» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
816 / 1135
»»

mertseger ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mertseger ()

Utk ::

Požari na električnih vozilih so sicer vselej zelo odmevni, do njih pa v povprečju pride precej manj pogosto kot pri klasičnih avtomobilih z motorji na notranje zgorevanje.


Ker je šlo za nemški avto, je bilo to treba omenit takoj na začetku članka. Pri teslah ni bilo potrebe po čem takem.

Okapi ::

s1m0n je izjavil:

Vseeno ti nič ne koristi, če hitreje napolniš baterijo kot konkurenca, če npr. ta baterija prej "umre" zaradi tega.

Odvisno od tega, kaj imajo kupci raje, in kakšne so razlike. Marsikdo je verjetno pripravljen žrtvovati nekaj % življenjske dobe akumulatorja za možnost hitrejšega polnjenja.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Požari na električnih vozilih so sicer vselej zelo odmevni, do njih pa v povprečju pride precej manj pogosto kot pri klasičnih avtomobilih z motorji na notranje zgorevanje.


Ker je šlo za nemški avto, je bilo to treba omenit takoj na začetku članka. Pri teslah ni bilo potrebe po čem takem.

Pri Teslah pač pričakujemo, da se vsak drug dan vžge ena, od Porscheja pač ne; tako da nobenega Porscheja letos!!!>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Od 130 sestavljenih, v povprečni starosti 45 dni je že en šel u luft.
Statistika pravi, da jih bo v enem letu zgorelo 7%.

Kaj pa če je vse res?
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

Utk je izjavil:

Če prav razumem vas vernike, pravite, da za nečim zaostajajo, da jih to strašno skrbi, in vseeno na tem področju ne naredijo ničesar?

Če bi prebral kak link v tej temi, bi vedel, da se zavedajo zaostanka in tudi, da se zavedajo da težko kaj naredijo glede tega in tudi zakaj je tako. Vedel bi tudi, da nekaj vseeno delajo na tem, ampak z vsem kar naredijo samo pokažejo kako daleč zadaj so.
Medtem ko je Tesla zrasla iz nič na dobrih 300 tisoč avtov letno, je VW (skupina) zrasel iz deset na enajst milijonov. Toliko o zaostanku.
Če bi namesto tega milijona dodatnih ICE-jev naredili dve tretjini manj EV-jev, bi jim pa muskovi verniki očitali kak drug zaostanek, recimo manjšo prodajo rdečih EV limuzin z 20'' platišči. Nekaj bi se že našlo :))

WarpedGone je izjavil:

jernejl je izjavil:

Saj sem ti čisto jasno in nedvoumno odgovoril na obe tvoji vprašanji.

Tvoj opis stanja VW se ne sklada z Diessovim opisem stanja VW.
Verjetno ga zgolj ti ne razumeš, ampak glede na vse tvoje umotvore v tej temi to ni nič nenavadnega, zato ti moramo tudi to oprostiti.

and we are making it affordable for millions of people.”

Ja, vseh 10.000 sestavljenih primerkov bo affordable for millions ...
Kar je še zmeraj svetlobna leta pred tistimi affordable Teslami za 35 tisočakov.

pegasus ::

jernejl je izjavil:

Medtem ko je Tesla zrasla iz nič na dobrih 300 tisoč avtov letno, je VW (skupina) zrasel iz deset na enajst milijonov.
Lepa osnova za demonostracijo ekonomističnega razmišljanja: navedeno pomeni 300000% rast za Teslo in 10% za vw, ergo vw sux. :))

s1m0n ::

W1, od kje jemlješ te podatke? Že v nemčiji jih je registriranih čez 200 kosov...
Drugače pa so požari bolj pogosti pri ICE vozilih kot pri EVjih. Res, da so EVji še v manjšini, a redno se na AC vžge kak ICE.

WarpedGone ::

USA, oz. spodnji duplek za jernejal.

Hecno kako je cel internet poln teh slik zgorjenega Taycana ... razn da ni.
Še originalnega posnetka ni več.

Seveda VW in Porsche pri tem nimata nič, 6 milijard katere je lani VW plačal za oglaševanje nima nič s tem.
Nikakor, ne, nič, seveda ne, sploh ne.

Drugače pa so požari bolj pogosti pri ICE vozilih kot pri EVjih.

Seveda.
Kar pa ni preprečilo novinarčkom, da te obvestijo o čisto vsaki zgorjeni Tesli posebej.
Dvakrat.

