Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

RedDrake ::
Za rabljena vozila je trenutno tudi subvencija, in sicer 3k EUR (če je cena do 30k EUR).
To pomeni, da se dobi 5 let star 40kWh ZOE za 12k EUR po subvenciji.
Pač doseg ni najboljši, ampak glede na to da smo v familiji dve leti nazaj prodali 5 let starega bencinarskega Yeti-ja za 12k EUR, je cena super.
To tudi pomeni, da se tehnično da dobiti tistega malega citroena za pod jurja. Ja, 100km dosega, ampak za po mestu ... Boljš kot e-skiro ziher ...
To pomeni, da se dobi 5 let star 40kWh ZOE za 12k EUR po subvenciji.
Pač doseg ni najboljši, ampak glede na to da smo v familiji dve leti nazaj prodali 5 let starega bencinarskega Yeti-ja za 12k EUR, je cena super.
To tudi pomeni, da se tehnično da dobiti tistega malega citroena za pod jurja. Ja, 100km dosega, ampak za po mestu ... Boljš kot e-skiro ziher ...

Utk ::
No no, za rabljenega v realnosti ni subvencije.
Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena, če je bila za nakup vozila z enako identifikacijsko številko po tem ali drugem javnem pozivu Eko sklada nepovratna finančna spodbuda že dodeljena. Za vozilo, ki je bilo prvič po proizvodnji registrirano v tujini, občan ne more pridobiti subvencije.
Se pravi, je subvencija, če še ni bila porabljena prej, ampak zakaj zaboga ne bi bila?
Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena, če je bila za nakup vozila z enako identifikacijsko številko po tem ali drugem javnem pozivu Eko sklada nepovratna finančna spodbuda že dodeljena. Za vozilo, ki je bilo prvič po proizvodnji registrirano v tujini, občan ne more pridobiti subvencije.
Se pravi, je subvencija, če še ni bila porabljena prej, ampak zakaj zaboga ne bi bila?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Gregor P ::
... Boljš kot e-skiro ziher ...... bolje kot e-skiro je lahko le še zložljivo e-kolo, ki pa je seveda za nekaj razredov dražje in pa ponavadi tudi težje, a oboje je v mestih bolj priročno kot avto. Vsekakor pa je kolo bolj varno od skiroja. Sam sem z e-skirojem prevozil prek 4.400 km, ampak si bom najbrž počasi rajši umislil e-kolo, se pač že staram

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

RedDrake ::
No no, za rabljenega v realnosti ni subvencije.
Nepovratna finančna spodbuda ne more biti dodeljena, če je bila za nakup vozila z enako identifikacijsko številko po tem ali drugem javnem pozivu Eko sklada nepovratna finančna spodbuda že dodeljena. Za vozilo, ki je bilo prvič po proizvodnji registrirano v tujini, občan ne more pridobiti subvencije.
Se pravi, je subvencija, če še ni bila porabljena prej, ampak zakaj zaboga ne bi bila?
Vozila v lasti firm?
Pa vidim, da velja samo za vozila registrirana po leto 2020, kar pomeni, da razni ZOE in podobno odpadejo.
Eh, BS.

RedDrake ::
A je subvencij kdaj zmanjkalo?
Drugače pa to kao nadomešča subvencije za testna vozila. BS v glavnem.
Ker spodbuda za rabljene bi precej razburkala trg rabljenih.
5 let star clio benz je 10k. Če bi bil EV 12k, bi bil nobrainer.
Drugače pa to kao nadomešča subvencije za testna vozila. BS v glavnem.
Ker spodbuda za rabljene bi precej razburkala trg rabljenih.
5 let star clio benz je 10k. Če bi bil EV 12k, bi bil nobrainer.

Utk ::
Po moje da ne. Morda pride za testne avte ja, ampak tudi ti so ponavadi v lasti salona, ki pobere subvencijo.

