Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
RedDrake ::
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Eh.. Taksen si bo pac privoscil mercedesa s 100kwh baterijo, ne pa teslo 3.
Nic ti ne pomaga, ce imas "street parking".
Kaksen klosar (z mercedesom za 100k) pa si, da kupis stanovanje brez parkinga?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Stanovanja so na Dunaju, parkingov pa ni?
A to je retorično vprašanje?
Eni poznajo Slovenijo in Hrvaško. Ne jim zamerit.
Ja, ker Slovenija in Hrvaška so znane po tem, da ima vsak blok svojo parkirno hišo. Nekateri še Slovenije ne poznate...
Mislim, če greš nekam na boljše, si jaz pod to boljše ne predstavljam življenja v centru v neki stari hiši in avto parkiran na cesti (ni to še najhujše), potem pa vsak vikend vožnjo "domov" in nazaj 1000 km. Če je tam boljše, ne vem zakaj bi hodil "domov". Če je doma boljše, ne vem zakaj bi hodil tam.
Dunaj nam tu prodajajo kot raj za nepremičnine, skoraj zastonj stanovanja, 3x boljša kot pri nas. Recimo podobno sliko je velikokrat sem kdo prilepil:
Dvomim, da stanovalci tega bloka parkirajo nekje ob cesti. Lahko se pa tudi motim...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Eh.. Taksen si bo pac privoscil mercedesa s 100kwh baterijo, ne pa teslo 3.
Nic ti ne pomaga, ce imas "street parking".
Kaksen klosar (z mercedesom za 100k) pa si, da kupis stanovanje brez parkinga?
Te imajo predvsem novi objekti, ki pa obicajno niso udobni. Kaksen obnovljen altbau je lahko precej lepsa stvar za ziveti, ampak potem moras poiskati garazo drugje. Mi imamo sicer zdaj hiso z garazo, oz. se se malo selimo, pa bom vseeno verjetno klosar z Model Y (ali podobnim), ker ceprav je limuzinski EQE sanjski avto, bi mi ga bilo prevec skoda. Mulca se vedno naredita precej skode, pa tudi premalo star (ali pa prevec reven) sem, da mi je tudi skoda razlike v denarju.
Utk ::
Nisem trdil, da predstavljam vecino. Samo pac nekateri imamo dejanske razloge, ni pa nujno da so enaki.
Če ne bi bilo druge, recimo leta 2045, bi preživel tudi z EV, brez skrbi. Tudi danes bi. Samo ni ti treba in nočeš na silo menjat. Nič zato.
Gregor P ::
Stanovanja so na Dunaju, parkingov pa ni?
A to je retorično vprašanje?
Eni poznajo Slovenijo in Hrvaško. Ne jim zamerit.
Ja, ker Slovenija in Hrvaška so znane po tem, da ima vsak blok svojo parkirno hišo. Nekateri še Slovenije ne poznate...
Mislim, če greš nekam na boljše, si jaz pod to boljše ne predstavljam življenja v centru v neki stari hiši in avto parkiran na cesti (ni to še najhujše), potem pa vsak vikend vožnjo "domov" in nazaj 1000 km. Če je tam boljše, ne vem zakaj bi hodil "domov". Če je doma boljše, ne vem zakaj bi hodil tam.
Dunaj nam tu prodajajo kot raj za nepremičnine, skoraj zastonj stanovanja, 3x boljša kot pri nas. Recimo podobno sliko je velikokrat sem kdo prilepil:
Dvomim, da stanovalci tega bloka parkirajo nekje ob cesti. Lahko se pa tudi motim...
Tale slika prikazuje dunajske socialne bloke s subvencioniranimi socialnimi cenami najemnine, ki imajo tako bazene kot fitnese ipd. znotraj stavbe. Teoretično ti socialno šibkejši prebivalci, ki si najbrž ne morejo privoščiti EV-ja, ne potrebujejo zares vozila, ker imajo med drugim takoj postajo hitre podzemne železnice poleg in so lahko v 20 minutah v strogem centru Dunaja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Nisem trdil, da predstavljam vecino. Samo pac nekateri imamo dejanske razloge, ni pa nujno da so enaki.
Če ne bi bilo druge, recimo leta 2045, bi preživel tudi z EV, brez skrbi. Tudi danes bi. Samo ni ti treba in nočeš na silo menjat. Nič zato.
Drzi. Se je pa pametno pripraviti. V SLO smo s ta starimi zamenjali stanovanja v KR za dvojcka v okolici MB, da je manj voznje (zdaj samo 2h 15 minut) in tudi startali postopek za SE. Na Dunaju pa smo gledali, da smo tudi kupili nekaj, kar nam bo to omogocalo. Vmes pa pac gonimo starega dizla in upamo, da bo pri 230 000 km se malo zdrzal, da se stvari speljejo do konca. Zato pa pravim, EV je prava stvar, ko je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Mislim, če greš nekam na boljše, si jaz pod to boljše ne predstavljam življenja v centru v neki stari hiši in avto parkiran na cesti (ni to še najhujše), potem pa vsak vikend vožnjo "domov" in nazaj 1000 km. Če je tam boljše, ne vem zakaj bi hodil "domov". Če je doma boljše, ne vem zakaj bi hodil tam.
