» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
975 / 1132
»»

Utk ::

Na nobenemu ni treba menjat na 10. Živimo v demokraciji, lahko menjaš kadar češ.

europenian ::



Upam, da bo cez 5 let kaj podobnega v vecji izbiri.

Utk je izjavil:

Na nobenemu ni treba menjat na 10. Živimo v demokraciji, lahko menjaš kadar češ.



Pa ja recimo, pol tle menjas pac tut na 30k, vsak avto zdrzi garancijo dandanes.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

Mike_Rotch je izjavil:


Pri BMWju 5 imaš 5 let garancije in zastonj servise. Strošek 0 :)

Seveda pa je zaradi takšne garancije cena avtomobila za kar nekaj % nižja.


Upsss... je res nižja?!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

europenian ::

Pa kaj ti bo garancija, itak potem najdejo 1001 izgovorov, da je uporabnik kriv.

Naj dajo tovarnisko eno leto, ostalo pa po izbiri proti doplacilu.

Mike_Rotch ::

Kakšen servisni interval pa ima bmw v teh petih letih?


Po pravici povedano ne vem :) Trenutno mi piše, da je naslednji servis Novembra 2023 oz. čez 30.000km, s tem, da je bil ta mesec na servisu.

Očitno na 1 leto ali 30k, kar je prej.

Ja, ko pa gre garancija pa lepo odpreš denarnico in plačaš za vse nazaj...


Možno. Nimam ravno namena obdržati avta veliko dlje. Pa tudi strošek servisa v resnici ni visok.

1,8, da ne govorimo 2,0, je vseeno malo drugač. Pri 130 prede pri 1800 obratih in to je to. Neslišno.


1.5 turbo je ja. 100kW in 220nM navora pri 1250 obratih. Tudi brez pomoči elektrike se da normalno slediti prometu.

Seveda pa je zaradi takšne garancije cena avtomobila za kar nekaj % nižja.


38 jurjev za novega definitivno ne bi dal. Slabih 21k za manj kot 3 leta starega s 30.000 kilometri se mi je zdel pa kar dober deal.

nicksonn ::

Utk je izjavil:

To imaš še 1,5 motor?
1,8, da ne govorimo 2,0, je vseeno malo drugač. Pri 130 prede pri 1800 obratih in to je to. Neslišno.

Ni težava hrup do nekje 3000rpm. Tudi prius2 gre kdaj 130 pri 1500rpm. Če je kakšen rahel klanec dol oz upočasnjuješ. Povprečno je pri 120kmh cca 2000rpm. Kar je dizel-like. Pač rabi tistih 20-25kW za premagat upor in to je ravno tam nekje.

Težava je kakršenkoli klanec na AC, ko sem se peljal prvič po vipavski AC proti gorici sem videl, da to sploh ni ravno. Z dizlom tistih rahlih vzpetin sploh ne opaziš. Avto je pač zelo prešvoh za tistih 1400kg.

Sem sprobal tudi aurisa 1.8 in 2.0, vendar le za kakšne pol ure. Iskreno rečeno, sem mislil, da gre bolj. Saj avto ni počasen, ampak ne da občutka hitrosti. Pač pohodit ga moraš, sej tudi prius2 ni polž, če si vedno pedal to the metal. Ampak to avtu ne usteza, enostavno ni tak karakter.

Pri teh HSDjih je pač najbolj zabaven del podirati rekorde nizke porabe.

Prej je bilo omenjeno, da toyotini hibridi ne rabijo večje baterije. Se ne strinjam, predvsem rabijo močnejšo (prius 2= 20kW, auris 2.0 = ~27kW), bi pa meni osebno prav prišla tudi 2x večja. Imam kar nekaj klancev v okolici in se baterija prehitro popolnoma sprazni (nakar jo začne na silo polnit, avto nadaljuje po polžje), ko grem dol pa že na polovici popolnoma napolni.

