» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
735 / 1189
»»

Gregor P ::

Ne. Kupuješ morda ti? Kot vidim se vsaj v Sloveniji sedaj dobro prodajajo hibridi.

... a propos Norveška:
The adoption and deployment of zero emission vehicles in Norway has been driven by policy, and actively supported by the government since the 1990s. Among the existing public incentives, all-electric cars and vans are exempt from all non-recurring vehicle fees, including purchase taxes, and 25% VAT on purchase, making electric car purchase price competitive with conventional cars. Also, a tax reduction for plug-in hybrids went into effect starting in July 2013. In April 2015, after achieving the initial goal of 50,000 pure electric vehicles on the road, a decision was made to keep the existing incentives through 2017, and Parliament agreed to reduced and phase out some of the incentives beginning in 2018. Also local authorities were granted the right to decide whether electric cars can park for free and use public transport lanes. In 2016, through its National Transport Plan 2018-2029 (NTP), a goal was set for all sales of new cars, urban buses and light commercial vehicles by 2025 to be zero emission vehicles.(Wiki)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

nekikr ::

A kdo kupuje novga dizla/bencinarja za mal več dnarja?

Ja, Audi Q8 ali Volva XC 90. Nisem na norveškem tako, da mi je vseeno za njihove davke.

roCkY ::

Norvežani, če jim bo uspelo ta njihov model speljat bodo pač čez leta prodajali izrabljene baterije na kolesih proti jugu.
Ja oni so EKO! Naj najprej prenehajo črpat nafto.

J.McLane ::


ICE cars have become "undesirable goods" in Norway, and this will happen in the majority of markets in the next ~5 years.


Torej je danes pri nas tako kot pred petimi leti na Norveškem? I don't think so.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Mi smo (bližje) Balkan(u), tako da bodo dizli aktualni še kar nekaj časa. Ni panike, lahko si še kupite novega,

nekikr ::

Saj ni stvar v tem kaj je aktualno, norveška prisili prebivalce, da kupijo EV (če Golf stane toliko kot Tesla S, kaj boš vzel?). In ker imajo enega najvišjih standardov to lahko naredijo. Slovenija recimo pa nima takega standarda in kaj takega ne more narediti. Niti prav ni to, ker ponudbe na trgu ni. Največji delež vozil v Sloveniji je karavanov in enoprostorcev. Kaj točno lahko EV svet ponudi takim? 1 model ali celo dva? Naj nekdo, ki rabi enoprostorca, vzame Kono ali M3? Ne se hecat.

Gregor P ::

... ko smo že pri Norveški ...
... since 98% of the electricity generated in the country comes from hydropower.


Medtem v Sloveniji ...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

Ne pozabit, da imajo precej nafte s katero (so)financirajo EV.

Gregor P ::

... a v Sloveniji seveda nismo samo proti HE

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

lufthammer ::

Samo je pa res, kadarkoli se peljem mimo tiste vetrnice, miruje. Ali premalo piha ali pa preveč... No, mogoče se je enkrat malo sukala, da ne bom pretiraval.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Zadnje tri mesece je prodaja EV-jev v ZDA glede na leto prej konkretno padla:
https://insideevs.com/news/373812/ev-sa...

Yup ...


In kaj ima ta infografika veze s prodajo zadnjih treh mesecev letos in lani?

Letos: 26,570 27,665 33,128
Lani: 29,598 36,347 44,544

Ce bodo naslednji trije mesci po prodaji povprecni, potem bo letos v ZDA prodanih manj EVjev kot lani. Lanski september, november in december so bili rekordni.

WarpedGone ::

>> In kaj ima ta infografika veze s prodajo zadnjih treh mesecev letos in lani?

Ni očitno?

Meni zgleda, da je vse več ljudem očitno, da je brezveze plačat za mizerijo tipa Leaf, i3, eDrek (eTron v francoščini) in podobna skropucala. Raje ne kupijo ničesar, kot pa neki kar ni ornk EV.