Pa saj nihce ne gre zares vsak vikend, je pa lahko nekaj takih tednov zapored, ko je sezona. Ze ce imas otroke, morajo tudi oni obcasno videti stare starse in je normalno, da si vezan na "dom". Ce bi lahko kar odrezal, bi verjetno sli se dlje. Tudi vsakodnevno zivljenje je nekaj drugega od vikenda. Za nas je kvaliteta zivljenja neprimerljivo boljsa, za vikend pa pac izberemo kot nam pase. Tudi voznja "domov" je bistveno manj naporna, ko ti avto vmes prakticno stoji na mestu. Vsekakor je obcasna voznja po potrebi in praznih cestah, ker pac lahko izbiras pogoje, prijetnejsa od obveznih vsakodnevnih kolon, ki smo jih dozivljali v Sloveniji. Ni slabo na koncu.
BigWhale ::
Ne vem, če smo ravno zašli takrat. Pač debata je bila, da se da EV z lahkoto da napolnit tudi prek šuko vtičnice za 400km. (namenoma pretiravam z rezimejem debate). Po en kup trililitralala smo dobili:
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32h45m
Napolni se z lahkoto, samo dalj casa traja.
32h45min je zaokroženo en dan in pol s katerimi naredi Kona 450km. Po 400km prideš na cilj, kamor si šel smučat in čaka te samo šuko vtičnica za polnit. Scenarijev je več. Polniš čez noč, 10ur in to imaš dovolj če tko počneš vsak dan, da prideš na smučišče, odsmučaš in greš nazaj v apartma.
Tole je kr butast primer, no. Ce mas denar za EVja si itak privoscis smucanje tam kjer imas hotel (ne apartma) tik ob smuciscu, ko gres pa na turno smuko, te pa pride hotelski kombi iskat. Jasno.
Izvedljivo - DA. Praktično - nekaterim DA. Butasto - skrajno.
Ne, butasto je predvsem to, da vedno znova iscete neke robne primere in tko lahko dam jaz vedno kontra butast primer. A bo en povprecen EV pokril vse robne primere, ki si jih izmisljujejte? Ne, ne bo. In ce si v taksni situaciji, da si ti to dnevno dogaja potem pac ne kupit EVja. A je to res tolk tezko razumet?
V povprecju pa en povprecen EV pokrije potrebe 70% vseh, ki lahko polnijo doma, in se nekaj procentov tistih, ki doma ne morejo polnit. Brez da se komurkoli zdi karkoli butasto. Tako kot se meni zdi butasto, da bi moral dvakrat na mesec na pumpi pustit 80 EUR.
Gregor P ::
Ampak ravno tako, veš, zakaj pustiš evre na pumpi, ker EV-ji še vedno niso prava alternativa; če ne logično, da ne bi puščal evrov na pumpi po nepotrebnem. Zakaj bi jih?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
deco16 ::
Mogoče pa ni vsem tako logično, da jim ni treba puščat evre na pumpi. Nekateri si pač ne znajo zračunat al pa nočejo. Nekateri pač kupijo kio za 25k pa pravijo, da se EV ne splača. Če EV nebi bla prava alternativa pol prodaja nebi rasla al kaj?
Torej zakaj bi puščal evre na pumpi brez potrebe?
Torej zakaj bi puščal evre na pumpi brez potrebe?
BigWhale ::
Vidim, da ste se malo razvadili s temi daleč previsokimi cenami avtomobilov, sploh EV-jev. Ne pozabite, da si tam nekje pred korona krizo za 24.000 evrov dobil več kot solidno opremljeno (navadno) hibridno Toyoto karavan z 1.8 motorjem in to brez državne subvencije (ker je takrat ni bilo več za navadne hibride). Danes pa očitno ni več meja za cene vozil.
Leta 1990 si dobil pa solidno opremljenga Yugo 55 za 2500 nemskih mark, pa kaj pol?
Danes so cene taksne kot so. Lahko kupis dobro opremljenega Golfa za 32 jurjev, shitty opremljeno BMW 3 za 42 jurjev, in ok opremljenga A3 za 36 jurjev. Lahko pa tudi kupis Leafa za 34 jurjev al pa Teslo Model 3 za 40 jurjev. Oboje brez odstete subvencije.
Pa zraven je se kup ostalih avtomobilov, ki so cenejsi in kup, ki so drazji. Ne glede na pogon.
BigWhale ::
Ampak ravno tako, veš, zakaj pustiš evre na pumpi, ker EV-ji še vedno niso prava alternativa; če ne logično, da ne bi puščal evrov na pumpi po nepotrebnem. Zakaj bi jih?
90% vseh evrov, ki sem jih pustil na pumpi je bilo po nepotrebnem.
Če se pogovarjamo o luksuznih vozilih, potem je pa luksuz tudi moj čas. Saj je res, da smo včasih s S-i pili po 20 litrov ali več na AC, sam so imeli tudi 90 L tanke, ki si jih lahko takoj na polno napolnil in gasa naprej. Meni se res ne da ukvarjati s tem konstantnim polnjenjem na 80 % ipd., tega se mi še pri e-skiroju ne da delat, kaj šele kje drugje - dobro, do neke mere lahko elektronika poskrbi za mojo lenobo, a vseeno.
