Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Eno samo nabijanje, ker kot subvencije štejete vrnitev trošarin! To pač niso subvencije fosilnim gorivom. A štejete pod subvencije električnim vozilom tudi nižje cene elektrike za prebivalstvo kot je za industrijo? Seveda ne, pa bi bilo to dosti bolj upravičeno.
Kje to stejem? A si sploh prebral _karkoli_ o tem koliko denarja se je v zadnjem stoletju zmetalo za subvencije za fosilna goriva? To kar se zdaj daje za elektricna vozila je pickin dim, v primerjavi s tem kar se je zmetal za nafto in ICE avto industrijo in podobne stvari.
Tle mas seznam nekaterih subvencij v USA:
https://www.eesi.org/papers/view/fact-s...
Imas cele studije na temo koliko denarja je dobila naftna industrija s pomocjo implicitnih subvencij.
https://www.pnas.org/content/118/14/e20...
Okapi ::
Me prav zanima, koliko teh "subvencij" dejansko zdrži kritično presojo, da so res subvencije namensko za fosilna goriva.
Ker recimo nižja cena za kurilno olje ni subvencija za dizel, ki ga kuriš v peči.
Prav tako ni subvencija za fosilno gorivo, če dobi premogovnik finančno spodbudo za zaposlovanje rudarjev.
Če neka finančna spodbuda za pridobivanje energije velja v enaki meri za termoelektrarne in hidroelektrarne, prav tako ni subvencija za fosilna goriva.
Tudi finančna spodbuda za domači premogovnik ali naftno vrtino, z namenom, da se zmanjša odvisnost od uvoženega premoga ali nafte, ni subvencija za fosilna goriva.
Ker recimo nižja cena za kurilno olje ni subvencija za dizel, ki ga kuriš v peči.
Prav tako ni subvencija za fosilno gorivo, če dobi premogovnik finančno spodbudo za zaposlovanje rudarjev.
Če neka finančna spodbuda za pridobivanje energije velja v enaki meri za termoelektrarne in hidroelektrarne, prav tako ni subvencija za fosilna goriva.
Tudi finančna spodbuda za domači premogovnik ali naftno vrtino, z namenom, da se zmanjša odvisnost od uvoženega premoga ali nafte, ni subvencija za fosilna goriva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
kow ::
Okapi ::
Je, ampak ni subvencija za fosilna goriva, temveč za zmanjšanje odvisnosti od uvoza. Enako subvencijo (za zmanjšanje odvisnosti od uvoza) lahko dobi tudi rudnik železa, jeklarna, ali pa kmet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Mr.B ::
EU je poskušala, pa niso prišli do dna.
Ti pomagam, Panika je nastala leta 2014, takoj zatem pa je začeta zgodba china, china china...
Lahko pa da so se ustrašili Američanov in njihovim finanžnim vložkom.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
kow ::
Je, ampak ni subvencija za fosilna goriva, temveč za zmanjšanje odvisnosti od uvoza. Enako subvencijo (za zmanjšanje odvisnosti od uvoza) lahko dobi tudi rudnik železa, jeklarna, ali pa kmet.
Se vedno je subvencija za fosilna goriva. Ker je proizvodnja elektrike bolj decentralizirana kot proizvodnja nafte, bi ta subvencija naceloma bila manjsa.
hruske ::
A ima kdo e-208 in če ja, kako se obnese?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Mike_Rotch ::
gile, sicer je super prebrati izkušnje iz prve roke, ampak te primerjave med zastarelimi ICE z ročnim menjalnikom so malo mimo. Tudi ICE avto z dobrim menjalnikom in dovolj močnim motorjem je "en sam užitek". To nima ravno veze s pogonom.
gile ::
Linkal sem zgolj povezavo na forum EVsvet, ker je tam še več izkušenj uporabnikov, je treba še mal več prebrat kot samo link.
PS: po letu in pol egolfa, je tudi meni zanimivo občasno prijet za menjalnik v ICE
PS: po letu in pol egolfa, je tudi meni zanimivo občasno prijet za menjalnik v ICE
hruske ::
@hruške, tle je en navdušen...
https://evsvet.eu/viewtopic.php?f=51&t=...
Hvala!
Outlook od Bloomberg NEF:
https://bnef.turtl.co/story/evo-2021/
Vau, tile pa niso uspeli naredit bolj štorastega načina brskanja po tem, kar naj bi imeli za povedat, e?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hruske ()
a_borlak ::
A ima kdo e-208 in če ja, kako se obnese?
