Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
Itak bluzijo nekaj. Sam Diess je izjavil, da naj bi jih prehiteli do 2025, in da bo tudi precej tezko uresniciti ta cilj.
Je pa zanimivo, da bodo uspeli startati s produkcijo v ZDA nekaj mesecev pred plani: https://www.electrive.com/2022/06/09/vw...
Je pa zanimivo, da bodo uspeli startati s produkcijo v ZDA nekaj mesecev pred plani: https://www.electrive.com/2022/06/09/vw...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Masayoshi ::
Cuden clanek si nalimal. Naslov se namrec ne ujema z vsebino clanka. Naslov pravi, da bo Tesla overtaken, v clanku pa pise "could be".
A se ti malo norca delas iz nas? Morda pa delas za Benzingo in promoviras click bait clanke?
Teslin dvorni norček bi lahko vsaj prebral da je to report od Bloomberg Inteligence, imaš tudi na CNN recimo, na Bloombergu je zate zaklenjen. Ampak ja, spet je kow najbolj pameten, lol...
Na da se ne boš matral:
CNN: Report: Volkswagen could sell more electric cars than Tesla by 2024.
https://www.cnn.com/2022/06/14/business...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Masayoshi ()
kow ::
Spet "could". Domnevam torej, da porocila sploh nisi prebral. Skratka, Bloomberg te je nategnil s click baitom, ki promovira njihov report. Naivcina.
Masayoshi ::
Si ti mal omejeno sposoben branja??? Kje sem pa trdil da je to fact? Samo link sem dal. Ti si res pacient na kubik...
kow ::
Masayoshi ::
Raziskava Bloomberga ki jo povzemajo vsi relevantni finančni mediji (Benzinga to ni, oni pišejo sam naslove, da se ne boš vpiknil v to) je neresen članek? Ok, kow ok, sem že rekel da se z debili tvojega kowa ne bom več ukvarjal, pa me vedno znova preseneti nivo tvoje stupidnosti...
LeQuack ::
Dobe avtomobilov je konec, tudi če jo hočejo rešiti z električnimi avti, ampak ne bo uspelo. Mesta postajajo zmeraj bolj moderna in človeku prijazna, hkrati pa manj avtom.
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
codeMonkey ::
No, ni ravno konec, bo pa vsekakor razkosje in ne nekaj za vsakogar. V smislu osebnega vozila. Za vecino pa bo avto se vedno na voljo kot storitev, in seveda druge oblike prevoza. Pa niti nihce ne poskusa tega resisti z elektricnimi vozili. Ta se pojavljajo predvsem zaradi napredkov v stanju tehnike ter okoljske problematike, medtem ko so s strani proizvajalcev drugacni poslovni modeli ter padec prodaje na dolgi pricakovani.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
VW in Mercedes sta proizvajalca, ki sta ravno uradno oznanila premik na "premium market":
https://europe.autonews.com/automakers/...
https://www.thetruthaboutcars.com/2022/...
To so vse priprave na manjsi proizvodni obseg. Vzporedno pa kupujejo podjetja za rentanje vozil, razvijajo lastne platforme za storitve in avtomatizirano voznjo, ipd.
Skratka, dobe avtomobilov IMHO ne bo ravno konec, samo precej bolj sofisticirani produkti bodo. Pa manj jih bo v mestnih srediscih, kar je super:
https://www.vox.com/xpress/2014/11/18/7...
Volkswagen Group will axe 60 percent of its combustion-powered models by the end of the decade and sell fewer cars overall to concentrate on producing more profitable premium vehicles, finance chief Arno Antlitz told the Financial Times.
"The key target is not growth," Antlitz said. "We are (more focused) on quality and on margins, rather than on volume and market share."
https://europe.autonews.com/automakers/...
Mercedes-Benz will recalibrate its product portfolio, allocating more than 75 [percent] of its investments to develop products for the most profitable market segments. As part of this sharpened strategy, Mercedes-Benz aims to grow the sales share of its Top-End vehicles by around 60 [percent] by 2026 versus 2019 and intends to achieve higher quality growth and a further significant increase in profitability and resilience, striving for an operating margin target of approximately 14 [percent] by mid of the decade in favourable [sic] market conditions. This greater focus on the top end of the market should enable the company to deliver a strong financial result even under more challenging market conditions.
https://www.thetruthaboutcars.com/2022/...