Pomoje ob priliki nadgradim na Ampero. Tam je avto v osnovi električar, tako da ne manjka električne moči, predvsem navora.
x n!

redtech ::

Prius Prime ima 8.8 kWh
Ampera ima 16.3 kWh na uporabo do 10,6 kWh

Nevem, če se splača avto menjat za 2kWh, ima pa Ampera 110 KW motor, ki gre full EV do 170 km/h.

msms ::

Horas ::

8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

hojnikb ::

Mike_Rotch je izjavil:

Kakšen servisni interval pa ima bmw v teh petih letih?


Po pravici povedano ne vem :) Trenutno mi piše, da je naslednji servis Novembra 2023 oz. čez 30.000km, s tem, da je bil ta mesec na servisu.

Očitno na 1 leto ali 30k, kar je prej.

Ja, ko pa gre garancija pa lepo odpreš denarnico in plačaš za vse nazaj...


Možno. Nimam ravno namena obdržati avta veliko dlje. Pa tudi strošek servisa v resnici ni visok.

1,8, da ne govorimo 2,0, je vseeno malo drugač. Pri 130 prede pri 1800 obratih in to je to. Neslišno.


1.5 turbo je ja. 100kW in 220nM navora pri 1250 obratih. Tudi brez pomoči elektrike se da normalno slediti prometu.

Seveda pa je zaradi takšne garancije cena avtomobila za kar nekaj % nižja.


38 jurjev za novega definitivno ne bi dal. Slabih 21k za manj kot 3 leta starega s 30.000 kilometri se mi je zdel pa kar dober deal.

Nova F30 318i se je malo pred izidom g20 prodajala za kakega jurja vec.
#brezpodpisa

Mike_Rotch ::

A to je relevanten podatek?

hojnikb ::

Mja, sedaj ne, k si ga ze kupo. Also, ne zelis si 30kkm servisnih intervalov, če bi rad da ti ta B38 mlinček s kitajske zdrzi še kaj več k garancijo :)
#brezpodpisa

Mike_Rotch ::

Tudi prej je bilo povsem vseeno za koliko se prodaja osnovna 318i, ker je ne bi kupil v nobenem primeru.

Ne vem kako točno je RWD limuzina s 100kw bencinskim motorjem alternativa majhnemu 4wd enoprostorcu s 160kw in elektromotorjem.

energetik ::

nicksonn je izjavil:

Utk je izjavil:

To imaš še 1,5 motor?
1,8, da ne govorimo 2,0, je vseeno malo drugač. Pri 130 prede pri 1800 obratih in to je to. Neslišno.

Ni težava hrup do nekje 3000rpm. Tudi prius2 gre kdaj 130 pri 1500rpm. Če je kakšen rahel klanec dol oz upočasnjuješ. Povprečno je pri 120kmh cca 2000rpm. Kar je dizel-like. Pač rabi tistih 20-25kW za premagat upor in to je ravno tam nekje.

Težava je kakršenkoli klanec na AC, ko sem se peljal prvič po vipavski AC proti gorici sem videl, da to sploh ni ravno. Z dizlom tistih rahlih vzpetin sploh ne opaziš. Avto je pač zelo prešvoh za tistih 1400kg.

Sem sprobal tudi aurisa 1.8 in 2.0, vendar le za kakšne pol ure. Iskreno rečeno, sem mislil, da gre bolj. Saj avto ni počasen, ampak ne da občutka hitrosti. Pač pohodit ga moraš, sej tudi prius2 ni polž, če si vedno pedal to the metal. Ampak to avtu ne usteza, enostavno ni tak karakter.
Sori jaz tudi v Corolli AC klanca ne opazim. Ker imam praktično vedno na tempomatu. Hitrost se ne spremeni. Kaj dela z ICE, me pa ne zanima, zato je računalnik sprogramiran.

