» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
917 / 1189
»»

fikus_ ::

ta z linka, ki ga je dal hruske zgoraj

hruske ::

Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Kebo ::

Pri nas rabiš za b1 izpit, v franciji baje opraviš samo 7 ur vožnje in se že lahko voziš.

J.McLane ::

Če sem prav razumel nimajo nekih podatkov za več ciklov, ker pač tako testiranje zahteva čas in bo na podatke za več ciklov pač treba še počakat.

En vidik katerega so zamolčali je to, da na strani anode ni nekega materiala, ki bi "absorbiral" litijeve ione, posledično (vsaj glede na slike) se ta anodna stran baterije močno širi in krči. Nič niso povedali kako rešujejo ta problem, vse kar so povedali je da to ni tak problem ker se širi samo v eno smer. Ampak vseeno kakšen bo baterijski paket, če se bodo te pouch celice med polnjenjem razširile? Bo potreben nek poseben "container"?

Pri Si anodah pri li-ion gre za enak problem, silicij se razširi za 300% ko je baterija polna, zato se silicij samo dodaja grafitu, so pa tudi projekti kako strukturirati silicij, da bo kot "porozna goba" vpil litijeve ione in se ne bo preveč širil. Nekateri gredo v smeri nanowire...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Aston_11 ::

Vesolje, subvencije nam bodo zmanjšali. S 6 jurjev na jurja pa pol. Že prej se ni splačalo, sedaj se bo pa še manj. Bo treba poceniti Škode.

Motion ::

Aston_11 je izjavil:

Vesolje, subvencije nam bodo zmanjšali. S 6 jurjev na jurja pa pol. Že prej se ni splačalo, sedaj se bo pa še manj. Bo treba poceniti Škode.

Imaš vir te informacije al samo nabijaš?

Aston_11 ::

Evo, za vesolje in za vesoljske izračune
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/h...

kow ::

Drzavne subvencije so vedno 'joke', nobenih razumnih krivulj ni nikoli. Namesto, da bi rekli, da bodo za vsako leto zmanjsali subvencijo za jurja ali kaj podobnega, je zakonodaja popolnoma nepredvidljiva. Raj za insiderje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Aston_11 ::

Za 4 jurje in pol se z dizlom dolgoooo voziš. In bencinarjem tud.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

pegasus ::

Dolgo? Niti ne dve leti, prej leto in pol. To samo za bencin. Če pa še servise in gume vračunam, pa še precej manj.

Aston_11 ::

pegasus je izjavil:

Dolgo? Niti ne dve leti, prej leto in pol. To samo za bencin. Če pa še servise in gume vračunam, pa še precej manj.

Pa še kaj vračunaj, ti bo lepše. Gume kupiš pri vsakem avtu, en servis na leto pa je 100 Eur. Torej 4 jurje lahko porabiš tudi v več kot dveh letih, recimo v 4 letih. Potem pa že avto menjaš. Nov avto, nove 4 jurje. Skratka, po vesoljski logiki se voziš zastonj.

hruske ::

Aston_11, stara višina subvencije je 6.000 EUR, nova je 4.500 EUR.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Aston_11 ::

Vsakič manj. Ko bom prišel jaz na vrsto, je ne bo več.

hruske ::

Hočem povedat, da se je subvencija znižala ZA jurja pa pol, ne NA jurja pa pol. Korak je enak kot je bil lansko leto.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

roCkY ::

kow ::

hruske je izjavil:

Aston_11, stara višina subvencije je 6.000 EUR, nova je 4.500 EUR.


Potem pa je to zelo smiselno. Ker se proizvodnja EV visa, se tudi strosek za proizvajalce manjsa. Poleg tega je bolje, da se subvencije razporedijo med vec ljudi.

roCkY je izjavil:

https://electrek.co/2020/12/11/toyota-e...


Brez produkcijskih stevilk. Padel si na marketing.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

IL_DIAVOLO ::

EV suddenly not so important :)

LeQuack ::

Aston_11 je izjavil:

Vesolje, subvencije nam bodo zmanjšali. S 6 jurjev na jurja pa pol. Že prej se ni splačalo, sedaj se bo pa še manj. Bo treba poceniti Škode.


