Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
Ne 100e, delez tega pa ja. Ker si zupan moje obcine, onadva sta pa iz sosednje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
MrStein ::
Nisem župan tvoje občine.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BigWhale ::
Ne, to ni subvencija.
Subvencija je denarna pomoč pri prenovi vinograda in sofinanciranje promocije vina.
Oprostitev davka ali pa subvencija, oboje je drzavna pomoc. V enem primeru ti drzava nekaj denarja da, v drugem ti ga pa manj vzame. Koncni efekt pa je, da imas ti nekaj vec denarja.
Recimo v ZDA so 'subvencije' za EVje v obliki davcne olajsave. Se pravi americani nimajo subvencij za EVje?
MrStein ::
Ves kaj ti hocem povedati.
Seveda, hočeš spremeniti zgodbo, da bi ustrezala tvoji teoriji.
Kdor krade, je župan. Zanimivo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mike_Rotch ::
Recimo, da od Okapi in Mike_Rotch ukradem 100 EUR.
Sem potem tebi podaril 100 EUR?
Kdo spreminja zgodbo? :) O kakšni kraji govoriš? Mi namreč govorimo o subvencijah oz. drugih vrstah državne pomoči (ja, res je, niso vse državne pomoči subvencije, ampak dajmo se obešat na semantiko, a ne?).
MrStein ::
Čakaj, kdo pa je omenjal "vzeti" ?
Bom jaz poiskal: aha, če se gremo "strogo semantiko", je bila uporabljena beseda "obere"
Torej, da ne bo nesporazumov:
Recimo, da Okapija in Mike_Rotch-a oberem za 100 EUR.
Sem potem tebi (kow) podaril 100 EUR?
Bom jaz poiskal: aha, če se gremo "strogo semantiko", je bila uporabljena beseda "obere"
Poleg tega, ce te drzava manj obere, bo morala razliko dobiti nekje drugje.
Država te malo manj obere.
Torej, da ne bo nesporazumov:
Recimo, da Okapija in Mike_Rotch-a oberem za 100 EUR.
Sem potem tebi (kow) podaril 100 EUR?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
jernejl ::
Se pravi, lastniki in uporabniki ICE avtomobilov nismo oproščeni nobenih davkov niti nismo subvencionirani, ker moramo plačati vse davke in nam nihče ničesar ne vrne.Ne, to ni subvencija.
Subvencija je denarna pomoč pri prenovi vinograda in sofinanciranje promocije vina.
Oprostitev davka ali pa subvencija, oboje je drzavna pomoc. V enem primeru ti drzava nekaj denarja da, v drugem ti ga pa manj vzame. Koncni efekt pa je, da imas ti nekaj vec denarja.
Za razliko od lastnikov EV, ki lahko prejmejo subvencijo ob nakupu in marsikje parkirajo ter polnijo zastonj.
Mike_Rotch ::
Čakaj, kdo pa je omenjal "vzeti" ?
Bom jaz poiskal: aha, če se gremo "strogo semantiko", je bila uporabljena beseda "obere"
Poleg tega, ce te drzava manj obere, bo morala razliko dobiti nekje drugje.
Država te malo manj obere.
Torej, da ne bo nesporazumov:
Recimo, da Okapija in Mike_Rotch-a oberem za 100 EUR.
Sem potem tebi (kow) podaril 100 EUR?
Napačen kontekst. "Obere" v tem kontekstu pomeni obveznost plačila dajatev. Če je ta obveznost velja za vse,
razen za točno določene izjeme, potem je zadeva efektivno subvencija.
Če Opakipu in Mike_Rotch-u pobereš 100 EUR, kow-u pa ne, ker je kupil električni avto, potem si mu efektivno podaril 100 EUR.
Se pravi, lastniki in uporabniki ICE avtomobilov nismo oproščeni nobenih davkov niti nismo subvencionirani, ker moramo plačati vse davke in nam nihče ničesar ne vrne.
Za razliko od lastnikov EV, ki lahko prejmejo subvencijo ob nakupu in marsikje parkirajo ter polnijo zastonj.
Ni čisto res. Lastniki in uporabniki ICE avtomobilov smo deležni državnih pomoči posredno.