Sicer pa se vedno dela neke primerjave z dizlom. Ki gre baje s 2000 rpm v Vrhniški klanec s 180km/h. Saj verjetno gre, ampak kakšen 3,0 TDI. Dajte primerjat primerljivo. Toyoto 1.8 z npr. TDIjem 1.6.

b3D_950 ::

Obstaja kakšen Rpi projekt ali kaj podobnega, kjer bi bindal throttle pedal na Rpi za custom engine noise/sound? Verjetno bi potreboval še hitrost vozila+TP signal. Sicer vem da obstaja factory preseti, samo verjetno je vse zaprto za modifikacije.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

DamijanD ::

RL izkušnje:
Občinski Zoe (prostofer) je v ponedeljek naredil 206km (pol AC (~115kmh), pol regionalka/mestna - 2x do Lj) in ob tem iz 100% prišel na 17%. Ob 7ih zvečer se je priključil na polnjenje in do 9ih zjutraj (torej 14h) se je napolnil samo do 51% - je bilo pa to noč dokaj hladno (skoraj -8). No takrat je šel avto ponovno do LJ in nazaj in končal s 13%.

Prebral, da pride 2023 električna astra. A kdo ve a bo enake oblike kot ice ali bo astra samo po imenu?

J.McLane ::

Na kakšnem polnilci? Šuko 10A?

Pri nas ima občinski prostofer Zoe namensko polnilnico.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

roCkY ::

DamijanD je izjavil:

RL izkušnje:
Občinski Zoe (prostofer) je v ponedeljek naredil 206km (pol AC (~115kmh), pol regionalka/mestna - 2x do Lj) in ob tem iz 100% prišel na 17%. Ob 7ih zvečer se je priključil na polnjenje in do 9ih zjutraj (torej 14h) se je napolnil samo do 51% - je bilo pa to noč dokaj hladno (skoraj -8). No takrat je šel avto ponovno do LJ in nazaj in končal s 13%.

Prebral, da pride 2023 električna astra. A kdo ve a bo enake oblike kot ice ali bo astra samo po imenu?

https://europe.autonews.com/latest-laun...

še mal preber

zgleda da bo kmalu EV-jev kot listja in trave

Od kod bodo baterije? V Srbiji je prava mala vojna ker folk nasprotuje odprtju rudnika litija multinacionalki. Trenutno so v fazi sprejemanja zakona, ki bi omogočel razlastitev lastnikov zemljišč. Nekje sem slišal da imajo odkupljenih le cca. 22% potrebnih zemljišč. Študije na okoljske vplive pa nevladne praktično vse zavračajo umestitev v prostor.

En vir. Nisem dosti drugje iskal novic. Kolk je ta kanal realen pojma nimam. Je pa kar nekaj prispevkov na to temo v zadnjem tednu...

TESKAn ::

V Srbiji je prava mala vojna ker folk nasprotuje odprtju rudnika litija multinacionalki.

Verjetno glede na izkušnje, ko multinacionalke privatizirajo dobiček in socializirajo okoljske probleme.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

roCkY ::

"super reklama za EV"
Renault ZOE Euro NCAP 0 točk
https://siol.net/avtomoto/novice/zdi-se...

Gregor P ::

A to jih delajo za kitajski trg potem?:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

TESKAn je izjavil:

V Srbiji je prava mala vojna ker folk nasprotuje odprtju rudnika litija multinacionalki.

Verjetno glede na izkušnje, ko multinacionalke privatizirajo dobiček in socializirajo okoljske probleme.

Bolj so izkušnje, da so se omastili le eni politiki, drugi pa bi se tudi radi. Pol pač nahujskajo ljudi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

roCkY ::

Ta vidik, ki ga omenjaš je sigurno prisoten. Misim pa, da v tej situaciji ni prevladujoč.

6 kvadratnih kilometrov osnovnega objekta (če sem prav pobral se govori o cca. 600-650 ha odkupa zemljišč) kar ni nekaj malega v prostoru. Niti pa ni tako zelo veliko po drugi strani. Vpliv izven samega objekta?

Postavi to nekam v svojo bljižino. Ali do 20 km stran. Nič ne veš kako bo zadeva potekala tekom eksploatacije ker reference nimaš nobene...

Wrop ::

Gregor P je izjavil:

A to jih delajo za kitajski trg potem?:P


Jeklo so zamenjali za puter, sodeč po doseženih zvezdic.
Sicer pa resno. Kako lahko v osmih letih isti model avta pride iz 5 zvezdic na 0 zvezdic? Smešno.

