Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
pegasus ::
Ok, nekaj bolj zanimivega:
Lightyear one je sedaj zero :)
S temi fanti sem malo čvekal zadnjič v Amsterdamu, upam da bo tale zero razprodan, ker tisto kar pride za njim, bo res redefiniralo sceno.
Lightyear one je sedaj zero :)
S temi fanti sem malo čvekal zadnjič v Amsterdamu, upam da bo tale zero razprodan, ker tisto kar pride za njim, bo res redefiniralo sceno.
codeMonkey ::
ker tisto kar pride za njim, bo res redefiniralo sceno.
Tezko. Oziroma, kaj naj bi imeli v primerjavi z velikimi? Obvladujejo verigo od surovin do koncne izdelave baterij? Gradijo "future-proof" softversko platformo za avtomatizirano voznjo in povezljivost? Kako je s proizvodnjo? Pa to je samo nekaj "malenkosti"....
Ne sledim jim, ampak me res zanima na kaksen nacin bodo oni vplivali na sceno? Samo z zgodbo na podlagi nekih soncnih celic, vgrajevanjem pogonskih komponent neuveljavljenih/neizkusenih podjetij in aero paketom vsekakor nimajo nicesar oprijemljivega. Imajo slucajno kaj vec od tega?
Verjetno imajo nek koncept, ampak od koncepta, ki ga naredi npr. nek Mercedes, tako za zraven (EQXX), je zelo verjetno precej dalec po dejanski vsebini.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Imajo slucajno kaj vec od tega?Da, business case.
Vozila na energijske kredite v obliki oglikovodikov poleg okoljske nesprejemljivosti hitro postajajo tudi ekonomsko nesprejemljiva. TCO baterijskih vozil je že sedaj boljši, če jim zmanjšaš baterijo in del dnevnih kilometrov pokriješ s soncem, to prednost še povečas. Tisti, ki znajo računati in ki jim je ta računica pomembna, se že gibljejo v to smer - prvo serijo Lighyearov je tako zasedel fleet manager LeasePlan. Enako tudi Aptera vlaga precej energije v promocijo pri podobnih podjetjih. V petih letih pričakujem močan premik v to smer predvsem pri dostavniških flotah v last-mile logistiki. In tako kot je Tesla sedaj 5 let v prednosti pred ostalo industrijo, tako bodo Lighyear, Sono in Aptera 5 let v prednosti s svojo tehnologijo in ponudbo, ki ji ostali ne bodo mogli čez noč konkurirati. Kaj potem sploh še preostane velikim? Mogoče častno mesto v muzeju ...
Gregor P ::
Le da nekateri še vedno ne bi kupili Tesle&co, tudi če bi imeli preveč denarja; ker to pač še ni to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Barizoff ::
Kaj pa če s prazno baterijo obstaneš v snegu pri nizkih temperaturah?
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: hruske ()
hruske ::
Kaj pa če s prazno baterijo obstaneš v snegu pri nizkih temperaturah?
Nič drugače kot če brez benza obstaneš v snegu pri nizkih temperaturah.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
b3D_950 ::
Benz lahko dostavijo Indijanci s kanglico...
Štrom še ne pakirajo v tetrapaku.
Štrom še ne pakirajo v tetrapaku.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
kow ::
Benz lahko dostavijo Indijanci s kanglico...
Štrom še ne pakirajo v tetrapaku.
Malo tezji paket je. V resnici pa bistvene razlike ni. V bistvu je se lazje, ker razgrnes soncne celice in sploh ne rabis nikogar cakati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Imajo slucajno kaj vec od tega?Da, business case.
Torej samo neko idejo/sanje. Obetavno.
BTW, glede racunice.. za enega zerota (250k) dobis 2 luksuzna mercedesa (125k), ali pa 4x po Model 3. Hm, koliko vec m2 panelov prinese ta razlika, ce so ti na strehi garaze? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
DamijanD ::
Benz lahko dostavijo Indijanci s kanglico...
