» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
942 / 1184
»»

Utk ::

Kako je nesmisel? ICE pri konstantnih obratih in dovolj obremenjen ima dober (kolk ga pač lahko ima) izkoristek. Zato je zaporedni hibrid smiseln. Obenem, če je še hitrost konstantna, je bolj smiselno poganjat kolesa direktno. Kaj tu ni logično?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

pegasus ::

Hotel si reči "vzporedni hibrid". In ni logično, ker ICE zgolj v teoriji dosega 50% izkoristek (v praksi si srečen z 20%), EE pa prek 90% in tudi ko mu dodaš izgube v bateriji in krmilnikih, ne prideš tako nizko. Zato mi vzporedni hibrid deluje nesmiselno in ne razumem, zakaj ta koncept prevladuje v ponudbi hibridov.

Utk ::

Ne, nisem hotel reči vzporedni. Zaporedni je ok, vzporedni je pa še boljši, ker vzporedni je po potrebi tudi zaporedni. Ice motor še zmeraj tistih 40% izkoristka, samo da mu elektro motor vzame še 10. Če gre prenos, ko je to bolje, direkt na kolesa, pa ostane pri 40.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mikrohard ::

Spock83 je izjavil:

Za BEV bo nekoč pomembno, da bodo imeli veliko baterijo. Ker že zdja vidim, akako s PHEV se obesijo na polnilnice za tiste tri ure, da imajo skoraj brezplačen parking. Napolni pa za mišjo figo.

Ta problem poskušajo reševati proizvajalci z omejevanjem polnjenja PHEV vozil na hitrih polnilnicah. Če bo polnilnica rekla, da zmore XY kW ali več, bo avto zavrnil polnjenje. Volvo nekaj takega že počne. Mislim, da dejansko zavrnejo polnjenje že na 11kW polnilnicah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

europenian ::

Gregor P je izjavil:

Morda trenutek pretiranega navdušenja med kupci, ki pojma nimajo kaj kupujejo, samo da je EV?>:D
Ja nekateri celo dajo 30-50 tisocakov za recimo Aptero in temu recejo avto, sam da je EV.

Mikrohard ::

Aptera je pomoje bolj statement za okoljevarstvenike kot pa tiste, ki bi želeli EV.

pegasus ::

Imata vidva slučajno kak namen biti še živa čez 50 let? Poznata koga, ki ima tak namen? Razložita mu vajino mnenje ...
In če bosta čez 50 let še živa, se takrat spomnita name.

Mikrohard ::

Aptera ne bo prav nič spremenila glede tega. Tudi, če iz danes na jutri vsi nehamo uporabljat avtomobile, se nič ne bo spremenilo. Za podnebne spremembe (če se jih sploh še da ustavit), bi bilo potrebno v celoti ustaviti globalno industrijo, letala, tankerje, itd. Skratka... vrniti bi se morali k življenju v lokalnem okolju (brez uvožene hrane, tehnike in drugih surovin). Tega pa ne boš doživel... bo prej konec sveta (oz. človeške civilizacije).

pegasus ::

In to je izgovor, da ne narediš nič? Kako zelo slovensko.

Mikrohard ::

Zaradi mene lahko gledaš na to, kakor želiš. Jaz sem kupil EV izdelan v Evropi. Ti nameravaš kupiti Aptero, ki bo izdelana v Ameriki. Samo transport tvoje Aptere v Evropo bo bolj onesnažil okolje kot par let vožnje mojega EV-ja. Dejansko bo tisti, ki si ne bo kupil avta naredil več za okolje kot pa tisti, ki si kupi Aptero.

Aston_11 ::

facepalm je izjavil:

in sem vanj spravil 2 gorski kolesi 29".
Kolesa si imel pa okrog glave uvita ali kaj?

