» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
955 / 1184
»»

Mike_Rotch ::

Mene ne stane nič.

jernejl ::

Mike_Rotch je izjavil:

Zakaj bi moral koga programirati in ustavljati ob točno določenem času/kraju? Polnilnic je dovolj.
Seveda seveda, polnilnic je cel kup, samo kaj ti pomaga, če bo tam, kjer greš scat, 11kW polnilnica, ali še počasnejša.

Ne ne, vi ste potegnili not dve skrajnosti. En bi na hitro pojedel postan sendvič ali pa še to ne. Drugi (ti) bi želel "pojesti nekaj dobrega". Praktično vsem ostalim so dovolj restavracije tipa Rosenberger, kjer se vsedeš, poješ normalen obrok in zraven napolniš avto.
Ne ne, ti si začel s tem, kako je treba jesti normalno hrano namesto postanih sendvičev. Pri Grofu imajo normalno hrano in nič michelinovih zvezdic ter nič polnilnic. In medtem ko bom jaz jedel zrezek pri Grofu, boš ti jedel precenjen postan sendvič na OMVju. In se tolažil s tem, da je hrana pri Grofu itak zanič, OMVjevi sendviči pa sveži in slastni.

Pri običajnih gostilnah imaš pa v najboljšem primeru počasno polnilnico in si boš moral privoščiti vsaj sedemhodni meni, da boš baterijo za silo napolnil.

Link plz.
Link do gostiln brez polnilnic? :))
Linke do množice gostiln s 100+kW polnilnicami na parkirišču pa boš kar sam podal, saj so vendar povsod, kjer si človek zaželi obiskati WC.

J.McLane ::

Kot sem že napisal, če kdo potrebuje EV za road trip ni druge izbire kot Tesla, pa ne gre se za sam avto ampak polnilno mrežo, evo še potrditev:



Je zraven tudi graf koliko časa zapraviš za polnjenje, ravno eno serijo na Netflixu lahko pogledaš, če ti ne dišijo sendviči iz Avtogrilla.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

Ne ne, ti si začel s tem, kako je treba jesti normalno hrano namesto postanih sendvičev. Pri Grofu imajo normalno hrano in nič michelinovih zvezdic ter nič polnilnic. In medtem ko bom jaz jedel zrezek pri Grofu, boš ti jedel precenjen postan sendvič na OMVju. In se tolažil s tem, da je hrana pri Grofu itak zanič, OMVjevi sendviči pa sveži in slastni.


Ja, jaz sem rekel, da se lahko vsedeš v restavracijo in v miru poješ, kar je realna opcija praktično kjerkoli na ali ob avtocesti.

Če v Grofu nimajo polnilnice greš pač 10km stran na Trojane kjer imajo 22kW ali pa malo naprej na lukovico na 45kW, pa greš v Marche na kosilo.

Saj ni komplicirano.

europenian ::

europenian je izjavil:

Na kak nacin je voznja z Teslo Model X zastonj? Mene pride jurja na mesec.

Pozabil dodati. Jurja na mesec, deset let. Ce pa ni cenejsih kvalitetnih EV SUVjev za familijo, razen nekih kitajskih jajc.
Kolk stanejo gume, bremze ploscice sploh nisem gledal, se pa fino voscijo.

Mike_Rotch je izjavil:

Mene ne stane nič.

Mas Model X zastonj?

J.McLane je izjavil:

Kot sem že napisal, če kdo potrebuje EV za road trip ni druge izbire kot Tesla, pa ne gre se za sam avto ampak polnilno mrežo, evo še potrditev:



Je zraven tudi graf koliko časa zapraviš za polnjenje, ravno eno serijo na Netflixu lahko pogledaš, če ti ne dišijo sendviči iz Avtogrilla.

Predem kliknem in pogledam, a to Tesla crushes everyone in Slowenia? Nevem ce sploh imamo v vsaki prekmurski vasi en supercharger od Tesle.



Haha

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Mas Model X zastonj?


Ne, sploh nimam model x. Ampak očitno pišemo neumestne komentarje.

Govorili smo o ceni elektrike, ne o ceni avtomobila. Dvomim, da porabiš jurja elektrike na mesec.

J.McLane ::

europenian je izjavil:


Predem kliknem in pogledam, a to Tesla crushes everyone in Slowenia? Nevem ce sploh imamo v vsaki prekmurski vasi en supercharger od Tesle.



Haha


Zakaj bi ga imel? Vsaka Tesla je zmožna vsaj 250 km na polnjneje, AC križ v Sloveniji je s tem pokrit, če se voziš izven AC itak pomeni da si turist, ki je na teh cestah z namenom da tam kaj vidi, če si s takim namenom v kraju pa lahko avto stoji na bilokeri AC polnilnici 3h.

Poigraj se z https://abetterrouteplanner.com izberi Teslo in izberi pot iz Nice, ki so jo naredili novinarji.


Edit: Evo 42EUR in 8:43 ur od Nice do Lj:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

jernejl ::

Mike_Rotch je izjavil:

Ja, jaz sem rekel, da se lahko vsedeš v restavracijo in v miru poješ, kar je realna opcija praktično kjerkoli na ali ob avtocesti.
Seveda, komot lahko greš z EV jest kamorkoli, tudi izven avtoceste. Ampak večina gostiln nima polnilnic, tako da boš moral potem, ko se naješ, še za kakšno uro na postanek na bencinsko črpalko, kjer imajo hitro polnilnico.

