» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
737 / 1189
»»

Emobi ::

Na prejšnjem avtu so mi na uradnem servisu vgradili LED dnevne luči, ki sem jih nabavil pri Conradu, 20 kitajskih led lučk v dveh vrstah; BMW-jevih nisem hotel, ker so bile preozke in previsoke.

Na tehničnem ni šlo skozi, ker je mladi mojster takoj ocenil, da se mu zdijo prevelike. Očitno o proporcih nima pojma, zato sem mu dejal, da če je velik avto, morajo biti tudi luči velike. Ni pomagalo in so me napotili na homologacijo, kot da bi nemški Conrad prodajal nekaj, kar ni skladno z evropskimi avtomobili. Je pa res, da bi jih lahko vgradil na nedovoljenih pozicijah, ki so v navodilih napisane.

Zato so pri homologaciji zahtevali potrdilo servisa, ki mi jih je vgradil - še dobro, da jih nisem vgrajeval sam. Nato so preverili luči, če imajo tisti znak, položaj luči in natiskali homologacijo, ki je stalno v avtu, saj me je enkrat en policist na meji gnjavil, kje da imam list o homologaciji teh luči.

Mogoče se komu to zdi nepotrebna birokracija, ampak red mora biti zaradi večje varnosti oziroma manjšega tveganja.

Spreminjanje vozila in šušmarjenje pri tem se pri pametnih omeji na radio in sedežne prevleke!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Sp3m ::

telexdell je izjavil:

TEŠ 6 ima moč 600 MW. Če deluje 24 ur 365 dni na leto lahko proizvede:
600*24*365=5.256.000.000 kWh električne energije.

Sončna elektrarna proizvede do 1200 kWh/kVp. Zaradi lažjega računanja vzamemo 1000 kWh/kWp:
8.333.333*1000=8.333.333.000 kWh

Torej, to smetje proizvede več energije kot teoretično TEŠ6. Pa še pod nos nam ne smrdi.



Samo malce, ker mi številke ravno ne gredo preveč skupaj, pa malce pomagaj, da vidim, kje sem se zmotil.

Sončna elektrarna LPVO na UL FE, Ljubljana

17 kW elektrarna

torej max teoretični proizvod te elektrarne letni je

17 * 24 * 365 = 148.920 kW

Realni proizvod pa je.

Odprta 10.12.2010, danes smo 10.10.2019, torej to je 3222 dni.

Skupno je proizvedla 180.884 kW ali v poprečju 180884 / 3222 = 56.14 kW na dan

V enem letu proizvede (če vzamemo povprečje) 56,14 kW * 365 dni = 20491.20 kW

Torej je realni izkoristek 13,75% nazivne moči ( 20491.20 kW / 148.920 kW = 13,75%)

V tvojem primeru, ki si ga izračunal TEŠ6 proizvede 5.256.000.000 kWh, verjetno je realna proizvodnja nižja, samo bom trenutno tvojo številko uporabil.

Realni primer sončne elektrarne zgoraj proizvede letno 20491.20 kW, TEŠ6 ima letni izkoristek po tvojih beseah 5.256.000.000 kWh.

Torej 5.256.000.000 / 20491.20 = 256500

Torej rabimo 17 * 256500 takh elektrarn, da smo na proizvodnji TEŠ6.

Sedaj, koliko je cena na 1 kW za SE v Sloveniji boš sam dodal in izračunal koliko bi to prišlo.

17 * 256500 * (cena na 1kW SE) = ???? EIR

Torej koliko potem plačamo za enako moč pri SE?

ps: Koliko dodamo pa še za baterija za izpad proizvodnje ponoči?

Sp3m ::

ps: Koliko m2 rabimo za 1kW, koliko potem pride še površina m2 take SE elektrarna, da dobimo enako količino proizvodene elektrike?

K0l1br1 ::

Sp3m je izjavil:

torej max teoretični proizvod te elektrarne letni je

17 * 24 * 365 = 148.920 kW
Ta teorija je boga. Sonce ne sije ponoči. 1m2 pa ne da ves čas 1Kw energije temveč samo 1x sredi poletja, pa tudi izkoristek ni 100%, temveč je cca 10%. Torej če množiš

17*.01*12*365 = cca 7000 kW

si že bližje nekemu max teoretičnemu izkoristku

Sp3m je izjavil:

ps: Koliko m2 rabimo za 1kW, koliko potem pride še površina m2 take SE elektrarna, da dobimo enako količino proizvodene elektrike?

