» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
765 / 1133
»»

kow ::

Imas 2 opciji. Tipicno - uspesni ljudje zagovarjajo fasisticno "ljudi je prevec". "Prostora je samo za 1 milijardo ljudi". Stevilko seveda potegnejo iz riti in oni so seveda vkljuceni v to stevilko. Moralni ljudje pa zagovarjajo "(dinamicno) zgornjo mejo porabe". Povecanje davkov na onesnazevanje je SAMO politicni problem.

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Ampak glavni problem, ki se ga nihče noče dotakniti, je preveliko število ljudi. Če bi bilo Slovencev en milijon, bi takoj rešili praktično vse probleme - izpuste toplogrednih plinov, odpadke, gnečo na cestah, energetiko, brezposelnost ...

Ni problem, da en človek prevozi preveč km, ali porabi preveč energije, problem je, ker vsi skupaj prevozimo preveč, porabimo preveč energije...


To je problem predvsem v bolani glavi. Ce bi bilo Slovencev le en milijon, bi bili revezi. Lahko bi delali tudi od doma, pa bi prav tako resil vecino omenjenih problemov.

Okapi ::

In zakaj bi bili reveži? V resnici bi bili bolj bogati, imeli bi več zemlje, vode, naravnih bogastev...

kow je izjavil:

Imas 2 opciji. Tipicno - uspesni ljudje zagovarjajo fasisticno "ljudi je prevec". "Prostora je samo za 1 milijardo ljudi". Stevilko seveda potegnejo iz riti in oni so seveda vkljuceni v to stevilko. Moralni ljudje pa zagovarjajo "(dinamicno) zgornjo mejo porabe". Povecanje davkov na onesnazevanje je SAMO politicni problem.

Zakaj bi jaz (ali kdorkoli) moral omejevati svojo porabo, da boš ti lahko imel veliko otrok?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

kow ::

Saj razumes, kaj "prostora je samo za milijardo ljudi" implicira? Nekoga bos omejeval ali pa mu nekaj odvzel. Ravno obratno od tvoje teze, da bo revez tebi nekaj vzel.

krucymucy ::

Nikec3 je izjavil:


Lahko pa mi napiše tudi kakšno povprečno hitrost imaš od nakupa do danes.

Ce grem na morje



ce grem v sluzbo

Okapi ::


Saj razumes, kaj "prostora je samo za milijardo ljudi" implicira? Nekoga bos omejeval ali pa mu nekaj odvzel. Ravno obratno od tvoje teze, da bo revez tebi nekaj vzel.
Ja, omejeval bi razmnoževanje. Ker pač ni dovolj prostora, da bi lahko vsi udobno živeli. Dva otroka na družino, če bi rad več, pa plačaš dodatne davke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Ja, omejeval bi razmnoževanje. Ker pač ni dovolj prostora, da bi lahko vsi udobno živeli.


Dajmo to se malo optimizirati in se lotimo problema z drugega konca. Zacnemo pri starejsih, oni nas najvec kostajo.

kow ::

A pol mi bos placal, ker nimam otrok?

Okapi ::

Za družine z manj kot dvema pa davčne olajšave.

codeMonkey je izjavil:

Okapi je izjavil:

Ja, omejeval bi razmnoževanje. Ker pač ni dovolj prostora, da bi lahko vsi udobno živeli.


Dajmo to se malo optimizirati in se lotimo problema z drugega konca. Zacnemo pri starejsih, oni nas najvec kostajo.

Če misliš, da starejši večno živijo, si očitno bedak. Ali trol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Glede na tvoje pisanje je to le pohvala.

roCkY ::

Okapi je izjavil:

Za družine z manj kot dvema pa davčne olajšave.

codeMonkey je izjavil:

Okapi je izjavil:

Ja, omejeval bi razmnoževanje. Ker pač ni dovolj prostora, da bi lahko vsi udobno živeli.


Dajmo to se malo optimizirati in se lotimo problema z drugega konca. Zacnemo pri starejsih, oni nas najvec kostajo.

Če misliš, da starejši večno živijo, si očitno bedak. Ali trol.

Narobe si tole millenijcu odogovoril. Prav bi bilo nekaj kot: A misiš da so mladi vedno mladi.

codeMonkey ::

Ni bilo jasno, da ta zapis ni bil misljen resno?