Posledično vse kar ni Tesla drastično upada, Tesla pa še vedno drastično raste. Zaenkrat ostalo pada hitreje kot Tesla raste, čeprav so presegli proizvodnjo 7 tisoč kosov tedensko
Ni nihče opazu, kaki ni več rajanja da majo probleme?

Trenutna proizvodnja pomeni +350k trojk naslednje leto ampak rast se bo še nadaljevala, kitajska prihaja on-line. Prihodnja leta bodo grozljivka, edini z resnimi problemi so vsi razen tesle.

Feel free to stay blind.
Zbogom in hvala za vse ribe

IL_DIAVOLO ::

Tvoje mokre sanje.

Ko se bojo odlocili nemci all in, lahko tesla se samo zapre svoja vrata.

Gregor P ::

Glej Tesla ni za kupit; ne moreš iskreno nobenemu povprečnemu potrošniku, ki rabi vozilo, prodajati Tesl, ker to je res samo za specifične posameznike, ki si to lahko "privoščijo" (in sploh ne govorim o ceni, gre pač za ljubiteljski nakup, te pač zanima tehnologija, imaš rad te igrače ipd.). Očitno bo Tesla rabila še kar nekaj let preden bo zares zrela za trg; konkurenca pa jim že močno diha za ovratnik oz. jih že prehiteva.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

roCkY je izjavil:

Norvežani, če jim bo uspelo ta njihov model speljat bodo pač čez leta prodajali izrabljene baterije na kolesih proti jugu.
Ja oni so EKO! Naj najprej prenehajo črpat nafto.


Razliko bi nacrpal nekdo drug. V drzavi, kjer je manj regulacije.

Problem teorije, da konkurenca "diha za ovratnik" je v podatkih. Ki tega ravno ne kazejo. Trzni delez jim raste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

borisk ::

eno vprašanje za električarje, zavorne luči vam gorijo, ko bremzate z regenom? al se to da nastavit. Nekdo v moji okolici ima kono, in se večkrat peljem za njim, cesta je večino navzdol, posledično se pelje pod regenom, ampak zavorne luči pa se ne prižgejo, kljub temu da zavira?
bolj kot oddajanje zvoka pri nizki hitrosti, bo se morali regulatorji osredotočiti na to...

roCkY ::

kow je izjavil:

roCkY je izjavil:

Norvežani, če jim bo uspelo ta njihov model speljat bodo pač čez leta prodajali izrabljene baterije na kolesih proti jugu.
Ja oni so EKO! Naj najprej prenehajo črpat nafto.


Razliko bi nacrpal nekdo drug. V drzavi, kjer je manj regulacije.

Problem teorije, da konkurenca "diha za ovratnik" je v podatkih. Ki tega ravno ne kazejo. Trzni delez jim raste.

Ni point v tem, da bi količina nafte prišla na trg.
Bistvo je, da oni z nafto držijo standard kot ga imajo. No če smo realni sedaj le pomaga k temu. Ampak, če nebi v preteklosti zaslužili z nafto kot so in bili sposobni spravit profit v državni sklad nebi bili to kar so trenutno. Norveška je nedvomno zgodba o uspehu. Ampak model je globalno neuresničljiv. Zato direktnih primerjav nima smisla delat. Morda nekaj podobnega lahko naredijo Nizozemci kar se penetracije EV tiče. Za ostale dvomim. Če bi cena in dostopnost baterij nekako padla v naslednjih par letih na kakih 60-70€ kWh bi penetracija EV lahko bila velika.
A kot vidimo se rudniki surovin zaradi "nizkih cen" s stališča vlagateljev prej zapirajo kot širijo.

BigWhale ::

borisk je izjavil:

eno vprašanje za električarje, zavorne luči vam gorijo, ko bremzate z regenom? al se to da nastavit. Nekdo v moji okolici ima kono, in se večkrat peljem za njim, cesta je večino navzdol, posledično se pelje pod regenom, ampak zavorne luči pa se ne prižgejo, kljub temu da zavira?
bolj kot oddajanje zvoka pri nizki hitrosti, bo se morali regulatorji osredotočiti na to...