Presenetljivo dobro, če mene vprašaš. https://tehnozvezdje.si/znacka/peugeot-...
J.McLane ::
@hruške, tle je en navdušen...
https://evsvet.eu/viewtopic.php?f=51&am......
Hvala!
Outlook od Bloomberg NEF:
https://bnef.turtl.co/story/evo-2021/
Vau, tile pa niso uspeli naredit bolj štorastega načina brskanja po tem, kar naj bi imeli za povedat, e?
Tule je povzetek v bolj kulturni obliki:
https://www.greencarcongress.com/2021/0...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Tesla je naredila in dostavila nekaj čez 200.000 komadov v q2. 800.000 do 0,9 mio bi znalo bit letos. Kdo bo prvi pri 1 mio letno? Kaj pa pri dveh? 10ih?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
In zdaj (zopet) nekaj popolnoma drugega ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
pegasus ::
Why Aren't More People Talking About Solar Cars?
https://www.forbes.com/sites/stevetengl...
Odgovor ponuja v obliki mentalitete potrošnikov in podpore regulatorjev. Me zanima, če bo kdo trznil ...
https://www.forbes.com/sites/stevetengl...
Odgovor ponuja v obliki mentalitete potrošnikov in podpore regulatorjev. Me zanima, če bo kdo trznil ...
Gregor P ::
Najbrž zato ker tovrstnih vozil praktično ni za kupiti na trgu, tiste "tri", ki pa so, so pa cenovno nedostopni za potrošnike. Dvomim da kdorkoli ne bi hotel kupiti poceni delujočega vozila, ki se sam polni na karkoli
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
Passat je za večino potrošnikov predrag.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
pegasus ::
Govoriva o nakupni ceni, ko bi morala zares o TCO. Očitno potrošniki niso sposobni razmišljati na ta način ...
Mike_Rotch ::
Tako kot fani Aptere in nekaterih drugih EVjev niste sposobni razmišljati o celotni izkušnji lastništva avtomobilov :)
Lastništvo avtomobila ni samo pot do šihta in nazaj 5x na teden.
Lastništvo avtomobila ni samo pot do šihta in nazaj 5x na teden.
kow ::
pegasus ::
Mike_Rotch je izjavil:
razmišljati o celotni izkušnjiIzkušnja je subjektivna reč, še posebej celotna. 5x na teden se naj vozi kdor hoče, jaz "na šiht" pešačim, tako da za to vozila ne rabim. Imam pa drugačne potrebe ... ki ne vključujejo "moške" izkušnje biti od šmira umazan do komolcev in preživljati vikende v kanalu v garaži pod avtom. Hrup in večna tresavica v avtu so mi tudi moteči in odvečni, tako da od izkušnje preostane samo še učinkovit transport iz A v B.
TCO je nemogoce izracunati. To je abstraktni koncept.Hehe, razloži to ekonomistom ;) Evo moj TCO: za vozilo za 10k sem v 10ih letih porabil že za več kot 3 passate, kmalu bom odkljukal že četrtega. Kar se mi zdi huda potrata denarja in vem, da se da cenejše. A potrošniki tega očitno nočejo? Varčevati je treba, pa naj stane kar hoče.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()
kow ::
Povej svoj TCO za 10 let naprej za svoje "specialno" vozilo. Za nazaj smo vsi pametni. Si sel izracunavati verjetnost prometne nesrece? Da te nekdo butne na parkplacu? Bodoce cene in dostopnost/dobavljivost rezervnih delov? Strosek nakupa? Kje si dobil 10k?
sloxl8 ::
V TCO nima smisla vključevati verjetnih ali neverjetnih dogodkov, vsaj v primeru, ko primerjaš vozila med seboj. Prav tako je v tem trenutku TCO (za primerjavo ICE in EV) na nekoliko majavih nogah, saj je nemogoče napovedati ceno goriva v prihodnji življenjski dobi avtomobila, velja tako za bencin/dizel, katerega cena bi se morala s povečevanjem števila EV zaradi upada povpraševanja povečati, kot tudi za EV, kjer se bo poraba/povpraševanje /ponudba predvidoma povečala (zato bi se morala cena elektrike povečati), istočasno pa bo zaradi gradnje infrastrukture strošek verjetno vkalkuliran v ceno elektrike. Koliko bo ta po 10 letih (ali na koncu življenjske dobe) obravnavanega vozila, lahko samo špekuliraš.
