» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
723 / 1139
»»

sniff ::

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

"Če bomo pametni bomo JEK2 zgradili v nekaj letih. Kitajci svoje postavijo v enem letu, oni to znajo." In potem svizec . . . :)) :)) :))


Jedrsko elektrarno SE DA zgraditi v cca enem letu, če se hoče seveda.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Povej to Norvežanim, zakaj že več kot 10 let mučkajo z gradnjo JE! Očitno so šalabajzerji!

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

"Ima hitro polnjnje: 350 kilovatna polnilnica ga napolni 20 milj na minuto, kar je 32 kilometrov/NA MINUTO. Ustaviš se za 10 minut in imaš 320 kilometrov dodatnega dosega.To JE hitro polnjenje. V petih minutah imaš 160 kilometrov dosega."

Točno tako, v teoriji vse štima! A veš koliko je 350 kW električni priklop??? Kakšno linijo rabiš do 350 kW?


350 kW polnilnice za električne avte že obstajajo, so že postavljene ;)

-valvoline- ::

Sej z vsakim avtom ce se peles kot napol mrtev penzionist brez klime ter gretja z gumami 1.5x predpisanega tlaka prides takorekoc do tovarniskih scpecih, v realnosti so stevilke +50-100% visje.

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

Povej to Norvežanim, zakaj že več kot 10 let mučkajo z gradnjo JE! Očitno so šalabajzerji!


Da, so. Če si dosti sposoben lahko zgradiš prej. Mnogo prej.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

-valvoline- je izjavil:

v realnosti so stevilke +50-100% visje.
To je zato ker ne znate vozit.

J.McLane ::

sniff je izjavil:

Evo povezava do tabel::

https://drive.google.com/file/d/1We3M2G...


Cene za Kono EV niso takšne kot v tvoji tabeli:
https://www.hyundai.si/media/uploads/pu...

Na avto.net veliko trgovcev zavaja s ceno ker v njej že upoštevajo subvencijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

sniff ::

fikus_ je izjavil:

Povej to Norvežanim, zakaj že več kot 10 let mučkajo z gradnjo JE! Očitno so šalabajzerji!


Zakaj je sploh diskusija glede proizvojdnje/dobave elektrike? Saj jo menda lahko iz tujine kupujemo, če domača produkcija ne bo zadostovala... ni ravno, da je Slovenija ekstra bogata z naftnimi polji, da bi bil argument smiseln

-valvoline- ::

Je pa se en velik problem, z vsako novo NE se povecuje tveganje za nov cernobil ali fukusima.

Karkulator ::

-valvoline- je izjavil:

Sej z vsakim avtom ce se peles kot napol mrtev penzionist brez klime ter gretja z gumami 1.5x predpisanega tlaka prides takorekoc do tovarniskih scpecih, v realnosti so stevilke +50-100% visje.


Tesla naredi 523 kilometrov z eno baterijo po EPA klasifikaciji. EPA vožnja je normalna vožna, nobenih penzjonistov brez klime in 1,5 kratnega tlaka v gumah ni tukaj ;)

-valvoline- je izjavil:

20-30kwh na 100km.


Si ti en šaljivec a? ali pa deluden debil, odloči se sam ;)

Zgodovina sprememb…

MrNighthawk ::

Karkulator je izjavil:


Podatek o 99,8 % je iz posnetka o električnih avtih, ki sem ga prilepil v temo.

Kar je totalen BS in posploševanje.

Čas polnjenja za vsakdanjo uporabo nima veze, ker je avto vedno poln zjutrej, vedno ima zjutraj 100 % napolnjeno baterijo. Drugače pa se da električne avte v 20 minutah kumot napolniti za 300 dodatnh kilometrov.

Bluziš. To je idealen dan. Lahko zmanjka elektrike, lahko prideš pozno domov. Kup scenarijev, kj ne zagotavlja 100% polne baterije.

So pa TRENUTNO dražji, to pa drži (vendar ne bodo več dolgo dražji).


Ugibaš.

fikus_ ::

Vitamix, s tem "Da, so. Če si dosti sposoben lahko zgradiš prej. Mnogo prej." si potrdil, da nimaš realne predstave, kako je v resničnem svetu!