O tem govori BigWhale. Tistih par jurjev subvencije za EVje se enostavno vidi, milijarde, ki se iz proračunov stekajo na TRRje naftnih podjetji malo manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mike_Rotch ()
MrStein ::
Se stekajo na TRR naftnih podjetij ali lastnikov ICE?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
jernejl ::
Mike_Rotch je izjavil:
Tistih par jurjev subvencije za EVje se enostavno vidi, milijarde, ki se iz proračunov stekajo na TRRje naftnih podjetji malo manj.Lahko kaj več o tem? Koliko denarja se iz slovenskega proračuna steka na TRRje naftnih podjetij in kako je to subvencija lastnikom/voznikom ICE avtomobilov?
Ker kot posredne subvencije lahko potem štejemo marsikaj. Recimo turistične bone, ki smo jih dobili lastniki ICE avtomobilov, lahko potem uvrstimo pod subvencije lastnikom ICE avtomobilov. Če nekdo prejema socialno podporo in si lasti ICE avtomobil, lahko rečemo, da je to državna podpora lastniku ICE avtomobila.
Če kmet dobi vrnjene trošarine, so lahko njegovi proizvodi cenejši in lastniki EVjev lahko njihove produkte zaradi tega kupijo po nižji ceni. Ali potem lahko rečemo, da so to subvencije lastnikom EV-jev?
Mike_Rotch ::
Se stekajo na TRR naftnih podjetij ali lastnikov ICE?
Jaz sem govoril o subvencijah naftni industriji.
Lahko kaj več o tem? Koliko denarja se iz slovenskega proračuna steka na TRRje naftnih podjetij in kako je to subvencija lastnikom/voznikom ICE avtomobilov?
Za Slovenijo nimam podatkov, sem pa zgoraj prilepil nekaj linkov, ki kažejo stanje v ZDA in Kanadi. Glede na to, da gre za globalni problem, ni smiselno gledati izključno lokalno.
In ne, ne govorim o turističnih bonih ampak o konkretnih državnih pomočeh naftnim podjetjem za vzpostavitev infrastrukture za fracking in podobno.
MrStein ::
Če ZDA pumpa svoj denar v Shell in imamo zaradi tega v Sloveniji cenejši dizel, je to problem... kak?
Razen tega tu govorimo o _slovenski_ subvenciji EV-jem, _slovenskem_ proračunu in slovenskih ljudeh.
Mahanje z ameriko, ko zmanjka ("lokalnih") argumentov je tak... mimo.
Razen tega tu govorimo o _slovenski_ subvenciji EV-jem, _slovenskem_ proračunu in slovenskih ljudeh.
Mahanje z ameriko, ko zmanjka ("lokalnih") argumentov je tak... mimo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mike_Rotch ::
Ne, govorimo že od začetka o subvencijah naftni industriji nasplošno.
Kakšen vpliv ima subvencioniranje Shella na Slovenijo pa verjetno ni težko pogruntati?
Kakšen vpliv ima subvencioniranje Shella na Slovenijo pa verjetno ni težko pogruntati?
jernejl ::
Kakor kdo. Eni govorimo o subvencijah, ki jih dobi lastnik ICE v primerjavi z lastnikom EV. Recimo v sloveniji.
Drugi sem vlečejo vse možne subvencije, direktne in takozvane implicitne iz celega sveta, ko neka država na drugi strani Zemlje zgradi novo cesto in je to kao subvencija naftni industriji. Ali ko subvencionirajo proizvodnjo premoga. Jasno je, da je to zelo privlečeno za lase.
Iz zgornjega članka: "He found, for example, that Peabody Energy Corp received approximately $1.56 billion of the pie, while Arch Resources received just over $1 billion.".
Za Peabody Energy Corp pravi wikipedia tako: "Peabody Energy, headquartered in St. Louis, Missouri,[6] is the largest private sector coal company in the world.[7] Its primary business consists of the mining, sale, and distribution of coal, which is purchased for use in electricity generation and steelmaking."
Za Arch Resources pa tako: "Arch Resources, previously known as Arch Coal, is an American coal mining and processing company. The company mines, processes, and markets bituminous and sub-bituminous coal with low sulfur content in the United States. Arch Resources is the second-largest supplier of coal in the United States, behind Peabody Energy. As of 2011 the company supplied 15% of the domestic market.[3] Demand comes mainly from generators of electricity."
