» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
976 / 1133
»»

J.McLane ::

Dokumentarec, ki izpostavlja temno stran, kar pa seveda ne pomeni, da je overall to slabše kot fosilna goriva.

Treba se je zavedati, da ima vsaka oblika energije svoje vplive na okolje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Tista oddaja je bila polom, ker ni bila nova. Torej so bile vse stevilke zastarele. Pri vsakem izracunu, pa so pomembne predpostavke. Skratka, srot - nevreden ogleda.

elip ::

spegli je izjavil:

Kake pol leta nazaj je bila oddaja na rtvslo, kako sranje naredi pridobivanje surovin za el. baterije. Se kdo spomni imena dok. ?


100x manjše sranje kot pa naredijo fosilna goriva in pridobivanje le teh (1:38 in naprej), dokumentarec je bil tudi poln netočnosti, laži in zavajanj, "pozabil" pa je primerjati obnovljive vire energije z fosilnimi gorivi aka predstavil je samo eno stran kovanca:

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: fikus_ ()

a_borlak ::

Imaš tudi slovensko različico.

hojnikb ::

sloxl8 je izjavil:

Avzo je avto. Vozilo za transport oseb in tovora od točke A do B. Pogonski agregat je v tem primeru irelevanten. Proizvajalec je isti. Ergo, lahko primerjam.

Pred 40 leti so se manj premožni vozili s katrco, danes (in jutri) se bodo z Dacio. Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.

Zakaj potem ne primerjaš porsche 959 in kartco? Sj sta oba iz enakega obdobja, oba sta avtomobila :P
#brezpodpisa

sloxl8 ::

Ker Porsche 959 ni bil avto za manj premožne?

lufthammer ::

Pred 40 leti so se manj premožni vozili s katrco

Tole si nekje narobe prebral, ali pa te je nekdo potegnil. Katrca je bila zelo enostaven in precej uporaben avto. Zadaj si odprl havbo in z lahkoto naložil pralni stroj v pokončni legi. Kar precej obrtnikov jo je imelo - parketarji, malarji,... Ni bil to simbol manj premožnih, mogoče prej fičo ali pa bolha, spaček,... Pa še na kurbel si jo lahko vžgal, če je aku sapo zgubil.

DamijanD ::

"it's ugly but it's functional"

Gregor P ::

Že kot dijaki smo katrco na polno vozil. Tako da je to bil zelo uporaben avto; le da si se med tistim plehom res počutil zelo nelagodno, tako da smo tudi bolj varno vozili zaradi tega :))
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DamijanD ::

pegasus ::


2011 Leaf bo očitno postal clio EVjev :) Poceni, zanesljiv, nadgradljiv.

gruve ::

Ne samo EV Clio, meni je tudi zanimivo to kar pove od sredine pete do osme minute. :) Elektrifikacija se počasi in nezadržno seli tudi v druge sektorje, ne samo v avtomobile.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: PrimoZ_ ()

lufthammer ::

sulaco ::

POčasi bo konec onesnaževanja: https://www.econotimes.com/Hyundai-Moto...

lufthammer ::

Upam, da ločuješ odpadke, polivinil in ostala nesnaga v naravi se mi zdi veliko hujše onesnaževanje. Nafto bodo pa še vedno črpali, tudi kozmetika jo potrebuje... uf, v kaj vse jo prevzaprav predelujemo. Bencina je še najmanj.

DamijanD ::

Na Kosovu pa: "Po navedbah premierja Albina Kurtija so uvozni stroški narasli s 70 evrov za Mwh od lanskega leta na vrtoglavih 515 evrov za MWh. Za državljane Kosova je cena šest centov na kWh, najceneje v Evropi, saj so energenti močno subvencionirani."

