» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
977 / 980
»»

DamijanD ::

Po drugi strani pa EV mogoče greje tudi baterijo...
Ampak v splošnem z razmeroma polno baterijo 24h zastoj pozimi ne bi smel biti problem. Mislim pa da so v Sloveniji take situacije zelooo redke - sploh ne vem, če smo že imeli več kot 8h zastoj.

Utk ::

Sej tudi na sestanke v Hannover ne hodimo tedensko z avtom, pa vseeno mora tudi najcenejša električna dacia pokrit ta scenarij, drugače je brez veze.

europenian ::

Motece je, da clovek kupi nekaj, kar je dokaj veliko denarja.
Vajeni smo, predvsem mi na podezelju, da 5 minut tankas in vozis 900km oz. 900km sploh ne razmisljas nikol o tem.

Danes pa me hocejo prepricati, da je hitro 15" minutno polnenje "hitro" lol. 15 minut pri dizlu, bi bilo dovolj za 2700-3000km, ce bi tank bil tako velik.

Pol pa pogledas Kio EV6 GT: https://ev-database.de/pkw/1471/Kia-EV6...
Schnellladezeit (40->316 km) 17 min

17 minut za 260ish kilometrov. Pol pa bomo sli s 20 avti na poroko in vecerjo, pa iskali polnilnice na poti do tja in domov, ker pri gostilni imajo samo dve polnilnici. Kaj sele pri kaksnih Termah ipd.

Oktobra sem bil v orhideliji, prakticno vsaka elektricna polnilnica je bila zasedena. Po obisku, ko smo sli nazaj na parkplac, se je sprostila samo ena. Drugje so bli se vedno isti avti sparkirani.
Pa to niti ni bilo veliko obiska za te case.

mertseger ::

Par dni nazaj sem bral eno študijo (oziroma bolj povzetke) enega ameriškega inštituta iz leta 2015. Za izdelavo ene baterije ca.75 kWh (500 kg baterija) je glede na vsebnost kovin, ki jih ima in povprečja izkopa materiala za prdobivanje teh kovin potrebno izkopati v povprečju 150 tisoč kubičnih metrov materiala da se vse to pridobi. Meni se je zdela to kar huda cifra. V tem je seveda vštet tudi material, ki ga je potrebno odkopati, da do teh najdišč sploh prideš. No cifre so zapisane od-do odvisno od nahajališč ampak to je bilo kot povprečje.

roCkY ::

Ta cifra je po logiki povsem nemogoča. Si kaj ISO in imperialne enote pobrkal? Ali kake ničle narobe "poskeniral".
Morda velja za kako redko zemljino, ki se jo rabi v gramih?

150k kubikov po 2,5 toni recimo je 375k ton. Će to premakneš le za 3 km s klasičnim 25 tonskim tovornjakom je to 45000 km. cca. 35 l/100 km porabe za tako kratko furo...
strošek tega je ... več kot je vredna Tesla brez nakladanja materiala...

mertseger ::

Ne napisano je bilo sicer 500 tisoč pounds kar je 250 k ton pa računal sem da je da je kubični meter zemlje v kateri je kamenje ca 1,7 tone kar potem znese ca 150 tisoč m3.

Ja sej če imaš ta velke tovornjake ki vozijo po dobrih 300 ton rude je to 800 tovornjakov. To ne moreš nikoli v ceno baterije spravit pa tudi če jih samo na mestu obračaš. Prokleti američani ko ne poznajo številk :)))

Stone, crushed weighs 1.602 gram per cubic centimeter or 1 602 kilogram per cubic meter, i.e. density of stone, crushed is equal to 1 602 kg/m3. In Imperial or US customary measurement system, the density is equal to 100 pound per cubic foot [lb/ft3], or 0.926 ounce per cubic inch

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mertseger ()

pegasus ::

mertseger je izjavil:

Ne napisano je bilo sicer 500 tisoč pounds kar je 250 k ton
;((Še enkrat preveri svoje enote ...