S0nce ti sredi poletja da max 1kW na 1m2, torej lahko realno pričakuješ od enega m2 cca 100 W moči, ko je sonče najvišje na nebu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

Sp3m ::

K0l1br1 je izjavil:

Sp3m je izjavil:

torej max teoretični proizvod te elektrarne letni je

17 * 24 * 365 = 148.920 kW
Ta teorija je boga. Sonce ne sije ponoči. 1m2 pa ne da ves čas 1Kw energije temveč samo 1x sredi poletja, pa tudi izkoristek ni 100%, temveč je cca 10%. Torej če množiš

17*.01*12*365 = cca 7000 kW

si že bližje nekemu max teoretičnemu izkoristku


Realni izkoristek je izračunan in je 13,75% nazivne moči elektrarne.

Teoretični izkoristek je izračunan preko formule (enako kakor je telexdell izračunal za TEŠ6).

Nazivna moč elektrarne * število ur v dnevu * število dni

energetik ::

Sp3m je izjavil:

ps: Koliko m2 rabimo za 1kW, koliko potem pride še površina m2 take SE elektrarna, da dobimo enako količino proizvodene elektrike?
Kaj pa če bi najprej enote pregledal? kW je enota za moč, kWh za energijo...

Sp3m ::

energetik je izjavil:

Sp3m je izjavil:

ps: Koliko m2 rabimo za 1kW, koliko potem pride še površina m2 take SE elektrarna, da dobimo enako količino proizvodene elektrike?
Kaj pa če bi najprej enote pregledal? kW je enota za moč, kWh za energijo...


Ok, ni problema.

Vprašanje je koliko m2 rabimo za 1 kW nazivne moči SE?

K0l1br1 ::

Sonce sredi poletja sije z močjo cca 1kW na 1m2.
SE ima izkoristek cca 10%. Dobiš 100W na m2.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

Sp3m ::

In cena SE za nazivno moč 1 kW je?

K0l1br1 ::

Verjetno kakšnega jurja.

Sp3m ::

Na tej strani je cena cca. 2999 ameriških dolarjev za 1 kW in rabiš cca. 5,333 m2.

What is the average solar panel size and weight?

Zanima me še slovenska cena, če je občutna razlika?

Emobi ::

Ne vem od kod ste zdaj prešaltali na SE.
Za celoten trenutni slovenski vozni park, če bi bil iz EV-jev bi rabili okrog 200.000 SE po 60 m2, ki proizvedejo letno okrog 12.000 kWh, kar znese okrog 2,5 TWh, kolikor bi letno rabil ta vozni park. Če je ena SE z vštetimi subvencijami recimo 10.000 evrov je to potem 2 milijardi denarja.

Sicer pa če bi vse slovenske strehe opremili s SE, bi dobili letno 20 TWh, trenutna celotna poraba je pa 13 TWh.

Sem gledal eno SE pri prijatelju. 60 m2, 11 kW moči na leto proizvede 12.000 kWh, januarja samo 300 kWh, več dni tega meseca je bilo zaporedoma brez proizvodnje - če ne bi bil priklopljen na omrežje in bi imel baterijo v kleti in avtu, bi moral nekaj dni na leto z avtom na polnilnico po elektriko, ki bi jo potem pretočil v baterijo v kleti. Nekajkrat na leto bi se že pomujal, ni panike.

Da ne bi bil priklopljen na omrežje nima smisla v veliki večini države, to bi bilo smiselno samo res v odročnih krajih. Ni pa to nemogoče in tako nepraktično; tehnologija danes to omogoča. Seveda pa je za omrežje bolje, da sta baterija v kleti in avto aktivno priklopljena na omrežje. V bistvu bi bilo optimalno, da bi vsaka SE imela tudi baterijo bodisi v bližnjih kleteh ali bližnjih EV-jih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

Dejte mir s temi solarnimi tle. Pejte v drugo temo. :)

ziga1990 ::

evo kot sem že omenil jaz sem po premisleku opustil idejo, da bi si kupil EV avto, ker so še predragi za kaj ponujajo(oprema,...)
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

roCkY ::

Tole zgleda kar uporabno in tudi všečno...

MrNighthawk ::

roCkY je izjavil:

Tole zgleda kar uporabno in tudi všečno...

