» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
918 / 1138
»»

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

Z masovno proizvodnjo se bodo, ampak samo toliko kot bo narekoval trg.
EVji se bodo začeli cenit, ko bo ponudba baterij večja od povpraševanja. Mogoče še v tem stoletju ;)

DamijanD ::

EU naj bi do 2025 imela samozadostno proizvodnjo baterij: Sefcovic said by 2025 planned European facilities would produce enough cells to power at least 6 million electric vehicles.

pegasus ::

Ja, vsi si tega želimo, kdo pa tudi zares verjame?

DamijanD ::

v citatu je "would", jaz sem uporabil "naj bi" - tako da verjetno redko kdo...

lufthammer ::

V božični izdaji Auto Express berem:
All-new Mach-E is best Tesla rival yet

Ford Mustang Mach-E4X
Price: GBP57,030
Engine: Two electric motors,
88kWh battery
Power/torque: 346bhp/580Nm
Transmission: Single-speed automatic, four-wheel drive
0-62/max: 5.1 seconds/112mph
Range: 336 miles
Max charging: 150kW DC
ONSALE Now

THE Mustang Mach-E is a triumph for Ford - a superb effort as a first bespoke pure-electric vehicle and a very worthy alternative to the Tesla Model 3 and forthcoming VW ID.4. But if anything, this firsttaste of a top-end model has us yearning to experience the cheaper, rear-wheel-drive edition of the Mach-E. It should offer much of the same kerb appeal, along with greater range and even better value.


Sicer meni te kante od pleha ne sedejo ampak, kdo je že osmrtnico Fordu pisal tle gor? Veliki bojo poskrbeli zase, nič bat.

kow ::

To je kvecjemu argument za dokoncni zaton Forda. Je eden vecjih proizvajalcev avtomobilov. S takimi avtomobili ocitno cilja, da bo nisen proizvajalec.
Da Ford prezivi mora imeti najbolj prodajan elektricni pickup. Njihova stava je Rivian, ce prav pomnim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Potrebno je omeniti, da je Mach-E narejen na VW MEB platformi. Tukaj Ford ze zgubi nekaj pik.

Hm, zdaj gledam in mogoce to ne drzi za ta model, ampak manjsi Mach-E. Treba raziskat :)

EDIT: Ne drzi. Na MEB naj bi proizvajali sele 2023: https://www.motortrend.com/news/ford-vw...

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Jaz sem pisal osmrtnico Fordu. Produkt nima nobene veze, vezo ima poceni masovna proizvodnja, to kazanje mišic z nekimi 10.000 kosi je naravnost smešno, za proizvajalca, ki dela na milijone pickupov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Ravno ti miljoni ljudi po USA in mrzlem Kanadskem podeželju bodo zadnji prešli na alternativo. Dokler bodo v traktorje in kombajne nalivali dizel se kaj dosti ne bodo sekirali na kaj se premikajo pickupi in ostali mali brenčači. Imajo pa seveda v nekaterih območjeih veliko rajši bencin ker ni pozimi z njim problema.
Pickupi se bodo najprej morali dokazat v šminkerski obliki v mestih in primestju. Tistih pa se ne bo desetine in desetine miljnov prodalo z baterijami kakršne so trenutno na voljo. Ko se bo žlahta čez 3-4 zvezne države za božič domov na elektriko pripeljala pa bo podeželje kjer je večina tega doma začelo to kupovat...
Skratka pickupi in elektrika bodo bolj kot ne butični dokler bo hitrost polnenja taka kot je in doseg tak kot je.

J.McLane ::

Za delo je dovolj dober vsak 10 ali celo 20 let star pickup, za šminkirat bo pa treba kupit Rivian ali Cybertruck. Če boš analiziral prodajo teh ameriških pickupov boš hitro videl, da se jim gre bolj za šminko kot pa delovne stroje. Povprečna prodajna cena pickupa v US je $50k. 150 kWh baterija bo pa Teslo čez 5 let stala $10k za izdelavo, potem pa računaj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

kow ::

Ko je razlozil McLane, v veliki vecini to niso delovni stroji.
Kalifornija ima skoraj 40 milijonov prebivalcev, Texas ima 30mil prebivalcev, Kanada 37 milijonov. Pristej se Florido itd., Vecina trga je v toplih krajih.