Okapi ::

mertseger je izjavil:

Ne napisano je bilo sicer 500 tisoč pounds kar je 250 k ton

Tisti k daj stran pri tonah, bo bolj prav.;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

mertseger ::

Ja vidim da mi je mal "ušlo" my bad:|, za faktor tisoč se pa nisem že 20 let zmotil pa še takrat je šlo za mikro namesto nano.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mertseger ()

pegasus ::

Evo, posrečen timing ... stari ima enega rudarja na podcastu:

Predebatirata cel kup zanimivih tem okrog rudarjenja.

Invictus ::

telexdell je izjavil:


Izhajaj iz osnov termodinamike. ICE ima izkoristek največ 40%. Ko stoji na mestu in le ogreva kabino ima izkoristek mogoče 20%. Kalorična vrednost dizla je okrog 9,7 kWh/l. Torej 0,3 l/h pomeni, da avtomobil za ogrevanje kabine potrebuje: 10*0,3*0,2= 0,6 kWh. Torej te 60 kWh baterija z uporovnim gretjem lahko ogreva 100 ur. Ča pa imaš TČ s COP npr. 3 pa je ta čas 300 ur.

PS če pa dodamo, da mora ICE poleg ogrevanja kabine poganjati še alternator, da se ne izporazni akumulator in vse skupaj ustavi, pa je EV še v večji prednosti.

Sam je izračun napačen, ker se ICE ogreva iz tistih 60% izgub, ne oiz 40% izkoristka >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

lufthammer ::

nejc_nejc ::

lufthammer je izjavil:

Namesto baterij:
https://www.hyundai.co.uk/new-cars/nexo

prava smer :)

pegasus ::

Da, za akademski projekt. Ker to je samo četrtina cele zgodbe ... Recimo da je druga četrtina (proizvodnja vodika iz presežkov sonca in vetra) že nekako teoretično na voljo, druga in tretja - transport in skladiščenje - nista. In zadeva brez vseh kosov ne funkcionira.

nejc_nejc ::

Kaj pa pumpa v Lescah?

Truga ::

BigWhale je izjavil:

Noben ni pisal o tem, da je Tesla nardila recall skoraj pol milijona avtomobilov? A so nas vsi shorterji zapustil al kako? :>

still love the car

telexdell ::

Invictus je izjavil:


Sam je izračun napačen, ker se ICE ogreva iz tistih 60% izgub, ne oiz 40% izkoristka >:D.

Pa del od tistih 60% gre potem ven skozi auspuh, pa skozi hladilnik, pa skozi havbo tak da za gretje kabine ostane koliko? Več kot 20%? Pa četudi bi ostalo vseh 60% si v EV še vedno dlje na toplem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

hruske ::

nejc_nejc je izjavil:

Kaj pa pumpa v Lescah?

Pumpa v Lescah se izogne transportu tako, da dela vodik na lokaciji.

Pumpa v Lescah se izogne skladiščenju tako, da vodika ne skladišči. Večino časa namreč stoji in čaka nepripravljena. Odjem je tako majhen, da se moraš za tankanje naročit, sicer prideš pred prazno črpalko.

Ker dela vodik po naročilu, to pomeni tudi, da se vodik ne dela iz viškov električne energije.
Rad imam tole državico. <3

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske ()

pegasus ::

V praksi zadeva ne deluje: https://cleantechnica.com/2022/01/11/fr...

energetik ::

telexdell je izjavil:

Invictus je izjavil:


Sam je izračun napačen, ker se ICE ogreva iz tistih 60% izgub, ne oiz 40% izkoristka >:D.

Pa del od tistih 60% gre potem ven skozi auspuh, pa skozi hladilnik, pa skozi havbo tak da za gretje kabine ostane koliko? Več kot 20%? Pa četudi bi ostalo vseh 60% si v EV še vedno dlje na toplem.