Jaz sem v stirih letih zapravil manj casa za polnjenje, kot sem ga prej zapravil v enem letu na crpalkah. S polnjenjem na X procentov se pa tudi ne ukvarjam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Gregor P ::
Yugo iz leta 1990 je sedaj argument? Yugo že takrat nov ni bil dober in v bistvu sploh ni bil za kupit. Se pa spomnim, ko so vseeno za obrtne dejavnosti kupili poltovorni Yugo ali Stoenko (se ne spomnim točno), da bi prenašali težja orodja in so jih na kocu vozili z Volvom, ker je Yugo/Stoenka klecnil.
Ravno nasprotno teh 90 evro je bila odlična investicija za to kar si dobil, daljši domet, možnost daljšega transporta različnih večjih produktov, predvsem pa veliko manjšo izgubo časa zaradi vse te logistike okoli polnjenja - ta je res povsem odveč; vsa ta sodobna vozila bi nam morala življenje olajšati, ne pa še dodatno oteževati.Ampak ravno tako, veš, zakaj pustiš evre na pumpi, ker EV-ji še vedno niso prava alternativa; če ne logično, da ne bi puščal evrov na pumpi po nepotrebnem. Zakaj bi jih?
90% vseh evrov, ki sem jih pustil na pumpi je bilo po nepotrebnem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
BigWhale ::
Yugo iz leta 1990 je sedaj argument? Yugo že takrat nov ni bil dober in v bistvu sploh ni bil za kupit. Se pa spomnim, ko so vseeno za obrtne dejavnosti kupili poltovorni Yugo ali Stoenko (se ne spomnim točno), da bi prenašali težja orodja in so jih na kocu vozili z Volvom, ker je Yugo/Stoenka klecnil.
Yugo je v posmeh tvojemu "vcasih je blo drugace" argumentu. Ja pred korono so bili avtomobili cenejsi, pa se marsikaj drugega, danes pa niso vec in en butast Golf stane 30 jurjev.
Utk ::
Saj je res, da smo včasih s S-i pili po 20 litrov ali več na AC
In kaj se je zgodilo potem, foter nehal financirat? Ker S še zmeraj pije 20 po avtocesti. Ajde, 15.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Yugo iz leta 1990 je sedaj argument? Yugo že takrat nov ni bil dober in v bistvu sploh ni bil za kupit. Se pa spomnim, ko so vseeno za obrtne dejavnosti kupili poltovorni Yugo ali Stoenko (se ne spomnim točno), da bi prenašali težja orodja in so jih na kocu vozili z Volvom, ker je Yugo/Stoenka klecnil.
Yugo je v posmeh tvojemu "vcasih je blo drugace" argumentu. Ja pred korono so bili avtomobili cenejsi, pa se marsikaj drugega, danes pa niso vec in en butast Golf stane 30 jurjev.
Kaj hočeš povedati, da prej ni bilo dobrih avtomobilov? Yugo sploh ne bi smel priti na trg, tako zanič je bil. Me pa pa vožnja z Yugom dejansko spominja na vse manjše EV, ki sem jih do sedaj priložnost voziti. Občutek je praktično enak. V Zoe-tu je rahlo boljši, a še vedno zanič.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
damirj79 ::
Tole je kr butast primer, no. Ce mas denar za EVja si itak privoscis smucanje tam kjer imas hotel (ne apartma) tik ob smuciscu, ko gres pa na turno smuko, te pa pride hotelski kombi iskat. Jasno.
Ja zdej se dejmo pa že malo nekj zmenit. A je EV za plebejce ali ne? Ali stane EV podobno € kot ICE ali ne? Tu pišeš da ne, ker izgleda trdiš da je EV za elito. V naslednje postu dol pod tem trdiš, da stane podobno (enako) kot kakšen ICE. A zdej če imam EV potem lahko grem smučat samo v Cortino d'ampezzo ali Madonno di campiglio, ne smem pa v Auronzo (ne se zategnit v prva dva, ker ne vem katera so elitna smučišča in katera ne, edino te poznam)?
Gregor P ::
Saj je res, da smo včasih s S-i pili po 20 litrov ali več na AC
In kaj se je zgodilo potem, foter nehal financirat? Ker S še zmeraj pije 20 po avtocesti. Ajde, 15.
Ne vem sicer kam ciljaš s fotrom? A mercedes pije več/manj, če imaš fotra ali kako?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Ravno nasprotno teh 90 evro je bila odlična investicija za to kar si dobil, daljši domet, možnost daljšega transporta različnih večjih produktov, predvsem pa veliko manjšo izgubo časa zaradi vse te logistike okoli polnjenja - ta je res povsem odveč; vsa ta sodobna vozila bi nam morala življenje olajšati, ne pa še dodatno oteževati.
Eh? Kako pa ti ves kaj je bila meni investicija in kaj ne? Daljsi domet sem izkoristil MOGOCE enkrat na pol leta. In na pumpah sem prezivel BISTVENO vec casa, kot ga sedaj porabim za cakanje na polnilnica.
Se pravi mal vec kot 500 EUR investicije zato, ker bi drugace moral enkrat v pol leta cakat 20 minut na polnilnici?
Upam, da ne dajes tudi drugim taksnih financnih nasvetov. :>
Gregor P ::
Res ne vem, kaj si ti počel, da si bil ves čas na pumpah. Nam pa lahko razložiš?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Kaj hočeš povedati, da prej ni bilo dobrih avtomobilov? Yugo sploh ne bi smel priti na trg, tako zanič je bil. Me pa pa vožnja z Yugom dejansko spominja na vse manjše EV, ki sem jih do sedaj priložnost voziti. Občutek je praktično enak. V Zoe-tu je rahlo boljši, a še vedno zanič.