Štrom še ne pakirajo v tetrapaku.
Malo tezji paket je. V resnici pa bistvene razlike ni. V bistvu je se lazje, ker razgrnes soncne celice in sploh ne rabis nikogar cakati.
Sploh kadar je sneg, ker je verjetnost, da se ti to naredi, ko je zunaj vidno sonce (ura, vreme) izredno velika
kow ::
Kitajci sopajo naprej:
https://news.metal.com/newscontent/1018...
China's output of LFP stood at 57,806 mt in May, an increase of 23% month on month and 103% year on year
The industry will welcome the boom in supply and demand in June. The output of LFP is expected to reach 76,755 mt, an increase of 33% month-on-month and a year-on-year increase of 161%.
https://news.metal.com/newscontent/1018...
China's output of LFP stood at 57,806 mt in May, an increase of 23% month on month and 103% year on year
The industry will welcome the boom in supply and demand in June. The output of LFP is expected to reach 76,755 mt, an increase of 33% month-on-month and a year-on-year increase of 161%.
kow ::
Sploh kadar je sneg, ker je verjetnost, da se ti to naredi, ko je zunaj vidno sonce (ura, vreme) izredno velika
Drzi. Ceprav, takrat ti tudi kanglico bencina nihce ne bo prinesel. Pa itak se zdi malo verjetno, da se kaj takega zgodi v praksi. Ne pozabi, da vecina EV sploh se nima dobrega programja za napoved porabe. S casom bo napovedovanje vse boljse.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fikus_ ::
Če imaš ICE, pokličeš pomoč na cesti in ti pripelje kanglico goriva, če imaš EV, pokličeš vlečno službo.
Kje je tu težava, jaz je ne vidim.
Kje je tu težava, jaz je ne vidim.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
fikus_ ::
Tudi za EV ni taka težava.
AMZS pomoč na cesti
Srednja žalost za nujni primer, citiram iz povezave:
Polnilnik lahko polni priključene naprave z največjo močjo 3,6 kW
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
Zdaj mi pa pokazi lokacijo v Sloveniji, kjer nisi samo nekaj kilometrov od vticnice (z visjo) mocjo. Ali drugace, kako dalec se pripeljes z 1kwh?
Od oka, bi rekel cirka 7-8 km zelo pocasne voznje. Skratka, ce bos polnil 30min, bo verjetno dovolj.
Od oka, bi rekel cirka 7-8 km zelo pocasne voznje. Skratka, ce bos polnil 30min, bo verjetno dovolj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fikus_ ::
Ali bova računala?!
Recimo najslabši scenarij, zima, poraba EV 20-22 kWh/100 km, torej za pogumnih 10 km rabiš 2-2,2 kWh energije, kar napolniš v približno dobre pol ure do 40 min.
Dober scenarij, prideš do polnilnice , slab scenarij, še enkrat kličeš AMZS.
Recimo najslabši scenarij, zima, poraba EV 20-22 kWh/100 km, torej za pogumnih 10 km rabiš 2-2,2 kWh energije, kar napolniš v približno dobre pol ure do 40 min.
Dober scenarij, prideš do polnilnice , slab scenarij, še enkrat kličeš AMZS.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
Mike_Rotch ::
UkrFTW! ::
Mike_Rotch je izjavil:
Če imaš ICE, pokličeš pomoč na cesti in ti pripelje kanglico goriva, če imaš EV, pokličeš vlečno službo.
Kje je tu težava, jaz je ne vidim.
Če imaš dizla in ti zmanjka nafte prav tako pokličeš vlečno službo, ker je potrebno prezračiti celoten sistem, ko enkrat potegne not zrak.
V bistvu, če ti akumulator zdrži par minut verglanja, ni treba ;)
trgovec35 ::
Kolega, ki že 20 let živi v tujini, obnavlja crknjeno baterijo v električnem avtu, kjer mu je garancija potekla. Predračun 15000 USD.