Te subvencije imajo s subvencijami slovenskim lastnikom in voznikom ICE precej manj skupnega kot turistični boni, ki s(m)o jih lastniki ICE avtomobilov prejeli od države.
Pravzaprav imajo te subvencije več skupnega s subvencioniranjem lastnikov EV kot ICE.
Drugi sem vlečejo vse možne subvencije, direktne in takozvane implicitne iz celega sveta, ko neka država na drugi strani Zemlje zgradi novo cesto in je to kao subvencija naftni industriji. Ali ko subvencionirajo proizvodnjo premoga. Jasno je, da je to zelo privlečeno za lase.
Iz zgornjega članka: "He found, for example, that Peabody Energy Corp received approximately $1.56 billion of the pie, while Arch Resources received just over $1 billion.".
Za Peabody Energy Corp pravi wikipedia tako: "Peabody Energy, headquartered in St. Louis, Missouri,[6] is the largest private sector coal company in the world.[7] Its primary business consists of the mining, sale, and distribution of coal, which is purchased for use in electricity generation and steelmaking."
Za Arch Resources pa tako: "Arch Resources, previously known as Arch Coal, is an American coal mining and processing company. The company mines, processes, and markets bituminous and sub-bituminous coal with low sulfur content in the United States. Arch Resources is the second-largest supplier of coal in the United States, behind Peabody Energy. As of 2011 the company supplied 15% of the domestic market.[3] Demand comes mainly from generators of electricity."
Te subvencije imajo s subvencijami slovenskim lastnikom in voznikom ICE precej manj skupnega kot turistični boni, ki s(m)o jih lastniki ICE avtomobilov prejeli od države.
Pravzaprav imajo te subvencije več skupnega s subvencioniranjem lastnikov EV kot ICE.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Mike_Rotch ::
Cherry picking at it's best. Če bi si vzel čas in prebral kaj več kot naslove, bi spoznal kako narobe imaš in koliko denarja se v resnici zmeče za direktno spodbujanje črpanja nafte (če že o posrednem nočeš govoriti).
Okapi ::
Črpanje nafte ni problematično, problem je kurjenje nafte. Kdo in kako spodbuja kurjenje nafte?
J.McLane ::
Nikomur ni treba spodbujati kurjenje nafte, saj alkohola in cigaret tudi nihče ne spodbuja.
Nafta je kot droga, poceni energent za rajo, posledice bodo pa imeli generacije še stoletja kasneje.
Nafta je kot droga, poceni energent za rajo, posledice bodo pa imeli generacije še stoletja kasneje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mike_Rotch ::
Črpanje nafte ni problematično, problem je kurjenje nafte. Kdo in kako spodbuja kurjenje nafte?
Nafto črpamo ker...?
Sicer tudi prva trditev ni resnična. Črpanje nafte je izjemno problematično za okolje.
https://serc.carleton.edu/NAGTWorkshops...
kow ::
Ne crpamo jo zaradi tega. Crpamo jo, ker je to zgoscena energija. Je prakticno -> ekonomicno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mike_Rotch ::
Nafto črpamo, ker bi se brez nje gospodarstvo sveta sesulo.
Tudi kurimo jo iz istega razloga.
Problem ni v kurjenju nafte. Problem je v pomanjkanju volje, da bi se čim prej odmaknili od kurjenja nafte k bolj vdržnim energentom. Zato so subvencije naftni industriji problematične. Razvoj čistejših virov energije je počasnejši kot bi lahko bil.
DamijanD ::
Tudi, če bi takoj nehali uporabljati nafto za energijo, jo imho še vedno potrebujemo kot surovino za materiale, ki so bazirani na ogljiku.
dild0idis ::
Tudi, če bi takoj nehali uporabljati nafto za energijo, jo imho še vedno potrebujemo kot surovino za materiale, ki so bazirani na ogljiku.
Točno tako in teh par EV ne bo rešilo planeta.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!
Mike_Rotch ::
Tudi, če bi takoj nehali uporabljati nafto za energijo, jo imho še vedno potrebujemo kot surovino za materiale, ki so bazirani na ogljiku.
Nafte ne bomo nehali uporabljati takoj niti je ni treba nehati uporabljati popolnoma.
Sicer pa tudi manjša proizvodnja plastičnega crapa ne bi škodila.
dild0idis ::
Višji standard, več ljudi si bo želelo več plastičnega crapa.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!
