» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
956 / 1140
»»

europenian ::

Marko59 je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Tako, včeraj sem se zopet podal na 14 urno pot, prek več držav, kjer kar veliko časa izgubim vmes na ne-AC odsekih (to mi vzame nekje 2 uri časa, ker nacionalne ceste vodijo tudi prek vasi ipd. in moraš tam pač voziti 50 km/h). Odmorov vsega skupaj je bilo za 1 uro, s tankanjem bencina vred (2x polni tank in brez čakanja na druge; ta drugič v resnici nisem rabil polnega tanka, ampak kaj pa je tista minuta več), odlično in raznovrstno hrano sem si pripravil sam pred odhodom, pa v ta čas je vključen tudi WC. Sploh sedaj v času epidemije se ponekod niti ne smeš ustaviti povsod, ampak le na točno določenih lokacijah (tranzit).

Če bi si za odmor moral vzeti več časa, bi potem moral najbrž prespati kje v avtu za nekaj ur, tako pa mi je uspelo priti do 23. ure in sem že lepo spal v postelji.

Ne vidim potrebe, da bi na takšni poti rabil še dodatno čakati na polnilnicah. Ker bi se mi pot podaljšala vsaj še za kakšno uro in bi potem bil preutrujen za vožnjo.


Čas routripa pri 1000 kilometrski razdalji z dobrimi električnimi avti je skoraj identičen kot pa z bencinarjem, poglej si Bjornove 1000 km challenge:
Audi e-tron GT Sets New Record In Bjørn's 1,000 Km Challenge
https://insideevs.com/news/510678/audi-...


Glede na to da so 1000 km popotovanja v enem dnevu zelo redka zadeva na letni ravni, je zadeva povsem sprejemljiva.
Ja sej, z poudarkom na dobrim elektricnim vs. fucking 1.9 TDI, kjer taksno pot bp naredis z enim tankom, ampak res brez problema. Prakticno smo München-MB tja in nazaj prevozli z enim tankom tempomat 130, seveda po omejitvah na deloviscih so bila 80, 100, 120 odvisno kje. Lucka za tankat se je prizgala ko smo ze bli doma. Pot v eno smer pa med 4 in 4ure pa pol maksimalno. Ko se je pa gor mudilo si pac malo potegnil in smo bli gori v cirka 3 ure in 45 minut. Pa to z 4 100kg osebami v avtu in gepekom, nic posebnega.
Danes pa rabis za kaj tako enostavnega EV za 100k in 2 kafeepavzi.

V novih blokih lahko z dovoljenjem projektanta (ne rabiš dovoljenj sostanovalcev) postaviš električno vtičnico na parkirno mesto za polnjenje električnega avtomobila. Potegne se kabel iz stanovanja, poraba gre preko stanovanjskega števca, strošek je minimalen. Več tukaj v oddaji Avtomobilnost pri času 2:30 in naprej:
Pa je kdo tukaj od vas ze v praksi to naredil? Vlekel kabel iz 3. Stuka v -1 al -2? Kolko to kaj stane, da naredijo?
Kako je strosek minimalen? Kabla? Elektrike ali urna postavka elektropodjetja in tistega, ki polozi kabel v zid in prepuca?

Če z ICE-jem ne delaš nič postankov prideš na cilj zjeban k mamba. Sprobano in ne hvala.
Ne sodi drugih po sebi. Jaz pridem iz MB v Bavarsko prakticno bolj spocit, kot po ogledu extended verzije Harry Potterja.

Zgodovina sprememb…

europenian ::


Jesas, poceni ID.3 pa ze 11ur, MG pa 15 ur. Jesas vec kot pol dneva za relacijo, ki smo jo mi delali ze 15 let nazaj med 8-9 ur v obicnem dizlu takratnega fizickega radnika.

Marko59 ::

Goody je izjavil:

Marko, ne glej samo na internetu (pa vsaj do zadnje strani pri Tesli poglej). T3 long range končna cena je 55870€ in ne dobiš nobenega popusta, id4 pojdi v salon in se pogovarjaj 5 minut pa ga boš dobil za 40k.