BlaY0 ::
Najboljši ste taki, ki zaradi varčevanja vozite 100 km/H in potem pametujete o porabi. Poraba na avtocesti se vedno gleda pri hitrosti 130 km/H. Po mestu pti 50 km/H, izven mesta pa pri 70 km/h.
Kaj je s tabo model? Če je omejitev na AC 100, greš 100, ne 130. Če je zgoščen promet se premikaš 60 ne 130, če je stop and go se premikaš 30 ne 130. Kaj ti tukaj ni jasno? Mene ne zanima fiktivna poraba ampak realna in o tej pišem.
Moj 1.2 tsi v limuzini pije pri 130 okrog 6l. Med 100 in 130 pa do 5.5.
Torej ti boljši Cd napram mojemu praktično čisto nič ne pomaga?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

BlaY0 ::
Maš problem z uravnoteženim količinam. Kao če ni 100% drugače ni razlike.
Edini problem ki ga imam jaz je propaganda, ki nam pere glavo, da bomo z evji rešili svet. Samo EU seveda, ker ostali se večinoma ne gredo te fanatične zelene religije
Ne ki nam, ki TI pere glavo. Meni recimo je ne. Glej, če kupiš vse kar je v Sparovem katalogu označeno kot akcija, je to pač tvoj in samo tvoj problem.

BlaY0 ::

2dark ::
Kaj je s tabo model? Če je omejitev na AC 100, greš 100, ne 130. Če je zgoščen promet se premikaš 60 ne 130, če je stop and go se premikaš 30 ne 130. Kaj ti tukaj ni jasno? Mene ne zanima fiktivna poraba ampak realna in o tej pišem.
To je fiktivna poraba in iskanje izgovorov.. n ac-ju se ti voziš 60? Avtocesta ni ljubljanska obvoznica.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )

BlaY0 ::
Ne budali, zadnja nedelja, AC, od Unca do Brezovice povprečno 60 km/h. Ko boš prevozil pot od LJ do MB s povprečno hitrostjo 130 km/h s tem da jasno ne boš prekoračil omejitev, se oglasi.

BigWhale ::
Jest sem mel povprecno hitrost od Splita do doma 67km/h ;> Ene trikrat sem tud 140km/h vozil!
Ampak to je ze precej off-topic.
Ampak to je ze precej off-topic.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

Gregor P ::
Moja je očitno višja, ker to pot običajno prevozim v enem kosu brez odmora vmes v 5-ih urah, če ni prometa. Ampak ja off-topic.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jarre ::
...Takšen pa je odgovor Texasa na previsoke prihranke električnih vozil:
https://www.forbes.com/wheels/news/ev-r...
https://www.forbes.com/wheels/news/ev-r...

Mato989 ::
...Takšen pa je odgovor Texasa na previsoke prihranke električnih vozil:
https://www.forbes.com/wheels/news/ev-r...
Epic jaz bi dal 2k kr letno pa je
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Gregor P ::
Tole je še bolj direkt kot smo tu napovedovali

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Likalnik ::
evo fantje, da še jaz malo napiše svoje izkušnje glede EV...sedaj sem en mesec lastnik Tesle 3P..no ubistvu moja partnerka je...jaz se zaenkrat še držim ICE.
Vozilo se po večini polni doma...trenutno še preko šuko vtičnice...čakam, da mi pridejo zmontirati polnilnico (naj bi bilo ta mesec)
S šuko se kar polni dolgo časa 10 ur +...polnim ga do max 80%..zadnjič je dal Musk polnjenje na SC zastonj in sem po Gorenjsko izkoristil zadevo in ga napolnil na Teslini polnilnici na 100%:D
Uglavnem sem se pa odločil, da ga bom polnil na naslednji način...priklopim ga vsak večer...ne glede na to koliko imam še baterije...ali je to 60% ali pa 10%...priklopim ga....tako imam vsak dan 80% baterije...kar zadostuje za moje potrebe.
lahko povem, da naredim vsak dan 150km po AC in porabim 30% baterije.
Zaenkrat nimam nobenih pripomb in sem zadovoljen...še posebej velik plus je to, da se že cel mesec vozim zastonj...Petrolovo zlato klub kartico sem kar ukinil:)
Bo pa čas pokazal glede servisev in ostalih napak (če se bodo pojavile)
Vozilo se po večini polni doma...trenutno še preko šuko vtičnice...čakam, da mi pridejo zmontirati polnilnico (naj bi bilo ta mesec)
S šuko se kar polni dolgo časa 10 ur +...polnim ga do max 80%..zadnjič je dal Musk polnjenje na SC zastonj in sem po Gorenjsko izkoristil zadevo in ga napolnil na Teslini polnilnici na 100%:D
Uglavnem sem se pa odločil, da ga bom polnil na naslednji način...priklopim ga vsak večer...ne glede na to koliko imam še baterije...ali je to 60% ali pa 10%...priklopim ga....tako imam vsak dan 80% baterije...kar zadostuje za moje potrebe.
lahko povem, da naredim vsak dan 150km po AC in porabim 30% baterije.
Zaenkrat nimam nobenih pripomb in sem zadovoljen...še posebej velik plus je to, da se že cel mesec vozim zastonj...Petrolovo zlato klub kartico sem kar ukinil:)
Bo pa čas pokazal glede servisev in ostalih napak (če se bodo pojavile)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Likalnik ()

