» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
724 / 1184
»»

RedDrake ::

pegasus je izjavil:

RedDrake je izjavil:

ultra šparovna vožnja z ultra najbolj učinkovitimi EVji v najbolj idealnih pogojih (jesen/pomlad), ti navrže tam okoli 10kWh/100km.
Aptera obljublja pod 100Wh na miljo, predvsem na račun mase in oblike. Kar trdim že ves čas - obstoječa vozila so pretežka za faktor 10 in imajo aerodinamiko opeke.

Ja, ampak tam bo masa mnogo manjša. Kot vsi tu (upam) vemo, je pri nizkih hitrostih bolj ali manj vse odvisno od mase.
Tu se "pričkamo" o navadnih vozilih, ki tehtajo tistih 1200-1500kg in izgledajo kot avtomobili za 5 oseb pač "naj" bi.

sniff ::

Okapi je izjavil:

sniff je izjavil:

Za tist 1% primerov, ko pa rabiš več se pa ustaviš (po 4h vožnje verjetno kar paše) in ga napolniš.
Zakaj nekateri čutite potrebo po zanikanju slabosti električnih avtov? Če se moraš ustavit takrat, ko se ti mudi, nič ne "paše". Ali ko se moraš ustavit za dlje, kot bi ti odgovarjalo. Ali na kraju, ki ti ne odgovarja. Daljši čas polnjenja in manjše število polnilnic je pač neprijetnost, slabost električnih avtov. Nikomur ne bo krona z glave padla, če bo to priznal.

Kako pomembna je ta slabost, je pa odvisno od vsakega posameznika. Če tebi mogoče paše se ustavljati ob električnih polnilnicah, to ne pomeni, da paše vsem.


ne čutim nobene potrebe, da bi zanikal slabosti električnih avtov, skušam pa si narediti sliko, če je smiseln nakup za povprečnega vozika. To da se argumenti proti obešajo na slabost polnjenja bi rad dal v kontekst dejanske rabe, ne pa čustvenih izlivov zagrizencev ene ali druge strani. Če sklepam po sebi, bi 800km+ pot Lj-Dunaj-Lj (cca9h) težko naredil brez enega postanka, najmanj na WC bi skoču. Da ne omenim, da takovrstnih poti ravno ne delam vsak let in da bi marsikateri ICE rabil tudi postanek na bencinski ;-) Glede na to, pa sklepam, da sem prej v večini, kot manjšini glede na vozne potrebe/ navade je po ekonomski plati EV smiseln, če sta pa 2 avtomobila (drugi ICE) pri bajt, pa tudi za tiste, ki klofajo 1000km večkrat na leto ne bi smelo bit problema (to da se bo ICE tudi ustavil in tankal na taki poti tukaj zanemarimo ;-))

Okapi ::

Karkulator je izjavil:


Ps: če je ICE vozniku kaj do svoje lastne varnosti in varnosti drugih, ki so takrat z njim na cesti, se bo tudi on ustavil po štirih urah toliko da raztegne noge in se nadiha svežega zraka.

Ja, voznik bencinskega avta se bo ustavil za 5 minut, voznik električarja se bo pa vozil še pol ure do naslednje polnilnice, vmes zaspal in povzročil nesrečo. A si zdaj srečen?

sniff je izjavil:

ne čutim nobene potrebe, da bi zanikal slabosti električnih avtov, skušam pa si narediti sliko, če je smiseln nakup za povprečnega vozika.
Kaj je "povprečen voznik"? Tisti, ki stanuje v bloku in sploh ne more čez noč polnit avta?

Ali mogoče tisti, ki še nikoli ni kupil avta, dražjega od 10 jurjev, ker pač nima toliko denarja?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Karkulator ::

RedDrake je izjavil:

Karkulator je izjavil:


Boji izračuni so pravilni, maturo moramo odvzeti če že komu, kvečjemu tebi ;) look kaj sm najdu zate ;) https://www.teslarati.com/tesla-model-s...

Pa drugič najdi te stvari sam, nebom ti jaz vedno iskal. Tudi če bi bilo faktor 5 razlike med ICE/EV je to še vedno FUL VELIKO :)

ps: človk jaz mam narjen Faks za strojništvo v Ljubljani, teli izračuni so zame mala malca ;)


Ejga, jaz mam pa narjen FMF UL, in to z eno od bolj umsko prizadetih generacij prfoksov, ko se še ni ujčkal milenijcev, ki nimajo pojma o pojmu.
No, super, za MS sem vedel, za M3 ne (ker mi to ni prioriteta v življenju in ne sledim fanboy strani kjer je vsak render novica dneva).
Sicer is pa sam sebe negiral s povezavo. Pisal si, da se da 2x bolj varčno vozit od 14,5kWh/100km. Potem pa prilepiš link, ko s konstantno hitrostjo 38km/h dobijo 8,8kWh/100km - to so v realnem svetu nedosegljivi pogoji.
1. Na nobeni cesti, v nobeni državi, v nobenih pogojih, ne boš prišel na povprečno porabo 8,8kWh/100km.
2. 8,8 >> 14,5/2 (falu si za četrtino, vsaj).
3. Pri 38km/h konstante moj bencinar kuri pod 4L. Spet bo faktor ~5.5 v igri.