Aston_11 ::

Mikrohard je izjavil:

Zaradi mene lahko gledaš na to, kakor želiš. Jaz sem kupil EV izdelan v Evropi. Ti nameravaš kupiti Aptero, ki bo izdelana v Ameriki. Samo transport tvoje Aptere v Evropo bo bolj onesnažil okolje kot par let vožnje mojega EV-ja. Dejansko bo tisti, ki si ne bo kupil avta naredil več za okolje kot pa tisti, ki si kupi Aptero.

Pa še aptera ku en fency pickl zgleda za dober dnar enega EV-ja po izbiri.

facepalm ::

Aston_11 je izjavil:

facepalm je izjavil:

in sem vanj spravil 2 gorski kolesi 29".
Kolesa si imel pa okrog glave uvita ali kaj?

Podrte sedeze, obroce dol in gre noter bp:)
Balance sem zataknil med prednje in zadnje sedeze;)

a_borlak ::

Aptera je super ideja, ampak draga realizacija. Tak avto bi moral stati 20k max (brez subvencij, itd). Potem postane zanimiv. Poleg tega, če realno pomisliš, že osnovna baterija pri Apteri je več kot dovolj velika, avto bi lahko naredili morda malo manj aerodinamičen, a zato krajši (jebiga, dvosed, ki zaseda toliko, kot klasičen avto), skratka, je še veliko možnosti za nadaljni razvoj. Mi je recimo Sono veliko bolj všeč, tam imajo jasno idejo in ceno poizkušajo držati nizko. Čeprav dvomim, da bo kakšen avto res prišel na ceste, prej njhove ideje, kako integrirati sončne celice v dele avta.

pegasus ::

Ja, Sono je kul kot mestni in primestni avto. Verjamem, da bo po njem precejšnje povpraševanje. Aptera in Lightyear One pa sta bolj long range potovalni zadevi, kar recimo rabim jaz. In Aptera je cenovno bolj dostopna kot Lightyear, tako da ...

Btw, ta Apterin prvi izdelek se imenuje Paradigm, štirikolesni večsedežni sledijo kasneje. Paradigm si predstavljajte v isti vlogi kot npr. Teslin prvi Roadster.

lufthammer ::

Avtocestno polnjenje za 100 kilometrov: za potratnega električnega terenca stane tudi 15 evrov
Sredi Ljubljane bi avtomobil s porabo 18 kWh za sto kilometrov dosega plačal 4,1 evra (od tega 50 centov pristojbine). Ob avtocesti znaša na Petrolovih novih "ultra" polnilnicah cena za eno kWh že 60 centov, na tistih klasičnih 50-kilovatnih pa 38 centov. Pri zmerni porabi 18 kWh pomeni to za sto kilometrov 10,8 oziroma 6,8 evra.

Tole bo precej pokvarilo sceno, pa še slabše bo.

Mikrohard ::

Mene to ne moti... pri 2000km v mesecu in pol sem na hitrih polnilnicah napolnil 30kWh, ostalo pa doma. Hitre polnilnice se uporabijo samo toliko, da prideš do cilja... ne pa za redno filanje do 100%. Kdor pa veliko uporablja hitre polnilnice, bo pa plačal mesečno naročnino za nižje tarife.

J.McLane ::

Po drugi strani pa ravno ta občasna uporaba naredit polnilnice drage. Če se postaviš v kožo ponudnika polnilnice, jo potrebuješ postavit, vsak mesec plačuješ priključno moč, EV bi pa filali samo priložnostno na dolgi poti, torej razmeroma malo prometa in pretočenih kWh.

Postavitev in obratovanje bi na nek način morala biti bolj subvencionirana in potem jasno tudi cena polnjenja regulirana.

Se bo pa pokazalo to da bo zaslužek druga dejavnost v bližini polnilnice, sama polnilnica bo samo magnet da dobiš nekoga tja za pol ure, v tem času mu moraš nekaj pametnega ponudit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

... magnet da dobiš nekoga tja za pol ure, v tem času mu moraš nekaj pametnega ponudit.
Glede na to, da pravijo, da v Teslah v tem času radi igrajo igre na zaslonu ipd. morda igralnice z video igrami?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

"Postavitev in obratovanje bi na nek način morala biti bolj subvencionirana . . . "

Jaz bi tudi imel marsikaj subvencionirano, pa mi nočejo! :(

Vsa infrastruktura je občasno polno zasedena, nekaj časa pa praktično nič, pa je ne subvencioniramo kar vse povprek.