Če v Grofu nimajo polnilnice greš pač 10km stran na Trojane kjer imajo 22kW ali pa malo naprej na lukovico na 45kW, pa greš v Marche na kosilo.
Če ješ tam kjer je 22kW polnilnica in ješ eno uro, moraš iti vsako uro vožnje na konkretno kosilo. Ali pa moraš naročiti sedemhodni meni in jesti tri ure, da se baterija napolni do konca. Če ješ tam, kjer je 45kW polnilnica, pa moraš na konkretno kosilo vsaki dve uri. Skratka, ti primeri lepo pokažejo, da so argumenti "saj itak moraš na WC, pa jest, pa na kavico" popolnoma nesmiselni.

Vsaj kakšnih 100kW mora biti polnilnica, tako da se med kosilom baterija napolni za toliko, da do naslednjega polnjenja ponovno postaneš lačen.
Tudi če greš scat, polnjenje z 11 ali 22 ali 44kW nima smisla, ker boš v tistih 5 minutah baterijo napolnil ravno za vzorec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

LeQuack ::

codeMonkey je izjavil:

Mogoce :)

Forward-Looking Statements Disclaimer

The offering materials and this letter may contain forward-looking statements and information relating to, among other things, the company, its business plan and strategy, and its industry. These forward-looking statements are based on the beliefs of, assumptions made by, and information currently available to the company's management. When used in the offering materials, the words "estimate," "project," "believe," "anticipate," "intend," "expect" and similar expressions are intended to identify forward-looking statements, which constitute forward looking statements. These statements reflect management's current views with respect to future events and are subject to risks and uncertainties that could cause the company's actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements. Investors are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date on which they are made. The company does not undertake any obligation to revise or update these forward-looking statements to reflect events or circumstances after such date or to reflect the occurrence of unanticipated events.


Medtem Lordstown: https://www.theverge.com/2021/6/14/2253...


Heh kolk u izi je bit CEO, samo pokradeš denar in daš odpoved, problem solved.
Quack !

Mike_Rotch ::

Če ješ tam kjer je 22kW polnilnica in ješ eno uro, moraš iti vsako uro vožnje na konkretno kosilo. Ali pa moraš naročiti sedemhodni meni in jesti tri ure, da se baterija napolni do konca. Če ješ tam, kjer je 45kW polnilnica, pa moraš na konkretno kosilo vsaki dve uri. Skratka, ti primeri lepo pokažejo, da so argumenti "saj itak moraš na WC, pa jest, pa na kavico" popolnoma nesmiselni.


Ne. V praksi to pomeni, da avto polniš vedno, ko narediš postanek. Enkrat na 22kW (redko, ampak vseeno boljše kot nič) drugič s 45kW, tretjič s 100kW...

Za razliko od ICE, kjer greš na kosilo potem pa še posebej tankat.

Vsaj kakšnih 100kW mora biti polnilnica, tako da se med kosilom baterija napolni za toliko, da do naslednjega polnjenja ponovno postaneš lačen.
Tudi če greš scat, polnjenje z 11 ali 22 ali 44kW nima smisla, ker boš v tistih 5 minutah baterijo napolnil ravno za vzorec.


Saj večinoma so hitre polnilnice. Poglej si tisti članek vožnje do nice. A je kdaj polnil na 22kW?

jernejl ::

Mike_Rotch je izjavil:

Ne. V praksi to pomeni, da avto polniš vedno, ko narediš postanek. Enkrat na 22kW (redko, ampak vseeno boljše kot nič) drugič s 45kW, tretjič s 100kW...
V praksi to pomeni, da moraš delati postanke, ki jih ne potrebuješ, kar sva lepo demonstrirala s primerom zgoraj. Razen če moraš vsako uro stat, enkrat za scanje, drugič za sranje, tretjič za kosilo, četrtič za pretegovanje nog in petič za kavico.

Za razliko od ICE, kjer greš na kosilo potem pa še posebej tankat.
Z ICE grem na kosilo in potem še tankat, kar mi vzame 5 minut in zadostuje za 800-1000km. Z EV greš na kosilo in potem še vsako uro ali dve za eno uro na polnilnico. Tam vsakič spiješ še eno precenjeno kavo iz papirnatega lončka, tako da se lahko zgovarjaš, da si itak moral na kavo in spotoma napolnil še baterijo.

Saj večinoma so hitre polnilnice. Poglej si tisti članek vožnje do nice. A je kdaj polnil na 22kW?
A so bile te polnilnice poleg gostiln, kjer se lahko normalno naješ? A ga je do Ljubljane štirikrat zagrabila lakota in se je moral tolikokrat ustaviti, da je jedel kosilo? Tisti članek samo pokaže, koliko časa je treba vreči stran za polnjenje.

J.McLane ::

jernejl je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

Ja, jaz sem rekel, da se lahko vsedeš v restavracijo in v miru poješ, kar je realna opcija praktično kjerkoli na ali ob avtocesti.
Seveda, komot lahko greš z EV jest kamorkoli, tudi izven avtoceste. Ampak večina gostiln nima polnilnic, tako da boš moral potem, ko se naješ, še za kakšno uro na postanek na bencinsko črpalko, kjer imajo hitro polnilnico.

