» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1037 / 1167
»»

BigWhale ::

Naslednji, ki bo omenil sto let staro tehnologijo, bo letel ...

In dovolj je blo ircanja. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

MrStein ::

Utk je izjavil:

Predlaga glede na kaj? Na električnega pežoja 208, ki stane 30 jurjev? Na golfa dizel, ki z nekaj opreme tudi stane 30 jurjev? Na bmw 3, ki tudi brez opreme stane 40 jurjev? S čim jo primerjaš, ko praviš da je predraga?

Škoda Octavia 25 000 Eur.
Superb malenkost več.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

redtech ::

Iz katerega leta imaš cenik, ker po veljavnem je začetna cena za SuperB combi 35k+ :)

Utk ::

Haha. Octavia. Đizus krajst. Zakaj ne potem dacia logan.

Gregor P ::

Zato ker so EV po kakovosti izdelave tam tam. Pač ogromna baterija, nekaj 100 kil preveč, ni parkirnih senzorjev ter ostale opreme, nekje je treba šparat.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Zakaj jih bi rabil? A si slep, da ne vidiš na sliki kaj je zadaj? Pa še glih tako začne piskat, ali se pa sam ustavi, če si preblizu.

Gregor P ::

Mimogrede ...

Ameriški startup Lordstown, proizvajalec električnih vozil, je razglasil bankrot ... je bil eden največjih kupcev motorjev slovenskega podjetja Elaph.


https://n1info.si/gospodarstvo/eden-naj...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PacificBlue ::

Gregor P je izjavil:

Mimogrede ...

Ameriški startup Lordstown,


https://n1info.si/gospodarstvo/eden-naj...


From Ohio:D
I’m out.
:3

jernejl ::

Utk je izjavil:

Zakaj jih bi rabil? A si slep, da ne vidiš na sliki kaj je zadaj? Pa še glih tako začne piskat, ali se pa sam ustavi, če si preblizu.

Parkirni senzorji so uporabni zgolj za tiste voznike, ki ne vidijo skozi pleh in v glavi nimajo vgrajenega range-finderja, za vse ostale je to neuporabno.
Za razliko od fart mode-a, party mode-a in pospeškov pod 5s do 100, kar dobijo lastniki tesel. Vse to rabi vsak idiot, teh je pa na cestah zagotovo ogromno.
Torej ja, zakaj bi kupoval Octavio karavan z neuporabnimi fičrji, kot so park senzorji ali armaturna plošča ali velik prtljažnik, če pa lahko za samo ~10 jurjev več dobiš družini po velikosti manj prijazno teslo 3 s celim kupom uporabnih fičrjev za idiote. No brainer. No, kakor za koga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Nekateri so že kako stopnjo naprej od nepreciznih piskajočih senzorjev. To je isto kot da bi reku, da nima tesla niti luknje za ključ. Ja, res je, nima je.

hojnikb ::

pusti kočijaze, da tupijo svoje. Sj avto tut tezko prepričas da bo sral po cesti, tko kot kočija. Pa nima tega "fičerja".

Če kaze, piska in se celo samo ustavi, potem je čisto vseen kako je to tehnolosko reseno. ultrasonični senzorji so pač old tech, tko kot gas zajla al pa karburator.
#brezpodpisa

codeMonkey ::

hojnikb je izjavil:

ultrasonični senzorji so pač old tech, tko kot gas zajla al pa karburator.


A zato ker so jih odstranili pri Tesli? Naj najprej naredijo certificirano vozilo z level 3 in 4 sistemom in pokazejo, da niso potrebni za "sensor fusion", potem pa se lahko pogovarjamo o tem. Enako velja za LIDAR.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Nekateri so že kako stopnjo naprej od nepreciznih piskajočih senzorjev.
Res je, ampak Waymo in podobni avtov pač še ne prodajajo navadnim smrtnikom. Tisti ki pa jih, pa zaenkrat boljše rešitve od nepreciznih senzorjev, ki ne zmorejo biti preciznejši od +/- nekaj milimetrov, nimajo. Supermani, ki parkirajo na desetinko milimetra natančno, pač morajo ob teh nepreciznih senzorjih v roke vzeti šubler in razdalje meriti na roke.... ni druge.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

MrStein ::

redtech je izjavil:

Iz katerega leta imaš cenik, ker po veljavnem je začetna cena za SuperB combi 35k+ :)

Eh, dve leti nazaj je bil osnovni superb (z kar dosti opreme) 25 tisoč.
Potem so podražili za 4500 EUR nekje, zdaj pa vidim da je že okoli 34000 EUR.