Saj te subvencije niso imele nikoli pravega efekta pri nas. Namesto da bi s tem električni avti postali cenejši in bi konkurirali bencinskim/dizelskim in bi posledično prišlo do veliko večje prodaje električnih avtov, so jih proizvajalci načrtno podražili, in so s subvencijami še vedno dražji oz. ravno na ravni fosilnim. Se pravi namen je bil veliko večja prodaja električnih avtov, rezultat pa je samo dodaten denar za proizvajalce avtov, ki še vedno forsirajo bencinarje/dizle kot prvo kategorijo.
Quack !

MrStein ::

hojnikb je izjavil:

Utk je izjavil:

Sta mi Mazda in Tiguan dala 3 dcl nižjo porabo nafte kot Toyota ja bencina.

Se pravi, dizel ti je porabil 3 dcl manj na avtocesti kot hibrid, in na dan narediš celo celih 30 km na avtocesti... hibrid ti pa izven avtoceste porabi 2-3, tudi do 5 litrov manj v mestu kot dizel. Le kaj je potem bolj smiselno...

Tole.... pa rabi konkretne teste. Pa ne zdaj uletet z plug in hibridom z 10kwh baterijo, ki se sploh ne vozi nič na bencin :)

Hibrid izven AC porabi 3-5, odvisno od "terena". Dizel pa 5-6, lahko 7 če je kilav. (in manj, če je "izven AC" v resnici ravna in prazna regionalka)

(pa ne zdaj z nekimi ekstremi, ko si za vožnjo z gore v dolino imel porabo 0,7 L/100km...)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Aston_11 ::

MrStein je izjavil:

Hibrid izven AC porabi 3-5, odvisno od "terena". Dizel pa 5-6, lahko 7 če je kilav.

(pa ne zdaj z nekimi ekstremi, ko si za vožnjo z gore v dolino imel porabo 0,7 L/100km...)
Skratka, ti lahko pišeš bedarije, ostali pa jih ne smemo.

MrStein ::

S čim se ne strinjaš? Porabo hibrida ali dizla?

No ja, če bi bil resen, bi že povedal...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

m0LN4r ::

Pri nas na vasi je nova Elektro polnilnica v polnem zagonu, v petek se je hkrati polnilo 5 belih tesel, ampak
v cem je fora, da polnis avto in po pol ure sedis v avtu? A ni kao blo govora o tem, da elektricarji med polnenjen delajo raztezne vaje, pijejo kofe, jedo sendvic?

Sprasujem, ker sem tudi sam sel tankat, videl 5 Tesl na tanksteli in kako v vsaki tesli notr sedi sofer in caka, v enem je celo cakal z zeno.
No jaz sem vmes skocil se v Mc Drajv, splahnil avto z rocno pralnico in Lidl po fasungo za vikend, pa iz parkplaca ven vidim, da od teh 5 tesel se vedno trije sedijo v avtu in cakajo, tudi tisti z zeno je se cakal, en pa se je glih odpeljal.

Sicer pa lahko, da je to bla grupa elektro fanatikov za otvoritev polnilnice, ker danes in v soboto, je tankstela samevala.

To je ta nova Tankstela:Worth SuperchargerObratuje kake 2 tedna.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

hojnikb ::

>v cem je fora, da polnis avto in po pol ure sedis v avtu? A ni kao blo govora o tem, da elektricarji med polnenjen delajo raztezne vaje, pijejo kofe, jedo sendvic?

Sedaj ko lahko igraš igrce na infotainmentu od tesle, ne več :)
#brezpodpisa

J.McLane ::

Ali sediš v Tesli ali pa doma na kavču, isti k, posod lahko gledaš Netflix :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

LeQuack ::

A te Tesla superchargerji so zastonj?
Quack !

Aston_11 ::

Vesolje pravi, da med polnjenjem EV, ki po njegovi matematiki traja dobrih 10 sekund, nimaš časa niti za sendvič, kamo li Netflix. Da med temi super 10 sekundami mine tudi noč vmes, avta pa ne moreš voziti, mu ni pomemebno.

m0LN4r ::

Statt pauschalen 8 Euro soll das freie Laden an Ionitys Säulen ab Februar 79 Cent pro Kilowattstunde kosten. Eine volle Ladung für ein Tesla Model 3 (70 kWh Kilowattstunden) würde dann also rund 55 Euro kosten - am Tesla Supercharger wären es nur 23 Euro (33 Cent pro kWh).20.01.2020
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

v cem je fora, da polnis avto in po pol ure sedis v avtu? A ni kao blo govora o tem, da elektricarji med polnenjen delajo raztezne vaje, pijejo kofe, jedo sendvic?