Obstaja nek zakonsko dolocen maximum zavorne sile, ki jo lahko proizvede avto, brez da prizge zavorne luci. Nova elektricna Opel Corsa ima recimo regen nastavljen tako, da bremza samo toliko, da ni potrebno prizigat zavornih luci.

Drugace je pri cesti navzdol odvisno kak klanec je. Klancev kjer bi se regen bolj intenzivno vklapljal ni tako zelo veliko. :) Vecina jih je takih, da se regen sploh ne vklopi, samo vozis z minimalno porabo energije.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

>> In kaj ima ta infografika veze s prodajo zadnjih treh mesecev letos in lani?
Ni očitno?
Feel free to stay blind.


Eh? Noben sploh ni komentiral prodaje Tesel ali kogarkoli drugega? Nehi ze bit tak fanboy.

Bistvo je to, da je zadnje tri mesece prodaja EVjev v ZDA manjsa kot lani v taksnem obdobju in ce se bo tak trend nadaljeval se naslednje tri mesece, potem bo prodaja na letnem nivoju manjsa. Kar bo prvic v zadnjih stirih letih. Naslednje tri mesece mora biti prodaja cez 40.000 vozil na mesec, da se ujame lansko leto.

A je to nekaj kar je relevantno pa lahko vsak sam presodi.

krucymucy ::

energetik je izjavil:

No če imaš 200kW polnilnice na vsakem vogalu, je tudi 200-250km dosega dovolj. Na taki razdalji se moraš ustavit že zaradi sebe


Zakaj to pisete vedno znova da se je treba ustavljati?
Jaz se ustavljam samo ce je potrebno, ponavadi pa se ne, ker startam s polnim tankom in scat grem prej. Tako ne izgubljam casa po poti.

energetik ::

Večina si bo po 250km še kako rada pretegnila noge. Tisti, ki pa redno delate 1000km+ poti brez ustavljanja (to je nevarno zaradi nezbranosti), pa itak niste kandidati za trenutne EV.

Zgodovina sprememb…

krucymucy ::

1000+ redko, 600 pa nekajkrat mesecno. Bi pa rad imel EV ja, ampak trenutno se ni izvedljivo.

kow ::

roCkY je izjavil:



Ni point v tem, da bi količina nafte prišla na trg.
Bistvo je, da oni z nafto držijo standard kot ga imajo. No če smo realni sedaj le pomaga k temu. Ampak, če nebi v preteklosti zaslužili z nafto kot so in bili sposobni spravit profit v državni sklad nebi bili to kar so trenutno. Norveška je nedvomno zgodba o uspehu. Ampak model je globalno neuresničljiv. Zato direktnih primerjav nima smisla delat. Morda nekaj podobnega lahko naredijo Nizozemci kar se penetracije EV tiče. Za ostale dvomim. Če bi cena in dostopnost baterij nekako padla v naslednjih par letih na kakih 60-70€ kWh bi penetracija EV lahko bila velika.
A kot vidimo se rudniki surovin zaradi "nizkih cen" s stališča vlagateljev prej zapirajo kot širijo.


Ne vidim, da kdo zanika, da so Norvezani tako bogati zaradi nafte. In, da direktnih primerjav ni smiselno delat. Ampak bogati (malo manj) so tudi Svicarji, Danci, Nizozemci ali Svedi. V bistvu je "model" relativno enostavno uresnicljiv, ce je volja. Zatem pa so po bogastvu ze Nemci in Francozi, UK. To so pa glavni trgi.

WarpedGone ::

eno vprašanje za električarje, zavorne luči vam gorijo, ko bremzate z regenom?

Odvisno od pojemka.
Ko/če ta preseže pojemek ICE motorja, se zavorne luči prižgejo.

>> Eh? Noben sploh ni komentiral prodaje Tesel ali kogarkoli drugega? Nehi ze bit tak fanboy.

