» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
764 / 1139
»»

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

V ta namen so si izmislili MPGe (Miles per gallon gasoline equivalent): @ Wikipedia
33.7 kilowatt-hours (121 megajoules) of electricity is equivalent to one (US) gallon of gasoline

Ena US galona je 3.785 litra, en MPGe torej pomeni 8,9kWh/L.


Eh, MPGe je neumnost in ne pove nic pametnega.

WarpedGone je izjavil:

Moj prejšnji dizl je v povprečju pil 6,5L/100km oz. 8,1€/100km.
Moja povprečna cena kWh ob domačem filanju je 0,11€/kWh, poraba energije pa 166Wh/km. To mi sedaj znese 1,65€/100km.


Pri meni je stvar se nekoliko bolj izrazita. Moj avto je pil 7.5l/100km in je bil bencinar. Trenutno imam pa povprecno porabo okrog 168Wh/km.

WarpedGone je izjavil:


Ljudjem razlagam, da je strošek vožnje EV nekje tretjina ali četrtina cene bencina/nafte.
Zame je le dobra petina. Možno je iti še nižje.


Treba je upostevati tudi to, da iz vticnice pritece vec elektrike kot jo potem konca v avtomobilu. Nekaj izgube je v samem kablu in elektroniki, ki je odvisna tudi od zunanje temperature. Pri meni je na koncu meseca vsaj 100 EUR razlike v denarnici. 30 EUR je vec elektrike, pa za kakih 10 EUR se natankam na petrolovih hitrih polnilnicah. Vozim se pa precej precej vec. Prej sem delal 15.000km letno, zdaj sem naredil 10.000km v stirih mesecih.

TheBlueOne ::

@J.McLane No, ce pridemona koncu, da obremenitev po cm2 ni bistveno razlicna od vozila do vozila, kar bi lahko verjel, ker verjetno je to kdaj kdo preracunal, ko so se pisala pravila, potem seveda zadeve niso tako enostavne, kar se tice obrabe cest. Vseeno bi bilo fino spravit tovornajke iz ceste, ima se kaksen plus, ampak je izjemno tezko. Ze logistika za samo eno podjetje zaposluje ogromno ljudi in zelja je seveda, da bi bilo cim ceneje, torej prioriteta vlak, potem kamion, v sili kombi.

Je pa tako, da kamioni niso nek luksuz, jih zal potrebujemo. Brez njih bi W1 tezko dostavili Teslo. :) Tako, da ce carinis kamione posredno samo carinis sebe, ker je edini efekt visje cene vsega. Podraza se se izvoz, ampak tu bi drzava sigurno kaj vracala, da ne pade konkurencnost. Torej drzava pobere, potrosniki placajo, drzava vrne.

J.McLane ::

Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Morda je vredno dodati, da ze danes placajo skoraj 50c/km avtoceste. 8-O

https://www.dars.si/Sistem_DarsGo

Torej ze trenutno kaksne 50€ na 100km avtoceste. Sem pravkar ugotovil, kar brutalno...

J.McLane ::

BigWhale je izjavil:

... Vozim se pa precej precej vec. Prej sem delal 15.000km letno, zdaj sem naredil 10.000km v stirih mesecih.


Tole je zaskrbljujoče kar se prometa v prihodnje tiče, če imaš avto z visokim fiksnim stroškom in je prevožen km poceni te hitro zamika da se voziš tja kamor se svojim starim požrešnim avtom nebi vozil.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

nevone je izjavil:

Ali lahko razčleniš še tako, da se bo videlo, kolikšen del cene do dajatve in kolikšen cena energenta. Ker trenutno se pač EV promovira in mora nekje biti ugoden za kupca. Je pa vseeno treba računati s tem, da se to lahko spremeni, ko bo EV recimo prevladoval.


To po mojem najlazje naredis na kaksnem informativnem izracunu. Jaz sem si kalkuliral na E3 spletni strani (pri njih imam tudi elektriko).

Vpises notri povprecno dnevno porabo, ki ji imas sedaj in vidis tocno koliko je slo kam. Potem pa dodas zraven se kWh, ki jih vsipas v avto in dobis novo stevilko. To je IMO edina relevantna stvar. Jaz sem racunal, da v povprecju v avto spravim 11kWh na dan. Cena same energije je ~31 EUR, omreznina je ~35 EUR, prispevkov je za ~10 EUR, ostalo je pa potem se DDV, skupni racun je pa ~93 EUR.