Če tega ne zamenja, avta praktično ne more prodati. Pravi tudi, da je vsako leto domet enega polnjenja padal, na tak strošek pa niti v sanjah ni pomislil. Avto je že v osnovi bil precej drag, zato bo praktično porabil toliko, kot bi kupil dva klasična avtomobila.
Ljudje vse premalo ta faktor upoštevajo. Ko je garancija mimo je konec. Baterije pa po 5 ali 8 letih, kolikor dajejo proizvajalci garancijo, ali crknejo ali pa dramatično izgubijo kapaciteto.
Dvomim, da bodo cene baterij v prihodnje močno padle. Nekaj že, ampak povpraševanje bo cene držalo visoko še vsaj desetletje. Zato je pri odločitvi treba to upoštevat. Še posebej, če se dela veliko kilometrov in se pogosto polni.
Če tega ne zamenja, avta praktično ne more prodati. Pravi tudi, da je vsako leto domet enega polnjenja padal, na tak strošek pa niti v sanjah ni pomislil. Avto je že v osnovi bil precej drag, zato bo praktično porabil toliko, kot bi kupil dva klasična avtomobila.
Ljudje vse premalo ta faktor upoštevajo. Ko je garancija mimo je konec. Baterije pa po 5 ali 8 letih, kolikor dajejo proizvajalci garancijo, ali crknejo ali pa dramatično izgubijo kapaciteto.
Dvomim, da bodo cene baterij v prihodnje močno padle. Nekaj že, ampak povpraševanje bo cene držalo visoko še vsaj desetletje. Zato je pri odločitvi treba to upoštevat. Še posebej, če se dela veliko kilometrov in se pogosto polni.
UkrFTW! ::
V ICE prtljažniku imaš lahko 20 litrsko kanglico bencina, v EV sicer tudi, težko pa imaš v prtljažniku baterij za 300 km dodatne vožnje.
fikus_ ::
Odvisno od avtomobila. Sicer pa zna tisti, ki ti pripelje gorivo, odšravfati kakšen šravf na lajtngi in ti odzrači sistem.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
Ce ti "pripelje" gorivo, ti lahko pripelje tudi elektriko. Edina prednost je, da ti kanglico lahko nekdo prinese tudi pes. Baterija pa je pretezka.
fikus_ ::
Razlika med pripeljati kantico goriva in elektriko je, da boš pri elektriki dlje časa na cesti.
Sedaj si pa izmisli še en scenarij, da bi dokazoval svoj "prav"!
Sedaj si pa izmisli še en scenarij, da bi dokazoval svoj "prav"!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
Moja poanta je bila, da neke bistvene razlike v teh situacijah ni. Tudi na kantico goriva, bos verjetno cakal, ali pac? Seveda pa je gostota energije v kantici vecja, to se verjetno vsi strinjamo. Mimogrede, nisem vec rosno mlad in se nikoli nisem obstal brez goriva.
Je pa res, da ne vemo, ce bi se mi to zgodilo z EV.
Je pa res, da ne vemo, ce bi se mi to zgodilo z EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fikus_ ::
AMZSjeva prva pomoč za EV ima koliko avtomobilov? Z gotovostjo domnevam, da precej manj kot za ICE. Torej lahko upravičeno domnevamo, da bo dalj časa trajalo, da sploh pridejo. Ko pride pomoč za ICE, nalije gorivo in odzraci, če je potrebno v 10-20 min, EV pa polniš najmanj pol ure, prej 10-20 min več.
To zate ni bistvena razlika?!
Naslednji scenarij, da boš zagovarjal svoj prav!
PS Ne da se mi več, odstopam od neproduktivne debate.
To zate ni bistvena razlika?!
Naslednji scenarij, da boš zagovarjal svoj prav!
PS Ne da se mi več, odstopam od neproduktivne debate.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
AMZSjeva prva pomoč za EV ima koliko avtomobilov? Z gotovostjo domnevam, da precej manj kot za ICE. Torej lahko upravičeno domnevamo, da bo dalj časa trajalo, da sploh pridejo. Ko pride pomoč za ICE, nalije gorivo in odzraci, če je potrebno v 10-20 min, EV pa polniš najmanj pol ure, prej 10-20 min več.