Seveda ni, elefant in da rum...
Leto 2019 je mim, novih ubijalskih EVjev pa nikjer nič.
Kar je prišlo, je obup. Nov 60kWh leaf? Kje že? Kaka cena?
eTron? Nomen est omen. Od BMWja nič od nič, mercedesov EQC ni niti slika za na steno.
Danes so vsi upi v VW id3. Pa je že zopet kristalno jasno da bo to le še en etron.

Upad kumulativne prodaje EVjev je tako nujna posledica.
Ljudjem postaja jasno, da je vse kar ni tesla obup od obupa, primerno le za kure trajbat spat, ne pa kot splošnonamenski avto.
Več kot bo Tesel na cesti, močnejši bo efekt 'zaviranja' prodaje neTesla EV-jev.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Kaj je pa z eTronom narobe? To je prvi kvalitetni EV višjega razreda. Skupaj z Jaguarjem. Ja, nima Tesla značke gor, buhu, ampak sicer je pa super, kolikor je EV pač lahko super.

WarpedGone ::

Kaj je pa z eTronom narobe?

Nisi sposobn skapirat.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Ko si reku 'kvalitetn'...
https://www.theverge.com/2019/6/10/1865...
https://insideevs.com/news/353679/jagua...

Ampak smeha je konec, ko probaš karkoli tega uporabljat iz dneva v dan. Obupno za ogromno denarja.
Obupna (ne)prodaja obeh je nujna posledica.
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

Upad kumulativne prodaje EVjev je tako nujna posledica.
Ljudjem postaja jasno, da je vse kar ni tesla obup od obupa, primerno le za kure trajbat spat, ne pa kot splošnonamenski avto.
Več kot bo Tesel na cesti, močnejši bo efekt 'zaviranja' prodaje neTesla EV-jev.

Prodaja EV-jev v Evropi ne pada, pač pa na Kitajskem in Ameriki, kjer so ukinili oziroma zmanjšali subvencije.

Če je kaj pri EV-jih obup, je to zanesljivost Tesel in čas ter cena odpravljanja napak oziroma poškodb.

Podjetja na Kitajskem, Švedskem in Danskem, ki imajo v voznem parku Tesle imajo velike težave in govorijo o tem, da ima nekje petina teh vozil napake, katerih odpravljanje traja zelo dolgo.

Zato Tesle kupujejo tisti, ki tega ne vedo, ali pa gredo zavestno v ta rizik, ali pa so jim druge stvari pomembnejše - pospeški na ravni dirkalnika, hype in podobno.

Pri nas Tesla nikoli ne bo na prvem mestu po prodaji. Trenutno se je do sedaj prodalo največ i3-jev, potem pa bodo prevladovali ID.3-ji.

Seveda pa vsi želimo Warpyju, da je njegova 3-ojka med tistimi 80 % teslinih vozil brez napak; tudi zaradi tega, ker nima servisa v Sloveniji. In kljub temu, da ima tako zaslepljen pogled na problematiko. Fanboy, pač, kaj čmo. :)

Sp3m ::

WarpedGone je izjavil:


Več kot bo Tesel na cesti, močnejši bo efekt 'zaviranja' prodaje neTesla EV-jev.


WarpedOne sedaj se bliža počasi objava rezultatov, kakšna napoved glede Tesle?

Se bo kaj poznalo, da je več Tesel na cesti, sedaj bo pa ziher dobiček.

D3m ::

Meeeehhh.
|HP EliteBook|R5 6650U|

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

Ko si reku 'kvalitetn'...
https://www.theverge.com/2019/6/10/1865...
https://insideevs.com/news/353679/jagua...


Vsekakor bolje od podjetja, ki je neprestano pod lupo NHTSA in NTSB.

Ena sveza:

As David Friedman, former Deputy Administrator of the NHTSA from 2013 to 2015 stated at the time, OTA fixes can be really convenient for consumers, but you can't treat cars like smartphones because a new bug in your car's safety systems can be deadly. Here, Tesla is using over-the-air software updates to mask and cover-up a potentially widespread and dangerous issue with the batteries in their vehicles.


https://www.cnbc.com/2019/10/04/tesla-b...