IL_DIAVOLO ::

Torej sedaj se pelješ v 500m oddaljeno trgovino, prej si šel peš.

BigWhale ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Torej sedaj se pelješ v 500m oddaljeno trgovino, prej si šel peš.

Kej si pa to prebral al kr tko mal na pamet nabijas? Prej sem vecinoma uporabljal sluzbeni avto za katerega se placuje boniteta in je moj avto stal. Zdaj se za sluzbeni avto placuje samo polovicna boniteta in se moj avto vozi vec. Je obcutno ceneje.

J.McLane ::

Kaj je sedaj s tem Tesla truckom, ob kateri uri bo uradna objava?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

J.McLane je izjavil:

BigWhale je izjavil:

... Vozim se pa precej precej vec. Prej sem delal 15.000km letno, zdaj sem naredil 10.000km v stirih mesecih.


Tole je zaskrbljujoče kar se prometa v prihodnje tiče, če imaš avto z visokim fiksnim stroškom in je prevožen km poceni te hitro zamika da se voziš tja kamor se svojim starim požrešnim avtom nebi vozil.

Jaz ne zaradi cene. No vsaj trenutno me strošek goriva sploh ne takne.
Sem že precejkrat rekel, da ko bom kupil EV bom morda spremenil tudi način življenja. Trenutno pridem skozi leto s cca. 6-7kkm na osebnem avtu. Kako leto se niti 5 ne nabere, če se mi ne da na kak sejem proti severu ali zahodu zapeljat. Ko bom nabavil EV pa bom EKO z 30k letno.
Aja pa dajte nehat računat energijo shranjeno v avtu. Imajo žgalnice premoga tudi nekaj izgube, bojda.

So mi pa mojstri tile Tajci, ki jih je Bjorn v Bangkoku našel. Jah eni imajo v 70 miljonski državi preveč denarja.



J.McLane je izjavil:

Kaj je sedaj s tem Tesla truckom, ob kateri uri bo uradna objava?

Hočeš vprašat katero leto se bo dalo to v srednji evropi stestirat?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: roCkY ()

WarpedGone ::

https://www.teslarati.com/porsche-tayca...

CARB gives the Taycan Turbo S a 281,8mi range. They gave the Model 3 AWD a 455,3mi range, vs. its EPA range of 322mi. If the same ratio between CARB and EPA holds, the Turbo S will have an EPA range of 199,3mi.


ROFLOL @ Porshce ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Mikrohard ::

A se ti počutiš ogroženega s strani Porsheja, ali zakaj se tako naslajaš nad temi številkami? Saj se je dalo že iz WLTP vrednosti dalo izračunati približen EPA (+-5%).

Emobi ::

S tem EPA si v Evropi ne moreš kaj prida pomagati. To je ameriški standard, prilagojen za ameriške razmere, kjer je veliko avtocest. V Evropi je drugače, sploh pa v Sloveniji.

WarpedGone ::

mikrohard:
A se ti počutiš ogroženega s strani Porsheja, ali zakaj se tako naslajaš nad temi številkami?


Si še nov tle in se ne spomniš, kolk gnoja je bilo prelitega ko je ven prišel Model S z le 267 miljami EPA dosega.
Ta tema je polna pridig, kako je absurdno premalo dosega, kako na autobahnu prideš samo 150km daleč in podobno.
Ter seveda, da Tesla itak nima pojma, da ko se zadeve lotijo 'ta stari' bodo pokazal, kako se naredi avto.

Tle mate zdej avto od tastarih.

Za gledat.

P.S.
... kdo je že pridigal, kako je to končno en dobr EV?

P.S.2

Porsche je bil v preteklih letih poln prezira, kako se tesle pregrevajo, kako niso primerni za autobahn ker je baterija takoj prazna in da bodo oni pokazal kako se to dela.

So pokazal.

Za kozlat in smejat hkrati.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Sej morda ne primerjas sedana s sportnim avtom? :) Morda ni ravno najboljsa primerjava...

codeMonkey ::

Pa v primeru Porscheja baterijo na pametno vrednost omeji ze avto sam, pri Tesli pa so to prepustili uporabniku ravno zato, da lahko napumpajo te cifre.