To so vse priprave na manjsi proizvodni obseg. Vzporedno pa kupujejo podjetja za rentanje vozil, razvijajo lastne platforme za storitve in avtomatizirano voznjo, ipd.
Skratka, dobe avtomobilov IMHO ne bo ravno konec, samo precej bolj sofisticirani produkti bodo. Pa manj jih bo v mestnih srediscih, kar je super:
https://www.vox.com/xpress/2014/11/18/7...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
No, jaz se avta kot storitve definitivno ne bom šel, tako vsakodnevno. Dopuščam možnost, da če pridem v neko mesto z letalom ali vlakom, da tam rentam, za vsak dan pa ni pogojev. Da bi vsak dan uporabljal drug avto, ni šans, da bi plačeval nek "lizing" in imel tuj avto doma dlje časa, menjal vsakih par let ali karkoli, tudi ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mr_chai ::
Smo pa v dobi razvoja alternativnih prevoznih sredstev. Razna e-vozila za po mestu, od rolk, do skirojev in uniciklov. Nikjer pa še nisem videl e-rolerjev. Jaz bi šel še korak dlje in v obutev montiral izvlecna kolesa, ki bi jih poganjali majhni elektro motorji.
codeMonkey ::
kow ::
Raziskava Bloomberga ki jo povzemajo vsi relevantni finančni mediji (Benzinga to ni, oni pišejo sam naslove, da se ne boš vpiknil v to) je neresen članek? Ok, kow ok, sem že rekel da se z debili tvojega kowa ne bom več ukvarjal, pa me vedno znova preseneti nivo tvoje stupidnosti...
Skratka, neki appeal to authority. Ne znas pa povedati nic o tem kako je Bloomberg naracunal produkcijske stevilke za leto 2024. Le zakaj nisem presenecen...
Lahko pa zaciniva zadevo s stavo nekaj 100e, pa da vidiva kje v RESNICI stojiva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
Mikromobilnost in na sploh lažja vozila na cesti so prihodnost, trenutno to mobilnost onemogočajo veliki SUV, ki so na cesti naravnost strašljivi, zato se v čem manjšem počutiš takoj ogroženega.
Ko bodo ceste enkrat bolj prazne, zasradi visokih cen goriv, se bo pa začel novi rod majhnih lahkih vozil... problem je, da morda do tam nikoli ne bomo prišli, ali ne bomo prišli brez hudih protestov od fosilcev razvajenih otrok. Še pomnite požige po Franciji zaradi cen goriv?
Ko bodo ceste enkrat bolj prazne, zasradi visokih cen goriv, se bo pa začel novi rod majhnih lahkih vozil... problem je, da morda do tam nikoli ne bomo prišli, ali ne bomo prišli brez hudih protestov od fosilcev razvajenih otrok. Še pomnite požige po Franciji zaradi cen goriv?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mike_Rotch ::
Evo, še v praksi razlog, zakaj legacy car makerji težko preklopijo na EVje.
Na eni strani z EVji zaslužijo malo do nič. Na drugi strani pa jim EVji zasedajo dragocene kapacitete za štancanje ICE avtomobilov, ki držijo firmo pokonci.
https://driveteslacanada.ca/news/ford-n...
Na eni strani z EVji zaslužijo malo do nič. Na drugi strani pa jim EVji zasedajo dragocene kapacitete za štancanje ICE avtomobilov, ki držijo firmo pokonci.
Ford no longer making any profit on Mustang Mach-E due to inflation
https://driveteslacanada.ca/news/ford-n...
J.McLane ::
Sigurno so tisti, ki niso imeli sklenjinih pogodb za dobavo materialov v naprej konkretno naj***.
Zakaj se pa niso zgledovali po Tesli? Enostavno dvigneš ceno, kolikor pač moraš da ohraniš marže? A Ford ne zna računati?
Zakaj se pa niso zgledovali po Tesli? Enostavno dvigneš ceno, kolikor pač moraš da ohraniš marže? A Ford ne zna računati?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mike_Rotch ::
Ford nima ničesar, kar bi jim omogočalo dvig cene. Brand loyalty je nizek (Tesla je btw. na prvem mestu), avtomobili pa tudi niso nič posebnega.