1. Da ga dobiš za 40k? Morda. Ampak je pa dejstvo da pri ID4 dobiš precej manj. Moč motorja pri najboljšem ID4 je 150 kW, navora je 310 Nm, pospešek do sto pa 8,5 sekund, EPA doseg je 402 km. Pri Tesli long range pa je moč motorja 324 kW, navora je 493 Nm in pospešek do sto je 4,4 sekunde (pri performance verziji pa celo samo 3,3 s), EPA doseg je 568 km. Logično je da za boljše specifikacije pač plačaš več.
2. Tudi tesla standard range ki ga dobiš za isti denar kot ID4 je bolj primeren za roudtripe (glej Bjornove čase za 1000 km challenge).

DamijanD ::

Marko59 je izjavil:


Ej ampak teh grafov ne razumem: range at 150km/h (potem pa drobni/sivi tisk average 130km/h - to je kar razlike)


Ne razumeš zato ker nisi dobro pogledal. Sta DVA testa. En je pri 130 km/h in en je pri 150 km/h. Ni težko razumeti če bi le temu namenil več kot 2 sekundi.


Jaz vidim podatke za 2 testa: eden pri 130, kjer sivo piše average 115kmh in eden pri 150, kjer sivo piše average 130. To meni pove, da imamo dejansko range stestiran pri average 115km/h in average 130km/h - ni pa to pri 150km/h, kot naslov grafa trdi.

Marko59 ::

Ja sej, z poudarkom na dobrim elektricnim vs. fucking 1.9 TDI, kjer taksno pot bp naredis z enim tankom, ampak res brez problema. Prakticno smo München-MB tja in nazaj prevozli z enim tankom tempomat 130, seveda po omejitvah na deloviscih so bila 80, 100, 120 odvisno kje. Lucka za tankat se je prizgala ko smo ze bli doma. Pot v eno smer pa med 4 in 4ure pa pol maksimalno. Ko se je pa gor mudilo si pac malo potegnil in smo bli gori v cirka 3 ure in 45 minut. Pa to z 4 100kg osebami v avtu in gepekom, nic posebnega.


Do Munchna je komaj 400 km iz Ljubljane, to lahko opraviš z modernimi EV-ji brez vmesnega polnjenja, ali pa z kratko 5 minutno pavzo za WC če ga bolj teraš. Zdej pa to postavimo v kontekst. Če bi se vsakodnevno vozil 400 km daleč, potem bi morda res lahko rekel da je greš raje z ICEjem (kljub 8 do 10x večji ceni goriva). Ampak dejstvo je da velika večina ljudi dela takšne razdalje enkrat ali dvakrat na leto in tako ni pomembno tiste 5 minut dodatka ker je zadeva tako redka na letni ravni. Dobro, ti ne, ti greš vsak da v Munchen na kavo kot govoriš tukaj, ampak 99,9 % ljudi pa tega ne dela. Kar delate vi nasprotniki EVjev je to da močno napihujete pomanjkljivosti in ignorirate vse prednosti EVjev.

Danes pa rabis za kaj tako enostavnega EV za 100k in 2 kafeepavzi.


Ni res, ne bo držalo. Čas pod 10 ur doseže tudi Tesla model 3 standar range za 45k, okoli 10 ur ima tudi ID3.

Pa je kdo tukaj od vas ze v praksi to naredil? Vlekel kabel iz 3. Stuka v -1 al -2? Kolko to kaj stane, da naredijo?
Kako je strosek minimalen? Kabla? Elektrike ali urna postavka elektropodjetja in tistega, ki polozi kabel v zid in prepuca?