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

pegasus ::

Wrop je izjavil:

Kako lahko v osmih letih isti model avta pride iz 5 zvezdic na 0 zvezdic?
Enostavno, standardi se vsako leto spreminjajo.

BigWhale ::

Dejte mir s tem rudnikom in ugibanjem kaj in kako naj bi te stvari pocel potencialni lastnik.

pegasus ::

Fascinantne informacije iz Utrechta:

Načrtuješ, razviješ, postaviš, stestiraš in prodajaš izkušnje naprej po svetu.
Ampak kako že? Pri nas se to ne splača?

a_borlak ::

Aja, Dacia Spring - bo krasen službeni avto, za dostavne službe po mestu, itd, za kaj več pa težka. Ok, za krajšo vožnjo v službo, če nimaš veliko avtoceste in nobenega hriba, za vse ostalo pa raje Twingo, kljub malo manjši bateriji. Tistih 35kW je hudo podhranjenih, celo v Citroenu C-Zero, ki je imel podobno močan motor je slednji dal več od sebe. Skratka, pojdite si pogledat kraljestvo plastike in neizkoriščenega prostora, ampak za ceno 14k se meni zdi predrag špas. 10, 11k max.

Mike_Rotch ::

Kolikor vidim je Dacia Spring 190kg lažja od C-Zero in 260kg lažja od Twinga. To, da je počasna sicer ni nobena skrivnost. Ampak dvomim, da bo to kupce pretirano motilo.

kow ::

Ce ne mores normalno na obvoznico, se za lj ni uporabno. Je kvecjemu za kaksno staro mamo. Ce nabijes ceno izdelave za 1-2k evrov, bi dobil precej spodobnejsi avto. Samo potem ne bi zadostil povprasevanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

ce se folk fura z clio 1.2 8v normalno, se bo tut z springom
#brezpodpisa

J.McLane ::

Sigurno ni nekaj v čemer bi se želel furat, ampak če drugega nebi bilo pa brez najmanjšega problema grem z njim na avtocesto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

IL_DIAVOLO ::

Zanimivo, dacia spring in renault zoe s katastrofalnimi izidi na crash testu. Prevec poudarka na elektrifikaciji?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

kow ::

Ce prav pomnim, tale Spring rabi do 100km/h cirka 19s. Clio 1.2 sem si lastil, pa ce prav pomnim, je bil precej bolj zivahen. Spring se zdi presvoh za varno avtocestno voznjo.

sloxl8 ::

kow je izjavil:

Ce prav pomnim, tale Spring rabi do 100km/h cirka 19s. Clio 1.2 sem si lastil, pa ce prav pomnim, je bil precej bolj zivahen. Spring se zdi presvoh za varno avtocestno voznjo.

Po EV database ima 15s do 100km/h.
Veliko bolje kot katrca, ki je imela 26 do 100 in končno 120km/h. Sic, kam smo prišli, da se sodobni avti komaj kosajo s 40 in več starimi.

kow ::

Ne smes primerjati neprimerljivo. Spring je nisni avtomobilcek, bolj kot avto. Bolj zanimivo bi bilo videti evropsko elektricno Dacio s kaksnimi 200-300kg vec.

sloxl8 ::

Avzo je avto. Vozilo za transport oseb in tovora od točke A do B. Pogonski agregat je v tem primeru irelevanten. Proizvajalec je isti. Ergo, lahko primerjam.

Pred 40 leti so se manj premožni vozili s katrco, danes (in jutri) se bodo z Dacio. Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.

pegasus ::

sloxl8 je izjavil:

Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.
Odvisno kako meriš. Meni se zdi, da je evolucija tu naredila velike skoke naprej, predvsem z vidika učinkovitosti teh vozil. Vem vem, učinkovitost ne zanima nikogar ... zato pa smo tu kjer smo in počasi izumiramo.

Utk ::

sloxl8 je izjavil:

Avzo je avto. Vozilo za transport oseb in tovora od točke A do B. Pogonski agregat je v tem primeru irelevanten. Proizvajalec je isti. Ergo, lahko primerjam.