Cene so nore...

Glede Octavie, kaj ji manjka? Ali sem padel v klub super elite, kjer se cene sprejemljivega avta začnejo pri 100 000 EUR ?
VW ID.4 ima primerljiv prtljažnik, cena pa dupla: 51.700 EUR (najcenejši model).

Z nižjimi stroški bi ravno v 20 letih na nulo prišel. Hvala lepa.

Lahko pa kaj boljšega svetujete.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

RedDrake ::

Inflacija je, tovariš Kamen.
To pomeni, da danes "reveži" kupujejo avte za 20k, tisti "normalni" avte za 30-40k, povprečen IT-jevec z nedokončanim faksom pa avto za 70k in hišo v LJ za 700k.
Takšne so cene danes.
Kot ti je "en" napisal zgori, zasluži več, pa ne boš več revež.

EDIT: pozabil dopisati, da povprečen s.p.-jevec s par zaposlenimi (tko kt naš feryz), pa so na raznih porših za 150k in podobno.
Fantje, mal več delat pa bomo lahko vsi ultra bogati. Al neki ta'cga. Ekonomija ni lahka, ejga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

MrStein ::

Potem pa pogledaš ven, in vidiš da je polovica vozil starih fosilcev s še starejšimi zimskimi gumami.

Disonanca je hudič.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

RedDrake ::

Sej prav'm, ekonomija nije za seljaka.
Pa presel se v kake bolj bogate kraje.
Tle v moji soseski so samo še nove bajte s po 200-300m2 površine pred njimi pa Q8, M4, mečke, Tesle in podobno. Revežov v LJ praktično ni več, zdaj smo samo še građevinaci s firmami, pa ITjevci, pa delničarji, pa kriptobogataši.

kow ::

Na norveskem je se vedno slabih 200k vec bencinarjev kot BEV. Se dobro leto, pa bo vec BEV kot ICE bencinarjev. Se par let, pa bo tudi vec BEV kot dizlov.

RedDrake ::

Jaz sem nekje enkrat prebral, da bodo ICE dinozavri sredi 20-ih že propadli. Kdaj naj jih shortam, da bo čimvečji profit. Kakšen namig? Ker avtoindustrija je takšna cutthroat industrija da se propadi dogajajo iz jutra v večer. Res bi rad kapitaliziral na tem, ker z oddajanjem nepremičnin in IT firmo premal zaslužim za tisto vilo v centru LJ, ki me mika.

SambaShare ::

Na avto.net so že MG4 za 28kish... Pa vseeno zadnjič vidim tole:
https://m.youtube.com/watch?v=IrfxXIq8O...

TLDR, glavni problem je neobstoječa (dobra)servisna mreža. Čakanje na dele v mesecih, ignorantski odnos do napak in navsesplošno šalabajzerstvo, ker so se uvoza lotili tudi ljudje, ki se prej z avtomobili niso ukvarjali.

Kako je s tem pri nas? V naših koncih je najbližji servis uradno ASP. Niso ravno na dobrem glasu, baje jim še popravilo Renojev ne gre, kaj bojo šele z MG.

Saj dokler bo prodanih dovolj avtomobilov, verjamem da se bojo pojavili tudi spodobni servisi. Ampak early adopterji znajo pa kar nahebati.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

SambaShare je izjavil:

TLDR, glavni problem je neobstoječa (dobra)servisna mreža. Čakanje na dele v mesecih, ignorantski odnos do napak in navsesplošno šalabajzerstvo, ker so se uvoza lotili tudi ljudje, ki se prej z avtomobili niso ukvarjali.


To smo ze pricakovali odkar je inzenir prvic zacel omenjati MG-je v tej temi. V praksi pac rabis nekoga, ki ti bo vozilo ustrezno popravljal in servisiral. Ze ko Tesla ni bila v LJ, je bilo precej pogumno od nekaterih, da so stvari peljali cez mejo. Vsaj za tiste, ki niso iz MB in okolice.

