» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
985 / 1201
»»

a_borlak ::

MyEnergi Zappi. Takisto dinamična, cenejša, še več možnosti omogoča.

sloxl8 ::

Kakor gledam specifikacije, ni ne vem koliko cenejša (900 in nekaj zappi proti 1000 in nekaj Moon) , sploh če vzamem v obzir, da VW za Moon 100% sofinancira nakup. OK, zappi omogoča 22kW polnjenje, vendar pa ID-ji tega ne (samo 11kW). Katere pa so tiste dodatne možnosti?

Truga ::

pegasus je izjavil:

Izgleda bo treba kmalu odpret temo "zakaj so električni vlaki prava stvar" ;)
https://www.wired.com/story/battery-pow...

brezveze, vlaki so edina smiselna resitev problemov ki jih mamo, za razliko od elektricnih avtov, tak da ni nic za debatirat :D

Gregor P ::

... wau ker brezvezen podatek;((
nearly 100 times the capacity of a Tesla Model 3
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

BT52 ::

Čaki neki bi vprašo. Bi se ti to krilo pod zavarovanje?

pegasus ::

Vprašaj zavarovalnico ;)

J.McLane ::

Če je to fiksno pritrjeno je bolj vprašanje za homologacijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

DamijanD ::

Vprašanje je tudi koliko zgubiš zaradi zračnega upora in koliko pridobiš zaradi sonca.

europenian ::

pegasus je izjavil:

https://www.evsolarkits.com/ ... anyone? ;)

1. Kje to homologiras oz. kako?
2. Kje mas ti take puscavske parkplace, da to potegnes ven in pustis kr tko tam?
3. Mas slucajno tudi kak realen posnetek te animacije, kako se te celile postavijo od samega sebe? Razen na kakem Camping parkplacu sploh nevem kje bi to lahko raztegnil. Pol pa ti kak veder podre vse to pa se avto unici.

4. Ah in kok bi sploh pridobil recimo od Ljubljane do Dubrovnika, ce predpostavimo, da se peljes podnevi v najvecji vrocini brez oblakov in ti burje na AC ne odpihne to plastiko s strehe.

Pogojno uporabno v vecini primerov, ce pa ze gres kam v divjino pa sigurno ne z praznim prtljaznikom.

Zgodovina sprememb…

AvtoR ::

Fajn miza za piknik.„ s/

pegasus ::

Nekaj besed o pomembnosti aerodinamike za EVje:
https://airshaper.com/blog/electric-veh...

codeMonkey ::

Prevec poenostavljajo... Cd ze res nekaj pove, ampak CdA je kljucen parameter, ko se primerja razlicna vozila in zasnove.

codeMonkey ::

Razlika med EQXX in Teslo model S je tako kar nekje med 30% in 35%. Kar ni tako malo, kot se opisuje.

pegasus ::

Cd opiše karakteristiko neke oblike, ko ga pomnožiš s površino A (in še nekaj "konstantami" za ta primer), dobiš silo. Da bo imela večja piksna večjo površino kot manjša je nekako samoumevno, kako pa oblika piksne vpliva na končno silo upora, pa ni. Zato se ponavadi primerja samo Cd.

Anyway, Aptera je speglala svojo obliko vse do Cd=0.128, a morajo sedaj zaradi ameriških regulacij dodati 10 kvadratnih inč "reflective materiala" na vsako stran, kar bo Cd nekoliko pokvarilo. Pač arhaični amiji še ne poznajo kamer. Moram se pozanimati, kako bo s tem na evropskih modelih.

codeMonkey ::

Meni je to jasno. Ampak oblika vozila ni optimizirana le na Cd, ampak tudi na celno pvrsino. EQXX naj bi imel manjso kot MB CLA. Pisec zgoraj pa trdi, da Mercedesova oblika prevec odstopa od klasicne, kot je model S, za malo razlike v Cd. Enostaven primer: ko so potniki v bolj lezecem polozaju, se precej verjetno zmanjsa Cd, zagotovo pa tudi A. Produkt Cd*A pa je sele proporcionalen porabi. Eden velikih ciljev je bil zmanjsati tudi povrsino pri Mercedesu, ne le Cd, in njegova ekstremnejsa oblika je posledica tudi tega.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