Če v Grofu nimajo polnilnice greš pač 10km stran na Trojane kjer imajo 22kW ali pa malo naprej na lukovico na 45kW, pa greš v Marche na kosilo.
Če ješ tam kjer je 22kW polnilnica in ješ eno uro, moraš iti vsako uro vožnje na konkretno kosilo. Ali pa moraš naročiti sedemhodni meni in jesti tri ure, da se baterija napolni do konca. Če ješ tam, kjer je 45kW polnilnica, pa moraš na konkretno kosilo vsaki dve uri. Skratka, ti primeri lepo pokažejo, da so argumenti "saj itak moraš na WC, pa jest, pa na kavico" popolnoma nesmiselni.

Vsaj kakšnih 100kW mora biti polnilnica, tako da se med kosilom baterija napolni za toliko, da do naslednjega polnjenja ponovno postaneš lačen.
Tudi če greš scat, polnjenje z 11 ali 22 ali 44kW nima smisla, ker boš v tistih 5 minutah baterijo napolnil ravno za vzorec.


Postanki na hitri polnilnici so tipično tam okrog 20 min, no razen če imaš neprimeren EV za road-trip in se polni tako počasi.
Tesla povprečno polni z okrog 120 kW, 10 min postanek pomeni okrog 100 km dodatnega dosega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::

Ja, ampak hitre polnilnice tipično niso tam, kjer bi gurman tvojega kova, ki ne mara postanih sendvičev in autogrillov, želel jesti.

BigWhale ::

Jaz se sicer strinjam, da so nujni 20 minutni postanki tecni in da se vsak rajs pelje naprej. Ampak, kolkrat realno pa delate vec kot 400km v enem kosu? Letno.

pegasus ::

Več kot tretjino vikendov v letu, v normalnem letu.

jernejl ::

Treba je upoštevati, da nas je kakšna tretjina takih, ki nimamo možnosti polnjenja doma. In taki smo vsak dan na "400km poti", kjer se je treba vsake toliko ustavljati na polnilnicah in gledati v zrak.

J.McLane ::

jernejl je izjavil:

Ja, ampak hitre polnilnice tipično niso tam, kjer bi gurman tvojega kova, ki ne mara postanih sendvičev in autogrillov, želel jesti.


Jah je*** ga, boš pa 20 min na polnilnici pogledal eno serijo na Netflixu, pa se potem odpeljal v svojo izbrano restavracijo. Folk presedi na domačem fotelu po ure, ko si pa v avtu je pa kar naenkrat nujno treba vse takoj.

A je kdo opazil, kako je bilo včasih mučno čakat v kakšnih čakalnicah, ali javnem prometu? Danes ni več tako, ker imaš telefon in se človek hitro zamoti, da ni dogčas. Po eni strani žalostno ker je manj medsebojnih stikov med neznanci, ampak je pa dejstvo današnejga časa.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

jernejl je izjavil:

Treba je upoštevati, da nas je kakšna tretjina takih, ki nimamo možnosti polnjenja doma. In taki smo vsak dan na "400km poti", kjer se je treba vsake toliko ustavljati na polnilnicah in gledati v zrak.


To je problem, žal boste prišli na vrsto na koncu. Parkirišča iz mest zginjajo oz. so postala plačljiva, to se bo v prihodnje še zaostorvalo, ne glede na to ali imaš EV ali ICE.

Začni iskati lastniški parking in si na njem uredi svoj el. priključek. Ja vem misija nemogoče, zato bodo morda prej prišle firme s car-sharingom in vam pobrali tista parkirišča...

Na glas razmišljam, ne privoščim tega nobenemu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

V praksi to pomeni, da moraš delati postanke, ki jih ne potrebuješ, kar sva lepo demonstrirala s primerom zgoraj. Razen če moraš vsako uro stat, enkrat za scanje, drugič za sranje, tretjič za kosilo, četrtič za pretegovanje nog in petič za kavico.


Ne bluzi, v članku imaš lepo dokumentirane postanke. Teh je za 103 minute kar je povsem normalno za 945km dolgo pot, ne glede na avto, ki ga voziš.

4 postanki po 20-30 minut so manj kot jaz običajno na taki poti naredim z ICE.

A so bile te polnilnice poleg gostiln, kjer se lahko normalno naješ? A ga je do Ljubljane štirikrat zagrabila lakota in se je moral tolikokrat ustaviti, da je jedel kosilo? Tisti članek samo pokaže, koliko časa je treba vreči stran za polnjenje.


Kolikor gledam je blizu Ionity polnilnic vedno kakšna restavracija v bližini. Res je problem 2x klikniti pa te navigacija pripelje do polnilnice po tvojih željah.

Ja, ampak hitre polnilnice tipično niso tam, kjer bi gurman tvojega kova, ki ne mara postanih sendvičev in autogrillov, želel jesti.


Strawman pa to? Kdo je kakšne gurmane omenjal. Napisal sem samo, da traja 1 uro, da se s familjo vsedeš nekam, v miru naročiš in poješ, ker na 10+ urni poti ni vsem v interesu jesti sendvičev.

Ampak, kolkrat realno pa delate vec kot 400km v enem kosu? Letno.


