvratne kamere? Kr fail
Doseg in porabo so proizvajalci dolžni podajat glede na WLTP test, vsako drugo navajanje porabe ali dosega je zavajanje in verjetno tudi prepovedano. Enako velja za klasične avte kjer tudi ne boš videl 4 l/100 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Mene resno zanima kje je Mato pridobil tolk izkušenj z EV, da se mu poraba 15,3 zdi nerealna, 18-20 pa je realna.
Jaz sem naredil res da samo 30,000 km na elektriko, pa bi prekleto težko ocenil za nek avto, ki ga nisem še vozil vsaj 5000 km, ali porabi 15 ali 18. Mato to zmore. Klanjam se.
Tudi bjorn, ki je vozil vse kar obstaja električnega, včasih pred testom pove kakšno porabo pričakuje, pa se zgodi, da se zmoti za več kot tolk. Tako da tudi njega Mato poseka brez problema.
Jaz sem naredil res da samo 30,000 km na elektriko, pa bi prekleto težko ocenil za nek avto, ki ga nisem še vozil vsaj 5000 km, ali porabi 15 ali 18. Mato to zmore. Klanjam se.
Tudi bjorn, ki je vozil vse kar obstaja električnega, včasih pred testom pove kakšno porabo pričakuje, pa se zgodi, da se zmoti za več kot tolk. Tako da tudi njega Mato poseka brez problema.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Sparkxl ::
Saj odgovor je jasen...tip je troll v akutnem stadiju. To pomeni da čuti neki notranji nemir, če v vsako temo ne pristavi svoj pisker. Enostavno mora, pa čeprav nima najmanjšega pojma kaj piše.
Si predstavljate ko zjutraj klikne "moje teme". Po tamalem vsaj 2 strani za obdelati za dobro jutro.
Si predstavljate ko zjutraj klikne "moje teme". Po tamalem vsaj 2 strani za obdelati za dobro jutro.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
Dobro. 18kwh je, recimo, nek trotlzihr podatek o porabi. Tko kot za nekega random dizla rečeš "ajde, 6l". Ob normalni vožnji čez to praktično ne more it. Tudi sredi zime. Kar je manj je pa pač bonus.
Hec je v tem da tud 18kwh ni baš neki zlo. Ker imaš še vedno 320km brezskrbnega dosega. Če ti to ni dovolj za povprečen dan (za večino folka je to dost za povprečen teden), pol si pa pač mal... Matast.
Hec je v tem da tud 18kwh ni baš neki zlo. Ker imaš še vedno 320km brezskrbnega dosega. Če ti to ni dovolj za povprečen dan (za večino folka je to dost za povprečen teden), pol si pa pač mal... Matast.
Life is as complicated as we make it...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
mehatronik12 ::
Berem in berem in skorajda nemorem verjet, da res vsi vozite po omejitvah na AC ali še pod njimi!?
Sam osebno razmišljam o nakupu e-avta.....
Na vas se obračam zato ,da mi svetujete:
- sem se kje konkretno zmotil?
- Je še kakšen drug primerljiv avto razen tesle 3 (podobna cena, range, veliko prostora za kufre , itd,...)
- Koliko je kaj izguba cene po 3 letih pri obeh avtih?? ==> eden od faktorjev ki ga nisem zajel.....
Vozim se Šentilj-Graz enkrat na teden pa Šentilj Dunaj. ==> na leto naredim približno 20000KM (delam tudi od doma...)
Sedaj vozim škodo octavio karavan 3 leta staro (skorajda ful oprema):
- poraba 6,1L (Diesel)
- vozim pa vedno približno 10% nad omejitvijo (AC od 145-150 na tempomat, kjer je 100 pa 115)
- Letni stroški za avto:
- cena novega 27000€ (vredu opremljen z avtomatskim menjalnikom) + zimske gume vključene (z popusti ki so mi jih dali)
- Gorivo 200*6.1*1.6=1952€
- servis 130€
- zavarovanje 420€ (delni kasko)
- SKUPAJ == 2500€
Čeprav mi tesla 3 ni všeč ampak je verjetno najbolj primeren/primerljiv...:
- cena novega 42250€ -4500 = 37750€
- Gorivo 29kw/h pri 150km/h , 20kw/h pri 110km/h (merjeno dezembra) ==> če ima kdo boljšo (mogoče v poletnih mesecih) primerjavo z izgubami pri polnjenju in vsem prosim link....
, od 14:00 minute dalje
- Gorivo cena za domace ponljenje,70% 0.7(0.15€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) + supercharger avstrija 30% 0.3(0.5€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) =647+ 453= 1100€
pomnozeno z 0.85 ker je test od pozimi recimo da je povprecna poraba cez celo leto za 15% nizja
- Servis ==0
- zavarovanje 907€ (delni kasko)
- skupaj == 2007€
Mi lahko prosim kdo razloži če sem se kje uštel!?