Še enkrat, realnost je, ultra šparovna vožnja z ultra najbolj učinkovitimi EVji v najbolj idealnih pogojih (jesen/pomlad), ti navrže tam okoli 10kWh/100km. Dejstvo je, da je povprečje po časovnem intervalu vsaj enega leta bližje 20kWh/100km kot 15kWh/100km.
In to so najbolj učinkoviti avtomobili, ki stanejo 50k+ (oz 35k s slabšo baterijo).

Ja, faktor med ICE in EV je velik, ampak ni 8x in ne da se vozit s povprečjem 7,25kWh/100km in še kaj ni res od tega kar si zapisal.
Požri ponos in priznaj kje vse si se zmotil in ni panike, bomo vsi zadovoljni.


Kako 8,8 kWh na 100 kilometrov? Naredil je 1000 kilometrov z 75 kWh baterijo.

Izračunajmo:
75 kWh/1000= 7,5 kWh na 100 kilometrov (kje si ti dobu 8,8)
Povedal sem že na začetku da je normalna vožnja 14,5 kWh / 100 kilometrov, in TEH 14,5 KWH tudi upošteval V IZRAČUNU O 8 KRATNI RAZLIKi. (TAM NISEM upošteval 7,5 kWh na 100 kilometrov). Daj to že dojemi. Varčna vožnja tukaj sploh nima veze, mi je že žal da sem jo omenil, ker te je samo zmedla. + Poglej post od WarpedOne, ki ima od Ljubljane do zasavja povprečje 11,5 kWh na 100 km ;) In to pri normalni vožnji. Jaz se nisem, požri svoj ponos in priznaj da si se zmotil ti.

-valvoline- ::

Sej w1 lahko testira porabo pri 110 130 150km in tule posta. Ce je dobr kolega ne bo zajga to nek problem :V

Karkulator je izjavil:

RedDrake je izjavil:

Karkulator je izjavil:


Boji izračuni so pravilni, maturo moramo odvzeti če že komu, kvečjemu tebi ;) look kaj sm najdu zate ;) https://www.teslarati.com/tesla-model-s...

Pa drugič najdi te stvari sam, nebom ti jaz vedno iskal. Tudi če bi bilo faktor 5 razlike med ICE/EV je to še vedno FUL VELIKO :)

ps: človk jaz mam narjen Faks za strojništvo v Ljubljani, teli izračuni so zame mala malca ;)


Ejga, jaz mam pa narjen FMF UL, in to z eno od bolj umsko prizadetih generacij prfoksov, ko se še ni ujčkal milenijcev, ki nimajo pojma o pojmu.
No, super, za MS sem vedel, za M3 ne (ker mi to ni prioriteta v življenju in ne sledim fanboy strani kjer je vsak render novica dneva).
Sicer is pa sam sebe negiral s povezavo. Pisal si, da se da 2x bolj varčno vozit od 14,5kWh/100km. Potem pa prilepiš link, ko s konstantno hitrostjo 38km/h dobijo 8,8kWh/100km - to so v realnem svetu nedosegljivi pogoji.
1. Na nobeni cesti, v nobeni državi, v nobenih pogojih, ne boš prišel na povprečno porabo 8,8kWh/100km.
2. 8,8 >> 14,5/2 (falu si za četrtino, vsaj).
3. Pri 38km/h konstante moj bencinar kuri pod 4L. Spet bo faktor ~5.5 v igri.

Še enkrat, realnost je, ultra šparovna vožnja z ultra najbolj učinkovitimi EVji v najbolj idealnih pogojih (jesen/pomlad), ti navrže tam okoli 10kWh/100km. Dejstvo je, da je povprečje po časovnem intervalu vsaj enega leta bližje 20kWh/100km kot 15kWh/100km.
In to so najbolj učinkoviti avtomobili, ki stanejo 50k+ (oz 35k s slabšo baterijo).

Ja, faktor med ICE in EV je velik, ampak ni 8x in ne da se vozit s povprečjem 7,25kWh/100km in še kaj ni res od tega kar si zapisal.
Požri ponos in priznaj kje vse si se zmotil in ni panike, bomo vsi zadovoljni.


Kako 8,8 kWh na 100 kilometrov? Naredil je 1000 kilometrov z 75 kWh baterijo.

Izračunajmo:
75 kWh/1000= 7,5 kWh na 100 kilometrov (kje si ti dobu 8,8)
Povedal sem že na začetku da je normalna vožnja 14,5 kWh / 100 kilometrov, in TEH 14,5 KWH tudi upošteval V IZRAČUNU O 8 KRATNI RAZLIKi. (TAM NISEM upošteval 7,5 kWh na 100 kilometrov). Daj to že dojemi. Varčna vožnja tukaj sploh nima veze, mi je že žal da sem jo omenil, ker te je samo zmedla. + Poglej post od WarpedOne, ki ima od Ljubljane do zasavja povprečje 11,5 kWh na 100 km ;) In to pri normalni vožnji. Jaz se nisem, požri svoj ponos in priznaj da si se zmotil ti.

Kaj se cakas torej? Drzava casti, hitro po svoj e podaljsek.