roCkY ::

V veliki večini so delno delovni stroji v smislu, da se peljejo z njimi 1000+ milj daleč (do žlahte) vsaj vsak mesec enkrat. Dnevne ture pa so tam za veliko populacije itak na meji EV dosega v eno smer. Za vikend med mesti 3-4 ure v eno smer. Amerov in avstralcev si nikakor ne predstavljam, da bodo na chargerjih taborili na obstoječi tehnologiji. Poraba pickupov bo kolko. 350Wh/km+. Kdo bo to čakal? Podobno velja za polnenje doma. Njihovo elektroomrežje je manj zmogljivo kot naše. Večinoma.

Aja, Biden bo kupcem davke odpisal skozi subvencije. Proizvajalcem pa plačal že tako preplačan management in avijone direktorjem... Delali bodo pa mehečani in kolumbici skoraj zastonj pregrešno drage igrače, ki bodo pod črto glede CO2 OBUP, ki se bo tankal iz termoelektraren. - nekako v to smer trenutno kaže tam prek luže.

J.McLane ::

Daj ne bluzi s temi steretopi, da američani delajo po 1000 milj da pridejo do sorodnikov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

https://docs.google.com/spreadsheets/d/... ... Q&A z Aptero, vprašanja ki so bila zastavljena med telcotom, a ni bilo časa odgovoriti nanje. Kar nekaj zanimivih podrobnosti :)

codeMonkey ::

In nobeno vprasanje ni zadelo kljucnega problema. Bo se zanimiva zgodba tole.

pegasus ::

To so vprašanja, ki so bila on top of 1h video debate. Kaj je zate ključno vprašanje?

Gregor P ::

Morda, zakaj bi sploh kdo kupil to vozilo?:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Ker je prvo smiselno v zadnjih 100 letih? :P

krucymucy ::

Zanimivo, kdaj se je Slovenija zavezala za leto 2030?



https://cleantechnica.com/2020/12/24/fo...

sloxl8 ::

krucymucy je izjavil:

Zanimivo, kdaj se je Slovenija zavezala za leto 2030?



https://cleantechnica.com/2020/12/24/fo...

Itak je to brez vsakršne strategije, tako kot pri podnebnem načrtu. Do 2030 bomo zmanjšali CO2 za 30%, pa ni ne NEK2 na vidiku (za katerega izgradnjo potrebujeno 15-20 let), ne drugih OVE. Potem pa svizec zavije čokolado, ali kako gre že tista.

Magic1 ::

Sej veš kako gre to, ko si na oblasti lahko obljubiš karkoli čez 4+ let. Tudi če čez 4 leta uspeš obstati na oblasti, lahko še malo mutiš in bo na koncu problem od nekoga drugega.
Magic

hojnikb ::

pegasus je izjavil:

Ker je prvo smiselno v zadnjih 100 letih? :P

v oceh modelarja, mogoce.
#brezpodpisa

pegasus ::

hojnikb je izjavil:

v oceh modelarja, mogoce.
Drži. Modelarstvo v globalnem smislu je osnovna aktivnost človeških možganov (in sedaj tudi porajajočih se nevronskih mrež), torej opazovanje sveta okrog sebe in predikcija prihodnosti na osnovi opazovanega. V ta namen moraš svet okrog sebe modelirati, si ustvariti mentalne modele in jih ves čas preverjati in dopolnjevati. Torej če nisi modelar, si zelo omejen avtomat. Ki kupuje golfe, ker so das Auto. In ja, razumem, da je takih večina ljudi. Bojim se samo, da jih preveč, da lahko kot vrsta preživimo, preden se samougonobimo.

hojnikb ::

Weird flex, but ok.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

roCkY ::

krucymucy je izjavil:

Zanimivo, kdaj se je Slovenija zavezala za leto 2030?



https://cleantechnica.com/2020/12/24/fo...

Je treba upravičit izgradnjo TEŠ!