Ja, že dosti, poglej v facebook grupo "električna vozila Slovenije". Kabel ti potegne električar, stane neki 200 do 300 €, kar se ti v gorivu povrne že v par mesecih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

Gregor P ::

Marko59 je izjavil:

Čas routripa pri 1000 kilometrski razdalji z dobrimi električnimi avti je skoraj identičen kot pa z bencinarjem, poglej si Bjornove 1000 km challenge
Jaz sicer v 14 urah prevozim kar malo več kot 1000 km; ampak da se razumemo, 1000 km za bencinarja ni noben “challenge”, gre se samo za to, kakšen podvig je to zame kot voznika; 14 vožnje je zame še ok, 15, 16 in več zaradi daljših postankov na isti razdalji pa pač ne več.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Marko59 ::

Ne sodi drugih po sebi. Jaz pridem iz MB v Bavarsko prakticno bolj spocit, kot po ogledu extended verzije Harry Potterja.


Ti si seveda fenomen narave in po 12 urni vožnji brez prestanka seveda nisi utrujen. Saj ti verjamemo..

DamijanD je izjavil:

Marko59 je izjavil:


Ej ampak teh grafov ne razumem: range at 150km/h (potem pa drobni/sivi tisk average 130km/h - to je kar razlike)


Ne razumeš zato ker nisi dobro pogledal. Sta DVA testa. En je pri 130 km/h in en je pri 150 km/h. Ni težko razumeti če bi le temu namenil več kot 2 sekundi.


Jaz vidim podatke za 2 testa: eden pri 130, kjer sivo piše average 115kmh in eden pri 150, kjer sivo piše average 130. To meni pove, da imamo dejansko range stestiran pri average 115km/h in average 130km/h - ni pa to pri 150km/h, kot naslov grafa trdi.


Vse je logično, oni so peljali 150 km/h po števcu, jasno pa je da bo povprečna hitrost vedno nižja zaradi avtov ki se nastavljajo. Isto velja pri 130 km/h. V Sloveniji na avtocesti je omejitev 130 km/h, ampak če boš kdaj meril koliko je tvoja resnična hitrost po avtocesti pri 130 km/h po števcu, boš videl da je pač nekaj nižja zaradi počasnel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

Mike_Rotch ::

Prakticno smo München-MB tja in nazaj prevozli z enim tankom tempomat 130


Aha, po Autobahnu voziš 130 na tempomatu, do Dunaja pa 200 po avtocesti.

Gregor P ::

Vsaj mene gledanje filmov, serij ipd. kar utrudi. Ne priporočam, da počnete to med postanki, ker to res ni počitek.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Marko59 ::

europenian je izjavil:


Jesas, poceni ID.3 pa ze 11ur, MG pa 15 ur. Jesas vec kot pol dneva za relacijo, ki smo jo mi delali ze 15 let nazaj med 8-9 ur v obicnem dizlu takratnega fizickega radnika.


ID3 ima cca uro več kot bencinar (tudi MG5 karavan bi imel ne dosti daljši čas, 80 kW polnjenje pa to, MG ZS EV v tabeli pa je terenec z ustrezno slabo aerodinamiko seveda). In to pri cca 10 ur dolgi vožnji. Kaj pa je ena ura več pri celodnevni vožnji, vse skupaj nič. Tako vožnjo večina ljudi ne opravi niti enkrat na leto, ali pa enkrat na leto. Kaj pa je ena ura na letni ravni. Sedaj pa seveda hiti nakladat da ti greš pa vsak dan iz Ljubljane v Muchen na kavo. Seveda, ti. 99 % ostalih pa ni takih. In razumi že enkrat to, niso vsi enaki kot ti. Če pogosto delaš 1000 km dolge razdalje si pač izjema.

Gregor P je izjavil:

Marko59 je izjavil:

Čas routripa pri 1000 kilometrski razdalji z dobrimi električnimi avti je skoraj identičen kot pa z bencinarjem, poglej si Bjornove 1000 km challenge
Jaz sicer v 14 urah prevozim kar malo več kot 1000 km; ampak da se razumemo, 1000 km za bencinarja ni noben “challenge”, gre se samo za to, kakšen podvig je to zame kot voznika; 14 vožnje je zame še ok, 15, 16 in več zaradi daljših postankov na isti razdalji pa pač ne več.