Kebo ::

Zahvalite se našim bratom rusom, ki Evropo izsiljujejo z nižjo dobavo plina.

kow ::

DamijanD je izjavil:

Na Kosovu pa: "Po navedbah premierja Albina Kurtija so uvozni stroški narasli s 70 evrov za Mwh od lanskega leta na vrtoglavih 515 evrov za MWh. Za državljane Kosova je cena šest centov na kWh, najceneje v Evropi, saj so energenti močno subvencionirani."


Nenavadne poudarke si dal. V resnici bi moral poudariti "močno subvencionirani". Problem je enostavno rešljiv, naj nehajo subvencionirati energijo.

fikus_ ::

Kebo je izjavil:

Zahvalite se našim bratom rusom, ki Evropo izsiljujejo z nižjo dobavo plina.


Tukaj se motiš! DE noče podpisati papirologijo za severni tok, da bi stekla dobava plina.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Verjetno je razlog, da je nocejo. In je razlog, da Rusi pritiskajo, da se podpise hitro. Itak pa je to najboljsa stvar, ki se je zgodila -> se hitrejsi razvoj tehnologije.

fikus_ ::

Motiš se. Res je, da Rusi želijo čimprejšnji zagon S toka in da pritiskajo, ampak v ozadju se dogaja druga igra. Tudi v interesu DE je, da si zagotovijo energijo, da služijo s prodajo plina, ampak nekdo pravega nekoga stiska za ja*da, da se zadeva zavlačuje.
USA imajo interes preprečit/zavlacevat dobave ruskega plina EU.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Predvsem v EU ni v interesu dobava prevelikega deleza plina iz Rusije. Na zalost je danasnja EU politika popolnoma nesposobna in brezjajcna. Potrebujemo vecji uvoz plina iz ZDA, ze iz geostrateskih razlogov. Imeli smo vec let casa, da kaj ukrenemo, pa nismo nic.

fikus_ ::

Kow, v napačni temi sva za pisanje o plinu!
Zadnje moje pisanje v tej temi o plinu; z zadnjim postom si pokazal, da navijas za dražjo varianto nabave plina. Lej, če si fan USA, me ne gane.
Sem že večkrat pisal, EU se bi morala opreti na svoje vire energije. Tukaj ostane bolj kot ne samo jedrska energija.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Masayoshi ::

Evropo bo lastna neumnost pač pokopala. Zdaj za Nemci svoje jedrske zapirajo tudi Belgijci.

BigWhale ::

Noben ni pisal o tem, da je Tesla nardila recall skoraj pol milijona avtomobilov? A so nas vsi shorterji zapustil al kako? :>

Mike_Rotch ::

FUD

Utk ::

Model 3 je v Evropi letno bolje prodajan od mercedesa c, bmw 3 in audija a4. Zaenkrat še ne skupaj sešteto, ampak tudi to še najbrž pride. In ne, niti noben od teh v suv
izvedbi ni bolje prodajan.
Res kdo misli, da nemcev ne boli, da jih na domačem, bogatem, trgu nekdo prehiteva? 120,000 tesel pomeni tolk manj dragih nemcev. Bolj malo od teh bi kupilo nekega renoja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

europenian ::

Seveda jih boli, ampak se ne sekirajo prevec, ker istocasno prodajajo ICE in EV oni so v prehodni fazi, medtem ko pa tesla prodaja samo EV.
Pravi Nemc si gre jutr po sportnega Verbrennerja.

Nacrt je pocasi in postopoma zmanjsevati ponudbo ICE modelov in istocasno visati izbiro EV modelov. Ce bi lansirali prevec EVjev takoj, bi prehitro padel interes ICEjev.

Tisti s Teslami so tisti, ki potem vsak cent elektrike vpisujejo v excel tabele in imajo po celem dvoriscu solarne panele oz. Elektrohipiji:

pegasus ::

Drži, in takih je veliko premalo.

DamijanD ::

kow ::

Nikol nisem stekal zakaj ljudje padajo na te predstavitvene avtomobile. Saj jih noben ne vozi - so samo reklama za znamko, zakrita kot "predstavitev cool techa".