Dekada je zelo dolga trenutno glede na hitrost razvoja. V zadnji se sicer je in ni premaknilo. Noben razen Tesle ni odvisen od pure EV. Se pa sedaj ogromno dela. Če Toyota spelje svoj projekt baterij in še kdo drug bo logičen nakup tihega lokalno nesmrdečega vozila čez 10 let za takrat sprejemljivo ceno. Drugo je kako bo šlo polnenje in dosegi takrat. Če bodo baterije pile 300kW v pretežnem delu za to ne bo težav s strani potrošnikov. Drugo je, če bo imelo smisel avto kupit za 10k letno. Od teh 10k jih 6-7k naredim v nekaj dneh. Sicer pa razne "poslovne destinacije" bodo verjetno takrat že imele hitre polnilnice za svoje stranke.
Aja kot sem že ugotovil pred časom bomo postali EKO in delali 40k letno. Bomo malo način življenja spremenili, da se bo EKO avto splačal sploh, če bo imel avtopilota in se bomo zapeljali kakih 6-8 ur daleč za proste dneve. Rudarji bodo pa nakladali lignit v peč.

m0LN4r ::

To je ta nova tankstella pri SHELLu zravn mene, ampak cenika ni, pa se to se mi zdi sporno:



Monopol na tankstelli? Pa to EU podpira?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Mikrohard ::

Zaenkrat ja. Vprašanje pa, kako dolgo še.

roCkY ::

Kako vidi Bjorn "specifiko" teslinih chargerjev v EU.

Nisem še usel celega pogledat. Kar sem preletel pa izstopa:
1. problem so protokoli za zaračunavanje/prepoznavanj vozila. Tesla uporablja svoj specifičen SW in HW in se zato polnilnica in avto sama zmenita kdo je plačnik.
2. problem kakšna bo cena za "tuje" (kdo in v kakšnem razmerju bo plačal same polnilnice) ker je Tesla to sfinancirala sama iz kupnine svojih vozil,...

Lastnikom Tesel bi seveda ustrezalo, da ostanejo sami.

J.McLane ::

Zasebno zemljišče, zasebna pravila.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

m0LN4r ::

Zanimivo res, zemljisce je od bencinske Shell, elektrika pa kokr vem od lokalnega providerja.
https://teslamag.de/news/laden-bei-tesl...

Ampak glede na to, da je zemljisce od Shell in ogromna povrsina za tovornjakarje parkirat, je prostora za ostalo se ogromno, ampak tu kjer je tesla postavila, je bil edini prostor, ki se ni bil zazidan.

Torej, ce imas elektricarja druge znamke, si fucked. Predstavlite si Petrol, pa da bi pisalo, tu pa lahko tanka samo Dacia.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

a_borlak ::

Jebiga, Tesla je šla na začetku ravno na to karto, da ima tudi zastonj polnilnice, baje da se drugi niso hoteli priključiti poleg ...

J.McLane ::

Zakaj nebi mogel naredit črpalko in rečt, da tu lahko tankajo samo Dacie? Kdo ti brani?
Kaj pa preh Hoferjem ko piše, da je parking samo za stranke Hoferja? Zakaj ne morem parkirat in iti na sprehod, zakaj me silijo da moram nekaj kupit v trgovini?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

m0LN4r ::

Zakaj nebi mogel naredit črpalko in rečt, da tu lahko tankajo samo Dacie? Kdo ti brani?
Brani nihce, ni pa v skladu z EU smernicami za cim hitrejso elektrifikacijo vseh, tudi tistih, ki si tesle ne morejo privosciti.
Kaj pa preh Hoferjem ko piše, da je parking samo za stranke Hoferja?
Jaz sem stranka, sem dva mesca nazaj kupil burek, racun imam se v avtu.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

WaterBoy ::

A ni Elon reku da lahko tudi srugi proizvajalci avtov uporabljajo nejgove polnilnuce, vendar tega nihče ne koristi?

kow ::

WaterBoy je izjavil:

A ni Elon reku da lahko tudi srugi proizvajalci avtov uporabljajo nejgove polnilnuce, vendar tega nihče ne koristi?