Gregor P ::

Sam si vsekakor ne želim, da vozilo tako posodablja programsko opremo kot to proizvajalci počnejo sedaj na pametnih napravah (z x dodatnimi hrošči). Ok, če posodabljajo zgolj neživljenjsko pomembne komponente (navigacija, radio ipd.), potem to še gre, ker je "vseeno", če pri tem kaj zamočijo (ker je posledica le nelagodje lastnika). Ostale posodobitve pa bi si želel, da opravijo na servisu, kjer tudi vsaj na hitro lahko testirajo, če je vse v redu (zakaj bi bil jaz ta poskusni zajček?!?).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Emobi ::

Uspeh Tesle bazira tudi na denarju, ki ga je država zmetala vanj.

Mislim, da v Evropi takšni nekapitalistični prijemi niso dovoljeni in tisti neotesani nemški minister, ki je šefe nemške avtomobilske industrije vprašal, kdaj bodo njihovi EV-ji tako seksi kot teslini, tega verjetno ni vedel.

Dvomim pa, da so mu šefi isto neotesano odgovorili, da takrat, ko bo nemška vlada vlada podarila približno toliko milijard za izdelavo EV-jev kot ameriška.

Nemška industrija prodaja EV-je z dobičkom in tako namerava tudi v prihodnje. Seveda pa je dinozavrom lažje, ker tudi ICE-je prodajajo z dobičkom. Zato je tudi prav, da je Tesla dobila denar, kajti tako so dinozavri prisiljeni hitreje se prestrukturirati od česar bomo vsi imeli koristi.

Brez državnih pomoči gre razvoj neprimerno bolj počasi, pa kapitalizem in iluzija o prostem trgu gor ali dol.

Gregor P ::

EU se bo mogla enkrat resno odločiti, kako misli parirati ostalemu svetu:|

Če se delno samocitiram ...

Gregor P je izjavil:

Medtem ko mi tukaj fantaziramo, a si je kdo že ogledal nor, kitajski seznam proizvajalcev EV? Tam so dobesedno podjetja, ki so jih odprli čez noč in že danes prodajajo dokaj dovršena EV (je seveda pri tem kup vprašanj o kvaliteti itd. a vseeno)8-O

Poslušam direktorje zahodnih podjetij (med njimi tudi slovenskega), kako gredo sedaj rajši na kitajsko prodajati svoj "know-how" (odpirajo tam podjetja, tovarne itd.), dokler še lahko oz. Kitajci v tem sodelovanju vidijo še smisel in kaj kupijo, ker pravijo da se bojijo, da jih bodo v nekaj letih povozili in bodo lahko pri nas le še zaprli svoja podjetja.
... tukaj je vprašanje, če enako počne tudi Tesla dokler še lahko?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

>> ... tukaj je vprašanje, če enako počne tudi Tesla dokler še lahko?

Tesla na kitajskem počne nekaj kar še ni uspelo NITI ENI drugi firmi v zadnjih (500?) letih: na kitajskem so odprli fabriko, ki je v celoti v njihovi (teslini) lasti, kitajci nimajo solastništva.
VW, BMW, Mercedes in ves ostali avtomobilistični svet o tem samo sanja in pristaja na večinsko kitajsko lastništvo.

>> Če je kaj pri EV-jih obup, je to zanesljivost Tesel i

Zanesljivost Tesel je obupna, zaenkrat so boljše le tri firme, vse ostalo je še bol obupno...
Tesla ranked among most reliable brands in UK survey

>> EU se bo mogla enkrat resno odločiti, kako misli parirati ostalemu svetu

Ta zgodba je že končana, tanker gre proti obali.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Kdaj bo pri nas Tesla servis center. Decembra mislim naročit model 3 (ID3 mi je malo razočaral)

hmm ::

Emobi je izjavil:

Uspeh Tesle bazira tudi na denarju, ki ga je država zmetala vanj.


