» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
744 / 1133
»»

krucymucy ::

Nikec3 je izjavil:


Potem je pa moj prvi. Lahko ti pokažem Excel če mi ne verjameš.


To se mene zanima ...

Tole je moj recimo od 0-130.000km

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

Emobi ::

Cr00k je izjavil:



Nisi pogledal videov od špancev...? Delajo po istem ISO standardu, vedno na istem kosu asfalta... po suhem. Zato pravimo, da moramo počakati, da španci še Taycana poženejo na losov test, pa bomo dobili primerjavo z Model3, i-Paceom, in ostalimi ICE avtomobili.

Da, seveda, to se da primerjati. Ne moreš pa tega primerjati s tistim videom, ko losov test izvajajo po dežju; to sem mislil.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Čista neumnost takšna debata.


Kaj je cista neumnost, debata o tem, da ti po posodobitvi programske opreme, avto kaze drugacno porabo in/ali doseg, brez, da bi te proizvajalec o tem obvestil? Ne, ta debata ni cista neumnost, je pa neumnost, da proizvajalec to stori.

Kaj vse pa lahko stori proizvajalec z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?

To so v bistvu precej pomembna vprasanja, ki v svojem bistvu spreminjajo pojmovanje kdo je sploh lastnik avtomobila in kaj lahko pocne z njim in kdo je odgovoren za avto in kaj se z njim dogaja.

Cr00k ::

BigWhale je izjavil:



Kaj vse pa lahko stori proizvajalec* z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?


*Ali kdo tipa George Hotz.

BigWhale ::

To je ze drug problem, ki ga raje sploh ne bi nacenjal. Avto industrija ima o IT varnosti ene tolk pojma kot konji o nogometu. Nekatere reci so narejene tko slampasti, da kr glava boli.

pegasus ::

Kar je idealna priložnost, da se definirajo varnostni in drugi standardi za IoT (kamor spadajo tudi vozila) in se z nekimi predpisi zahteva doseganje teh standardov. Pač se bodo pri homologaciji naučili še mal port scanat ;)

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

To je ze drug problem, ki ga raje sploh ne bi nacenjal. Avto industrija ima o IT varnosti ene tolk pojma kot konji o nogometu. Nekatere reci so narejene tko slampasti, da kr glava boli.


Malo je se v povojih ja, ampak vecinoma se niso zares potrebovali "IT varnosti", in so se poskusali izogibati sistemom, ki bi odprli moznosti za zlorabe. Avtomobili na veliko sele dobivajo povezljivost navzven in tudi Ethernet se je sele priblizno uvedel v avtomobilsko arhitekturo. V ozdaju se ze delajo zanimive reci, vkljucno z varnostjo ;)

Gregor P ::

Tukaj bi človek nekako pričakoval, da imajo morda t.i. "dinozavri" vsaj nekaj začetnih težav pri pridobivanju "know how-a" in da bi jih morali novi "startup-i" povoziti na celi črti; a očitno temu ni tako, zgleda da imajo vsi enake težave :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

TheBlueOne ::

BigWhale je izjavil:

To je ze drug problem, ki ga raje sploh ne bi nacenjal. Avto industrija ima o IT varnosti ene tolk pojma kot konji o nogometu. Nekatere reci so narejene tko slampasti, da kr glava boli.


Imas kak primer in morda ves kdaj je bilo razvito? Praviloma so zadeve kar hitro na nivoju, samo ne v poceni avtih.

Drugace vecino teh zadev resi Android Auto oz. Apple CarPlay. Frimware za avto pa ne vem zakaj je potreben tako pogosto, da mora biti vedno mozen.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

Čista neumnost takšna debata.


Kaj je cista neumnost, debata o tem, da ti po posodobitvi programske opreme, avto kaze drugacno porabo in/ali doseg, brez, da bi te proizvajalec o tem obvestil? Ne, ta debata ni cista neumnost, je pa neumnost, da proizvajalec to stori.

Kaj vse pa lahko stori proizvajalec z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?

To so v bistvu precej pomembna vprasanja, ki v svojem bistvu spreminjajo pojmovanje kdo je sploh lastnik avtomobila in kaj lahko pocne z njim in kdo je odgovoren za avto in kaj se z njim dogaja.