TheBlueOne ::

Glede na to, da pri Porschu cena ni ravno faktor in da ze ostali Taycani zmorejo vec, verjetno nekaj k€ vec za dodatne baterije ne igra primarne vloge.

codeMonkey ::

codeMonkey je izjavil:

Pa v primeru Porscheja baterijo na pametno vrednost omeji ze avto sam, pri Tesli pa so to prepustili uporabniku ravno zato, da lahko napumpajo te cifre.


Se to:

Porsche dovoli le 83.7 kWh od 93.4 kWh (89%), medtem ko Model 3 74 kWh od 75 kWh (99%). In ce se uposteva Muskov nasvet, je realno smiselno uporabljati 67.5 kWh (90%). Mislim, da so stvari kar jasne tukaj. Seveda, si si sam kriv, ce unicujes baterijo pri Tesli (Porsche pa ti tega ne dovoli).

https://ev-database.org/car/1138/Tesla-...
https://ev-database.org/car/1116/Porsch...

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> Sej morda ne primerjas sedana s sportnim avtom?

Kje si bil, ko je Porsche to počel?
Zbogom in hvala za vse ribe

codeMonkey ::

Uf, je ze javno - Continental announces 5,000 job losses in sweeping overhaul:

https://www.autonews.com/suppliers/cont...

Continental ranks No. 4 on the Automotive News list of the top 100 global suppliers with worldwide sales to automakers of $37.8 billion in 2018


Posledica EV. Na drugi strani pa iscejo se vec ljudi na podrocju mehatronike, elektronike in predvsem softverja.

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Strožja regulacija = superiornost EV ?

Če bi nehali delat paniko okoli tega CO2, prešli na plin ali kaka sintetična goriva ICE would hold its own.
Kontinuirano delovanje v skoraj vseh pogojih z trivialnim polnjenjem je vsekakor pomembna lastnost.
EV v vojski je recimo resen liability.

EV ni zamenjal ICEja na clear-cut način kot je ICE zamenjal konja. ICE je bil superioren na skoraj vseh področjih. EV pa trenutno še leti na krilih politikov in Gretoidov.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

roCkY ::

EV ne bo zamnjal ICE. Bo pa iz nekateerih okolij outsorcal Co2 in par malenkosti, ki pridejo iz izpuha.

Emobi ::

A misliš tistih par malenkosti, zaradi katerih v Sloveniji letno predčasno umre 1000 do 1500 ljudi in je gospodarska škoda ocenjena na milijardo evrov? :)
Sprehodi se kdaj po Ljubljani ob prometni cesti - dizli zelo smrdijo. Niti evro 6 jih ne bo rešil.
EV bo zamenjal ICE. VW pravi, da leta 40 ne bo več izdeloval ICE avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

codeMonkey ::

Emobi je izjavil:

A misliš tistih par malenkosti, zaradi katerih v Sloveniji letno predčasno umre 1000 do 1500 ljudi in je gospodarska škoda ocenjena na milijardo evrov? :)
Sprehodi se kdaj po Ljubljani ob prometni cesti - dizli zelo smrdijo. Niti evro 6 jih ne bo rešil.
EV bo zamenjal ICE. VW pravi, da leta 40 ne bo več izdeloval ICE avtomobilov.


Slaba prehrana tudi povzroca predcasno smrt ter neplodnost. Stres podobno. Koliko skode nastane v tem primeru? Pa se kaj bi se naslo v vrsti pred izpuhi. EV tukaj ne bo pomagal.

Zgodovina sprememb…

Gone ::

codeMonkey je izjavil:

Emobi je izjavil:

A misliš tistih par malenkosti, zaradi katerih v Sloveniji letno predčasno umre 1000 do 1500 ljudi in je gospodarska škoda ocenjena na milijardo evrov? :)
Sprehodi se kdaj po Ljubljani ob prometni cesti - dizli zelo smrdijo. Niti evro 6 jih ne bo rešil.
EV bo zamenjal ICE. VW pravi, da leta 40 ne bo več izdeloval ICE avtomobilov.


Slaba prehrana tudi povzroca predcasno smrt ter neplodnost. Stres podobno. Koliko skode nastane v tem primeru? Pa se kaj bi se naslo v vrsti pred izpuhi. EV tukaj ne bo pomagal.


Ja, brezveze da ne ješ strihnina ker te arzenik prav tako ubije. Kakšne bulshit argument.

Emobi ::

Tistim 1000 do 1500-tim vsekakor EV bo pomagal. Pa državnemu proračunu tudi.