BigWhale ::
Se stekajo na TRR naftnih podjetij ali lastnikov ICE?
Saj to je tist kar ze ves cas trdim, da je problem. Subvencijo za EV vidi tvoj sosed, 'subvencije' za ICE je pa ne vidi. Ceprav efektivno sosed placa obe subvenciji, ga boli samo tista, ki jo direktno vidi pri sosedu. :)
Tudi, če bi takoj nehali uporabljati nafto za energijo, jo imho še vedno potrebujemo kot surovino za materiale, ki so bazirani na ogljiku.
Vec kot 70% nafte gre za vsa goriva in 50% vse nafte gre za bencin.
Prav je, da se razmislja tudi o tistih 30% ampak nafta se primarno uporablja za pogon vozil in to je nekaj kar lahko v resnici zmanjsamo. Zakaj ne bi?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
MrStein ::
Mike_Rotch je izjavil:
Cherry picking at it's best. Če bi si vzel čas in prebral kaj več kot naslove, bi spoznal kako narobe imaš in koliko denarja se v resnici zmeče za direktno spodbujanje črpanja nafte (če že o posrednem nočeš govoriti).
Ti si prebral? Potem lahko komot povzameš in našteješ vsaj nekaj konkretnih zadev.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MrStein ::
V Sloveniji ni fracking-a. Torej nimaš nič? Da zaključimo to mlatenje prazne slame?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mike_Rotch ::
Slovenija je v tem kontekstu nepomembna. Naš celoten državni proračun je za polovico Applovega letnega vložka v R&D. Nimamo omembe vredne naftne industrije.
Po drugi strani nismo imuni na stvari, ki se dogajajo na svetu, da bi lahko na okoljevarstvene probleme gledali lokalno.
Po drugi strani nismo imuni na stvari, ki se dogajajo na svetu, da bi lahko na okoljevarstvene probleme gledali lokalno.
MrStein ::
Mike_Rotch je izjavil:
Slovenija je v tem kontekstu nepomembna.
OK, potem pa govoriva o dveh različnih temah.
Ena je "sosed je dobil subvencijo, jaz pa ne, čeprav baje ja". Druga pa "once upon a time in america..."
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mike_Rotch ::
Ena je "sosed je dobil subvencijo, jaz pa ne, čeprav baje ja"
Saj jo je. Ampak ne direktno na TRR od ekosklada kot v primeru nakupa EVja.
MrStein ::
Ampak...? Zakaj vedno pozabiš zaključiti ta stavek?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
jernejl ::
Mike_Rotch je izjavil:
Cherry picking at it's best. Če bi si vzel čas in prebral kaj več kot naslove, bi spoznal kako narobe imaš in koliko denarja se v resnici zmeče za direktno spodbujanje črpanja nafte (če že o posrednem nočeš govoriti).
Sem prebral vsebino in iz nje razbral, da gre za subvencioniranje proizvodnje elektrike in ne za kurjenje nafte v avtomobilih. Očitno si ti tisti, ki je prebral samo naslov. Zato pa imamo tukaj take pavšalne trditve, kako se nekaj subvencionira, v resnici pa se subvencionira nekaj drugega.
V Sloveniji se pri fosilnih gorivih tudi subvencionira proizvodnja električne energije. Torej, posredno je to subvencija lastnikom EV avtomobilov, da imajo cenejšo elektriko.
Prav tako se v Sloveniji subvencionira potrošnja goriv v kmetijstvu in transportu. To v resnici pomeni, da so zaradi večjega povpraševanja cene goriv višje in gre posledično za implicitni davek, ki ga plačujemo vsi vozniki ICE avtomobilov, ker uporabljamo dražji bencin/dizel.
Tako je to, če gremo raziskovat neke posredne subvencije in davke in vplive.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
hruske ::
Lej, če obrnemo okoli: lastniki vozil na notranje izgorevanje imajo mesečno naročnino na nafto. EU ima relativno malo nafte, večino jo uvozi iz držav izven EU:
Vir je Eurostat.
Putin vas ma rad.
Vir je Eurostat.
Putin vas ma rad.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
hruske ::
Nehajte subvencionirat naftarje. Pismeni nacionalisti vas bojo grdo gledali, ker kapital dajete drugim državam!