Prav nicesar napisanega ne razumes. Resnicno nicesar. Hkrati se pa s to primerjavo delas se dodatno butastega. Ne vem, a lazes samemu sebi al pa imas kak drug problem.
Ja zdej se dejmo pa že malo nekj zmenit. A je EV za plebejce ali ne? Ali stane EV podobno € kot ICE ali ne? Tu pišeš da ne, ker izgleda trdiš da je EV za elito. V naslednje postu dol pod tem trdiš, da stane podobno (enako) kot kakšen ICE. A zdej če imam EV potem lahko grem smučat samo v Cortino d'ampezzo ali Madonno di campiglio, ne smem pa v Auronzo (ne se zategnit v prva dva, ker ne vem katera so elitna smučišča in katera ne, edino te poznam)?
Vi trdite, da so EVji za elito, zato pac pravim, da tisti, ki si lahko privosci tak luksuz se ne bo vozil na smucisce kot ostali plebejci, zato pac nehajte komplicirat. Problem s smusciscem je imaginaren. To ti hocem povedat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Gregor P ::
Kaj ne razumeš? Da so bili Yugoti zanič, ali da vsi ti manjši EV-ji zanič za vožnjo, ampak ker so na elektriko in dokler lahko kaj prihraniš stisneš zobe? Kakorkoli že, ti si privlekel Yugota v temo in mi sploh ni jasno zakaj? Kaj si želel z njim argumentirat?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Saj je res, da smo včasih s S-i pili po 20 litrov ali več na AC
In kaj se je zgodilo potem, foter nehal financirat? Ker S še zmeraj pije 20 po avtocesti. Ajde, 15.
Ne vem sicer kam ciljaš s fotrom? A mercedes pije več/manj, če imaš fotra ali kako?
Tako je. Vsak avto bistveno manj pije ko ga ne financira foter.
BigWhale ::
Res ne vem, kaj si ti počel, da si bil ves čas na pumpah. Nam pa lahko razložiš?
V stirih letih sem tankal vsaj enkrat na mesec, vcasih dvakrat, ce recemo, da sem tankal 1.4x na mesec, je to zaokrozeno 17x letno na pumpi. Vcasih sem cakal v vrsti za tankanje, vcasih sem bil na vrsti takoj, vcasih sem na pumpi ocistil se sipe in tako naprej, ampak cez palec, recimo v povprecju 7 minut na pumpi. To je 119 minut letno. Ko sem zamenjal avto dolgih poti nisem imel, na javnihi polnilnicah sem stal mogoce enkrat na pol leta.
Tako prideva do dveh stevilk: 119 minut in 40 minut. Ce bi vsakic tankal samo tri minute, bi se vedno z bencinarjem porabil vec casa na crpalkah.
A ti je treba narisat?
damirj79 ::
Ja zdej se dejmo pa že malo nekj zmenit. A je EV za plebejce ali ne? Ali stane EV podobno € kot ICE ali ne? Tu pišeš da ne, ker izgleda trdiš da je EV za elito. V naslednje postu dol pod tem trdiš, da stane podobno (enako) kot kakšen ICE. A zdej če imam EV potem lahko grem smučat samo v Cortino d'ampezzo ali Madonno di campiglio, ne smem pa v Auronzo (ne se zategnit v prva dva, ker ne vem katera so elitna smučišča in katera ne, edino te poznam)?
Vi trdite, da so EVji za elito, zato pac pravim, da tisti, ki si lahko privosci tak luksuz se ne bo vozil na smucisce kot ostali plebejci, zato pac nehajte komplicirat. Problem s smusciscem je imaginaren. To ti hocem povedat.
Tega ne mislim, niti ne trdim. Jaz sem omenil enega največjih minusov EVjev in podobno misli tudi ostalih 90% ljudi. In jst osebno ta minus prelagam na proizvajalce teh vozil. Bi že v štartu pošteno napisali naše vozilo nardi 200km s tako in tako vožnjo, na enak način testirano kot to delamo z ICE, mestna, mešana, po AC vožnja. Ampak ne, oni so to furali 10 let in se šele zdaj, celo po tožbah, to zdaj spreminja. Kr neki. Polnjenje pa je drug štos.
BigWhale ::
Kaj ne razumeš? Da so bili Yugoti zanič, ali da vsi ti manjši EV-ji zanič za vožnjo, ampak ker so na elektriko in dokler lahko kaj prihraniš stisneš zobe? Kakorkoli že, ti si privlekel Yugota v temo in mi sploh ni jasno zakaj? Kaj si želel z njim argumentirat?
O Jezus kristus, no.
Vcasih so bili avtomobili cenejsi. Pred korono in pred razpadom jugoslavije. Zacel si (mogoce clo nisi bil ti, ne vem vec in ne da se mi gledat) o 'pred korona' cenah in kako smo navajeni na neke nove cene. To ne spremeni dejstva, da so danes cene taksne kot so. Golf stane 32 jurjev, Leaf 34 jurjev, Kona pa 36 jurjev. In ce tema dvema odstejes subvencijo sta oba cenejsa od Golfa. Ce jima pa subvencije ne odstejes ju pa vozis tri leta, pa bo cena teh dveh priblizno avtov enaka, Golf bo pa stal ze 35 jurjev.
In ja, pet let star Passat z magnicnih 50.000km pa stane 12 jurjev (ali kokerkoli ze pac), vemo.
