Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 734 735 736 737 738 ... 743

telexdell ::

nekikr je izjavil:

Kaj zdaj, se strinjaš z mano ampak hočeš biti na vsak način proti :) Kaj sem pa jaz drugega napisal kot to, da pri novih baterijah nikakor ni pomembno samo kWh/kg in €/kWh?

Sploh ne! Kdi pri IQ nad številko lastnega čevlja ti bo šel postavljat EKO črpalko s pretokom goriva 3 l/h? Čista neumnost! Enako je pri baterijah- kašen bedak ti bo šel razvijati baterijo, katera bo slabša od trenutnih na trgu?
Skratka- otročje in neumno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

kow je izjavil:

Kvaliteta je velik problem, se strinjam. Samo, bodimo posteni. Tesla 3 je trenutno edini uporabni elektricni avto za bogate zahodnjake - brez konkurence je.
... če s tem misliš, da imaš pač še en "statusni" avto več v garaži poleg vseh fosilcev, potem da8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrNighthawk ::

WarpedOne je izjavil:

>> In kaj ima ta infografika veze s prodajo zadnjih treh mesecev letos in lani?

Ni očitno?

Meni zgleda, da je vse več ljudem očitno, da je brezveze plačat za mizerijo tipa Leaf, i3, eDrek (eTron v francoščini) in podobna skropucala. Raje ne kupijo ničesar, kot pa neki kar ni ornk EV.

Posledično vse kar ni Tesla drastično upada, Tesla pa še vedno drastično raste. Zaenkrat ostalo pada hitreje kot Tesla raste, čeprav so presegli proizvodnjo 7 tisoč kosov tedensko
Ni nihče opazu, kaki ni več rajanja da majo probleme?

Trenutna proizvodnja pomeni +350k trojk naslednje leto ampak rast se bo še nadaljevala, kitajska prihaja on-line. Prihodnja leta bodo grozljivka, edini z resnimi problemi so vsi razen tesle.

Feel free to stay blind.


Zgornji post spada v slovar pod rubriko "definicija fanboy". Zaradi tebe in tebi podobnih Tesla ne potrebuje marketinga.

Mislim, da je vse več ljudem jasno, da preživijo v avtu manj ko eno uro na dan in ta čas lahko enako udobno preživijo tudi v 10 let starem Cliotu za 2k ali pa 60k vredni Tesli. Nihče ne oporeka, da so Teslini avtomobili slabi, vprašanje je, če je pametno bit lastnik v sloveniji.

Oneplus telefona ne kupim samo iz enega razloga. Če slučajno crkne (ni važno kakšen track record ima), ga moraš pošiljat po pošti na servis.
Dokler v Sloveniji nimaš vsaj enega servisa (to je premalo sicer) za Teslo, je Tesla neumen nakup. Povprečen slovenec ima servis max 20 min stran. Če pa misliš, da se Tesla ne more pokvarit si pa najbolj naiven.

nekikr ::

kašen bedak ti bo šel razvijati baterijo, katera bo slabša od trenutnih na trgu?

Ti pa ne spremljaš ravno raziskav novih baterij, ane? FYI: ne gre tako, da daš nekaj lesa in kamna, morda še 200 diamantov in v treh urah raziščeš enako stvar s 15% večjo kapaciteto. To si zamešal v igricami. V realnem svetu raziskujejo raznorazne pristope, kjer se sicer pokaže, da sta dve stvari super duper fino fajn, tretja je čisto neuporabna, četrta pa prepočasna in potem raziskujejo kako bi lahko to "popravili". Romantično je pa seveda poenostaviti, da raziskujemo boljše po vseh parametrih enakomerno in istočasno. Znanost ne deluje tako.

WarpedOne ::

>> Zaradi tebe in tebi podobnih Tesla ne potrebuje marketinga.

In?



Q.E.D.
Do you know what you don't know?

pegasus ::

MrNighthawk je izjavil:

Dokler v Sloveniji nimaš vsaj enega servisa (to je premalo sicer) za Teslo, je Tesla neumen nakup.
Tu bo potreben še en miselni preskok za sprejetje inovacije, ki jo prinaša Tesla. Vse današnje avte moraš voziti ti na servis, pri Tesli se servis pripelje k tebi. *Gasp*, razumem, šokantno, nedojemljivo. Dnevi, ko si si moral vzet dan dopusta za servis avta, bodo končno preteklost.