Invictus ::

pegasus je izjavil:

Drži, in takih je veliko premalo.

Ker seveda je proizvodnja panelov in ostalega sranja za proizvodnjo elektrike brez neke škode...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

sloxl8 ::

A se samo meni zdi, da je tale EQXX spredaj močno podoben Kii EV6 (maska, luči, itd.)? A tile dizajnerji res nimajo več inovativnih idej?

Invictus ::

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: hruske ()

KuntaKinte ::

Kaj bi se zgodilo,če bi bili vsi avtomobili,ki so v Ameriki zaradi snežnega viharja obtičali na cesti 2 dni električni? Kako bi ti ljudje preživeli brez gretja in kakšen kaos bi nastal spravit vseh teh tisoč in več avtomobilov spet na cesto.

a_borlak ::

Električni avto v dvodnevnem viharju s spodobno baterijo zdrži toliko, kot bencinski avto ali še malo dlje. Ker bencinski avto ti bo žrl 1,5l/h, ameriške krave vsaj 2x več, kar pomeni, da boš v 24 urah spraznil vsaj 36l do 70l rezervoarja. Električni, če boš dal gretje na minimum, ti bo porabil recimo okoli 1kW/h, kar pomeni med 24-30kWh v tem času. Se pravi si na boljšem. Še kakšno neumno vprašanje?

KuntaKinte ::

predpostavljaš,da so vsi šli na pot s polnimi baterijami in obtičali v viharju po 1 sekundi

Mike_Rotch ::

Saj tudi ICE nimajo vsi vedno polnega tanka, a ne?

Bistveno je, da baterija v EVju poganja gretje/hlajenje bistveno dlje, kot ti namiguješ.

FireSnack ::

Čimprej prepovedat vsa vozila ki niso vsaj hibridna. Za dizelaše pa nabiti sankcije v obliki brutalno visokih prispevkov. Dizelaši se veliko vozijo in nam svinjajo planet. Sam že 5 let vozim Teslo in nobenih težav potrkam na les.
Preprodajalec NFT umetnin

energetik ::

KuntaKinte je izjavil:

Kaj bi se zgodilo,če bi bili vsi avtomobili,ki so v Ameriki zaradi snežnega viharja obtičali na cesti 2 dni električni? Kako bi ti ljudje preživeli brez gretja in kakšen kaos bi nastal spravit vseh teh tisoč in več avtomobilov spet na cesto.
Kot so ti že razložili, EV s TČ kuri nekje 1kW za ogrevanje in infotainment, dejansko pa še manj ko je kabina ogreta in vklopiš še notranje kroženje zraka (če sediš cel dan na mestu, je vseeno če se rosi). Torej povprečni EV komot zdrži 24h v takih razmerah, novejši s 60kWh+ baterijo še precej dlje. Seveda odvisno od SoC, tako kot fosilec.
Fosilci žrejo malo pod L/h, turbodizli lahko tudi pod 0,5L/h, saj v takem primeru tudi luči ne rabiš, poraba nekaj manjša. Torej ja, fosilec bi znal zdržat kak dan več pri idlanju, če imaš npr. 45L tank.
Je pa neprimerno bolj udobno sedeti 1 dan v EV kot v dizlu, ki nonstop laufa...

KuntaKinte ::

bi rad videl teh uradnih 1kw pri minus 20

energetik ::

Imaš nekje v tej temi link do posnetka, Bjorn na Norveškem v Ioniqu pri negativnih temp. Dobrih 600W mu je žrl HVAC.

a_borlak ::

Ne vem od kje podatek, da ima bencinar samo 0,5l porabe na uro, ker potem ima Ford hudo težavo, meni kaže med čakanjem, ko je temperatura pod 0 na začetku 2,7l/h, kasneje pa okoli 1,5l/h. Iz teh številk sem izhajal.

mertseger ::

sloxl8 je izjavil:

A se samo meni zdi, da je tale EQXX spredaj močno podoben Kii EV6 (maska, luči, itd.)? A tile dizajnerji res nimajo več inovativnih idej?


