» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
720 / 1140
»»

fikus_ ::

Zgleda da ima VW pripravljene EV za množično proizvodnjo in morajo pripravit trg za njih.

Ne smemo pa pozabiti, da v DE forsirajo DB za prevoze med mesti, od tam pa javni prevoz do delovnih mest.

Stalinovic ::

J.McLane je izjavil:

Evo kam pes taco moli:
https://siol.net/avtomoto/novice/drasti...

Če je želja EU nižanje porabe fosilnih goriv, potem je pot do tega kristalno jasna in ne potrebuješ nobene kristalne krogle da bi "ugibal" cene goriv v prihodnje.



Saj bogataši imajo že sedaj EVje. To prizadane samo klošarje ki imajo cca 2k€ avte da lahko hodijo delat. Koga sploh briga za to govedo.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Goegoff ()

jernejl ::

J.McLane je izjavil:

Evo kam pes taco moli:
https://siol.net/avtomoto/novice/drasti...

To je predvsem voda na mlin nemški avtoindustriji :)

Na drugi strani francozi niso bili nič kaj zadovoljni, ko je vlada nameravala povišati davke na gorivo.
Taki ukrepi na koncu po žepu najbolj udarijo najrevnejše, ki si ne morejo omisliti novega (električnega) avtomobila.

Karkulator je izjavil:

Menjava baterije zaradi napake pri izdelavi se potrebuje IZJEMNO REDKO, tako redko da lahko brez problema rečemo, da je ta delež zanemarljiv (nekaj tisočink procenta).
Boš prilepil še kakšno raziskavo, ki ta tvoj delež potrjuje, ali si to vrednost potegnil iz klobuka?

Elon Musk govori o miljonu milj, ki jih z eno baterijo lahko prevozijo njegovi avtomobili.
On marsikaj govori, večinoma laži.

največji sovražnik življenske dobe, to je toplota (vročina), je pri električnem avtomobilu eliminran z vodnim hlajenjem
Telefonov in prenosnikov tipično ne puščamo cele dneve zunaj, na poletni vročini in razbeljenem asfaltu.

jype je izjavil:

Ker si naučen neresnice o tem, kako ekonomija deluje, vsekakor razumemo, zakaj se na ta specifičen način motiš.
Vidim, da je medicinska sestra v zavodu, kjer se zdraviš, spet pozabila poskrbeti, da pogoltneš vsa predpisana zdravila.

Webmojster ::

J.McLane je izjavil:

Evo kam pes taco moli:
https://siol.net/avtomoto/novice/drasti...

Če je želja EU nižanje porabe fosilnih goriv, potem je pot do tega kristalno jasna in ne potrebuješ nobene kristalne krogle da bi "ugibal" cene goriv v prihodnje.


'Jaka' podražitev za 4€ za poln tank sredi naslednjega desetletja. 2€ Bo dražje že zaradi inflacije če ne podražitve cene surove nafte. Če bi resno mislili, bi tank podražili za polovico. Subvencije za EV pa povišali na 15K €.

-valvoline- ::

Precej zanimivih zgodb o poskodbwh baterij pri manjsih trkih in podobno:
https://www.google.com/amp/s/www.tflcar...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...

:v

Zgodovina sprememb…

ZaphodBB ::

fikus_ je izjavil:

Zgleda da ima VW pripravljene EV za množično proizvodnjo in morajo pripravit trg za njih.

Ne smemo pa pozabiti, da v DE forsirajo DB za prevoze med mesti, od tam pa javni prevoz do delovnih mest.

VW nima baterij.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Karkulator ::

-valvoline- je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Machete je izjavil:

In vsi imamo sleme zahod vzhod?


NI TREBA da imaš sleme zahod vzhod! Lahko postaviš tudi če tvoja orientacija strehe ni optimalna. Seveda se produkcija električne energije iz sončnih celic na ta način zmanjša, ampak to samo pomeni da se boš namesto za 0,5 EUR za 100 kilometrov pač vozil za 1 EUR na 100 kilometrov, še vedno ZELO poceni :) Sicer pa seveda ni nujno da postaviš ravno na streho, kumot lahko tudi na dvorišče ali kam drugam. Ali lahko bi tudi na streho dal ustrezen jeklen nosilec, ki bi sončne panele držal v idelni poziciji. Ampak še enkrat NI TI TREBA tega, lahko jih pač samo "flikneš gor" na streho, pač proizvedeš 50 % manj kot bi sicer, ampak se še vedno voziš za 1 EUR za 100 kilometrov, to je 1 CENT na kilometer :)

Ko bo ev primerno obdavcen bos placal nek vnaprej dolocen znesek na prevozen km, ne glede na to kolk te stane strom(zastojn iz strehe). Ne vem kak ne skapiras da dobrih 2/3 denarja k ga folk porabi za prevoz gre v drzavno malho. Trenutno stanje z subvencijami in izogibanju placila ev deleza v proracun je navadno izkoriscanje sistema ter revezev.
ev fahrerji= izkoriscevalci.


Ne vem kako ne skapiraš da je že uporaba električnega pogona zaradi 3x večjega izkoristka CENEJŠA. Dobro ker vidim, da počasi dojemaš bova šla bolj počasi:

čokolada + 8 bonbonov je vedno več kot čokolada + 2 bonbona. Čokolada + 8 bonbonov je zmeraj več sladkarij kot čokolada pa dva bonbončka. Čokolada predstavlja FIKSNI davek NA kilometer. Bonboni pa predstavljajo STROŠKE ZA GORIVO (diesel pri dieselskem avtomobilu in električno energijo pri električnem avtomobilu. Česa tu ne razumeš. Evo ti enačbo:

čokolada + 8 bonbonov > čokolada + 2 bonbona (kapiš?)
Sedaj pa od enačbe odštej čokolado od obeh strani (to lahko narediš če odvzameš isto stvar od leve in desne strani enačbe), torej dobiš:

8 bombonov > 2 bonbona

To velja VEDNO v vsakem primeru, 8 bonbončkov je vedno več kot pa samo 2 bonbončka. Česa tukaj ne razumeš?