WarpedGone ::

Glede na to, da si o svojem Model 3 napisal že marsikaj sem pač mislil, da povprečna hitrost ni med tistimi, ki bi jih skrival.

Skrivam lahko le kar vem/mam.
Avto mi ne računa življenske povprečne hitrosti, js na roke pa tega tut ne počnem.
Tko da ... pogovori se z ogledalom.
Zbogom in hvala za vse ribe

roCkY ::

codeMonkey je izjavil:

Ni bilo jasno, da ta zapis ni bil misljen resno?

Nisem vzel v smislu kot je oni profesor rekel, da je rešitev WW3 v NUK izvedbi.
Težko je skalibrirat sarkazem detektor dandanes. Ko se ponekod relativno prosto strelja drugje pa je 99% samocenzura obvezna.
Pa še mim adminove delate tipke se je treba prebiti....

WarpedGone je izjavil:

Glede na to, da si o svojem Model 3 napisal že marsikaj sem pač mislil, da povprečna hitrost ni med tistimi, ki bi jih skrival.

Skrivam lahko le kar vem/mam.
Avto mi ne računa življenske povprečne hitrosti, js na roke pa tega tut ne počnem.
Tko da ... pogovori se z ogledalom.

Kateri najlepši v deželi je tej.
S
X
Y
3

no one

CYBERTRUCK

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: roCkY ()

WarpedGone ::

Ti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Kebo ::

Tesla se je pa očitno sprijaznila da ne zna barvat avtov, tako da golo jeklo it is za cybertruck :D

krucymucy ::

Meni je pa cybertruck hud. Ne lep, hud, bi imel.
Sploh ker bi lahko Energico Evo polnil gor.

Gregor P ::

Ok, ampak ni ravno videti, da bi ta oblika olajšala posledice pri morebitnem trku s človekom (ob prometni nesreči pri manjši hitrosti oz. zaviranju). Mislim, najbrž z razlogom se danes vozila oblikuje malo drugače :8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Jazon ::

Verjamem, da bo imel Cybertruck precej aktivnih asistenčnih sistemov, ampak tile ostri robovi pomojem niso združljivi s trenutno verizijo Euro-NCAP testov.
Je pa hud na pogled.

vostok_1 ::

Troll truck.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

Ampak glavni problem, ki se ga nihče noče dotakniti, je preveliko število ljudi. Če bi bilo Slovencev en milijon, bi takoj rešili praktično vse probleme - izpuste toplogrednih plinov, odpadke, gnečo na cestah, energetiko, brezposelnost ...

Ni problem, da en človek prevozi preveč km, ali porabi preveč energije, problem je, ker vsi skupaj prevozimo preveč, porabimo preveč energije...

@Okapi, pri tebi bo očitno držalo tisto bolj star bolj nor.
1. Če bi bilo Slovencev 0 bi proizvedli še manj CO2-ja!
2. Gnečo na cestah bi rešili tako, da bi imeli naenkrat predimenzionirane ceste in bi vzdrževanje na prebivalca stalo več kot stane danes.
3. Kake probleme pa imamo v energetiki? Če bi bilo ljudi pol manj, nam bi vsako noč razpadlo omrežje, ker bi nuklearka proizvajala preveč.
4. Problem imamo s premalo delovne sile, ne z brezposelnostjo.

@Okapi, Okapi, slo-tech penzija kliče.

krucymucy je izjavil:

Nikec3 je izjavil:


Lahko pa mi napiše tudi kakšno povprečno hitrost imaš od nakupa do danes.

Ce grem na morje



ce grem v sluzbo


Ko stojiš na semaforju pa imaš 0 km/h. Mislim da ljudje ne razumete besede "povprečna". Odgovor je lahko samo ena številka, ne pa kdaj, kje in kako. To potem ni več povprečno.

Gregor P je izjavil:

Ok, ampak ni ravno videti, da bi ta oblika olajšala posledice pri morebitnem trku s človekom (ob prometni nesreči pri manjši hitrosti oz. zaviranju). Mislim, najbrž z razlogom se danes vozila oblikuje malo drugače :8)

To je moja edina pripomba. Drugače pa itak vseeno kako obliko naredijo. Prodali jih bodo dovolj, hkrati pa je to super PR.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

kow ::

V resnici dvomim, da jih bodo lahko dostavili v nekih normalnih stevilkah. Vsaj pred letom 2023.

hammock ::

kow je izjavil:

V resnici dvomim, da jih bodo lahko dostavili v nekih normalnih stevilkah. Vsaj pred letom 2023.