... ko smo že pri aerodinamiki ipd. ... zanimiv test ...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

energetik ::

Rezultati so jasno pričakovani. Presenetilo me je le, da je imel s kolesom večji range kot s smučkami...
Pri ICE bi bili podobno, morda malce manj izrazito, kajti specifika ICE je, da ima pri večji obremenitvi boljši izkoristek kot pri mali obremenitvi, medtem ko ima EV cca. podobnega.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Gregor P ::

Najbrž je pri EV toliko bolj pomemben vsak moment, ki dodatno vpliva na aerodinamiko, saj je bila celotna oblika vozila najbrž posebej prilagojena, da je upor čim manjši in s tem doseg čim večji.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

europenian ::

Po mojem tudi nevihte, veter, burje niso zanemarljive. Ko se zjutraj peljes proti LJ in ti piha konkreten veter nasproti. Pol pa zvecer, kot zanalasc isto, ker se veter obrne.

J.McLane ::

To so faktorji ki imajo zelo podoben vpliv tudi na klasična vozila, samo ko se večina fura po mestu in v naseljih to ni tako izrazito, ker tam klasika meče bencin stran v toploto. Če bi pa to primerjavo delal na klasiki na AC bi pa prišel do zelo podbnih razmerij višje porabe.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

europenian je izjavil:

Po mojem tudi nevihte, veter, burje niso zanemarljive. Ko se zjutraj peljes proti LJ in ti piha konkreten veter nasproti. Pol pa zvecer, kot zanalasc isto, ker se veter obrne.
Ne samo po tvoje, veter nasproti natanko enako vpliva na aero upor, kot če bi šel toliko hitreje.
vires in numeris

pegasus ::

"From Galvani to Gigafactories"... hehe, kjut.

DamijanD ::

Kakšne hitrosti omogočajo domače polnilne postaje za EVje in kakšne varovalke/obračunsko moč se potrebuje za kakšno polnjenje?
Tisti, ki imate že več kot 1 leto EV za koliko se vam je povečala letna poraba el.e. in koliko km približno naredite letno?

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

Kakšne hitrosti omogočajo domače polnilne postaje za EVje in kakšne varovalke/obračunsko moč se potrebuje za kakšno polnjenje?
Tisti, ki imate že več kot 1 leto EV za koliko se vam je povečala letna poraba el.e. in koliko km približno naredite letno?


Jaz delam kaksnih 15.000 letno. Kar se tice racuna za elektriko pa nisem nikoli v resnici delal primerjave. Stvar je, v primerjavi z bencinom, zanemarljiva.

Polnilno postajo rabis, ce pogosto delas dolge razdalje in je zjutraj treba nujno met avto poln. Jaz vec kot dve leti in pol polnim s 3kW in se nisem imel nekih potreb po polnilni postaji. Preklapljam med avtom in likalnikom. :>

gile ::

Več kot 25k km letno. Poraba štroma se je povečala iz cca 8k kwh na cca 10,5 (letos 11).
Polnim na doma šuko, večinoma čez noč, torej nekje 2 kw, kar čez noč znese za dobrih 100km. Nekje 3x letno bi potreboval hitrejše polnjenje, ampak se skompenzira na kakšni javni polnilnici. Doma imam SE, na javnih v dobrih 2 letih in prevoženimi več kot 50k km, strošek za "gorivo" 2,4 €.

BigWhale ::

Solarne Elektrarne se ne splaca postavljati samo zaradi avtomobila in tvoj strosek za gorivo ni relevanten in ni treba pretiravat.

Za 50.000km je stroska na domaci polnilnici med 300 EUR in 600 EUR. V najslabsem primeru je to 25 EUR na mesec v dveh letih. Je pa odvisno kdaj polnis.

nejc_nejc ::

Koliko % novega, bo vreden 4 leta star ev z ÷230k km.