Bom dopisal še to, ker nevem če znaš iz tega potegniti logičen zaključek: pri ENAKI obdavčitvi, bo strošek uporabe električnega avtomobila VEDNO cenejši v primerjavi z dieselskim.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

12000km/52 tednov = 230km/teden = 30 km/dan

Zaradi kratkih relacij je takšna vožnja precej draga. Avto se ne zagreje in zato je večino časa poraba bencinarja reciva 7.5l, dizel recimo 6.5l, ker se ne zagreje v 15 km.

Z enim tankom bencinarja se tako recimo vozis 2 tedna. Tako prideva do 2 tankov mesecno. 50 litrski tank stane 65 evrov, kar znese 130 evrov mesečno. Pa reciva da prides z dizlom na 1.5 tanka na mesec, ni take razlike.

Bencinar: 130 evrov x 12 mesecev = 1500 evrov.

Dizl: 100 evrov x 12 mesecev = 1200 evrov

Se oproščam, vidim da govoriš o trošarinah :)

Meni kaze spritmonitor 5 litrov na 18km relaciji, ne pretiravaj.
Vcasih 6, vcasih 4, ampak povprecje na 20kkm je 5,1L. Ce bi se potrudil pa bi ga na regionalki spravil na 4,5.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

-valvoline- je izjavil:

Precej zanimivih zgodb o poskodbwh baterij pri manjsih trkih in podobno:
https://www.google.com/amp/s/www.tflcar...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...

:v

Ravno to je kurac, mal ga ruknes pa je vse v kurcu, podgane pogrizejo kake kable, spet vse vkurcu, kako vezje oksidira al ima hibo kak cip, spet vse v kurcu.
Mehaniki pa zaenkrat nikjer solani, ze tko ne vejo avte popravlat pa slogajo po vecini, kaj sele ko bo pri elektricnem kaj utripalo....
Pa cakalne dobe na rezervne dele tudi nihce ne omenja.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

TheBlueOne ::

@Vitamix, zal se zakonodaja lahko spremeni in ne bo vec vazen izkoristek. Ce polnis solarno tako ali tako ni vazen, ker tankas mimo sistema.

Ampak se vedno potrebujes ceste in vse kar je s tem povezano, kar stane. Zato bo drzava v primeru vec teh vozil morala kaj izumiti.

Torej ce drzava potrbuje dolocen del cokolade, kakor dolocen del bonbona in ji manjka pri bonbonu, bo morala to nekje dobiti. Po nemskem receptu bo gorivo bonbon na zacetku bolj obdavcen, da cim vec ljudi kupuje e bonbone, ko bo vecina jedla e bonbone, bo verjetno prodanih manj, ker imajo mocnejsi okus ampak ker druava ne bo imela dovolj bonbonov bo
bolj obdavcila se e bonbone.

pegasus ::

m0LN4r je izjavil:

Mehaniki pa zaenkrat nikjer solani,
Je mulce, ki so razkopavali in frizirali frčote, kdo šolal? Je mulce, ki še danes razkopavajo in frizirajo pcje, kdo šolal? EVji so čist isto, celo bližje pcjem kot mopedom.

Kar bi regulator trga v obliki države moral predpisat, je standardizacija komponent in softvera, vsaj do nivoja, ki omogoča domačo diagnostiko težav. Ampak industrija zaenkrat tišči v nasprotno smer, glej npr. John Deere in kmete, ki ne smejo šraufat svojih traktorjev.

Karkulator ::

TheBlueOne je izjavil:

@Vitamix, zal se zakonodaja lahko spremeni in ne bo vec vazen izkoristek. Ce polnis solarno tako ali tako ni vazen, ker tankas mimo sistema.

Ampak se vedno potrebujes ceste in vse kar je s tem povezano, kar stane. Zato bo drzava v primeru vec teh vozil morala kaj izumiti.

Torej ce drzava potrbuje dolocen del cokolade, kakor dolocen del bonbona in ji manjka pri bonbonu, bo morala to nekje dobiti. Po nemskem receptu bo gorivo bonbon na zacetku bolj obdavcen, da cim vec ljudi kupuje e bonbone, ko bo vecina jedla e bonbone, bo verjetno prodanih manj, ker imajo mocnejsi okus ampak ker druava ne bo imela dovolj bonbonov bo
bolj obdavcila se e bonbone.


Point je da če država pobere enako davko kot jih sedaj, recimo 100 miljonov evrov na leto, in bo potem ko se hipotetično iz danes na jutri vsi prestavijo na električne avtomobile ISTO pobere 100 miljonov evrov na leto, bo strošek na 100 kilometrov za voznike električnih avtomobilov za 4x nižji. Kapiš?

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Mehaniki pa zaenkrat nikjer solani,
Je mulce, ki so razkopavali in frizirali frčote, kdo šolal? Je mulce, ki še danes razkopavajo in frizirajo pcje, kdo šolal? EVji so čist isto, celo bližje pcjem kot mopedom.

Kar bi regulator trga v obliki države moral predpisat, je standardizacija komponent in softvera, vsaj do nivoja, ki omogoča domačo diagnostiko težav. Ampak industrija zaenkrat tišči v nasprotno smer, glej npr. John Deere in kmete, ki ne smejo šraufat svojih traktorjev.