Cca. 20x-25x letno sigurno. Mogoče ne vedno več kot 400, ampak blizu.

jernejl ::

Mike_Rotch je izjavil:

Ne bluzi, v članku imaš lepo dokumentirane postanke. Teh je za 103 minute kar je povsem normalno za 945km dolgo pot, ne glede na avto, ki ga voziš.
4 postanki po 20-30 minut so manj kot jaz običajno na taki poti naredim z ICE.
Super zate, sploh zato, ker svoj mehur lahko sprogramiraš tako, da je poln natanko tedaj, ko si ob hitri polnilnici.
Za večino normalnih ljudi pa so 4 postanki po 20-30 minut povsem nepotrebni in neuporabni. To so štirje postani in precenjeni sendviči.
Premalo za pravo kosilo in preveč za WC.

Kolikor gledam je blizu Ionity polnilnic vedno kakšna restavracija v bližini. Res je problem 2x klikniti pa te navigacija pripelje do polnilnice po tvojih željah.
Za nekatere je očitno problem. V bližini Ionity polnilnic so postani sendviči iz trgovine in autogril menze.

Strawman pa to? Kdo je kakšne gurmane omenjal. Napisal sem samo, da traja 1 uro, da se s familjo vsedeš nekam, v miru naročiš in poješ, ker na 10+ urni poti ni vsem v interesu jesti sendvičev.
Ja, samo baterije ne moreš polniti, ker tam polnilnice ni, ali pa je prepočasna. Razen če familijo raje pelješ v autogril ali na postane sendviče iz trgovine na bencinski črpalki, kot h Grofu, Štormanu ali na Trojane.

europenian ::

Hmm zelo zanimiv nonbiased pogovor:

Mike_Rotch ::

Super zate, sploh zato, ker svoj mehur lahko sprogramiraš tako, da je poln natanko tedaj, ko si ob hitri polnilnici.


Čakaj, kaj?

Za večino normalnih ljudi pa so 4 postanki po 20-30 minut povsem nepotrebni in neuporabni. To so štirje postani in precenjeni sendviči.
Premalo za pravo kosilo in preveč za WC.


Slabo bereš ali pa sproti pozabljaš. Napisal sem, da si na taki poti z lahkoto vzameš 1 uro za kosilo, pa se nikjer ne bo poznalo.

Za nekatere je očitno problem. V bližini Ionity polnilnic so postani sendviči iz trgovine in autogril menze.


Zraven ene od teh Ionity polnilnic iz članka google maps pokaže 3 ali 4 picerije/restavracije v peš razdalji.

Ja, samo baterije ne moreš polniti, ker tam polnilnice ni, ali pa je prepočasna. Razen če familijo raje pelješ v autogril ali na postane sendviče iz trgovine na bencinski črpalki, kot h Grofu, Štormanu ali na Trojane.


Na Trojanah je polnilnica. Pozabljaš?

RoccoC ::

Si bosta vidva še dolgo merila kdo ima daljšega? Sam vprašam da vem kdaj naj temo spet začnem brati.

BigWhale ::

jernejl je izjavil:

Treba je upoštevati, da nas je kakšna tretjina takih, ki nimamo možnosti polnjenja doma. In taki smo vsak dan na "400km poti", kjer se je treba vsake toliko ustavljati na polnilnicah in gledati v zrak.


Ce ne mores doma polnit pol pozab na EV, no ... K nima smisla.

J.McLane je izjavil:


A je kdo opazil, kako je bilo včasih mučno čakat v kakšnih čakalnicah, ali javnem prometu? Danes ni več tako, ker imaš telefon in se človek hitro zamoti, da ni dogčas. Po eni strani žalostno ker je manj medsebojnih stikov med neznanci, ampak je pa dejstvo današnejga časa.


Men je se vedno mucno cakat. Telefon gor al pa dol. :D

Mike_Rotch je izjavil:


Cca. 20x-25x letno sigurno. Mogoče ne vedno več kot 400, ampak blizu.


Cestitke! Vsi dobite oskarja za izjemne dosezke. :> V povprecju imajo ljudje morda en al pa dva taksna izleta na leto, pa se to ne vsako leto in se to ne vsi.

Tarnanje, da je treba dvakrat na let 20 minut pocakat, ker se vozis vec kot 300km dalec je pac neumnost. Ni prijetno takrat, ko mors cakat, se strinjam, ampak to je jebenih 20 minut.

Ok, zdej pa lahk navalite tisti, ki morte nujno iz Sibenika, ker si je stric roko zlomil. Vsaj eno, ce ne dveh al pa treh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Mike_Rotch ::

Jaz nič ne tarnam. Bi z veseljem imel BEV in počakal tistih 20, 30 minut (kar delam že zdaj, ker nisem mazohist). Ampak Model 3, ki je trenutno zame edini primeren model je žal predrag.

DamijanD ::

Ni bilo še omenjeno, ampak ID4 82kWh na AC pri ~130kmh tudi zdrži okrog 350km, tako da kar se tega tiče je tudi kar uporaben avto.

Gregor P ::

Tako, včeraj sem se zopet podal na 14 urno pot, prek več držav, kjer kar veliko časa izgubim vmes na ne-AC odsekih (to mi vzame nekje 2 uri časa, ker nacionalne ceste vodijo tudi prek vasi ipd. in moraš tam pač voziti 50 km/h). Odmorov vsega skupaj je bilo za 1 uro, s tankanjem bencina vred (2x polni tank in brez čakanja na druge; ta drugič v resnici nisem rabil polnega tanka, ampak kaj pa je tista minuta več), odlično in raznovrstno hrano sem si pripravil sam pred odhodom, pa v ta čas je vključen tudi WC. Sploh sedaj v času epidemije se ponekod niti ne smeš ustaviti povsod, ampak le na točno določenih lokacijah (tranzit).