J.McLane ::

Morda je pa mislil 2,4€/100 km, kar je pa malo veliko.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

gile ::

@veliki kit
SE je bila v planu pred nakupom EVja, zgolj slučajno sem ga dobil 14 dni po zagonu SE. V bajti je pa TČ, klima, skratka vse na štrom. Me pa zanima kje po tvoje sem pretiraval?

gile ::

Aha zdej vidim, J. mclane mogoče nisem jasno napisal, dejmo še enkrat. V dobrih dveh letih lastništva EVja strošek, ki sem ga plačal na javnih polnilnicah: 2,4 EUR. Pa še to pri AH Slak v Trebnjem, kamor sem ga na redni servis pripeljal s prazno baterijo in sem optimistično predvideval, da mi ga bodo nafilali zastonj. Je pa res, da se vozim več ali manj lokalne relacije ter v službo. Sicer sem šel 2x tudi na dopust (Zadar, Makarska), kjer sem polnil na ELEN polnilnicah, ko so bile še zastonj. Parkrat letno grem v LJ, kjer pa ga priklopim v City parku, ko grem v šoping. Plačujem pa tudi Geni kartico mobilnosti 1,2 EUR na mesec), katero pa bolj redko koristim, mogoče enkrat mesečno kje nafilam, če kšne mulce kam peljem in moram itak čakat...
Z Geni kartico je torej seštevek stroškov v dveh letih 24 EUR+ tistih 2,4. Ne vem za ostale, meni je to ugodno.

J.McLane ::

Ja OK, javne polnilnice, kaj pa domači štorm?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

gile ::

V bistvu ne vem točno k mam SE, katero sem ob naročilu predimenzioniral za švoh 2k EUR v smislu, otroci rastejo in z njimi poraba štroma, pa mogoče bo kdaj v prihodnosti EV pri bajti. Zgolj slučajno je bila takrat tista akcija za egolfa + subvencijo sem še ujel 7500. Ampak če vzamemo ceno mislim da 0,07 kWh pri Geniju in porabi egolfa cca 15 kWh/100 km, znese za 50k km nekih 550 EUR, če bi domači štrom kupoval. Naj me popravi kdo, če moj izračun ni pravilen, mal na pamet sem tole...
Je pa dejstvo, da sem prej skuril 2k težko prigaranih evrov za gorivo na leto, ki jih zdej pač ne.

energetik ::

Koliko si pa skuril za nakup EV in SE?
vires in numeris

gile ::

EV: 21k, SE: 10k.
EV: Računal sem 2k ojrov na leto za gorivo, po 5 letih je to 10k, če takrat prodam egolfa za nekih 10k, sem približno na nuli.
SE: pred njo cca 1300 eurov letno za štrom (tukaj moram poudarit, da se je poraba letno višala za nekih 50EUR), po dobrih sedmih, ajde rečmo osmih letih bi se amortizirala.

Vse skupaj ni glih neka bogatija, se pa dolgoročno malce zmanjšajo stroški bivanja.

Jazon ::

Kako pa si priključen na javno ELO omrežje (varovalke)? Je bila pri priklopu potrebna kakšna sprememba?

gile ::

Varovalke 3x20, kar zadeva priklopa SE, pa je vse z elektrom uredil monter.

Jazon ::

Aha, 11kW, dva števca in 3x20A varovalke.

Jaz imam 1x35A (8kW) in kolebam nad predstavitvijo na 3x20A (11kW), ki so jo "predlagali". Nekako mi ne gre v račun, da bi ob vse varčnih napravah v bajti povečeval priklop. Kvečjemu bi ga še zmanjšal. Priključnina se poveča za 154€ + TAX na leto + pademo v drugo skupino končnih odjemalcev.

Masayoshi ::

Eh ja, poglej tudi cene rabljenih bencinarjev. Je šlo vse komplet ornk gor - novi avtomobili in posledično so se podražili rabljeni. Tudi pri bencinarju po 3 letih sedaj si izgubil zelo malo. Koliko časa bo takšno stanje trajalo je pa vprašanje.

Utk ::

Zagorela ladja zarad električnega avta (vzrok je še malo neuraden). Na srečo škoda ni tako velika, ker so bili gor VAG-i.
Ampak resno, koliko ladij s teslami je šlo že gor in dol, potem pa ena redkih z električnimi VW, in gre na dno...Se človek vpraša, če so Nemci res taki varnostni friki in Tesla kockarji, ali je morda
včasih tudi obratno.

https://www.timeslive.co.za/motoring/ne...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

VW je zanic, pri Tesli sploh niso kockarji, oni so samo inovativni. Zmagal si, cestitam.

