Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Cena iz HE je najnižja od vseh. JE in TE dajajo skoraj fiksno količino, HE se pa najlažje prilagaja, dokler imaš dovolj vode. Idealno bi bilo vse delat z njimi, ampak jih v Sloveniji ne more bit več veliko več kot jih je.
hruske ::
Malo je problem tudi v tem, ker HE delujejo v verigi in je treba proizvodnjo dvigat usklajeno.
Večji problem je sezona. Ko pride sušno obdobje, ni pretoka in ni megavatov.
Elektrika iz HE je sicer med cenejšimi, ja.
Večji problem je sezona. Ko pride sušno obdobje, ni pretoka in ni megavatov.
Elektrika iz HE je sicer med cenejšimi, ja.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
MrStein ::
Ampak, ampak, zeleno je! In modro! Voda!
To ja ne more biti slabo!
(razloži to komu ...hmmm, sleherniku?)
Resno, napiši na list primerjavo vpliva na okolje, zdravje, smrtne žrtve in podobno za različne tipe elektrarn, pa vprašaj mimoidoče, katero je katero (naj s črtami povežejo tip elektrarne z njegovimi lastnostmi). Potem naj povedo, kaj bi po njihovo morali imeti in uporabljati, nato mu povej pravilne podatke, pa spet naj pove, a še vedno ima isto mnenje kot prej.
To ja ne more biti slabo!
(razloži to komu ...hmmm, sleherniku?)
Resno, napiši na list primerjavo vpliva na okolje, zdravje, smrtne žrtve in podobno za različne tipe elektrarn, pa vprašaj mimoidoče, katero je katero (naj s črtami povežejo tip elektrarne z njegovimi lastnostmi). Potem naj povedo, kaj bi po njihovo morali imeti in uporabljati, nato mu povej pravilne podatke, pa spet naj pove, a še vedno ima isto mnenje kot prej.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
kow ::
Ja, nimas kaj. Taka je realnost.
Mimogrede:
https://ir.tesla.com/press-release/tesl...
Letos bo se Berlin zastartal. Ko pridejo na EU trg vecje kolicine cenejsih Tesel, v 2022. Bo volkswagen moral mocno spustiti cene. Super za potrosnike.
Mimogrede:
https://ir.tesla.com/press-release/tesl...
Letos bo se Berlin zastartal. Ko pridejo na EU trg vecje kolicine cenejsih Tesel, v 2022. Bo volkswagen moral mocno spustiti cene. Super za potrosnike.
hruske ::
HE je najmanj ekoloska. Popolnoma unici ekosistem. Vozite se po Savi - ogabno.
Popolnoma?
Ne vem če si kdaj videl kako izgleda izlitje nafte? Verjetno si že bil živ deset let nazaj, ko je v Mehiškem zalivu prišlo do izlitja iz vrtine Deepwater Horizon?
En tak zelo preučevan je tudi Exxon Valdez, ki je naoljil Aljaške obale, da nekatere vrste še danes ne kažejo znakov pobiranja.
Sicer je bil moj komentar na ceno, ne na ekološkost. HE nedvomno spremenijo okolje, ampak vozit avto na naoljene ptice je še malo bolj ogabno kot vozit avto na Savo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
MrStein ::
No, lahko tudi voziš električni avto na uničene kitajske pokrajine. (bil dokumentarec ravno te dni na TV SLO)
daleč od oči, daleč od srca ...
daleč od oči, daleč od srca ...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
krucymucy ::
kow ::
HE je najmanj ekoloska. Popolnoma unici ekosistem. Vozite se po Savi - ogabno.
Popolnoma?
Ne vem če si kdaj videl kako izgleda izlitje nafte? Verjetno si že bil živ deset let nazaj, ko je v Mehiškem zalivu prišlo do izlitja iz vrtine Deepwater Horizon?
En tak zelo preučevan je tudi Exxon Valdez, ki je naoljil Aljaške obale, da nekatere vrste še danes ne kažejo znakov pobiranja.
Sicer je bil moj komentar na ceno, ne na ekološkost. HE nedvomno spremenijo okolje, ampak vozit avto na naoljene ptice je še malo bolj ogabno kot vozit avto na Savo.