Ko imaš nekaj 100 različnih avtov na trgu bo vedno podoben nekemu drugemu, bolj ali manj. V tem ne vidim nobenih težav, zakaj odkriva toplo vodo.

sloxl8 ::

Praviš, da bi bilo povsem OK, če bi bili vsi avti videti bolj ali manj podobni eden drugemu. Po čem bi jih pa potem razlikoval, ko bi se odločal za nakup? Po kolonjski prodajalca? Ne govori traparij.

Na svetu je ničkoliko fakultet, šol, studiev in ne-vem-še-česa drugega za oblikovanje. Če je cilj vseh teh, da najdejo univerzalni dizajn, ki bo vsem všeč, naj se sladko je..jo. Nočem dizajnerskega enoumja - če je to cilj, potem ukinimo vse oblikovalske studie in imejmo samo enega svetovnega dizajnerja. Nočem, da so vsi avti podobni eden drugemu, pravzaprav nočem, da ima ista avtomobilska znamka vse avte med seboj podobne (kot so novejši Mercedesi - ne veš, ali je C ali E, kot so zadnji izdelki VAG - vsi imajo bolj ali manj enake zadnje luči, itd.). Hočem, da so različni (in ne samo po velikosti), ker smo različni tudi ljudje.

mertseger ::

A tvoj glavni izbor za nakup avta je kako izgleda?.... Žalostno.... Pa tudi butasta primerjava.. Ali so vsi avti videti bolj ali manj podobni eden drugemu. Niso...... Torej kje je problem.

DamijanD ::

Jaz, ko uporabljam avto, praktično ne vidim kako zgleda od zunaj :D

energetik ::

a_borlak je izjavil:

Ne vem od kje podatek, da ima bencinar samo 0,5l porabe na uro, ker potem ima Ford hudo težavo, meni kaže med čakanjem, ko je temperatura pod 0 na začetku 2,7l/h, kasneje pa okoli 1,5l/h. Iz teh številk sem izhajal.
Ne moreš gledati na začeku, ampak ko je ogret.
Poglej posnetke na yutubu, nekateri TDIji pridejo s porabo celo na 0,3L/h. Ampak to je verjetno z ugasnjenimi lučmi, ventilatorji, vsem kar se da izklopit.

telexdell ::

energetik je izjavil:

Ne moreš gledati na začeku, ampak ko je ogret.
Poglej posnetke na yutubu, nekateri TDIji pridejo s porabo celo na 0,3L/h. Ampak to je verjetno z ugasnjenimi lučmi, ventilatorji, vsem kar se da izklopit.

Izhajaj iz osnov termodinamike. ICE ima izkoristek največ 40%. Ko stoji na mestu in le ogreva kabino ima izkoristek mogoče 20%. Kalorična vrednost dizla je okrog 9,7 kWh/l. Torej 0,3 l/h pomeni, da avtomobil za ogrevanje kabine potrebuje: 10*0,3*0,2= 0,6 kWh. Torej te 60 kWh baterija z uporovnim gretjem lahko ogreva 100 ur. Ča pa imaš TČ s COP npr. 3 pa je ta čas 300 ur.

PS če pa dodamo, da mora ICE poleg ogrevanja kabine poganjati še alternator, da se ne izporazni akumulator in vse skupaj ustavi, pa je EV še v večji prednosti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

O moj bog kako si zabluzil, ICE ima tak izkoristek za pretvorbo termične energije v mehansko, v teoriji je torej 40% mehanske energije in 60% termične. Ampak izgorevanje ni 100% in gre še nekaj v izpuh, poleg tega avto za gretje uporablja samo blok motorja in ne tudi izpuha, pa da je avto železen in energija gre ven čez havbo. Pri električnem PCT grelec ne greje kaj dosti nosa motorja, ker je na takem mestu da greje samo kabino.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
976 / 1133
»»