Ce si sit, ce ne pijes kave in ce nisi jogist lahk tud v avtu sedis, a ne? Jaz recimo rajs sedim v avtu in strcam po telefonu, kot pa grem v lokal na kavo.

Ampak v dobrem letu in pol uporabe avtomobila, se mi je to zgodilo glih ene trikrat, da je bilo treba dejansko cakat, da se avto napolni in nisem imel nobenih drugih opravkov.

Gregor P ::

To z dodatnim čakanjem, je pač nekaj novega, na kar se bo zgleda treba navaditi oz. vračunati v logistiko. Sam načeloma dodatnega časa za igranje videoiger ali gledanje serij na poti nimam. Tam pa, kjer bi ga dejansko sicer redko imel (npr. zaradi večurnega čakanja ne meji, pa sem bil na območju, ki ga mobilno gostovanje ne pokriva po naših cenah).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

pegasus ::

Edini smiselni dirkalniki:

Vse ostalo izgleda nasilno, primitivno, brutalno.

codeMonkey ::

Osebno mnenje pac. Dalec od tega, da bi bilo to uporabno za vse in povsod. V smislu tehnologije.

Zgodovina sprememb…

Spock83 ::

Jaz sem samo enkrat čakal. Očistil sem stekla, šel lulat in sem že moral iti naprej.

a_borlak ::

Enkrat čakal 10 minut, vmes ravno pojedel sendvič in se odpeljal naprej.

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

fikus_ ::

Zna biti realnost že v bližnji prihodnosti. Redukcij ravno ne bo, bo pa urno spreminjanje cene vplivalo na trenutno porabo elektrike.

kow ::

Dinamicna omreznina? A so usekani. Naj dajo dinamicne cene.

sloxl8 ::

To je povsem pravi pristop, saj bomo uporabniki sami odločili, ali se nam likanje bolj splača v cenejši tarifi ali nam je to vseeno, pa smo pripravljeni plačati več, da lahko likamo, kadar se nam sprdne. To je pozitivna motivacija za uporabnike, distributerji pa bodo manj plačevali, ker bodo imeli večji odjem v bolj ugodnem terminu.

Ko pa bodo vse te naprave pametne, bodo pa same prepoznale tarife v omrežju in se temu prilagodile.

hruske ::

b3D_950 je izjavil:

https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc...

PR stunt ali realnost?


Pilotna študija. Vsekakor bo bolj dinamična tarifa postala realnost, zdaj al bo prek omrežnine ali prek cene energije ... bomo videli.

Je pa res, da bojlerja ni težko naredit smart, če ti dajo urnik v neki robotu prijazni obliki. Termostat daš do konca, potem pa eno pametno stikalo (ki pa mora bit sposobno preklapljat 2kW) zvežeš tako, da je off ko je konična cena.

Men se sicer zdi večji problem tisti 8x-10x. To pomeni, da ena 20W žarnica kar naenkrat postane 200W. 800W toaster ob napačni uri postane 8kW pošast. 2kW bojler postane 20 kilovatni vrtalnik v denarnico. Fuuuu.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

J.McLane ::

Tistih 8x-10x bo samo 2 uri v celem tednu. Če pa prav berem pa termini ne bodo fiksni ampak jih bodo napovedovali v naprej. Moja TČ ima možnost zunanjega signala ki jo odklopi, opreaterbi moral samo zagotoviti da signal od nekje pride, jer da bi ročno gledal kdaj naj se "merkam" visoke cene ni življenjsko.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Se ne spoznam na tematiko, ampak na prvi pogled se zdi, da je cela infrastruktura tako stara, da se stukati gor ne splaca. Ampak je potrebno premisliti od zacetka.
Samo to je prevelik zalogaj za Slovenijo, pa tudi prevec "rente" se potegne iz sistema, da bi bil interes.

LuiIII ::

Brez hudega vlaganja v proizvodnjo električne energije, se nam obeta, samo zaradi EV, dvig povprečne cene elektrike vsaj za 50% v naslednjih 10-ih letih (z upoštevanjem inflacije). Glede prenosne in distribucijske infrastrukture bodo teževe tudi ogromne, ki pa jih lahko z vlaganjem že sedaj, lahko kar precej omilimo. Problem pa je v tem ker bi bilo že danes potrebno vlagati v smart grid rešitve in ne samo v večje distribucijske kapacitete.

pegasus ::

Tile današnji posti se berejo kot reklama za Aptero ;)

LuiIII ::

Demokratizacija pač stane. Tako v politiki kot pri elektro energiji. So pa seveda pri obojem lahko znatne prednosti.

hruske ::

Ja, samo 2 uri v celem tednu, ampak ...