Domnevam, da uspeh nemških proizvajalcev prav tako bazira tudi na denarju, ki ga je država (tako ali drugače, posredno ali neposredno) zmetala vanje. Nisem pa preveril.

nekikr ::

Saj tudi Revoz, ki sestavlja za tujce, bazira svoj uspeh na državni pomoči. Nič novega, to dela cel svet.

Tesla na kitajskem počne nekaj kar še ni uspelo NITI ENI drugi firmi v zadnjih (500?) letih

Nehaj no, ti bo še kdo verjel. To lahko naredijo čisto vsi, ker je kitajska zamenjala politiko, vprašanje pa je, koliko se komu splača, če se še Tesli ne:
The investment by Tesla, the smallest among local and overseas makers of electric vehicles in China, followed the Chinese government's April announcement to scrap the 50 per cent foreign ownership limit for vehicles powered by alternative energy.

Okapi ::

kow je izjavil:

Ne vidim, da kdo zanika, da so Norvezani tako bogati zaradi nafte. In, da direktnih primerjav ni smiselno delat. Ampak bogati (malo manj) so tudi Svicarji, Danci, Nizozemci ali Svedi. V bistvu je "model" relativno enostavno uresnicljiv, ce je volja. Zatem pa so po bogastvu ze Nemci in Francozi, UK. To so pa glavni trgi.
V resnici je precejšnja razlika med temi bogastvi. Namreč, na Norveškem je zaradi nafte neposredno bogata tudi država, saj nafto črpa državno podjetje. V Švici, na Nizozemskem ... nimajo takšnih bogatih državnih podjetij, vir bogastva so zasebna podjetja, kakšnih podsebno dobičkonosnih naravnih bogastev pa nimajo. Se pravi so te države odvisne samo od pobranih davkov, na Norveškem pa od pobranih davkov + prodaje nafte. Poleg tega je Norvežanov malo, sploh glede na velikost države.

Norveška z nafto zasluži okoli 24 milijard evrov letno. Norvežanov je dobrih 5 milijonov, kar pomeni, da vsak z nafto "zasluži" skoraj 5000 evrov letno, ali 400 evrov mesečno. Oziroma vsak Norvežan teh 400 evrov mesečno prispeva v državno blagajno, poleg vseh drugih davkov, ki jih že itak plačuje.

WarpedGone ::

Bolje pozno kot nikoli:
Lithium-ion batteries take chemistry Nobel

Three scientists have been awarded the 2019 Nobel Prize in Chemistry for the development of lithium-ion batteries.
John B Goodenough, M Stanley Whittingham and Akira Yoshino share the prize for their work on these rechargeable devices, which are used for portable electronics.
At the age of 97, Prof Goodenough is the oldest ever Nobel laureate.
Olof Ramstrom, from the Nobel Committee, said lithium-ion batteries had "enabled the mobile world".
Zbogom in hvala za vse ribe

fikus_ ::

"lithium-ion" je že skoraj zgodovina. Nov hit Al-ion, ki ga razvijajo na Kemijskem inštitutu LJ. :)

energetik ::

Vse je odvisno samo od kWh/kg in €/kWh pri baterijah...

nekikr ::

Čemu tak nick, če nimaš pojma? Kaj ti pomaga neomejeno khw/kg, če jih lahko prazniš samo s 100W? Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če jih lahko polniš z le 1kw? Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če imaš lahko le 30 ciklov preden gredo kaput, kaj ti pomaga.....razumeš?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Okapi ::

energetik je izjavil:

Vse je odvisno samo od kWh/kg in EUR/kWh pri baterijah...

No ja, pa od hitrosti polnjenja (in praznjenja), kolikokrat lahko napolniš ...

Vidim, da me je nekikr prehitel ;-)

nekikr je izjavil:

Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če imaš lahko le 30 ciklov preden gredo kaput, kaj ti pomaga.....razumeš?