Nikoli ni tako enostavno. Elonove enovrsticnice je treba jemati z veliko rezerve.

m0LN4r ::

Elon je potestiral ID.3/Corso-E videl ceno, pa nastavil table nemcem, da samo Tesla soferji lahko polnijo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

J.McLane ::

Polnilna infrastruktura stane, kako dobiti noter stroške je pravo vprašanje. Če skušaš skozi promet zaračunat še samo postavitev in ne samo energije nastane cena kot jo ima IONITY, 0,7 €/kWh ali koliko imajo že. Nujno je, da se stroške izgradnje in vzdrževanja polnilne infrastrukture prenese še na nekoga drugega, ker sicer z visoko ceno polnjenja dobiš še manj prometa in po nekem času lahko samo še zapreš vrata.

Lahko sofinancira neka storitvena dejavnost v bližini (stranke na polnilnici bodo tudi stranke v trgovini, kafiču..)
Lahko pa sofinaciraš skupaj s samo nakupno cena avta, točno tak sistem se gre Tesla, torej z vsakim prodanim avtom dobijo denar za širjenje polnilnic, na katerih lahko elektriko zaračunajo po 0,3 €/kWh, kar je sprejemljivo in dobijo neko dobro razmerje uporabe. V kolikor bi neka druga znamka želela polnit na Teslinih SC, bi morala prispevati del financiranja izgradnje celotne mreže, šele nato bi lahko ti avtomobili polnili za podoben strošek kot Tesle. Tesla je javno oznanila da se je pripravljena pogovarjat, ampak očitno to ostalim proizvajalcem ni jasno, da je sistem tak ne moreš stranki vsega zaračunat skozi pretočeno energijo kot na klasični pumpi, ampak moraš del stroška dobiti drugje, sicer dobiš končno ceno kot jo ima IONITY.

Zakaj imamo pa mesečne naročnine na polnilice? Samo zato, da te firme dobijo še nek drug vir prihodkov za širjenje svoje mreže in edino tako lahko postavijo sprejemljivo ceno za polnjenje. Ampak tak sitem naročnin spet odvrača kupce, najbolj elegantno je to skriti v nakupno ceno avta, pa kupec sploh ne ve da je dal 1k € za polnilno infrastrukturo.

VW naznanja da bo močno razširil polnilno infrastrukturo, ki ne bo omejena na znamko VW, ampak odprta za vse:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/...

Pravo vprašanje je za kakšno ceno bo odprta ostalim znamkam, ker vemo kakšne cenike ima IONITY in tudi vemo, da ima VW priviligirane cene na IONITY. Koliko je to drugače kot pri Tesli? Prav veliko ne. Če regulatorji prisilijo Teslo da mora odpreti polnilnice vsem, bodo storili točno to kar dela VW z IONITY, Tesle bodo še naprej polnile z 0,3 €/kWh, ostalim bodo pa zaračunavali po 0,7 €/kWh, rezultat bo v obeh primerih podoben, redno bodo na Teslinih polnilnicah polnile samo Tesle, tako kot bodo na IOINTY polnilnicah redno polnili samo VWji. Sem pa tja boš videl kakšnega korejca, ki ne bo imel polnit kje drugje za nižjo ceno, to bo pa to.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

WaterBoy je izjavil:

A ni Elon reku da lahko tudi srugi proizvajalci avtov uporabljajo nejgove polnilnuce, vendar tega nihče ne koristi?
Ostrooki so že opazili tesline priključke na prvi Apteri v3 na cesti. Deal še ni potrjen, a očitno se dela na njem.

kow ::

Kar je povedal McLane se zdi smiselno. Jaz bi dodal se eno stvar. Po neki logiki, je najbolj pomembno, da prehitis konkurenco in pokupis ali dolgorocno najames najboljse lokacije.
Najboljsa lokacija ni odvisna samo od prometa, ampak tudi moci polnenja, ki jo lahko zagotavljas. Kar pomeni, da najboljse lokacije niso nujno bencinske crpalke.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

WaterBoy je izjavil:

A ni Elon reku da lahko tudi srugi proizvajalci avtov uporabljajo nejgove polnilnuce, vendar tega nihče ne koristi?
Ostrooki so že opazili tesline priključke na prvi Apteri v3 na cesti. Deal še ni potrjen, a očitno se dela na njem.


Teslini prikljucki so v bistvu zlo problematicni s stalisca standardizacije teh prikljuckov in bi blo za vse boljs, ce bi jih ukinil.