Mislim da je nekdo višje že linkal na zaposlitveni oglas, kjer Tesla išče ljudi za točno to storitev v Sloveniji.

Naslednji korak je objava 3d modelov aktualnih delov, da si jih bodo ljudje lahko sami doma izdelali (additive manufacturing oz. po domače 3d print) in zamenjali, kar že obljubljajo nekateri avto startupi, npr. Sono in Aptera.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

xxxul ::

servis zajema še kaj drugega kot samo menjavo olja - recimo, da si podrajsu malo avto ob neko štango, ti bodo pršl na dom menjat blatnik in ga lakirat? sej kul da ti pridejo zavorno olje pred blok menjat, ampak za kakršnakoli večja popravila je pa potrebna servisna delavnica vsaj približno poštimana...

Okapi ::

Consumer Reports sesul Teslin Smart Summon.
In tests at one lot and at the Consumer Reports Auto Test Center, the vehicle drove in the middle of the traffic lane, not on the side closer to the parked cars, as a human driver would. It would wander left and right as it drove--erratically, like a drunken or distracted driver. In another instance, the Model 3 drove itself the wrong way on a one-way lane.

https://www.consumerreports.org/automot...

codeMonkey ::

Nic ni kot oglasujejo. Tako zgleda softverski updejt, ko je avto star pet let:

telexdell ::

nekikr je izjavil:

kašen bedak ti bo šel razvijati baterijo, katera bo slabša od trenutnih na trgu?

Ti pa ne spremljaš ravno raziskav novih baterij, ane? FYI: ne gre tako, da daš nekaj lesa in kamna, morda še 200 diamantov in v treh urah raziščeš enako stvar s 15% večjo kapaciteto. To si zamešal v igricami. V realnem svetu raziskujejo raznorazne pristope, kjer se sicer pokaže, da sta dve stvari super duper fino fajn, tretja je čisto neuporabna, četrta pa prepočasna in potem raziskujejo kako bi lahko to "popravili". Romantično je pa seveda poenostaviti, da raziskujemo boljše po vseh parametrih enakomerno in istočasno. Znanost ne deluje tako.

Česa v mnojem zapisu od
Nove baterije odkrijejo vsakih nekaj mesecev. Od tisočih na novo odkritih industrijsko proizvodnjo dočakaj mogoče ena.

nisi razumel?
Ne objavijo vsega v strokovnih revijah. Pa še tisto kar objavijo, je največkrat praktično neuporabno. Začno pa izdelovati tisto, kar je boljše od obstoječega na trgu. Torej, govoriti za teoretične rešitve kaj je dobro in kaj ni v primerjavi s praktičnimi baterijami na trgu je najmanj otročje, če že ne neumno. Ko pa bodo začeli izdelovati baterije na osnovi AL bo pa debata lahko imela smisel.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

kow ::

Gregor P je izjavil:

kow je izjavil:

Kvaliteta je velik problem, se strinjam. Samo, bodimo posteni. Tesla 3 je trenutno edini uporabni elektricni avto za bogate zahodnjake - brez konkurence je.
... če s tem misliš, da imaš pač še en "statusni" avto več v garaži poleg vseh fosilcev, potem da8-)


V mislih sem imel prakticno pot, recimo do Dubrovnika. Tesli 3 konkurirajo samo precej drazji avti.

codeMonkey ::

mogoce, v primeru, da se ni dobila protipozarnega updejta. Je pa res, da je do takrat ze marketing opravil svoje.

Nikec3 ::

nekikr je izjavil:

Kaj je pa z eTronom narobe? To je prvi kvalitetni EV višjega razreda. Skupaj z Jaguarjem. Ja, nima Tesla značke gor, buhu, ampak sicer je pa super, kolikor je EV pač lahko super.

e-Tron je dejansko največje sranje.
1. Dizajn je povsem dolgočasen
2. Najtežji EV
3. Najmanj učinkovit EV
4. Audi nima z njim nobenih resnih namenov.