Če redno vsak dan ali vsak teden delaš 14 urne 1400 km dolge relacije potem pač spadaš pod izjemo, večina ljudi tega ne dela (vsaj ne pogosteje kot 1x na leto).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

Marko59 ::

Je pa treba nekaj vedet: hitrosti polnjenja se povečujejo vsako leto, današnje hitro polnjenje Tesle bo čez nekaj let standard pri vseh električnih avtomobilih, tudi pri budget izvedenkah (takrat bo Tesla verjetno današnjih 20 minut na hitri polnilnici znižala na nekih 10 minut). Še par let kasneje bo celotna industrija EVjev na 5 minutnem polnjenju.

krucymucy ::

BigWhale je izjavil:

[

Cestitke! Vsi dobite oskarja za izjemne dosezke. :> V povprecju imajo ljudje morda en al pa dva taksna izleta na leto, pa se to ne vsako leto in se to ne vsi.

Tarnanje, da je treba dvakrat na let 20 minut pocakat, ker se vozis vec kot 300km dalec je pac neumnost. Ni prijetno takrat, ko mors cakat, se strinjam, ampak to je jebenih 20 minut.

Ok, zdej pa lahk navalite tisti, ki morte nujno iz Sibenika, ker si je stric roko zlomil. Vsaj eno, ce ne dveh al pa treh.


Ne poznas pa nikogar, ki dvakrat tedensko prevozi 600km v kosu?
Ce odstejemo dopust, je to se vedno skoraj stokrat letno.

Jaz jih poznam kar nekaj.

Ne pisem zaradi oskarjev, ampak da pogledas tudi malo cez plot, ker nimajo vsi ljudje enakih navad in ne meci vseh v isti kos.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

Marko59 ::

Ne poznas pa nikogar, ki dvakrat tedensko prevozi 600km v kosu?
Ce odstejemo dopust, je to se vedno skoraj stokrat letno.


Obstajajo, vendar so IZJEMNO redki (pod 0,1 % ljudi sigurno, eden na tisoč folka). Dvakrat tedensko po 600 km v kosu pomeni samo od tega 62.400 km letne kilometrine! Dodaj še običajne vožnje zraven in na 80.000 ali 90.000 letne kilometrine, kdo dela toliko?! Povprečna kilometrina je 15.000 km na leto.

Ne pisem zaradi oskarjev, ampak da pogledas tudi malo cez plot, ker nimajo vsi ljudje enakih navad in ne meci vseh v isti kos.


Seveda nimajo vsi takih navad, ampak 99,9 % folka ne gre vsak teden po dvakrat na teden delat 600 kilometrsko potovanje. 98 % ljudi dela POD 100 km na dan:
https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Marko59 ()

MrStein ::

Mike_Rotch je izjavil:

Aja, vi tle z avionom letate na okoli, pred tem pa se jajcate po AC z 110, da ne zmanjka elektrike. Vse jasno.


Takrat, ko želimo prihraniti na času definitivno. A ni to glavni argument za ICE, da prihraniš na času tisto dobro uro v primerjavi z EV? No, z letalom prihraniš bistveno več.

Ampak, ampak okolje... izpusti... CO2... ptice... hrčki...

Razen če si mislil električno letalo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

europenian ::

Marko59 je izjavil:

Ne sodi drugih po sebi. Jaz pridem iz MB v Bavarsko prakticno bolj spocit, kot po ogledu extended verzije Harry Potterja.


Ti si seveda fenomen narave in po 12 urni vožnji brez prestanka seveda nisi utrujen. Saj ti verjamemo..
Kdo je rekel 12 ur? Napisal sem od Maribora do Bavarske, to je dobre stiri ure v eno smer.

Mike_Rotch je izjavil:

Prakticno smo München-MB tja in nazaj prevozli z enim tankom tempomat 130


Aha, po Autobahnu voziš 130 na tempomatu, do Dunaja pa 200 po avtocesti.
Se se v zivljenju nisi peljal gor al kaj? Avstrijo komot prevozis tudi z vec kot 140, imajo 13 radarjev. Za 140 pa niti kazni ne posiljajo oz. ene 25 evrov za 150. Ko pa preckas mejo pa po zelji.

europenian ::

Letalisce z pametnimi povezavami je relativno gledano na pol ali tretjini poti. Pa dokler cakas na letalo ipd. pa cene tudi niso glih poceni, si ze prevozil spet en del poti. Ajde ok, ce gres na drug konec evrope, se nekako razumljivo.