BigWhale ::
Govoriva o nakupni ceni, ko bi morala zares o TCO. Očitno potrošniki niso sposobni razmišljati na ta način ...
Nekdo, ki na mesec zmore dati samo 300 EUR, bo izbral opcijo starga pasata za 150 EUR na mesec + dodatnih 100 EUR na mesec za bencin. To, da ga bo stvar po desetih letih prisla drazje kot ce bi dajal prvi X let 450 EUR za Aptero, mu je vseeno, ker si 450 EUR ne more privoscit.
europenian ::
Koncno. Tocno tako. TCO se gre lahko tisti, ki ima ze v startu dnarja kot dreka. Itak, da ce bi se lahko skesiral za EV ranga 50k ki bi bil za vse, ampak z nizko placo je treba prit iz mesca v mesec.Govoriva o nakupni ceni, ko bi morala zares o TCO. Očitno potrošniki niso sposobni razmišljati na ta način ...
Nekdo, ki na mesec zmore dati samo 300 EUR, bo izbral opcijo starga pasata za 150 EUR na mesec + dodatnih 100 EUR na mesec za bencin. To, da ga bo stvar po desetih letih prisla drazje kot ce bi dajal prvi X let 450 EUR za Aptero, mu je vseeno, ker si 450 EUR ne more privoscit.
Marsikaj lahko popravis in servisiras poceni sam ali pri sosedu pod kozolcem in gres naprej. Pri kaksnem EVju pa rabis strokovno pomoc in dobro servisno mrezo, ki je pri teh novih znamkah, ki rastejo kot gobe po dezju bolj tko tko. Pa boknedaj, da moras na drug konec drzave na kako popravilo. Jaz vem, ce kaj rabim, grem v GMT in dobim se isti dan. Neprecenljivo.
Da se pa sfuka nekaj na elektronskem ali software nivoju, pa ni glih, kot Windows 10, vtaknem usb in nalozim na novo.
Pa aptera je za samskega z nizkimi zahtevami, ki mogoce pelje se kdaj kakega partnerja v Koper na kavico, medtem ko je Passat za vse mozne scenarije, terene v druzini. Ni primerjave.
Potem pa se faktor nesrece in nerazsirjenost, ter dobava rezervnih delov za te cungalunga znamke. Pa bos par dni visel na telefonu, iskal pomoc, fehtal za nadomestno vozilo, pa vec ne bo tako funny vseskup.
Tudi pri navadnih ICEjih je zadnje case vedno hujsi problem elektronika in ne motor. Oksidiranje vezij, elektro boardov, voda, vlaga, prepereli, pregrizeni kabli, razne fensi nove luci. Popravila oz. popravil sploh ni, ker se menjava, so pa deli tako dragi, da te srat pritisne.
Kdor je kupoval kdaj novo elektronsko ogledalo ali LED luc, senzor z vezjem, bo vedel, da se pogovarjamo o 4 mestnih cifrah, pa nima veze al je nemski al azijski avto.
Mike_Rotch ::
Izkušnja je subjektivna reč, še posebej celotna. 5x na teden se naj vozi kdor hoče, jaz "na šiht" pešačim, tako da za to vozila ne rabim. Imam pa drugačne potrebe ... ki ne vključujejo "moške" izkušnje biti od šmira umazan do komolcev in preživljati vikende v kanalu v garaži pod avtom. Hrup in večna tresavica v avtu so mi tudi moteči in odvečni, tako da od izkušnje preostane samo še učinkovit transport iz A v B.
Izkušnja je ravno toliko subjektivna kot TCO. Tako, kot ti ignoriraš dejstvo, da z Aptero ne moreš normlano za vikend na izlet s familjo lahko nekdo drug ignorira (domnevno) višje stroške goriva.
BigWhale ::
Takrat, ko bo spet nekdo omenjal subvencije za elektricna vozila, naj si tole prebere...
https://www.argusmedia.com/en/news/2231...
Subvencije EVjem so problematicne IZKJUCNO zaradi tega, ker jo je dobil sosed. Vse ostalo je pa neka mentalna telovadba.
https://www.argusmedia.com/en/news/2231...
Subvencije EVjem so problematicne IZKJUCNO zaradi tega, ker jo je dobil sosed. Vse ostalo je pa neka mentalna telovadba.
endelin ::
Takrat, ko bo spet nekdo omenjal subvencije za elektricna vozila, naj si tole prebere...
https://www.argusmedia.com/en/news/2231...