Če sešteješ vse štiri točke dobiš rezultat.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

MrNighthawk ::

pegasus je izjavil:

Tu bo potreben še en miselni preskok za sprejetje inovacije, ki jo prinaša Tesla. Vse današnje avte moraš voziti ti na servis, pri Tesli se servis pripelje k tebi. *Gasp*, razumem, šokantno, nedojemljivo. Dnevi, ko si si moral vzet dan dopusta za servis avta, bodo končno preteklost.

:|
https://www.zav-sava.si/sl-si/zavarovan...
https://www.renault.si/storitve/pogodbe...
http://www.triglav.si/zavarovanja/posam...
*gasp* šokantno!
nikoli nisem vzel dopusta za servis avta. 15 let nazaj sem imel "okvaro" na 3 leta starem Cliotu. Telefonski klic kasneje, avto vleka odpelje avto na 10 min vožnje oddaljen servis, kjer sem lahko prevzel nadomestni avto oz. sem lahko šel (s taksijem) po renta car. Gospod iz avto vleke res ni bil nek kravatar polepljen z logotipi *place you manufacturer here" ampak je bil Janez v šmirastem pajacu. To je customer care avta nižjega cenovnega razreda.
In ti me hočeš prepričat, da si je Elon Musk izmislil avto vleko?! Da si "vse pomembni yapiji" v 60k + dragih avtomobilih jemljejo dopust za servis avta? Očitno si avtomobilski svet spoznal s prihodom Tesle.

Naslednji korak je objava 3d modelov aktualnih delov, da si jih bodo ljudje lahko sami doma izdelali (additive manufacturing oz. po domače 3d print) in zamenjali, kar že obljubljajo nekateri avto startupi, npr. Sono in Aptera.

Sliši se super 8-O Ideja je debilna. Predlagam, da si prebereš kaj je homologacija (bom počakal)...ok...folijo za zatemnitev stekel moraš homologirat, ti prepustim, da pogruntaš zakaj.
Če ne vidiš problema, da si bo nekdo doma naprintal kakšen ključen del avta in ga potem "vgradil" v avto, potem se ti vsi koleščki ne vrtijo v prave smeri.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Naslednji korak je objava 3d modelov aktualnih delov, da si jih bodo ljudje lahko sami doma izdelali (additive manufacturing oz. po domače 3d print) in zamenjali, kar že obljubljajo nekateri avto startupi, npr. Sono in Aptera.


V EU so ze OTA updates vprasljivi in se ni povsem jasno ali so zadeve v skladu s predpisi ali ne. To, da bos pa sam zmontiral nek del, vprasljive kakovosti, v avto, je pa nekaj kar je se za kak velikostni razred bolj vprasljivo. Kdo bo odgovoren, ce bodo tebi 'odpadla vrata' v ovinku in ubila nosecnico? Al pa ce ti bo odpadlo kolo in se bos zapeljal v stojnico pomaranc?

Nekatere stvari so prevec nevarne, da bi jih lahko prepustili prevec nakljucjem in jih zaupali kar vsem laikom.

codeMonkey ::

Nikec3 je izjavil:

nekikr je izjavil:

Kaj je pa z eTronom narobe? To je prvi kvalitetni EV višjega razreda. Skupaj z Jaguarjem. Ja, nima Tesla značke gor, buhu, ampak sicer je pa super, kolikor je EV pač lahko super.

e-Tron je dejansko največje sranje.
1. Dizajn je povsem dolgočasen
2. Najtežji EV
3. Najmanj učinkovit EV
4. Audi nima z njim nobenih resnih namenov.

Če sešteješ vse štiri točke dobiš rezultat.