Zgodovina sprememb…

Karkulator ::

TheBlueOne je izjavil:

Karkulator je izjavil:


ČE se ne motiš? MOTIŠ SE. Inštalirana moč elektrarn na dravi je 600 MW. Če izkoristimo cel potencial reke Mure, je to mnogo več kot pa teh 240 MW, ki jih potrebujemo, če gredo VSI na elekrtrične avte.


Zanimivo, popravi me, kaj gledam narobe. Moc na pragu ca 26MW.

http://www.dem.si/sl-si/Elektrarne-in-p...

Tnx...


Da to je ena elektrarna, ena manjših, na dravi jih je pa FULLLL. Skupno moč imajo 600 MW.

Zakaj nisi dal za primer elektrarno na Dravi Zlatoličje: Hidroelektrarna Zlatoli%C4%8Dje @ Wikipedia

Seznam elektrarn na dravi: Seznam elektrarn v Sloveniji @ Wikipedia

Da, nisi dobro pogledal, sem te popravil.

Gregor P ::

jype je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Nimajo zeleni NIMAJO KAJ za odločat zadevi, ki je obče dobro.
Mura brez jezov je obče dobro.

Kot sem sam razumel Mura nujno potrebuje neke pragove, ker se struga poglablja in je treba upočasniti tok. In potem so razmišljali, da bi pa ob tem lahko izkoriščali reko še za pridobivanje hidroenergije. Povedano drugače, če res želimo rešiti Muro, nam/ji človeški poseg v naravo ne uide (zaradi vseh storjenih človeških posegov/napak v preteklosti).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Karkulator ::

-valvoline- je izjavil:

Ogromne izgube ima tudi samo elektricno omrezje, vprasanje kolk je skupni onwheel izkoristek/izguba pri evjih, dvomim da so stevilke primerne za razkazovanje.


Električni avtomobili imajo OD elektrarne (ne vključno) do KOLES izkoristek 80 %. Bencinar samo 13 %.

Izgube na prenosnem omrežju so samo 8 % (samo 8 % !). Izkoristek prenosnega omrežja je tako 0,92 ;)

Okapi je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Nimajo zeleni NIMAJO KAJ za odločat zadevi, ki je obče dobro. (ki je dobro za vse).

Ja, ti si tisti, ki ve, kaj je dobro za vse. Ampak hebiga, nihče te ne posluša, še tu na slotechu se samo v prazno repenčiš.>:D


Postavitev elektrn na Muri je dobro za vse ;) Ja jaz vem da je dobro za vse, ti bi tudi moral vedeti.

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

Tezka bo ta trditev ker ke povprecna izguba ns nivoju slo el omrezja cca 30%, kolk je izgub zarad upora pri polnenju, parazitskih izgub v samih baterijah itn...

energetik ::

-valvoline- je izjavil:

Tezka bo ta trditev ker ke povprecna izguba ns nivoju slo el omrezja cca 30%, kolk je izgub zarad upora pri polnenju, parazitskih izgub v samih baterijah itn...
Kje si pa to pobral? Izgub na 400, 220 in 110kV omrežju je skupno dobra 2% pri skupni proizvodnji 1900MW. To vsebuje tudi trafote v elektrarnah 10_20/110-400 kV, ne vsebuje pa distribucijskih trafotov 110/20kV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

sniff ::

Okapi je izjavil:

Karkulator je izjavil:


Ps: če je ICE vozniku kaj do svoje lastne varnosti in varnosti drugih, ki so takrat z njim na cesti, se bo tudi on ustavil po štirih urah toliko da raztegne noge in se nadiha svežega zraka.

Ja, voznik bencinskega avta se bo ustavil za 5 minut, voznik električarja se bo pa vozil še pol ure do naslednje polnilnice, vmes zaspal in povzročil nesrečo. A si zdaj srečen?

sniff je izjavil:

ne čutim nobene potrebe, da bi zanikal slabosti električnih avtov, skušam pa si narediti sliko, če je smiseln nakup za povprečnega vozika.
Kaj je "povprečen voznik"? Tisti, ki stanuje v bloku in sploh ne more čez noč polnit avta?

Ali mogoče tisti, ki še nikoli ni kupil avta, dražjega od 10 jurjev, ker pač nima toliko denarja?


Neumesen argument, da se obešaš na finančni status posameznika. Če prav razumem, tema obravnava smiselnost nakupa EV-jev napram ICE-jem? Kdor v osnovi nima možnosti polnjenja, čuti izjemno afiniteto do vonja goriva in hrupa motorja ima že v štartu problem.
Drugače je bilo mišljeno čleoveka, ki razmišlja o nakupu vozila ICE/EV in je povprečen z vidka voznih navad/potreb. Če je ekonomija vožnje v prid EV (kar kaže) imaš na Ekoskladu poleg subvencije tudi ekokredit na voljo...

Karkulator ::

Okapi je izjavil:

Karkulator je izjavil:


Ps: če je ICE vozniku kaj do svoje lastne varnosti in varnosti drugih, ki so takrat z njim na cesti, se bo tudi on ustavil po štirih urah toliko da raztegne noge in se nadiha svežega zraka.