- Večino časa ICE _nima_ 40% izkoristka (razen Toyota hibrid).
- Sploh pri idlanju (zastoj v snežnem metežu) ima izkoristek v totalnem podnu, bolj tam okoli 15% če že.
- pri idlanju gre večina odpadne toplote v hladilno tekočino (so na netu študije in meritve) in torej za gretje kabine. Skozi hladilnik gre samo, če je toplote preveč tudi za gretje kabine.
- ICE je torej pri idlanju zelo učinkovita peč na bencin/dizel

krucymucy ::

Skozi izpuh tudi ne gre nic?
Tistih 0,6l/h je bolj tako, informativno. Iz izkusenj pravim da porabi vec. VAG dizel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

energetik ::

krucymucy je izjavil:

Skozi izpuh tudi ne gre nic?
Tistih 0,6l/h je bolj tako, informativno. Iz izkusenj pravim da porabi vec. VAG dizel.
Saj ti pravim, skozi izpuh gre pri idlanju majhen %, ki se veča z obrati in z navorom mašine.
Poglej si posnetke na jutubu, najdeš tudi primere s 0,3L/h, mislim da 1,6TDI ali nekaj podobnega. Poraba na mestu je precej odvisna od velikosti motorja in tudi od priključenih porabnikov (luči, radio, ventilacija).

Torej ICE s polnim tankom načeloma zdrži več časa v snežnem metežu kot EV z baterijo 60kWh. Ampak je pa v EV sedeti precej bolj udobno, saj ni vibracij in emisij, v njem lahko tudi kampiraš pozimi, ne da bi se bal da se boš zagiftal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

pegasus ::

Zelo lepo povedano:

Ti ljudje vedo, kam piha veter ... Današnji avtomobilski proizvajalci so še vedno z glavo v pesku, tudi če že imajo EVje v ponudbi.

energetik ::

Ali pa ima ta model glavo v pesku? Daj no, tistih par celic, ki jih stlačiš na EV, je bolj marketing, kot kaj resnega. Daj malo si izračunaj, koliko energije lahko na ta način prejmeš letno pri povprečni uporabi v npr. LJ-kotlini.

nejc_nejc ::

a je.. ga
sem se nadejal bolj osebno primerne oblike vožnje
saj bo neki na to temo, pač mal kasneje

pegasus ::

Ko "old greybeards" delajo projekcije v prihodnost na podlagi minulih 100 let zgodovine:

Fascinanten pogovor ... poslušajte in se čudite.

krucymucy ::

energetik je izjavil:

Ali pa ima ta model glavo v pesku? Daj no, tistih par celic, ki jih stlačiš na EV, je bolj marketing, kot kaj resnega. Daj malo si izračunaj, koliko energije lahko na ta način prejmeš letno pri povprečni uporabi v npr. LJ-kotlini.

600kWh na 2,5m2 letno.
Prakticno poleti lahko dobis tam do 5kWh na dan in imas prakticno pokrito dnevno razdaljo tam do 30km. Pisem za avto. Avtocikel pac je se veliko bolj ucinkovit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:


Fascinanten pogovor ... poslušajte in se čudite.


Kaj je pa bistvo debate? Samo EV vs ICE ali vec? Ker Sandy prevec rad rine v debate, ki jih ne razume in tam ga je precej mucno poslusati. Avtonomna voznja, software defined vehicle in podobne teme so pac izven njegovega dosega in hkrati so to tudi teme kjer bo res prislo do revolucije, medtem ko je sam pogon precej manjsa stvar. Skoda ene ure, ce je spet zasel tja, hkrati pa tudi vprasanje kaj lahko potem sploh ponudi na to temo, ce ni sel tja, zato vprasam...

Zgodovina sprememb…

Truga ::

boomerji so nam v 80ih oblublal letece avte, nikakor jih ne jemat resno :D

europenian ::

pegasus je izjavil:

Zelo lepo povedano:

Ti ljudje vedo, kam piha veter ... Današnji avtomobilski proizvajalci so še vedno z glavo v pesku, tudi če že imajo EVje v ponudbi.
V katerem delu posnetka pa govori o oblacnem vremenu v Europe, ko je tut po kak teden ali dva oblacno? A potem ne gremo v Los Angeles na izlet?
Tam pri 9:50 je neki rekel, how does it work in practice, pa sem mislil, da bo rekel, zdaj pa gremo iz londona sred oktobra na izlet, al pa malo po gozdu, malo po juzni strani hribov ob soci na oblacen dan ali pozimi.
Potem pa vidim, da je za njega practice, puscava v Los Angeles in vsak dan sije sonce xD
Nevem, ce ga nebi poklical zdle, da prezivi kak teden v Evropi, ko ze 3 dni prakticno dezuje en za drugim.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Lightyear je nizozemski in svoje številke načrtujejo z nizozemskim vremenom.

europenian ::

pegasus je izjavil:

Lightyear je nizozemski in svoje številke načrtujejo z nizozemskim vremenom.