Bi že v štartu pošteno napisali naše vozilo nardi 200km s tako in tako vožnjo, na enak način testirano kot to delamo z ICE, mestna, mešana, po AC vožnja. Ampak ne, oni so to furali 10 let in se šele zdaj, celo po tožbah, to zdaj spreminja. Kr neki. Polnjenje pa je drug štos.
S tem se tud jaz strinjam, da bi morali navajati vsaj dve stevilki za doseg. Vsi drugi problemi s polnjenjem, ki se jih omenja, so pa bolj ali manj butasti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Gregor P ::
Res ne vem, kaj si ti počel, da si bil ves čas na pumpah. Nam pa lahko razložiš?
V stirih letih sem tankal vsaj enkrat na mesec, vcasih dvakrat, ce recemo, da sem tankal 1.4x na mesec, je to zaokrozeno 17x letno na pumpi. Vcasih sem cakal v vrsti za tankanje, vcasih sem bil na vrsti takoj, vcasih sem na pumpi ocistil se sipe in tako naprej, ampak cez palec, recimo v povprecju 7 minut na pumpi. To je 119 minut letno. Ko sem zamenjal avto dolgih poti nisem imel, na javnihi polnilnicah sem stal mogoce enkrat na pol leta.
Tako prideva do dveh stevilk: 119 minut in 40 minut. Ce bi vsakic tankal samo tri minute, bi se vedno z bencinarjem porabil vec casa na crpalkah.
A ti je treba narisat?
Ok. Ampak še vedno ti je vzelo čas priprave na polnjenje in samo polnjenje doma - koliko čez palec, vsaj 2 minuti (naprej iti po kabel, vtakniti kabel, iztakniti kabel, pospraviti kabel in pa seveda čakanje; nisi mogel kar takoj naprej, če je baterija prazna (omejitev).
Jaz za ilustracijo živim poleg dveh črpalk (sta na vsaki stran ceste ena), zato je pri meni slučajno situacija takšna kot da bi tankal doma. Čakal bi praktično le, če bi bil tako neučakan, da bi šel tankat ravno na torek pred spremembno cen, kar se pa še ni zgodilo.
Skratka v mojem konkretnem primeru je tankanje doma minimalni bonus (nekaj prihranka časa) in še to le, če je potem tudi doseg ustrezen (kar pa ni; ker za pot v center res ne rabim vozila, doseg potrebujem v vse druge smeri izven mesta).
Ampak midva sva očitno zelo specifična primera, daleč od povprečnega potrošnika.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
Vcasih so bili avtomobili cenejsi.
Kako to misliš cenejši? Jaz govorim za 3 leta nazaj, ti pa govoriš za 30 let. Seveda se razume, da si tudi takrat imel dražja in cenejša vozila. Dvomim, da je sedaj razlika med vrednostjo ICE takrat in ICE sedaj tako različna (razen tega nenadnega pokoronskega poskoka cen - o čemer jaz govorim mimogrede). Je pa drastična razlika med vrednostjo ICE in vrednostjo EZ oz. je vsaj bila v višini 10.000 evrov. Pri tem naj bi bila EV bolj enostavna za narediti, uporabljajo manj materialov, so bolj sodobna itd., a so vsaj dandanes kljub temu dražja in bolj kompleksna od klasične alternative. Seveda vsi pričakujemo, da se naj bi to z leti spremenilo, ko bo več EV na cestah, ampak zaenkrat se še ni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Ovale ::
EVji so mainstream. Vse ostalo, je zgodovina.
Za nami je 3.900km. Od Dunaja do Azurne obale in naprej po Provansi pa spet domov, s Teslo Model 3 P.
Polnjenje pričakovano popolnoma neproblematično in na vsej poti brez čakanja. Po Franciji sem polnil v kampih, brezplačno.
Ne vem, kaj rabimo o EVji sploh še dodati. Pelješ se tako, kot v ICE, le da mnogo bolje. Kilometri so mirni in z dobrim občutkom, da si z EVjem veliko bolj prijazen do neposrednega okolja.Ne zastrupljaš. Ne s plini, ne s hrupom. Francoska mesta so polna Tesel. Y prevladuje. V nekaterih mestih je avtobusni promet že 90% elektrificiran.
Za konec pa še mnenje: prišli smo do tipping pointa, točke preloma. Trenutek, ko za ICEje ni več rešitve (upam, da kakšni Bugatti, Ferrari, Porsche vseeno ostanejo). Vsa ostala ICE navlaka je za v zgodovino. Poti nazaj, na srečo, ni. EVji so za mestne in primestne vožnje resnično idealni, absolutno superiorni vsem drugačnim avtomobilom. Sam sebi pa sem po treh 3 do 4 tisoč kilometerskih road-tripih ter cca. 40 poteh Dunaj-Ljubljana in nazaj dokazal, da z EV ni nobene težave tudi na (ekstremno) dolgih poteh.
Vsa ostala skepsa okrog elektrike je brezpredmetna. Edino cena je še tisto, kar lahko upraviči nenakup EVja (pa še to dobiš nazaj povrnjeno na stroških goriva). Glede vsega ostalega (ja, vključno z nepomembnim argumentom dosega) je to, to.