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
jernejl ::
Ne razumem, kaj naj bi bilo narobe z mednarodno trgovino. Slednja omogoča bolj racionalno alokacijo resursov po celem planetu.
Če kdo misli, da je bolje, če se čimmanj denarja preliva k tujcem, naj gre na kubo, v severno korejo ali v venezuelo, pa bo videl, če se tam kaj bolje živi.
Če kdo misli, da je bolje, če se čimmanj denarja preliva k tujcem, naj gre na kubo, v severno korejo ali v venezuelo, pa bo videl, če se tam kaj bolje živi.
Goody ::
So takšne zadeve - nepopravljivost, problem zgolj Tesle ali pa lahko to pričakujemo tudi pri drugih BEV proizvajalcih?
Jalopnik: Tesla Quotes $16,000 To Repair Model 3, Independent Shop Did It For $700.
https://jalopnik.com/tesla-quotes-16-00...
Jalopnik: Tesla Quotes $16,000 To Repair Model 3, Independent Shop Did It For $700.
https://jalopnik.com/tesla-quotes-16-00...
Kebo ::
Odvisno, kaka navodila imajo pooblaščeni servisi. Verjetno jim ne pustijo lih takih kreativnih popravil na bateriji delat. Verjetno bi morali te baterije tudi počasi začet delat tako, da ni vse samo ena hermetično zaprta škatla, katere se ne da servisirat niti za zate malenkosti.
Mike_Rotch ::
So takšne zadeve - nepopravljivost, problem zgolj Tesle ali pa lahko to pričakujemo tudi pri drugih BEV proizvajalcih?
Jalopnik: Tesla Quotes $16,000 To Repair Model 3, Independent Shop Did It For $700.
https://jalopnik.com/tesla-quotes-16-00...
Ni problem samo pri BEV, ampak nasplošno pri večini izdelkov masovne proizvodnje.
a_borlak ::
To glede popravljivosti Teslinih avtov se že lep čas sprašujem, še posebej, ker so dosti iz aluminija, vključno s podvozjem. Me prav zanima, kaj bodo zavarovalnice rekle, to bo dober pokazatelj.
recmajkemi ::
recmajkemi je izjavil:
https://www.theverge.com/2021/4/18/2239...
Kako je s predpisi/priporočili glede polnilnic v garažah pod objektom oz samega parkiranja v zaprtih prostorih. Saj tak požar lahko ogrozi strukturno trdnost stavbe. Očitno je tak požar praktično nemogoče pogasiti.
Jaz bi rekel da te nima kaj skrbet, saj vsi avtomobili gorijo. eni manj, drugi več, tretji dlje. Baterija, gorivo, pol tone plastike. Vse gori v podzemnih garažah.
recmajkemi je izjavil:
Sprinkler sistemi pogasijo "navadne" avtomobile, električnih žal ne.
Ce se vzge bencin v rezervoarju ti ga noben sprinkler ne pogasi.
Nekateri jih že prepovedujejo v garažah. 1 2 3
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
Zgodovina sprememb…
- spremenil: recmajkemi ()
Mikrohard ::
recmajkemi je izjavil:
Nekateri jih že prepovedujejo v garažah. 1 2 3
Prilepiš tri linke, kakor, da je to množični pojav... vsi trije pa govorijo o isti garažni hiši.
BT52 ::
Odvisno, kaka navodila imajo pooblaščeni servisi. Verjetno jim ne pustijo lih takih kreativnih popravil na bateriji delat. Verjetno bi morali te baterije tudi počasi začet delat tako, da ni vse samo ena hermetično zaprta škatla, katere se ne da servisirat niti za zate malenkosti.
Lol not gonna happen ever. Zato bodo obstajala strokovna podjetja. Dandanes se že razmišlja v popolno nosilno integracijo z celicami vred. Good luck with that sir. Škatla na škatlo je za proizvajalca stran vržen denar.
Hemi426 ::
A ni bili dolgo mantra, da se EV splača tudi zaradi poceni elektrike?
Sedaj do Nice 2x dražje kot z dizlom.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/na-ele...
Sedaj do Nice 2x dražje kot z dizlom.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/na-ele...
pegasus ::
Podpiram, skupaj s prepovedjo ICE motorjev: dobra motivacija, da si raje izbereš boljši avto z nižjo porabo.