1. subjektivno
2. je pac E-SUV, tam tam z model X
3. baterija je omejena na konzervativnih 88% kapacitete in porabi vec energije za "thermal management", zato je doseg tak kot je. Konzervativni pristop jih je definitivno udaril pri prodaji, bomo videli kako bo to vplivalo na zanesljivost, ko bodo prvi e-troni stari recimo 5+ let. Pri Tesli ocitno raje resujejo zadeve kasneje preko OTA updejtov in upajo da ne bo nihce opazil.
4. imas link?

kow ::

Problem je, da ce na poti nimas superchargerjev vsaj 150kw, si precej pocasnejsi kot s Teslo X. Ker je neucinkovit.

codeMonkey ::

Ima pa druge prednosti. Potencialni kupci kupujejo trenutno le glede na marketing in se sele ucijo kaj je pomembno pri EV. Ni se neke zgodovine, na podlagi katere bi lahko ocenjevali. Lep zakljucek je recimo tukaj:

Audi noted that the e-tron 55's battery is built to handle serious abuse, and this is a key reason why range had to be sacrificed for the sake of preserving the pack's long-term durability. This could be seen in the e-tron 55's cooling system, which individually monitors and cools individual battery pack modules to keep them operating at optimum temperatures. These aggressive and redundant cooling systems ultimately add weight and consume power


The question is whether we as consumers will be preferring models with higher efficiency/range, or those that nurse battery cells to the maximum? Taking into consideration Tesla Model S/X battery pack durability, maybe it was overkill by Audi?


Seveda zdaj ze vse kaze, da zadnje vprasanje temelji na napacni predpostavki in ni niti vprasanje (sem objavil zgoraj graf).

Zgodovina sprememb…

kow ::

Se kar strinjam. Da pa ima druge prednosti, pac se ne vemo. Audiju ne bomo kar verjeli na besedo, kot ne verjamemo Tesli.
Zgornji graf je brez veze, ce ne vemo kaksen je kontekst.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Zgornji graf je brez veze, ce ne vemo kaksen je kontekst.


klikni na link (predhodna stran): https://slo-tech.com/forum/t237521/p647...

EDIT:
pardon, tukaj je pravi link (enaka zadeva, le graf je prikazan): https://electrek.co/2019/06/20/tesla-ba...

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

In ja, ne moremo verjeti Audiju, se strinjam, vseeno pa so nekatere stvari precej razvidne. Proti Tesli nimam nic, dokler ne gre za varnost - poklicna deformacija. Sem delal v podjetjih s slabo "safety" kulturo na varnostno kriticnih napravah, in pri Tesli vidim ogromno kazalcev na pomanjkanje te kulture. Ker je zadeva nova, so normalno standardi in praksa pomanjkljivi, ampak to ni izgovor, da proizvajalec sam ni konzervativen pri zasnovi produktov. Jasno, cifre za potrebe marketinga so mamljiva stvar. Nemci imajo tu drugacen pristop, kar lahko vidim tudi vsak dan na podlagi lastnega udejstvovanja pri razvoju.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Jah, na linku ne pise kaj veliko. Kaj je to 'many owners', kaj je to 'significantly' itd.
Zaenkrat tudi nisem videl, da bi imela Tesla kaksen vecji problem z varnostjo. Ok, autopilot bo se nekaj let v beta verziji in razni norci se tega nocejo zavedati. Tukaj je zavajanje in regulator bi jih moral kaznovati.

Moje izkusnje z Nemci? Sistematicni, delavni. In tako arogantni, da je komicno.

Zanimiv link:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

MrNighthawk je izjavil:

Če ne vidiš problema, da si bo nekdo doma naprintal kakšen ključen del avta in ga potem "vgradil" v avto, potem se ti vsi koleščki ne vrtijo v prave smeri.
Strinjam se, da se mi vrtijo drugače kot tvoji, a sem tega že vajen. Vem da razmišljam drugače kot velika večina ljudi.
Ja, potencialni problemi obstajajo, a se mi zdijo dokaj umetni in predvsem takšni, da so enostavno rešljivi. Če te je strah birokracije okrog homologacije, to so vse papirnate zadeve, spremenljive in prilagodljive s pravim pristopom in postopkom. Reševanje problema odgovornosti bo trivialno v primerjavi z vprašanjem odgovornosti pri raznih avtopilotih etc. In menjava obtolčenega odbijača ali zvitega panela v vratih je precej manj kritična kot to kar folk že počne danes - odstranjevanje DPFja, chip tuning, etc.

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Ja, potencialni problemi obstajajo, a se mi zdijo dokaj umetni in predvsem takšni, da so enostavno rešljivi.


To le prica o tem, da prevec podcenjujes stvari, ki jih ne poznas. Ze ce bodo Tesle popravljali neki vaski mehankarji, in ne pooblasceni servisi, bo takih zgodb se vec: https://www.motor1.com/news/182878/coup...