Če bi si za odmor moral vzeti več časa, bi potem moral najbrž prespati kje v avtu za nekaj ur, tako pa mi je uspelo priti do 23. ure in sem že lepo spal v postelji.

Ne vidim potrebe, da bi na takšni poti rabil še dodatno čakati na polnilnicah. Ker bi se mi pot podaljšala vsaj še za kakšno uro in bi potem bil preutrujen za vožnjo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Mike_Rotch ::

Če bi si za odmor moral vzeti več časa, bi potem moral najbrž prespati kje v avtu za nekaj ur, tako pa mi je uspelo priti do 23. ure in sem že lepo spal v postelji.


Z avionom bi uspel priti do večerje. Your point?

europenian ::

Ce ne mores doma polnit pol pozab na EV, no ... K nima smisla.
Ja ali se pa nekam preselis, kjer je ni.
Kako pa je z dovoljenjem izgradnje polnilnice v garazni hisi vecstanovanjskega objekta zaradi pozarne varnosti in El. omrezja?
Primer, nov vecstanovanjski blok z 100 parkirisci v garazni pod zemljo, ki bo dokoncana 2022 nima zrisanih EV polnilnic, kaj sele vticnico pri vsakem parkiriscu.
Kako to izgleda v praksi? Placas elektricarja, rabis dovoljenje in si ob nekaj tisocakov, da ti naredijo dve polnilnici, ce imas dva parkplaca in edini kabel do tja je samo LED luc speljana z drugimi LED luckami za eno varovalko. Prakticno rabis se svojo omarico in svoj EL. stevec.
Pa to je se vedno boljkone vsepovsod tako, kjer se gradi vecstanovanjske bloke.

Zdaj pa, kako pa bi to izgledalo v realnosti? Ja vsak ima svoj stevec, pol pa iz tega stevca speljan kabel, od vsakega stanovanja, do vsakega parkirisca v garazi in zvecer se polni recimo 100 avtomobilov, verjetno to ni tak problem. Kaj pa v vecjih kompleksih z 200, 300 parkirisci?
Od ca. 80 kvadratov so ponavadi po dve parkirisci.

lufthammer ::

Z avionom bi uspel priti do večerje. Your point?

Z avionom lahko pridem na Dunaj? Iz Dunaja namreč letim na Irsko.
Utrujaš ...;((

europenian ::

Mike_Rotch je izjavil:

Če bi si za odmor moral vzeti več časa, bi potem moral najbrž prespati kje v avtu za nekaj ur, tako pa mi je uspelo priti do 23. ure in sem že lepo spal v postelji.


Z avionom bi uspel priti do večerje. Your point?
Do letalisc pa z biciklom in direktne linije so vsake pol ure do vsakega mesta v economy class po EU.
Je Gregor kr dobro opisal. Z prakticno bilokaterim ICEjem kako vecjo razdaljo cez Evropo, kamorkoli opravis se isti dan, z EVjem se pa zavlece zaokrozeno v dva dni in prenocitev.
Pa ce nisi sam na poti, je to kr pain in the ass.

Ce imas se dva otroka v avtu in se nekam peljes na daljsi izlet, hoces da si cim prej na cilju, ne pa da moras poti dodati se dodatne, dolge postanke. Pa poleti na raznih pocivaliscih pri 35C ni glih udobno, cakat. Ja lahko cakas v avtu, s prizgano klimo, ampak se vedno cakas dodatno v avtu in se ne premikas nikamor.
Pa z ICEjem glih ne gledas na tank in brez problema potegnes tudi 150-160 na AC, pri EVju pa si na daljsi poti bolj ekonomicno naravnan, ker noces se enega polnjenja spet.

lufthammer ::

Pri nas v službi še skiroja ne smeš filat v pisarni - po nasvetu gasilcev zaradi nevarnih baterij!
Bo še precej vode preteklo, da boš v garaži pod blokom lahko polnil.

Mike_Rotch ::

Z avionom lahko pridem na Dunaj? Iz Dunaja namreč letim na Irsko.
Utrujaš ...;((


Lahko prideš, zakaj ne?

Sicer govorimo o 12 urnih, 1000+km dolgih roadtripih. Do dunaja je cca. 300 kilometrov, kar zmore večina novih EVjev.

europenian ::

Povsem razumljivo, tudi ce v garazi s 100 avti imas samo 50 EVjev in se slucajno samo en vzge ali samo en skiro in sprozi verizno reakcijo, lahko na celoten objekt kar pozabis, nic te ne resi vec.
Zaenkrat pa izgleda, da se v mestih se vedno postavlja vecstanovanjske objekte in ne posamezne hise.

EV se prodaja, kot perfekt za mescane in njih odresitelj, a hrakti imajo ravno blokarji najvecji problem s polnenjem in parkiranjem le teh. Na koncu pa ugotovimo, da jih kupujejo lastniki samskih his na obrobju mesta.