Ni potrebno dvomiti, dovolj je bralno razumevanje.

Ce je plan za SOP late 2022, jih pred 2023 zagotovo ne bodo dobavljali v normalnih kolicinah, tudi ce gre vse po planu ;)

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Glede na to, da si o svojem Model 3 napisal že marsikaj sem pač mislil, da povprečna hitrost ni med tistimi, ki bi jih skrival.

Skrivam lahko le kar vem/mam.
Avto mi ne računa življenske povprečne hitrosti, js na roke pa tega tut ne počnem.
Tko da ... pogovori se z ogledalom.


Jest mam vedno na voljo povprecno hitrost in porabo za zadnjih 999km. Avto ma dva 'driving computerja' in nikol se nisem cutil potrebe, da bi vsakic sproti, ko se zacnem vozit resetiral enega ali drugega. :>

WarpedGone ::

Zadnjih 999?

Kaj naj s tem?
Zbogom in hvala za vse ribe

krucymucy ::

Meni se resetira na random, videl sem ze 5.000km+ tako da ne vem kdaj se.

jype ::

Ljudje ne vedo, zakaj je na Veneri vroče. Po nekem naključju so to ravno tisti, ki zanikajo znanost.

Emobi ::

Nikec:
Tesla se s svojim Cybertruckom dela norca iz celotne avto industrije, hkrati pa bi znala v bankrot poslati Ford.

Težko je reči, da se Tesla dela norca, gre bolj za ameriški obešenjaški humor.
Vsekakor pa Cybertruck v takšni obliki ne more ogroziti Forda, pač pa tiste, ki izdelujejo vozila za filme o Mad Maxu.:)

Seveda smo vsi presenečeni, kakšna nekonvencionalna oblika je to. Oblikovalci niti niso vložili velikega truda, kajti linije so zelo enostavne, odbijajoče ravne; predvsem pa celota deluje zelo neskladno.

Eni bi takšno vozilo celo imeli, vendar pa je uporabnost takšnega tanka zelo vprašljiva in ga čaka usoda Hummerja.
Zato pa Cybertruck v končni verziji ne bo takšen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Problem je ker X-erji, ki prihajajo v leta, ko si lahko privoščijo nekaj, mislijo, da so toliko bolj napredni od boomerjev po mentaliteti, da že instinktno počnejo vse prav and totally not unlike their parents.
Resnica je nekoliko drugačna.
X-erji so Boomer light.

Rezultat vsega pa je, da gonjenje 2,5t EVja je supposedly EKO.

Problem je, ker eni očitno toliko berejo ameriške medije, da jim že kar škodi. :)
Namesto da pišejo sociološke študije v anglosaksonski latovščini, bi bilo bolj smiselno, če bi poskušali razumeti številke.

Večina EV-jev je približno eno tono lažja od 2,5 t, kar je bilo v enem prejšnjem zapisu prikazano.
Moj EV pa je natanko polovico lažji - 1,25 t!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

roCkY ::

Avte gabaritov kot jr i3 se lahko prodaja v omembe vrednih količinah morda v EU in Aziji. Ampak normalen EV v skladu z trenutnimi pričakovanji uporabnikov je dandanes težji 600-1000 kg.

Trucki so sicer svoja kategorija. Rabili pa se definitivno bodo tudi v bodoče. Torej tudi 2600-3000 kg težak avto, ki lahko vleče 5000-7000 kg je ENERGETSKO in ekonomsko upravičen. Celo kak velikostni razred bolj kot tvoj.

DamijanD ::

 Poraba

Poraba



Tukaj se lepo vidi povprečje - all time je 60kmh. Vožnja v Brno in nazaj ima največjo povprečno (je bilo pa v avstriji veliko omejitve 80 in 100 delo in eko), pa na češkem je bil tudi en konkreten zastoj. Zadnjih nekaj tednov je bilo pa bistveno več mestne (in v urah, ko je veliko prometa)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Emobi ::

Koristilo bi ti malo pogledati izven škatle Greta kulta.