In tem novinarčkom ne preprečuje niti zavajanja o hitrem polnjenju dosegu ipd.
Zmrdujemo se nad temnim srednjim vekom pa smo še vedno v njem.
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::

Moras pa res imeti rad brend, ko o njemu govoris kakor, da je politicna opcija. :)

Ko se govori pozitivno o Tesli morda vse verjames? Kaj potem, "elektricna avti so prav stvar" ali "koga briga elektrika, Tesla je edina prava danes, za vedno".

Cruz ::

Zdaj pa malo pretiravaš @WarpedOne, mainstream mediji imajo radi Teslo in zelo previdno predstavijo novice slabe narave, ko so.

Ja, se je nabralo novic slabe narave, to pa zato, ker je Tesla pač še eno shitty silicon valley podjetje.
One of the most moral acts is to create a space in which life can move forward.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cruz ()

kow ::

@Cruz
Slovenski mainstream mediji imo ne. So prevec pod vplivom nemske industrije, tako avto novinarji kot na splosno.
Pa ne pravim, da je za tem nekaksna zarota ali kaj podobnega. Samo pricakovan cloveski bias.

TheBlueOne ::

Prosim vas lepo, avto pa res niso neka zascitena zadeva pri novinarjih. Ce morda pri eni hisi, ce tam dela kaksen kakor W1, kar mocno dvomim, ampak bi vecina ostalih porocala realno.

Ne recem dieselgate, kjer ze skoraj morajo biti previdni, ne pa, ko zagori nek avto.

95% ljudi ne ve kaj je Taycan, 99% ljudi ne zanima, da je zgorel.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

W1@ You are losing it :))

WarpedGone ::

Absolutno ja, I'm losing big time ...

Al je mogoče mal drugač:
Jaguar halts electric SUV over battery shortages
Jaguar is halting production of the GBP61,000 SUV at a factory in Graz, Austria, for a week from Monday next week because of a shortage of lithium-ion batteries.
The I-Pace's batteries are supplied by South Korean electronics giant LG Chem, which makes them at a factory in Wroclaw, Poland.

Vir

Mercedes, Audi, Hyundai, Kia, Jaguar,... who's next?
Obstaja tudi možnost, da so le parkirplaci polni in je manj sramotno se zgovarjat na druge...
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::

Saj jih ni zmanjkalo, samo lovijo se. Ti govoris, kakor, da so stevilke dosezene, novih obratov pa se ne dela, realnost pa ne bi mogla biti bolj drugacna. Kaj mislis, da od takrat niso vec naredili nobenega i-paca?

Taki vlozki kot so sli v industralizacijo za proizvodnjo baterij so malokje, tako, da problemi so skoraj sigurno zacasne narave.

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Od 130 sestavljenih, v povprečni starosti 45 dni je že en šel u luft.
Statistika pravi, da jih bo v enem letu zgorelo 7%.

Od enega, ki je bil tisti dan parkiran v tisti garaži, je zgorel eden. Statistika pravi, da jih bo vsak dan zgorelo 100%.
Medtem ko Musk zate pripravlja častni doktorat za dognanja s področja statistike, nam je slovencem v uteho statistično dejstvo, da pri nas ni še noben Taycan zagorel... statistika torej pravi, da jih bo pri nas vsako leto zgorelo nič.

WarpedGone je izjavil:

In tem novinarčkom ne preprečuje niti zavajanja o hitrem polnjenju dosegu ipd.
Zavajanj, ki hvalijo Tesline mizerije, je res cel kup, sicer ti ne bi imel priložnosti vedno znova lepiti takih in drugačnih linkov iz vseh možnih kanalov. Toliko jastrebov, ki delate Tesla propagando po forumih, twitterjih, youtubeih in spletnih straneh, že dolgo ni bilo videti pri nobeni drugi avtomobilski znamki.

kow ::

Pozabljate, da enaka hitrost kot Tesla ni vec dovolj. So ze tako zadaj, da morajo loviti Teslo, ki ni vec 100x ali 10x manjse podjetje. No, so 10x manjsi, ampak ves cashflow gre v EV-je, medtem ko pri vecjih igralcih se ta denar razdeli med ICE in EV ter hibride.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

mikhaair ::

Itak bo sedaj prišel model 3 killer...sicer bo to Y, ampak, kateri proizvajalec napoveduje kaj podobnega? Masovno izdelan voz srednjega razreda, z napovedanimi izboljšanimi baterijami? Šele gradijo fabrike...Ker pri EV se prodajajo baterije! Ne pomaga imeti ogromnih sestavljalnic kočij, če hočes prodajat EV, moraš imeti baterije. Tko vsaj jaz razumem Warpija in pamet tega interneta. In smo šele pri sestavljanju, kje je še razvoj EV platform, AP, novih baterij.

mihagr ::

Jernejl
Napisal si:" že dolgo ni bilo videti pri nobeni drugi avtomobilski znamki."
Saj, hvala bogu in vsem svetnikom, pomisli kaj bi šele bilo, če bi vsaka firma imela enega
takega tipa kot je W1.

fikus_ ::

Jaz se javim za Toyoto!