O printanju kosov doma pa se posebej nima smisla govoriti. Ce bi kaj vedel o materialih in postopkih obdelave, bi vedel, da same dimenzije se ne pomenijo nic. So neki Kitajci pred leti kopirali Opel Frontero, pa je bila katastrofalna na varnostnih testih - jasno, lahko so poskenirali dimenzije, ampak zal je to le nekaj % celotne zgodbe.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Šalabajzerije bodo vedno povsod. So del narave, ki poganja evolucijo in dela življenje zanimivo. Tudi če povsod implementiramo neko obliko AI, ne bo nič drugače, le % izjemnih dogodkov se bo spremenil (si še ne upam rečt v katero smer).

100% zanesljivost je ideal, ki ga ne moreš dosečt. Lahko se mu le asimptotično približuješ z vedno bolj striktnimi pogoji in nekje obstaja meja, kjer te omejitve začnejo posegati v uporabnost predmeta/storitve. Analogija je recimo varnost v ITju - najbolj varen je v sef zaklenjen z elektrike odklopljen pc, ki je hkrati tudi popolnoma neuporaben. In tako kot je zanesljivost v ITju bolj stvar kulture kot tehnike, tako je tudi v letalstvu, tako bo tudi v prometu. In trenutno stanje v prometu je še zelo zelo divji zahod. Če si na avto našraufam doma narejen odbijač, ma s tem še najmanj veze.

codeMonkey ::

Nihce ne govori o 100% varnosti (predvidevam, da si to mislil). Obstaja pa termin "tolerable risk" oz. metode in standardi, ki zagotavljajo "absence of unreasonable risk". Point je v tem, da v druzbi obstaja neko sprejemljivo tveganje. Produkti, ki so varnostno kriticni, morajo biti znotraj teh druzbeno sprejemljivih mej. Lep primer je Boeing z MCAS, kjer se je ponovno pokazalo kako hitro so lahko te meje presezene, ce se standardi ne upostevajo dosledno.

pegasus ::

To mi je vse jasno in bolj poznano kot večini tu, zato se ne strinjam s tem, da MCAS in opraskano plasitko na avtu tlačite v isti koš.

kow ::

No, ja. V resnici je to slaba alokacija kapitala. Regulacija kosta ogromno. Zivljenje Africana pa lahko resis za relativno majhen denar. Samo on nima trzne vrednosti.
Lep primer je Kris. 3 milijone evrov za eno zivljenje je imo nemoralno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Ne gre le za prasko. Ce to dovolis, odpres vse mozne situacije. Pri Tesli tudi navajajo, da avta ne smes upravljati s telefonom na javni cesti, pa se to vseeno dogaja. Podobno, recimo, da imas nesreco z Aptero, in moras le naprintati nov odbijac, da bo avto ponovno lep. Pa bos res vedel, ali je problem le v odbijacu, ali pa je prislo tudi do kriticne poskodbe na preostali strukturi, recimo obesah?

Zgodovina sprememb…

kow ::

Zakaj ne bi smel sprejeti tveganja? Seveda je polno prakticno problemov: lahko vozis sopotnika ali prodas avto nekomu, ki te informacije nima itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Kaj pa preostali udelezenci v prometu?

Sicer pa ni tako velik problem, ko posameznik sprejme tveganje. Tezava je, ko ga za njega, oz. za recimo 100k njih sprejema proizvajalec. Torej sam ze lahko mogoce poskeniras odbijac in se vozis dalje, ce znas, ne more pa to biti resitev za preostalih 99.999 ljudi.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Kar govoris se slisi smiselno. Ne mores pa mimo tega, da so to vse nemerljive in spremenljive stvari. Kaj je "tolerable risk" se lahko spremeni cez noc. In podjetja se tega zavedajo in hodijo po meji. Saj ne vemo koliko ljudi so Nemci pobili s svojim "cistim dizlom", verjetno veliko vec kot Tesla z avtopilotom. Je v Evropi kdo nasrkal?

Emobi ::

Hm, 'čisti dizel' še sedaj pobija. Kdo naj bi nasrkal? Vsi proizvajalci dizlov?