Ja, voznik bencinskega avta se bo ustavil za 5 minut, voznik električarja se bo pa vozil še pol ure do naslednje polnilnice, vmes zaspal in povzročil nesrečo. A si zdaj srečen?

sniff je izjavil:

ne čutim nobene potrebe, da bi zanikal slabosti električnih avtov, skušam pa si narediti sliko, če je smiseln nakup za povprečnega vozika.
Kaj je "povprečen voznik"? Tisti, ki stanuje v bloku in sploh ne more čez noč polnit avta?

Ali mogoče tisti, ki še nikoli ni kupil avta, dražjega od 10 jurjev, ker pač nima toliko denarja?


Ja, voznik bencinskega avta se bo ustavil za 5 minut, voznik električarja se bo pa vozil še pol ure do naslednje polnilnice, vmes zaspal in povzročil nesrečo. A si zdaj srečen? ###
Kaj a voznik ICE avta lahko ustavi kadar je zaspan (da nebo povzročil nesreče), EV-voznik PA KAO NEMORE ustaviti kadar je zaspan al kaj??

### Tisti, ki stanuje v bloku in sploh ne more čez noč polnit avta? ####
Tisti naj NE KUPI električnega avta, ali pa naj napelje podaljšek. (in da števec vmes in plača po porabi).

###Ali mogoče tisti, ki še nikoli ni kupil avta, dražjega od 10 jurjev, ker pač nima toliko denarja?###

Za takšnega električni avto TRENUTNO še ni. Kmalu pa bo tudi za njega.

DamijanD ::

sniff:
skušam pa si narediti sliko, če je smiseln nakup za povprečnega vozika

DA, če
- ti ustreza oblika trenutnih modelov
- si ga lahko privoščiš
- in nisi eden tistih, ki na dan redno delajo po več kot 500km

sniff ::

DamijanD je izjavil:

sniff:
skušam pa si narediti sliko, če je smiseln nakup za povprečnega vozika

DA, če
- ti ustreza oblika trenutnih modelov
- si ga lahko privoščiš
- in nisi eden tistih, ki na dan redno delajo po več kot 500km


Smiselna arguemntacija, s tem da je prvi stvar okusa, (mogoče je prtljažni prostor feler, ki lih ni čustvena komponenta) drugi pa "privoščiti" s subvenicijo + ekokreditom daje pod vprašaj, da ne rečem, da se "tepe" s tretjim argumentom ;-)

RedDrake ::

Karkulator je izjavil:


Kako 8,8 kWh na 100 kilometrov? Naredil je 1000 kilometrov z 75 kWh baterijo.

Izračunajmo:
75 kWh/1000= 7,5 kWh na 100 kilometrov (kje si ti dobu 8,8)
Povedal sem že na začetku da je normalna vožnja 14,5 kWh / 100 kilometrov, in TEH 14,5 KWH tudi upošteval V IZRAČUNU O 8 KRATNI RAZLIKi. (TAM NISEM upošteval 7,5 kWh na 100 kilometrov). Daj to že dojemi. Varčna vožnja tukaj sploh nima veze, mi je že žal da sem jo omenil, ker te je samo zmedla. + Poglej post od WarpedOne, ki ima od Ljubljane do zasavja povprečje 11,5 kWh na 100 km ;) In to pri normalni vožnji. Jaz se nisem, požri svoj ponos in priznaj da si se zmotil ti.

Res je. M3 je imel ~7,5kWh/100 porabe.
Ampak, notri ni bilo človeka, kar "olajša" stvari za kakih 60-80kg (to je par % mase in pri tej hitrosti tudi porabe), zalepili so špranje po avtu (spet šopek procentov skupne porabe), ker ni bilo človeka, ni bilo potrebe po hlajenju/gretju kabine in multimediji (vsaj 0,5kWh/100km).
Zato tudi electrek ni napisal rezultata porabe, ker je stvar povsem teoretične narave. Nekje na nivoju 3L/100km za dizel SUVe, kar so "namerili" proizvajalci ICE vozil, ko so oskubili notranjost avta, pobrali stran ogledala in podobno.
Ja, Warpy ma komot 11kWh porabe na neki X relaciji, tudi jaz sem imel z 210KM bencinarjem porabo ~5.5L na neki specifični relaciji pri nekih specifičnih pogojih.
Šteje povprečje po dolgem časovnem intervalu, ker to je tistih 6,5L/100 pri ICE vozilu. Nekako dvomim, da EPA upošteva mesece, ko je T < 0°C in mesece ko AC kuri par kW, ker je zunaj 35°C in še sonce dodaja svoj 1kW/m2.
In še enkrat, zgoraj si podal efektivni izkoristek ICE in EV in si prišel do faktorja ~6. Si že blizu. Realnost pri ceni, kot že napisano je nekje blizu 5,5, ne 8.

fikus_ ::

Verjetno EV imajo možnost prikaza trenutne porabe? Potem ne bi bilo tako težko preverit porabo pri neki hitrosti.

To bi lahko testirali BW, W1 in Emobi. Imajo EV.

Torej vas lahko prosim, da ob prvi priložnosti pogledate trenutno porabo pri naslednjih hitrostih: 50, 90, 110 in 130 km/h. Cesta naj bo ravna in čim manj kakšnih posebnosti (opazen veter, ovinki, . . . ).