Plusi e- avto:
- večji display
- Ni servisa
- manj CO2 izpustov, meni ne pomeni čisto nič
Minusi:
- dosti dražja približno 10000€
- V treh letih lastništva še vedno dražja za 8500€
- Največji minus range pozimi 62kw baterija polnila bi se naj na 80%, torej je doseg za mene okoli 200km (povšrečna poraba za mene iz videja 25kw/h) ==> kar pomeni na poti na dunaj jo moram 2x polnit
Malo subjektivne stvari/opazke (Teslo sem si sposodil za 14 dni...):
- Vožnja v ocatviji bistveno bolj udobna
- Tesla 3 bolj zabavna in hitra in tehnološka zgleda bolj napredna
- Teslini sedeži, in plastika na pogled deluje poceni
- nevem koliko bom izgubil pri tesli po 3 letih.... Pri octaviji po izkusnjah nekje 20-30%
Sam osebno razmišljam o nakupu e-avta.....
Na vas se obračam zato ,da mi svetujete:
- sem se kje konkretno zmotil?
- Je še kakšen drug primerljiv avto razen tesle 3 (podobna cena, range, veliko prostora za kufre , itd,...)
- Koliko je kaj izguba cene po 3 letih pri obeh avtih?? ==> eden od faktorjev ki ga nisem zajel.....
Vozim se Šentilj-Graz enkrat na teden pa Šentilj Dunaj. ==> na leto naredim približno 20000KM (delam tudi od doma...)
Sedaj vozim škodo octavio karavan 3 leta staro (skorajda ful oprema):
- poraba 6,1L (Diesel)
- vozim pa vedno približno 10% nad omejitvijo (AC od 145-150 na tempomat, kjer je 100 pa 115)
- Letni stroški za avto:
- cena novega 27000€ (vredu opremljen z avtomatskim menjalnikom) + zimske gume vključene (z popusti ki so mi jih dali)
- Gorivo 200*6.1*1.6=1952€
- servis 130€
- zavarovanje 420€ (delni kasko)
- SKUPAJ == 2500€
Čeprav mi tesla 3 ni všeč ampak je verjetno najbolj primeren/primerljiv...:
- cena novega 42250€ -4500 = 37750€
- Gorivo 29kw/h pri 150km/h , 20kw/h pri 110km/h (merjeno dezembra) ==> če ima kdo boljšo (mogoče v poletnih mesecih) primerjavo z izgubami pri polnjenju in vsem prosim link....
, od 14:00 minute dalje
- Gorivo cena za domace ponljenje,70% 0.7(0.15€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) + supercharger avstrija 30% 0.3(0.5€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) =647+ 453= 1100€
pomnozeno z 0.85 ker je test od pozimi recimo da je povprecna poraba cez celo leto za 15% nizja
- Servis ==0
- zavarovanje 907€ (delni kasko)
- skupaj == 2007€
Mi lahko prosim kdo razloži če sem se kje uštel!?
Plusi e- avto:
- večji display
- Ni servisa
- manj CO2 izpustov, meni ne pomeni čisto nič
Minusi:
- dosti dražja približno 10000€
- V treh letih lastništva še vedno dražja za 8500€
- Največji minus range pozimi 62kw baterija polnila bi se naj na 80%, torej je doseg za mene okoli 200km (povšrečna poraba za mene iz videja 25kw/h) ==> kar pomeni na poti na dunaj jo moram 2x polnit
Malo subjektivne stvari/opazke (Teslo sem si sposodil za 14 dni...):
- Vožnja v ocatviji bistveno bolj udobna
- Tesla 3 bolj zabavna in hitra in tehnološka zgleda bolj napredna
- Teslini sedeži, in plastika na pogled deluje poceni
- nevem koliko bom izgubil pri tesli po 3 letih.... Pri octaviji po izkusnjah nekje 20-30%
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Mato989 ::
Dobro. 18kwh je, recimo, nek trotlzihr podatek o porabi. Tko kot za nekega random dizla rečeš "ajde, 6l". Ob normalni vožnji čez to praktično ne more it. Tudi sredi zime. Kar je manj je pa pač bonus.
Hec je v tem da tud 18kwh ni baš neki zlo. Ker imaš še vedno 320km brezskrbnega dosega. Če ti to ni dovolj za povprečen dan (za večino folka je to dost za povprečen teden), pol si pa pač mal... Matast.
To je kr solidno, problem je ker pade še cca 10-15% v 8 letih pol je pa že na spodnji meji sprejemljivega če še sploh... če ne želiš več kot 1x na teden filat...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Sparkxl ::
mehatronik12 je izjavil:
Berem in berem in skorajda nemorem verjet, da res vsi vozite po omejitvah na AC ali še pod njimi!?
Sam osebno razmišljam o nakupu e-avta.....
Na vas se obračam zato ,da mi svetujete:
- sem se kje konkretno zmotil?