Nikec3 ::

kow je izjavil:

Zakaj ne bi smel sprejeti tveganja? Seveda je polno prakticno problemov: lahko vozis sopotnika ali prodas avto nekomu, ki te informacije nima itd.

Ker ne vplivaš samo na sebe, ampak tudi na soudeležence v prometu.

kow je izjavil:

Kar govoris se slisi smiselno. Ne mores pa mimo tega, da so to vse nemerljive in spremenljive stvari. Kaj je "tolerable risk" se lahko spremeni cez noc. In podjetja se tega zavedajo in hodijo po meji. Saj ne vemo koliko ljudi so Nemci pobili s svojim "cistim dizlom", verjetno veliko vec kot Tesla z avtopilotom. Je v Evropi kdo nasrkal?

Jebat ga, stvari ki ne pobijajo "direktno" je težko naračunat. Dizli hkrati proizvedejo manj CO2 in manj ljudi pobijejo iz naslova globalnega segrevanja in ekstremnih pojavov.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Kar govoris se slisi smiselno. Ne mores pa mimo tega, da so to vse nemerljive in spremenljive stvari. Kaj je "tolerable risk" se lahko spremeni cez noc. In podjetja se tega zavedajo in hodijo po meji. Saj ne vemo koliko ljudi so Nemci pobili s svojim "cistim dizlom", verjetno veliko vec kot Tesla z avtopilotom. Je v Evropi kdo nasrkal?


Ce bi bile vse zadeve nemerljive, kot pravis, potem ne bi v standardih imel tabelic z mejnimi vrednostmi, ki ravno izhajajo iz teh ocen. Tam kjer takih ocen ali standardov ni, pa obicajno traja nekaj casa, da se nezelen pojav na druzbenem nivoju opazi in nato na njega ustrezno tudi reagira.

"tolerable risk" ne gre nikoli na slabse. Ni mi niti jasno kako naj bi se cez noc spremenil, brez izrednih razmer, kot je vojna ali naravna katastrofa.

In ja, Nemci so goljufali, in prav je, da jih konkretno opilijo za to. Pri tem imajo se toliko vecjo odgovornost, ker prodajo toliko vozil. In se danes mi ni jasno kako lahko toliko vlozijo v eno podrocje, npr. funkcionalno varnost (od razvoja standardov do izdelkov, kar niti priblizno ni poceni), potem pa ga tako zaserjejo na drugem - z goljufanjem pri emisijah.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Emobi je izjavil:

Hm, 'čisti dizel' še sedaj pobija. Kdo naj bi nasrkal? Vsi proizvajalci dizlov?

Ja, ampak mislili smo, da pobija manj. Saj ni bila prevara/kriminal v tem, da dizli onesnazujejo. Ampak v prikrivanju pravih podatkov. Z resnimi posledicami.

nekikr ::

Realno je pa še vedno bistveno bolje, da kupiš novega Golfa, kjer goljufajo s podatki o emisijah, kot da toleriraš na cesti 15-20 let stare avtomobile brez dpf filtra.

kow ::

Realno je bolje 20k jurjev razdeliti med 5 revezev, ki si lastijo 20 let stare avte. Da si kupijo 10 let stare avte. Tu smo pri odgovornosti politike, da se odloca o teh stvareh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

K0l1br1 ::

Zavestno izpuščate bencinarje ven iz onesnaževanja?

Emobi ::

To goljufanje se zgodi takrat, ko je pohlep večji od etike. Volkswagna bo to stalo 29 milijard, tudi Audi in Mercedes bosta plačala visoke kazni. Volkswagnovim takratnim vodilnim pa grozi tudi zapor. Dvomim, da jih bodo res zaprli, ker so preveč bogati, tistega Nemca, ki so ga zaprli v Ameriki, ga ne bi, če bi bil Američan.

Moralna škoda zgleda ni velika, ker VW kuje še naprej velike dobičke in ogromna kazen ni preveč oklestila dobička. Očitno kupci proizvajalcem niso zamerili tega goljufanja.