Že res, da elektromotor kot pogonsko sredstvo je superiorno, ampak to je samo del EVja.
ICE če bi res želeli in če bi folk spremenil svoje navade bi bil iz okoljskega vidika, precej benigna reč.

Ne vem, kakšen kult pisec teh besed omenja, vsekakor pa Greta, za razliko od njega, ne piše neumnosti.

Nekdo bi rad spreminjal želje in navade ljudi. Nekakšno inženirstvo duš, ali kaj? Takšni poizkusi v zgodovini so se tragično končali.
Vsekakor je preveč če-jev v stavku, da bi to imelo smisel.

Če ICE avtomobili za seboj ne bi spuščali malignih snovi, če na bi imeli samo 20 % izkoristka, če ne bi kurili fosilna goriva in če ne bi imeli ogromen ogljični odtis, potem bi res bili benigna reč.

roCkY ::

Za izdelavo baterij velja točno to kar pišeš v zadnjem stavku. Za pridobivanje specifičnega energenta enako.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Zadnjih 999?
Kaj naj s tem?


Ja, ce ne ves kaj bi s taksnim podatkom, potem je to pac tvoj problem. Nic novega.

BigWhale ::

roCkY je izjavil:

Ampak normalen EV v skladu z trenutnimi pričakovanji uporabnikov je dandanes težji 600-1000 kg.


Emm, Model 3 je od BMW trojke tezji 200kg. Leaf 2018 je od Golfa 8 tezji manj kot 300kg, pa je Leaf skoraj 20cm daljsi in nekaj cm visji.

Webmojster ::

Poleg tega tudi gorivo ni brez teže. Tako da dodaš še 35 - 40kg zraven ko natankaš poln tank.

Emobi ::

No ja, teža ICE-jev se meri z 90 % napolnjenim tankom.

roCkY je izjavil:

Za izdelavo baterij velja točno to kar pišeš v zadnjem stavku. Za pridobivanje specifičnega energenta enako.

Že res, samo količine so veliko manjše. EV ima celoten izkoristek 70 %, ICE 20 %. EV porabi za razdaljo 3 do 5 krat manj energije od ICE-ja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

roCkY ::

Emobi je izjavil:

No ja, teža ICE-jev se meri z 90 % napolnjenim tankom.

roCkY je izjavil:

Za izdelavo baterij velja točno to kar pišeš v zadnjem stavku. Za pridobivanje specifičnega energenta enako.

Že res, samo količine so veliko manjše. EV ima celoten izkoristek 70 %, ICE 20 %. EV porabi za razdaljo 3 do 5 krat manj energije od ICE-ja.

Če zamižiš na obe očesi in ne upoštevaš izkoristka resusrov za pridobivanje elektrike.

IL_DIAVOLO ::

"Kdor prevozi 200 kilometrov dnevno, bo za obrok kredita, recimo na 5 let, brez pologa, ob nakupu električnega vozila, konkretno VW ID.3 za 22.500 evrov po odšteti subvenciji, mesečno plačeval približno toliko, kot je njegov mesečni strošek goriva. Ta je pri 20 delovnih dneh in 200 kilometrih na dan ob porabi 7 litrov približno 360 evrov, obrok kredita Eko sklada za 22500 evrov - brez pologa – na 5 let pa znaša 380 evrov,” pojasnjuje Dušan Lukič, vodja projekta Nova mobilnost pri Porsche Slovenija, uvozniku vozil znamk Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA in Volkswagen Gospodarska vozila.


Kdo si pa lahko privošči 400 evrov kredita za prevozno sredstvo brez vštetih ostalih stroškov z vozilom? Kaj pri Porsche Slovenija kadijo kaj močnega?

hojnikb ::

200 kilometrov dnevno je že problem pri teh mizerijah, ko bo enkrat zima. Kaj pa če nimaš polnilnice pr svojem jobu?
Also, tut elektrika ni free, pa vsi potrošni stroški, ki so povezani z EV (tut gume, ploščice pa še kakšno stvar je treba kdaj menjat).