In Tesla? S svojim inovativnim pristopom (netflix, youtube, Disney+, igre, dog mode, camping mode...), energetsko učinkovitostjo, uporabniškim vmesnikom (ja, ja, vse je na ekranu ?, ampak tako bo preteklo desetletje ali več preden bo njihov uporabniški vmesnik zastarel, medtem, ko se običajne armature tisočerih gumbo, katerih večino uporabiš le enkrat, postarajo v nekaj letih), out-of-this-world pospeški (to je potrebno res probati, vsi ostali ICEji so po tej izkušnji zaspani) in BRILJANTO mrežo polnilnic, je vsaj zame med top 5 najpomembnejših avtomobilov vseh časov, in resnično vreden svojega denarja.
Če lahko, si privoščite 3 ali Y long range. Ni zastonj najbolje prodajan evropski avto v prvem polletju 2023.
To bo to, vizija elektrifikacije je postala današnja normalnost.
Za nami je 3.900km. Od Dunaja do Azurne obale in naprej po Provansi pa spet domov, s Teslo Model 3 P.
Polnjenje pričakovano popolnoma neproblematično in na vsej poti brez čakanja. Po Franciji sem polnil v kampih, brezplačno.
Ne vem, kaj rabimo o EVji sploh še dodati. Pelješ se tako, kot v ICE, le da mnogo bolje. Kilometri so mirni in z dobrim občutkom, da si z EVjem veliko bolj prijazen do neposrednega okolja.Ne zastrupljaš. Ne s plini, ne s hrupom. Francoska mesta so polna Tesel. Y prevladuje. V nekaterih mestih je avtobusni promet že 90% elektrificiran.
Za konec pa še mnenje: prišli smo do tipping pointa, točke preloma. Trenutek, ko za ICEje ni več rešitve (upam, da kakšni Bugatti, Ferrari, Porsche vseeno ostanejo). Vsa ostala ICE navlaka je za v zgodovino. Poti nazaj, na srečo, ni. EVji so za mestne in primestne vožnje resnično idealni, absolutno superiorni vsem drugačnim avtomobilom. Sam sebi pa sem po treh 3 do 4 tisoč kilometerskih road-tripih ter cca. 40 poteh Dunaj-Ljubljana in nazaj dokazal, da z EV ni nobene težave tudi na (ekstremno) dolgih poteh.
Vsa ostala skepsa okrog elektrike je brezpredmetna. Edino cena je še tisto, kar lahko upraviči nenakup EVja (pa še to dobiš nazaj povrnjeno na stroških goriva). Glede vsega ostalega (ja, vključno z nepomembnim argumentom dosega) je to, to.
In Tesla? S svojim inovativnim pristopom (netflix, youtube, Disney+, igre, dog mode, camping mode...), energetsko učinkovitostjo, uporabniškim vmesnikom (ja, ja, vse je na ekranu ?, ampak tako bo preteklo desetletje ali več preden bo njihov uporabniški vmesnik zastarel, medtem, ko se običajne armature tisočerih gumbo, katerih večino uporabiš le enkrat, postarajo v nekaj letih), out-of-this-world pospeški (to je potrebno res probati, vsi ostali ICEji so po tej izkušnji zaspani) in BRILJANTO mrežo polnilnic, je vsaj zame med top 5 najpomembnejših avtomobilov vseh časov, in resnično vreden svojega denarja.
Če lahko, si privoščite 3 ali Y long range. Ni zastonj najbolje prodajan evropski avto v prvem polletju 2023.
To bo to, vizija elektrifikacije je postala današnja normalnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ovale ()
pegasus ::
codeMonkey ::
Ovale ::
Tale Ovale je tako "inženir", ki niti vozniškega nima, kaj da bi imel avto...
Spet pišeš bedarije. Vsi tvoji posti so eno samo trolanje, tudi v drugih temah (sem šel gledat tvoje nedavne prispevke).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ovale ()
Ovale ::
BRILJANTO mrežo polnilnic,Lej drug teden grem v Bolgarijo prek Romunije, tja si z EVjem še ne bi upal :D (Aptere pa še nimam ...)
Načeloma celo pri Romuniji in Bolgariji ni težav (v nastavitvah nastavljeno vozilo Tesla model 3 LR):
Mi je kar neverjetno da ima celo ena zabačena Romunija ali pa Bolgarija tako relativno veliko število polnilnic, jst to ponavad gledam na Plug and share aplikaciji (morš prizumirat in počakat par sekund da se pokažejo vse):
https://www.plugshare.com/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ovale ()
Kawhi ::
;) torej nisi "inženir"?
P.s.: BigWhale, prosim čimprej izbris, ker drugače nas zopet čakajo neskončne tirade...
P.s.: BigWhale, prosim čimprej izbris, ker drugače nas zopet čakajo neskončne tirade...
pegasus ::
O glej glej ... leaf+aria = sakura kei car :)
Tole zna bit top hit za second family car ... city roundabout al kako temu rečejo :)
Tole zna bit top hit za second family car ... city roundabout al kako temu rečejo :)
damirj79 ::
BigWhale ::
Ok. Ampak še vedno ti je vzelo čas priprave na polnjenje in samo polnjenje doma - koliko čez palec, vsaj 2 minuti (naprej iti po kabel, vtakniti kabel, iztakniti kabel, pospraviti kabel
A ti resno zdaj primerjas cakanje na pumpi in voznjo do pumpe z vtikanjem kabla? :> Kabla, ki ga jaz sicer ne rabim it nikamor iskat, ker ga imam ze stiri leta prakticno pri avtu. In ta proces traja 30 sekund, ce zraven se polne mercator vrecke vlacim iz avta.
in pa seveda čakanje; nisi mogel kar takoj naprej, če je baterija prazna (omejitev).