Če predvidevaš, da 80% energije pokuriš takrat, kot vsi ostali, 20% pa off-peak, potem smeš v teh dveh urah pokurit manj kot 1% energije, ki jo porabljaš, da se ti taka tarifa še splača. Če takrat slučajno pokuriš več kot 1% svoje porabe, potem nima smisla.

Se pravi, takrat ne smeš likat, gnat pečice ali opekača, TČ, kotlička za vročo vodo. Če imaš toplo vodo na bojler, potem odpade tudi tuširanje ...
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Gregor P ::

pegasus je izjavil:

Tile današnji posti se berejo kot reklama za Aptero ;)

... brez skrbi tega ne bo noben od nas vozil še zelooo dogo časa ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TESKAn ::

Jah, bo treba par kWh baterijo met...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

J.McLane ::

hruske je izjavil:

Ja, samo 2 uri v celem tednu, ampak ...

Če predvidevaš, da 80% energije pokuriš takrat, kot vsi ostali, 20% pa off-peak, potem smeš v teh dveh urah pokurit manj kot 1% energije, ki jo porabljaš, da se ti taka tarifa še splača. Če takrat slučajno pokuriš več kot 1% svoje porabe, potem nima smisla.

Se pravi, takrat ne smeš likat, gnat pečice ali opekača, TČ, kotlička za vročo vodo. Če imaš toplo vodo na bojler, potem odpade tudi tuširanje ...


2 uri na teden, 1,7% časa, razloži mi kako boš pokuril 80% energije v tako kratkem času. Če imaš toplo vodo na el. bojler imaš bojler verjetno zato da imaš zalogo tople vode. Če za 25 min v dnevu prekineš gretje vode ne bo nobene katastrofe, imaš še vedno nekaj 100 l vroče vode v bojlerju, ki ne bo nikamor pobegnila, edino če jo vso natočiš v kad in se greš kopat.

To je podobno kot dvotarifni in enotarifni števci, nekateri bodo vztrajali na enotarifnem, kao nihče mi ne bo govoril kdaj naj prižgem sušilec. Ko pa potegneš črto pa brez prilagajanja pokuriš približno pol VT in pol MT, kar je ceneje kot ET. Torej sam sistem merjenja še ne pove nič, pomembna je cena in življenjske navade.

Medtem pa cene baterij padajo, leta 2010 smo bili nad $1100/kWh, danes je industrijska sredina $137/kWh na nivoju baterijskega paketa ne celice.
https://about.bnef.com/blog/battery-pac...

Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

DamijanD ::

Ko bi se še EVji ustrezno cenili...

J.McLane ::

Z masovno proizvodnjo se bodo, ampak samo toliko kot bo narekoval trg.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

hruske ::

J.McLane je izjavil:


2 uri na teden, 1,7% časa, razloži mi kako boš pokuril 80% energije v tako kratkem času. Če imaš toplo vodo na el. bojler imaš bojler verjetno zato da imaš zalogo tople vode. Če za 25 min v dnevu prekineš gretje vode ne bo nobene katastrofe, imaš še vedno nekaj 100 l vroče vode v bojlerju, ki ne bo nikamor pobegnila, edino če jo vso natočiš v kad in se greš kopat.


Nisva se razumela. V času trajanja pozitivne kritične konične tarife (PKKT), ki je ekstra draga, smeš porabit največ 1% skupne porabe energije, preden postane tovrstno obračunavanje dražje od navadnega enotarifnega sistema, če tvoja poraba časovno sovpada z 80% porabe takrat, kot vsi ostali (znižana cena), in 20% preostali čas (posebej nizka cena).

Če tvoja poraba časovno sovpada 50% takrat kot vsi ostali in 50% preostali čas, npr. da ponoči polniš EV, potem lahko v PKKT porabiš do 3% skupne porabe energije.

Večji problem z bojlerjem je pač to, da ga moraš naredit toliko pametnega, da se ne prižiga v času PKKT, ker praviloma bojler začne gret takrat, kadar je tudi odjem tople vode. Večino preostalega časa ne kuri nič.

Izračunaj si sam. Na spletni strani Uporabljaj pametno je letak, na eni podstrani pa so tudi objavljen ceniki.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
««
917 / 1189
»»