Subvencije EVjem so problematicne IZKJUCNO zaradi tega, ker jo je dobil sosed. Vse ostalo je pa neka mentalna telovadba.
Meni je smešno to, da se subvencionira 100k vredne avte
hruske ::
Takrat, ko bo spet nekdo omenjal subvencije za elektricna vozila, naj si tole prebere...
https://www.argusmedia.com/en/news/2231...
Subvencije EVjem so problematicne IZKJUCNO zaradi tega, ker jo je dobil sosed. Vse ostalo je pa neka mentalna telovadba.
Meni je smešno to, da se subvencionira 100k vredne avte
Ne vem kje ti živiš, ampak v Sloveniji ti subvencionirajo avte do vrednosti 65k€.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
RoccoC ::
BigWhale ::
Ni ti pa smesn, da se subvencionira gorivo privatna letala? :D
Meni je predvsem smešno da ti in tebi podobni ne ločite subvencije od davčne olajšave. Nižja cena elektrike za gospodinjstva pa je v vašem svetu povsem ok in seveda ni subvencija.
V obeh primerih ti drzava nekaj da in si zaradi tega financno v plusu. Obesat se na semantiko, a se eni stvari rece subvencija, drugi pa davcna olajsava, je resnicno neumno.
A ti drzava da 50 EUR otroskega dodatka vsak mesec na racun ali pa ti da davcno olajsavo v visini 50 EUR je na koncu vseeno, ti imas 50 EUR vec. Mal je psiholoske razlike, ker v prvem primeru ti drzava nekaj nakaze in imas najbrz obcutek, da si dobil denar od drzave.
In ja, spet smo pri tem, da sosed dobi 4500 EUR, unmu bogatasu pa sam davka na bencin ni treba placat. :D
Ja, nizja cena elektrike je subvencija. :) Ampak ji recemo 'nizja tarifa' al kakorkoli ze.
Okapi ::
Moraš biti intelektualno pošten in ločiti stvari. Nižja cena kurilnega olja ni subvencija na dizel, ki se kuri v peči, ampak nižja obdavčitev, trošarina. Država te malo manj obere. Pri letalskem gorivu je pa enako.
Subvencija je, če država krije del stroška, ne pa če strošek samo nekaj manj zviša.
Subvencija bi bila, če bi država Petrolu pokrila razliko med ceno dizla in kurilnega olja.
Subvencija je, če država krije del stroška, ne pa če strošek samo nekaj manj zviša.
Subvencija bi bila, če bi država Petrolu pokrila razliko med ceno dizla in kurilnega olja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
kow ::
Tehnicno res ni subvencija. Se vedno pa spremeni trg energentov v prid kurilca. Poleg tega, ce te drzava manj obere, bo morala razliko dobiti nekje drugje. Ce efekt ni enostavno merljiv, se ne pomeni da ga ni.
Okapi ::
Kurilno olje je (verjetno) še vedno bolj obdavčeno kot drugi energenti, tako da ta olajšava ni "v prid", ampak "manj v škodo".
J.McLane ::
Trošarina je tipično obešena na nekaj kar želimo, da se uporablja čim manj zaradi škodljivih posledic, ki se pojavijo kasneje in ki potem spet bremenijo proračun države.
- Fosilna goriva - negativni vpliv na okolje in zdravje ljudi
- Tobak - negativni vpliv zdravje ljudi
- Alkohol - negativni vpliv zdravje ljudi in tudi varnost drugih (npr. promet)
Kako vrednotiti višino trošarine je pa druga pesem, iz naslova vseh trošarin ima država okrog milijardo € prihodkov. Zdi se veliko več kot je pa posledic zaradi uporabe.
- Fosilna goriva - negativni vpliv na okolje in zdravje ljudi
- Tobak - negativni vpliv zdravje ljudi
- Alkohol - negativni vpliv zdravje ljudi in tudi varnost drugih (npr. promet)
Kako vrednotiti višino trošarine je pa druga pesem, iz naslova vseh trošarin ima država okrog milijardo € prihodkov. Zdi se veliko več kot je pa posledic zaradi uporabe.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
MrStein ::
Torej če na sladke pijače ni trošarine, je to po logiki enih subvencioniranje Fructal-a.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
hruske ::
Trošarina je tipično obešena na nekaj kar želimo, da se uporablja čim manj zaradi škodljivih posledic, ki se pojavijo kasneje in ki potem spet bremenijo proračun države.