Sicer je res, da v tem primeru ne daš za nafto, daš pa za kaj druga. In če se ti dnevna kilometrina zmanjša iz 200 na 20, se pa računica itk takoj podere.
Vprašanje je tut, v kakem stanju bo baterija, ko in če ti bo ratal enkrat izplačat kredit pri takih kilometrih. To je 240 jurjov samo za daily commute, kaj šele kaj druga.
Bo ena IDjova baterija zdržala 300 jurjov v času, ko ga boš plačal, brez da bi se resno degradirala (ie ne manj k 80%)?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Utk ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

"Kdor prevozi 200 kilometrov dnevno, bo za obrok kredita, recimo na 5 let, brez pologa, ob nakupu električnega vozila, konkretno VW ID.3 za 22.500 evrov po odšteti subvenciji, mesečno plačeval približno toliko, kot je njegov mesečni strošek goriva. Ta je pri 20 delovnih dneh in 200 kilometrih na dan ob porabi 7 litrov približno 360 evrov, obrok kredita Eko sklada za 22500 evrov - brez pologa – na 5 let pa znaša 380 evrov,” pojasnjuje Dušan Lukič, vodja projekta Nova mobilnost pri Porsche Slovenija, uvozniku vozil znamk Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA in Volkswagen Gospodarska vozila.


Kdo si pa lahko privošči 400 evrov kredita za prevozno sredstvo brez vštetih ostalih stroškov z vozilom? Kaj pri Porsche Slovenija kadijo kaj močnega?

200km na dan je 4000 na mesec, in to je vsaj 300 evrov za gorivo. In če je obrok samo 150 evrov, rabiš 450. A to si pa lahko privošči?

J.McLane ::

Takih ljudi, ki bi delali 200 km na dan (brez službenih poti) je zelo malo. Zato je taka reklama dosti mimo, ker nagovarja premajhno publiko, morda pa jim je to v interesu, ker bodo proizvodnje cifre vsaj v začetku majhne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Tolk jih je da vsaj 2 leti lahko samo njim prodajajo pa bo prodaja lepa. Čez 2 leti se bojo pa potem sekirali...
No, pa zakaj bi službene poti odšteli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

če delaš 200km na dan in bi rad pršparal vsak cent, kupiš rabljenga dizla za okol 10 jurjov in goniš. Za ~13k dobiš pa že precej nafte zastonj (pri kakšnih 5l, kolikor pijejo tipični dizli, pride nekje za 200 jurjov "zastonj" nafte). Bonus point, če zgubiš kilometre, avto prodaš in nimaš nobene bule kot je eko kredit za 400e.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Utk ::

200,000 narediš v štirih letih, dizel za 10 jurjev 4 leta kasneje in 200,000 km kasneje ni vreden več praktično nič. Električni avto gre pa zlahka še enkrat tolk. Kakšna je potem matematika od 4. leta dalje? Električni skoraj odplačan, gorivo pa še zmeraj praktično zastonj, dizel pa za na odpad, in rabiš novih 10 jurjev in 300 evrov mesečno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

Če se počutiš še posebaj pametnega nad to odločitvijo, lahko teh 13k vržeš v TSLA delnice >:D
Zdaj pa skeptiki povejte, kaj je bolše :)

>dizel za 10 jurjev 4 leta kasneje in 200,000 km kasneje ni vreden več praktično nič.

Nič narobe. Staro železo je vedno nekaj vredno..

> Električni avto gre pa zlahka še enkrat tolk.

si upaš trdit, da bo šel id.3 400 jurjov brez hude degradacije baterije (ali all out crkljota) ?

>orivo pa še zmeraj praktično zastonj

Ja? Si upaš trdit, da bo elektrika še vedno "zastonj" in brezplačnih polnilnic na vsakem vogalu?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

hojnikb ::

Also, če se že gremo kalkulacije...
200 jurjov elektrike pride okoli 4 jurje (torej jurja na leto, ~80EUR na mesec). Zanemarljivo?
Na kakšnih hitrih polnilnicah bo še kakšen evro več.

Also, če je govora o podjetju, tudi ni polna cena nafte (davek, olajšave za trošarino pri določenih dejavnostih)...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

2dark ::

hojnikb je izjavil:

če delaš 200km na dan



Če delaš 200 km na dan si kmalu samski, ker si preveč z doma. In neumen, da toliko časa izgubiš vsak dan v avtu. To je 3 ure dnevno.

hojnikb ::

Kaj pa če si taksist ? :)
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

Splača se kvecjemu recimo skoda e iv ali e up. Potem prides na sprejemljivih +-200€ na mesec. To pa ja.
««
765 / 1133
»»