-valvoline- ::

Karkulator je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Sej z vsakim avtom ce se peles kot napol mrtev penzionist brez klime ter gretja z gumami 1.5x predpisanega tlaka prides takorekoc do tovarniskih scpecih, v realnosti so stevilke +50-100% visje.


Tesla naredi 523 kilometrov z eno baterijo po EPA klasifikaciji. EPA vožnja je normalna vožna, nobenih penzjonistov brez klime in 1,5 kratnega tlaka v gumah ni tukaj ;)

Normalna voznja jah, za fosilce je to izvenmestna poraba merjena pri 90kmh praznem avtu idealnih pogojih ter tlak v gumah kot ze omenjeno 1.5x predpisanega.

TheBlueOne ::

Karkulator je izjavil:

Okapi je izjavil:

Je problem, ker je tretjina tiste jedrske, ki je nimamo. In je še 20 let ne bomo imeli.


260 MW inštaliranje moči ni veliko, če damo "ene par"(nevem cca 5 recimo) hidroelektrarn na Muro, mamo zadevo že pokrito. Če ti Mura ni všeč, pa si namest tega predstavljaj 260 MW elektrarno na lesno biomaso,posušene odpadke iz kmetijstva, in posušen odpadni mulj iz čistilnih naprav za vodo. Uglavnem KUMOT ;)

Če bomo pametni bomo JEK2 zgradili v nekaj letih. Kitajci svoje postavijo v enem letu, oni to znajo.


Nisem cisto preprican, ampak ce so tvoje stevilke realne, potem res ni problem.

Ampak, ce se ne motim elektrarne na Dravi, ki ima pretok nekje med 600 in 700 m3 v primerjavi z Muro ca 150m3, zmore Dravska pod 30 MW. Tako da zna biti tvoja fiktivna, ki kuri biomaso boljsa ideja. Das prosim primer taksne elektrarne. Sem radoveden.

Karkulator ::

pegasus je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

v realnosti so stevilke +50-100% visje.
To je zato ker ne znate vozit.


Too ja, dobro si reku. Oni vozijo v tistih obratih motorja, kjer je izkoristek motorja najnižji. Je treba znat vozit (pa kakšnen graf izkoristka za motor pogledati tudi).

Utk ::

Pri katerih obratih pa ti voziš?

-valvoline- ::

w1 je podal podatek 250wh/km. To je preracunano = 25kwh na 100km.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

"Zakaj je sploh diskusija glede proizvojdnje/dobave elektrike? Saj jo menda lahko iz tujine kupujemo, če domača produkcija ne bo zadostovala..."

Saj jo že sedaj. Poleg tega samo za info, v DE je elektrika za končnega porabnika precej dražja kot v SLO, tako da se ne bi preveč zanašal na uvoz večjih količin. Vsaj cena uvožene elektrike zna biti višja. Seveda pa to velja ob predpostavki, da sami znamo/zmoremo proizvajati elektriko po nižji ceni.

Karkulator ::

sniff je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Povej to Norvežanim, zakaj že več kot 10 let mučkajo z gradnjo JE! Očitno so šalabajzerji!


Zakaj je sploh diskusija glede proizvojdnje/dobave elektrike? Saj jo menda lahko iz tujine kupujemo, če domača produkcija ne bo zadostovala... ni ravno, da je Slovenija ekstra bogata z naftnimi polji, da bi bil argument smiseln


Diskusija je zato ker gre argument nasprotnikov EV-jev nekako tako: (dobesedno je to en na youtubu napisal, en slovenec, ki je rekel, da so tako na faksu izračunali): Če grejo vsi osebni avti na električne avte, pol rabimo 300 novih elektrarn tipa TEŠ6. To ni realno, torej so električni avti upopija, ki jo je treba preprečiti.