Ne drzi. Sava bo spremenjena tudi cez 50 let, tista nafta se bo ze davno razgradila. Tudi vecina zivalskih vrst si je ze zdavnaj opomogla. So izjeme.
https://www.sciencedirect.com/science/a...
Stoletnih posledic pac ni.
Ne vem od kod sicer domnevas, da zagovorjam fosilna goriva....
sloxl8 ::
No, lahko tudi voziš električni avto na uničene kitajske pokrajine. (bil dokumentarec ravno te dni na TV SLO)
daleč od oči, daleč od srca ...
Se mogoce spomnis naslova?
Temna stran zelenih energij
m0LN4r ::
There is no free lunch, nekdo nekje jebe jeza, pa tudi za elektrifikacijo, proizvodnja elektrike, baterij, recikliranje je se vedno neresen problem in tudi zelo dolgo bo, reseval se bo takrat, ko bo enak problem, kot danes z co2, ampak dajmo ignorirati to, elektrifikacija je zrela in "zelena" tehnologija
Ignorirajmo, ker je dovolj studij in te nam bodo obsedeni z EVji tudi z veseljem takoj pokazali, ker oni so pa ja vse nastudirali, sam se te internet doktorje bi trebalo v kaksen rudnik oz. na "sporni" (v narekovajih) teren, ki kao ne obstaja poslat delat za par mescev.
Da bo lahko ELON in elita svinjala po ozracju do lune s fosilnim gorivom.
Ignorirajmo, ker je dovolj studij in te nam bodo obsedeni z EVji tudi z veseljem takoj pokazali, ker oni so pa ja vse nastudirali, sam se te internet doktorje bi trebalo v kaksen rudnik oz. na "sporni" (v narekovajih) teren, ki kao ne obstaja poslat delat za par mescev.
Da bo lahko ELON in elita svinjala po ozracju do lune s fosilnim gorivom.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
kow ::
sreda ::
Kaj tako groznega je ob Savi? Kaj tako lepega je bilo prej?
Kot mulci smo se kopali v Savi. Vozili po njej z napihnjenimi zračnicami. Nato so postavili elektrarno in nastala je greznica.
V vmesni fazi (80ta leta) so iz textelindusa spuščali v reko vse sorte svinjarijo, tako da je bila reka včasih vijolična, drugič pinki, včasih prekrita s peno ipd...(ampak to je zopet druga zgodba, ali pa ne).
J.McLane ::
Vsaka energija pride z davkom na okolje, treba je samo ocenit kaj je manjše zlo.
Zagovorniki nafte pa v razmislek, povprečen avto na leto skuri 1 tono goriva, tu bi se pa eni prerekali zaradi 30 kg litija in 40kg bakra, ki ga porabimo za izdelavo EV.
Zagovorniki nafte pa v razmislek, povprečen avto na leto skuri 1 tono goriva, tu bi se pa eni prerekali zaradi 30 kg litija in 40kg bakra, ki ga porabimo za izdelavo EV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
m0LN4r ::
Najmocnejsi strup se skriva v majhnih kolicinah.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
roCkY ::
Problem je realno ocenit vpliv na okolje. Laiki ne poznamo zadosti tehnologij, da bi realno lahko ocenili kaj je bolje in kaj slabše. Samoklicani in od nekoga potrjeni strokovnjaki so v danešnjem svetu v precejšnji meri le orodje politike in kapitala, ki mu določeno mišljenje ustreza.
Ste pogledali dokumetarc linkan zgoraj. Kdor ima 7 dni zamika naj si pogleda. Torek SLO2. Sicer precej mlačna voda pod črto ampak vsaj probleme prikaže. Je pa zadeva precej na mojih stališčih. Saj vemo: EV se v SLO tanka na lignit ostalo je le "bonus" tam nekje kjer je narejeno.
Ključno dejstvo kar se mojih pogledov tiče je da CO2 ni strup ampak surovina z neljubim fičrom - zadrževanje dolgovalovnega sevanja.
Skratka implementacija vere v EV v prakso in "zelene vire" enegije ne bo rešila planeta - okolja v katerem živimo. Bo treba marsikaj drugega spremeniti.