Ti pa zlo ocitno ne poznas avtomobilskega softverja in povezanih izzivov. Zlo idealisticno se to bere. Casi staufanja doma so mimo, pac cena napredka in optimizacije. In niti blizu ni to PCju

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

In niti blizu ni to PCju
In to je del problema. Situacija, kakršna je, dokazuje, da regulativa dela preslabo. Softver v avtu mora bit v celoti opensource, rezervni deil pa navoljo online kot stl/step fajli, primerni za 3d print. Sono motors že dela v to smer, Aptera tudi o tem razmišlja. Ostali naj gnijejo na odpadih, če nočejo dovoliti lastnikom, da jih vzdržujejo.

BigWhale ::

Dost je blo o teh davkih in trosarinah, ker se ponavljate ze tri strani. Pa zacnite ze z normalnim citiranjem.

IL_DIAVOLO ::

"Italy's car market needs to make a U-turn"

https://theicct.org/blog/staff/italy-ca...

feryz ::

Italijani se poščijejo na vse in vsakogar. Od eko, fiskalnih, do, kdo ve, kakšnih pravil. Južni del je še najbolj podoben smetišču. Bolj kakim azijskim državam (ali manjšinskim slovenskim vasem), kot klasičnim evropskim.
Delajo se Francoze. Kar mogoče niti ni tako slabo. Lažje pridejo skozi lajf, glede na situacijo v kateri so.

Emobi ::

https://www.audi-mediacenter.com/en/aud...

Huda,huda makina.

Ja, Audi g-tron že izgleda huda makina, samo mašina v njej ni ravno huda. 125 kW za tako težek avto ni hudo veliko, kar se odraža na precej povprečnem pospešku 8,4 s do 100 km/h. (Dobesedno veliko hrupa za prazen nič).
Za primerjavo: i3 ima ravno tako 125 kW, dobrih 300 kg manj in pospešek 7,3 do 100 km/h ter več kot pol manjši TCO. (Dobesedno nič hrupa za pravo stvar).

Opisana tehnologija pridobivanja CNG je zelo zapletena, torej draga in tako primerna le za tiste profesionalce, ki vozijo cele dneve in nimajo časa delati polurne postanke za polnjenje EV-ja. Ta tehnologija je bolj primerna za transport in delovne stroje.

Verjamem, da bi nekateri radi točili mestni plin, s katerim se ogrevajo, tudi v svoj avtomobil po isti ceni v domači garaži. To spominja na točenje kurilnega olja v dizle. Vendar pa to nima prihodnosti, ker gre za ICE mašino, ki nima dobrega izkoristka. Italijani so to vzpodbujali, sedaj pa ugotavljajo, da je to zgrešeno, saj zaostajajo pri EV-jih.

Kdor danes kupuje ICE makino, se mora sprijazniti s tem, da se bo vozil z večjim TCO, kot pa če bi si kupil EV-ja.

Malce hecno je brati o ugibanjih, kako se bodo fosilna goriva pocenila, elektrika pa drastično podražila. Ob dejstvu, da se je nafta v zadnjem tednu podražila za skoraj 7 %, cel svet pa govori o tem, da se bo lahko podražila za 50 %. Kot je tudi dejstvo, da je cena elektrike socialni korektiv in je ni mogoče kar tako dražiti - njena cena je zelo stabilna in se dviguje zelo počasi, bolj ali manj skupaj z inflacijo.

Ker se EV fahrerji vozijo ceneje od ICE fahrerjev, tudi plačujejo državi manj. Verjamem, da to koga moti, mogoče tudi državo, ampak ona je v to prisiljena, da vožnjo z EV-jem manj obdavči, saj sicer ne bo dosegla zastavljenih ciljev za nizkoogljično družbo. Po njeni ambiciozni varianti načrta naj bi bilo leta 2030 pri nas 100.000 baterijskih in več kot toliko hibridnih vozil.

Vsekakor pa je vredno natančno prebrati vse kar piše Vitamix, ker je to glas stroke in razuma!

Emobi ::

https://www.audi-mediacenter.com/en/aud...

Huda,huda makina.

Ja, Audi g-tron že izgleda huda makina, samo mašina v njej ni ravno huda. 125 kW za tako težek avto ni hudo veliko, kar se odraža na precej povprečnem pospešku 8,4 s do 100 km/h. (Dobesedno veliko hrupa za prazen nič).
Za primerjavo: i3 ima ravno tako 125 kW, dobrih 300 kg manj in pospešek 7,3 do 100 km/h ter več kot pol manjši TCO. (Dobesedno nič hrupa za pravo stvar).

Opisana tehnologija pridobivanja CNG je zelo zapletena, torej draga in tako primerna le za tiste profesionalce, ki vozijo cele dneve in nimajo časa delati polurne postanke za polnjenje EV-ja. Ta tehnologija je bolj primerna za transport in delovne stroje.

Verjamem, da bi nekateri radi točili mestni plin, s katerim se ogrevajo, tudi v svoj avtomobil po isti ceni v domači garaži. To spominja na točenje kurilnega olja v dizle. Vendar pa to nima prihodnosti, ker gre za ICE mašino, ki nima dobrega izkoristka. Italijani so to vzpodbujali, sedaj pa ugotavljajo, da je to zgrešeno, saj zaostajajo pri EV-jih.

Kdor danes kupuje ICE makino, se mora sprijazniti s tem, da se bo vozil z večjim TCO, kot pa če bi si kupil EV-ja. Pa tudi več škodljivih snovi bo vdihoval in več hrupa bo poslušal.

Malce hecno je brati o ugibanjih, kako se bodo fosilna goriva pocenila, elektrika pa drastično podražila. Ob dejstvu, da se je nafta v zadnjem tednu podražila za skoraj 7 %, cel svet pa govori o tem, da se bo lahko podražila za 50 %. Kot je tudi dejstvo, da je cena elektrike socialni korektiv in je ni mogoče kar tako dražiti - njena cena je zelo stabilna in se dviguje zelo počasi, bolj ali manj skupaj z inflacijo.

Ker se EV fahrerji vozijo ceneje od ICE fahrerjev, tudi plačujejo državi manj. Verjamem, da to koga moti, mogoče tudi državo, ampak ona je v to prisiljena, da vožnjo z EV-jem manj obdavči, saj sicer ne bo dosegla zastavljenih ciljev za nizkoogljično družbo. Po njeni ambiciozni varianti načrta naj bi bilo leta 2030 pri nas 100.000 baterijskih in več kot toliko hibridnih vozil.

Vsekakor pa je vredno natančno prebrati vse kar piše Vitamix, ker je to glas stroke in razuma!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Malce hecno je brati o ugibanjih, kako se bodo fosilna goriva pocenila, elektrika pa drastično podražila. Ob dejstvu, da se je nafta v zadnjem tednu podražila za skoraj 7 %, cel svet pa govori o tem, da se bo lahko podražila za 50 %. Kot je tudi dejstvo, da je cena elektrike socialni korektiv in je ni mogoče kar tako dražiti - njena cena je zelo stabilna in se dviguje zelo počasi, bolj ali manj skupaj z inflacijo.

Malo hecno je brati take za lase privlečene ugotovitve.
Če je cena elektrike socialni korektiv, to velja tudi za fosilna goriva. V franciji so ljudje zaradi napovedanih podražitev šli na ulice.
Lahko pa recimo naredimo eno primerjavo - pogledamo tule: Cene električne energije za gospodinjske odjemalce (EUR/kWh), Slovenija, četrtletno.
Od 2012Q1 do 2019Q2 (največji razpon, ki ga prikazuje tabela) je cena za kWh za gospodinjstva narasla za kakšnih 8 - 9%.
Zdaj pa poglejmo še tule, za koliko so se v tem času podražili bencin in dizel: CENE NAFTNIH DERIVATOV.
Glej glej, dizel in bencin sta danes (ali pa v 2019Q2, če hočeš) nekaj odstotkov cenejša, kot sta bila tedaj.

Lahko pa pogledamo še tukaj, kako se je cena el. energije za gospodinjstva spremenila v enem letu po različnih evropskih državah. Če bi verjeli tvojim besedam, bi kar precej držav moralo imeti več kot petodstotno letno inflacijo.
 vir: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics

vir: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics



Skratka, tvoja "dejstva" so eno figo vredna.

Emobi je izjavil:

Vsekakor pa je vredno natančno prebrati vse kar piše Vitamix, ker je to glas stroke in razuma!
Predvsem glas vernika, ki si dejstva izmišljuje in vanje verjame.
Tukaj pač nismo na nivoju pijancev v vaški krčmi, da bi padali na besedne zveze "to vemo", "raziskave potrjujejo", "vsi strokovnjaki pravijo" itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

fikus_ ::

Ste zapeli v cene goriv in elektrike! Eni trdite, da se bodo goriva podražila, drugi da elektrika, zgodbe ni konec!
Na koncu bo država (EU) tista, ki bo odločala o ceni energentov! Že sedaj so dajatve občuten/večinski del cene v energentih in tem dajatvam se ne bodo odrekli, ker do dober vir polnjenja proračuna.
Na koncu bo "politična" odločitev koliko s bodo podražila goriva in koliko elektrika. Ali bomo vztrajali pri ICE ali šli na elektriko. Predvidevam, da se bo obema energentoma cena precej dvigovala. Gorivom zato, da se zmanjša količina ICE vozil, elektriki pa zato, da se pokrije manjko dajatev iz naslova goriv. Razmerje bo verjetno šlo v prid elektriki, saj si vendar želimo, da bi ohranili planet primeren za življenje.
SLO je malo težje primerljiva z EU državami, ker je redko poseljena in še ta poselitev je razpršena, tako da je npr. javni prevoz malo težje izvedljiv oz. malo dražji. Tukaj imajo prednost velika mesta z večjo gostoto prebivalstva. Tako smo bolj primorani v lastni prevoz. Na dolgi rok je pa prava rešitev učinkovit prevoz, kar vsak s svojim vozilom vsekakor ni!
Glede subvencioniranja, lahko gledamo na to, kot na pomoč bogatim (ker trenutno kupujejo EV tisti, ki imajo več pod palcem kot povprečni državljan in entuziasti) ali kot podporo širjenju "novim" tehnologijam, v tem primeru zamenjavi ICE z EV.
Če bi EV bili finančno toliko v prednosti, kot nekateri trdite tukaj, bi jih ljudje kupovali bolj množično tudi brez subvencij!

feryz ::

Malo težji da je javni prevoz!? Javnega prevoza sploh ni, ne obstaja.
Razen za tiste, ki mislijo (in se tako tudi obnašajo), da je ljubljanski bazen Slovenija.

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

Ste zapeli v cene goriv in elektrike! Eni trdite, da se bodo goriva podražila, drugi da elektrika, zgodbe ni konec!
Na koncu bo država (EU) tista, ki bo odločala o ceni energentov! Že sedaj so dajatve občuten/večinski del cene v energentih in tem dajatvam se ne bodo odrekli, ker do dober vir polnjenja proračuna.
Na koncu bo "politična" odločitev koliko s bodo podražila goriva in koliko elektrika. Ali bomo vztrajali pri ICE ali šli na elektriko. Predvidevam, da se bo obema energentoma cena precej dvigovala. Gorivom zato, da se zmanjša količina ICE vozil, elektriki pa zato, da se pokrije manjko dajatev iz naslova goriv. Razmerje bo verjetno šlo v prid elektriki, saj si vendar želimo, da bi ohranili planet primeren za življenje.
SLO je malo težje primerljiva z EU državami, ker je redko poseljena in še ta poselitev je razpršena, tako da je npr. javni prevoz malo težje izvedljiv oz. malo dražji. Tukaj imajo prednost velika mesta z večjo gostoto prebivalstva. Tako smo bolj primorani v lastni prevoz. Na dolgi rok je pa prava rešitev učinkovit prevoz, kar vsak s svojim vozilom vsekakor ni!
Glede subvencioniranja, lahko gledamo na to, kot na pomoč bogatim (ker trenutno kupujejo EV tisti, ki imajo več pod palcem kot povprečni državljan in entuziasti) ali kot podporo širjenju "novim" tehnologijam, v tem primeru zamenjavi ICE z EV.
Če bi EV bili finančno toliko v prednosti, kot nekateri trdite tukaj, bi jih ljudje kupovali bolj množično tudi brez subvencij!


Prvo kot prvo: ljudje trenutno ne kupujejo EV-jev množično bodisi a) ker nevejo kako poceni za vožnjo so, b) naredijo premalo kilometrov da bi se jim v življenski dobi avtomobila (recimo 10 let) razlika v nabavni ceni povrnila (plus EV-ji so tudi mnogo cenejši za vzdrževanje, mnogo manj delov, mnogo manjša šansa da kakšen del in s tem cel sistem ne dela. EV-ji so mnogo bolj zanesljivi kot tehnologija pogona.), bodisi c) neznajo izračunati skupnih stroškov v življenski dobi za EV in ICE avto. Ali A ali B ali C ali pa kombinacija vseh treh, to je razlog.

Drugo kot drugo: Recimo da jutri vsi v sloveniji začnemo voziti EV-je. Tudi če država pobere točno isto davka od vozil (reciva 100 miljonov evrov), sepravi isto kot sedaj pobere 100 miljonov evrov, bo potem ko bodo imeli vsi EV-je isto pobrala 100 miljonov evrov, če pobere ISTO, potem je vožnja za uporabnike ŠE VEDNO 4x cenejša, ker sedaj pri EV-jih pobere manj, je vožnja za EV-je cenejša za 8 krat.

Bencinski: 7litrov * 1,35 =9,45 EUR / 100 kilometrov
EV: 14 kWh/100 km * 0,08 EUR/kWH= 1,12 EUR/ 100 kilometrov

Razlik med bencinskim in EV je 9,45/1,12=8,44 kratna oz. 844 % (844 procentna).

Sam strošek vožnje je pri EV-jih nižji, če država pobere še X EUR na 100 kilometrov zraven, pobere X evrov tudi pri dizelskih/bencinskih in stvar koliko pobere nima veze, ker je prišteta na OBE STRANI enačbe.

Nabavna cena EV-jev je trenutno dražja, temu noben ne oporeka. Je pa 8x manjša cena za 100 kilometrov IN mnogo manjša cena za vzdrževanje EV-ja v primerjavi z dieselskim/bencinskim. Povrh vsega je EV še mnogo bolj zanesljiv (ima mnogo manj komponent, ki se lahko pokvarijo kot ICE). Nabavna cena EV-jev je trenutno dražja, vendar nebo več dolgo dražja, ker je že SEDAJ cena izdelave EV-ja ENAKA bencinskemu/dieselskemu avtu. Samo da proizvajalci malo prinesejo notri stroške razvoja za EV-je pa se bojo EV-ji pocenili, z padcem cen li-ion baterij, pa bo cena čez nekaj let MANJŠA od primerljivega ICE avta ;)

V zadnje 20-tih letih se je bencin podražil za 3x, elektrika pa za 10 %. Torej še enkrat: v zadnje 20-tih letih se je bencin podražil za 300 %, elektrika pa za 10 %. ;) Preberi moje prejšnje poste.

Zgodovina sprememb…

roCkY ::

Ko bo na cestah miljone EV 8+ let bomo lahko govorili o zanesljivosti! Če za referenco vzamemo enga precej znanga Model X lastnika "TeslaBjorna" je imel okvar še pa še in še malo zraven. Ja nekak so porihtal v garancijski dobi ampak... Me zanima kolk hitro in za koliko se bo sedaj prodal. Trojka sedaj mu je naredila skoraj 40k brez, da bi bil na servisu.
Te teorije o manjši kvarljivosti bodo pač morale počakat na potrditev v praksi. Elektrika in korozija v časovni komponenti nista prijateljici.

Karkulator ::

roCkY je izjavil:

Ko bo na cestah miljone EV 8+ let bomo lahko govorili o zanesljivosti! Če za referenco vzamemo enga precej znanga Model X lastnika "TeslaBjorna" je imel okvar še pa še in še malo zraven. Ja nekak so porihtal v garancijski dobi ampak... Me zanima kolk hitro in za koliko se bo sedaj prodal. Trojka sedaj mu je naredila skoraj 40k brez, da bi bil na servisu.
Te teorije o manjši kvarljivosti bodo pač morale počakat na potrditev v praksi. Elektrika in korozija v časovni komponenti nista prijateljici.


EV-ji SO MNOGO BOLJ zanesljivi. Kot tehnologija je električni pogon mnogo bolj zanesljiv kot ICE pogon ;)

Električni pogon ima MNOGO manj sestavnih delov in verjetnost da sistem deluje je MNOGO večja oz. z drugimi besedami: verjetnost da sistem ne deluje, je mnogo MANJŠA.