Resnici na ljubo je potrebno povedati, da so nemški dizli zelo dodelani in ne onesnažujejo več kot pa ostali, kljub goljufanju. Šlo je pač za marketingški nateg, da bi prodali čim več avtov v primerjavi s konkurenco. Ameriški ICE-ji pa so v primerjavi z nemškimi bolj zastareli in bolj onesnažujejo, zato so drastične ameriške kazni in zapor pretirane ter kažejo na to, na kakšen način bi radi pometli s konkurenco.

Takrat, ko je v Ameriki okrog 150 ljudi umrlo v terencih zaradi slabih gum ameriškega izdelovalca gum, ni bilo nobenega pogroma...

Emobi ::

Bolj kot deklarirani izpusti je bistvena zasnova in kvaliteta izdelave motorja, katetega izpusti so sčasoma vse slabši in slabši; toliko bolj, ko se kaj pokvari, kar pa se pri zapletenosti sistema hitro zgodi.

J.McLane ::

Nikec3 je izjavil:


Jebat ga, stvari ki ne pobijajo "direktno" je težko naračunat. Dizli hkrati proizvedejo manj CO2 in manj ljudi pobijejo iz naslova globalnega segrevanja in ekstremnih pojavov.


Ali pa so samo izgovor da lahko nekdo kupi večji bolj potraten avto zato ker dizel itak pokuri manj, pa si na istem. Dizel je družbi prinesel kvečjemu več udobja za enako ceno, predvsem na račun nižje trošarine, kar totalno izkrivi prosti trg.

Sicer pa samo dizelsko gorivo izpusti za 13% več CO2 pri gorenju (če merimo količino v litrih), večina pa gleda samo v litrih kao koliko manj dizel pokuri, litri so pa samo del zgodbe. Prava meritev količine goriva bi bila v masi in tudi če gledaš neke energetsko statistiko za celo državo boš ponavadi dobil podatek v tonah in ne ve litrih.

Če potegneš statistiko čez celoten spritmonitor za avte stare do 5 let, dobiš take povprečne porabe:
Dizel: 6,5 l/100 km, kar pomeni 172 g CO2 na km (5,5 kg/100 km)
Bencin: 7,29 l/100 km, kar pomeni 169 g CO2 na km (5,4 kg/100 km)
LPG: 9,15 l/100 km, kar pomeni 150 g CO2 na km (5,2 kg/100 km)
CNG 4,2 kg/100 km, kar pomeni 117 g CO2 na km

Za nizek CO2 je treba gledati tudi gorivo z nižjim deležem C in višjim deležem H, ICE izkoristki (energetski izkoristek in ne tisti v litrih) so se pa v zadnjih letih med sabo zelo približali, ja dizelski motor je res da še malenkost bolj učinkovit v resničnem svetu (nekje 10%), ampak pravi prihranki CO2 se delajo s samo obliko, maso in kotalnim uporom vozila. Ljudje smo razvajeni in edini način za nižji izpust CO2 je podražitev vseh vrst goriv, predvsem pa dizelskega izenačit z ostalimi, ker ni popolnoma nobenega razloga da je na dizel trošarina nižja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

@codeMonkey
Govoril sem o merljivosti tveganja. Nikoli nisem slisal za nobene tablice.
Tolerable risk gre na slabse zelo pogosto. Pri vsakem posamezniku, ki tone. Pri vsaki firmi, ki je v slabi financni situaciji itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MrNighthawk ::

pegasus je izjavil:

Strinjam se, da se mi vrtijo drugače kot tvoji, a sem tega že vajen. Vem da razmišljam drugače kot velika večina ljudi.

To ni bil mišljen kot kompliment, če tudi ga ti tako vzameš. Drugačen način razmišljanja ni vedno progresiven.
Ja, potencialni problemi obstajajo, a se mi zdijo dokaj umetni in predvsem takšni, da so enostavno rešljivi. Če te je strah birokracije okrog homologacije, to so vse papirnate zadeve, spremenljive in prilagodljive s pravim pristopom in postopkom.