Mike_Rotch je izjavil:

Z avionom lahko pridem na Dunaj? Iz Dunaja namreč letim na Irsko.
Utrujaš ...;((


Lahko prideš, zakaj ne?

Sicer govorimo o 12 urnih, 1000+km dolgih roadtripih. Do dunaja je cca. 300 kilometrov, kar zmore večina novih EVjev.
300km z poceni EVjem v dveh urah? Sprasujem zato, ker z poceni ICEjem to ni noben problem.

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Ja seveda, 150kmh povprečna hitrost :) Nasmejal si me.

europenian ::

Aja, vi tle z avionom letate na okoli, pred tem pa se jajcate po AC z 110, da ne zmanjka elektrike. Vse jasno.

Mike_Rotch je izjavil:

Ja seveda, 150kmh povprečna hitrost :) Nasmejal si me.
Ne ves kje so radarji do Dunaja? Kupi si Sygic in dodatek za radarje, pa se bos lahko vozil kolko se hoces.

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Aja, vi tle z avionom letate na okoli, pred tem pa se jajcate po AC z 110, da ne zmanjka elektrike. Vse jasno.


Takrat, ko želimo prihraniti na času definitivno. A ni to glavni argument za ICE, da prihraniš na času tisto dobro uro v primerjavi z EV? No, z letalom prihraniš bistveno več.

lufthammer ::

Lahko prideš, zakaj ne?


Imaš prav. Prvi let je 19.08.TL

Drugače, Ljubljana - Gradec - Wels - Munchen - Salzburg - Ljubljana - cca 1100 km lahko v enem dnevu opraviš z letalom.:)):))

Če si ga lastiš bi mogoče še šlo, smola je v tem, da ti povsod ne dovolijo pristati.

Kolikokrat bo še treba napisat, da je EV idealen za 50 km do službe in nazaj v svojo vaško hišico z vtičnico v garaži, za kaj večjega je pa žalost.

Mike_Rotch ::

Imaš prav. Prvi let je 19.08.TL


Greš pač z avtom. Do Dunaja ni 8 postankov in 1100km, a ne?

Vprašanje. Zakaj ne greš na Irsko z avtom?

Kolikokrat bo še treba napisat, da je EV idealen za 50 km do službe in nazaj v svojo vaško hišico z vtičnico v garaži, za kaj večjega je pa žalost.


Za to je idealen, definitivno. Za poti do 300, 400km je praktično enako uporaben kot ICE, za tiste, ki redno delamo daljše poti in ne zaslužimo 15k na mesec, da bi si privoščili Model 3 je pa zaenkrat še precej kompromisov, ja.

Magic1 ::

Sam to bo zanimivo, kako bodo uredili s polnjenjem v garažah blokov. Se ne bi čudil, če bodo preprosto prepovedali.
Magic

Goody ::

Novi bloki že imajo pripravljeno za polnjenje na garažnih mestih v garaži. Recimo Bellevue v Ljubljani.

Marko59 ::

DamijanD je izjavil:

Ni bilo še omenjeno, ampak ID4 82kWh na AC pri ~130kmh tudi zdrži okrog 350km, tako da kar se tega tiče je tudi kar uporaben avto.


Da zdrži 350 km pri 130 km/h? Verjamem, ampak Tesla pa 480 km. Oziroma model 3 406 km. Sicer pa Tesla je še vedno precej bolj primerna za roudtripe kot pa ID4, ker se polni hitreje, plus porabo ima manjšo (manjša poraba spet pomeni da se pri isti moči efektivno polni hitreje).



Še večje so razlike pri 150 km/h, kjer Tesla še vedno zdrži 428 km.



Tesli so iz tega članka:
Tesla dominates EV efficiency at high speed, shows extensive test against Kona EV and Audi e-tron
https://electrek.co/2019/05/28/tesla-ev...

lufthammer je izjavil:

Pri nas v službi še skiroja ne smeš filat v pisarni - po nasvetu gasilcev zaradi nevarnih baterij!
Bo še precej vode preteklo, da boš v garaži pod blokom lahko polnil.


Naj te opozorim da je to MIT. Podatki in statistike jasno kažejo da je 10 do 20x MANJŠA šanse da se ti vžge električni avto, kot pa da se ti vžge bencinar ali dizel. Statistike in študije so jasne glede tega. Švedska študija švedskega razikovalnega inštituta in Chalmerške Univerze za tehnologijo :

Lithium-Ion Battery Aspects on Fires in Electrified
Vehicles on the Basis of Experimental Abuse Tests
Fredrik Larsson 1,2,*, Petra Andersson 3 and Bengt-Erik Mellander 1
1 Department of Physics, Chalmers University of Technology, Kemivagen 9, SE-41296 Goteborg, Sweden;
2 Electronics, SP Technical Research Institute of Sweden, Brinellgatan 4, SE-501 15 Boras, Sweden
3 Fire Research, SP Technical Research Institute of Sweden, Brinellgatan 4, SE-501 15

Link do znanstvene študije:
https://publications.lib.chalmers.se/re...