Recimo se vozit 10k letno z dizlom namesto 40k z EV in se razglašat za EKO osebo.
EV so dobra alternativa ICE a le do določene stopnje. Na glavo v bazen ponoči nazadnje ne bodo solidna rešitev. Seveda je tu še ČE. ČE ČE ČE . Kaj bo prinesel razvoj v naslednjih 10-20-50 letih?? Tale elektrifikacija skozi politiko in plačevanje nekih "kazni" bo nazadnje morda naredila veliko več škode kot koristi. Nisem optimist.
Ste pogledali dokumetarc linkan zgoraj. Kdor ima 7 dni zamika naj si pogleda. Torek SLO2. Sicer precej mlačna voda pod črto ampak vsaj probleme prikaže. Je pa zadeva precej na mojih stališčih. Saj vemo: EV se v SLO tanka na lignit ostalo je le "bonus" tam nekje kjer je narejeno.
Ključno dejstvo kar se mojih pogledov tiče je da CO2 ni strup ampak surovina z neljubim fičrom - zadrževanje dolgovalovnega sevanja.
Skratka implementacija vere v EV v prakso in "zelene vire" enegije ne bo rešila planeta - okolja v katerem živimo. Bo treba marsikaj drugega spremeniti.
Recimo se vozit 10k letno z dizlom namesto 40k z EV in se razglašat za EKO osebo.
EV so dobra alternativa ICE a le do določene stopnje. Na glavo v bazen ponoči nazadnje ne bodo solidna rešitev. Seveda je tu še ČE. ČE ČE ČE . Kaj bo prinesel razvoj v naslednjih 10-20-50 letih?? Tale elektrifikacija skozi politiko in plačevanje nekih "kazni" bo nazadnje morda naredila veliko več škode kot koristi. Nisem optimist.
m0LN4r ::
Jst sem mislil, da EVje se tanka v Slo na premog in radioaktivne ribe boljkone.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
MrStein ::
Popolnoma nepomembno je, na kaj teh 500 EV tankamo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
m0LN4r ::
500 ? To v Ljubljani ali celi drzavi? Cak a ni se ta tema odprla 14 let nazaj?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
mikhaair ::
Ko plačaš npr. 7 Eur na 100 km za gorivo, gre polovica ali več Arabcem in trgovcem/prevoznikom nafte. Če plačaš 3.5 Eur za elektriko doma si tam tam, če plačaš več je le plus za domače malhe. Največji ga proizvajalci nafte in špekulantje z nafto.
MrStein ::
V bistvu gre za naftarje tam 10 ali manj %.
To so splošno znani podatki. (no, enim niso...)
To so splošno znani podatki. (no, enim niso...)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
kow ::
Ko plačaš npr. 7 Eur na 100 km za gorivo, gre polovica ali več Arabcem in trgovcem/prevoznikom nafte. Če plačaš 3.5 Eur za elektriko doma si tam tam, če plačaš več je le plus za domače malhe. Največji ga proizvajalci nafte in špekulantje z nafto.
Predlagam, da se pozanimas o cenah bencina/dizla brez trosarin in davkov. Ocitno je, da nakladas na pamet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
Ko smo imeli Dizel po 1,3, je bilo 40 centov trošarine, 9 centov marže, nekaj drobiža ostalih dajatev ostalo DDV. Potem pa računajte koliko gre naftašem, je bilo kar pol/pol.
Trenutna situacija je anomalija in naftaši res dobijo nekaj manj, samo počakajte da se potrošna spet poveča, takrat bodo tudi naftaši bolj previdni z dviganjem kvot in bodo dobili vse nazaj skozi višjo ceno.
Tule imaš vir pa si sam preračunaj koliko gre naftašem, očitno nisi seznanjen s setavo cene, ali pa samo % ne znaš računat:
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Trenutna situacija je anomalija in naftaši res dobijo nekaj manj, samo počakajte da se potrošna spet poveča, takrat bodo tudi naftaši bolj previdni z dviganjem kvot in bodo dobili vse nazaj skozi višjo ceno.
V bistvu gre za naftarje tam 10 ali manj %.
To so splošno znani podatki. (no, enim niso...)