WarpedGone ::

Toyota?
Veliko sreče ...
Tesla teardown finds electronics 6 years ahead of Toyota and VW


Such systems will drastically cut the number of electronic control units, or ECUs, in cars. For suppliers that depend on these components, and their employees, this is a matter of life and death.

So big automakers apparently feel obliged to continue using complicated webs of dozens of ECUs, while we only found a few in the Model 3. Put another way, the supply chains that have helped today's auto giants grow are now beginning to hamper their ability to innovate.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

Letala imajo prav tako nekaj let staro elektroniko, pa jim nihče tega preveč ne zameri.
Veliko sreče potrebujejo predvsem poskusni zajci, ki imajo v varnostno kritičnih sistemih vgrajen zadnji krik mode.

IL_DIAVOLO ::

Tesla bo s takim nacinom razmišljanja se 200 let za firmami, ki vejo kaj je tisti minimalni optimum, ki ga rabi povprecen kupec. Noben ne rabi elektronike iz vesoljske ladje, ampak trotl ziher varianto.

WarpedGone ::

Nekateri imate sicer neizmerno kondicijo .. beri podpis.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nekaterim je pa mal ... zmanjkalo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

DamijanD ::

Glede na to, da so trenutno baterije za EVje vroča roba, bi pričakoval da bodo nove tovarne rasle kot gobe po dežju. Pa se nič kaj veliko ne govori o tem, zakaj?

krucymucy ::

DamijanD je izjavil:

Glede na to, da so trenutno baterije za EVje vroča roba, bi pričakoval da bodo nove tovarne rasle kot gobe po dežju. Pa se nič kaj veliko ne govori o tem, zakaj?

Ker ne gledas pravih novic.

kow ::

DamijanD je izjavil:

Glede na to, da so trenutno baterije za EVje vroča roba, bi pričakoval da bodo nove tovarne rasle kot gobe po dežju. Pa se nič kaj veliko ne govori o tem, zakaj?


Se AKTIVNO trudis izogibati novicam o gradnji tovarn baterij?

TheBlueOne ::

Teslin newsfeed verjetno ne omenja konkurence. :)

WarpedGone ::

Nimate licence za limanje linkov?
Zbogom in hvala za vse ribe

m0LN4r ::

Newsflash, polek elektricarjev pride tudi nov Golf GTD, sigurno se bo odlicno prodajal v stevilkah.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

MrNighthawk ::

TheBlueOne je izjavil:

Teslin newsfeed verjetno ne omenja konkurence. :)

Konkurenco "omenjajo" samo takrat, ko se treba po twitterju kregat k osnovnošolci :))
https://www.theverge.com/2020/2/18/2114...
https://www.businessinsider.com/elon-mu...

WarpedGone ::

Govor o novih fabrikah baterij, maš kej?
Zbogom in hvala za vse ribe

codeMonkey ::

TheBlueOne ::

Po spominu koliko vidim na Linkedinu prek drugih proizvajalcev se spomnem za LG Chem, nekaj se je ze pred casom investiralo na Poljskem, sem zasledil tudi novo tovarno v ZDA in takoj plan za se eno.

https://www.reuters.com/article/us-volk...

V linku je VW strategija. Sem pa ze pred casom zasledil, da proizvajalci baterij ne verjamejo, da se bo prodalo toliko EVjev in mora iz tega razloga VW iti v joint venturje, da se razdeli riziko. Denarji pa so resni....

Sicer pa bo se letos jasno, kaksno je stanje. Trenutno se tu in tam ustavi proizvodnja, kar v sistemu zunanjih dobaviteljev se ni neka kriza. Ce imas prav, da ni sans, da pridejo blizu se morajo rampup in prognoze hitro obrnit. Ne verjamem, da bo VW cez nekaj mesecev dal izjavo v smislu "Ups, imamo Zwikau, plane biti najvecji na podrocju ampak smo spregledali, da ni baterij. Bomo delali ICE ID sorry, hvala. Smo odpustili sefa nabave, je zamustal nekaj nicel...". Res pricakujes nekaj takega?