Iztrgaš citat iz konteksta potem pa o tem razpredaš?
To sem napisal na koncu razmišljanja, da naj bi bila v Tesli poraba vezana na neko konstanto, ko pa vsi vemo, da je poraba povsem drugačna pri 60 km/h in pri 160 km/h. Če se uporablja konstanta potem bom pri prvi hitrosti na polnilnica polnil le pol baterije, pri drugi hitrosti pa bom obstal na pol poti med polnilnicami. In za to sem napisal, da je debata neumna.
Kako pa so nastavljeni ostali parametri pa sem prepričan da nas večina ne ve, pa imamo različne avte. Ne vemo niti tega, če so nastavljeni optimalno in bi kakšna posodobitev povečala našo varnost. Nenazadnje- telefoni, računalniki, TV aparati, modemi... (vse kar je priključeno na internet) se nam nenehno posodablja, pa razen kakšnega kiksa, kateri se običajno hitro popravi, vsaka posodobitev pomeni neko izboljšavo. Se tudi za te naprave sprašuješ, kdo je lastnik...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

Tukaj bi človek nekako pričakoval, da imajo morda t.i. "dinozavri" vsaj nekaj začetnih težav pri pridobivanju "know how-a" in da bi jih morali novi "startup-i" povoziti na celi črti; a očitno temu ni tako, zgleda da imajo vsi enake težave :|


"Dinozavri" se tukaj precej povezujejo, "know-how" ni problem. Ce kaj manjka, je to le delovna sila. OEMi, Tier 1 in Tier 2 dobavitelji so se povezali v stevilne skupine, kjer se razvija tehnologija, ki koristi vsem, medtem ko medsebojno tekmujejo z implementacijo. OEMi so nekoliko zaostali s klasicnim nacinom dela, kjer so precej stvari prelozili na Tier 1 dobavitelje, ker se jim dolocene stvari niso zdele pomembne, ko govorimo o softverju. Zaradi take miselnosti, in nacina dela, je precej stvari viselo v zraku, ker mora biti OEM tisti, ki potiska stvari v doloceno smer (recimo takole: https://www.linuxfoundation.org/press-r... ). V mnogih primerih tudi inovacije Tier 2 dobaviteljev niso prisle do OEMov, ker so bili vmes Tier 1 dobavitelji. To so OEMi prepoznali, in zdaj precej vlagajo v lastne centre, da se to popravi - npr. https://www.reuters.com/article/us-volk...

Gregor P ::

Se torej razvija zanimiv proces v avto industriji. Hvala za razlago :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Kar je idealna priložnost, da se definirajo varnostni in drugi standardi za IoT (kamor spadajo tudi vozila) in se z nekimi predpisi zahteva doseganje teh standardov. Pač se bodo pri homologaciji naučili še mal port scanat ;)


Pa na tehnicnem. :)))

TheBlueOne ::

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Tukaj bi človek nekako pričakoval, da imajo morda t.i. "dinozavri" vsaj nekaj začetnih težav pri pridobivanju "know how-a" in da bi jih morali novi "startup-i" povoziti na celi črti; a očitno temu ni tako, zgleda da imajo vsi enake težave :|


Na zalost niso nobenga povozil.

https://www.blackhat.com/docs/us-17/thu...

To je sam ena izmed stvari v mnozici automotive stuffa. Pred nekaj leti sta se dva tipa s Priusom vozila na zadnjem sedezu z laptopom v rokah. :>

TheBlueOne je izjavil:

BigWhale je izjavil:

To je ze drug problem, ki ga raje sploh ne bi nacenjal. Avto industrija ima o IT varnosti ene tolk pojma kot konji o nogometu. Nekatere reci so narejene tko slampasti, da kr glava boli.


Imas kak primer in morda ves kdaj je bilo razvito? Praviloma so zadeve kar hitro na nivoju, samo ne v poceni avtih.

Drugace vecino teh zadev resi Android Auto oz. Apple CarPlay. Frimware za avto pa ne vem zakaj je potreben tako pogosto, da mora biti vedno mozen.


Pred casom je en leakal kako poteka Teslin OTA in je bil glavo bolec postopek. Eno je nek server v kleti, drugo je pa 2.5 tone tezka kanta, ki lahko nekoga ubije. AndroidAuto implementacijo bi pa rad videl se kako konkretno. :D

TheBlueOne ::

Android Auto je cisto konkreten in sedaj ga podpira ze verjetno vecina. Videl ga nisi, ker v Slo ni na voljo in ga moras sideloati na napravo. Ce ga bos testiral nujno preizkusi novega, je sicer kvazi preizkusni ampak meni je deloval 100% stabilno. Ce se prav spomnem imas v instalacijo opcijo, da aktiviras nov look.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Sem videl kako dela pri Nissanu in Skodi. Grozn je za uporabo in premal integracije z avtomobilskimi sistemi.