Navedba iz študije:

Mass media attention was high regarding these incidents and the fires caused a drop in Tesla Motors stock prices. Up to the present time, the authors are aware
of three additional incidents involving the Tesla Model S, however, possibly caused by electrical faults outside of the vehicle. In any case, compared to the annual average number of automobile fires in the USA, of the order of 1/1000 automobiles [8], the number of car fires in the Tesla Model S is significantly
lower. Larsson et al. [9] estimated in 2014 the number of fires in the Tesla Model S as 1/10,000 cars. With the increased statistics now available, although with still limited amounts of data, and with the sales numbers of more than 100,000 Model S vehicles, the estimate deceases somewhat to about
1/20,000 cars.



Te ugotovitve iz Švedske znanstvene študije se skladajo tudi z drugimi viri:

"About 174,000 vehicle fires were reported in the United States in 2015, the most recent year for which statistics are available from the National Fire Protection Association. Virtually all of those fires involved gasoline powered cars. That works out to about one every three minutes.

Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars."

Viri:
https://money.cnn.com/2018/05/17/news/c...
https://insideevs.com/news/341441/are-e...

Goody ::

Tesla 3 long range o kateri ti pišeš je 16k€ dražja od najcenejsega id4 z 82 baterijo...pa bistveno manj prostora ima.

Marko59 ::

Gregor P je izjavil:

Tako, včeraj sem se zopet podal na 14 urno pot, prek več držav, kjer kar veliko časa izgubim vmes na ne-AC odsekih (to mi vzame nekje 2 uri časa, ker nacionalne ceste vodijo tudi prek vasi ipd. in moraš tam pač voziti 50 km/h). Odmorov vsega skupaj je bilo za 1 uro, s tankanjem bencina vred (2x polni tank in brez čakanja na druge; ta drugič v resnici nisem rabil polnega tanka, ampak kaj pa je tista minuta več), odlično in raznovrstno hrano sem si pripravil sam pred odhodom, pa v ta čas je vključen tudi WC. Sploh sedaj v času epidemije se ponekod niti ne smeš ustaviti povsod, ampak le na točno določenih lokacijah (tranzit).

Če bi si za odmor moral vzeti več časa, bi potem moral najbrž prespati kje v avtu za nekaj ur, tako pa mi je uspelo priti do 23. ure in sem že lepo spal v postelji.

Ne vidim potrebe, da bi na takšni poti rabil še dodatno čakati na polnilnicah. Ker bi se mi pot podaljšala vsaj še za kakšno uro in bi potem bil preutrujen za vožnjo.


Čas routripa pri 1000 kilometrski razdalji z dobrimi električnimi avti je skoraj identičen kot pa z bencinarjem, poglej si Bjornove 1000 km challenge:
Audi e-tron GT Sets New Record In Bjørn's 1,000 Km Challenge
https://insideevs.com/news/510678/audi-...


Glede na to da so 1000 km popotovanja v enem dnevu zelo redka zadeva na letni ravni, je zadeva povsem sprejemljiva.

DamijanD ::

Ej ampak teh grafov ne razumem: range at 150km/h (potem pa drobni/sivi tisk average 130km/h - to je kar razlike)
Jaz sem podatek za id4 videl na battery live kanalu na youtubu.
Edit: sem poiskal - average je imel 123km/h , doseg pa 345km

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Marko59 ::

Goody je izjavil:

Tesla 3 long range o kateri ti pišeš je 16kEUR dražja od najcenejsega id4 z 82 baterijo...pa bistveno manj prostora ima.


Najcenejši ID4 z 77 kWh baterijo (torej ta o katerem si govoril) te stane: 45.513 EUR
https://konfigurator.volkswagen.si/cc-s...
Najcenejši Tesla long range ki ima precej daljši doseg in tudi ostale specifikacije mnogo boljše (moč motorja, hitrost polnjenja, primernost za roudtripe, ipd) pa 54.990 EUR.
https://www.tesla.com/sl_si/model3/desi...
Razlika je tako pod 10 jurjev, ne pa 16 kot si ti povedal. Ampak dobro, pri Tesli pač dobiš boljše specifikacije tudi plačaš nekaj več, kar je povsem logično.

Sicer pa obstaja tudi Tesla standard range ki jo dobiš za ISTI denar kot ID4, 1000 km challenge pa naredi hitreje (torej je bolj primerna za roudtripe), čas za ID4 je 10 ur in 35 minut, za Teslo standard range z najmanjšo baterijo pa samo 10 ur:
Tesla Model 3 SR+ Completes Bjørn's 1,000 Km Challenge In 10 Hours
https://insideevs.com/news/511820/tesla...


Ej ampak teh grafov ne razumem: range at 150km/h (potem pa drobni/sivi tisk average 130km/h - to je kar razlike)
Jaz sem podatek za id4 videl na battery live kanalu na youtubu.


Ne razumeš zato ker nisi dobro pogledal. Sta DVA testa. En je pri 130 km/h in en je pri 150 km/h. Ni težko razumeti če bi le temu namenil več kot 2 sekundi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

Marko59 ::

Kako pa je z dovoljenjem izgradnje polnilnice v garazni hisi vecstanovanjskega objekta zaradi pozarne varnosti in El. omrezja?
Primer, nov vecstanovanjski blok z 100 parkirisci v garazni pod zemljo, ki bo dokoncana 2022 nima zrisanih EV polnilnic, kaj sele vticnico pri vsakem parkiriscu.
Kako to izgleda v praksi? Placas elektricarja, rabis dovoljenje in si ob nekaj tisocakov, da ti naredijo dve polnilnici, ce imas dva parkplaca in edini kabel do tja je samo LED luc speljana z drugimi LED luckami za eno varovalko. Prakticno rabis se svojo omarico in svoj EL. stevec.
Pa to je se vedno boljkone vsepovsod tako, kjer se gradi vecstanovanjske bloke.