Do tedaj se bi pa ostali lahko vzdržali komentiranja/prerekanja okrog porabe.

energetik ::

fikus_ je izjavil:

Verjetno EV imajo možnost prikaza trenutne porabe? Potem ne bi bilo tako težko preverit porabo pri neki hitrosti.

To bi lahko testirali BW, W1 in Emobi. Imajo EV.

Torej vas lahko prosim, da ob prvi priložnosti pogledate trenutno porabo pri naslednjih hitrostih: 50, 90, 110 in 130 km/h. Cesta naj bo ravna in čim manj kakšnih posebnosti (opazen veter, ovinki, . . . ).

Do tedaj se bi pa ostali lahko vzdržali komentiranja/prerekanja okrog porabe.
Imaš lepo spritmonitor, kot smo že omenili.
Vprašanje je tudi, kaj kdo beleži, ali porabo, ki jo prikazuje EV ali porabo na hišnem števcu/polnilnici.
Sicer pa imajo na spritmonitorju EVji kot so I3, Ioniq, Leaf povprečno porabo nekje 14-17, M3 17, Model S pa 22.

fikus_ ::

Vitamix, imaš EV homologiran in registriran?

J.McLane ::

Z % izkoristka je težko operirati, ker to so zgolj neke teoretične številke. Bolj enostavno je pogledat porabljeno energijo ki jo enostavno izračunaš iz porabe vozila.

Corolla hibrid za 20 jurejev porabi 4,6 l bencina to je 40 kWh/100 km
Golf dizel ki pokuri 5,5 l dizla pokuri 54 kWh/100 km

Za pridelavo in distribucijo goriva dodaš še ca. 15% gor in je to to.

Za to da elektrika pride do tvoje vtičnice moraš dodati tudi kakšen % gor.

Glavni faktor ni toliko samo poraba energije, ampak vrsta energije pri klasičnem vozilu je bolj malo alternativ fosilnemu viru (biodizel, etanol..), dočim pri elektriki je alternativ dosti, zato je to prava pot.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Izgube v omrezju so menda med 5 in 6%.

Ampak imas trenutno nepovezan ultimativni argument za EV. Toyota je menda razvila celice za na avto, ki ga v povprecnem tednu menda napolnijo za 200km.

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

sniff je izjavil:

Evo povezava do tabel::
https://drive.google.com/file/d/1We3M2G...

Ali si pri porabi EV upošteval izgube pri polnjenju?

Tudi 20% izguba vrednosti vozila v treh letih zgleda zelo nizko ocenjena.
Tule recimo pišejo, da avto v treh letih izgubi kakšnih 40% vrednosti:
According to current depreciation rates, the value of a new vehicle can drop by more than 20 percent after the first 12 months of ownership. Then, for the next four years, you can expect your car to lose roughly 10 percent of its value annually. This means that a new car can be worth as little as 40 percent of its original purchase price after five years.

https://motorway.co.uk/guides/car-depre... - približno 40% - 60% izguba vrednosti po treh letih
https://www.omnicalculator.com/finance/... - približno 50% izguba vrednosti po treh letih
https://www.finder.com/what-is-car-depr... - približno 40% izguba vrednosti po treh letih

Pri električnih avtomobilih je to sicer še neznanka, ker ne vemo dovolj dobro, kako se bodo obnašale baterije, pa tudi, kaj bo v prihodnje s subvencijo.

Pa vidim, da si upošteval zgolj osnovno (obvezno) zavarovanje, ne pa kasko zavarovanja. To je sicer odločitev vsakega kupca posebej, se mi pa vseeno zdi, da večina kupcev novih avtomobilov nekoliko višjega cenovnega razreda sklene kasko zavarovanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

roCkY ::

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.

Karkulator ::

roCkY je izjavil:

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.


Lifestyle rabiš spreminjati zelo malo: samo to, da vsak teden enkrat vtakneš kabel v vtičnico od avta, to je še lažje kot polniti mobitel :)

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

One-pedal-driving is the best lifestyle change evah ...

Glavnih prednosti EV se sploh ne da dojet, brez da ga dnevno izkušaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

ziga1990 ::

Karkulator je izjavil:

roCkY je izjavil:

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.


Lifestyle rabiš spreminjati zelo malo: samo to, da vsak teden enkrat vtakneš kabel v vtičnico od avta, to je še lažje kot polniti mobitel :)


prideš v petek domov avto priključiš ko je pa poln ga pa izštekaš verjetno 1min dela
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Gregor P ::

Ker do zdaj je to najbrž potekalo tako, prideš z avtom domov in greš na toplo v dom.

Po novem praviš imate dodatno veselje, da vlečete kabel, priklapljate ipd. hm ... saj ne da se ne da ... samo zakaj bi počel to dodatno?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

ziga1990 ::

saj navadni avto moraš pa še na bencinsko zavit tankat nato plačat mislim da je z EV avti hitreje če odmisliš da rabijo 10ur+ da se na domači vtičnici nafilajo
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Karkulator ::

Gregor P je izjavil:

Ker do zdaj je to najbrž potekalo tako, prideš z avtom domov in greš na toplo v dom.

Po novem praviš imate dodatno veselje, da vlečete kabel, priklapljate ipd. hm ... saj ne da se ne da ... samo zakaj bi počel to dodatno?