Ne, dojamejo pa, da se poraba poveča zgoj za 15 % trenutne proizvodnje, to je manj kot eno tretjino nove elektrarne.

energetik ::

Karkulator je izjavil:

Pa podaj povprečno porabo kilovatnih ur na 100 kilometrov za TVOJ miks vožnje. Rezultat bo uporaben, ker tamle eni govorijo o 30 kWh na 100 kilometrov. Ta tvoj rezultat bo zadost dober, da jim dokažemo, da se motijo.
Spritmonitor, pogledal sem Laef, I3 in Ioniqa. Povprečna poraba je nekje med 14 in 17kWh/100. Segajo pa posamezniki od nekje 10-20kWh.
Je pa res, da je vzorec še mali, poleg tega tipični EV vozniki glede na videno vozijo počasneje kot tipični voznik fosilca.
Kar meni ni logično, če bi posedoval EV, bi ga žgal precej bolj kot zdaj ICE, zaradi toliko nižjih stroškov.

-valvoline- ::

pegasus je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

v realnosti so stevilke +50-100% visje.
To je zato ker ne znate vozit.

Na AC pri 130-150kmh ne vem kako bos premagal fiziko. Edino ce je the force with you.

fikus_ ::

"Ne, dojamejo pa, da se poraba poveča zgoj za 15 % trenutne proizvodnje, . . ."

To je povprečno, vrag se skriva v špicah porabe in te so najdražje!

Karkulator ::

TheBlueOne je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Okapi je izjavil:

Je problem, ker je tretjina tiste jedrske, ki je nimamo. In je še 20 let ne bomo imeli.


260 MW inštaliranje moči ni veliko, če damo "ene par"(nevem cca 5 recimo) hidroelektrarn na Muro, mamo zadevo že pokrito. Če ti Mura ni všeč, pa si namest tega predstavljaj 260 MW elektrarno na lesno biomaso,posušene odpadke iz kmetijstva, in posušen odpadni mulj iz čistilnih naprav za vodo. Uglavnem KUMOT ;)

Če bomo pametni bomo JEK2 zgradili v nekaj letih. Kitajci svoje postavijo v enem letu, oni to znajo.


Nisem cisto preprican, ampak ce so tvoje stevilke realne, potem res ni problem.

Ampak, ce se ne motim elektrarne na Dravi, ki ima pretok nekje med 600 in 700 m3 v primerjavi z Muro ca 150m3, zmore Dravska pod 30 MW. Tako da zna biti tvoja fiktivna, ki kuri biomaso boljsa ideja. Das prosim primer taksne elektrarne. Sem radoveden.


ČE se ne motiš? MOTIŠ SE. Inštalirana moč elektrarn na dravi je 600 MW. Če izkoristimo cel potencial reke Mure, je to mnogo več kot pa teh 240 MW, ki jih potrebujemo, če gredo VSI na elekrtrične avte.

sniff ::

J.McLane je izjavil:

sniff je izjavil:

Evo povezava do tabel::

https://drive.google.com/file/d/1We3M2G...


Cene za Kono EV niso takšne kot v tvoji tabeli:
https://www.hyundai.si/media/uploads/pu...

Na avto.net veliko trgovcev zavaja s ceno ker v njej že upoštevajo subvencijo.


napaka, sem kopiral sheet pa po primerjal z mobile.de dal 2x odšteto subvenicijo... v tabeli je sedaj objavljena cena s strani hyundai 35800 in 43100, realna cena na mobile.de je nižja
https://drive.google.com/file/d/1We3M2G...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sniff ()

Karkulator ::

Utk je izjavil:

Pri katerih obratih pa ti voziš?


Čim več časa pri tistih kjer je poraba najmanjša. ;)

-valvoline- ::

Se pri 110kmh je poraba za 15-20% visja kot pri 90kmh, od 120kmh naprej poraba narasca eksponencno.

Karkulator ::

-valvoline- je izjavil:

Je pa se en velik problem, z vsako novo NE se povecuje tveganje za nov cernobil ali fukusima.


Jedrske elektrarne imajo skupej z nesrečo Černobil ali fukušima, najnižje število smrti na proizveno enoto energije (so NAJMANJ smrtonosne). Podatke pogooglej sam, je pa 100 procentno tako ;)

Utk ::

Karkulator je izjavil:

Utk je izjavil:

Pri katerih obratih pa ti voziš?