Ja saj, zato pa omenja Los Angeles in San Francisko v posnetku ane, furajo po progi na soncu, kjer niti jebene sence ni od drevesa, hriba, blokov... Niti megle ni, pa ponoci tudi ne.

Pol pa bi naj povedal, kak je to, ko je vremenska napoved netipicno Los Angeles - dezela sonca.

J.McLane ::

Vprašanje je samo eno? koliko to podraži avto, če se te celice šopa po tekočem traku praktično zastonj, potem res ni nobene dileme. Vsak plus ki pride od sonca je dobrodošel, kar se energetske učinkovistosti tiče. Seveda se pa na to ni za zanašat. Worst case pozimi je bo pač doseg enak kot da tega nebi bilo. Torej benefit je energetska učinkovistos, na minimalni doseg, ki ga uporabnik hoče imeti pa to ne vpliva.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

europenian ::

Lej za 30.000 ti obljubljajo, da sonce sije vsak dan, za vsakim hribom in cez celo zimo tudi, ce je oblacno in tudi ponoci. Malo sarkazma pac.
Pol pa bi ti se za 30 jurjev uturili se manjso baterijo, pa te prepricajo, da ja saj pa manjso napolnis prej xD

Upam samo, da se proizvajalci telefonov ne spomnijo tega, da ti dajo notr 1000mah baterijo v telefon za jurja in pa soncne celice na zadnjo stran telefona z enakim PRom, ja saj pa bos hitreje nafilal 4x manjso baterijo xD No shit sherlock, sam to pa ti ne pove, da bos filal nonstop, kot da imamo casa na pretek za filanje in ustavljanje za vsak drek.

PS: Pol pa imas telefon s mickeno baterijo in naokoli laufas z 20.000mah powebankom in preprogo s celicami /s

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Marketing zna zjebat popolnoma legit zadevo, to se strinjam. Danes je elektrika prepoceni, da bi bil argument da dobiš 5.000 (na pamet) km zastonj kilometrov letno kaj vreden, žal je tako. Zato se marketing začne izmišljat zadeve izven teh okvirov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

krucymucy je izjavil:

energetik je izjavil:

Ali pa ima ta model glavo v pesku? Daj no, tistih par celic, ki jih stlačiš na EV, je bolj marketing, kot kaj resnega. Daj malo si izračunaj, koliko energije lahko na ta način prejmeš letno pri povprečni uporabi v npr. LJ-kotlini.

600kWh na 2,5m2 letno.
Prakticno poleti lahko dobis tam do 5kWh na dan in imas prakticno pokrito dnevno razdaljo tam do 30km. Pisem za avto. Avtocikel pac je se veliko bolj ucinkovit.
Kaj me zanima letno povprečje? Poleg tega si vzel, kot da je avto vedno parkiran na sončni legi.
Moj kalkulator pa pravi, da sredi zime horizontalna površina prejme 1,5-2kWh/m2/dan. Pomnoži to z izkoristkom panelov, pa dobiš potem da ti bo energije zadosti morda za TČ na poti na šiht :)) Seveda ob veliki predpostavki, da je sploh kaj sonca. Pri nas cel december sonca praktično nismo ugledali, če pa že je, moraš vedeti da so pozimi sence dolge in večina vozil parkirana v senci ali pod nadstreškom. Skratka - brez veze.
Je veliko bolje ta denar za celice na avtu investirati v celice na bajti, kjer so optimalno postavljene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

J.McLane ::

Zakaj nihče ne naredi avtomatskega senčnika za vetrobransko steklo, ki je lahko tudi solarni panel. Tako si povečaš površino za PV pa še avto se ti ne pregreva tako zelo na soncu. Win-win.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

sloxl8 ::

Mogoče zato, ker je prepustnost svetlobe sončnega panela majhna, pa bi nekako zmanjšala osnovno funkcionalnost vetrobranskega stekla - videti promet pred avtom?