TheBlueOne ::

Poglej nov look. Kateri del integracije si pogresal? Z novim asistentom, ki ga lansira google bo se boljsi, 3D zemljevidi so za vogalom itn.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

pegasus je izjavil:

Kar je idealna priložnost, da se definirajo varnostni in drugi standardi za IoT (kamor spadajo tudi vozila) in se z nekimi predpisi zahteva doseganje teh standardov. Pač se bodo pri homologaciji naučili še mal port scanat ;)


Pa na tehnicnem. :)))


Standard ze, nima pa to nobene veze s homologacijo. Obicajno se definira standard, ki predstavlja minimum stanja tehnike, in ga nato proizvajalci implementirajo v procese in produkte, da so zasciteni. Ni pa to obicajno direktno zakonsko predpisano, kot stvari pri homologaciji. Sicer pa zanimiv video na to temo:

Zgodovina sprememb…

Spock83 ::

Na nobenem tehničnem mi niso znali Priusa prestavit na servisni način, pa da bodo iskali varnostne luknje v avtu. Lol. Saj električni avto je praktično PC na kolesih bo treba kar specializirano IT podjetje za to. Plus zakaj bi se kdo s tem ukvarjal in zastonj odkrival luknje proizvajalcu avtomobilov?

BigWhale ::

Tudi moderen ICE ni nic drugega kot racunalnik, ki ima na en 'usb port' zvezan motor in kup senzorjev na drug USB port pa pedala in volan.

WarpedGone ::

Spektrum ni nič drugega kot računalnik, nobene razlike med njimi takrat in danes.
Zbogom in hvala za vse ribe

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

Spektrum ni nič drugega kot računalnik, nobene razlike med njimi takrat in danes.

razlike so v zmogljivosti strojne in programske opreme, princip ostaja enak. UI, procesor, display.
Qwerty tipkovnica je stara 130 let :))

WarpedGone ::

Pa kasetar tut ... pa crt tut ... pa networking tut ... pa VM tut ... pa ...

Kdor noče videt razlik, jih ne bo videl.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Nekaj tehničnih detajlov Taycana:
https://jalopnik.com/an-extremely-detai...

Če gledam po grafu, v drugo prestavo šaltne najkasneje pri nekje 75 kmh (drug graf nakazuje na 100 kmh - kaj je prav?), pri normalni uporabi v prometu (nizka moč) se bolj kot ne ves čas vozi v drugi prestavi.



Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Tukaj si lahko pri Tesli ogledajo, kako se sestavlja kvalitetna EV:

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

Pa kasetar tut ... pa crt tut ... pa networking tut ... pa VM tut ... pa ...

Kdor noče videt razlik, jih ne bo videl.


No preberi še enkrat kaj sem napisal in potem še enkrat, potem pa ponovi vajo še tretjič.

WarpedGone ::

Že po prvem branju mi je jasno, da računalništvo razumeš ... švoh.


Če gledam po grafu, v drugo prestavo šaltne najkasneje pri nekje 75 kmh (drug graf nakazuje na 100 kmh - kaj je prav?), pri normalni uporabi v prometu (nizka moč) se bolj kot ne ves čas vozi v drugi prestavi.


Jp ... menjalnik je nujna mehanska bergla, da odnese rit zahtevam nedorasli elektroniki.

State of the art elektronika danes omogoča ~2,4s 0-100 in 265km/h max hitrost.
Taycan je kljub menjalniku slabši v obeh metrikah.
Brez menjalnika bi bil le še slabši.

https://www.teslarati.com/tesla-model-s...
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Morda rečeš potem še kakšno o tem, kako je sploh mogoče, da Tesli sproti tako hitro peša moč, medtem ko Porsche s tem nima prav nobenih težav? Mislim to pešanje moči Tesle je enako kot pri mojem kitajskem e-skiroju. Je to ta "State of the art elektronika"?!?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

hojnikb ::

https://hackaday.com/2019/10/17/worn-ou...

:)):))
Še drugošolček, ki se igra z malinami ve, da je treba pri sd karticah ali emmcjih bit zelo pazljiv, koliko pišeš po njih.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Nikec3 ::

Kaj vse pa lahko stori proizvajalec z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?

Itak mi ni jasno, kako gre to s certificiranjem skozi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

codeMonkey ::

Nikec3 je izjavil:

Kaj vse pa lahko stori proizvajalec z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?

Itak mi ni jasno, kako gre to s certificiranjem skozi.


katerim cetificiranjem?

Nikec3 ::

codeMonkey je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Kaj vse pa lahko stori proizvajalec z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?