Ne rabiš vleče kabel, kabel je že prikličen in ročka za polnjenje en meter stran na stojalu. Ti samo roko stegneš do stojala in priklučiš kabel v avto, to je vse kar rabiš narediti. 10 sekund maksimalno.

"zakaj bi počel to dodatno?"
Ljudi bi in so pripravljeni še masikaj drugega narediti če lahko prihranijo eno povprečno plačo za gorivo na leto :)

Gregor P ::

Pri 50k avtomobilu prihraniš kaj točno prosim?!?8-O

Pa saj ne kupuješ vendar EV-jev, da bi kaj prihranil:|

10 sekund preveč>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Karkulator ::

Gregor P je izjavil:

Pri 50k avtomobilu prihraniš kaj točno prosim?!?8-O

Pa saj ne kupuješ vendar EV-jev, da bi kaj prihranil:|

10 sekund preveč>:D


če delaš 15 tisoč kilometrov na leto, porabiš 1000 EUR na leto manj za gorivo v primerjavi z ICE avtom ;)

če mi za nekaj minut na leto plačaš 1000 EUR, da ti vštekujem in vtikujem kabel v tvoj električni avto se takoj ponudim!! :)

### Pa saj ne kupuješ vendar EV-jev, da bi kaj prihranil ##
Da, to je eden izmed razlogov za nakup.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

TheBlueOne je izjavil:

Toyota je menda razvila celice za na avto, ki ga v povprecnem tednu menda napolnijo za 200km.
Too little, too late. Glej raje lightyear.one.
Vsekakor pa si poglej konzervativce v temi o solarnih elektrarnah - pri nas se to ne splača :D

IL_DIAVOLO ::

Drva je tudi treba spravit v drvarnico, da se "zastonj" grejes. Lahko si pa nabavis peč na kurilno olje in to drago placujes. Vem, da mi primerjava na mestu, ampak point je, da te pride ceneje, če kaj postoris sam.

Ce pa se ti ne da vstekat tisti kabl, pa pač ne. Lol

roCkY ::

Karkulator je izjavil:

roCkY je izjavil:

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.


Lifestyle rabiš spreminjati zelo malo: samo to, da vsak teden enkrat vtakneš kabel v vtičnico od avta, to je še lažje kot polniti mobitel :)

Narobe! Narobe!
Letno delam z osebnim vozilom 6-7 kkm. Da se mi bo EV izplačal in se bom lahko hvalil kako poceni me pride km bi jih moral delat 20k+.
Priklapljat "štrike" pa mi ni problem. Elektro viličar je na dvorišču prek 15 let, skuter 7 in UTV 3 leta... Skratka že leta dnevna rutina.

Karkulator ::

TheBlueOne je izjavil:

Izgube v omrezju so menda med 5 in 6%.


Seveda jaz vem, da so izgube še manjše kot 8 %, vendar če bi jaz napisal 5 % bi vsi vpili, "premalo si upošteval, torej vsi tvoji argumenti ne držijo", tako pa jaz raje malo precenim izgube v svojo škodo, POINT oz. RESNICA je še vedno dokazana. Raje napišem 8 % pa sm na varni strani, da ne bo kdo začel vpit, da sem premalo upošteval.

TheBlueOne ::

pegasus je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Toyota je menda razvila celice za na avto, ki ga v povprecnem tednu menda napolnijo za 200km.
Too little, too late. Glej raje lightyear.one.
Vsekakor pa si poglej konzervativce v temi o solarnih elektrarnah - pri nas se to ne splača :D


Pa se trenutno splaca? Cisto mozno je, da se ne. Jaz ne investiram, ce ROI ni ocenjen na pet let ali garantiran na sedem let.

Ampak tudi, ce se danes ne, vidim v tem konceptu prihodnost. Ce napolni za 200km na teden, je to ca. 30km na dan v dosti klasicnem avtu. Zame je to priblizno kakor recimo 200km gratis dosega, kar je lahko tudi pol manj baterij, ker se ves cas polni. Manj baterij, manj teze, ceneje... Ajde si kar brutalno omejen z 200km + 30km na dan. Ampak, ce je ceneje in imas doma se normalen avto se hitro izide.

Ce bi lahko kaj takega dobil za normalno ceno, torej ceneje, ker je lahko manj baterij, bi bil za mene in mojo idealen drug avto.

Ne vem pa, kako realne so te prve stevilke, ki sem jih zasledil. Lightyear one poznam, ampak menda bo draga masa.

Gregor P ::

Karkulator je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Pri 50k avtomobilu prihraniš kaj točno prosim?!?8-O

Pa saj ne kupuješ vendar EV-jev, da bi kaj prihranil:|

10 sekund preveč>:D


če delaš 15 tisoč kilometrov na leto, porabiš 1000 EUR na leto manj za gorivo v primerjavi z ICE avtom ;)

če mi za nekaj minut na leto plačaš 1000 EUR, da ti vštekujem in vtikujem kabel v tvoj električni avto se takoj ponudim!! :)

### Pa saj ne kupuješ vendar EV-jev, da bi kaj prihranil ##
Da, to je eden izmed razlogov za nakup.

Že samo to, da imaš lasten avto je čista potratnost najvišjega ranga, tako da denar za gorivo pa res ni problem.>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Dajat eno fliko sončnih celic na "navaden" 1.5t+ avto je bolj kot ne samo marketing stunt. Če hočeš kaj koristnega imeti od elektrike iz teh panelov, mora bit avto mnogo, mnogo lažji.