Mogoče si me narobe razumel. Ni me strah birokracije. V tem primeru se mi zdi dobrodošla, ker glede na maso avtomobilov na cesti, ideja da bi si vsak drugi doma nekaj 3d printal in namesti na avto ni sprejemljiva.
Reševanje problema odgovornosti bo trivialno v primerjavi z vprašanjem odgovornosti pri raznih avtopilotih etc. In menjava obtolčenega odbijača ali zvitega panela v vratih je precej manj kritična kot to kar folk že počne danes - odstranjevanje DPFja, chip tuning, etc.

trivialno? z razlogom ne moreš doma narejenega spojlerja (uradno) montirat na avto in se mirno vozit po AC. V primeru, da zadeva pade dol, nekomu pod gumo, ki jo predre in imaš lahko popoln clusterf**k in kup mrtvih. Enako se lahko naredi z npr odvijačem.
In takšen način prakse bi ti masovno uvedel?

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Takrat, ko je v Ameriki okrog 150 ljudi umrlo v terencih zaradi slabih gum ameriškega izdelovalca gum, ni bilo nobenega pogroma...


To ni cist res. Je kr bil pogrom. Globalno gledano pa dizli povzrocijo vec bolezni/smrti kot so jih tiste gume.

Firestone and Ford tire controversy @ Wikipedia

Emobi je izjavil:

Hm, 'čisti dizel' še sedaj pobija. Kdo naj bi nasrkal? Vsi proizvajalci dizlov?


Al pa ce bi nehal derailat vsega skupaj? Eno so dizli, ki svinjajo, drugo je pa to, da bi vsak s pet minut casa lahko sprintal svoj blatnik in ga nasraufal na avto.

Homologocije so mogoce za marsikoga res birokratska neumnost in vcasih so res ampak, ce se jih pravilno uporablja imajo svoj namen. Preden gre vozilo na cesto mora biti ustrezno opremljeno in mora zadoscati dolocenim varnostnim standardom.

Ko gradis hiso, ti mora elektriko potegniti nekdo, ki je za to usposobljen, ne mores kar sam kablov okrog vlacit in tisti tudi odgovarja, da je elektrika napeljana tako kot treba. Gre za splosno varnost in odgovornost tudi do drugih, ne samo do samega sebe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Emobi ::

Hvala, BigWhale, ker si me popravil in dopolnil. Je bil pogrom, vendar pa ne takšen, kot pri dizelski aferi.

Pri ICE izpustih gre za družbeno sprejemljivo tveganje, saj ni bilo druge alternative. No, zdaj pa je alternativa - EV!

Smrti zaradi slabo narejenih gum pa niso sprejemljive.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Kar se pa tiče šraufanja doma, je pa takole: če imaš doma v garaži stroj, na primer stružnico, ki te po amaterski zamenjavi neoriginalnega dela poškoduje, je to tvoj problem.
Če pa se to zgodi z avtomobilom, v katerega amatersko vgrajuješ neoriginalne dele, pa to ni samo tvoj problem, ampak problem vseh, oziroma družbe.

Spomnimo se samo primera, ki ga je povedal RedDrake: na rabljenem avtu so 'mojstri' zamenjali dele podvozja z deli, ki so namenjeni šibkejši različici modela - posledično je bila lega v ovinku katastrofalna. Takšnega nevarnega in neumnega posega prav gotovo ne bi naredili na uradnem servisu. Zato pa so uradni servisi dražji, ampak vsaj veš, pri čem si.

Amerikanci, oziroma Tesla, imajo precej drugačne, slabše normative varnosti, saj imajo tam korporacije večji vpliv na zakonodajo.
Tako pri znamki, ki jo vozim velja, da se zavorno olje ne kontrolira, pač pa se zaradi higroskopičnosti preventivno menja na dve leti. Zato je servis EV-ja na dve leti.

Ne vem, če bi se rad vozil z avtom, ki mu tega ne delajo - Tesla naj bi imel prvi servis po osmih letih?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

V USA je sicer od drzave do drzave razlicno ampak pretezno je homologacija v obliki: a ma bremze? a ma bremz luci? a ma zmigavce? ok. passed. :>

Cr00k ::

BigWhale je izjavil:

V USA je sicer od drzave do drzave razlicno ampak pretezno je homologacija v obliki: a ma bremze? a ma bremz luci? a ma zmigavce? ok. passed. :>


Luči ne delajo? OK, lahko se samo po dnevi voziš :)

Sp3m ::

dads

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sp3m ()
strani: 1 ... 734 735 736 737 738 ... 743