Itak mi ni jasno, kako gre to s certificiranjem skozi.


katerim cetificiranjem?

Vsakem. A veš koliko standardom morajo zadeve kot so zavore, zračne blazine,... zadostit? A lahko kar OTA spreminjaš parametre delovanja teh zadev?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:


Jp ... menjalnik je nujna mehanska bergla, da odnese rit zahtevam nedorasli elektroniki.

State of the art elektronika danes omogoča ~2,4s 0-100 in 265km/h max hitrost.
Taycan je kljub menjalniku slabši v obeh metrikah.
Brez menjalnika bi bil le še slabši.


Pri Tesli bi ga imeli, ce bi ga znali narediti. Tko pa se prekurijo.

State of the art elektronika se je s Taycanom spremenila. Pa ce si ti to priznas, ali ne.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Nikec3 je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Kaj vse pa lahko stori proizvajalec z OTA popravki brez, da te obvesti? Ti lahko omeji moc motorja? Popravlja zavorno razdaljo? Spreminja airbag timinge, obcutljivost senzorjev, zmanjsa regen? A ti lahko ne uveljavlja garancije, ker nisi nalozil OTA popravka?

Itak mi ni jasno, kako gre to s certificiranjem skozi.


katerim cetificiranjem?
A lahko kar OTA spreminjaš parametre delovanja teh zadev?


Lahko. Tudi z upostevanjem standardov. Recimo ISO 26262 za funkcionalno varnost v avtomobilski industriji se aplicira na cel zivljenjski cikel produkta - od razvoja, do proizvodnje in uporabe vozila.



Odgovornost pa je na strani proizvajalca, kako te zadeve uporablja.

Zheegec ::

Izgleda, da bi takšen (ali podoben) OTA update v EU uradno pomenil izgubo homologacije za vsa vozila te vrste trenutno na cesti. Seveda dosedaj EU glede tega ni naredila nič. Najbrž ker je Tesla majhen proizvajalec avtomobilov in pa ker bi bilo zelo nepopularno zahtevati da "popularen tech startup, ki rešuje svet" spoštuje zakone.

In the case of the updated Tesla brakes, the over-night change of performance, performed in Europe for instance, could lead to a loss of the type approval for the whole car. The EU adopts UN Regulation 13-H, which is the applicable brake regulation. Reg 13-H demands that "a vehicle approved to this Regulation shall be so manufactured as to conform to the type approved." It furthermore specifies that "the approval granted in respect of a vehicle type pursuant to this Regulation may be withdrawn if the requirements laid down in paragraph 8.1. above are not complied." You will find similar language in all the pertinent UN rules. Sorry, no change.

The upshot of all that legalese is that in all countries subscribing to these UN rules, and that's pretty much everywhere outside the U.S. and Canada, any changes to type-approved components and systems may result in a loss of type approval if the changes are made without a new or updated type approval. An that means any changes, whether mechanical or electrical, analog, or digital, by hand, or over the air. To update that change of brake performance on cars exported to Europe for instance, Telsa would have to find a technical service that tests, documents, and certifies the performance characteristics, and then its Dutch regulator would have to issue a new, or amended type approval good for all of the EU, experts at various OEMs tell me to a man and woman. For countries that do not automatically accept an EU WVTA , additional steps would be required.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

mertseger ::

Ker hodim ogromno po svetu vidim da sploh zunaj EU razen recimo višjemu rangu veljakov pri avtomobilih neka vrhunska izdelava avtomobilov ne pomeni prav veliko. Važno je da avto pride na cilj pa da je čim manj stroškov. To da je obtolčen pa kaj škripa pri vratih ali plastiki nobenega kaj preveč ne sekira. Za razliko od Slovencev kjer je treba že najmanjšo prakso na avtu takoj na zavarovalnico uveljavlja.

Seveda ko daš veliko denarja za avto se pa kvaliteta nekako pričakuje.

Gregor P ::

Mogoče je tako v ZDA, v EU pa zagotovo ne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mertseger ::

Ne samo v ZDA tudi v Aziji, Afriki pa marsikje v EU sploh južna Evropa.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Mogoče je tako v ZDA, v EU pa zagotovo ne.

V EU so nas Nemci naučili, da je pomembna "perceived quality", ne pa prava kvaliteta. V ZDA nemški avti veljajo za bolj eno kvarljivo sranje. Se lepo peljejo, ampak so sranje. Kot alfa romeo pri nas.