- Fosilna goriva - negativni vpliv na okolje in zdravje ljudi
- Tobak - negativni vpliv zdravje ljudi
- Alkohol - negativni vpliv zdravje ljudi in tudi varnost drugih (npr. promet)
Kako vrednotiti višino trošarine je pa druga pesem, iz naslova vseh trošarin ima država okrog milijardo € prihodkov. Zdi se veliko več kot je pa posledic zaradi uporabe.
Trošarina na alkohol je minimalna, absurdno nizka, predvsem ker ni enostavnih načinov, da se ljudem prepreči lastna izdelava alkohola. Ni niti najmanjše variante, da bi znesek trošarine na alkohol prevagal nad negativnimi posledicami alkohola na družbo, ki jo delajo alkoholiki in pijani vozniki.
Posledično to pomeni, da raba alkohola ustvarja eksternalije, ki jih cena alkohola, tudi s trošarino, ni sposobna zajeti.
Ampak tudi preostali dve omenjeni stvar - tobak in fosilna goriva - delata toliko eksternalij, da ta tema ne bi obstajala, če bi bile države sposobne zajeti vse negativne učinke s trošarinami.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
BigWhale ::
Torej če na sladke pijače ni trošarine, je to po logiki enih subvencioniranje Fructal-a.
Ne, ce bi bila trosarina na VSE pijace, potem bi pa rekli, da za sladke pijace ni treba placat trosarine, bi bla to v bistvu 'subvencija'.
Tko kot je 'subvencija' to, da se rece, da za privatna letala ne bo davka na gorivo. Za ostala goriva pa davek ostane.
Nekaj je lahko 'subvencija' tudi, ce se ne imenuje subvencija.
telexdell ::
Moraš biti intelektualno pošten in ločiti stvari. Nižja cena kurilnega olja ni subvencija na dizel, ki se kuri v peči, ampak nižja obdavčitev, trošarina. Država te malo manj obere. Pri letalskem gorivu je pa enako.
Subvencija je, če država krije del stroška, ne pa če strošek samo nekaj manj zviša.
Subvencija bi bila, če bi država Petrolu pokrila razliko med ceno dizla in kurilnega olja.
Ko že govoriš o intelektu- tudi denar, kateri ti država da, ko kupiš EV ali na streho postaviš SE in za to dobiš nekaj vrnjeno te država dejansko manj obere. 1 kWp SE pride tam 1 k€. DDV je sicer znižan, če to delaš na stanovanjski hiši, pol pa je še dohodnina delavcev, kateri ti to postavljajo in pa davek na dobiček podjetja. Če pa kupiš EV za npr. 25 k€ te le za DDV drapnejo za tam 5500 €. Pri dražjem EV pa še za več. Vračilo pa je 4500€.
Torej, država nič ne subvencionira ampak kupca EV ali SV drapne za manj, kot bi ga lahko.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
europenian ::
Okapi ::
jernejl ::
Torej če na sladke pijače ni trošarine, je to po logiki enih subvencioniranje Fructal-a.
Ne, ce bi bila trosarina na VSE pijace, potem bi pa rekli, da za sladke pijace ni treba placat trosarine, bi bla to v bistvu 'subvencija'.
Saj točno tako tudi je. Imamo trošarino na VSE pijače, ampak smo pa rekli, da na določene pijače je pa nimamo. In vse te so očitno subvencionirane.
Mike_Rotch ::
Ne subvencija je to, da npr. na vino, ki ga proizvedejo mali proizvajalci trošarine ni.
Okapi ::
Ne, to ni subvencija.
Subvencija je denarna pomoč pri prenovi vinograda in sofinanciranje promocije vina.
Subvencija je denarna pomoč pri prenovi vinograda in sofinanciranje promocije vina.
kow ::
Recimo, da si mi dolzan 100 enot denarcka, ki mi jih ne bos nikoli vrnil. Lahko ti odpisem dolg, ali pa ti "podarim" 100 enot, ki mi jih vrnes.
V drugem primeru ti tehnicno nisem odpisal dolga. Efekt je isti.
V drugem primeru ti tehnicno nisem odpisal dolga. Efekt je isti.
MrStein ::
Recimo, da od Okapi in Mike_Rotch ukradem 100 EUR.
Sem potem tebi podaril 100 EUR?
Sem potem tebi podaril 100 EUR?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!