Dovolj zmogljive in poceni baterije za enkratno rabo bi v hipu izpodrinile polnilne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

energetik ::

nekikr je izjavil:

Čemu tak nick, če nimaš pojma? Kaj ti pomaga neomejeno khw/kg, če jih lahko prazniš samo s 100W? Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če jih lahko polniš z le 1kw? Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če imaš lahko le 30 ciklov preden gredo kaput, kaj ti pomaga.....razumeš?
Ker vsaj praznenje in cikli očitno pri Li-ion niso problem, tudi časi polnjenja (km/h) so pri večjih paketih že precej dobri. Pri li-ion nas torej zanimata predvsem tisti 2 količini, ki sem ju omenil.
Seveda nas pri novih kemijah zanima tudi vse ostalo, ampak itak mora biti vsaj na nivoju Li-ion, da so sploh omembe vredne.

telexdell ::

nekikr je izjavil:

Čemu tak nick, če nimaš pojma? Kaj ti pomaga neomejeno khw/kg, če jih lahko prazniš samo s 100W? Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če jih lahko polniš z le 1kw? Kaj ti pomaga neomejeno kwh/kg, če imaš lahko le 30 ciklov preden gredo kaput, kaj ti pomaga.....razumeš?

Pač pogledaš, če ti praznjenje, polnjenje in cikli ustrezajo ali pač pogledaš za drugim tipom baterije.

Drugače pa je tvoje razmišljanje podobno- kaj ti pomaga, la lahko ICE napolniš v 2 minutah, če pa na črpalki ni goriva. Skratka otročje in neumno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::

Kako ni goriva? A sem kje omenil, da ni elektrike? Če si že šel semi-retard pri primerjavi z ICE, potem pojdi full retard in reci, da bo prav: kaj ti pomaga 50 litrov tanka, če ima pa dovodna cev premer pol milimetra, izhodna cev proti motorju pa lahko zagotavlja le 10 konjskih moči. Aja, pa narejen je iz takega materiala, da se po 20 polnitvah uniči. Če ne zgori prej.
Bo šlo?

Ker vsaj praznenje in cikli očitno pri Li-ion niso problem

Saj ne govorimo o tem kar je na trgu, debata se veže na te "nove" baterije. In pri novih je ključno vse kar sem napisal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

telexdell ::

Nove baterije odkrijejo vsakih nekaj mesecev. Od tisočih na novo odkritih industrijsko proizvodnjo dočakaj mogoče ena.
Stvar je podobna, kot bi lansiral novico, da so začeli na bencinske črpalke montirati nov tip črpalke, katera bo manj onesnaževale oholje s hlapi, bo delovala tišje, bo ekološko neoporećna... Pol bi se pa ti spraševal, kaj pomaga nov tip črpalke, če pa bomo gorivo pretakali največ z 3 l/uro.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::

Kaj zdaj, se strinjaš z mano ampak hočeš biti na vsak način proti :) Kaj sem pa jaz drugega napisal kot to, da pri novih baterijah nikakor ni pomembno samo kWh/kg in €/kWh?

kow ::

Emobi je izjavil:


Zato Tesle kupujejo tisti, ki tega ne vedo, ali pa gredo zavestno v ta rizik, ali pa so jim druge stvari pomembnejše - pospeški na ravni dirkalnika, hype in podobno.
Pri nas Tesla nikoli ne bo na prvem mestu po prodaji. Trenutno se je do sedaj prodalo največ i3-jev, potem pa bodo prevladovali ID.3-ji.


Kvaliteta je velik problem, se strinjam. Samo, bodimo posteni. Tesla 3 je trenutno edini uporabni elektricni avto za bogate zahodnjake - brez konkurence je.
Bmw i3 je lustni mestni avto, ki pa je obup, ze ce gres na obvoznico. Vozi se slabse kot clio storia. Po videnem ID3 trenutno izgleda precej boljsi avto. Ne bo pa uporaben kot edini avto, ker je neprimeren za daljse voznje (prepocasno polnenje). Se bo pa gotovo dobro prodajal, ker ima veliko druzin vec avtov in za mnoge to ne bo problem.
««
735 / 1189
»»