Tule imaš vir pa si sam preračunaj koliko gre naftašem, očitno nisi seznanjen s setavo cene, ali pa samo % ne znaš računat:
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
MrStein ::
Ja, lepo piše.
polna cena 1 EUR
po davkih ostane: Prodajna cena brez dajatev 0,3864 EUR
Od tega kot si rekel 9 centov marže.
Ostane 30 centov.
Kam to gre?
V nobenem primeru to ni polovica. (sploh ne pri "normalnih" cenah goriv, ampak pustimo to)
No, od te marže se spet plačajo davki. Če drugo ne, dohodnina zaposlenih.
Preostalih 30 centov se razdeli med posrednike, prevoznike, črpalce in tako dalje. Omenjeni Arabci dobijo en mali košček.
polna cena 1 EUR
po davkih ostane: Prodajna cena brez dajatev 0,3864 EUR
Od tega kot si rekel 9 centov marže.
Ostane 30 centov.
Kam to gre?
V nobenem primeru to ni polovica. (sploh ne pri "normalnih" cenah goriv, ampak pustimo to)
No, od te marže se spet plačajo davki. Če drugo ne, dohodnina zaposlenih.
Preostalih 30 centov se razdeli med posrednike, prevoznike, črpalce in tako dalje. Omenjeni Arabci dobijo en mali košček.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
m0LN4r ::
Preostalih 30 centov se razdeli med posrednike, prevoznike, črpalce in tako dalje. Omenjeni Arabci dobijo en mali košček.To se namerno izpusca, kot da je cevovod iz arabije potegnjen direkt do petrola
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
MrStein ::
O tem je sicer že bila (verjetno več kot enkrat) debata, tako da se lahko tisto poišče, da se ne ponavljamo. Na TV je tudi bilo to (ali vsaj članek v dnevnem tisku). Lepo našteto, vse nazaj do vrtine, koliko kdo dobi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
kow ::
MrStein ima prav, McLane. Je pa res, da so Arabci v zadnjih 20 letih povecali delez (prej so samo prodajali surovo nafto), ki jim gre v zep. Investirali so v rafinerije, domnevam da tudi tankerje/infrastrukturo. V vsakem primeru, pa vec kot polovico pobere slo drzava. Arabci pa NE dobijo vsega preostanka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Kolk dobijo, dobijo preveč. Nafta na dolgi rok ne more bit cenejša energija od recimo HE, ali pa jedrske. Da je zdaj tako poceni, je zasluga ZDA, ki držijo pol sveta v razsulu. Nad tem se vsi pritožujete, v resnici vam pa vsem paše.
J.McLane ::
Ja, lepo piše.
polna cena 1 EUR
po davkih ostane: Prodajna cena brez dajatev 0,3864 EUR
Od tega kot si rekel 9 centov marže.
Ostane 30 centov.
Kam to gre?
V nobenem primeru to ni polovica. (sploh ne pri "normalnih" cenah goriv, ampak pustimo to)
No, od te marže se spet plačajo davki. Če drugo ne, dohodnina zaposlenih.
Preostalih 30 centov se razdeli med posrednike, prevoznike, črpalce in tako dalje. Omenjeni Arabci dobijo en mali košček.
OK, poglejmo drugo plat, 159l sodček surove nafte stane $50, se pravi surova nafta stane 31c/l, to pa sploh ni končni produkt, ki bi ga lahko tankal ampak nekaj kar direkt iz zemlje načrpaš. Tudi rafinerije nimamo v Sloveniji, tako da ta dodana vrednost spet gre nekomu drugemu.
Ja vem primerjava ni čisto na mestu, ker surova nafta je težja kot bencin ali dizel, merimo pa litre, ampak razlika v primerjavi z dizlom je majhna tam 9%. Se bomo pa spet slišali na to temo ko bo sodček nafte $100, kar zna biti čez kakšno leto in pol.
Danes v Sloveniji ostane nekje 60c od tega 1€. To pri povprečnem avtu znese nekje 4€/100 km ali če bi bil ves doma pridelan štrom za ceno 0,22 €/kWh, pa OK, recimo 0,3 €/kWh da smo ziher na istem. Bi bil to tak deal breaker, če boš nekoč EV kupil za isto ceno kot dizla?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
kow ::
Sodcek nafte 100$? Niti priblizno.
https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafH...