500-600km se vsedes zgodaj zjutraj v avto in si dopoldan ze tam, ni to noben bavbav, razen ce si iz papirja in se peljes v avtu iz papirja. Verjamem, da z kaksno Dacio Spring bi znala bit taksna pot kr izziv.

Mike_Rotch ::

Se se v zivljenju nisi peljal gor al kaj? Avstrijo komot prevozis tudi z vec kot 140, imajo 13 radarjev. Za 140 pa niti kazni ne posiljajo oz. ene 25 evrov za 150. Ko pa preckas mejo pa po zelji.


Prej si razlagal, da si na Dunaju v 2 urah, za kar bi potreboval povprečno hitrost 150kmh. Realno to pomeni krepko čez 200 po avtocesti, ne 140-150.

500-600km se vsedes zgodaj zjutraj v avto in si dopoldan ze tam, ni to noben bavbav, razen ce si iz papirja in se peljes v avtu iz papirja. Verjamem, da z kaksno Dacio Spring bi znala bit taksna pot kr izziv.


Z nobenim EV, ki je temu namenjen to ni problem.

DamijanD ::

Ko pravite do Dunaja dajte raje omeniti celo relacijo, ker KP-Dunaj != MB-Dunaj, da se ne boste brez potrebe kregali

PrimoZ_ ::

Tako je, zelo odvisno kje štartaš. Iz Kranja je približno enako ali se pelješ na Dunaj ali v Minhen. Oboje si tam v cca 4h.
Brnik - Minhen z letalom je pa več kot 4h, če zraven šteješ še vso pod do letališča, čakanje na letalo, let, pot iz lrtališča do hotela.
Vem, ker sem že potoval to varianto in je totalna bedarija.
Pol ure leta in 4 ure režije.

kow ::

Gregor P je izjavil:

Vsaj mene gledanje filmov, serij ipd. kar utrudi. Ne priporočam, da počnete to med postanki, ker to res ni počitek.:|


Gotovo je VELIKO manj utrudljivo kot voznja. Razen, ce vozis neodgovorno kot 90% ljudi.

Gregor P ::

No, zdaj pa sestavi zgodbo skupaj; več ur vožnje, serija, več ur vožnje, serija ... jaz menim, da te to še dodatno zelo utrudi. Ker bistvo sprotnih odmorov je ravno v tem, da se malo telesno razgibaš zunaj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Edini, ki tukaj sanja o vecih urah voznje, si ti. Ne spomnim se, da bi kdaj vozil vec kot 400km brez postanka. Poznam samo enega, ki sprazni cel tank brez postanka. Pa ravno on se je enkrat obrnil na avtocesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Tudi pri postankih med 400 km ti ne priporočam gledanje TV vmes (serij, filmov itd.). Bistvo je, da si spočit za vožnjo, ne pa še dodatno utrujen.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Saj razumes, da te nihce ne sili v gledanje TV serij. Ce si utrujen, se bos pac malo sprehodil in nadihal. Spil kafe ipd. Ce pa nisi utrujen, pa morda dezuje ali kaj podobnega, bos pac prizgal kaksno butasto serijo, ki jo itak gledas na pol. Ne bo te ravno utrudila.

energetik ::

Gregor P je izjavil:

No, zdaj pa sestavi zgodbo skupaj; več ur vožnje, serija, več ur vožnje, serija ... jaz menim, da te to še dodatno zelo utrudi. Ker bistvo sprotnih odmorov je ravno v tem, da se malo telesno razgibaš zunaj.

Še enkrat - takih osebkov, ki delajo take poti, je morda par % v SLO. Za te pač EV ni še (zeankrat). Za veliko ostalih osebkov pa lahko že je prava stvar, vsak se odloči zase.