J.McLane ::

Infrastruktura se ne bo postavila sam od sebe. Če želiš pospešit elektromobilnost jo je treba predimenzinirat (glede na stanje danes) in narediti ugodno, tako se pospeši prodajo EV. Saj potem ko bo milijon EV v Sloveniji, pa lahko začneš višat cene in služit, problem je ker smo očitno v tej fazi že danes ko imamo na cesti nekaj tisoč EV, to pa meče slabo luč na prodajo na prodajo.

Ampak vem kaj si hotel povedat, zakaj bi želel pospešit elektromobilnost, naj se ti dizli vlečejo po cesti še 50 let, zakaj bi nekaj spreminjal, če vse deluje tako kot mora.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Dejansko imaš na voljo le omejeno število sredstev; sam bi rajši videl, da najprej uredimo potniški promet po Sloveniji (železnice, hitre povezave med mesti itd.).

Ker končni cilj družbe ne bi smel biti, da si vsak lasti najmanj en EV.

Seveda pri vseh prihodnjih infrastrukturnih projektih pa načrtuješ preventivno še za elektromobilnost ipd.; že zaradi tega, da se izogneš podvajanju del.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

Javni potniški promet mora imeti neko prednost da jo folk začne uporabljat, cena je zelo slaba prednost, če so vse oblike prevoza dostopne praktično vsakomur.

Prednost javnega prevoza bi morala biti hitrost, to pa pomeni da mora javni prevoz imeti svojo progo, brez zastojev. Izven mest na relaciji pa to pomeni, da javni promet mora dosegati hitrost 200-300 kmh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Še vedno je to prej cilj kot pa da ima vsak državljan lahko EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Cilj države je eno, cilji posameznikov so pa lahko drugačni. Jaz ne bom čakal na državo, da naredi nek prevoz hiter in poceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

redtech ::

J.McLane je izjavil:

Javni potniški promet mora imeti neko prednost da jo folk začne uporabljat, cena je zelo slaba prednost, če so vse oblike prevoza dostopne praktično vsakomur.

Prednost javnega prevoza bi morala biti hitrost, to pa pomeni da mora javni prevoz imeti svojo progo, brez zastojev. Izven mest na relaciji pa to pomeni, da javni promet mora dosegati hitrost 200-300 kmh.


Kje imaš teren, da bi lahko šel 300, vmes se moraš še ustaviti v kakšni vasi z 404 prebivalci?

a_borlak ::

Če smo čisto iskreni, javni potniški promet je na dolgi rok edina rešitev, vse ostalo je metanje peska v oči. Bolj kot končna hitrost bi jaz rekel dostopnost, zanesljivost, natančnost. Se pravi, da boš ti recimo v Ljubljani v vsakem trenutku vedel, da boš prišel iz Črnuč na Vič v pol ure, ne da bo ta čas enkrat 25 minut, drugič pa ena ura. Da o primestnem javnem potniškem prometu ne zgubljamo besed, ki je poleg tega še obupno počasen.

sirotka ::

a_borlak je izjavil:

Če smo čisto iskreni, javni potniški promet je na dolgi rok edina rešitev, vse ostalo je metanje peska v oči. Bolj kot končna hitrost bi jaz rekel dostopnost, zanesljivost, natančnost. Se pravi, da boš ti recimo v Ljubljani v vsakem trenutku vedel, da boš prišel iz Črnuč na Vič v pol ure, ne da bo ta čas enkrat 25 minut, drugič pa ena ura. Da o primestnem javnem potniškem prometu ne zgubljamo besed, ki je poleg tega še obupno počasen.


Da, a z izjemo večjih mest, ne v Sloveniji. Preveč razpršena poselitev onemogoča učinkovit javni promet.