- Je še kakšen drug primerljiv avto razen tesle 3 (podobna cena, range, veliko prostora za kufre , itd,...)
- Koliko je kaj izguba cene po 3 letih pri obeh avtih?? ==> eden od faktorjev ki ga nisem zajel.....
Vozim se Šentilj-Graz enkrat na teden pa Šentilj Dunaj. ==> na leto naredim približno 20000KM (delam tudi od doma...)
Sedaj vozim škodo octavio karavan 3 leta staro (skorajda ful oprema):
- poraba 6,1L (Diesel)
- vozim pa vedno približno 10% nad omejitvijo (AC od 145-150 na tempomat, kjer je 100 pa 115)
- Letni stroški za avto:
- cena novega 27000€ (vredu opremljen z avtomatskim menjalnikom) + zimske gume vključene (z popusti ki so mi jih dali)
- Gorivo 200*6.1*1.6=1952€
- servis 130€
- zavarovanje 420€ (delni kasko)
- SKUPAJ == 2500€
Čeprav mi tesla 3 ni všeč ampak je verjetno najbolj primeren/primerljiv...:
- cena novega 42250€ -4500 = 37750€
- Gorivo 29kw/h pri 150km/h , 20kw/h pri 110km/h (merjeno dezembra) ==> če ima kdo boljšo (mogoče v poletnih mesecih) primerjavo z izgubami pri polnjenju in vsem prosim link....
, od 14:00 minute dalje
- Gorivo cena za domace ponljenje,70% 0.7(0.15€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) + supercharger avstrija 30% 0.3(0.5€ (kw/h)*200* (0.6*29+0.4*20)*0.85) =647+ 453= 1100€
pomnozeno z 0.85 ker je test od pozimi recimo da je povprecna poraba cez celo leto za 15% nizja
- Servis ==0
- zavarovanje 907€ (delni kasko)
- skupaj == 2007€
Mi lahko prosim kdo razloži če sem se kje uštel!?
Plusi e- avto:
- večji display
- Ni servisa
- manj CO2 izpustov, meni ne pomeni čisto nič
Minusi:
- dosti dražja približno 10000€
- V treh letih lastništva še vedno dražja za 8500€
- Največji minus range pozimi 62kw baterija polnila bi se naj na 80%, torej je doseg za mene okoli 200km (povšrečna poraba za mene iz videja 25kw/h) ==> kar pomeni na poti na dunaj jo moram 2x polnit
Malo subjektivne stvari/opazke (Teslo sem si sposodil za 14 dni...):
- Vožnja v ocatviji bistveno bolj udobna
- Tesla 3 bolj zabavna in hitra in tehnološka zgleda bolj napredna
- Teslini sedeži, in plastika na pogled deluje poceni
- nevem koliko bom izgubil pri tesli po 3 letih.... Pri octaviji po izkusnjah nekje 20-30%
Uff lepo si se potrudil. Sam sem delal točno isto primerjavo, ampak bolj čez palec. Prišel pa do zelo podobnih rezultatov. Ni neke računice v prid tesli. Imam zelo podoben avto kot ti in se vozim na zelo podobnih relacijah z enako hitrostjo.
In če pri tesli ni racionalne računice, je ni tudi pri ostalih
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Nekdo, ki menja avto na 3 leta, bi morda moral začet izračun "izplačljivosti" nekje drugje...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_rudis.png)
Pithlit ::
Dobro. 18kwh je, recimo, nek trotlzihr podatek o porabi. Tko kot za nekega random dizla rečeš "ajde, 6l". Ob normalni vožnji čez to praktično ne more it. Tudi sredi zime. Kar je manj je pa pač bonus.
Hec je v tem da tud 18kwh ni baš neki zlo. Ker imaš še vedno 320km brezskrbnega dosega. Če ti to ni dovolj za povprečen dan (za večino folka je to dost za povprečen teden), pol si pa pač mal... Matast.
To je kr solidno, problem je ker pade še cca 10-15% v 8 letih pol je pa že na spodnji meji sprejemljivega če še sploh... če ne želiš več kot 1x na teden filat...
Še vedno ne vem kaj je tolk težkega v štekar vtaknit kabel. 5s dela na dan. Pol minute na teden. 2 minuti na mesec. Na kateri pumpi opraviš tanka je hitreje, ceneje, udobneje?
Če ti v osmih letih domet pade za 10% ti jih v najslabšem primeru še vedno ostane 290. Ti to že ni dovolj za vsakodnevno uporabo?
Jaz upam da razumeš kolk se držiš une zadnje rešilne bilke. Ker v realnosti pač ne pije ravno vode. Se sicer strinjam da je udobje tudi nekaj pomembno (zato sem si jaz nekako postavila 'mejo' do Ljubljane in nazaj brez vmesnega filanja - kar pomeni ~250km).
Life is as complicated as we make it...