Pri F150 Lightning bodo verjetno lažje dvignili cene, tam je zvestoba znamki na visokem nivoju pa dejansko so naredili odličen avto, ki trenutno nima konkurence. Ampak kolikor razumem proizvodnja še ni ravno masovna.
Pri F150 Lightning bodo verjetno lažje dvignili cene, tam je zvestoba znamki na visokem nivoju pa dejansko so naredili odličen avto, ki trenutno nima konkurence. Ampak kolikor razumem proizvodnja še ni ravno masovna.
Masayoshi ::
Raziskava Bloomberga ki jo povzemajo vsi relevantni finančni mediji (Benzinga to ni, oni pišejo sam naslove, da se ne boš vpiknil v to) je neresen članek? Ok, kow ok, sem že rekel da se z debili tvojega kowa ne bom več ukvarjal, pa me vedno znova preseneti nivo tvoje stupidnosti...
Skratka, neki appeal to authority. Ne znas pa povedati nic o tem kako je Bloomberg naracunal produkcijske stevilke za leto 2024. Le zakaj nisem presenecen...
Lahko pa zaciniva zadevo s stavo nekaj 100e, pa da vidiva kje v RESNICI stojiva.
Ni več smešno, ti si nepismen in tako neumen da komunikacija s tabo očitno ni možna..
J.McLane ::
Mike_Rotch je izjavil:
Ford nima ničesar, kar bi jim omogočalo dvig cene. Brand loyalty je nizek (Tesla je btw. na prvem mestu), avtomobili pa tudi niso nič posebnega.
Pri F150 Lightning bodo verjetno lažje dvignili cene, tam je zvestoba znamki na visokem nivoju pa dejansko so naredili odličen avto, ki trenutno nima konkurence. Ampak kolikor razumem proizvodnja še ni ravno masovna.
Ampak pri F150 bodo šele tanko piskali zaradi podražitev materialov. S to ceno kot je sedaj so uleteli na trg samo zato, da se piše o tem modelu, izdelali jih bodo pa za tako ceno čim manj, ker imajo ziher izgubo na vsakem prodanem. 91kWh baterija za $41k, koga farbajo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mike_Rotch ::
Baterija sicer res predstavlja cca. 25% maloprodajne cene (osnovnega modela). Ampak po drugi strani Ford letno proizvede cca. 750k kosov F150, ki si z Lightningom deli precej delov.
l0g1t3ch ::
Dobe avtomobilov je konec, tudi če jo hočejo rešiti z električnimi avti, ampak ne bo uspelo. Mesta postajajo zmeraj bolj moderna in človeku prijazna, hkrati pa manj avtom.
Se strinjam glede mest ampak ne bi še ravno pokopal avta.
No, jaz se avta kot storitve definitivno ne bom šel, tako vsakodnevno. Dopuščam možnost, da če pridem v neko mesto z letalom ali vlakom, da tam rentam, za vsak dan pa ni pogojev. Da bi vsak dan uporabljal drug avto, ni šans, da bi plačeval nek "lizing" in imel tuj avto doma dlje časa, menjal vsakih par let ali karkoli, tudi ne.
Imam že sodelavce iz Slovenije, ki avta nimajo. Koristijo samo avant2go in kak drug rentacar.
Pa imajo družine in otroke, ne gre za neke samske hipije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: l0g1t3ch ()
l0g1t3ch ::
Mnogi ljudje so v jugi brez avta živeli še 50 let nazaj ;)
Zadnjih 50 let nas je avto razvadil in polenil, ni zares neke ovire da se ne bi dalo brez konkretno manj pleha na cestah.
Zadnjih 50 let nas je avto razvadil in polenil, ni zares neke ovire da se ne bi dalo brez konkretno manj pleha na cestah.
LeQuack ::
Najbolj je ko so starši ne morejo predstavljati kako lahko nekdo otroke pelje v vrtec/šolo brez avta, kot da je to nemogoče.
Quack !
Utk ::
Imam že sodelavce iz Slovenije, ki avta nimajo. Koristijo samo avant2go in kak drug rentacar.