Okapi ::

Vse je odvisno od stroškov, oziroma od tega, kaj si lahko privoščiš. Lahko imaš avbtobus do vsake vasi na četrt ure, ampak je predrago.

pegasus ::

Imagination Solar Car: https://www.blackenterprise.com/self-ta...
Vse se da, če se hoče. Kaj pa vi hočete?

kow ::

Javni prevoz je najvecja bedarija kar sem jih kdaj slisal. Ne mislim se voziti okoli z neotesanimi sodrzavljani. Pa vsiljeno brati reklame (kot jih recimo predvaja lpp).
Da ne omenjam klimatskih naprav, ki jih arbitrarno nastavlja, kdo? Voznik?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

redtech je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Javni potniški promet mora imeti neko prednost da jo folk začne uporabljat, cena je zelo slaba prednost, če so vse oblike prevoza dostopne praktično vsakomur.

Prednost javnega prevoza bi morala biti hitrost, to pa pomeni da mora javni prevoz imeti svojo progo, brez zastojev. Izven mest na relaciji pa to pomeni, da javni promet mora dosegati hitrost 200-300 kmh.


Kje imaš teren, da bi lahko šel 300, vmes se moraš še ustaviti v kakšni vasi z 404 prebivalci?


Za tunele si že slišal? Če imaš tunele, je lahko tudi hitrost "samo" 200 kmh, pa boš prehitel vse Ferrarije na AC. Tunel pa je lahko tudi bistveno manjšega premera kot je na AC, kjer morajo notri stlačit vsaj dva pasova AC. Predor s premerom 7m (verjetno so na AC še večji) pomeni, da je potrebno skopati ven 200% več materiala od predora premera 4m (npr. Boring company).

Edini javni promet v Sloveniji, ki ga je vredno uporabljat so sedežnice, gondole in nihalke. Tudi če na isto destinacijo pelje gorska cesta je bolj udobno iti s sedežnico.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

kow je izjavil:

Javni prevoz je najvecja bedarija kar sem jih kdaj slisal. Ne mislim se voziti okoli z neotesanimi sodrzavljani. Pa vsiljeno brati reklame (kot jih recimo predvaja lpp).
Da ne omenjam klimatskih naprav, ki jih arbitrarno nastavlja, kdo? Voznik?


Javni prevoz ni nujno samo en prostor kjer je notri natlačenih 50 ljudi. Javni prevoz je lahko tudi avtovlak, na katerega parkiraš svoj EV in greš skozi tunele pod Alpami, tako doseg EV ni noben problem, pa še hitreje je in cenejša infrastruktura v primeru z večjimi tuneli na AC.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

V teoriji ja, v praksi je to Slovencem nedosegljivo.

hruske ::

Javni prevoz super funkcionira, če je gostota poselitve dovolj visoka.

Če ni, se hitro zgodi, da je javni prevoz manj učinkovit, dražji, bolj požrešen kar se tiče sredstev. In ko javni prevoz ne ustreza, ga izven neke osnovne storitve, npr. šolski prevoz, pač nima smisla uporabljati.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

J.McLane ::

Mislim da imam eno hudo tržno nišo za naše slovenske železnice.

Omogočiš avtovlak iz Beljaka do Kopra ali do Splita. Vlake opremiš s polnilnimi postajami, 200-500 km avtovlaka in poln EV na destinaciji, med vožnjo ima pa vsak avto na razpolago svoj kupe na vlaku. Zaračunaš 100 EUR/200 km po avtu. Prihranek za tujca: Vinjeta 30EUR, 2x35EUR "IONITY" tarifa hitrega polnjenja, poletni zastoji na cesti, čakanje na hitri polnilnici.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

Zaračunaš 100 EUR/200 km po avtu.
To ne bo šlo skozi, ker je enkratno plačilo višjega zneska nesprejemljivo za folk, ki srečno plačuje večkrat manjše zneske v precej višji skupni vsoti. Po isti logiki kot je ICE avto ful cenejši od BEV...