V novih blokih lahko z dovoljenjem projektanta (ne rabiš dovoljenj sostanovalcev) postaviš električno vtičnico na parkirno mesto za polnjenje električnega avtomobila. Potegne se kabel iz stanovanja, poraba gre preko stanovanjskega števca, strošek je minimalen. Več tukaj v oddaji Avtomobilnost pri času 2:30 in naprej:


europenian je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

Če bi si za odmor moral vzeti več časa, bi potem moral najbrž prespati kje v avtu za nekaj ur, tako pa mi je uspelo priti do 23. ure in sem že lepo spal v postelji.


Z avionom bi uspel priti do večerje. Your point?
Do letalisc pa z biciklom in direktne linije so vsake pol ure do vsakega mesta v economy class po EU.
Je Gregor kr dobro opisal. Z prakticno bilokaterim ICEjem kako vecjo razdaljo cez Evropo, kamorkoli opravis se isti dan, z EVjem se pa zavlece zaokrozeno v dva dni in prenocitev.
Pa ce nisi sam na poti, je to kr pain in the ass.

Ce imas se dva otroka v avtu in se nekam peljes na daljsi izlet, hoces da si cim prej na cilju, ne pa da moras poti dodati se dodatne, dolge postanke. Pa poleti na raznih pocivaliscih pri 35C ni glih udobno, cakat. Ja lahko cakas v avtu, s prizgano klimo, ampak se vedno cakas dodatno v avtu in se ne premikas nikamor.
Pa z ICEjem glih ne gledas na tank in brez problema potegnes tudi 150-160 na AC, pri EVju pa si na daljsi poti bolj ekonomicno naravnan, ker noces se enega polnjenja spet.


Če z ICE-jem ne delaš nič postankov prideš na cilj zjeban k mamba. Sprobano in ne hvala.

Povsem razumljivo, tudi ce v garazi s 100 avti imas samo 50 EVjev in se slucajno samo en vzge ali samo en skiro in sprozi verizno reakcijo, lahko na celoten objekt kar pozabis, nic te ne resi vec.
Zaenkrat pa izgleda, da se v mestih se vedno postavlja vecstanovanjske objekte in ne posamezne hise.


Kot sem ti že povedal je pri naftnih avtomobilih VEČJA šansa da se vžgejo. In to ne malo večja, ampak 10 do 20x večja. Če sedaj pri naftnih avtomobilih to ni bil problem (in dejstvo je da ni bil), potem bo pri EVjih še toliko manjši problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

Marko59 ::

EV se prodaja, kot perfekt za mescane in njih odresitelj, a hrakti imajo ravno blokarji najvecji problem s polnenjem in parkiranjem le teh. Na koncu pa ugotovimo, da jih kupujejo lastniki samskih his na obrobju mesta.


EV ni primeren samo za meščane, ampak za vse tudi za tiste na podeželju. Je pa treba povedati da je EV primeren za tistega ki ga lahko polni doma, bodisi če živi v hiši ali v bloku in ima možnost postavitve vtičnice. To je 1 krat 1. Če ne more polniti doma, potem nima smisla (razen če ima ravno to srečo da ima kakšno poceni javno polnilnico v bližini). 70 % ljudi v Sloveniji živi v hiši po statistiki.
https://deloindom.delo.si/nepremicninsk...
https://www.dnevnik.si/1042427320

300km z poceni EVjem v dveh urah? Sprasujem zato, ker z poceni ICEjem to ni noben problem.


Si mislil "poceni ICEjem"? Ker ICE je lahko poceni samo če kupiš rabljenega in spregledaš vse stroške za gorivo in servise. Če šteješ vse stroške je ICE dražji od EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

Goody ::

Marko, ne glej samo na internetu (pa vsaj do zadnje strani pri Tesli poglej). T3 long range končna cena je 55870€ in ne dobiš nobenega popusta, id4 pojdi v salon in se pogovarjaj 5 minut pa ga boš dobil za 40k.

Marko59 ::

Ne ves kje so radarji do Dunaja? Kupi si Sygic in dodatek za radarje, pa se bos lahko vozil kolko se hoces.


Tudi z EV-jem se lahko pelješ hitro če hočeš, model 3 ima še vedno 358 km stestiranega dosega pri 150 km/h.

Kolikokrat bo še treba napisat, da je EV idealen za 50 km do službe in nazaj v svojo vaško hišico z vtičnico v garaži, za kaj večjega je pa žalost.


Lahko napišeš še tistočkrat zaradi mene, je pa dejstvo da to ne drži več. To je veljalo 5 let nazaj, danes pa niti podrazno ne več. Danes je lahko EV prvi avto v družini, poglej si posnetek prosim:


Magic1 je izjavil:

Sam to bo zanimivo, kako bodo uredili s polnjenjem v garažah blokov. Se ne bi čudil, če bodo preprosto prepovedali.


Takole bodo uredili: po novem bo po ZAKONU obvezna inštalacija vtičnic na parkirna mesta prav v vse bloke od leta 2025 naprej:
https://assets.publishing.service.gov.u...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()
««
955 / 1184
»»