Čim več časa pri tistih kjer je poraba najmanjša. ;)

In pri katerih je to?

sniff ::

fikus_ je izjavil:

"Zakaj je sploh diskusija glede proizvojdnje/dobave elektrike? Saj jo menda lahko iz tujine kupujemo, če domača produkcija ne bo zadostovala..."

Saj jo že sedaj. Poleg tega samo za info, v DE je elektrika za končnega porabnika precej dražja kot v SLO, tako da se ne bi preveč zanašal na uvoz večjih količin. Vsaj cena uvožene elektrike zna biti višja. Seveda pa to velja ob predpostavki, da sami znamo/zmoremo proizvajati elektriko po nižji ceni.

kdo pa pravi, da jo bomo lih od Nemcev kupovali? https://ec.europa.eu/eurostat/statistic...
še vedno imaš opicijo, da si namontiraš sončno elektrarno na bajto ;-)

Karkulator ::

Utk je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Utk je izjavil:

Pri katerih obratih pa ti voziš?


Čim več časa pri tistih kjer je poraba najmanjša. ;)

In pri katerih je to?


Poglje graf izkoristka za svoj motor v svojem avtomobilu.


https://www.quora.com/Why-is-the-effici...

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-2...

sniff ::

Karkulator je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Je pa se en velik problem, z vsako novo NE se povecuje tveganje za nov cernobil ali fukusima.


Jedrske elektrarne imajo skupej z nesrečo Černobil ali fukušima, najnižje število smrti na proizveno enoto energije (so NAJMANJ smrtonosne). Podatke pogooglej sam, je pa 100 procentno tako ;)


to ti nič kaj dosti ne pove če je procent energije iz nukleark majhen + vprašanje kaj so dajali kot število smrti notri

TheBlueOne ::

Karkulator je izjavil:


ČE se ne motiš? MOTIŠ SE. Inštalirana moč elektrarn na dravi je 600 MW. Če izkoristimo cel potencial reke Mure, je to mnogo več kot pa teh 240 MW, ki jih potrebujemo, če gredo VSI na elekrtrične avte.


Zanimivo, popravi me, kaj gledam narobe. Moc na pragu ca 26MW.

http://www.dem.si/sl-si/Elektrarne-in-p...

Tnx...

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

Ogromne izgube ima tudi samo elektricno omrezje, vprasanje kolk je skupni onwheel izkoristek/izguba pri evjih, dvomim da so stevilke primerne za razkazovanje.

Zgodovina sprememb…

sniff ::

fikus_ je izjavil:

"Ne, dojamejo pa, da se poraba poveča zgoj za 15 % trenutne proizvodnje, . . ."

To je povprečno, vrag se skriva v špicah porabe in te so najdražje!

velika večina se jih bo polnila ponoči, ko industrija ne porablja elektrike - zato paje nočna tarifa, tako da tele tvoje špice ne bodo problem.

Utk ::

Karkulator je izjavil:

Utk je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Utk je izjavil:

Pri katerih obratih pa ti voziš?


Čim več časa pri tistih kjer je poraba najmanjša. ;)

In pri katerih je to?


Poglje graf izkoristka za svoj motor v svojem avtomobilu.


https://www.quora.com/Why-is-the-effici...

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-2...

Ti grafi povejo, da je včasih optimum na 1000 obratih, včasih pa na 6000.

Gregor P ::

sniff je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Zavarovanje in servisi zagotovo ne morejo stimat.

Zavarovanje imaš zraven link vira... če najdeš druge cene lahko naredim korekcijo. Servis nimam pojma, naj sproči tisti, ki ima doma EV in račune.

Lahko kdo doda še kakšnega hibrida? Tu je nekaj uradnih podatkov na spletu glede cen servisov za Toyote, nekdo pa je na spletu objavil račune za servise hibridne Corolle 2.0.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

Karkulator je izjavil:

Če izkoristimo cel potencial reke Mure, je to mnogo več kot pa teh 240 MW, ki jih potrebujemo, če gredo VSI na elekrtrične avte.
:))Se boš ti zmenil z zelenimi, ne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

TheBlueOne ::

@Vitamix

Sem preracunal... Povprecna max moc elektrarn na Dravi je okoli 70MW po elektrarni. Vse skupaj imajo max ca. 600MW, kjer je realen output seveda dosti nizji.