IL_DIAVOLO ::

roCkY je izjavil:

Karkulator je izjavil:

roCkY je izjavil:

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.


Lifestyle rabiš spreminjati zelo malo: samo to, da vsak teden enkrat vtakneš kabel v vtičnico od avta, to je še lažje kot polniti mobitel :)

Narobe! Narobe!
Letno delam z osebnim vozilom 6-7 kkm. Da se mi bo EV izplačal in se bom lahko hvalil kako poceni me pride km bi jih moral delat 20k+.
Priklapljat "štrike" pa mi ni problem. Elektro viličar je na dvorišču prek 15 let, skuter 7 in UTV 3 leta... Skratka že leta dnevna rutina.


Saj imaš nove modele renault zoe za 18k. Rabljenega torej dobiš že skoraj za 10k.

To pa je že cenovno dostopno, tudi za haterje :)

Karkulator ::

TheBlueOne je izjavil:

pegasus je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Toyota je menda razvila celice za na avto, ki ga v povprecnem tednu menda napolnijo za 200km.
Too little, too late. Glej raje lightyear.one.
Vsekakor pa si poglej konzervativce v temi o solarnih elektrarnah - pri nas se to ne splača :D


Pa se trenutno splaca? Cisto mozno je, da se ne. Jaz ne investiram, ce ROI ni ocenjen na pet let ali garantiran na sedem let.

Ampak tudi, ce se danes ne, vidim v tem konceptu prihodnost. Ce napolni za 200km na teden, je to ca. 30km na dan v dosti klasicnem avtu. Zame je to priblizno kakor recimo 200km gratis dosega, kar je lahko tudi pol manj baterij, ker se ves cas polni. Manj baterij, manj teze, ceneje... Ajde si kar brutalno omejen z 200km + 30km na dan. Ampak, ce je ceneje in imas doma se normalen avto se hitro izide.

Ce bi lahko kaj takega dobil za normalno ceno, torej ceneje, ker je lahko manj baterij, bi bil za mene in mojo idealen drug avto.

Ne vem pa, kako realne so te prve stevilke, ki sem jih zasledil. Lightyear one poznam, ampak menda bo draga masa.


Link do novice prosim? sicer to so čisto običajne sončne celice, kot je sklepati iz preračuna. Če ima avto 5 m2 sončnih celic in mora v enem tednu proizvesti 29 kWh, da lahko nardi 200 dodatnih kilometrov, ni to nič posebnega za tehnologijo sončnih celic.

TheBlueOne ::

J.McLane ::

https://www.popularmechanics.com/cars/h...
Uporabili so visoko učinkovite celice s 34% izkoristkom, o ceni verjetno bolje da ne vemo nič.

Obstaja pa produkcijska varianta Prius Plug-in s solarno streho, ki naj bi prinesla do 6km dosega dnevno, a true self charging hybrid :)):
https://www.toyota-europe.com/new-cars/...

Kako pada vrednost avtom ne vem, sem si pa izračunal za moje prodaje:
- Prius 32% vrednosti po 8 letih lastništva in 180k km, vse kupljeno in prodano pri uradnem prodajalcu Toyot
- Punto je ohranil 25% vrednosti po 8 letih, prav tako kupljeno in prodano preko trgovca


Če apliciraš to na EV ki stane 30k €, je po 8 letih vreden še 9k €, pušneš torej 21k €
Če kupiš avto za 20k € je po 8 letih vreden še 6k €, pušneš 14k €

Z gorivom moraš v 8 letih torej pokriti nekje 7k € razlike, od oka jasno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jype ::

roCkY je izjavil:

Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.
Zamenjat bo treba prioritete, drugače se ne bo nič spremenilo, dokler ne bo prepozno za spremembe in bodo ravnotežja na geoloških skalah pometla z vami.

roCkY ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

roCkY je izjavil:

Karkulator je izjavil:

roCkY je izjavil:

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.


Lifestyle rabiš spreminjati zelo malo: samo to, da vsak teden enkrat vtakneš kabel v vtičnico od avta, to je še lažje kot polniti mobitel :)

Narobe! Narobe!
Letno delam z osebnim vozilom 6-7 kkm. Da se mi bo EV izplačal in se bom lahko hvalil kako poceni me pride km bi jih moral delat 20k+.
Priklapljat "štrike" pa mi ni problem. Elektro viličar je na dvorišču prek 15 let, skuter 7 in UTV 3 leta... Skratka že leta dnevna rutina.


Saj imaš nove modele renault zoe za 18k. Rabljenega torej dobiš že skoraj za 10k.

To pa je že cenovno dostopno, tudi za haterje :)

Od kje ti, da sem hater? No očitno ne poznam definicije izraza.