Zgodovina sprememb…

SambaShare ::

Se še spomnim ja, ko je BW v tejle temi prepričeval sebe in ostale, da je normalno da avto pelješ servisirat v AT. Figo je.

No Tesla je očitno prišla k pameti. Ok upam da je, ne vem a je tisti LJ servis samo na papirju, ali dejansko znajo kaj popraviti.

kow ::

Tesla ni nic prisla k pameti, ne se smesit. Tesla danes proda veliko vec avtomobilov - jasno, da imajo sedaj bolj razvejano mrezo.

SambaShare ::

Zna kdo povedati ali je Tesla LJ servis samo na papirju, ali znajo narediti tudi kaj bolj zahtevnega? Recimo menjati motor/baterijo.

Pa prosim za odgovor od koga, ki je že bil tam. Ne od dežurnih fanboyev.

Kinshasa ::

SambaShare je izjavil:


Pa prosim za odgovor od koga, ki je že bil tam. Ne od dežurnih fanboyev.


Good luck with that.

hojnikb ::

In zakaj bi rabu za enga MGja servis v vsaki vasi?

Sj ni to renault, k bo treba okol mehanike sraufat vsak teden. Kitajc gor ali dol, to se nima kaj kvarit. Če pa se, sj ima 7 let garancije. Naj zrihtajo kako vejo in znajo... V 45 dneh...
#brezpodpisa

Kinshasa ::

hojnikb je izjavil:

In zakaj bi rabu za enga MGja servis v vsaki vasi?

Sj ni to renault, k bo treba okol mehanike sraufat vsak teden. Kitajc gor ali dol, to se nima kaj kvarit. Če pa se, sj ima 7 let garancije. Naj zrihtajo kako vejo in znajo... V 45 dneh...


:). evo prvi fanboy uletel. ne rabiš servisa

RedDrake je izjavil:

Jaz sem nekje enkrat prebral, da bodo ICE dinozavri sredi 20-ih že propadli. Kdaj naj jih shortam, da bo čimvečji profit. Kakšen namig? Ker avtoindustrija je takšna cutthroat industrija da se propadi dogajajo iz jutra v večer. Res bi rad kapitaliziral na tem, ker z oddajanjem nepremičnin in IT firmo premal zaslužim za tisto vilo v centru LJ, ki me mika.


Si zamudu, utk, kow in hojnik pravijo da je VW že pred leti bankrotiral.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kinshasa ()

codeMonkey ::

SambaShare je izjavil:

Zna kdo povedati ali je Tesla LJ servis samo na papirju, ali znajo narediti tudi kaj bolj zahtevnega? Recimo menjati motor/baterijo.

Pa prosim za odgovor od koga, ki je že bil tam. Ne od dežurnih fanboyev.


Ali pa ze za bolj enostavne reci. Jaz sem dvakrat menjal zadnji odbijac, ker nekateri radi gledajo v telefon ali pa ne spremljajo vozil pred seboj v koloni. Me zanima kako hitro se taka rec odpravi. Pri Tesli bi to ze moralo biti OK, za Kitajce pa nekako dvomim.

hojnikb ::

kasko in garancija resi vse probleme...
#brezpodpisa

codeMonkey ::

Ja kako :) Kdo bo pa narocil in zamenjal v normalnem casu?

hojnikb ::

sj to te ne briga... za garancijo majo čas 45 dni, v tem času ti pač morejo dat nadomestek...
#brezpodpisa

Goran's Blog ::

Ker se ne spoznam na električne avte.
A ti električni avti ponujajo gretje sedežev, volana ?
Ponujajo Webasto ?
Bom prej dobil tukaj odgovore kot na spletu.

hojnikb ::

koliko stanejo deli in kje vse so servisi, te v resnic zanima sam takrat, ko je to enkrat 10+ let star shitbox brez garancije in brez kaska.

Goran's Blog je izjavil:

Ker se ne spoznam na električne avte.
A ti električni avti ponujajo gretje sedežev, volana ?
Ponujajo Webasto ?
Bom prej dobil tukaj odgovore kot na spletu.


noben električni avto nima webasta, ker ga bo tezko mel, saj se ne vozi na nafto... Ma pa vsak električn avto opcijo gretja ob uri k ti pase. Al pa prek appa.
Se dacia za 16 jurjov ma to.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

codeMonkey ::

hojnikb je izjavil:

sj to te ne briga... za garancijo majo čas 45 dni, v tem času ti pač morejo dat nadomestek...