Slabi hrani se lahko izogneš, stresu tudi. Slabemu zraku se ne moreš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Gone ::

@Emobi, ti voziš i3? Kako si čisto z avtomobilskimi lastnostmi zadovoljen (lega, prostornost, uporabnost). i3 mi je dosedaj edini EV, ki mi je res všeč. Leaf je meh, Tesla še večji (limuzina, servisi...). i3 mi je pa vsaj na videz res kul. Ga bom moral enkrat mal probat.

codeMonkey ::

Gone je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Emobi je izjavil:

A misliš tistih par malenkosti, zaradi katerih v Sloveniji letno predčasno umre 1000 do 1500 ljudi in je gospodarska škoda ocenjena na milijardo evrov? :)
Sprehodi se kdaj po Ljubljani ob prometni cesti - dizli zelo smrdijo. Niti evro 6 jih ne bo rešil.
EV bo zamenjal ICE. VW pravi, da leta 40 ne bo več izdeloval ICE avtomobilov.


Slaba prehrana tudi povzroca predcasno smrt ter neplodnost. Stres podobno. Koliko skode nastane v tem primeru? Pa se kaj bi se naslo v vrsti pred izpuhi. EV tukaj ne bo pomagal.


Ja, brezveze da ne ješ strihnina ker te arzenik prav tako ubije. Kakšne bulshit argument.


Ni argument. Namen je super, se z njim strinjam in celo pomagam pri tem. Opozorajam le na to, da se ga napihuje, ko obstajajo stevilni (vecji) problemi drugod.

Gone ::

oK, ampak na te, ki si jih naštel (prehrana, stres) lahko sam bolj in hitreje vplivaš, pri dihanju onesnaženega zraka, ti pa pomaga samo selitev.

codeMonkey ::

Ja, kot posameznik lahko vplivas, ampak na vecji populaciji se to ne pozna prevec. Torej, to ni dovolj, da bi omejil financno skodo :)

Emobi ::

Ni argument. Namen je super, se z njim strinjam in celo pomagam pri tem. Opozorajam le na to, da se ga napihuje, ko obstajajo stevilni (vecji) problemi drugod.

Povsod obstajajo problemi. Vse je potrebno reševati.
Tu se pogovarjamo o problemih električne mobilnosti.

Če se nekdo hrani s slabo hrano, je to njegov problem, če pa onesnažuje zrak, ki ga dihamo, pa to ni več samo njegov problem.

CodeMonkey, tvoj zadnji zapis je nerazumljiv. Kaj se ne pozna preveč, kaj ni dovolj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

jype ::

vostok_1 je izjavil:

Če bi nehali delat paniko okoli tega CO2
bi počasi dobili podnebje Venere.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Okapi ()

Jazon ::

Ne rabiš CO2 da se segreješ na 460degC:
- En Venerin dan traja okoli 116 zemeljskih dni.
- Gostota atmosfere na tleh ustvarja tak tlak, kot je na Zemlji 1km pod gladino morja.
- Sončno sevanje na Venero oddaja cca 2600W (na zemljo cca 1370W)
- Albedo Venere je 0,65 (0,35 je albedo Zemlje)
Pa izračunajte....

vostok_1 ::

Emobi je izjavil:

A misliš tistih par malenkosti, zaradi katerih v Sloveniji letno predčasno umre 1000 do 1500 ljudi in je gospodarska škoda ocenjena na milijardo evrov? :)
Sprehodi se kdaj po Ljubljani ob prometni cesti - dizli zelo smrdijo. Niti evro 6 jih ne bo rešil.
EV bo zamenjal ICE. VW pravi, da leta 40 ne bo več izdeloval ICE avtomobilov.


Koristilo bi ti malo pogledati izven škatle Greta kulta.

Že res, da elektromotor kot pogonsko sredstvo je superiorno, ampak to je samo del EVja.
ICE če bi res želeli in če bi folk spremenil svoje navade bi bil iz okoljskega vidika, precej benigna reč.

jype je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Če bi nehali delat paniko okoli tega CO2
bi počasi dobili podnebje Venere.


Jype spet dokazuje, da tudi Astronomija ni ravno njegov forte.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

codeMonkey ::

Emobi je izjavil:

Ni argument. Namen je super, se z njim strinjam in celo pomagam pri tem. Opozorajam le na to, da se ga napihuje, ko obstajajo stevilni (vecji) problemi drugod.

Povsod obstajajo problemi. Vse je potrebno reševati.
Tu se pogovarjamo o problemih električne mobilnosti.