Ze pri 70$ se ameriskim naftarjem utrga in povecajo proizvodnjo za par milijonov sodckov. Zlahka. Pa se prodaja EV se pospesi. Nafta lahko sicer za nekaj dni ali tednov skoci na 70$, ni pa sustainable. Je pa res, da je 70$ v resnici 60$ pred korono.
https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafH...
Ze pri 70$ se ameriskim naftarjem utrga in povecajo proizvodnjo za par milijonov sodckov. Zlahka. Pa se prodaja EV se pospesi. Nafta lahko sicer za nekaj dni ali tednov skoci na 70$, ni pa sustainable. Je pa res, da je 70$ v resnici 60$ pred korono.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Horas ::
Temna stran zelenih energij SLoSub HDTV MiXy
tale dokumentarc si poglejte je na partisu.
tale dokumentarc si poglejte je na partisu.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
J.McLane ::
Dajmo ga raje malo pokomentirat, kdo bo prvi?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
m0LN4r ::
Z vami prepricanimi fanboyi se itak noben noce pogovarjat, ker imate prevec ozek pogled samo iz ene perspektive na celo stvar.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
sloxl8 ::
Pri tem dokuju manjka predvsem primerjava s trenutnimi energenti.
Je pa OK, da fanboyi morda vidijo, da ni vse zlato, kar je zelene barve.
Je pa OK, da fanboyi morda vidijo, da ni vse zlato, kar je zelene barve.
Utk ::
Z vami prepricanimi fanboyi se itak noben noce pogovarjat, ker imate prevec ozek pogled samo iz ene perspektive na celo stvar.
Ne, vi imate pogled samo iz ene perspektive. Da so baterije bed. Ja, so. Ampak nafta je še bolj. In baterije se da izboljšat, nafte nekako ne moreš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Invictus ::
Ne, vi imate pogled samo iz ene perspektive. Da so baterije bed. Ja, so. Ampak nafta je še bolj. In baterije se da izboljšat, nafte nekako ne moreš.
Baterije so bed. Ampak, ker Evropa in Amerika vse odpadne baterije vozi v Azijo, tukaj ne predstavljajo problemov. Azija se ne ukvarja preveč z eko friki...
Zdaj so baje naredili en preskok pri cinkovih baterijah, ko noter ni več kisline, ampak samo zrak...
https://arstechnica.com/science/2020/12...
Za motor z notranjim izgorevanjem pa je bilo dovolj projektov, kjer so prišli do 50% izkoristka. Sam je šlo vse nekako v pozabo. Ali je proizvodnja predraga, ali pa je bil nateg. Ne bomo nikoli vedeli, ker tako ali tako Švaba drži avto industrijo tam kjer je. Švabi pač niso preveč inovativni...
Definitivno pa so električni avti prihodnost, temu ni za oporekati. Samo drug vir energije rabimo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
J.McLane ::
Vse odpadne baterije? Sigurno imaš vir za to ane? Jaz ti dam lahko samo enega, ampak je po mojem dovolj, da umakneš svojo trditev o VSEH. Pa govorimo o avtomotive baterijah in ne nekih mini prenosnih napravah, kjer je reciklaža res problem.
Kdor misli opletat z nekimi fanboyi naj se raje odstrani iz teme. Dajmo argumente na mizo.
Kdor misli opletat z nekimi fanboyi naj se raje odstrani iz teme. Dajmo argumente na mizo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
Dizel in bencin bo avto potreboval skozi celoten zivljenski cikel od takrat, ko ga pripeljejo iz linije, do takrat, ko gre v preso na koncu svoje zivljenske dobe. Vmes bo treba van se vlivati motorno olje, pa olje v menjalnik, pa v diferencial in tako naprej. Se kar nabere na koncu. Za to, da dizel in bencin prideta do avta gre kar nekaj energije in se ob tem ustvari tudi precej svinjarije.