Utk ::

Jap, tako je to, ko se zgodi pizdarija, ki je ISO in 100 drugih nemških standardov ne pokriva, potem je takoj treba začet jokcat kako je svet nepošten.

pegasus ::

So imeli LG Chem baterije? Te se zadnje čase omenjajo kot problematične:

Utk ::

Ja, id4 ima LG Chem.

Masayoshi ::

Pa tole da je zagorelo zaradi požara na tovoru si si gladko izmislil in tule prodajaš kot fakt ali dejansko to kje piše? V članku, ki si ga linkal tega pač ne piše.

Utk ::

Ne, tam ne piše, zaenkrat se ve, da je zagorelo na palubi z id4. Kaj več še ne.

Masayoshi ::

no tudi to tam ne piše, piše samo to: "when a distress signal was issued due to fire on one of its cargo decks" Kaj je bilo na tej palubi pač ne piše.

telexdell ::

Jazon je izjavil:

Aha, 11kW, dva števca in 3x20A varovalke.

Jaz imam 1x35A (8kW) in kolebam nad predstavitvijo na 3x20A (11kW), ki so jo "predlagali". Nekako mi ne gre v račun, da bi ob vse varčnih napravah v bajti povečeval priklop. Kvečjemu bi ga še zmanjšal. Priključnina se poveča za 154€ + TAX na leto + pademo v drugo skupino končnih odjemalcev.

Tu se motiš. Tako za 1x35A kot za 3x20A se obračuna enaka moč- 7 kW. Tako te bo fiksni strošek prišel enako. Ker pa dejansko povečaš priključno moč za 5,7 kW boš imel enkratni strošek za nakup te povečane moči. Verjetno je to mišljeno tistih 154€.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Jazon ::

telexdell je izjavil:

Jazon je izjavil:

Aha, 11kW, dva števca in 3x20A varovalke.

Jaz imam 1x35A (8kW) in kolebam nad predstavitvijo na 3x20A (11kW), ki so jo "predlagali". Nekako mi ne gre v račun, da bi ob vse varčnih napravah v bajti povečeval priklop. Kvečjemu bi ga še zmanjšal. Priključnina se poveča za 154€ + TAX na leto + pademo v drugo skupino končnih odjemalcev.

Tu se motiš. Tako za 1x35A kot za 3x20A se obračuna enaka moč- 7 kW. Tako te bo fiksni strošek prišel enako. Ker pa dejansko povečaš priključno moč za 5,7 kW boš imel enkratni strošek za nakup te povečane moči. Verjetno je to mišljeno tistih 154€.


Ne razumem kaj hočeš povedati v prvem stavku, je tistih 7kW moč SE?
Predlog je bil, da šaltamo iz 1x35A na 3x20A, ker imamo bojda porabo dosti časa na zg. limitu. Z EV-ji v bajti ni ni bila le ta še višja. Kot sem gledal cenik soda, je poleg vseh ostalih enkratnih stroškov, da se izvede ta sprememba, še višja omrežnina in sicer za 154€ + TAX na letni ravni.
In šele potem SE....

telexdell ::

Jazon je izjavil:



Ne razumem kaj hočeš povedati v prvem stavku, je tistih 7kW moč SE?
Predlog je bil, da šaltamo iz 1x35A na 3x20A, ker imamo bojda porabo dosti časa na zg. limitu. Z EV-ji v bajti ni ni bila le ta še višja. Kot sem gledal cenik soda, je poleg vseh ostalih enkratnih stroškov, da se izvede ta sprememba, še višja omrežnina in sicer za 154€ + TAX na letni ravni.
In šele potem SE....

Narobe si prebral/razumel. Če imaš glavno varovalko 1x35 ali 3x20 vsak mesec plačuješ povsem enako omrežnino za del priključne moči oz. obračunsko moč. Torej, del položnice, kateri ni odvisen od porabljenih kWh bo v obeh primerih povsem enak.
Razen če nisi pravna oseba.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
985 / 1201
»»