Mikrohard ::

Sem ravno pred kratkim govoril z enim Američanom in je debata slučajno padla na temo avtov. Tudi pri njih je "made in germany" sinonim za kvaliteto. Kupil si je Audija A6 (v prepričanju, da je kvaliteten)... pa mu je crknil in je bila potrebna menjava motorja. Skratka... zaključek je bil, da ti lahko vsak avto crkne... ne glede na to, ali je pregovorno kvaliteten ali pa zanič.

Gregor P ::

Dobro, sedaj razpravljamo tako kot da ne bi imeli seznamov zanesljivosti avtomobilov ipd.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Gregor P je izjavil:

Morda rečeš potem še kakšno o tem, kako je sploh mogoče, da Tesli sproti tako hitro peša moč, medtem ko Porsche s tem nima prav nobenih težav? Mislim to pešanje moči Tesle je enako kot pri mojem kitajskem e-skiroju. Je to ta "State of the art elektronika"?!?:|


Porsche nima nobenih težav?
an overboost function that will help the car produce over 700 HP ...
The overboost function activates for 2.5 seconds...
Without the overboost, we're likely looking at around 600 hp


Že po kratkih 2,5 sekunde max moč pade za ~20%. Definicija pregretja.

Tako enostavno vas je nategnit?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Ni to tesla, ki mora skurit elektroniko, da pogrunta, da je treba omejit moč. Porš to dela preventivno iz vidika varnosti.

Saj to je konec koncev nekaj podobnega, kot nitro, ki tudi deluje zelo kratek cas.

Emobi ::

Tako enostavno vas je nategnit?


Vsaka baterija se pri uporabi greje in nobeden ne govori o tem, da porschejeva baterija se pa ne segreva.

Velik tehnološki izziv je loviti sprejemljiv kompromis med željo po čim večji trajni moči in trajnostjo baterije.

Če je kdo koga nategoval, je bila to Tesla, ki je pri modelu S zavajala z navedeno maksimalno močjo elektromotorjev, ki pa jo baterije nikakor niso zmogle zagotoviti. Zato je tudi več tisoč kupcev Teslo tozilo.

Porsche točno navaja, kolikšno moč zagotavlja baterija in za koliko časa. Bomo videli, če bo kdo tožil Porscheja zaradi navajanja lažnih podatkov o zmogljivosti taycana.

Pri daljših maksimalnih obremenitvah na dirkališču se pa točno izkaže, kdo ima boljšo temperaturno regulacijo in komu manj pojemajo moči.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Spektrum ni nič drugega kot računalnik, nobene razlike med njimi takrat in danes.


Eh? Kaj bi zdaj rad sploh povedal in dokazal? Moderni avtomobili so racunalniki na kolesih. Vsi. A so razlike med ICEji in EVji? Seveda. Ampak te razlike ne spremenijo tega, da so oboji racunalniki z nekoliko drugacno periferijo. Moderen ICE ima vsaj toliko ene elektronike kot jo ima kak EV, glede na to, da spremlja se toliko vec parametrov motorja, pa mogoce celo vec.

2dark ::

chucki je izjavil:

Ima kdo podatke kdaj bo opel corsa e na voljo pri nas? Kakšna bo cena?


V nemčiji bo začetna cena €29,900 .. Pri nas bi tudi morala biti tu nekje minus 7.5k€ subvencije ..

hammock ::

2dark je izjavil:

chucki je izjavil:

Ima kdo podatke kdaj bo opel corsa e na voljo pri nas? Kakšna bo cena?


V nemčiji bo začetna cena €29,900 .. Pri nas bi tudi morala biti tu nekje minus 7.5k€ subvencije ..

Ceprav mrzim Opel iz dna duse, moram priznati da mi je ta avto zanimiv, cena je ok. Morda pa niso vec taki klump, odkar so jih kupili Francozi.

300km za 23k€ je dober deal.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Porsche nima nobenih težav?
Da, tako je. Porsche nima nobenih težav. Medtem ko Tesla jih pa ima.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

IL_DIAVOLO ::

hammock je izjavil:

2dark je izjavil:

chucki je izjavil:

Ima kdo podatke kdaj bo opel corsa e na voljo pri nas? Kakšna bo cena?


V nemčiji bo začetna cena €29,900 .. Pri nas bi tudi morala biti tu nekje minus 7.5k€ subvencije ..

Ceprav mrzim Opel iz dna duse, moram priznati da mi je ta avto zanimiv, cena je ok. Morda pa niso vec taki klump, odkar so jih kupili Francozi.

300km za 23k€ je dober deal.


ID.3 in verjetno tudi el born ne bosta nič drazja.
««
744 / 1133
»»