Popravila v primeru nesrec niso garancijska. Ali jaz necesa tukaj ne razumem?

hojnikb ::

ne, so pa del kaska, kar verjetno mas pr 30k+ vrednem avtu. Torej te nič druga ne briga, kot to da dobis ekvivalenten nadomestek in naj rihtajo kako vejo in znajo...
#brezpodpisa

SambaShare ::

hojnikb je izjavil:

sj to te ne briga... za garancijo majo čas 45 dni, v tem času ti pač morejo dat nadomestek...


Seveda te briga, če se moraš npr. 30 dni voziti z nadomestnim avtom, namesto da bi bila stvar urejena v dnevu.

Tvoji nasveti so taki "jebiveter". Nasveti drugim.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

In pri katerem drugem EVju bo to v enem dnevu? A mislis da če ma VW delavnico v vsaki vasi, da so tut deli za njihove elektirčarje bolj plentiful kot solata v trgovini?
#brezpodpisa

SambaShare ::

Za EVje, ki imajo tudi ICE verzije (npr. C4), boš gotovo hitreje dobil skupne dele. Pa tudi specifični bojo hitreje poslani sem, če je tovarna nekje blizu.

hojnikb ::

EV, ki ima skupno platformo z ICEjem v resnic nočes, pa tudi če ti garantirajo servis v 12 urah...

Pa tudi sicer EVji, k majo skupno platformo, ni rečeno, da si delijo potrosne dele z ICEji... Niti karoserijske dele...
#brezpodpisa

Utk ::

Pri nas se o tem ne sme govorit, ampak v ameriki so prvi kupci čakali 2 leti, da jim popravijo id4. Potem ga še zmeraj niso popravili, ampak se je lizing izteku.
Sem imel že par avtov, ki "niso imeli delov pri nas". Pa v resnici to ni problem. V teh časih dobiš del iz Poljske, Nemčije naslednji dan, 2 max, iz Kitajske pa kak dan več. Vse drugo so izgovori.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

karafeka ::

hojnikb je izjavil:

In zakaj bi rabu za enga MGja servis v vsaki vasi?

Sj ni to renault, k bo treba okol mehanike sraufat vsak teden. Kitajc gor ali dol, to se nima kaj kvarit. Če pa se, sj ima 7 let garancije. Naj zrihtajo kako vejo in znajo... V 45 dneh...


Čk mal, že korejci so imeli probleme z navadnimi 12v akumulatorji na Koni, ki so se jim iz neznanega razloga čez noč spraznili in so rabli avtovleke, čez 2 leti pa novga kupovali izven garancije. Pa je to 12v napajanje že stoletje v avtih. Mam občutek, da ko bo tehle EVjev toliko kot ICEjev, bo kar veselica. Pa ne samo zaradi zlatih rezervnih delov, ampak tudi mehaniki ne bodo ravno znali kaj popravit.
Pa saj vemo kako je z električnimi napravami, še posebej iz Kitajske, ko crkne, gre v smeti.
Živi bili pa videli.

hojnikb ::

Pa ne samo zaradi zlatih rezervnih delov, ampak tudi mehaniki ne bodo ravno znali kaj popravit.


Adapt or die... Tisti, k se danes uči mehanikarstva zgolj skozi oči nekoga, k sraufa ICEje in misli da bo tako do penzije, je obsojen na propad...

Pa saj vemo kako je z električnimi napravami, še posebej iz Kitajske, ko crkne, gre v smeti.


avto ni glih fen za 20€, k ga vrzes v smeti, k se pokvar. Če bo kritična masa teh avtomobilov tut pri nas (oz. v evropi) brez skrbi, da bo tut mehanikarjov dost in rezervnih delov v vsakem GMTju.. Ampak glede na to kolk manj sestavnih delov ma EV, ni sile da bo treba v prihodnosti iskat dpf filtre, pa sobe, pa jermene in podobne neumnosti.