Sparkxl ::

J.McLane ::
A pa se ti nisi vprašal, kako da človek, ki dnevno naredi 150 km po AC (čas na poti) in pokuri 30% baterije, polni pa praktično zastonj in ima Model 3 Performance.. nebi šel po AC kolikor cesta dopušča?
Kaj točno bi v tem scenariju šparal?
Kaj točno bi v tem scenariju šparal?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

Gregor P ::
Svoj čas?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrStein ::
Vasa povprecna hitrost na AC je off-topic. Svoje oneje lahko merite kje drugje.
Zakaj nisi izbrisal vse poste o povprecju na AC?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

deco16 ::
Včeraj prehitel en kup ICE avtov po avtocesti a mi se vozimo počasi :D Gre se za vsespošno mnenje da se furamo za kamjoni... al pa na avtovleki ...

Gregor P ::
Ne, tako je bilo. Vendar pa so se vam sedaj pridružili nekdanji BMW vozniki, ki ne vklapljajo niti smernikov in so se razmere na cestah malo spremenile, kar se EV tiče

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Likalnik ::
naredim vsak dan 150km po AC in porabim 30% baterije.
Ključen podatek tukaj je, kako se voziš po ac. Po tipično evjevsko za šleperjem 100kmh, ali tipično icejevsko torej koliko cesta omogoča + malo nad omejitvijo.
ne rabim paziti na hitrost zaradi porabe...vozim kolikor v tistem momentu cesta dopušča....zato pa pravim, da ga vsak večer polnim na 80%, da se mi ni potrebno tretji dan voziti za šleparji, ko bo baterije samo še 15%

deco16 ::
Ne, ziher se voziš samo za tovornjaki, ker so ti tako drugi tukaj rekli. Sploh ni debate, oni so tako prepričani in pika.

mikhaair ::
Saj ni tako težko dobiti kombi ki gre 120-130 km/h in se slepat za njim. Zakaj bi se za kamionom?

Utk ::

kixs ::
Ve kdo koliko racuna EvMatrix za 1kWh? Ena polnilnica vidim, da je v Brezicah. Pa so nekaj casa govorili, da je zastonj, zdej pa ne vem. Na sami polnilnici nic ne pise, ocitno pa moras imeti njihovo kartico.

redtech ::
@Likalnik
Če je avto nov je izračun še slabši, vzel sem rabljeno:
30000 km x 7 let + rabljeni km = +250k
Strošek nakupa rabljene 3 približno 40k.
Recimo, da potem rabljenega prodaš za 8k.
Amortizacija financiranja (7 let) 0,234 EUR / km, 23,4 EUR / 100 km
*Prodaja 8k čez 210k km prinese slabih 4c, strošek porinemo nižje na 19,50 EUR / 100 km
Povprečna poraba 20kwh/100, recimo 2 EUR / 100 km
Zastonj se voziš po "tvoje", vendar nekdo za tvojih 3000 km / mesec prispeva 645 EUR.
Malo za primerjavo:
Dizel pri porabi cca 6l/100 pokuri za tvojo pot 300 EUR, da pridemo na enak strošek si lahko privoščiš ICE avtomobil v vrednosti nekje 26-28k, sepravi srednji razred l.2020 (Toyota, Volvo, Mazda..)
Če je avto nov je izračun še slabši, vzel sem rabljeno:
30000 km x 7 let + rabljeni km = +250k
Strošek nakupa rabljene 3 približno 40k.
Recimo, da potem rabljenega prodaš za 8k.
Amortizacija financiranja (7 let) 0,234 EUR / km, 23,4 EUR / 100 km
*Prodaja 8k čez 210k km prinese slabih 4c, strošek porinemo nižje na 19,50 EUR / 100 km
Povprečna poraba 20kwh/100, recimo 2 EUR / 100 km
Zastonj se voziš po "tvoje", vendar nekdo za tvojih 3000 km / mesec prispeva 645 EUR.
Malo za primerjavo:
Dizel pri porabi cca 6l/100 pokuri za tvojo pot 300 EUR, da pridemo na enak strošek si lahko privoščiš ICE avtomobil v vrednosti nekje 26-28k, sepravi srednji razred l.2020 (Toyota, Volvo, Mazda..)