EV bo baterijo potreboval samo enkrat, ali pa maximalno dvakrat v svoji zivljenski dobi. Je izdelava baterije umazana? Je. Je polnjenje baterije umazano? Hja, je in ni. Elektrika, tudi tista iz lignita, je bolj prijazna za okolje in bolj cista, kot nafta. Ena poplavljena dolina za hidro elektrarno je prdec proti naftnim poljem, ki svinjajo za ves cas svojega obstoja, predelavi nafte v dizel in bencin, ki nista najbolj cista in energetsko ucinkovita procesa. Hkrati pa z njimi svinjajo se avtomobili, ki kurijo to nafto in bencin.
Na koncu imamo izbiro ali bomo svinjali povsod in za vse ali pa bomo svinjanje omejili na nekaj manjsih lokacij in ga tam bistveno bolj nadzorovali in omejevali. Filter trdnih delcev lahko vsak debil odstrani iz avta in tega na koncu nihce ne kontrolira. V elektrarni pa to mal tezje nardijo.
Energetsko bi bilo veliko bolj ucinkovito, ce bi to nafto uporabili za delanje elektrike, ki bi poganjala avtomobile. Hkrati bi pa bilo se precej bolj cisto na dolgi rok.
EV bo baterijo potreboval samo enkrat, ali pa maximalno dvakrat v svoji zivljenski dobi. Je izdelava baterije umazana? Je. Je polnjenje baterije umazano? Hja, je in ni. Elektrika, tudi tista iz lignita, je bolj prijazna za okolje in bolj cista, kot nafta. Ena poplavljena dolina za hidro elektrarno je prdec proti naftnim poljem, ki svinjajo za ves cas svojega obstoja, predelavi nafte v dizel in bencin, ki nista najbolj cista in energetsko ucinkovita procesa. Hkrati pa z njimi svinjajo se avtomobili, ki kurijo to nafto in bencin.
Na koncu imamo izbiro ali bomo svinjali povsod in za vse ali pa bomo svinjanje omejili na nekaj manjsih lokacij in ga tam bistveno bolj nadzorovali in omejevali. Filter trdnih delcev lahko vsak debil odstrani iz avta in tega na koncu nihce ne kontrolira. V elektrarni pa to mal tezje nardijo.
Energetsko bi bilo veliko bolj ucinkovito, ce bi to nafto uporabili za delanje elektrike, ki bi poganjala avtomobile. Hkrati bi pa bilo se precej bolj cisto na dolgi rok.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
kow ::
Bo pa potrebno omejiti pospeske znotraj naselij, imo. Obvezni eko mode. (delci od gum). Seveda so inovacije preferable.
BigWhale ::
Bo pa potrebno omejiti pospeske znotraj naselij, imo. Obvezni eko mode. (delci od gum). Seveda so inovacije preferable.
A zdej pa avti ne sproducirajo delcev gum al kaj? A to samo EVji trosijo naokrog? :> Nehajte ze s temi delci gum. Iz klasicnih zavor je kr precej odpada. Regenerativno zaviranje je tukaj precej v plusu. In vozniki EVjev ne radirajo gum kr tko zarad lepsga.
kow ::
Veliko manj. Moja kanta rabi do 100km/h 14 sekund. Najvecji EV jajc, gre pod 10s. Poiscem podatke do 50km/h? Stekas?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
Če se vrnemo na dokumentarec.
- grafit, dokler se kitajska gre najcenejšega dobavitelja grafita, ne gre drugače kot da svinjajo vse okrog. To je stvar regulacije, vsak rudnik je svinjarija, tudi hidravlično lomljenje za pridobivanje nafte je svinjarija. Poznam pa na tem področju vsaj tri velike projekte, ki imajo plane večje kot je trenutna kitajska proizvodnja. Talga na švedskem planira leta 2025 100 ktpa anodnega materiala, kar je za 100 GWh/letno baterij, oz. 150 GWh če upoštevamo da bo takrat v anodah že kar nekaj silicija in bo grafita treba imeti manj. Potem je v Kanadi Nouveau Monde Graphite, ki ima podobne plane 100 ktpa. Trenuten konkurent kitajcem je pa že danes Syrah Resources (mislim da imajo rudnik v Afriki). Če kdo želi še dalje raziskovati pa naj išče Ecograph, Novonix. Vsi ti projekti so ESG compliant, za razliko od Kitajcev.