J.McLane ::

Saj so jih, v EU imajo novi Teslini SC CCS priključek, problem je samo software, torej da Tesla dovoli polnjenje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

krucymucy ::

J.McLane je izjavil:


Pravo vprašanje je za kakšno ceno bo odprta ostalim znamkam, ker vemo kakšne cenike ima IONITY in tudi vemo, da ima VW priviligirane cene na IONITY. Koliko je to drugače kot pri Tesli? Prav veliko ne. Če regulatorji prisilijo Teslo da mora odpreti polnilnice vsem, bodo storili točno to kar dela VW z IONITY, Tesle bodo še naprej polnile z 0,3 €/kWh, ostalim bodo pa zaračunavali po 0,7 €/kWh, rezultat bo v obeh primerih podoben, redno bodo na Teslinih polnilnicah polnile samo Tesle, tako kot bodo na IOINTY polnilnicah redno polnili samo VWji. Sem pa tja boš videl kakšnega korejca, ki ne bo imel polnit kje drugje za nižjo ceno, to bo pa to.


Ionity ni samo VAG (Skoda, Seat, VW, Audi, Porsche), je se BMW, Ford, Mercedes, Hyundai (in Kia predvidevam).

Najbrz se bo v prihodnosti se kdo prikljucil, ali pa se bodo prikljucili teslini mrezi.

Primerjava zgoraj s petrolom in daciami je pa popolnoma zgresena.

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Saj so jih, v EU imajo novi Teslini SC CCS priključek, problem je samo software, torej da Tesla dovoli polnjenje.


Ja, zato ker je EU rekla, da morjo tko narest. In to je se kr sreca. :)

Mikrohard ::

Imaš kak vir, da je EU to zahtevala? Pomoje je bil bolj pritisk trga... če bi vztrajali pri svojem standardu, lastniki Tesel ne bi mogli polniti na vedno večjem omrežju CSS polnilnic brez adapterjev. Tudi Nissan je končno popustil in bo v naslednjem modelu uporabil CSS na evropskem trgu.

BigWhale ::

Directive 2014/94/EU je direktiva, ki to ureja.

lufthammer ::

Srečnega 2021!

Samo tole je bolj slaba novica:
Eko sklad je pred enim tednom objavil nov razpis za subvencije za električne avtomobile. Te so se znižale s šest tisoč na 4.500 evrov, predstavljajo lahko največ 20 odstotkov nakupne vrednosti avtomobila, za vozila nad 65 tisočaki niso več na voljo, občutno pa se je znižala skupna razpoložljiva vrednost subvencij.....bo nov razpis zadoščal za podporo okrog 750 vozil v zasebni in 550 vozil v pravni lasti...

roCkY ::

Kdor bo kupoval Y ga bo moral brez autopilota nabavit ali pa z tamalim accujem...
NE NE bo moral Musk ceno prilagodit.

gensi ::

Poglejte proizvodnjo elektrike po dnevih od 27.12.2020 naprej:
https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...

Ali je mogoče, da v Sloveniji iz vodnih virov namenoma ne proizvedemo več električne energije kot bi jo lahko?
Morda je ravno JEK "vzrok", da se tako težko pridobiva vodna dovoljenja.

chort ::

gensi je izjavil:

Poglejte proizvodnjo elektrike po dnevih od 27.12.2020 naprej:
https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...

Ali je mogoče, da v Sloveniji iz vodnih virov namenoma ne proizvedemo več električne energije kot bi jo lahko?
Morda je ravno JEK "vzrok", da se tako težko pridobiva vodna dovoljenja.

Hidroelektrarne imajo omejeno zalogo potencialne energije (beri zalogo vode v bazenu), ki jo lahko pretvorijo v električno. Nekaj časa lahko proizvajajo več kot je naravnega dotoka vode, potem jim pa zmanjka.
Res redko pa praznijo bazene preko prelivnih polj (kar bi potrjevalo tvojo tezo), kjer energija teče mimo generatorja

sloxl8 ::

Tudi vprašanje cene na trgu. Če je cena elektrike iz HE previsoka, je nima smisla proizvajati, ker je ne bo nihče odkupil.

Proizvajaš tisto, po čemer je povpraševanje.
««
918 / 1138
»»