Mura je verjetno drobiz in prej eko problem.

sniff ::

EV terja spremembo uporabe vozila, kar se tiče energije. Če pri ICE lahko pozabiš nanj, dokler ne zasveti lučka se moraš pri EV-ju disciplinirat, da ga večkrat priklopiš čez noč ko ga parkiraš doma. Mislm pa, da je 400km več kot dovolj za vsakega junaka tukaj. Za tist 1% primerov, ko pa rabiš več se pa ustaviš (po 4h vožnje verjetno kar paše) in ga napolniš.

WarpedGone ::

-valvoline- je izjavil:

w1 je podal podatek 250wh/km. To je preracunano = 25kwh na 100km.


Evo ga ... govor je o normalni vožnji, tip pa potegne ven cifro ki se upošteva v obračun zastonj kWh filanja.
Ona cifra 115Wh/km zanj očitno ni dost normalna, čeprav jeto neki kar sm dejansko vidu v praksi.
250Wh/km v eni uri vožnje še nism vidu.

Prevoženih mam 1355km, od tega 2/3 AC kar je čist nereprezentativen delež zame.
Zbogom in hvala za vse ribe

Karkulator ::

-valvoline- je izjavil:

w1 je podal podatek 250wh/km. To je preracunano = 25kwh na 100km.


W1: "Po vožnji iz zasavja v lj mimo litije dolgo slabo uro, sm mel povprečno ~115Wh/km."

WarpedOne je podal tudi podek, da je imel povprečno porabo vožnje od zasavja v lj mimo litije 115 Wh/km, to znese 11,5 kWh/100 km ;)

-valvoline- ::

w1 je neki napisal stop n go 280wh/km, res da sem kar na hitro preveslal post.
no ja, relacija litija lj, vs ac pri 130kmh+ razlika je zagotovo najmanj 50% pri porabi tko da...

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

sniff je izjavil:

Za tist 1% primerov, ko pa rabiš več se pa ustaviš (po 4h vožnje verjetno kar paše) in ga napolniš.
Zakaj nekateri čutite potrebo po zanikanju slabosti električnih avtov? Če se moraš ustavit takrat, ko se ti mudi, nič ne "paše". Ali ko se moraš ustavit za dlje, kot bi ti odgovarjalo. Ali na kraju, ki ti ne odgovarja. Daljši čas polnjenja in manjše število polnilnic je pač neprijetnost, slabost električnih avtov. Nikomur ne bo krona z glave padla, če bo to priznal.

Kako pomembna je ta slabost, je pa odvisno od vsakega posameznika. Če tebi mogoče paše se ustavljati ob električnih polnilnicah, to ne pomeni, da paše vsem.

RedDrake ::

Karkulator je izjavil:


Boji izračuni so pravilni, maturo moramo odvzeti če že komu, kvečjemu tebi ;) look kaj sm najdu zate ;) https://www.teslarati.com/tesla-model-s...

Pa drugič najdi te stvari sam, nebom ti jaz vedno iskal. Tudi če bi bilo faktor 5 razlike med ICE/EV je to še vedno FUL VELIKO :)

ps: človk jaz mam narjen Faks za strojništvo v Ljubljani, teli izračuni so zame mala malca ;)


Ejga, jaz mam pa narjen FMF UL, in to z eno od bolj umsko prizadetih generacij prfoksov, ko se še ni ujčkal milenijcev, ki nimajo pojma o pojmu.
No, super, za MS sem vedel, za M3 ne (ker mi to ni prioriteta v življenju in ne sledim fanboy strani kjer je vsak render novica dneva).
Sicer is pa sam sebe negiral s povezavo. Pisal si, da se da 2x bolj varčno vozit od 14,5kWh/100km. Potem pa prilepiš link, ko s konstantno hitrostjo 38km/h dobijo 8,8kWh/100km - to so v realnem svetu nedosegljivi pogoji.
1. Na nobeni cesti, v nobeni državi, v nobenih pogojih, ne boš prišel na povprečno porabo 8,8kWh/100km.
2. 8,8 >> 14,5/2 (falu si za četrtino, vsaj).
3. Pri 38km/h konstante moj bencinar kuri pod 4L. Spet bo faktor ~5.5 v igri.