A prtljažnik? Tok navdušeno razlaga kukr, da so ga lihkar odkril. Samo prtljažnik je. A je velik al pa mejhen zajebat ga ne moreš.

roCkY ::

Bjorn se je pač odločil da s tem začne pri tem modelu. Njegovi "bananaškatle testi" so unikatni in nenazadnje že tudi njegov zaščitni znak.
Verjetno je imel tudi meter s sabo. Ko bo objavil višino sedežev in odmik baterije od tal pa se bo lahko reklo ali gre VW dejansko v pravo smer.
Kar se mene tiče je tole kar se prostora zadaj tiče pogojno uporabno. Tesla Model 3 je zame povsem neuporaben avto neglede na to da ima ima doseg 500+ km in polnenje 1200 km/h.
Če bo cena dejansko cca. 50% TM3 se jim ne bo treba trudit za kupce.
Do 2030 bodo že kaj uporabnega naredili tudi za nas dizlaše.

energetik ::

roCkY je izjavil:

Tole zgleda kar uporabno in tudi všečno...
Uporabno odvisno za koga in za kaj. Za v štacuno po fasngo OK. Za na morje z 2 otrokoma + 1x voziček neuporabno.
Ne vem, zakaj še ne obstaja nek EV karavan s 550L+ prtljažnikom. Pod rolojem. Edini, kar ima res dovolj prostora, je Tesla X, pa recimo S v kombinaciji s frunkom.

K0l1br1 ::

energetik je izjavil:

Za na morje z 2 otrokoma + 1x voziček neuporabno.
Mi smo sicer to isto naredili z Lupotom, vendar po sedanjih standardih mora očitno biti najmanj autobus, drugače se ne da.

nekikr ::

Ko sem bil majhen smo šli v Yugotu jaz, starša, stara mama, voziček, hrana, oblačila in plenice za cel teden.

Danes za isto pot potrebuješ enoprostorca s trugo na strehi in prikolico.

Okapi ::

Tudi fičo je bil dovolj velik za marsikatero štiričlansko družino do Splita in naprej na otoke.

roCkY ::

Ampak dandanes ni potrebe (za marsikoga), da bi se vozili v tako majhnih avtih. Nenazadnje je pasivna varnost pri večjem vozilu v povsem drugem rangu kot v malčku.
Skaratka. ID3 mi zgleda dober poskus VW v EV segmentu. Da bodo vsi segmenti pokriti pa bo kot kaže treba počakat vsaj do 2025.

Spock83 ::

roCkY je izjavil:

Bjorn se je pač odločil da s tem začne pri tem modelu. Njegovi "bananaškatle testi" so unikatni in nenazadnje že tudi njegov zaščitni znak.
Verjetno je imel tudi meter s sabo. Ko bo objavil višino sedežev in odmik baterije od tal pa se bo lahko reklo ali gre VW dejansko v pravo smer.
Kar se mene tiče je tole kar se prostora zadaj tiče pogojno uporabno. Tesla Model 3 je zame povsem neuporaben avto neglede na to da ima ima doseg 500+ km in polnenje 1200 km/h.
Če bo cena dejansko cca. 50% TM3 se jim ne bo treba trudit za kupce.
Do 2030 bodo že kaj uporabnega naredili tudi za nas dizlaše.


Primerljiv ID.3 MAX z TM3 SR+ je ista cena. Vsak ima svoje plus in minuse. Jaz sem se odločil, da ne bom čakal na ID.3

BigWhale ::

energetik je izjavil:

roCkY je izjavil:

Tole zgleda kar uporabno in tudi všečno...
Uporabno odvisno za koga in za kaj. Za v štacuno po fasngo OK. Za na morje z 2 otrokoma + 1x voziček neuporabno.
Ne vem, zakaj še ne obstaja nek EV karavan s 550L+ prtljažnikom. Pod rolojem. Edini, kar ima res dovolj prostora, je Tesla X, pa recimo S v kombinaciji s frunkom.


Ker so zadnjih 20-30 let karavani predvsem evropska zadeva. Americani so presaltali na SUVe, dopust s familijo ni nekaj kar v ameriki pogosto prakticirajo. Vsaj srednji sloj ne. Americani ne rabijo velikih prtljaznikov. :D

Okapi ::

:)) A zato so takile med najbolje prodajanimi modeli tam?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

IL_DIAVOLO ::

ziga1990 je izjavil:

evo kot sem že omenil jaz sem po premisleku opustil idejo, da bi si kupil EV avto, ker so še predragi za kaj ponujajo(oprema,...)


Me veseli, da so te spravili k pameti. Če že meni ni uspelo.

Zheegec ::

Plug-in EV sales seem to stall in Q3 with 20% sales decline

Najbrž največ zaradi tega, ker je večina EVjev hachbackov in limuzin, ne pa SUV/light truck.

Sales of Tesla's Model 3 totaled 44,000 in Q3 2019, or roughly 50% of all plug-ins sold, according to an estimate by Inside EVs. This compares with about 56,000 Model 3s sold in Q3 2018.