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Iz tvojega linka:
Volkswagen said that by 2025, it needs 150 gigawatt hours worth of battery production capacity in Europe and another 150 in Asia. By 2030 this figure will double.

Zdaj pa izračunaj za kolk EV je to.

TheBlueOne ::

Malo nerodno je, ker pise o kapaciteti. Si mislim, da na letni ravni? In se to sem menda na novicah od VW zasledil, da se je vmes radikalno povecalo, nekje 2020. Govorim po spominu. Ne vem koliksna je baterija v tamickenih, priblizno se spomnem samo za ID.

Ampak res ne verjamem, da bo nek velik ups z njihove strani, ker slej kot prej moras priznati nesposobnost proizvajanja, posebej, ker se trenutno v neobicajno sirokih krogih ve za vsak zastoj pri teh zadevah.

Zgodovina sprememb…

link_up ::

u madona, 800+ strani o elektricnih avtomobilih. Pa se bodo obdrzali? Na baterije? Super butasto dokler ne bodo vgrajene gorivne celice.
In and Out

WarpedGone ::

300 GWh pri 50kWh/Ev pomeni 6M EVjev letno.
To je cifra, ki bi VW leta 2025 postavila okrog drugega mesta.
Kje je torej catch?
Da je to parkrat več kot je skupna proizvodna kapaciteta v letu 2020... ena razisakva:



- LG: 50 GWh/letno
- CATL: 38 GWh/letno
- BYD: 27 GWh/letno
- Panasonic: 26 GWh/letno
- Tesla: 25 GWh/letno
Skupaj 5 tavelkih: ~160 GWh/letno, vsi ostali so manjši.

VW ima enako nalogo kot jo je imel Tesla 2015: svetovno kapaciteto proizvodnje baterij morajo več kot PODVOJIT.
To pomeni zgradit še več kot enkrat toliko fabrik, kot jih obstaja danes - vključujoč teslin Giga Nevada, ki je trenutno okrog 35 GWh/letno. Zgradit al pa se zanašat, da jih bo financiral in zgradil nekdo drug v roku 5 let.

Vir: World Battery Production

Ampak res ne verjamem, da bo nek velik ups z njihove strani,

Tle ni kaj verjet, zadostuje že da prešteješ dosedanje upse in dobiš občutek, kolk zaupanja vreden je VW:
- parkirplaci izdelanih id3 z defektnim SW
- prekinanje proizovdnje Audi eTron zaradi nedobave baterij

Ne pa it gledat letošnjih napovedi s tistimi izpred 5 ali 10 let. So hudimano podobne, le letnice so druge.
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Lani 30 odstotna rast:
https://www.adamasintel.com/global-batt...

Predlani 80 odstotna:
https://www.adamasintel.com/battery-cap...

Verjetno ni tezko oceniti rast za 2020 (ce si analitik)...

WarpedGone ::

Analitkom je vse simpl ... nihče še ni bil klican na zagovor, ker je falil v svoji linearni napovedi.
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Ne govorim o povprecno butastemu analitiku. Govorim o ljudeh, ki znajo iti cez vse proizvajalce avtomobilov in proizvajalce baterij ter pogledati kje in kako veliko tovarne se gradijo.
To danes tudi meni, brez nekih povezav, ne bi smelo biti pretezko. Je 'samo' time consuming.

TheBlueOne ::

WarpedGone je izjavil:

300 GWh pri 50kWh/Ev pomeni 6M EVjev letno.
To je cifra, ki bi VW leta 2025 postavila okrog drugega mesta.
Kje je torej catch?
Da je to parkrat več kot je skupna proizvodna kapaciteta v letu 2020... ena razisakva:




Tocno kaj takega bi vsaj jaz pricakoval. V VW verigah je tako, da moras proizvesti takrat, ko je potreba. Potem pac imas nihanja, ce se projekcije ne poklapajo s pricakovanji ali pa, ce ima liferant kaksno tezavo in dobavi recimo 10% manj. To je nonstop tema, ce si liferant, spreminjajo narocila, hocejo "0" v lagerju, ti pravtako cim manj itn.

Rampup bi moral biti s pribizno enim mesec naskoka pred proizvodnjo avtov, ce velja klasicen VW nacin. To je nekje cas od bufferskladisca, do logistike in vgrajevanja.

Za letos pravijo, da imajo zadeve pokrite, za drugo leta pa se verjetno se dosti zadev ne ve. Samo se vedno ne pricakujem, da so se totalno zakalkulirali, kakor nekateri namigujete. To bi bila kar huda blamaza, ce bi stalo ne vem koliko obratov zaradi ocitnega problema.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

kow je izjavil:

Ne govorim o povprecno butastemu analitiku. Govorim o ljudeh, ki znajo iti cez vse proizvajalce avtomobilov in proizvajalce baterij ter pogledati kje in kako veliko tovarne se gradijo.
To danes tudi meni, brez nekih povezav, ne bi smelo biti pretezko. Je 'samo' time consuming.