In kako naj se zbašem v to mini kištico. Hrbet pravi ne, če ni povsem pokonci... Daj mi nek srednji SUV pa se bom vozil z njim. Ampak ne tak kot je EQC, ki je vsega 13 cm oddaljen od tal. Če bi bilo nekaj med 50 in 60 k po obliki primernega bi se vozil na elektriko neglede na TOC. Tako pa je morda sem hater, ker sem se odločil še enga naftaša spravit do rje. Ponucal ga itak ne bom.

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:

https://www.popularmechanics.com/cars/h...
Uporabili so visoko učinkovite celice s 34% izkoristkom, o ceni verjetno bolje da ne vemo nič.

Obstaja pa produkcijska varianta Prius Plug-in s solarno streho, ki naj bi prinesla do 6km dosega dnevno, a true self charging hybrid :)):
https://www.toyota-europe.com/new-cars/...

Kako pada vrednost avtom ne vem, sem si pa izračunal za moje prodaje:
- Prius 32% vrednosti po 8 letih lastništva in 180k km, vse kupljeno in prodano pri uradnem prodajalcu Toyot
- Punto je ohranil 25% vrednosti po 8 letih, prav tako kupljeno in prodano preko trgovca


Če apliciraš to na EV ki stane 30k €, je po 8 letih vreden še 9k €, pušneš torej 21k €
Če kupiš avto za 20k € je po 8 letih vreden še 6k €, pušneš 14k €

Z gorivom moraš v 8 letih torej pokriti nekje 7k € razlike, od oka jasno.


Solarne celice se praviloma kar hitro pocenijo, zato se mi zdi to, kar testira Toyota s Sharpom zadeva s potencialom. Izhajam iz tega, da je potem treba manj baterij, kar je ceneje, manj teze, kar prinese s sabo nekoliko boljso ucinkovitost...

Ne pravim pa, da se karkoli splaca trenutno. Zame se ni racunice, predvsem, ker sem prevec stiskac, da bi kupil nov avto in ker mi prve nekaj 10.000km blazno smrdijo. :D

roCkY ::

jype je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.
Zamenjat bo treba prioritete, drugače se ne bo nič spremenilo, dokler ne bo prepozno za spremembe in bodo ravnotežja na geoloških skalah pometla z vami.

Je treba od nečesa živet. Z 7 metrskim kombijem, ki je naslednja opcija it na pošto pa na upravno enoto pa... po osebnih opravkih.

Karkulator ::

TheBlueOne je izjavil:

Ta zadeva:

https://global.toyota/en/newsroom/corpo...

https://t3n.de/news/50-kilometer-extra-...

https://www.theverge.com/2019/7/5/20683...


To zadevo poznam, je uporabna če bo cena takšnega avtomobila primerna, ni pa nič posebnega kar se tehnologije sončnih celic tiče.

IL_DIAVOLO ::

roCkY je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

roCkY je izjavil:

Karkulator je izjavil:

roCkY je izjavil:

Meni se ne splača nič. To sem že davno davno naračunal.
No saj se nikomur ne. Vsak transport je strošek.
Ampak brez osebnega vozila se nekako ne izide.

Da se mi bo EV cenovno izšel z letnimi 20+kkm in zato spreminjat lifestile pa me zaenkrat ne mika.


Lifestyle rabiš spreminjati zelo malo: samo to, da vsak teden enkrat vtakneš kabel v vtičnico od avta, to je še lažje kot polniti mobitel :)

Narobe! Narobe!
Letno delam z osebnim vozilom 6-7 kkm. Da se mi bo EV izplačal in se bom lahko hvalil kako poceni me pride km bi jih moral delat 20k+.
Priklapljat "štrike" pa mi ni problem. Elektro viličar je na dvorišču prek 15 let, skuter 7 in UTV 3 leta... Skratka že leta dnevna rutina.


Saj imaš nove modele renault zoe za 18k. Rabljenega torej dobiš že skoraj za 10k.

To pa je že cenovno dostopno, tudi za haterje :)

Od kje ti, da sem hater? No očitno ne poznam definicije izraza.

In kako naj se zbašem v to mini kištico. Hrbet pravi ne, če ni povsem pokonci... Daj mi nek srednji SUV pa se bom vozil z njim. Ampak ne tak kot je EQC, ki je vsega 13 cm oddaljen od tal. Če bi bilo nekaj med 50 in 60 k po obliki primernega bi se vozil na elektriko neglede na TOC. Tako pa je morda sem hater, ker sem se odločil še enga naftaša spravit do rje. Ponucal ga itak ne bom.


Narediš 10km dnevno 10km!

Webmojster ::

Zanimivo - pri "pametnih telefonih" smo se nekako brez problema navadili, da jih polnimo vsak dan ali pa enkrat na dva dni (pa so prejšnji gsm-i držali po teden ali več) - pri električnih avtih pa je to naenkrat tak hud problem vštekat tisti kabel v avto?

Okapi ::

Kje si videl koga napisati, da je "tako hud" problem?

pegasus ::

Webmojster je izjavil:

pri "pametnih telefonih" smo se nekako brez problema navadili, da jih polnimo vsak dan ali pa enkrat na dva dni
Kdo se je navadil? Moj je zdaj star tri leta in sem čist živčen, ker ga moram polnit 1x tedensko. Ko je bil nov, je zdržal cel mesec. Kitajska magija za 140eur ;)
««
724 / 1184
»»