Pa imajo družine in otroke, ne gre za neke samske hipije.
Za nekatere to je, za druge ni, niti ne bo. Če rabiš avto vsak dan, ga nima smisla rentat. To se ne more splačat. Če ga ne rabiš vsak, hvala bogu.
ginekk ::
Mnogi ljudje so v jugi brez avta živeli še 50 let nazaj ;)
Zadnjih 50 let nas je avto razvadil in polenil, ni zares neke ovire da se ne bi dalo brez konkretno manj pleha na cestah.
K. nas je polenil. Produktivnost se je zvišala in stalno se nekaj mudi sem in tja. Leta 1980 si zgodaj popoldan končal službo, odšel domov in službe ni bilo nikjer do naslednje dne, se ni zgodilo ničesar več, ne emailov, ne telefonskih klicev, ne nič.
Avto oz. osebni prevoz je veliko prispeval k razvoju sveta. Kjer je večja koncentracija ljudi, ga zamenujejo ostalo prevozna sredstva, drugje pa ga ne bo moglo prav nič.
Razvadli smo se pa potovat, tudi za zabavo, predvsem z letali. Tega včasih ni bilo. In tega onesnaženja skorajda nihče ne izpostavlja.
ginekk ::
kow ::
Govorim iz glave - aviacija povzroci cirka 2% globalnih emisij. Ker ta procent narasca, bo tudi aviacija vse bolj pod drobnogledom.
codeMonkey ::
Se prej bo treba zmanjsati uvoz plastike s Kitajske v obliki cenenih produktov. :) Ce ne prej, ko mas enkrat otroke, vidis koliko nekega sranja se proizvede in prevaza. Skoda je dati po 100 EUR za konkreten Lego set, katerega lahko komot naslednja generacija uporablja, ni pa problem nabaviti 20 cenenih robotov,avtov ipd. (valda vse na baterije in takoj pokvarjeno).
kow ::
Buggy ::
Nisem sledil pozorno temi, me pa zanima a se je kdo ze kej informiral glede Polestar 2, ki ga iz DE pripeljes za dokaj "razumno" ceno glede na ostale ICE podobnega ranga/moci/opreme.
Pri nas tega ne prodajajo, kako pa je s servisi. Volvo (ki tudi za ICE pri servisih ne briljira) pokriva ta segment?
Za 60KEUR, 4x4, 78KWh/400KM, obilje opreme in cca 400km range. Med Teslo3 in I4 e40 zna biti kar ok izbira?
recimo:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Pri nas tega ne prodajajo, kako pa je s servisi. Volvo (ki tudi za ICE pri servisih ne briljira) pokriva ta segment?
Za 60KEUR, 4x4, 78KWh/400KM, obilje opreme in cca 400km range. Med Teslo3 in I4 e40 zna biti kar ok izbira?
recimo:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Buggy ()
Truga ::
kdo je "skoraj nihce"? avijoni so konstantno na tapeti
Od odločevalcev. Kakšne regulacije so sprejeli zadnjih 15 let za letalski promet glede emisij?
odlocevalci redno spreminjajo zakonodajo s strozjimi emisijskimi in hrupnimi omejitvami.. moderni rolls royce pozre skoraj pol manj za isti potisk kot tisti izpred 40 let, in od sebe spusti priblizno 1/3 hrupa..
pegasus ::
Za zainteresirane, Elaphe zaposluje širok spekter kadrov. Zelo perspektivno podjetje z unikatno tehnologijo in obetom velike rasti v naslednjih letih.
nejc_nejc ::
https://siol.net/avtomoto/novice/avtomo...
https://avto.finance.si/9001247/Stellan...
Kar zejeten kupček denarja ne bo več prihajal v Brusel.....,
čakam še "taokrogle" in je konec veselice.
https://avto.finance.si/9001247/Stellan...
Kar zejeten kupček denarja ne bo več prihajal v Brusel.....,
čakam še "taokrogle" in je konec veselice.
nejc_nejc ::
pegasus ::
Kitajci so resno zastavili plane v smer vodika: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Bo zanimivo spremljati, kako se bo ta zgodba razvila ...