Prodaja Model 3 se je znižala v US, najbrž zato ker ni več velikega backloga in Tesla da prioriteto strankam, ki kupujejo dražje verzije Model 3, ne glede na to kje se geografsko nahajajo (začetek prodaje Model 3 v UK bo najbrž kar pripomogel k zmanjšanju izgub, ker je še precejšen backlog dražjih verzij).
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

MrNighthawk ::

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

:)) A zato so takile med najbolje prodajanimi modeli tam?



To je za teleta in govedino prevazat, ne za na morje. :>

pegasus ::

https://www.dakotadigital.co.uk/newsroo... ... še malo pa bodo odkljukali vse točke na mojem seznamu zahtev za vozilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Okapi je izjavil:

:)) A zato so takile med najbolje prodajanimi modeli tam?



To je za teleta in govedino prevazat, ne za na morje. :>
Bilo kuda, pick-up svuda.

Emobi ::

MrNighthawk je izjavil:

Ne gre vsem rožnato
https://www.theverge.com/2019/10/10/209...

Zelo romantično deluje gesta priznane tovarne sesalcev Dyson, da bi radi naredili EV in tako pripomogli k razogljičenju. Vendar je stvarnost kruta - to je prevelik zalogaj za tako relativno majhno tovarno, 600 ljudi ne more razviti konkurenčnega EV-ja v doglednem času. Toliko ljudi zaposluje na primer Audi samo za oblikovanje - dizajn svojih modelov!

pegasus ::

Huh? To ni audijeva prednost, to je audijeva slabost. Toliko ljudi, pa še niso enega pogleda vrednega vozila postavili na cesto ...

Emobi ::

No, njihovi prodajni rezultati ne potrjujejo tvojih besed.
Ampak tvoj okus je poseben, tebi je verjetno Aptera lepša...

Hotel sem samo povedati, da je boj z dinozavri težak in neusmiljen, majhni propadejo. Na primer IThink.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Mislim, Think city

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Think_C...

Zdaj, ko so na Kitajskem ukinili subvencije, bo tam tudi marsikdo propadel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Gregor P ::

Tam na kitajskem bo tako kot se bo oblast odločila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Saj kitajska oblast se je odločila - po desetih letih je ukinila subvencije in preživeli bodo samo največji ter najboljši. Temu pravijo konsolidacija.

Bojda bo šel obetavni Nio rakom žvižgat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

ziga1990 je izjavil:

evo kot sem že omenil jaz sem po premisleku opustil idejo, da bi si kupil EV avto, ker so še predragi za kaj ponujajo(oprema,...)


Me veseli, da so te spravili k pameti. Če že meni ni uspelo.

Žiga, a si kakšen EV tudi preizkusil ali tvoj premislek temelji izključno na teoretiziranju.
Ker delaš dnevno samo 10 km, nov avto nima smisla kupovati, razen če denar ni problem. Za tako majhno kilometrino jaz ne bi zapravil do 20 k€, pač pa pol manj.

Celotni stroški lastništva dvakrat dražjega EV-ja so enaki ali celo nižji od primerljivega ICE-ja ob kilometrini najmanj 10 kkm/leto. To bi moralo veljati tudi za rabljene avtomobile.

Torej nabavi rabljen EV, pa še eko ugoden kredit lahko vzameš do 10 let. Ali pa počakaj na VW eUp, ki bo nov z odšteto subvencijo samo pičlih 14.500 €. Vendar ti rabiš avto aprila, takrat ga še ne bo.

Predvsem pa praktično testiraj EV-je, da boš vedel, čemu se odrekaš.

Tegale Hudička pa ne poslušaj; seveda se veseli, saj veš, hudiču je v interesu, da ljudje čim prej pridejo k njemu - z nakupom ICE-ja se to prav gotovo prej zgodi... >:D

IL_DIAVOLO ::

Mesečno naredi slabih 300 km, to je pol tanka bencina. Torej 30€ x 12 mesecev 360 evrov. V 10 letih je to 3600 evrov goriva.

Kje točno dobiš razliko 10k? Kaj bos elektriko prodajal?

ziga1990 ::

Emobi je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

ziga1990 je izjavil:

evo kot sem že omenil jaz sem po premisleku opustil idejo, da bi si kupil EV avto, ker so še predragi za kaj ponujajo(oprema,...)


Me veseli, da so te spravili k pameti. Če že meni ni uspelo.

Žiga, a si kakšen EV tudi preizkusil ali tvoj premislek temelji izključno na teoretiziranju.
Ker delaš dnevno samo 10 km, nov avto nima smisla kupovati, razen če denar ni problem. Za tako majhno kilometrino jaz ne bi zapravil do 20 k€, pač pa pol manj.