Doma nisem niti enkrat cakal, da se avto napolni. V stirih letih se mi ni zgodilo niti enkrat, da bi moral doma cakat, da bo avto poln.
zato je pri meni slučajno situacija takšna kot da bi tankal doma.
Ne ni. Jaz grem lahko 'tankat' ob treh zjutraj, v gatah in brez copat. Pozimi. :>
Ampak ne vem kaj bi s temi tvojimi butastimi primerjavami sploh rad dokazal? Da je denar, ki ga puscam na pumpi investicija? Da je tankanje na pumpi casovno bolj ugodno? Kako hudica, ce jaz v povprecju 90% ali pa se vec, tankam doma? Takrat, ko ne tankam doma je pa to zato, ker imam avto, ki je bil kupljen za situacijo v kateri sem bil pred stirimi leti. Zadnje pol leta porabim za 'gorivo' manj kot 10 EUR na mesec in se to ne vsak mesec.
BigWhale ::
Vcasih so bili avtomobili cenejsi.
Kako to misliš cenejši? Jaz govorim za 3 leta nazaj, ti pa govoriš za 30 let.
Ti res ne razumes. Jaz govorim na splosno. Pred X casa je bila situacija drugacna. A je to pred tremi meseci, tremi leti ali pa tremi stoletji. Ze stiri leta nazaj, ko sem jaz kupoval razlika med ICE in EV ni bila drasticna. Leaf, po odbiti subvenciji, je bil drazji okrog stiri jurje od podobnega Golfa. ~26 vs ~29 jurjev. Medtem se je Leaf pocenil, Golf pa podrazil.
In sklicevat se na 'pozabil ste kaksne so ble cene prej' nima smisla, ker cene so zdaj taksne kot so.
Gregor P ::
Zelo dobro zate. Očitno si sprejel pravilno odločitev.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MrStein ::
Kaj če bi naredili še bolj enostavno matematiko. Samo pogledamo na cesto. Kupi avtov so, ki so novi stali 25 jurjev in več. Ja, vsak ne more kupit novega električnega, ampak sej vsak ne more kupit niti novega dizla.
Kako veliko kupi? 0,7%? 7%? 70%?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MrStein ::
Ja, ja... Saj nisem mislil dobesedno. Ampak vem kako je bilo s prostorom v Cliu. Pa stane kakšnih 20k manj.
Dokler s sabo ne trogaš otroškega vozička in kakšnih drugih stvari za otroka, je ok. Za na šiht pa nazaj, pač. Ampak za na šiht pa nazaj, je pa 32k eur pač preveč. Veliko preveč.
Pa smo šele pri enem do dveh otrokih. Pri treh otrokih pa sploh ne dobiš nič pametnega, kaj šele kaj pametnega za normalen denar.
Pol pač kupi cliota. Jaz ti ne bom pameti solila kaj boš ti kupoval, še manj pa me zanimaj zakaj. Nimamo vsi treh otrok da bi morali vozičke prekladat okoli vsak dan. Nekateri jih imajo po 6,7... 8... a zdaj naj tile tebi pamet solijo ker kupiješ passeratija v karavanski izvedbi (ja kam bomo pa vozičke dal, pizda si kreten k kupuješ ta mini avtek)?
Sem že pri prvem postu napisala da se mora vsak zase odločit. Torej subjektivno. Objektivno pa 32k za avto s 50kwh (bom verjela) baterijo in brez upoštevanja subvencije... nikakor ni slabo. V bistvu je to normalno dosegljiv avto velikosti/cene nekega random golfa (zih se bo kdo zdej na kvaliteto volana pa ergonomijo senčnikom obesil - ne, pojma nimam kakšna sta ta dva avta za vsakdanjo uporabo). Če rabiš met kombi za prevažat vseh 17 vozičkov za podmladek... si pa kupi kombi in nehaj drugim pamet z neumnostmi solit.
Sem letos za 32 000 EUR kupil skoraj dvakrat večji avto.
Sploh ne bom vprašal, ampak se zgolj pridružil malo prej napisanem: električni avtomobili so prava stvar za 10% prebivalstva
Za druge pa je zgolj tečna modna muha, s katero težijo mediji več ali manj ur na dan.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
damirj79 ::
EVji so mainstream. Vse ostalo, je zgodovina.
Za nami je 3.900km. Od Dunaja do Azurne obale in naprej po Provansi pa spet domov, s Teslo Model 3 P.
Polnjenje pričakovano popolnoma neproblematično in na vsej poti brez čakanja. Po Franciji sem polnil v kampih, brezplačno.
Ne vem, kaj rabimo o EVji sploh še dodati. Pelješ se tako, kot v ICE, le da mnogo bolje. Kilometri so mirni in z dobrim občutkom, da si z EVjem veliko bolj prijazen do neposrednega okolja.Ne zastrupljaš. Ne s plini, ne s hrupom. Francoska mesta so polna Tesel. Y prevladuje. V nekaterih mestih je avtobusni promet že 90% elektrificiran.