Bo zanimivo spremljati, kako se bo ta zgodba razvila ...
redtech ::
Kitajci so resno zastavili plane v smer vodika: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Bo zanimivo spremljati, kako se bo ta zgodba razvila ...
Večkrat sem zasledil, da bo vodik namenjen za težko mehanizacijo. Počasi se razvija ta tehnologija in je tudi politično sprejeta.
nejc_nejc ::
Kitajci so resno zastavili plane v smer vodika: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Bo zanimivo spremljati, kako se bo ta zgodba razvila ...
Večkrat sem zasledil, da bo vodik namenjen za težko mehanizacijo. Počasi se razvija ta tehnologija in je tudi politično sprejeta.
Stavil bi tudi na sinteticna
goriva. Ce jih je imel dolfe zakaj nebi bila mozna v 2030...
Truga ::
Kitajci so resno zastavili plane v smer vodika: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Bo zanimivo spremljati, kako se bo ta zgodba razvila ...
kolikor vem trenutno racunica se vedno pravi da na svetu ni niti priblizno dovolj zaloge litija da bi se vec kot 10% *trenutne* flota avtomobilov zamenjale, never mind tista cez 15 let ko vsi pravijo da se bojo nehali prodajat ICEji, pridelava surovega litija pa je nesramno pocasen proces.
dokler vse to drzi druge opcije kot vodik tako nemore bit..
Okapi ::
Kitajci so resno zastavili plane v smer vodika: https://www.theautopian.com/a-deep-dive...
Bo zanimivo spremljati, kako se bo ta zgodba razvila ...
Večkrat sem zasledil, da bo vodik namenjen za težko mehanizacijo. Počasi se razvija ta tehnologija in je tudi politično sprejeta.
Stavil bi tudi na sinteticna
goriva. Ce jih je imel dolfe zakaj nebi bila mozna v 2030...
In kaj bi z njimi? Dokler nafte ne zmanjka, so čista neumnost.
pegasus ::
Stavil bi tudi na sinteticna goriva.Ja, samo ne na tista iz premoga, pač pa tista iz atmosferskega co2. Ti procesi so že mogoči in znajo biti zanimiva prehodna rešitev, dolgoročno pa celo boljša kot vodik.
kolikor vem trenutno racunica se vedno pravi da na svetu ni niti priblizno dovolj zaloge litijaPosodobi svoje računice. Samo v morski vodi ga je ocenjeno 230 miljard ton, v zemeljski skorji pa je na 33 mestu po pojavnost.
Bolj kot litij je trenutno ozko grlo nikelj, a na srečo obstajajo alternativne kemije baterij, osnovane na železu (LFP).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()
Truga ::
preberi do konca, problem je pocasno pridobivanje :P
v morju je litija kolkor ces, prideluje pa se ga v glorified solinah, in zadeva je mukotrpno pocasna. bos moral pol sahare spremenit v soline ce bos hotel avte spremenit v baterijske :D
e: ne vem ce se spomnis, par let nazaj je bil v boliviji CIA sponzoriran drzavni udar, med drugim ker niso pustili razbit narave za rudnik litija..
v morju je litija kolkor ces, prideluje pa se ga v glorified solinah, in zadeva je mukotrpno pocasna. bos moral pol sahare spremenit v soline ce bos hotel avte spremenit v baterijske :D
e: ne vem ce se spomnis, par let nazaj je bil v boliviji CIA sponzoriran drzavni udar, med drugim ker niso pustili razbit narave za rudnik litija..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Truga ()
pegasus ::
Glej glej ... Po eqxx smo dobili še id.aero in ioniq 6. Očitno je lightyear dobro zdrmal sceno, stvari se premikajo v pravo smer ... Le Aptera je še tako far out, da si je big auto (še?) ne upa posnemat ;-)
nejc_nejc ::
TribesMan ::
Mhm in so se čez noč odločili da morajo nujno naredit konkurenco lightyearu :D
Pa ti veš kako dolg je razvojni cikel za tak avto?
Pa ti veš kako dolg je razvojni cikel za tak avto?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
pegasus ::
Hyundai pravi 37 mesecev iz nule do trenutne faze. Lightyear je svoj izdelek kazal že precej pred tem ...