Celotni stroški lastništva dvakrat dražjega EV-ja so enaki ali celo nižji od primerljivega ICE-ja ob kilometrini najmanj 10 kkm/leto. To bi moralo veljati tudi za rabljene avtomobile.

Torej nabavi rabljen EV, pa še eko ugoden kredit lahko vzameš do 10 let. Ali pa počakaj na VW eUp, ki bo nov z odšteto subvencijo samo pičlih 14.500 €. Vendar ti rabiš avto aprila, takrat ga še ne bo.

Predvsem pa praktično testiraj EV-je, da boš vedel, čemu se odrekaš.

Tegale Hudička pa ne poslušaj; seveda se veseli, saj veš, hudiču je v interesu, da ljudje čim prej pridejo k njemu - z nakupom ICE-ja se to prav gotovo prej zgodi... >:D


Glej nisem rekel, da so EV avtomobili zanič samo za ceno katero imajo niso konkurenčni z opremo(aktivni tempomat,...) in za moj budget 20k€ ravno ni EV vozil ki bi ponujali kolikor ponujajo hibridi.
IL_DIAVOLO verjetno ne prodaja/servisira Toyotinih hibridov
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

eriCartman ::

Pozdrav,
Kaj je treba pri takem rabljenem EV gledati LINK
Ali je velika verjetnost da bo vozilo čez leto dve popolnoma neuporabno?
Koliko pride zamenjava baterije za tako vozilo?
Še kakšen nasvet za dosedanjega ICE voznika...

ziga1990 ::

^^ pogledaš podobno kot pri normalnem avtomobilu samo, da je najbolje, da gresta na servis da preverijo v kakem stanju je baterija, če je vse ok bo zdržal 2 leti bp
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

fikus_ ::

C Zero bi nov naj imel 90 km dosega, v oglasu je napisano 80 km. Bistvena ti je ohranjenost baterije, kar pa ti bo pred nakupom težko preverit.

Emobi ::

Mislim, da bi na servisu lahko preverili stanje baterije, koliko originalne kapacitete še ima. To je seveda ključno pri nakupu rabljenega EV-ja. Če ima baterija pričakovane vrednosti, bi morala zdržati še najmanj toliko časa in kilometrov kot do sedaj.
Pa smiselno je vzeti eko kredit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

eriCartman ::

Pri enem drugem oglasu za C-zero je navedeno pa 150 km dosega tako da ne vem če je originalno samo 90km...

Zakaj bi bilo smiselno vzeti EKO kredit za 6800€, v kolikor bi lahko plačal z gotovino?

RedDrake ::

eriCartman je izjavil:

Pri enem drugem oglasu za C-zero je navedeno pa 150 km dosega tako da ne vem če je originalno samo 90km...

Zakaj bi bilo smiselno vzeti EKO kredit za 6800€, v kolikor bi lahko plačal z gotovino?

To je tak late 2007 nasvet.
Cash se vrže v sklade/delnice, za avto se vzame kredo. Samo ne jokat, ko bo šlo vse v pisane marjetice ...


Čisto resno, ne jemat krede če je ne rabiš!

MrNighthawk ::

pegasus je izjavil:

https://www.dakotadigital.co.uk/newsroo... ... še malo pa bodo odkljukali vse točke na mojem seznamu zahtev za vozilo.

Ekvivalent EV skiroja s streho.
Takoj dobi nagrado za najbolj ne praktičen avto vseh časov.

ziga1990 ::

a veste kaj je najbolj butasta zadeva pri EV vozilih ta umetni zvok med tem ko pa so novi ICE avti skoraj že tišji od EV avta pri 30km/h
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

J.McLane ::

eriCartman je izjavil:

Pri enem drugem oglasu za C-zero je navedeno pa 150 km dosega tako da ne vem če je originalno samo 90km...

Zakaj bi bilo smiselno vzeti EKO kredit za 6800€, v kolikor bi lahko plačal z gotovino?


Dosegov je več, odvisno kako meriš, lahko je EPA, NEDC, WLTP ali pač v oglasu nekdo napiše svoje osebno opažanje. Doseg in poraba sta pač močno odvisna od načina vožnje, če imaš nizke hitrosti po mestu in po naseljih potem bo doseg lahko še enkrat večji kot pa če se voziš po AC s 140 kmh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ziga1990 ::

^^se strinjam osebno bi opisu v oglasu bolj verjel, ker po vsej verjetnosti lastnik piše koliko on naredi
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
««
737 / 1189
»»