Jup, in ko prideš do vsote ti ne ostane drugega kot da napovedi obsega proizvodnje EV daš v "baterije bo prinesu božiček".

Kakšen je trenutn LGjev plan za 2025? Al pa northvoltov? Al pa LG-Chem? Njih skupaj?
Se vsaj ti plani seštejejo v +300GWh, kolikor bo nucal VW sam, brez vseh drugih?
Zgradit novo fabriko v rangu 100GWh ni zadeva nekaj mesecev ampak velikostni rang več.
Če danes ni še nobenega znaka o zadevi, pozabi na delujočo fabriko čez 5 let.
In s tem pozabi tut na napovedano št. EVjev.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Torej ti predvidevas, da VW tega kar ves ti ne ve, ali pa si zatiska oci? Miliarde denarja mece v zadevo, posola ga pa lahko nekdo, ki malo pogugla?

Kaj ne morda ve vec nekdo, ki v zadevo investira, poda projekticje, pove, da je neko obdobje ze pokritno itn? Se ti zavedas, da VW ni nek geek intuziast, ki sedi za compom, ampak poslovni mamut na automotive?

Dej povej, kaj predvidevas? Da so se zakalkulirali? Da ne znajo planirat dobave materiala? Da zavajajo iz inata?

Pac zastoji in problemi pri rampupu so vedno, to ti garantiram. Skoraj pri vsaki komponenti se kdaj zgodi. To ne pomeni, da ce preberes, da manjka turbin za TDI, ker Garrett ne more pravocasno kaj dobavit, da ne bo TDIjev v naslednjih letih.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Za letos pravijo, da imajo zadeve pokrite,


Pac zastoji in problemi pri rampupu so vedno, to ti garantiram.


Sam sebe zanikaš. Imajo pokrite ali nimajo? Očitno ne, če še e-tronov ne morejo naredit dovolj.

kow ::

Zgradit novo fabriko tudi ni reda 5 let, razen ce je res ogromna. V vsakem primeru lahko sestejes trenutne proizvodnje kapacitete, ki so v gradnji.
Nimam pa pojma kaksne stevilke dobis. Nisem sel sestevat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

Poleg tega je veliko tovarn povecalo nacrte. Recimo, da so zaceli graditi 2018 in nacrtovali 10Gwh do 2021/2022. Vmes so povecali lahko nacrte itd.

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Za letos pravijo, da imajo zadeve pokrite,


Pac zastoji in problemi pri rampupu so vedno, to ti garantiram.


Sam sebe zanikaš. Imajo pokrite ali nimajo? Očitno ne, če še e-tronov ne morejo naredit dovolj.


Pac imas odstopanja, ampak tu se govori, kakor, da problem, da recimo naredis 5% manj pomeni kolaps. To dalec ni tako, kapacitete pac nihajo, morda bodo dosti hitro v prihodnosti nadoknadili.

Ni to nek set pravil, da se lahko negiras, to je ogromen sistem. Enkrat tako, drugic drugace. Ne vem, kako se vam tega ne da dopovedat. In ker nihce noce zalog ali pa zaposlenih na cakanju ali linij ki stojijo, se vse planira kolikor je mozno sloko "lean production". Idealno je, ce s polno kapaciteto proizvedes tocno kar je potreba.

Seveda imas potem konstantno probleme z enkrat premalo, drugic prevec itn. To smo v automotive imeli na dnevni bazi in mi je malo smesno, ko se ta nihanja daje kot primere neke nezmoznosti.

Ce karikiram, ce bo VW preprical dobavitelje, da potrebuje x baterij bodo za to industrializirali. Ce bo povprasevanje vecje in bo VW rekel, prosim 10% vec pa bo frka. Lahko pa, da jim rece 25% manj in je frka pri dobavitelju, ker jim potem stoji cetrt proizvodnje, kar je skoraj fix rdeca stevilka pri letnem porocilu. Tako, da ta porocila, ki jih najdete imas v branzi na dnevnem redu. Ampak na koncu, ce VW rece, da bo 1 mio vozil drugo leto, racunaj +-15%. Bolj praviloma ne usekajo mimo. Niso brezveze ena najbolj zazeljenih strank v branzi.

Zgodovina sprememb…

««
816 / 1135
»»