2dark ::
@Likalnik
Povprečna poraba 20kwh/100, recimo 2 EUR / 100 km
Kje si dobil takšno porabo?
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )

goranzaric ::
Ve kdo koliko racuna EvMatrix za 1kWh? Ena polnilnica vidim, da je v Brezicah. Pa so nekaj casa govorili, da je zastonj, zdej pa ne vem. Na sami polnilnici nic ne pise, ocitno pa moras imeti njihovo kartico.
V Brežicah so naceloma zastonj javne polnilnice edina plačljiva je pri Radanoviču
Zemljevid polnilnic:
https://www.google.com/maps/d/viewer?hl...

redtech ::
@2dark na avtocesti za 150km/dan (štiri letni časi), napaka pri tem nima bistvenega pomena za izračun.

2dark ::
@2dark na avtocesti za 150km/dan (štiri letni časi), napaka pri tem nima bistvenega pomena za izračun.
Kater EV ima takšno nizko porabo pri 150 km/H ?
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()

redtech ::
Nisem računal 150 km/h ampak, če OP odvozi recimo 150 km dnevno recimo, da je poraba 20kw/100km (čez celo leto), koliko je realna poraba na avtocesti nevem, naj kdo svoje izkušnje poda.

sbawe64 ::
Po 1 mesecu se prasec (mb eqe) še vedno vžiga
mb je čudežno preživel, "perfectly moveable" & in good condition
od 1:15, 2:33 hitro v rdeč kontejner, možje v hazmatu okoli
mb je čudežno preživel, "perfectly moveable" & in good condition
od 1:15, 2:33 hitro v rdeč kontejner, možje v hazmatu okoli
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::
Seznama vozil nočejo objaviti, kaj je preživelo in kaj ne, kot da gre za kode za jedrske konice.
Od 14:30
Od 14:30
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

redtech ::
Nočejo objavit, ker bo isti dan ta firma izgubila nekaj $B?
V tem svetu res ne veš več kaj se dogaja, 100 čivkov dnevno je že mase ljudi zdavnaj prepričalo, da so EV v nivoju 7 nepoškodovani itd... :)
V tem svetu res ne veš več kaj se dogaja, 100 čivkov dnevno je že mase ljudi zdavnaj prepričalo, da so EV v nivoju 7 nepoškodovani itd... :)

J.McLane ::
A je tako težko počakat, da se zaključi preiskava in objavijo kaj je bilo?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

redtech ::
Točno to je problem, da pred objavo spišejo 1000 člankov in potem uradne objave, da se je ladja vžgala zaradi EVja, ne boš opazil...
Po možnosti bo novica objavlena na dan katastrofe ali kataklizmičnega dogotka v politiki.
Po možnosti bo novica objavlena na dan katastrofe ali kataklizmičnega dogotka v politiki.

Machete ::
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-5080 GAMING|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

gensi ::
EU announces investigation into Chinese electric carmaker subsidies | DW News
Zakaj raje ne primerjajo cen z cenami na Kitajskem?
Tudi cenami EV evropskih proizvajalcev.
EU prebivalce politiki v interesu lobijev silijo v revščino.

TESKAn ::
Kaj pa če so cene kitajskih strošek -velikodušna subvencija države, nekako kot bi ti eu za bmwjev i3 dala zraven 40 jurjev?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Gregor P ::
Itak je na Kitajskem vse umetno vzdrževano in so številke preprosto nerealne; tako pač kot se komunistična oblast odloči. V smislu tega, da če oblast ukaže, da morajo od jutri naprej vsi voziti EV-je, bodo pač morali vsi voziti EV-je, ne glede na to koliko to stane ipd.; tisti, ki ga ne bi, bi ga pa lepo pospremili na stadion - dobra plat tega, je hiter prehod na okolju bolj prijazna vozila in zato čistejši zrak v njihovih megalomanskih mestih itd., slaba plat, da je to pač diktat oblasti oz. diktatura.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

pegasus ::
Ravnokar zasledil: https://newatlas.com/automotive/mahle-p... ... tole zna postati zanimiv proizvod. Še na kake aluminij-zrak baterije počakajmo, pa se bomo vozili praktično zastonj.