J.McLane ::

Ravno zato je ciljna publika EV, ker ti očitno imajo v glavi to, da enkrat daš malo večji znesek, potem pa imaš manj stroškov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Da, ker znajo uporabljat glavo :)

MrStein ::

pegasus je izjavil:


Vse se da, če se hoče. Kaj pa vi hočete?

Da se tudi živeti z enim dolarjem, pardon, evrom na dan.
Hočemo živeti boljše kot z enim evrom na dan.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

hruske<> ::

Slovenski dijak predelal legendarnega fička na elektriko. 8-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

hruske ::

To je že mal staro ...
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Gregor P ::

Novo odkritje iz sveta baterij:D

Harvard researchers design long-lasting, stable, solid-state lithium battery to fix 40-year problem


https://news.harvard.edu/gazette/story/...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

pegasus je izjavil:

Imagination Solar Car: https://www.blackenterprise.com/self-ta...
Vse se da, če se hoče. Kaj pa vi hočete?

Stran hoče da izklopim adblocker; surfed away.
#brezpodpisa

PARTyZAN ::

3 klike, pa ti uBlock tole zgenerira na block listi:
www.blackenterprise.com##.fEy1Z2XT


RTFM? :)

hojnikb ::

3 klike preveč..
#brezpodpisa

scipascapa ::

Poceniti javni prevoz, podražiti vse ostalo. Slovenija ima za 2x preveč avtov.

fikus_ ::

In ti živiš kje?! LJ? Imaš svoj avto? Ne? Potem je lahko govoriti! Najprej učinkovit in uporaben javni prevoz, potem pa lahko tvoja varianta.

Pa še to, javni prevoz se že sedaj subvencionira.

europenian ::

Javni prevoz za vse v Sloveniji ni mozen. Prevec je vasi in zaselkov.
Gre bus iz A do B, recimo s privat avtom je to 20 minut. Bus pa rabi 2x tolko, saj se mora v vsaki vasi, in vsaki postaji ustavit.

Tudi v mestih ni to to. Recimo iz centra MB si v dobrih petih minutah prakticno bilokje. 5 minut rabis, da prides do postaje, tam cakas 5 minut, do cilja se bus se 3x ustavi, ko si na cilju pa se vsaj 5 minut pesacenja do cilja.
Vseskup 20 minut. Enkrat sprobal, nikoli vec.

telexdell ::

europenian je izjavil:

Javni prevoz za vse v Sloveniji ni mozen. Prevec je vasi in zaselkov.
Gre bus iz A do B, recimo s privat avtom je to 20 minut. Bus pa rabi 2x tolko, saj se mora v vsaki vasi, in vsaki postaji ustavit.

Tudi v mestih ni to to. Recimo iz centra MB si v dobrih petih minutah prakticno bilokje. 5 minut rabis, da prides do postaje, tam cakas 5 minut, do cilja se bus se 3x ustavi, ko si na cilju pa se vsaj 5 minut pesacenja do cilja.
Vseskup 20 minut. Enkrat sprobal, nikoli vec.

Greš na avtobus, kateri vozi 3..5x dlje. Lahko pa se vmes mogoče spočiješ, napišeš kak nujen mail, opraviš kak telefonski pogovor...
Prideš v mestu iz točka A do točke B v 3...5 x krajšem času pol pa iščeš prosto parkirno mesto vsaj toliko časa, iščeš drobiž za parkomat...

Premišljen vozni red javnega prevoza in dovolj vozil, da se na njih potniki ne drenjajo bi zagotovo pustil marsikateri avtomobil doma v garaži. Pa tudi marsikateri drugi, tretji... avto v družini ne bi bil v igri. Seveda, pa bi se vedno našel kdo, kateri bi našel 100+ vzrokov, zakaj mu brez avta živeti ni. Podobno kot so izgovori pri EV tistih kateri delajo dnevno 1000+ km, tankajo v nekaj sekundah (podobno kot pri F1), jim mašina spušča sanjske zvoke...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
942 / 1184
»»