Če se nekdo hrani s slabo hrano, je to njegov problem, če pa onesnažuje zrak, ki ga dihamo, pa to ni več samo njegov problem.

CodeMonkey, tvoj zadnji zapis je nerazumljiv. Kaj se ne pozna preveč, kaj ni dovolj?


Da ima posameznik izbiro glede necesa, se ni dovolj, da se na nivoju druzbe pozna. Slika o cem govorim:



vir: https://www.prb.org/us-premature-deaths/

Iz slike ni videti, da z EV bistveno pomagas na nivoju druzbe. Tudi ni videti, da so slabe navade posameznikov le njihov problem - so prav tako problem druzbe.

In ja, smo v temi za EV in recimo, da si s svojim EV resil nekaj prezgodnjih smrti ter znizal emisije CO2, kar je zagotovo lep obcutek. Ampak, ko pomislis, da na en BEV lahko (z vidika baterij) naredis stiri plug-in hibride za rabo izven mestnih sredisc in na vsake nekaj njih namesto 2-3 tonskega osebnega vozila e-avtobus ali "trackless tram" za mestna jedra, bi te moral ta obcutek pocasi ze miniti. Tudi z vidika emisij CO2, ne samo zdravja druzbe.

BEV torej nekako ni najboljsa stvar in tudi ICE ne najslabsa. In zadnje se toliko bolj, ko upostevamo zadeve o katerih je govoril WhiteAngel kaksno stran nazaj. Na koncu za BEV preostanejo le sebicni razlogi z vidika druzbe (strosek na km in udobje), in sem nekako skepticen, da bi moral biti tebi in proizvajalcu tvojega vozila ful hvalezen. Podobno tudi Musku, ki se tudi precej dobro pocuti v vlogi resitelja clovestva - tezave ustaljenim proizvajalcem avtomobilov bi lahko delal tudi z avtobusi in "tramvaji", pa bo zdaj raje delal pickupe.

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Končno nekdo, ki morda razume.

Problem je ker X-erji, ki prihajajo v leta, ko si lahko privoščijo nekaj, mislijo, da so toliko bolj napredni od boomerjev po mentaliteti, da že instinktno počnejo vse prav and totally not unlike their parents.
Resnica je nekoliko drugačna.
X-erji so Boomer light.

Rezultat vsega pa je, da gonjenje 2,5t EVja je supposedly EKO.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:


Naj da Elonu nekdo nagrado za trolanje. Tole je pa res na nivoju. :)):))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Niso slabo premišljene, če se razširijo domače naprave za proizvodnjo in hrambo vodika ali metana z viškov el. energije (sonce, veter).

Daj nehajmo že z vodikom, ker je slepa ulica. Vodik bo najbrž našel svoje mesto pod soncem, ampak osebni avtomobili tole nikoli ne bodo. V bistvu bi upal it stavit, da bodo v prihodnosti osebni avtomobili na vodik enostavno prepovedani, ker so energijsko veliko bolj potratni od baterijskih EV-jev. Nekaj takega se je zgodilo pri žarnicah, pa neučinkovitih hladilnikih, ... Zakaj nebi bilo enako pri avtomobili na vodik? EU ima energijsko nalepko in če bo EV v A razredu bo lahko avtomobil na vodik kvečjemu C.

Pa še glede baterij. Čakanje na neko revolucijo je povsem nepotrebno, ker je evolucija povsem dovolj. Malo se izboljšajo baterije, malo motorji, malo management, malo polnjenje,... In imamo v nekaj letih situacijo, da je Tesla Model S imel leta 2012 dosega 270 milj dosega, danes pa jih ima 373 milj (EPA). A to se vam ne zdi napredek?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Moja povprečna cena kWh ob domačem filanju je 0,11€/kWh, poraba energije pa 166Wh/km. To mi sedaj znese 1,65€/100km.

A lahko slikaš sprednji del svoje Tesle? Res me zanima kako imaš natolčeno masko od vožnje za tovornjaki.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Tableti spustili?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

Nikec3 ::

J.McLane je izjavil:

BigWhale je izjavil:

... Vozim se pa precej precej vec. Prej sem delal 15.000km letno, zdaj sem naredil 10.000km v stirih mesecih.


Tole je zaskrbljujoče kar se prometa v prihodnje tiče, če imaš avto z visokim fiksnim stroškom in je prevožen km poceni te hitro zamika da se voziš tja kamor se svojim starim požrešnim avtom nebi vozil.