Itk pa ze danes obstaja EV klinika v zagrebu, tko da če ni pri nas ta trenutek nobenga sposobnga, k bi ti popravo avto, bojo pa ti.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

karafeka ::

No, pa si izpostavil še eno pomanjkljivost kitajcev in Tesle, pomanjkanje servisov. Kdo pri zdravi pameti bo svoj (edini) avto šlepal >100km stran in čakal par dni/tednov, da ga pogledajo. Saj mogoče se manj kvarijo od navadnih, ampak kvarijo se pa. Sej kolikor se stvari dražijo, bo vsak moral doma imet delavnico in orodja za popravilo. Čak, a ni to že enkrat blo? :)

hojnikb ::

tesla ma mobilne servise... Tko da, če je avto v garanciji, me boli k****, kje je servis.
#brezpodpisa

krucymucy ::

Tezava nastane ko garancijsko obdobje potece.
Tesle nimajo ravno neke dolge garancije.
Vsakih nekaj let kupovati novo pa ne vem ce je ravno vzdrzno, racionalno pa sploh ne.

DamijanD ::

EV sklop (baterija, motor) se kvari manj pogosto (in predvsem z baterijo se EV klinika ukvarja). Vsi mehanski deli (podvozje, ...) se pa verjetno kvarijo približno enako hitro (tresljajev je sicer manj, a teža je višja) - in ta del je praktično enak kot pri ICE avtih (sploh, ker nimamo motorjev v kolesih).

tomaz- ::

Kolk ma Tesla garancije? Ker neke primerjave z ICE-ji delate na huuudoo dolga leta posedovanja stromarskega vagna.. Kam gre pa potem ta "razlika" med garancijskim obdobjem, ko te boli kurac in vmesnim obdobjem, do datuma, ko se nekako začnejo stroški obračat v prid štromarju? Ker dve leti garancije in 10-15 let posedovanja, da si "na nuli", nekak ne gre skup. Kaj vmes? cvikaš, da bo vse OK?
Ker šoba, DPF, kaka turbina je mišji prdec proti bateriji ali kakemu drugemu štromarskemu "sklopu" - pa pustmo končnike, pa roke, pa ležaje, pa volansko letev, pa vzmeti, blažilnike - to majo vsi

Utk ::

Tesla ima 8 let garancije na pogon, cenejša od podobnega avta je pa od prvega dne, tako da ne razumem proti čemu se naj bi izplačala. Je pa dražja od dacie in octavie, to je res, da ne bo kdo spet s tem začel.
Če nočeš tesle, tudi bmw i4 če izenačiš z opremo z bmw 3, je razlika v začetni ceni minimalna. Garancijo ima glih tako 8 let na pogon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Tesla ..., cenejša od podobnega avta je pa od prvega dne, tako da ne razumem proti čemu se naj bi izplačala. Je pa dražja od dacie in octavie, to je res, da ne bo kdo spet s tem začel.
Kaj je sedaj podoben avto Tesli? Ker po kvaliteti izdelave, je zagotovo kakšna Škoda boljša - pa še delujoče parkirne senzorje ima. A to se primerja samo pospeške? Velikost baterije ali kaj? Je pa Tesla morda res primerljiva Dacii, le da je pač toliko več avta (več cm, večje baterije ipd.), da je temu primerno malo več vredna - ampak Dacia je kljub zadnji subvenciji, še vedno za vsaj 4000 evrov predraga glede na to kar ponuja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Tesla ..., cenejša od podobnega avta je pa od prvega dne, tako da ne razumem proti čemu se naj bi izplačala. Je pa dražja od dacie in octavie, to je res, da ne bo kdo spet s tem začel.
Kaj je sedaj podoben avto Tesli? Ker po kvaliteti izdelave, je zagotovo kakšna Škoda boljša - pa še delujoče parkirne senzorje ima. A to se primerja samo pospeške? Velikost baterije ali kaj? Je pa Tesla morda res primerljiva Dacii, le da je pač toliko več avta (več cm, večje baterije ipd.), da je temu primerno malo več vredna - ampak Dacia je kljub zadnji subvenciji, še vedno za vsaj 4000 evrov predraga glede na to kar ponuja.

Bom se citiral:
Tako da če misli kdo da mu ne odgovorim, ker je kaj pametnega napisal, je resnica ravno obratna.

Če ne veš kaj je podoben avto, potem je morda ta tema malo preveč zate. Jaz tudi ne pametujem v temah o kemiji.
««
1037 / 1167
»»