Še enkrat, realnost je, ultra šparovna vožnja z ultra najbolj učinkovitimi EVji v najbolj idealnih pogojih (jesen/pomlad), ti navrže tam okoli 10kWh/100km. Dejstvo je, da je povprečje po časovnem intervalu vsaj enega leta bližje 20kWh/100km kot 15kWh/100km.
In to so najbolj učinkoviti avtomobili, ki stanejo 50k+ (oz 35k s slabšo baterijo).

Ja, faktor med ICE in EV je velik, ampak ni 8x in ne da se vozit s povprečjem 7,25kWh/100km in še kaj ni res od tega kar si zapisal.
Požri ponos in priznaj kje vse si se zmotil in ni panike, bomo vsi zadovoljni.

Karkulator ::

Okapi je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Če izkoristimo cel potencial reke Mure, je to mnogo več kot pa teh 240 MW, ki jih potrebujemo, če gredo VSI na elekrtrične avte.
:))Se boš ti zmenil z zelenimi, ne?



Nimajo zeleni NIMAJO KAJ za odločat zadevi, ki je obče dobro. (ki je dobro za vse). Lahko pa njih odklopimo od električne energije, ker oni nobenih elektrarn nebi imeli.

TheBlueOne je izjavil:

@Vitamix

Sem preracunal... Povprecna max moc elektrarn na Dravi je okoli 70MW po elektrarni. Vse skupaj imajo max ca. 600MW, kjer je realen output seveda dosti nizji.

Mura je verjetno drobiz in prej eko problem.


Mura NI drobiš, če izkoristimo cel potencial na muri imamo 240 MW inštalirane moči VEČ KOT pokrite :)

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

RedDrake je izjavil:

ultra šparovna vožnja z ultra najbolj učinkovitimi EVji v najbolj idealnih pogojih (jesen/pomlad), ti navrže tam okoli 10kWh/100km.
Aptera obljublja pod 100Wh na miljo, predvsem na račun mase in oblike. Kar trdim že ves čas - obstoječa vozila so pretežka za faktor 10 in imajo aerodinamiko opeke.

Karkulator ::

Okapi je izjavil:

sniff je izjavil:

Za tist 1% primerov, ko pa rabiš več se pa ustaviš (po 4h vožnje verjetno kar paše) in ga napolniš.
Zakaj nekateri čutite potrebo po zanikanju slabosti električnih avtov? Če se moraš ustavit takrat, ko se ti mudi, nič ne "paše". Ali ko se moraš ustavit za dlje, kot bi ti odgovarjalo. Ali na kraju, ki ti ne odgovarja. Daljši čas polnjenja in manjše število polnilnic je pač neprijetnost, slabost električnih avtov. Nikomur ne bo krona z glave padla, če bo to priznal.

Kako pomembna je ta slabost, je pa odvisno od vsakega posameznika. Če tebi mogoče paše se ustavljati ob električnih polnilnicah, to ne pomeni, da paše vsem.


Noben ne zanika da je ustaviti se za 20 minut po štirih urah vožnje problem. Nihče ne zanika. Vendar ta "problem" ni omembe vreden problem. Sploh pa ne more biti razlog, da električnega avta nebi kupil.

Ps: če je ICE vozniku kaj do svoje lastne varnosti in varnosti drugih, ki so takrat z njim na cesti, se bo tudi on ustavil po štirih urah toliko da raztegne noge in se nadiha svežega zraka.

Okapi ::

Karkulator je izjavil:

Nimajo zeleni NIMAJO KAJ za odločat zadevi, ki je obče dobro. (ki je dobro za vse).

Ja, ti si tisti, ki ve, kaj je dobro za vse. Ampak hebiga, nihče te ne posluša, še tu na slotechu se samo v prazno repenčiš.>:D

jype ::

Karkulator je izjavil:

Nimajo zeleni NIMAJO KAJ za odločat zadevi, ki je obče dobro.
Mura brez jezov je obče dobro.
««
723 / 1139
»»