- baker, ne poznam dosti da bi komentiral. Kar se EV tiče je potrebnega nekaj več bakra, ampak govora je o nekih 20 kg več kot pri navadnem avtu.
- Litij. Vsi sanjajo o tej Boliviji kot, da je to edini vir litija in ga nikjer drugje ni. Svetovne zaloge litija so tako ogromne, da nekaj se orientirati po tem kdo ima največje zaloge je totalen bullshit. Litij bomo Evropejci za svoje potrebe kar lepo dobili v Evropi, vse po smernicah ESG. Kdor ne verjame naj si pogleda plane Vulcan, European Metals Holdings, European Lithium Ltd, Infinity Lithium, Savannah Resources in Rio Tinto (Srbija). Tale Bolivija bo zvisela iz njenih planov kao da je Litij nova nafta, ker to enostavno ni res. Litij ni enostavna surovina, pride v več oblikah in z različnimi čistostmi. Trenutno je najbolj vroča zadeva litijev hidroksid, ki ga je pa najlažje in najceneje pridelati iz skalnate rude in ne iz slanice, ki jo ima južna Amerika. Malo si poglejte od kje Ganfeng dobi surovino da je lahko največji proizvajalec litijeva hidroksida na svetu. Bolivija to sigurno ni in tudi ne bo. Eden največjih virov je Avstralija.
Tole sem pisal bolj iz glave, tako da bom konstruktiven komentar z veseljem preveril in se posul s pepelom, če sem ga kje udaril mimo.
- grafit, dokler se kitajska gre najcenejšega dobavitelja grafita, ne gre drugače kot da svinjajo vse okrog. To je stvar regulacije, vsak rudnik je svinjarija, tudi hidravlično lomljenje za pridobivanje nafte je svinjarija. Poznam pa na tem področju vsaj tri velike projekte, ki imajo plane večje kot je trenutna kitajska proizvodnja. Talga na švedskem planira leta 2025 100 ktpa anodnega materiala, kar je za 100 GWh/letno baterij, oz. 150 GWh če upoštevamo da bo takrat v anodah že kar nekaj silicija in bo grafita treba imeti manj. Potem je v Kanadi Nouveau Monde Graphite, ki ima podobne plane 100 ktpa. Trenuten konkurent kitajcem je pa že danes Syrah Resources (mislim da imajo rudnik v Afriki). Če kdo želi še dalje raziskovati pa naj išče Ecograph, Novonix. Vsi ti projekti so ESG compliant, za razliko od Kitajcev.
- baker, ne poznam dosti da bi komentiral. Kar se EV tiče je potrebnega nekaj več bakra, ampak govora je o nekih 20 kg več kot pri navadnem avtu.
- Litij. Vsi sanjajo o tej Boliviji kot, da je to edini vir litija in ga nikjer drugje ni. Svetovne zaloge litija so tako ogromne, da nekaj se orientirati po tem kdo ima največje zaloge je totalen bullshit. Litij bomo Evropejci za svoje potrebe kar lepo dobili v Evropi, vse po smernicah ESG. Kdor ne verjame naj si pogleda plane Vulcan, European Metals Holdings, European Lithium Ltd, Infinity Lithium, Savannah Resources in Rio Tinto (Srbija). Tale Bolivija bo zvisela iz njenih planov kao da je Litij nova nafta, ker to enostavno ni res. Litij ni enostavna surovina, pride v več oblikah in z različnimi čistostmi. Trenutno je najbolj vroča zadeva litijev hidroksid, ki ga je pa najlažje in najceneje pridelati iz skalnate rude in ne iz slanice, ki jo ima južna Amerika. Malo si poglejte od kje Ganfeng dobi surovino da je lahko največji proizvajalec litijeva hidroksida na svetu. Bolivija to sigurno ni in tudi ne bo. Eden največjih virov je Avstralija.
Tole sem pisal bolj iz glave, tako da bom konstruktiven komentar z veseljem preveril in se posul s pepelom, če sem ga kje udaril mimo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
TESKAn ::
Energetsko bi bilo veliko bolj ucinkovito, ce bi to nafto uporabili za delanje elektrike, ki bi poganjala avtomobile. Hkrati bi pa bilo se precej bolj cisto na dolgi rok.