Gregor P ::

Zdaj je tema gledanje serij in filmov med odmori; svetovano je bilo namreč, da daljši odmori pri EV zaradi daljšega čakanja na polnjenje baterij niso tako problematični, ker si itak lahko ogledaš tudi serije na Netflixu ipd.; sam pa močno odsvetujem to prakso, saj sem mnenja, da te gledanje serij še dodatno utrudi - in tega si res ne želimo, da so na vožnjah vozniki še dodatno utrujeni:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

mikhaair ::

Ce vozis 400 km, tablico v višino oči, radar on, pogledaš 2, 3 dele, pavza da se malo sprehodiš in wc. :) /srcoff

dunda ::

Prenašam iz druge teme.
Če koga zanima Enyaq - na blogu sem objavil nekaj vrstic. Z veseljem tudi odgovorim na kakšno vprašanje, če bom vedel odgovor.
https://www.kacnje.eu

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dunda ()

pegasus ::

41% potrošnikov gre na EV za naslednje vozilo. Zanimiva raziskava in zanimive ugotovitve. Avstralci so še kako desetletje ali dve za preostalim svetom ;)

Gregor P ::

"... and the major concern was the cost of ownership, not charging infrastructure."
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Xtruc ::

Gregor P je izjavil:

"... and the major concern was the cost of ownership, not charging infrastructure."


Zato pa je treba delati na izobraževanju (stavek ki si ga navedel govori o tem kaj ljudje ki še nimajo EV-ja mislijo da so težave). Preberi celoten sestavek:

"In each country, the environment was the primary reason for wanting to electrify, and the major concern was the cost of ownership, not charging infrastructure. The good news is that time and again, research shows that EVs are cheaper to maintain and have a lower total cost of ownership than gasoline or diesel-powered vehicles."
Owning an electric car really does save money, Consumer Reports finds
https://arstechnica.com/cars/2020/10/ow...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

facepalm ::

Vprasanje kaksna je razlika v TCO za tiste, ki polnijo izkljucno na javnih polnilnicah.
Range anxiety se lahko hitro resi s hitrim polnjenjem, nezmoznost polnjenja doma pa bolj tezko.

Xtruc ::

facepalm je izjavil:

Vprasanje kaksna je razlika v TCO za tiste, ki polnijo izkljucno na javnih polnilnicah.
Range anxiety se lahko hitro resi s hitrim polnjenjem, nezmoznost polnjenja doma pa bolj tezko.


Nepisano pravilo je da se ti EV zelo splača samo če ga lahko polniš doma (ali pa če imaš kakšno poceni/brezplačno polnilnico v neposredni bližini doma), tako je, tu ni kaj filozofirat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

facepalm ::

To mi je jasno. Bolj me zanima ali je EVjev TCO sploh kaj cenejsi, ce moras polniti na javnih polnilnicah.
Ne vem kaksne so trenutne cene poljnjenj.

strel ::

Cena polnjenja na avtocesti je precej odvisna od tega kater avto kupiš, eni imajo vključeno n let free na ionity recimo...

tale video si poglejte, tisti ki se vozite veliko in daleč.

</head> ::

facepalm je izjavil:

To mi je jasno. Bolj me zanima ali je EVjev TCO sploh kaj cenejsi, ce moras polniti na javnih polnilnicah.
Ne vem kaksne so trenutne cene poljnjenj.

Pri ceni polnjenja je najbolj važno, ali polniš AC al DC.

AC je marsikje še zastonj, ali pa 1,2€ na mesec pri gen-i, ali pa nekaj drobiža.
DC je precej drag do "lol, tega ne bo noben plačal" drag.

facepalm ::

AC so polnilnice do 22kw sklepam?

krucymucy ::

facepalm je izjavil:

AC so polnilnice do 22kw sklepam?

Da, je pa tukaj seveda odvisno kaksne moci je vgrajeni konverter oz. polnilec.
VW MEB imajo 11kW.

</head> ::

Ja to je fina reč. Ko ti vsi prodajajo, da se tvoj avto polni s 50kW, nekje pa v skrajno drobnem tisku piše, da na AC samo 3,6kW.
https://ev-database.org/car/1106/Nissan...
Tabela na dnu. Se pravi lahko najdeš free 22kW polnilnico, pa boš vseeno rabil 12 ur, da napolniš iz 0-100%.