To zate ni bistvena razlika?!
To je kura jajce argument in je neumen do skrajnosti. Takoj, ko bo na cesti v slo 100k EV, tega problema ne bo vec. S takimi argumenti nikoli ne bi vozili avtomobilov, ker smo za njih morali izboljsati ceste in ostalo infrastrukturo.
Gregor P ::
Jaz bom zazehal in omenil, da pozabljate scenari fotovoltaike na samem vozilu.
… da bo to dejansko v redni uporabi in zares učinkovito, se boš nazehal za kar še nehaj časa
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Jaz bom zazehal in omenil, da pozabljate scenari fotovoltaike na samem vozilu.
Sigurno bo to dobrodošla stvar, ki bo zniževala overall porabo.
Je pa problem ker v treh zimskih mesecih iz tega naslova ne bo nič. Imam na AD solarno celico, čez leto se ne obremenjujem z elektriko, tudi če stoji en mesec. No tako mi je AD stal od novembra, do sredine decembra, ko želimo iti smučat, 12V baterija prazna. Saj ni problem, samo eno stikalo sem pozabil izklopit, ker me je pač solarna celica razvadila, da mi ga nikoli ni treba izklopit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
fikus_ ::
AMZSjeva prva pomoč za EV ima koliko avtomobilov? Z gotovostjo domnevam, da precej manj kot za ICE. Torej lahko upravičeno domnevamo, da bo dalj časa trajalo, da sploh pridejo. Ko pride pomoč za ICE, nalije gorivo in odzraci, če je potrebno v 10-20 min, EV pa polniš najmanj pol ure, prej 10-20 min več.
To zate ni bistvena razlika?!
To je kura jajce argument in je neumen do skrajnosti. Takoj, ko bo na cesti v slo 100k EV, tega problema ne bo vec. S takimi argumenti nikoli ne bi vozili avtomobilov, ker smo za njih morali izboljsati ceste in ostalo infrastrukturo.
Kow, svet se ne vrti, kot ti misliš!
Verjetno enkrat čez x let.
Jaz bom zazehal in omenil, da pozabljate scenari fotovoltaike na samem vozilu.
Koliko m2 fotovoltaike spraviš na avto? Koliko elektrike dobiš iz tega?
Ti odgovorim? Toliko, da bi poganjal ventilator za prezračevanje vročega potniškega prostora in še kakšen W.
Tako da lahko še naprej zehaš in sanjaš.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
pegasus ::
PrimoZ_ ::
Toliko, da bi poganjal ventilator za prezračevanje vročega potniškega prostora in še kakšen W.Z drugimi besedami, dovolj. Ja, s tem ne boš premaknil tanka, smiselno vozilo pa brez težav. Na koliko so omejeni električni bicikli? 250W?
Niso omejeni.
Sicer s prosojnimi celicami in da se lahko zvijajo lahko pokrijes praktično cel avto.
Imaš takoj ene 8m2.
Kar je ob 20% izkoristka 1600w.
Ni povsem zanemarljivo.
Zračenje, klima, infotaiment,...
Čez dan se nabere tudi za nekaj kilometrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PrimoZ_ ()
fikus_ ::
Toliko, da bi poganjal ventilator za prezračevanje vročega potniškega prostora in še kakšen W.Z drugimi besedami, dovolj. Ja, s tem ne boš premaknil tanka, smiselno vozilo pa brez težav. Na koliko so omejeni električni bicikli? 250W?
Kako dovolj?! Zakaj? S tem bi rad podaljševal doseg? Še šališ?
Spusti se v realni svet. Ko bo cena primerna, se bo to delalo, sicer pa samo ljubitelji bodo to montirali.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
recmajkemi ::
Da ne bo samo o dosegih in polnilnicah se jaz zopet javljam z novicami o težko ugasljivih požarih EVjev.