Ideja sicer - ko bodo začeli delati (dovolj) prosojne panele - ni slaba.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sloxl8 ()

J.McLane ::

Morda nisem dovolj jasen, avtomatski električni senčnik bi se seveda aktiviral ko je avto parkiran. Če imamo električne strehe in električna ogledala, kako težko je še eno plato zapelat iz strehe na vetrobransko okno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

... to mora biti kar draga menjava, če se poškoduje. In vetrobranska stekla se kara rada poškodujejo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mn ::

pegasus je izjavil:

Zelo lepo povedano:

Ti ljudje vedo, kam piha veter ... Današnji avtomobilski proizvajalci so še vedno z glavo v pesku, tudi če že imajo EVje v ponudbi.


Cel kup marketing boolshit-a. 440 milj s 60kwh baterijo na testnem poligonu ni primerljivo z uporabo na resnični cesti. Torej so umetno doseg močno podaljšali. Recimo hiter google search za hypermiling ter Tesla in ID3 najde sledeče:

Tesla model 3: 606 mi z 66kwh porabljenimi.
ID3: 330 milj z 60kwh baterijo

Oboje na javnih cestah, kjer je težje dobiti dobre rezultate.

V luči tega je potrebno tudi upoštevati tistih mislim da 40 milj pridobljenega dosega s sončnimi celicami dnevno. Na cesti bi bilo to verjetno pol manj, ampak itak ne povejo nobenih konkretnih številk, ker jih je težje zaspinati v svojo smer.

Potem tisti del, da ne potrebujemo infrastrukture. 100 miljard prihranjenih, ker ni potrebno infrastrukture nadgrajevati. Ja seveda. Od kje - ker bodo celice proizvedle elektriko?

Mislim, da je nekdo predvsem zelo dobro preučil knjigo How to lie with statistics.

Ampak vseeno, delajo dobre stvari ne rečem, peljejo stvari v pravo smer, ampak mi pa gre na živce vse to laganje in izkrivljanje resničnosti.

Machete ::

Malo o.t., mi zna kdo približno reči koliko KG ca. bi tale igrača lahko vlekla (prikolica+tovor)?
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Tip motorja: enosmerni elektromotor DC 48V-4KW z bakrenimi rotorji
Napetost: 48V
Baterije: 4x UCG ULTRACELL, 12V / 100Ah
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S10+

codeMonkey ::

190 KG

Me je zanimalo iz firbca, ampak tastar, hitreje najdes manual preko iskalnika, kot napises komentar tukaj :)

https://www.aspgroup.eu/download/Linhai...

Zgodovina sprememb…

Machete ::

Nikoli ne bi pomislil, da imajo te čunga igrače manual. Hvala za odgovor.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S10+

lufthammer ::

Potem tisti del, da ne potrebujemo infrastrukture. 100 miljard prihranjenih, ker ni potrebno infrastrukture nadgrajevati.

Na filmčku imaš lep primer urejene infrastrukture:

Machete ::

Ali obstaja kak pameten džipek EV? 4x4 verjetno samo dragi 2 motorni modeli? Gre za 2. avto, ne bi rinil v drage sfere ala BMW tnx.
Kak namig bo super, saj grem googlat, samo, da kaj ne zgrešim. Hvala.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S10+

J.McLane ::

Nope, edino kakšen hibrid bi bil poceni, EV tudi rabljen ne bo poceni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Machete ::

Dejansko nič pametnega za offroad + civil use Tole je še najbližje https://m.mobile.de/auto-inserat/jeep-r...
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S10+

pegasus ::

Še EE majster se je spravil na zimski izlet čez kontinent, da poroča o realni situaciji:

Bottom line: nič dramatičnega, nič bistveno drugačnega kot v poletnih temperaturah. Odkril je nekaj trikov, ki jih recimo Bjorn že leta prakticira. No, saj počasi se bo ves svet naučil ...

a_borlak ::

Daj prosim napiši, da ne gledam celega videa.
««
977 / 980
»»