Pa ne samo glede prometa, tudi glede porabe energije. Temu se reče Jevons paradox:
Jevons paradox @ Wikipedia

Na kratko: Če želimo učinkovito rabo energije, mora biti le-ta draga.

WarpedGone je izjavil:

Tableti spustili?

Lahko pa mi napiše tudi kakšno povprečno hitrost imaš od nakupa do danes.

WarpedGone je izjavil:

https://www.teslarati.com/porsche-tayca...

CARB gives the Taycan Turbo S a 281,8mi range. They gave the Model 3 AWD a 455,3mi range, vs. its EPA range of 322mi. If the same ratio between CARB and EPA holds, the Turbo S will have an EPA range of 199,3mi.


ROFLOL @ Porshce ...

For the sake of EV upam, da bo številka večja, ker tole bo res še en "deutsche monty phyton"
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

Emobi ::

Monty Python sta tale standarda CARB in EPA - kateremu pa naj zdaj Američani verjamejo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Nikec3 ::

Tesla je ravnokar dokazala, da lahko delajo kar se jim zahoče. Nisem gledal, ampak bo slikah sodeč, je Franz na odru skakal z macolo in razbijal po karoseriji. ;((

Tesla se s svojim Cybertruckom dela norca iz celotne avto industrije, hkrati pa bi znala v bankrot poslati Ford.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

>> Lahko pa mi napiše tudi kakšno povprečno hitrost imaš od nakupa do danes.

povprečna je nekje med 50 in 130.
še kakšna glasbena želja?
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

>> Lahko pa mi napiše tudi kakšno povprečno hitrost imaš od nakupa do danes.

povprečna je nekje med 50 in 130.
še kakšna glasbena želja?

Ok, moja je 69 km/h.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Napisane cifre držijo zame, zdaj za trojko in prej za dizl, enak scenarij uporabe.
Tudi če ti povem točno pravilno povprečno, in boš to enako povprečno hitrost mel tudi ti, boš z enakim avtom imel lahko drugačno povprečno porabo.
Fizika, deal with it.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Napisane cifre držijo zame, zdaj za trojko in prej za dizl, enak scenarij uporabe.
Tudi če ti povem točno pravilno povprečno, in boš to enako povprečno hitrost mel tudi ti, boš z enakim avtom imel lahko drugačno povprečno porabo.
Fizika, deal with it.

Sej to jaz povsem razumem. Glede na to, da si o svojem Model 3 napisal že marsikaj sem pač mislil, da povprečna hitrost ni med tistimi, ki bi jih skrival.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Nikec3 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

BigWhale je izjavil:

... Vozim se pa precej precej vec. Prej sem delal 15.000km letno, zdaj sem naredil 10.000km v stirih mesecih.


Tole je zaskrbljujoče kar se prometa v prihodnje tiče, če imaš avto z visokim fiksnim stroškom in je prevožen km poceni te hitro zamika da se voziš tja kamor se svojim starim požrešnim avtom nebi vozil.

Pa ne samo glede prometa, tudi glede porabe energije. Temu se reče Jevons paradox:
Jevons paradox @ Wikipedia

Na kratko: Če želimo učinkovito rabo energije, mora biti le-ta draga.


Tole sem sicer ze enkrat pojasnil, ampak bom se enkrat, da ne bo pomote. Zdaj se vozim vec s tem avtomobilom kot sem se s svojim. Prej sem imel dva avtomobila in namesto s svojim bencinarjem sem te dodatne kilometre naredil s sluzbenim dizlom. Z dvema avtomobiloma sem naredil skupno kilometrov enako tako prej kot sedaj. Razlika je v tem, da sedaj naredim vec km z EVjem in manj z dizlom.

kow ::

Kar ne spremeni dejstva, da bi manjsa cena na km, povecala absolutno stevilo kilometrov, ki ga opravi prebivalstvo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Ampak glavni problem, ki se ga nihče noče dotakniti, je preveliko število ljudi. Če bi bilo Slovencev en milijon, bi takoj rešili praktično vse probleme - izpuste toplogrednih plinov, odpadke, gnečo na cestah, energetiko, brezposelnost ...

Ni problem, da en človek prevozi preveč km, ali porabi preveč energije, problem je, ker vsi skupaj prevozimo preveč, porabimo preveč energije...
««
764 / 1139
»»