Če bi kuril dizel v enem kitajskem generatorju, ki skuri 199 g dizla za kWh štroma, bi imela tesla porabe ~3,5 litra/100 km. Tako da tudi če res ne bi mogli pokrit potrebe po štromu zaradi prehoda na EVje, bi pokurili manj, če bi za vse EVje delal štrom z 1 MW dizel generatorji.
Kar se tiče reciklaže, upam, da se je Evropa kaj naučila iz zgodbe z plastičnimi odpadki, ko smo lepo vse pošiljali Kitajcem in ignorirali "domače" hendlanje, potem pa kitajci nehajo sprejemat kar vse po vrsti, se pa pokaže vsa beda in velikost problema. Da bomo imeli celo verigo poštimano doma, da bodo baterije že narejene z razmišljanjem o reciklaži, da ne bo na koncu vse skupaj kup v umetne smole zalite šare, ki je ne bo mogoče dobit narazen, ne da bi proizvedli še večjega kupa bolj strupene šare.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
m0LN4r ::
Veliko manj. Moja kanta rabi do 100km/h 14 sekund. Najvecji EV jajc, gre pod 10s. Poiscem podatke do 50km/h? Stekas?A ti bi z pospeski v naselju rad Carmageddon igral?
Moja kanta rabi do 100km/h 14 sekund.To je res kanta. Od tega so se 3 cilindrski poceni mlincki boljsi.
A smo spet pr tem, da je subjektivni argument za nakup EVja pospesek? Subjektivni argumenti za ICE pa niso vazni?
Bigwhale, baterija je kvecjemu pr ICE tank goriva. Baterija ni gorivo, elektrika je.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
BigWhale ::
Veliko manj. Moja kanta rabi do 100km/h 14 sekund. Najvecji EV jajc, gre pod 10s. Poiscem podatke do 50km/h? Stekas?
Ja in? A mislis, da vsi na gas na polno stopijo al kaj? Plus, pri zaviranju ni nobengega odpada, ker je vecina zaviranja regeneracija. Plus, ko stojijo pred semaforjem je tocno nic izpustov.
Nehajte ze s temi delci gum, ker so popolnoma nepomembni.
Bigwhale, baterija je kvecjemu pr ICE tank goriva. Baterija ni gorivo, elektrika je.
Bolj umazani nacini pridobivanja elektrike so za kak mnogokratnik bolj cisti od najbolj cistih nacinov pridobivanja nafte. Ce pa zadevo obrnemo okrog je pa sploh smesna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
m0LN4r ::
Celotna slika obojega je vse boljkone tam-tam. Razlike so se strinjam, niso pa astronomskih razseznosti, kot se to hoce prikazati.
Tiste obljube o resevanju problema odpadnih baterij je treba jemati z rezervo, ker je trenutni fokus industrije na proizvodnji. Tega problema se zavedamo, delamo na tem, ampak definitivno ne dohajamo in bo prej al slej napocil trenutek, ko se bo politika zacela pogovarjati o tem, jah kam pa zdaj s temi miljardami gromozanskih baterij. Tako kot se danes o CO2 in NOX, saj to tudi ni nov problem in predstavljenih je bilo ze miljon resitev in idej, zdaj pa vse na silo, hitro hitro, ko je postalo vseskup ze kriticno. Pred tem pa, ah saj pa mamo resitve, ono, drugo, levo, desno.
Mene EV sploh ne moti in nisem proti, ampak profit first, problem solving later.
Tiste obljube o resevanju problema odpadnih baterij je treba jemati z rezervo, ker je trenutni fokus industrije na proizvodnji. Tega problema se zavedamo, delamo na tem, ampak definitivno ne dohajamo in bo prej al slej napocil trenutek, ko se bo politika zacela pogovarjati o tem, jah kam pa zdaj s temi miljardami gromozanskih baterij. Tako kot se danes o CO2 in NOX, saj to tudi ni nov problem in predstavljenih je bilo ze miljon resitev in idej, zdaj pa vse na silo, hitro hitro, ko je postalo vseskup ze kriticno. Pred tem pa, ah saj pa mamo resitve, ono, drugo, levo, desno.
Mene EV sploh ne moti in nisem proti, ampak profit first, problem solving later.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM