Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Uf, ste se razpisali!
Kdo kupuje avto v vrednosti ~30 k€ in ga bo vozil 10+ let? Zelo malo je takšnih! Ampak opažam, da bodo praktično vsi lastniki EV vozili avte 10+let, vsaj tako kalkukirajo!
In ne mi hodit naprej z idejami, da bodo 10 let stari EV manj zgubili na ceni! Ker še nihče ne ve!
Jaz sem bencinarja vozil 12 let, pa je stal precej manj.
RedDrake ::
Da prekinem te neumnosti.
IONIQ 38kWh (neto) v AT je 37500 EUR . cenik (poskrolajte na cca 50% za EV, zgoraj je hibrid).
Aktivni tempomat, greti zici, etc ...
Praktično nič ne manjka od _super_ opreme.
Dosega 311km po WLTP, kar pomeni kakih ~250 zimskih z zmerno in 200 z divjanjem.
Zakaj bi sploh kdo pri nas kupoval starega za isti denar?
Naj jih dajo po 30k brez subvencije pa bo
IONIQ 38kWh (neto) v AT je 37500 EUR . cenik (poskrolajte na cca 50% za EV, zgoraj je hibrid).
Aktivni tempomat, greti zici, etc ...
Praktično nič ne manjka od _super_ opreme.
Dosega 311km po WLTP, kar pomeni kakih ~250 zimskih z zmerno in 200 z divjanjem.
Zakaj bi sploh kdo pri nas kupoval starega za isti denar?
Naj jih dajo po 30k brez subvencije pa bo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
m0LN4r ::
Ah in EV za 30k je premium al kaj? Ne seri.
To se bo na mobile.de kopicilo cez par let, ko bodo ze tretje generacije zunaj, za katere boste rekli:
Ja tele novi EV 2025 so 3x bolj neunicljivi kot tisti prvi... ima 2x vec dosega za isto ceno...
Vrtite se v zacaranem krogu.
To opremo mas ze standardno v avtu za 16k
To se bo na mobile.de kopicilo cez par let, ko bodo ze tretje generacije zunaj, za katere boste rekli:
Ja tele novi EV 2025 so 3x bolj neunicljivi kot tisti prvi... ima 2x vec dosega za isto ceno...
Vrtite se v zacaranem krogu.
Da prekinem te neumnosti.
IONIQ 38kWh (neto) v AT je 37500 EUR . cenik (poskrolajte na cca 50% za EV, zgoraj je hibrid).
Aktivni tempomat, greti zici, etc ...
Praktično nič ne manjka od _super_ opreme.
Dosega 311km po WLTP, kar pomeni kakih ~250 zimskih z zmerno in 200 z divjanjem.
Zakaj bi sploh kdo pri nas kupoval starega za isti denar?
Naj jih dajo po 30k brez subvencije pa bo
To opremo mas ze standardno v avtu za 16k
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
J.McLane ::
Morda zato ker 2 leti starega dobiš za 22k EUR? Sicer je to za moje pojme še vedno preveč ampak še vedno manj kot kot 30k EUR (po subvenciji)
No m0LN4r, napiši kater nov avto za 16k EUR ima tako opremo.
No m0LN4r, napiši kater nov avto za 16k EUR ima tako opremo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
feryz ::
Včeraj sem šel od Ljubljane do Vranskega.
Ker mi je bilo dolgčas, sem štel pospeševanja (kot posledica prehitevanja) od, recimo 100 - 130 km/h, do 160, 180, 200 in več km/h.
Prišel sem do 30x, potem se mi ni dalo več. Na par kilometrih.
Do Maribora rabim takih manevrov 100 do 200, 300 (odvisno od časa potovanja), na 1000 km dolgi poti 500 do 1000x.
Zdaj mi pa pokaži EV, ki bo to zdržal. Nešteta pospeševanja, nešteto regeneracij (kot posledica bremzanja), 2, 3, 4 urne seanse z vožnjo med 100 in 250 km/h, skupaj s pospeševanji in zaviranji.
Vem, nisem povprečni vzorec, ampak pogovarjamo se o tvoji kvazi superiornosti.
Ker mi je bilo dolgčas, sem štel pospeševanja (kot posledica prehitevanja) od, recimo 100 - 130 km/h, do 160, 180, 200 in več km/h.
Prišel sem do 30x, potem se mi ni dalo več. Na par kilometrih.
Do Maribora rabim takih manevrov 100 do 200, 300 (odvisno od časa potovanja), na 1000 km dolgi poti 500 do 1000x.
Zdaj mi pa pokaži EV, ki bo to zdržal. Nešteta pospeševanja, nešteto regeneracij (kot posledica bremzanja), 2, 3, 4 urne seanse z vožnjo med 100 in 250 km/h, skupaj s pospeševanji in zaviranji.
Vem, nisem povprečni vzorec, ampak pogovarjamo se o tvoji kvazi superiornosti.
Utk ::
Dolgočasni ste, vse vas bi pobrisal.
Če nima kdo kakega linka na nov test, napoved ali cenik EV, naj raje ne piše nič. Teoretičnega nabijanja je bilo že počasi dovolj, kdo hoče kaj vedet, že ve ali pa ne bo nikoli.
Če nima kdo kakega linka na nov test, napoved ali cenik EV, naj raje ne piše nič. Teoretičnega nabijanja je bilo že počasi dovolj, kdo hoče kaj vedet, že ve ali pa ne bo nikoli.
BigWhale ::
Nehajte z neargumentiranimi razpravami, s trollanjem, z nabijanjem sporocil samo zavoljo nabijanja, zmerjanjem sogovornikov, in nasploh z osnovnosolskim obnasanjem. Naslednji, ki bo napisal kolk hitro vtakne kabl v avto ali pa kolk casa prihrani ker na pumpi natanka v petih minutah, bo letel nekam. Dajte debatirati na nivoju in POTRUDITE SE, DA NE BOSTE PREVEC PISALI S SAMIMI VELIKIMI CRKAMI.
m0LN4r ::
Po tej celi dolgi debati, nisem se vedno nasel linka, kjer so opisane vse mozne okvare, ki so mozne in so se dogajale uporabnikom in kako dolgo so trajala popravila ipd.
Kje se najde te informacije?
Kje se najde te informacije?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Karkulator ::
mislis tole?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
https://www.google.com/amp/s/www.tflcar...
Moj post od malo nazaj, ki si ga očitno spregledal: "To ni problem tehnologije električnih avtov, to je problem proizvajalca (in tvoj problem, ker si takšnega proizvajalca izbral). Tehnologija električnih avtov nima nič s tem."
Okapi ::
Slabost je tudi počasno polnjenje in manjša avtonomnost. Zaradi počasnega polnjenja niso primerni za uporabnike, ki jih ne morejo polniti doma, zaradi manjše avtonomnosti pa za uporabnike, ki bodisi dnevno prevozijo velike razdalje, ali ki veliko vozijo po krajih brez ustrezne infrastrukture.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
J.McLane ::
To "dolgo" polnjenje je velik balzam za varnost, voznik je prisiljen v počitek, pa še na slo-techu lahko visi in piše bedarije varno ko se avto fila in ne med vožnjo
Sicer pa Bjorn ima cel kup testov kako naredi 1.000 km v šusu, rezultati:
- Tesla Model 3 Performance LR, time: 10:10, 98,4 kmh, še brez update za SC
- Tesla Model X LR, 10:20, 97,6 kmh
- Audi e-tron 55 10:20, 97,6 kmh
- Tesla Model S P85 (2013) 10:55, 91,6 kmh
- MB EQC 400 11:00, 90,9
- Hyundai IONIQ 28 kWh 12:15, 81,6 kmh
- Nissan Leaf 62 kWh 15:30, 64,5 kmh
Sicer pa Bjorn ima cel kup testov kako naredi 1.000 km v šusu, rezultati:
- Tesla Model 3 Performance LR, time: 10:10, 98,4 kmh, še brez update za SC
- Tesla Model X LR, 10:20, 97,6 kmh
- Audi e-tron 55 10:20, 97,6 kmh
- Tesla Model S P85 (2013) 10:55, 91,6 kmh
- MB EQC 400 11:00, 90,9
- Hyundai IONIQ 28 kWh 12:15, 81,6 kmh
- Nissan Leaf 62 kWh 15:30, 64,5 kmh
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
To "dolgo" polnjenje je velik balzam za varnost, voznik je prisiljen v počitek, pa še na slo-techu lahko visi in piše bedarije varno ko se avto fila in ne med vožnjo
Tole je trenutno samo rekla-kazala. :) Tega ne vemo in nisem preprican, ce znamo to izmeriti tako, da bo vsaj priblizno reprezentativno. Kontra argument bi lahko bil, da bo zarad tega ful vec roadrage-a, ker bodo ljudje vozil hitreje, ker se jim bo bolj mudilo. :>
jernejl ::
To "dolgo" polnjenje je velik balzam za varnost, voznik je prisiljen v počitek, pa še na slo-techu lahko visi in piše bedarije varno ko se avto fila in ne med vožnjoLahko ima tudi nasproten učinek na varnost. Namesto, da bo voznik ustavil, ko bo začutil, da rabi počitek, bo "stisnil" še 50km, ker mora po planu tam ustaviti, da bo napolnil svoj avto. Medtem bo med vožnjo zaspal in povzročil nesrečo.
Utk ::
No, težko da se strašno hitra vožnja z ev časovno splača.
Mojster izmišljanja čudnih situacij znova udaril.
To "dolgo" polnjenje je velik balzam za varnost, voznik je prisiljen v počitek, pa še na slo-techu lahko visi in piše bedarije varno ko se avto fila in ne med vožnjoLahko ima tudi nasproten učinek na varnost. Namesto, da bo voznik ustavil, ko bo začutil, da rabi počitek, bo "stisnil" še 50km, ker mora po planu tam ustaviti, da bo napolnil svoj avto. Medtem bo med vožnjo zaspal in povzročil nesrečo.
Mojster izmišljanja čudnih situacij znova udaril.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
roCkY ::
To da je cena edina slabost nikakor ne drži. ICE-ji so na voljo v vseh mogočih oblikah in cenovnih rangih. EV-ji še zdaleč ne. Pravzaprav jih skoraj ni za dobiti v tem momentu. Ja to se bo spremenilo ampak ne še tako kmalu. KOt večkrat napišam malo zahec precej za res "še je las za enga dizla". Kot smo videli pred par dnevi v intervjuju nacionalke s predstavnikom KIA Motors nekatere firme sploh ne bodo na polno štartale na ICE, ker predvidevajo (le) 20-25% tržni delež EV leta 2030. Morda jim je jasno, da baterij in ostalih resursov za večji delež za neko normalno ceno kratkomalo ni in jih ne bo.
Kot sem že nekajkrat omenil imam UTV EV, ki je sicer registriran kot traktor zaradi EU birokratskih cak. Cena precej huda glede na soroden ICE model. Doseg s svinčenimi accuji dokaj bogi. Litij pa je absolutno predrag. cca. 9500€ je bilo še nedavno ko sem nazadnjegledal dodatka. Ampak sem 100% zadovoljen z njim za to kar ga rabim. Ko bo baterija še mal ošvohnela bo pač "ABC = allways be chargeing". Nato kakih 1500€ net za nove...
Za avto mi je enako. Najprej mora biti vse ostalo OK potem pa je/bo na vrsti agregat. Tako razmišlja kar doberšen del populacije.
In naj ponovim še za nove udeležence v tej temi me je EV val pač zamudil. In ja če se bodo baterije dobesedno vlekle po tleh čez 10 let se ne bom vozil na elektriko. EQC do katerega bi se v idelni situacijji (če nebi menjal pred par leti) morda celo stegnil ima clearens 13cm. Malokateri več kot 17 cm. Skratka ni EV-ja še na vidiku, ki bi pokril osnovne fizične zahteve glede prostora. S in Etron in S sta tako ali tako krepko predraga. Kitajci? MG ZS EV glede na "prvo uč" nudi 50+% tistega kar nudi EQC za cca. 30% cene. Servis in deli do nadalnjega enako ali bolj kritični kot Tesle.
Pod črto mi glede na pozicijo baterij zgleda največji problem EV odmik od tal ter na drugi strani višina sedežev in višina stropa. V trenutnem avtu imam sedež maksimalno gor in skoraj 100% nazaj. V prejšnjem karavanu ga nisem mogel postavit tako, da bi bil hrbet zadovoljen.
Ali je res cena tista zaradi katere bo folk masovno planil po EV bo čas pokazal.
Dokler bo pri hiši kak ICE omejitev z relativno počasnim polnenjem doma ni negativen fičer za EV-je. Je pa odvisno od familije do familije. Kjer ima vsak strogo svoje je tudi to "problem".
Za daljša potovanja mora pomoje batrija omogočat vsaj 100 KW polnenje v čimvečjem območju. Še en fičer, ki govori v prid čakanju in ne nakupu... Če se parkrat mesečno pelješ 300-500km včinoma avtoceste nima smisla taborit na njej pri 90 km/h in še čakat nekje skupaj 2 uri, da lahko nazaj prideš.
Kot sem že nekajkrat omenil imam UTV EV, ki je sicer registriran kot traktor zaradi EU birokratskih cak. Cena precej huda glede na soroden ICE model. Doseg s svinčenimi accuji dokaj bogi. Litij pa je absolutno predrag. cca. 9500€ je bilo še nedavno ko sem nazadnjegledal dodatka. Ampak sem 100% zadovoljen z njim za to kar ga rabim. Ko bo baterija še mal ošvohnela bo pač "ABC = allways be chargeing". Nato kakih 1500€ net za nove...
Za avto mi je enako. Najprej mora biti vse ostalo OK potem pa je/bo na vrsti agregat. Tako razmišlja kar doberšen del populacije.
In naj ponovim še za nove udeležence v tej temi me je EV val pač zamudil. In ja če se bodo baterije dobesedno vlekle po tleh čez 10 let se ne bom vozil na elektriko. EQC do katerega bi se v idelni situacijji (če nebi menjal pred par leti) morda celo stegnil ima clearens 13cm. Malokateri več kot 17 cm. Skratka ni EV-ja še na vidiku, ki bi pokril osnovne fizične zahteve glede prostora. S in Etron in S sta tako ali tako krepko predraga. Kitajci? MG ZS EV glede na "prvo uč" nudi 50+% tistega kar nudi EQC za cca. 30% cene. Servis in deli do nadalnjega enako ali bolj kritični kot Tesle.
Pod črto mi glede na pozicijo baterij zgleda največji problem EV odmik od tal ter na drugi strani višina sedežev in višina stropa. V trenutnem avtu imam sedež maksimalno gor in skoraj 100% nazaj. V prejšnjem karavanu ga nisem mogel postavit tako, da bi bil hrbet zadovoljen.
Ali je res cena tista zaradi katere bo folk masovno planil po EV bo čas pokazal.
Dokler bo pri hiši kak ICE omejitev z relativno počasnim polnenjem doma ni negativen fičer za EV-je. Je pa odvisno od familije do familije. Kjer ima vsak strogo svoje je tudi to "problem".
Za daljša potovanja mora pomoje batrija omogočat vsaj 100 KW polnenje v čimvečjem območju. Še en fičer, ki govori v prid čakanju in ne nakupu... Če se parkrat mesečno pelješ 300-500km včinoma avtoceste nima smisla taborit na njej pri 90 km/h in še čakat nekje skupaj 2 uri, da lahko nazaj prideš.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: chucki ()
BigWhale ::
No, težko da se strašno hitra vožnja z ev časovno splača.
To "dolgo" polnjenje je velik balzam za varnost, voznik je prisiljen v počitek, pa še na slo-techu lahko visi in piše bedarije varno ko se avto fila in ne med vožnjoLahko ima tudi nasproten učinek na varnost. Namesto, da bo voznik ustavil, ko bo začutil, da rabi počitek, bo "stisnil" še 50km, ker mora po planu tam ustaviti, da bo napolnil svoj avto. Medtem bo med vožnjo zaspal in povzročil nesrečo.
Mojster izmišljanja čudnih situacij znova udaril.
Priblizno tako izmisljena in cudna kot to, da je daljse polnjenje balzam za varnost. :)
Utk ::
Za normalne ne bo razlike, za tiste, ki naredijo 1000 km v kosu pa razlika bo. Da takšni obstajajo jaz sicer niti ne bi verjel, če se ne bi oglašali v tej in podobnih temah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
roCkY ::
Potovanje z EV je in bo še vsaj nekaj časa pač nekolko drugačen ritual kot potovanje z ICE.
Kaj dost folka, ki piše v tole temo ni apriori proti elektrifikaciji.Imamo pač svoje prioritete in nismo pripravljeni na vrat na nos iti na "tankanje lignita", da nam nebi lokalno smrdelo in bi morda celo prišparali kakega jurja, če bi se odločili za nekaj kompromisov predvsem glede prostornosti vozila glede na trenutni ICE v uporabi.
Kaj dost folka, ki piše v tole temo ni apriori proti elektrifikaciji.Imamo pač svoje prioritete in nismo pripravljeni na vrat na nos iti na "tankanje lignita", da nam nebi lokalno smrdelo in bi morda celo prišparali kakega jurja, če bi se odločili za nekaj kompromisov predvsem glede prostornosti vozila glede na trenutni ICE v uporabi.
jernejl ::
No, težko da se strašno hitra vožnja z ev časovno splača.
To "dolgo" polnjenje je velik balzam za varnost, voznik je prisiljen v počitek, pa še na slo-techu lahko visi in piše bedarije varno ko se avto fila in ne med vožnjoLahko ima tudi nasproten učinek na varnost. Namesto, da bo voznik ustavil, ko bo začutil, da rabi počitek, bo "stisnil" še 50km, ker mora po planu tam ustaviti, da bo napolnil svoj avto. Medtem bo med vožnjo zaspal in povzročil nesrečo.
Mojster izmišljanja čudnih situacij znova udaril.
Predvsem je čudna situacija to, da voznik potrebuje počitek / mora opraviti potrebo / je lačen ravno tedaj, ko njegov avto potrebuje polnjenje. Ampak ker si mojster nerazumevanja sveta, ti neumne pripombe moramo oprostiti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
pegasus ::
Sicer pa Bjorn ima cel kup testov kako naredi 1.000 km v šusu, rezultati:Me prav zanima, kakšna bo ta številka pri Apteri.
- Tesla Model 3 Performance LR, time: 10:10, 98,4 kmh, še brez update za SC
So pa te številke že danes dovolj dobre, ker je že z ICE avtom zelo težko doseči povprečje 100km/h na autobanu na 1000km. Mogoče čez vikend ponoči, ko ni kamionov in lahko divjaš k norc.
pero50 ::
Tudi mene zanima kateri avto za 16k EUR ima aktivni tempomat in gretje sedežev.
Avtov kolikor hočeš:
pod 10k
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
do 15k
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
do 16k
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: pero50 ()
J.McLane ::
Ne predstavljam si neke dodane vrednosti radarskega tempomata brez avtomatskega menjalnika, niti tega da bi primerjal ICE B segmenta z EV C segmenta.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Predvsem je čudna situacija to, da voznik potrebuje počitek / mora opraviti potrebo / je lačen ravno tedaj, ko njegov avto potrebuje polnjenje. Ampak ker si mojster nerazumevanja sveta, ti neumne pripombe moramo oprostiti.
Ja, ker čudno je tudi, da se ljudje naspijo točno ob uri ob kateri se morajo vstat, da so glih takrat lačni za zajtrk, pa potem ob uri malice lačni v službi, pa kosilo in večerjo ima ponavadi cela družina skupaj, ne sprašuje se vsakega posebej, če bi imel pol ure kasneje, vse same bizarne situacije.
Utk ::
Tudi mene zanima kateri avto za 16k EUR ima aktivni tempomat in gretje sedežev.
Avtov kolikor hočeš:
pod 10k
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
do 15k
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
do 16k
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
Haha, corsa za 10 jurjev ima aktivni tempomat, vas pa res lahkp vsak naplahta.
m0LN4r ::
Seveda majo, sej pa je to dodatna oprema kaj par stotakov? Nismo rekli, da mora biti karavan.
Raja kupuje poceni avte (glej najvec prodanih), problem je drug. To da z "vsakim" ICEjem od par jurjev naprej, naredis vsaj 600km na tank, pa vse do 1000 odvisno od modela.
Za 600km EV, se pa moras trenutno konkretno skesirat in se ti se moras avtu prilagajat na koncu. Vecina smo vajeni obratno, avte prilagajamo sebi. Tankamo ko mi hocemo in ne ko moramo. Spontano skakanje sem pa tja odpade in to z "skatlo" za katero si zmetal goro denarja, se ti njej prilagajas lol.
Raja kupuje poceni avte (glej najvec prodanih), problem je drug. To da z "vsakim" ICEjem od par jurjev naprej, naredis vsaj 600km na tank, pa vse do 1000 odvisno od modela.
Za 600km EV, se pa moras trenutno konkretno skesirat in se ti se moras avtu prilagajat na koncu. Vecina smo vajeni obratno, avte prilagajamo sebi. Tankamo ko mi hocemo in ne ko moramo. Spontano skakanje sem pa tja odpade in to z "skatlo" za katero si zmetal goro denarja, se ti njej prilagajas lol.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Karkulator ::
Odgovor na vprašanje iz naslova teme:
Zakaj so električni avtomobili prava stvar:
1) so 8x cenejši za vožnjo (strošek "goriva" je 8x manjši)
2) so mnogo cenejši za vzdrževanje (nobenga olja in filtrov in ostalega)
3) imajo MNOGO boljše pospeške in vozne lastnosti kot ICE avti. Električen motor ima na razpolago poln navor že pri zelo nizkih obratih (=že iz nule je navor maksimalen), ICE motor ima pri nizkih obratih NEZNATEN zavor. To kakšen navor ma je pomembno za pospeške oz. za speljevanje. Poleg tega ima EV MNOGO BOLJŠE VOZNE LASTNOSTI, ker ima mnogo nižje TEŽIŠČE AVTOMOBILA (boljše obnašanje vozila v ovinkih ipd.)
3) ne svinjajo zraka v mestih, kjer je največja koncentracija ljudi
4) suma sumarum onasnežujejo manj (zaradi 3x večjega izkoristka + boljših filtrov na elektrarnah po enoti energije), pa še to kar svinjajo svinjajo izven mest, kjer je MNOGO manjša koncentracija škodljivih plinov + lokalne koncentracije škodljivih plinov so manjše zaradi večje razpršenosti onasnaževanja
5) povzročajo ENERGETSKO NEODVISNOST oz. samooskrbnost (ICE avti pa povzročajo energetsko ODVISNOST). Zakaj je energetska samooskrbnost dobra pa menda veš ane. Kar spomni se kako je ko Rusija malo zapre pipico za plin ;)
6) ne porabiš praktično nič časa za polniti (oz. ga porabiš cca 30 sekund NA MESEC, toliko da trikrat zatlačiš kabel v vtič, pri navadnih avtih rabiš pa nekajkrat tankat na mesec, to je cca 15 minut na mesec).
Zgornji posnetek se zelo splača pogledati, je enen najboljših posnetkov o električnih avtih, ki sem jih gledal v zadnjem času.
Zakaj so električni avtomobili prava stvar:
1) so 8x cenejši za vožnjo (strošek "goriva" je 8x manjši)
2) so mnogo cenejši za vzdrževanje (nobenga olja in filtrov in ostalega)
3) imajo MNOGO boljše pospeške in vozne lastnosti kot ICE avti. Električen motor ima na razpolago poln navor že pri zelo nizkih obratih (=že iz nule je navor maksimalen), ICE motor ima pri nizkih obratih NEZNATEN zavor. To kakšen navor ma je pomembno za pospeške oz. za speljevanje. Poleg tega ima EV MNOGO BOLJŠE VOZNE LASTNOSTI, ker ima mnogo nižje TEŽIŠČE AVTOMOBILA (boljše obnašanje vozila v ovinkih ipd.)
3) ne svinjajo zraka v mestih, kjer je največja koncentracija ljudi
4) suma sumarum onasnežujejo manj (zaradi 3x večjega izkoristka + boljših filtrov na elektrarnah po enoti energije), pa še to kar svinjajo svinjajo izven mest, kjer je MNOGO manjša koncentracija škodljivih plinov + lokalne koncentracije škodljivih plinov so manjše zaradi večje razpršenosti onasnaževanja
5) povzročajo ENERGETSKO NEODVISNOST oz. samooskrbnost (ICE avti pa povzročajo energetsko ODVISNOST). Zakaj je energetska samooskrbnost dobra pa menda veš ane. Kar spomni se kako je ko Rusija malo zapre pipico za plin ;)
6) ne porabiš praktično nič časa za polniti (oz. ga porabiš cca 30 sekund NA MESEC, toliko da trikrat zatlačiš kabel v vtič, pri navadnih avtih rabiš pa nekajkrat tankat na mesec, to je cca 15 minut na mesec).
Zgornji posnetek se zelo splača pogledati, je enen najboljših posnetkov o električnih avtih, ki sem jih gledal v zadnjem času.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
Invictus ::
Kdaj bo fanov EV potegnilo par stvari...
1. Nismo proti EV.
2. EV je trenutno za večino populacije drag.
3. Nima dosega in hitrega polnenja. 1 ura NI HITRO polnenje, 5 minut je.
4. Ekološki odtis EV trenutno sploh še ni znan (oz. noče biti znan), ker je tehnologija premlada.
5. Evropa, in ostale države nimajo dovolj elektro kapacitet, pa če zamenjamo samo 10% ICE.
6. Gostota energije na volumen je še vedno večja pri nafti kot pri baterijah.
1x bo aktualenm. Ampak ne v taki obliki, kot so na silo naredili, recimo pri Tesli. Gre bolj za hack, kot za trajno rešitev. So pa vsaj zbudili ostale .
1. Nismo proti EV.
2. EV je trenutno za večino populacije drag.
3. Nima dosega in hitrega polnenja. 1 ura NI HITRO polnenje, 5 minut je.
4. Ekološki odtis EV trenutno sploh še ni znan (oz. noče biti znan), ker je tehnologija premlada.
5. Evropa, in ostale države nimajo dovolj elektro kapacitet, pa če zamenjamo samo 10% ICE.
6. Gostota energije na volumen je še vedno večja pri nafti kot pri baterijah.
1x bo aktualenm. Ampak ne v taki obliki, kot so na silo naredili, recimo pri Tesli. Gre bolj za hack, kot za trajno rešitev. So pa vsaj zbudili ostale .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
kow ::
Glede tocke 3.
Bi rekel, da gre tukaj predvsem za fiksacijo ideje, kako se polni/tanka. EV na daljsem potovanju ne napolnis na 100 odstotkov.
Ce bos naredil 500 kilometrov, ne bos chargal do 100 odstotkov. Recimo, da imas 350km dosega. Potem bos polnil baterijo pri 15 odstotkih do recimo 65 odstotkov.
Polnilni casi so tam hitrejsi.
Bi rekel, da gre tukaj predvsem za fiksacijo ideje, kako se polni/tanka. EV na daljsem potovanju ne napolnis na 100 odstotkov.
Ce bos naredil 500 kilometrov, ne bos chargal do 100 odstotkov. Recimo, da imas 350km dosega. Potem bos polnil baterijo pri 15 odstotkih do recimo 65 odstotkov.
Polnilni casi so tam hitrejsi.
J.McLane ::
Seveda majo, sej pa je to dodatna oprema kaj par stotakov? Nismo rekli, da mora biti karavan.
Raja kupuje poceni avte (glej najvec prodanih), problem je drug. To da z "vsakim" ICEjem od par jurjev naprej, naredis vsaj 600km na tank, pa vse do 1000 odvisno od modela.
Za 600km EV, se pa moras trenutno konkretno skesirat in se ti se moras avtu prilagajat na koncu. Vecina smo vajeni obratno, avte prilagajamo sebi. Tankamo ko mi hocemo in ne ko moramo. Spontano skakanje sem pa tja odpade in to z "skatlo" za katero si zmetal goro denarja, se ti njej prilagajas lol.
Corsa nima možnosti radarskega tempomata tudi za doplačilo, to bo dobila nova Corsa-e, ki so jo ravno predstavili na IAA.
Koliko ljudi ima spontano skakanje sem in tja v razdaljah večjih od 100 km? Morda nek mladec, ki se naprdne iti v Portorož na koffe, nekdo s familijo ima spontano skakanje kvečjemu 50 km do prvega zdravnika.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
J.McLane ::
Kdaj bo fanov EV potegnilo par stvari...
1. Nismo proti EV.
2. EV je trenutno za večino populacije drag.
3. Nima dosega in hitrega polnenja. 1 ura NI HITRO polnenje, 5 minut je.
4. Ekološki odtis EV trenutno sploh še ni znan (oz. noče biti znan), ker je tehnologija premlada.
5. Evropa, in ostale države nimajo dovolj elektro kapacitet, pa če zamenjamo samo 10% ICE.
6. Gostota energije na volumen je še vedno večja pri nafti kot pri baterijah.
1x bo aktualenm. Ampak ne v taki obliki, kot so na silo naredili, recimo pri Tesli. Gre bolj za hack, kot za trajno rešitev. So pa vsaj zbudili ostale .
3. Veliko budget EVjev, je sposobno v 20 minutih "natankat" za 100 km vožnje. JA vem še vedno problem za mnoge, ni pa tako drastično kot hočeš prikazat ti.
4. Že grobe ocene so dovolj zgovorne, točne številke so pa odvisne od točno določenih modelov in načina proizvodnje.
5. Imajo
6. Gosototo energije, moraš gledati skupaj s celotnim pogonskim sklopom, bencin ima že dobro energijsko gostoto ampak da to energijo preneseš na kolesa pa potrebuješ od oka 300 kg stroj. Baterija pa hrani energijo v obliki, ki je priročna za uporabo na par 10 kg motorju.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Karkulator ::
Kdaj bo fanov EV potegnilo par stvari...
1. Nismo proti EV.
2. EV je trenutno za večino populacije drag.
3. Nima dosega in hitrega polnenja. 1 ura NI HITRO polnenje, 5 minut je.
4. Ekološki odtis EV trenutno sploh še ni znan (oz. noče biti znan), ker je tehnologija premlada.
5. Evropa, in ostale države nimajo dovolj elektro kapacitet, pa če zamenjamo samo 10% ICE.
6. Gostota energije na volumen je še vedno večja pri nafti kot pri baterijah.
1x bo aktualenm. Ampak ne v taki obliki, kot so na silo naredili, recimo pri Tesli. Gre bolj za hack, kot za trajno rešitev. So pa vsaj zbudili ostale .
1. To je dobro.
2. Res je, to drži trenutno. Čez nekaj let bodo EV-ji cenejši od ICE.
3. Ima hitro polnjnje: 350 kilovatna polnilnica ga napolni 20 milj na minuto, kar je 32 kilometrov/NA MINUTO. Ustaviš se za 10 minut in imaš 320 kilometrov dodatnega dosega.To JE hitro polnjenje. V petih minutah imaš 160 kilometrov dosega.
4.Ekološki odtis je znan, EV avti mnogo manj onesnažujejo kot ICE avti. Poglej ta posnetek, je zelo dobro predstavljen:
Ali so električni avtomobili slabši za okolje? :
.
Avtor posnetka je inženir, ki je mojster na svojem posdročju, vsi viri in raziskave so pa v "deskribšnu".
5. To NE DRŽI. Za Slovenijo sva že dva uporabnika na tem forumu naredila izračun in prišla do istega rezulata: Če vsi osebni avtomobili čez noč postanejo električni avtomobili, se bo poraba električne energije povečala samo za 17 % glede na trenutno porabo. Za Evropo velja podobno.
6. To pa drži. Vendar je tudi energijska gostota baterij zadostna za praktično uporabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
IL_DIAVOLO ::
Če smo pri fosilnih gorivih odvisni od nafte, smo pri EV-ju odvisni od kobalta.
Od leta 2016 se je ta redka kovina več kot potrojila oziroma kot bi rekel @vitamix je cena zrasla za več kot 300%!!!
Cena kobalta bo še samo rastla, s tem pa tudi baterije, dokler ga ne bo zmanjkalo.
Od leta 2016 se je ta redka kovina več kot potrojila oziroma kot bi rekel @vitamix je cena zrasla za več kot 300%!!!
Cena kobalta bo še samo rastla, s tem pa tudi baterije, dokler ga ne bo zmanjkalo.
J.McLane ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Če smo pri fosilnih gorivih odvisni od nafte, smo pri EV-ju odvisni od kobalta.
Od leta 2016 se je ta redka kovina več kot potrojila oziroma kot bi rekel @vitamix je cena zrasla za več kot 300%!!!
Cena kobalta bo še samo rastla, s tem pa tudi baterije, dokler ga ne bo zmanjkalo.
Kobalt ni nobeno nujno zlo za baterije. Obstajajo baterije brez njega in obstajajo bolj humani (ampak dražji) načini za pridobivanje.
ČE se prav spomnim je v Teslini bateriji samo za par kg kobalta. To je par sto $.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
fikus_ ::
"Ima hitro polnjnje: 350 kilovatna polnilnica ga napolni 20 milj na minuto, kar je 32 kilometrov/NA MINUTO. Ustaviš se za 10 minut in imaš 320 kilometrov dodatnega dosega.To JE hitro polnjenje. V petih minutah imaš 160 kilometrov dosega."
Točno tako, v teoriji vse štima! A veš koliko je 350 kW električni priklop??? Kakšno linijo rabiš do 350 kW?
Točno tako, v teoriji vse štima! A veš koliko je 350 kW električni priklop??? Kakšno linijo rabiš do 350 kW?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
roCkY ::
Še to.
Dajte si tale kanal v priljubljene in stisnite zvonec. Se izve vse o EV in še kaj, če ste občasno par urc ob računalniku, ko je Bjoren online.
https://www.youtube.com/channel/UCD3YwI...
Dajte si tale kanal v priljubljene in stisnite zvonec. Se izve vse o EV in še kaj, če ste občasno par urc ob računalniku, ko je Bjoren online.
https://www.youtube.com/channel/UCD3YwI...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: roCkY ()
MrNighthawk ::
Karkulator je izjavil:
Odgovor na vprašanje iz naslova teme:
Zakaj so električni avtomobili prava stvar:
1) so 8x cenejši za vožnjo (strošek "goriva" je 8x manjši)
2) so mnogo cenejši za vzdrževanje (nobenga olja in filtrov in ostalega)
3) imajo MNOGO boljše pospeške in vozne lastnosti kot ICE avti. Električen motor ima na razpolago poln navor že pri zelo nizkih obratih (=že iz nule je navor maksimalen), ICE motor ima pri nizkih obratih NEZNATEN zavor. To kakšen navor ma je pomembno za pospeške oz. za speljevanje. Poleg tega ima EV MNOGO BOLJŠE VOZNE LASTNOSTI, ker ima mnogo nižje TEŽIŠČE AVTOMOBILA (boljše obnašanje vozila v ovinkih ipd.)
3) ne svinjajo zraka v mestih, kjer je največja koncentracija ljudi
4) suma sumarum onasnežujejo manj (zaradi 3x večjega izkoristka + boljših filtrov na elektrarnah po enoti energije), pa še to kar svinjajo svinjajo izven mest, kjer je MNOGO manjša koncentracija škodljivih plinov + lokalne koncentracije škodljivih plinov so manjše zaradi večje razpršenosti onasnaževanja
5) povzročajo ENERGETSKO NEODVISNOST oz. samooskrbnost (ICE avti pa povzročajo energetsko ODVISNOST). Zakaj je energetska samooskrbnost dobra pa menda veš ane. Kar spomni se kako je ko Rusija malo zapre pipico za plin ;)
6) ne porabiš praktično nič časa za polniti (oz. ga porabiš cca 30 sekund NA MESEC, toliko da trikrat zatlačiš kabel v vtič, pri navadnih avtih rabiš pa nekajkrat tankat na mesec, to je cca 15 minut
1. Cost/benefit. Nov clio stane 10k Zoe 25. Glede na trenutno ceno elektrike moraš EVja vozit vsaj 10 let, da notri prineseš.
2. A filtrov za zrak EVji nimajo?
Nov VW je ob nakupu dobil zastonj redne servise itd. za kar nekaj let. Ni samo olje in jermen potreben servisa.
p.s. čakam na objavo Tesle, da bodo zaračunali za neobvezen software update.
3. Povprečni Janez in vsak, ki misli, da je nek blazno dober voznik, da rabi še boljše pospeške je zrel za avto šolo. Boljši navor je super za dirkalnik in v tehnološkem smislu. Za navadno cesto in stanje v koloni je nesmiselno.
3., 4. True. Čeprav je to samo prestavljanje problema, globalni problem ostaja. Onesnaževanje se še vedno dogaja in voznik EVja ni rešitelj planeta.
5. Brez NEK2, vse trenutne elektrarne ne sfolgajo elektrike, če bi vse ICE zamenjali za EVje.
6. Emmm what? Greva tekmovat iz Lj do Munichna kdo bo po omejitvah prej tam?
Karkulator ::
MrNighthawk je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Odgovor na vprašanje iz naslova teme:
Zakaj so električni avtomobili prava stvar:
1) so 8x cenejši za vožnjo (strošek "goriva" je 8x manjši)
2) so mnogo cenejši za vzdrževanje (nobenga olja in filtrov in ostalega)
3) imajo MNOGO boljše pospeške in vozne lastnosti kot ICE avti. Električen motor ima na razpolago poln navor že pri zelo nizkih obratih (=že iz nule je navor maksimalen), ICE motor ima pri nizkih obratih NEZNATEN zavor. To kakšen navor ma je pomembno za pospeške oz. za speljevanje. Poleg tega ima EV MNOGO BOLJŠE VOZNE LASTNOSTI, ker ima mnogo nižje TEŽIŠČE AVTOMOBILA (boljše obnašanje vozila v ovinkih ipd.)
3) ne svinjajo zraka v mestih, kjer je največja koncentracija ljudi
4) suma sumarum onasnežujejo manj (zaradi 3x večjega izkoristka + boljših filtrov na elektrarnah po enoti energije), pa še to kar svinjajo svinjajo izven mest, kjer je MNOGO manjša koncentracija škodljivih plinov + lokalne koncentracije škodljivih plinov so manjše zaradi večje razpršenosti onasnaževanja
5) povzročajo ENERGETSKO NEODVISNOST oz. samooskrbnost (ICE avti pa povzročajo energetsko ODVISNOST). Zakaj je energetska samooskrbnost dobra pa menda veš ane. Kar spomni se kako je ko Rusija malo zapre pipico za plin ;)
6) ne porabiš praktično nič časa za polniti (oz. ga porabiš cca 30 sekund NA MESEC, toliko da trikrat zatlačiš kabel v vtič, pri navadnih avtih rabiš pa nekajkrat tankat na mesec, to je cca 15 minut
1. Cost/benefit. Nov clio stane 10k Zoe 25. Glede na trenutno ceno elektrike moraš EVja vozit vsaj 10 let, da notri prineseš.
2. A filtrov za zrak EVji nimajo?
Nov VW je ob nakupu dobil zastonj redne servise itd. za kar nekaj let. Ni samo olje in jermen potreben servisa.
p.s. čakam na objavo Tesle, da bodo zaračunali za neobvezen software update.
3. Povprečni Janez in vsak, ki misli, da je nek blazno dober voznik, da rabi še boljše pospeške je zrel za avto šolo. Boljši navor je super za dirkalnik in v tehnološkem smislu. Za navadno cesto in stanje v koloni je nesmiselno.
3., 4. True. Čeprav je to samo prestavljanje problema, globalni problem ostaja. Onesnaževanje se še vedno dogaja in voznik EVja ni rešitelj planeta.
5. Brez NEK2, vse trenutne elektrarne ne sfolgajo elektrike, če bi vse ICE zamenjali za EVje.
6. Emmm what? Greva tekmovat iz Lj do Munichna kdo bo po omejitvah prej tam?
1. Res je cost/benefit, se popolnoma strinjam. Če narediš 30 tisoč kilometrov na leto, se ti strošek notri prinese v 8,5 leta.
2.Imajo. Veš kaj je bilo mišljeno. EV-ji nimajo "miljavžnt" komponet, ki jih je treba periodično menjati.
3.Pri prehitevanju večji navor zelo koristi + it is fun.
4. Ni samo prestavljanje, na prevožen kilometer EV onasnasnežuje 2-3x manj. Ne onasnežuje v mestih kjer je največja koncentracija ljudi, ki morajo neprostovoljno škodljive pline in trde delce ICE avtov vdihavati. Mnogo lažje je sfiltrirati eno elektrarno (če sploh kaj spušča v zrak), kot pa filtre tlačiti na miljone avtomobilov. Dobri filtri za avtomobil, bi avtomobile podražili za 2 krat. Pri elektrarni pa to ni problema, filter pri elekrarni stane milijon evro več: ni problema.
5. To ne drži. Če grejo vsi osebni avtomobili na električne, se poraba električne energije poveča samo za 17 procentov.
6. Razdalja iz Ljubljane do Munchna je 405 kilometrov, tesla model 3 naredi to z eno baterijo. (naredi 523 kilometrov s polno baterijo). Kdo bo prej: če bova vozila enako, bova oba enako hitra. (Če zanemarimo to, da ima tesla model 3 boljše pospeške od tvojega avtomobila.)
J.McLane ::
MrNighthawk je izjavil:
1. Cost/benefit. Nov clio stane 10k Zoe 25. Glede na trenutno ceno elektrike moraš EVja vozit vsaj 10 let, da notri prineseš.
2. A filtrov za zrak EVji nimajo?
Nov VW je ob nakupu dobil zastonj redne servise itd. za kar nekaj let. Ni samo olje in jermen potreben servisa.
p.s. čakam na objavo Tesle, da bodo zaračunali za neobvezen software update.
3. Povprečni Janez in vsak, ki misli, da je nek blazno dober voznik, da rabi še boljše pospeške je zrel za avto šolo. Boljši navor je super za dirkalnik in v tehnološkem smislu. Za navadno cesto in stanje v koloni je nesmiselno.
3., 4. True. Čeprav je to samo prestavljanje problema, globalni problem ostaja. Onesnaževanje se še vedno dogaja in voznik EVja ni rešitelj planeta.
5. Brez NEK2, vse trenutne elektrarne ne sfolgajo elektrike, če bi vse ICE zamenjali za EVje.
6. Emmm what? Greva tekmovat iz Lj do Munichna kdo bo po omejitvah prej tam?
1.Če avta nimaš 10 let pač glej izgubo vrednosti, pa primerjaj primerljivo, Clio za 10 jurjev ni primerljiv z Zoe, tisti ki pa misli kupit nek Clio z EDC in z malo več opreme za 16k € je pa že potencialna stranka za Zoe.
2. Again, prvih 5 let morda servisi ne igrajo bistvene vloge, ampak ne glede na to ali avto prodaš ali ga imaš dalje nekdo bo na servisih prišparal, zato je vrednost 5 let starega EV višja od primerljivega bencinarja.
5. Oglej si dnevno nihanje porabe elektrike in razloži kako to da je ponoči štrom toliko cenejši
6. Pod točko 3. pišeš da moč motorja ni pomembna sedaj pa pišeš da bi tekomoval. Na neki točki tudi polnjenje baterije postane "good enough", morda trenutni predstavniki za 30k € še niso tam, bomo pa zelo kmalu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
MrNighthawk ::
Karkulator je izjavil:
1. Res je cost/benefit, se popolnoma strinjam. Če narediš 30 tisoč kilometrov na leto, se ti strošek notri prinese v 8,5 leta.
2.Imajo. Veš kaj je bilo mišljeno. EV-ji nimajo "miljavžnt" komponet, ki jih je treba periodično menjati.
3.Pri prehitevanju večji navor zelo koristi + it is fun.
4. Ni samo prestavljanje, na prevožen kilometer EV onasnasnežuje 2-3x manj. Ne onasnežuje v mestih kjer je največja koncentracija ljudi, ki morajo neprostovoljno škodljive pline in trde delce ICE avtov vdihavati. Mnogo lažje je sfiltrirati eno elektrarno (če sploh kaj spušča v zrak), kot pa filtre tlačiti na miljone avtomobilov. Dobri filtri za avtomobil, bi avtomobile podražili za 2 krat. Pri elektrarni pa to ni problema, filter pri elekrarni stane milijon evro več: ni problema.
5. To ne drži. Če grejo vsi osebni avtomobili na električne, se poraba električne energije poveča samo za 17 procentov.
6. Razdalja iz Ljubljane do Munchna je 405 kilometrov, tesla model 3 naredi to z eno baterijo. (naredi 523 kilometrov s polno baterijo). Kdo bo prej: če bova vozila enako, bova oba enako hitra. (Če zanemarimo to, da ima tesla model 3 boljše pospeške od tvojega avtomobila.)
1. Jih naredim 12k.
2. Miljavžnt? A to je tehnični izraz? Za 11 let starega ICEja sem dal za velik servis cca 500€ menjali so vse kar so lahko. To ni spet nek baš strošek in ne ponavlja se vsako leto.
3. Samo dokazal si, da nisi zrel za na cesto.
4. Onesnaževanje še vedno. In baterije bodo ekološki problem.
5. Nope.
6. Bo naredil 405 kilometrov pozimi pri -10 velik del poti je klanec navzgor. Takšna je bila moja zadnja pot v Munich? Kaj pa če štartava s polovičnim tankom/baterijo? Lahko pa jaz štartam s praznim tankom na počivališču Barje ti pa pri Hotel Brdo kjer imajo fast charge?
Lahko pa podaljšava na 525 km, (res nisem gledal razdalje do munichna).
Ni ga EVja, ki bi imel večji doseg od ekvivalentnega ICEja (da ne govorimo o dizlu) in trenutno še ni načina, da boš EV hitreje napolnol kot bencinarja. In za primerjavo si dal avto, ki stane 55k+ in edini EV, ki teoretično prevozi to razdaljo. Prehiti ga pa Clio za 10k.
MrNighthawk ::
6. Pod točko 3. pišeš da moč motorja ni pomembna sedaj pa pišeš da bi tekomoval. Na neki točki tudi polnjenje baterije postane "good enough", morda trenutni predstavniki za 30k € še niso tam, bomo pa zelo kmalu.
Upam, da trolaš in da nisi butelj, če misliš da sem imel v mislih tekmovanje kjer je pomembna moč motorja.
Sicer se strinjam s spodaj napisanim. Kaj paa pomeni "zelo kmalu" bomk videli.
Čakam na cenovno ugoden range med 500-600km in hitrost polnjenja 15min za vsaj 85%.
sniff ::
Da se še jaz malce priključim debati pa da probamo tele "rekla kazala" ekonomike debate malce usmerjeno peljat sem skupaj vrgel izračune ICE vs EV na enakem avtomobilu (s primerjavo različnih proizvajalcev/modelov po navadi hitro zapadeš v debate o preferencah, kar pomeni 100+ postov... brez smiselnega konsenza. Torej za primer sem vzel HYUNDAI KONO, ki je tako ICE kot EV, ter ima hkrati EV dober domet (mislim, da bi 400km dometa moglo zadovoljevati potrebe 95% Slovencev 95% časa, kdor pravi da klofa 800km v enmu dnevu 8ur neprestane vožnje, večkrat na leto ma malce problem). Cilj izračuna je bil dobiti strošek prevoženega kilometra v 3 letih lastništva, ob upoštevanju vseh stroškov in prodaje avtomobila po 3 letih. Gabariti so podani, tako da sprejemam konstruktivne kritike/predloge glede posameznih postavk - predvsem me zanima cena servisa pri EV (lastniki na plano).
Rezultat: strogo ekonomsko gledano je ekonomika v prid EV-jem.
Rezultat: strogo ekonomsko gledano je ekonomika v prid EV-jem.
Utk ::
Subvencijo si odštel dvakrat. In strošek se računa na koncu življenjske dobe avta, ko je njegova vrednost blizu ničle, ne pa po treh ali petih ali osmih letih. Tudi če prvi kupec ne bo imel avta 15 let, ga bo imel pa drugi ali tretji, in bo vrednost rabljenega ustrezna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Okapi ::
Ob subvencijah skoraj 8000 evrov je po tvojem izračunu električen avto samo 3000 evrov cenejši. Država odpravi subvencije in električni avti niso več prava stvar?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()