Se mi zdi, da ima večina evropskih 11kW.

Xtruc ::

facepalm je izjavil:

To mi je jasno. Bolj me zanima ali je EVjev TCO sploh kaj cenejsi, ce moras polniti na javnih polnilnicah.
Ne vem kaksne so trenutne cene poljnjenj.


Kot že omenjeno AC polnilnice so dostikrat zastonj, oziroma je cena relativno nizka (preračunanih 1,2 EUR na 100 km oziroma 0,0246 EUR EUR/min). Za 50 kW hitro DC polnjenje na petrolu 0,38 EUR na kW, kar je 6,5 EUR na 100 km. Najbolj se ti splača polnjenje doma čez noč po cca 1 EUR na 100 km.https://webcache.googleusercontent.com/...
https://www.petrol.si/na-poti/e-mobilno...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

facepalm ::

Damn.. pa ravno rabljen Leaf mi je zacel dišati:))
Kaksno pa je mnenje glede 2018 Kie Soul EV 30kWh? Gledam nekaj v rangu 15k (+- par jurjev) z vsaj 120km dosega po avtocesti.

Xtruc je izjavil:

facepalm je izjavil:

To mi je jasno. Bolj me zanima ali je EVjev TCO sploh kaj cenejsi, ce moras polniti na javnih polnilnicah.
Ne vem kaksne so trenutne cene poljnjenj.


Kot že omenjeno AC polnilnice so dostikrat zastonj, oziroma je cena relativno nizka (preračunanih 1,2 EUR na 100 km oziroma 0,0246 EUR EUR/min). Za 50 kW hitro DC polnjenje na petrolu 0,38 EUR na kW, kar je 6,5 EUR na 100 km. Najbolj se ti splača polnjenje doma čez noč po cca 1 EUR na 100 km.https://webcache.googleusercontent.com/...
https://www.petrol.si/na-poti/e-mobilno...

Uff.. 6.5€/100km ne porabi niti moj shitbox na dizel:))
Polnjenje doma, pri meni ne pride v postev. Imam pa nekaj poonilnic v radiusu 250m od doma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

Xtruc ::

Damn.. pa ravno rabljen Leaf mi je zacel dišati:))


Go for it :) Če le imaš možnost polnjenja doma (ali imaš kakšno brezplačno/poceni AC polnilnico v bližini doma). Ker DC polnjenja ne boš mel skoraj nič v letni bilanci če imaš te dve možnosti.

Tu preveri kje imaš kakšne polnilnice:
https://www.plugshare.com/sl

Uff.. 6.5EUR/100km ne porabi niti moj shitbox na dizel:))


Moraš imet pa izredno varčen in majhen dizelski avto (manj kot 5 litrov povprečne porabe) :)) Kot pravim: če se v EV svet podaš zaradi šparanja, potem moraš imeti bodisi možnost filanja doma (1 EUR na 100 km), ali pa kakšno poceni/brezplačno AC polnilnico v bližini doma (1,2 EUR na 100 km).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

Xtruc ::

Se mi zdi, da ima večina evropskih 11kW.


Renault Zoe in Renault Twingo se filata z 22 kW na AC (imata vgrajen 22 kW polnilec).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

Xtruc ::

Ps: Vidim da ima Petrol tudi mesečne pakete polnjenja z precej nižjimi cenami od rednih. Mesečni paket za 15.000 km letno stane 13 EUR na mesec ( mesečni paket za 25.000 km na leto pa 20 EUR na mesec.
https://www.petrol.si/znanje-in-podpora...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

BigWhale ::

</head> je izjavil:

Ja to je fina reč. Ko ti vsi prodajajo, da se tvoj avto polni s 50kW, nekje pa v skrajno drobnem tisku piše, da na AC samo 3,6kW.
https://ev-database.org/car/1106/Nissan...