Verjtnost da sistem deluje se računa tako:

ICE avto: (1-verjetnost da del 1 ne deluje (recimo 0,9995))*(1-verjetnost da del 2 ne deluje (recimo 0,995))*(1-verjetnost da del 3 ne deluje (recimo 0,9995))... ...*(1-verjetnost da del 4567 ne deluje (recimo 0,9995))= Skupna verjetnost= 0,9 %

Pri električnem: (1-verjetnost da elektromotor ne deluje (recimo 0,995))*(1-verjetnost da inverter ne deluje (recimo 0,995))*... ...*bla bla (delov je MNOGO MANJ kot pri ICE avtu) = 0,995 %

Izhaja da so EV-ji 20x bolj zanesljivi kot ICE (če daš številke druge, bo razlika drugačna, v vsakem primeru pa bodo EV-ji MNOGO BOLJ zanesljivi, ker vsebujejo MNOGO MANJ DELOV, ki se lahko pokvarijo ;)

feryz ::

Pravzaprav se zelo motiš, ampak naj ti bo.
ICE pogon, v kolikor ga uporabljaš v skladu z navodili, je praktično nepokvarljiv. Obraba pa zelo daleč v prihodnosti.

Če pa enačiš slabo izdelan kos ali napako v materialu z zanesljivostjo, je tvoj problem. Tudi elektromotor se da narediti slabo.

fikus_ ::

Vitamix, vidim da si zelo ogret za EV! Te lahko vprašam, kateri EV voziš? Da ne bo na koncu izpadlo, da nimaš nobenega vozila in pišeš zaradi predsodkov!

Smo že debatirali tukaj, da si mnogi ne morejo privoščit vozila z višjo začetno ceno, lahko pa "požrejo" višjo ceno energenta! Poleg tega smo ugotovili, da se EV v npr. 10-ih letih splača (tako kot pišeš, da privarčuješ s ceno elektrike), moraš narediti več precej km kot povprečen SLO voznik (v spominu imam podatek 12-15 kkm)! In tako trčimo v nasprotje! Redki EV omogočajo primerljive km z ICE (potrebno več načrtovanja polnjenja baterij; verjamem, da se na to da navaditi in planirat) oz. cena EV z primerljivim dosegom je krepko višja od ICE in po opremi se ne moreta primerjat!

Poleg tega na podlagi preteklih podatkov predvidevaš gibanje cen elektrike vnaprej! Na borzi takšni najprej zgubijo svoj kapital! Cene energije se bodo dvigovale in v veliki meri je razmerje med gorivi ter elektriko odvisno od "politike", kot sem že pisal zgoraj.

Me pa tvoje pisanje spominja na pisanje W1. Trdiš svoje in drugih mnenj/argumentov ne sprejemaš.

roCkY ::

Kar se elektrike tiče mi vsako leto pride zastopnik ponudnika z novo malo dražjo pogodbo, ker se cena elektrike v EU bojda dviga iz leta v leto.?

WarpedGone ::

>> Trdiš svoje in drugih mnenj/argumentov ne sprejemaš.

Si to povedal svojemu prfoksu matematke, ko ti je napisal cvek?
Zakaj ne?
Zbogom in hvala za vse ribe

feryz ::

Cena davkov in marž se dviguje, ne cena elektrike. Proizvajalci elektrike morajo konkurirati "gratis" "zeleni" elektriki, zato se dviga proizvodnih cen ni bati.
Pa četudi, struktura cene elektrike je taka, da tudi 50% višje nabavne cene elektrike, pomenijo malo ali nič v končni ceni štroma za potrošnike.

Par desetin centa, ki jih ti letno plačaš več, je jasno drobiž. "Razviti" del Evrope nas navaja, da bo moral štrom gor za 2x ali 3x. In bo tudi šel.

Karkulator ::

feryz je izjavil:

Pravzaprav se zelo motiš, ampak naj ti bo.
ICE pogon, v kolikor ga uporabljaš v skladu z navodili, je praktično nepokvarljiv. Obraba pa zelo daleč v prihodnosti.

Če pa enačiš slabo izdelan kos ali napako v materialu z zanesljivostjo, je tvoj problem. Tudi elektromotor se da narediti slabo.


Ne motim se, ev-ji so kot tehologija mnogo bolj zanesljivi, za tem stojim :) to je dejstvo.

feryz ::

S čem stojiš, točno?
Na eni strani imaš bazo milijarde ali dve avtov, ogromno jih vozi že dolga desetletja in bodo dolgo še.

Na drugi strani imaš par milijonov butično izdelanih vozil, večina rosno mladih.


To, da ti stojiš za tem, pomeni manj kut mušji prdec.

m0LN4r ::

Karkulator je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ko bo na cestah miljone EV 8+ let bomo lahko govorili o zanesljivosti! Če za referenco vzamemo enga precej znanga Model X lastnika "TeslaBjorna" je imel okvar še pa še in še malo zraven. Ja nekak so porihtal v garancijski dobi ampak... Me zanima kolk hitro in za koliko se bo sedaj prodal. Trojka sedaj mu je naredila skoraj 40k brez, da bi bil na servisu.
Te teorije o manjši kvarljivosti bodo pač morale počakat na potrditev v praksi. Elektrika in korozija v časovni komponenti nista prijateljici.


EV-ji SO MNOGO BOLJ zanesljivi. Kot tehnologija je električni pogon mnogo bolj zanesljiv kot ICE pogon ;)

Električni pogon ima MNOGO manj sestavnih delov in verjetnost da sistem deluje je MNOGO večja oz. z drugimi besedami: verjetnost da sistem ne deluje, je mnogo MANJŠA.