Pred 40 leti so se manj premožni vozili s katrco, danes (in jutri) se bodo z Dacio. Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.

Se sploh ne strinjam. S katrco so res vozili reveži, s to dacio danes se pa reveži ne bojo vozili. Takrat ni bila sramota biti tako reven, da imaš katrco, danes pa je. Danes si revež za 6 jurjev kupi starega passata ali bmw 3, pa mu ostane še 5 jurjev. Ki jih itak nikoli ni imel. Najbolj pomembno pa je, da potem ne pozabi it na internete pisat kako beden avto je dacia...čeprav niti za njega nima.

kow ::

sloxl8 je izjavil:

Avzo je avto. Vozilo za transport oseb in tovora od točke A do B. Pogonski agregat je v tem primeru irelevanten. Proizvajalec je isti. Ergo, lahko primerjam.

Pred 40 leti so se manj premožni vozili s katrco, danes (in jutri) se bodo z Dacio. Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.


Okej, lahko primerjas, ni pa smiselno. Avto ni avto. Drugace nihce ne bi kupil mercedesa in bi se vsi vozili v daciah. To v resnici ni "prava Dacia", saj je kitajski avto. Tudi ni avto za manj premozne (v Slo). Ti se danes vozijo v Sanderih, Dusterjih, Cliotih, Oplih ipd. (ali pa rabljenih avtomobilih)

Kakorkoli, dobrega EV za mnozice pac ne bos videl, ker jih ne morejo izdelati dovolj, ker ni baterij. Trg EV gre od spodaj in zgoraj hkrati, proti sredini.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mike_Rotch ::

Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.


Seveda je imela katrca Apple Carplay, remote klimo/ogrevanje, avtomatski menjalnik...

kow ::

Osebno mislim, da je tale Spring slab dolgorocen nakup, ker bos v podobni cenovni kategoriji v nekaj letih videl precej boljsi avto. Pol vrednosti bo avto izgubil zelo hitro.

Utk ::

To ni avto, ki ga bi čez 3 leta prodaval, tako da te to nima kaj skrbet. To si kupi stara mama pred penzionom, in za 15 let je dobra.

kow ::

Se vedno je bolje, da stari mami kupis rabljenega cliota za jurja. Pa naj ga vozi se 3 leta, potem pa gres na Spring. Ce gre za racunico, seveda.

Utk ::

Zakaj, kater električni se je v zadnjih 10 letih bistveno pocenil? Ostali so se podražali, električni pocenili pa not so much.

kow ::

Govorim o rabljenih vozilih. Pocenili so se tisti, ki so jih izdelali v resnih stevilkah. Leaf recimo, ali pa Zoe. Pa se ti, se niti niso proizvajali v "resnih" stevilkah. Koliko Springov letno mislijo narediti, sicer ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MrStein ::

pegasus je izjavil:

sloxl8 je izjavil:

Evolucija vozila za manj premožne je bila v 40 letih zelo slaba.
Odvisno kako meriš. Meni se zdi, da je evolucija tu naredila velike skoke naprej, predvsem z vidika učinkovitosti teh vozil. Vem vem, učinkovitost ne zanima nikogar ... zato pa smo tu kjer smo in počasi izumiramo.

Seveda zanima. Ena od prvih vprašanj pri avtu je "koliko pije"?
Če ne prvi dan, pa drugi.

Čeprav po drugi strani, v članku o aerodinamiki osebnih vozil, so proizvajalci komentirali "dobre aerodinamike ne proizvajamo, ker ni povpraševanja po tem" ... Bog si ga vedi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

kow ::

Novinarjev in marketinskih oddelkov proizvajalcev ne smes resno jemati. To niso resni poklici. Njihov odgovor ni nikoli: "zelimo proizvajati avtomobile s cim visjimi marzami", kar je edini profesionalen odgovor.

Teoreticno, ce pride naftna kriza, obrnejo plosco cez noc.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

spegli ::

Kake pol leta nazaj je bila oddaja na rtvslo, kako sranje naredi pridobivanje surovin za el. baterije. Se kdo spomni imena dok. ?
««
975 / 1132
»»