Na Nizozemskem imajo gasilske enote v sojih flotah kesone v katere potopijo goreče EV, da ustavijo/upočasnijo kemično reakcijo gorečih baterij.
Na Nizozemskem imajo gasilske enote v sojih flotah kesone v katere potopijo goreče EV, da ustavijo/upočasnijo kemično reakcijo gorečih baterij.
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
sloxl8 ::
Pred precej časa so obstajali ljudje, ki so govorili, da tisto bencinsko čudo nikoli ne bo nadomestilo konjske vprege. Hudiča, pa poglej, kje smo danes. Čez nekaj (deset) se bodo ljudje prav tako čudili, kaj so razmišljali tisti, ki so bili proti alternativi sprešanim dinozavrom.
Gregor P ::
To bi morda držalo, če bi govoril o neki povsem novi alternativni rešitvi, ne pa praktično enakem 100-letnem dinozavru
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Zdaj ko bo vlada, očitno, subvencionirala plin, nafto (ki jo itak že) in elektriko, kakšno je kaj stališče okoli subvencij?
Jaz sem še zmeraj proti...najbrž se je pa marsikdo premislil.
Jaz sem še zmeraj proti...najbrž se je pa marsikdo premislil.
PrimoZ_ ::
Jaz sem proti.
Sodček naft ni rekordno visoko, rekordno visoki so samo dobički naftnih podjetij in borznih špekulantov.
Sodček naft ni rekordno visoko, rekordno visoki so samo dobički naftnih podjetij in borznih špekulantov.
kow ::
Moras gledati povprecje cene. Koliko casa je bila nafta nad 120$ v preteklosti. Bolj malo casa. 2 ali 3 mesece. Ne pozabi, da se sproscajo tudi strateske rezerve. Je pa res, da je danasnji dolar veliko manj vreden kot dolar pred 10 leti.
Je pa gotovo, da se bodo EV prodajali kot vroce zemljice se naprej.
Je pa gotovo, da se bodo EV prodajali kot vroce zemljice se naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
SambaShare ::
Jaz sem proti.
Sodček naft ni rekordno visoko, rekordno visoki so samo dobički naftnih podjetij in borznih špekulantov.
V € je rekordno visoko.
https://markets.businessinsider.com/com... (razširi na max).
MrStein ::
A da bi ukinili trošarine? Smo vsi 100% za...
sanjasvinjakukuruz.press
sanjasvinjakukuruz.press
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
a_borlak ::
Kar se prazne baterije tiče, vlečna vrv, prosiš prvega, ki te je pripravljen šlepat, daš avto v B način in se vmes polni :). Skratka, brez panike.
fikus_ ::
ICE avtomobile brez delujočega motorja ni dovoljeno vleči, po AC pa itak ne, samo pomoč na cesti oz. avtovleka.
Ali EV s prazno baterijo lahko vlečeš?! Ali servo zavore delajo?! Servo volan?! ??????
Ali EV s prazno baterijo lahko vlečeš?! Ali servo zavore delajo?! Servo volan?! ??????
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
mn ::
ICE avtomobile brez delujočega motorja ni dovoljeno vleči, po AC pa itak ne, samo pomoč na cesti oz. avtovleka.
Ali EV s prazno baterijo lahko vlečeš?! Ali servo zavore delajo?! Servo volan?! ??????
Ne pozabi tudi na električno ročno in avtomatski menjalnik.
Sicer ima avto še svinčeno baterijo, ki lahko napaja te sklope, ne vem pa kako je vse to implementirano v teh vozilih.
Sicer pa, vsaj jaz, avta brez klasične ročne zavore ne bi upal vleči. Servo volan niti ni problematičen, zavore pa znajo biti, sploh ker prvih par pritiskov še delajo precej pričakovano potem pa vedno slabše.
Utk ::
Vsake zavore v vsakem avtu delajo tudi brez serva (zdaj bo nekdo prilepil prototip za milijon evrov, in temu že zdaj rečem jebi se), samo malo bolj je treba pritiskat.