Verjtnost da sistem deluje se računa tako:

ICE avto: (1-verjetnost da del 1 ne deluje (recimo 0,9995))*(1-verjetnost da del 2 ne deluje (recimo 0,995))*(1-verjetnost da del 3 ne deluje (recimo 0,9995))... ...*(1-verjetnost da del 4567 ne deluje (recimo 0,9995))= Skupna verjetnost= 0,9 %

Pri električnem: (1-verjetnost da elektromotor ne deluje (recimo 0,995))*(1-verjetnost da inverter ne deluje (recimo 0,995))*... ...*bla bla (delov je MNOGO MANJ kot pri ICE avtu) = 0,995 %

Izhaja da so EV-ji 20x bolj zanesljivi kot ICE (če daš številke druge, bo razlika drugačna, v vsakem primeru pa bodo EV-ji MNOGO BOLJ zanesljivi, ker vsebujejo MNOGO MANJ DELOV, ki se lahko pokvarijo ;)

Elektricne stvari se kvarijo kot kup dreka, od tiskalnikov, telefonov, nb/pcjev pa vse do bormasin in kärcherjev.
Bolj kot je zadeva kompleksna bolj se kvari, dodaj se nevarno baterijo, temperature od -10 do +50 in vlago, si v kurcu.
Ze na normalnih avtih je najvecji drek elektricna servo ali vodna pumpa...
Govoris kot, da se te stvari ne kvarijo.
Si ze kdaj pogledal elektro smetisce?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

energetik ::

fikus_ je izjavil:

Smo že debatirali tukaj, da si mnogi ne morejo privoščit vozila z višjo začetno ceno, lahko pa "požrejo" višjo ceno energenta! Poleg tega smo ugotovili, da se EV v npr. 10-ih letih splača (tako kot pišeš, da privarčuješ s ceno elektrike), moraš narediti več precej km kot povprečen SLO voznik (v spominu imam podatek 12-15 kkm)! In tako trčimo v nasprotje! Redki EV omogočajo primerljive km z ICE (potrebno več načrtovanja polnjenja baterij; verjamem, da se na to da navaditi in planirat) oz. cena EV z primerljivim dosegom je krepko višja od ICE in po opremi se ne moreta primerjat!
No ja, zdaj pa ti malce nesmisle pišeš. Že če imaš EV samo za šiht, ni glih problem take kilometrine naredit. 15tkm letno je dobrih 30km v eno smer na šiht. Brez kakršnekoli ostale vožnje. Planirat pri tem ni potrebno popolnoma nič, vsak večer ga priklopiš na polnilec in to je to, sako jutro imaš 100% baterije. Za take namene je EV odlična zadeva.
Si pa celo malce precenil potrebno letno kilometrino. Denimo da TSI bencinar žre 7L, EV pa pri primerljivi vožnji 20kWh/100km. Bencinar stane 9€/100, EV 1,7€/100km (polnjenje le doma v NT). Primerljiv bencinar (velikost, oprema, udobje) stane denimo 19k€, EV s subvencijo 28k€. Letno moraš prevozit 12tkm, da se ti povrne višja cena nakupa v 10 letih.

Oprema?? Ponavadi so EV naloadani z vso mogoče opremo, bolj kot ICE!

m0LN4r ::

Nad 30k je marsikater avto nalovdan z vsem kar rabis, za 50k pa imas ze lahko luksus.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

Elektricne stvari se kvarijo kot kup dreka, od tiskalnikov, telefonov, nb/pcjev pa vse do bormasin in kärcherjev.
Bolj kot je zadeva kompleksna bolj se kvari, dodaj se nevarno baterijo, temperature od -10 do +50 in vlago, si v kurcu.
Ze na normalnih avtih je najvecji drek elektricna servo ali vodna pumpa...
Govoris kot, da se te stvari ne kvarijo.
Si ze kdaj pogledal elektro smetisce?

Ker tvoj ICE pa nima celega kupa elektronike??
Vsak ICE ima cca. 10 el. senzorjev, praktično vsak od njih je bistven za delovanje motorja oz. ne deluje brez njega. Tudi brez ECU ne deluje.
Elektromotor ne rabi praktično nobenega senzorja za delovanje (morda senzor obratov oz. pozicije gredi), rabi delujoč inverter ter ECU.
Veš kako zanesljiv je inverter? Skoraj vsaka TČ na bajti ga ima, v delovanju praktično 24/7. Velika večina deluje v takem režimu že skoraj 10 let, pri tem da je stalno izpostavljen strelam, prenapetostim v omrežju itd.

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

Vitamix, vidim da si zelo ogret za EV! Te lahko vprašam, kateri EV voziš? Da ne bo na koncu izpadlo, da nimaš nobenega vozila in pišeš zaradi predsodkov!

Smo že debatirali tukaj, da si mnogi ne morejo privoščit vozila z višjo začetno ceno, lahko pa "požrejo" višjo ceno energenta! Poleg tega smo ugotovili, da se EV v npr. 10-ih letih splača (tako kot pišeš, da privarčuješ s ceno elektrike), moraš narediti več precej km kot povprečen SLO voznik (v spominu imam podatek 12-15 kkm)! In tako trčimo v nasprotje! Redki EV omogočajo primerljive km z ICE (potrebno več načrtovanja polnjenja baterij; verjamem, da se na to da navaditi in planirat) oz. cena EV z primerljivim dosegom je krepko višja od ICE in po opremi se ne moreta primerjat!

Poleg tega na podlagi preteklih podatkov predvidevaš gibanje cen elektrike vnaprej! Na borzi takšni najprej zgubijo svoj kapital! Cene energije se bodo dvigovale in v veliki meri je razmerje med gorivi ter elektriko odvisno od "politike", kot sem že pisal zgoraj.

Me pa tvoje pisanje spominja na pisanje W1. Trdiš svoje in drugih mnenj/argumentov ne sprejemaš.


Nima nobene veze, kateri EV jaz vozim, niso zato moji argumenti NIČ MANJ veljavni ;) Reciva da recimo da vozim doma izdelan EV, ki sem ga naredil za 5 jurjev € ;)

Greva še ostale tvoje izjave lepo po vrsti:

Živjenska doba avtomobila NI samo 10 let. Tudi če si povprečen voznik in avto "zvoziš do konca" se ti EV ZELO SPLAČA že sedaj. ;)

Kar lahko z gotovostjo trdimo je: cene fosilnih goriv se bodo dvignile v prihodnosti MNOGO BOLJ kot cene elektrike. To je dejstvo. To je dejstvo, ki izhaja iz tega, da je proizvodnja elektrike mogoča z MNOŽICE različnih primarnih energentov in podražitev enega ne vpliva skoraj nič na podražitev cene električne energije.

Še ENKRAT: če politika pobere ENAKO pri EV-jih kot pri ICE-jih so EV-ji še vedno 4 x cenejši za vožnjo ;) Seveda pa se ji splača spodbujati nakupe EV-jev, ker ma tako manjši strošek za zdravstveno blagajno (beri:boljša kakovost zraka v mestih) IN ima večji bruto domači proizvod (zaradi izboljšane produktivnosti ljudi, ker niso izpostavljeni vdihavanju škodljivih plinov in trdih delcev, PM10, PM2,5 ipd.)

Trenutno so cene EV-jev take kot so (prodajne cene seveda). Vendar ne več dolgo! EV-ji se cenijo iz leta v leto. Že sedaj je strošek za izdelati EV enak kot strošek za izdelati ICE avto ;) Kar poglej ogromne količine majhnih "delčkov", ki jih moraš izdelati recimo samo za ICE motor, kaj šele vsi podporni sistemi motorja.

IL_DIAVOLO ::

Subvencije bodo padle s cenitvijo vozil. V Sloveniji so subvencije za EV med najvišjimi. Za hibride so že zmanjsali za polovico.

Prav tako bomo še fejst vračali vse te ugodnosti.

Več DDV-ja od vozil zaradi dražje cene, pobiranje parkirnin na hitrih polnilnicah, višja elektrika(gospodinjstvo in vožnja), avtocestni lobiji bojo navijali ceno, kot to delajo v Nemčiji.

Ne bomo se vozili bistveno bolj poceni, samo bolj čisto that is all. Izkoristite ugodnosti dokler se lahko :)

feryz ::

Zato pa se vozimo z ICE. P/P je neprimerno boljši. Ko/če se obrne, bomo skočili na štromarja.

Ne bomo pa v vmesnem času jokali, kako je EV boljši in se žalostno vozili z ICE. Kot to počne 99,9% nabijačev za EV. Predvsem v tej temi.

Gregor P ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Subvencije bodo padle s cenitvijo vozil. V Sloveniji so subvencije za EV med najvišjimi. Za hibride so že zmanjsali za polovico.
Čisto tako informativno; za navadne hibride ni več subvencij oz. je na voljo le še eko kredit; za priključne hibride pa je še nekaj subvencije.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Za navadne hibride sploh nikoli ni bilo subvencije iz strani Eko sklada. To imajo (ali so imeli?) samo Hrvati.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

IL_DIAVOLO ::

Gregor P je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Subvencije bodo padle s cenitvijo vozil. V Sloveniji so subvencije za EV med najvišjimi. Za hibride so že zmanjsali za polovico.
Čisto tako informativno; za navadne hibride ni več subvencij oz. je na voljo le še eko kredit; za priključne hibride pa je še nekaj subvencije.


Fyi I know

fikus_ ::

Uf, ste se razpisali!

Kdo kupuje avto v vrednosti ~30 k€ in ga bo vozil 10+ let? Zelo malo je takšnih! Ampak opažam, da bodo praktično vsi lastniki EV vozili avte 10+let, vsaj tako kalkukirajo!

In ne mi hodit naprej z idejami, da bodo 10 let stari EV manj zgubili na ceni! Ker še nihče ne ve!

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

Uf, ste se razpisali!

Kdo kupuje avto v vrednosti ~30 k€ in ga bo vozil 10+ let? Zelo malo je takšnih! Ampak opažam, da bodo praktično vsi lastniki EV vozili avte 10+let, vsaj tako kalkukirajo!

In ne mi hodit naprej z idejami, da bodo 10 let stari EV manj zgubili na ceni! Ker še nihče ne ve!


Če si pameten (racionalen) avta neboš menjal za brezveze, če vse normalno deluje, ampak da boš "zvozil do konca". 15 let, lahko 20. Mogoče še več.

J.McLane ::

Takih, ki kupijo nov avto in ga imajo 10 let je po mojem mnenju kar večina. Tisti ki ga menjajo na 3 leta so kvečjemu manjšina.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Vitamix, ti te rad videl v 20 let starem EV! Sedaj je razvoj EV za množično proizvodnjo na začetku, že čez 10 let bodo zadeve precej drugačne! Vsaj upam, da se bo na razvoju baterij precej popravilo v smislu kapacitete, cen in kemije baterij!

J.McLane ::

Baterije so že dovolj dobre, potrebujemo samo množično proizvodnjo in bolj razširjeno infrastrukturo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Za navadne hibride sploh nikoli ni bilo subvencije iz strani Eko sklada. To imajo (ali so imeli?) samo Hrvati.
Hvala za bolj točno INFO:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

"Reciva da recimo da vozim doma izdelan EV, ki sem ga naredil za 5 jurjev €"
To si pa hudo poceni komponente dobil!

codeMonkey ::

Ce bi bil pravi inzenir si ne bi upal voziti z doma narejenim elektricnim avtom, ampak OK. Na mizi imam centralni ECU EV, ki bo na cestah naslednje leto in se lahko le cudim tej logiki. Sam si tukaj tezko naredis karkoli kvalitetno. In vse te DIY zadeve, ki se lahko kupiijo, so BS.

Zgodovina sprememb…

««
720 / 1140
»»