Leaf omogoca polnjenje do max 7.4kW ampak zna polnit samo enofazno in 7.4kW na eni fazi je kr tezko dobit. :D

Xtruc je izjavil:

Kot že omenjeno AC polnilnice so dostikrat zastonj


Ne niso. Pri nas vecinoma vec niso. So pa bile do kake pol leta nazaj.

Xtruc je izjavil:

Za 50 kW hitro DC polnjenje na petrolu 0,38 EUR na kW, kar je 6,5 EUR na 100 km.


Petrol kr lepo lupi stranke s temi cenami. Hkrati nardi Petrol pred polnjenjem rezervacijo sredstev na kreditni kartici v visini 50 EUR. Kar je mindbogglingly velik, sploh ker se vcasih zgodi, da polnjenje trikrat faila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

energetik ::

Xtruc je izjavil:

Gregor P je izjavil:

"... and the major concern was the cost of ownership, not charging infrastructure."


Zato pa je treba delati na izobraževanju (stavek ki si ga navedel govori o tem kaj ljudje ki še nimajo EV-ja mislijo da so težave). Preberi celoten sestavek:

"In each country, the environment was the primary reason for wanting to electrify, and the major concern was the cost of ownership, not charging infrastructure. The good news is that time and again, research shows that EVs are cheaper to maintain and have a lower total cost of ownership than gasoline or diesel-powered vehicles."
Owning an electric car really does save money, Consumer Reports finds
https://arstechnica.com/cars/2020/10/ow...
TCO je za EV hitro nižji za večino lastnikov, ki bodo polnili 99% doma. Ampak finta je, da je še vedno visok začetni vložek, ki ga marsikdo nima, poleg tega se TCO ponavadi računa brez oportunitetne izgube, kajti če v štartu kupiš 10-15k cenejši avto, teh 15k pa porineš v npr. sklad svetovnih delnic, bi moral teh cca. 7% letnega donosa odšteti od TCO fosilnega vozila. To je nekje 20k dobička v 10 letih.

BigWhale ::

Xtruc je izjavil:

Ps: Vidim da ima Petrol tudi mesečne pakete polnjenja z precej nižjimi cenami od rednih. Mesečni paket za 15.000 km letno stane 13 EUR na mesec ( mesečni paket za 25.000 km na leto pa 20 EUR na mesec.
https://www.petrol.si/znanje-in-podpora...


Ti paketi so za tiste, ki polnijo obcasno res brez veze. Poleg tega je to kartico elektricne mobilnosti tolk kompliciran dobit, da te mine vse skupaj preden jo dobis.

Polnjenje na polnilnicah, z mocjo vecjo od 50kWh, je pa lahko tudi drazje od bencina, ce imas avto, ki pije 7.8l/100km.

Xtruc ::

Ne niso. Pri nas vecinoma vec niso. So pa bile do kake pol leta nazaj.


Se strinjam da so brezplačne AC polnilnice čedalje bolj redka zadeva. Vendar tudi na plačljivih AC, recimo te od elektro Ljubljana, je cema relativno nizka (cca 1,2 € na 100 km, 0,0246 €/min na 22 kW, ter 0,0082 € EUR/min za 8 kW).

dunda ::

Tudi sam sem pričakoval, da bo AC polnjenje na Trojanah poceni. Pa niti ni bilo.
V nedeljo sem polnil 41 minut, pretočil 7,4 kWh, plačal pa 2,49 evra. Glede na to, da je povprečna poraba blizu 16 kWh/100 km, sem torej natočil za skoraj 50 kilometrov za 2,5 evra.
Priznam, da sem pričakoval cenejše polnjenje.
https://www.kacnje.eu

Xtruc ::

Tudi take polnilnice se najdejo, seveda. Različne cene so za AC polnjenje, odvisno kje polniš pač. Če si v Ljubljani te AC polnjenje pri polnilnicah od ELektro Ljubljana pride cca 1,2 EUR na 100 km, kar je podobna cena kot polnjenje doma čez noč. Je pa res da kar se enostavnosti in priročnosti tiče polnjenje doma zmaga hands down.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()
««
956 / 1140
»»