Za konec pa še mnenje: prišli smo do tipping pointa, točke preloma. Trenutek, ko za ICEje ni več rešitve (upam, da kakšni Bugatti, Ferrari, Porsche vseeno ostanejo). Vsa ostala ICE navlaka je za v zgodovino. Poti nazaj, na srečo, ni. EVji so za mestne in primestne vožnje resnično idealni, absolutno superiorni vsem drugačnim avtomobilom. Sam sebi pa sem po treh 3 do 4 tisoč kilometerskih road-tripih ter cca. 40 poteh Dunaj-Ljubljana in nazaj dokazal, da z EV ni nobene težave tudi na (ekstremno) dolgih poteh.
Vsa ostala skepsa okrog elektrike je brezpredmetna. Edino cena je še tisto, kar lahko upraviči nenakup EVja (pa še to dobiš nazaj povrnjeno na stroških goriva). Glede vsega ostalega (ja, vključno z nepomembnim argumentom dosega) je to, to.
In Tesla? S svojim inovativnim pristopom (netflix, youtube, Disney+, igre, dog mode, camping mode...), energetsko učinkovitostjo, uporabniškim vmesnikom (ja, ja, vse je na ekranu ?, ampak tako bo preteklo desetletje ali več preden bo njihov uporabniški vmesnik zastarel, medtem, ko se običajne armature tisočerih gumbo, katerih večino uporabiš le enkrat, postarajo v nekaj letih), out-of-this-world pospeški (to je potrebno res probati, vsi ostali ICEji so po tej izkušnji zaspani) in BRILJANTO mrežo polnilnic, je vsaj zame med top 5 najpomembnejših avtomobilov vseh časov, in resnično vreden svojega denarja.
Če lahko, si privoščite 3 ali Y long range. Ni zastonj najbolje prodajan evropski avto v prvem polletju 2023.
To bo to, vizija elektrifikacije je postala današnja normalnost.
To izgleda kot Top Shop reklama. Ni za kupit.
Pithlit ::
Ja, ja... Saj nisem mislil dobesedno. Ampak vem kako je bilo s prostorom v Cliu. Pa stane kakšnih 20k manj.
Dokler s sabo ne trogaš otroškega vozička in kakšnih drugih stvari za otroka, je ok. Za na šiht pa nazaj, pač. Ampak za na šiht pa nazaj, je pa 32k eur pač preveč. Veliko preveč.
Pa smo šele pri enem do dveh otrokih. Pri treh otrokih pa sploh ne dobiš nič pametnega, kaj šele kaj pametnega za normalen denar.
Pol pač kupi cliota. Jaz ti ne bom pameti solila kaj boš ti kupoval, še manj pa me zanimaj zakaj. Nimamo vsi treh otrok da bi morali vozičke prekladat okoli vsak dan. Nekateri jih imajo po 6,7... 8... a zdaj naj tile tebi pamet solijo ker kupiješ passeratija v karavanski izvedbi (ja kam bomo pa vozičke dal, pizda si kreten k kupuješ ta mini avtek)?
Sem že pri prvem postu napisala da se mora vsak zase odločit. Torej subjektivno. Objektivno pa 32k za avto s 50kwh (bom verjela) baterijo in brez upoštevanja subvencije... nikakor ni slabo. V bistvu je to normalno dosegljiv avto velikosti/cene nekega random golfa (zih se bo kdo zdej na kvaliteto volana pa ergonomijo senčnikom obesil - ne, pojma nimam kakšna sta ta dva avta za vsakdanjo uporabo). Če rabiš met kombi za prevažat vseh 17 vozičkov za podmladek... si pa kupi kombi in nehaj drugim pamet z neumnostmi solit.
Sem letos za 32 000 EUR kupil skoraj dvakrat večji avto.
Sploh ne bom vprašal, ampak se zgolj pridružil malo prej napisanem: električni avtomobili so prava stvar za 10% prebivalstva
Za druge pa je zgolj tečna modna muha, s katero težijo mediji več ali manj ur na dan.
Ja seveda. Ker 90% folka rabi 2x večji avto od golfa. Ampak hecno kako se po naših cestah pretakajo ravno clioti pa golfi in ostala podobno velika jajca. Kako pa kaj izkoristiš ta svoj velik avto? Tako kot en moj sodelavec ki se vedno okoli prevaža v praznih karavanih? Zato ker "ja pa ko bom rabil peljat 3 želje cementa... kam jih dam v golfu???".
A to, v Sloveniji, je eden najbolj neracionalnih nakupov. Sploh če kupuješ avto zato ker boš nekoč v ikei postlo kupil (kar, mimogrede, brez problema sede v golfa ali cliota). Ali pa zato ker (drugi argument predragega sodelavca):"lep je!". Ni panike. Tudi čustvena komponenta igra vlogo pri nakupu avta. Nič narobe s tem. Sam ne bluzit da je odločitev racionalna. Ker ni.
Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.
Life is as complicated as we make it...
DamijanD ::
Ampak, če bi šli kampirat in da bi v to naložil velik družinski šotor, 4x spalko, 4x podlogo za spanje, dodaš še kayak ali sup pa si tam....
J.McLane ::
Sploh ne bom vprašal, ampak se zgolj pridružil malo prej napisanem: električni avtomobili so prava stvar za 10% prebivalstva
Za druge pa je zgolj tečna modna muha, s katero težijo mediji več ali manj ur na dan.
Imaš prav danes je EV zanimiv za 10% prebivalstva, ampak ali res misliš, da se bo procent manjšal in ne večal?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci