» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
714 / 1184
»»

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

Ob tem debilnem prepucavanju mi vedno znova na misel pride tole:



Those who can, do.
Those who can't, ...

Hehe. Napiše un, k' mora vzet 40k krede da kupi avto "za množice". Ko bo balonček trenutne ekonomije počil bo veliko ljudi poceni prodajalo robo, ki so si jo kupili, pa si je realno niso zmožni kupiti. Za tvoje dobro upam, da ne boš med njimi.
Btw, kolk bo zdej v Q3 profita?
Se mi zdi, da sem enkrat tle bral, da bo pri 35k M3 25% marže (se prav je strošek izdelave in dostave tam nekje ranga 26k), prodal jih bojo tam od oka 80k, pa cena bo cca dobrih 40k. Torej 80k * 14k čistega na M3 je okrog 1,1 miljarde profita samo od M3, right? Pol so pa še MS in MX, ki vržejo par sto M, pa Solar divizija vrže par 100M, pa na konc še ZEV kredite prodajo, pa so na 1,5 miljarde profita za Q3. Sounds about right, kaj misliš?

Emobi ::

Največ raka v zasavski regiji


A zato, ker je tam največja slovenska termoelektrarna?

-valvoline- ::

Emobi je izjavil:

Povej ti to preostalim ljudem v drugih mestih v državi.

S teorijo enega dimnika se ti ni treba strinjati, kar pa ne pomeni, da ni veljavna.

Sej nihce ti ne brani da si eko (oz tko si ti zamisljujes). Kupo si e podaljsek za 30+k(karikiram), evo jaz pa hocem cng polnilnice, skocim do it po enga rabljenega cngasa za 3-5k pa bodi ziher da bom s tem veliko bolj eko kot si ti. Pa se castl te bom vsakic k tankam oz sem ze prispeval za tvoj nakup kljub temu da me/nas noben ni vprasal ce se s tem strinjamo ali ne.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

S patetiko med ljudmi, ki z veseljem jebemo en drugega v glavo, še raje državo, ne boš nič dosegel. Če boš mi ti kaj častil, bom vesel kako sem vse nategnu, ne pa da se bi kaj sekiral. Kot se ne nihče, ki nateguje mene.

pegasus ::

Nekaterim tu bi res najbolj pristojala kariera v stand-up comedy sceni ...

Emobi ::

Države in Evrope ne zanima, valvoline, kaj ti hočeš, njih zanima doseganje zastavljenega cilja - razogljičenje do leta 2050. Kam bi pa prišli, če bi vsak vlekel na svojo stran. S CNG-jem to ni moč doseči, zato je tvoja odločitev zgrešena, ker bo CNG vedno zelo obdavčen. In ta odločitev je ziher manj eko kot moja

CO2 je hrana za rastline. Vse ostalo je natolcevanje

A potem znanost natolcuje, da je CO2 toplogredni plin, ki se je v industrijski dobi podvojil in povzroča segrevanje zemlje?

Eh, ti znanstveniki, eh, ta znanstveni forum, dajmo raje verjet politikom :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

joggi79 ::

BigWhale je izjavil:

Nisi razumel. Ne pogovarjava se o mojem oknu ampak o tvojem. Jaz ti ne smrdim pod tvojim oknom, vsi ostali ti pa. Tvoje okno pa ne pomeni dobesedno tvojega okna ampak okna nas vseh. A ne bi blo fajn, da bi lahko zivel v mestu kjer se po cestah vozijo samo EVji? Jaz sem dobre pol leta zivel 1m stran od Dunajske ceste. Stanovanja se ni dalo prezraciti prej kot po enajsti uri zvecer, ko se je promet zmanjsal.

Kontrolirat izpuste desetih elektrarn je lazje kot kontrolirat izpuste nekaj milijonov avtomobilov. Hkrati pa lahko elektrarne postavimo tja, kjer ne bodo motile ljudi.

Pa saj je brez veze... pogovarjati se s kaktusom je priblizno enako produktivno kot s polovico prisotnih (ma boli me ce me banate ali brisete). Ti napisem tako, da bi se 2 letni otrok razumel ma ti tupis ponovno isto. Ja tvoj elektro avto ne spusca plinov iz izpuha. Super... skoraj kot roza je. Uzivaj se naprej v tem.

kow ::

Sure, tvojim blodnjam bomo verjeli. Ne znanstvenikom, ki so naracunali da so emisije manjse, tudi ce upostevas emisije proizvodnje.
Zdaj pa ze spilas uzaljenega otroka :D

imagodei ::

telexdell je izjavil:

imagodei je izjavil:

To je fajn filozofija, ja. Avto z dosegom npr. 300 km greš za 20 minut polnit, ko imaš dosega še 150 km. Just in case.

Ko se ustaviš moraš najti parkirišče. Prosta so običajno najbolj oddaljena in zakotna mesta. Večkrat je parkirišče tudi plačljivo. Polnilnice pa so običajno na najbolj dostopnih mestih. Parkiranje pa je brezplačno, če polniš avto. Torej-imaš dober parkplac in hkrati polniš avto- čista win win situacija.

Tukaj je zapisanih toliko neumnosti, da sploh ne vem, če bi kaj komentiral.

Kot prvo, ko ustaviš kje? V turistični destinaciji, kot je Bohinj? Če so tu prosta najbolj oddaljena mesta, kdo ti pa garantira, da bodo prosta ravno parkirna mesta za polnjenje EV? Nekdo gre v Bohinj na izlet za cel dan, parkira avto, ga priključi in se odpravi na kopanje, ali na vožnjo z ladjo do Ukanca. Ali pa celo do slapa Savice. A misliš da bo iz Vogla ali od slapa Savice odtrimčkal nazaj do polnilnega mesta, zato da ga bo tebi sprostil?

A si mislil mogoče, ko ustaviš za polnjenje na Petrolu? Ponavadi so prosta najbolj oddaljena mesta?! Ne se hecat - če je trumi ljudi uspelo parkirati na bližnjih, je to samo tvoj negativni Confimation Bias. Kaj si sploh želel povedat v tem primeru?
- Hoc est qui sumus -

BigWhale ::

joggi79 je izjavil:

Pa saj je brez veze... pogovarjati se s kaktusom je priblizno enako produktivno kot s polovico prisotnih (ma boli me ce me banate ali brisete). Ti napisem tako, da bi se 2 letni otrok razumel ma ti tupis ponovno isto. Ja tvoj elektro avto ne spusca plinov iz izpuha. Super... skoraj kot roza je. Uzivaj se naprej v tem.


Oh, namesto, da zacnes z ad-hominem, bi lahko vprasal, ce cesa ne razumes. Saj bi ti razlozil.

imagodei je izjavil:

Tukaj je zapisanih toliko neumnosti, da sploh ne vem, če bi kaj komentiral.


Neumno je ze samo prepiranje okrog tega a je smiselno cakat 20 minut, da se ti avto napolni al ne. Jaz sem v dveh mesecih cakal dvakrat. Enkrat 20 minut in enkrat slabih 15 minut. Drugace sem pa med polnjenjem vedno nekaj pocel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

imagodei ::

Utk je izjavil:

A zate bo EV prava stvar ko bo dostopen tudi za tiste na socialni podpori? Ja, Slovenci ne "večinoma" kupujejo avtov za 25 jurjev, marsikdo ga pa kupi, in še več je takih, ki ga kupijo sicer za 15, nekega (iz)rabljenega nemca, ki pa realno stane glih tolk kot nov za 25. Če je takih 20%, 40 ali "večina", je čisto nepomembno, dokler se proda 2% avtov na elektriko. Prostora za eksplozivno rast je dovolj, in nemalo je takih, za katere je EV danes dostopen. Če je to 49% ali 51, večina ali ne, zakaj bi bilo to pomembno? Ko bomo na 49 procentih, kaj pomenita še tista 2 več, za večino? "Večina" sploh ne obstaja.

Brez veze se poganjaš po spolzki strmini. Ne, ne gre za tiste na socialni podpori.

Na eni strani imaš (v Sloveniji) trenutno situacijo, kjer na cestah vidiš cca 1 EV na 1.000 ICE-jev (vir: 1.1 milijona osebnih avtomobilov, od tega 1.300 EV konec leta 2018). Na drugi strani je tvoj slamnati mož, kjer mi poskušaš podtakniti stališče, da bo EV prava stvar, ko si ga bodo lahko privoščili tudi tisti na socialni podpori. Vmes je pa veliko sivine - in tu notri bi jaz iskal trenutek, ko bodo EV res postali prava stvar.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Zakaj ni rekorder prodaje v Nizozemskem Zoe, i3, eGolf, Leaf, Kona EV ?
Vse to je cenejše od Modela 3, pa je vseeno to prvi EV ki je prvi posekal prodajo kateregakoli bencinskega modela.

Ni treba iskat raznih čudnih razlogov: ljudje iščejo ustrezno nadomestilo za ICE avto, ne pa nekaj, kar bodo imeli malo za postavljat se, za resne relacije in udobje pa še vedno ICE. Ljudje smo pač komot. In Zoe, i3, eGolf in Leaf ravno niso nadomestilo, s svojimi bizarnimi rangei. Morda pozitivno z rangeom odstopa Kona, pa še ta se skrije pred Teslo.

Skratka, vsaj po dosegu je Tesla edino EV, ki ima spodobne karakteristike. Ampak, Kona in Tesla sta za mnoge prohibitivno dragi. Ne čudi, da je na Nizozemskem več ljudi, ki jim je ta rang vozila dostopen. Tako kot ne, da jih je bistveno več kot pri nas na Norveškem, Švedskem, v Švici ... Če pogledaš spodnjo tabelo, je znatna korelacija med višino BDP in deležem na novo kupljenih vozil v letu 2018:

- Hoc est qui sumus -

IL_DIAVOLO ::

Gospod Pečjak je ze leta 2014 predelal avto na elektriko z dosegom 700 km. Nekateri se pa prav norca delajo s simbolicnimi dometi.

imagodei ::

BigWhale je izjavil:

Kot sem ze ene parkrat povedal, Leaf je commuter vozilo. Ni za daljse poti. Od doma na Jesenice se gre, kaj vec mors pa ze mal bolj splanirat zadevo.

Ne štekam... Od kjer koli v Sloveniji štartaš, da je le bolj vzhodno od Radovljice, je pot do Jesenic krajša kot pot do Bohinja. In prejle si razlagal, kot da dramatiziram izlet v Bohinj.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Nemčija...

Medtem, ko so na slovenskih javnih polnilnicah cene za električna vozila še zelo simbolne ali pa so brezplačne, pa je v Nemčiji situacija popolnoma drugačna. Na E.ON-ovih polnilnih postajah je treba za 100 kilometrov dosega odšteti 7,95 evra, na polnilnih postajah New Motionon 14,88 evra, na polnilnih postajah Plugsurfing pa že 16,36 evra.

Istočasno morajo nemški vozniki za 100 kilometrov dosega z bencinsko gnanim avtomobilom odšteti v povprečju 8,70 evrov, za 100 kilometrov poti z manj potratnim dizelskim vozilom pa je znesek še manjši, je objavil inštitut za analizo trgov Statista. Pri nemškem spletnem portalu klimareporter.de so zapisali, da so lastniki električnih vozil v Nemčiji talci regionalnih monopolov.

Kar razloži navidezno diskrepanco med GDP-jem in EV "nakupovalno vnemo" na prej objavljeni tabeli, kjer so Norveška, Švedska, Švica in še celo Avstrija visoko na lestvici, Nemčija pa v sredini, komaj nekaj mest pred nami.
- Hoc est qui sumus -

-valvoline- ::

...The problem with communism is that you eventually run out of other people's money...

jype ::

V komunizmu ni dnarja, bumbar.

Utk ::

imagodei je izjavil:

Utk je izjavil:

A zate bo EV prava stvar ko bo dostopen tudi za tiste na socialni podpori? Ja, Slovenci ne "večinoma" kupujejo avtov za 25 jurjev, marsikdo ga pa kupi, in še več je takih, ki ga kupijo sicer za 15, nekega (iz)rabljenega nemca, ki pa realno stane glih tolk kot nov za 25. Če je takih 20%, 40 ali "večina", je čisto nepomembno, dokler se proda 2% avtov na elektriko. Prostora za eksplozivno rast je dovolj, in nemalo je takih, za katere je EV danes dostopen. Če je to 49% ali 51, večina ali ne, zakaj bi bilo to pomembno? Ko bomo na 49 procentih, kaj pomenita še tista 2 več, za večino? "Večina" sploh ne obstaja.

Brez veze se poganjaš po spolzki strmini. Ne, ne gre za tiste na socialni podpori.

Na eni strani imaš (v Sloveniji) trenutno situacijo, kjer na cestah vidiš cca 1 EV na 1.000 ICE-jev (vir: 1.1 milijona osebnih avtomobilov, od tega 1.300 EV konec leta 2018). Na drugi strani je tvoj slamnati mož, kjer mi poskušaš podtakniti stališče, da bo EV prava stvar, ko si ga bodo lahko privoščili tudi tisti na socialni podpori. Vmes je pa veliko sivine - in tu notri bi jaz iskal trenutek, ko bodo EV res postali prava stvar.

No dej odloči se potem kdaj bo EV prava stvar, kje je meja? In predvsem, zakaj ravno tam.

-valvoline- ::

Utk je izjavil:

imagodei je izjavil:

Utk je izjavil:

A zate bo EV prava stvar ko bo dostopen tudi za tiste na socialni podpori? Ja, Slovenci ne "večinoma" kupujejo avtov za 25 jurjev, marsikdo ga pa kupi, in še več je takih, ki ga kupijo sicer za 15, nekega (iz)rabljenega nemca, ki pa realno stane glih tolk kot nov za 25. Če je takih 20%, 40 ali "večina", je čisto nepomembno, dokler se proda 2% avtov na elektriko. Prostora za eksplozivno rast je dovolj, in nemalo je takih, za katere je EV danes dostopen. Če je to 49% ali 51, večina ali ne, zakaj bi bilo to pomembno? Ko bomo na 49 procentih, kaj pomenita še tista 2 več, za večino? "Večina" sploh ne obstaja.

Brez veze se poganjaš po spolzki strmini. Ne, ne gre za tiste na socialni podpori.

Na eni strani imaš (v Sloveniji) trenutno situacijo, kjer na cestah vidiš cca 1 EV na 1.000 ICE-jev (vir: 1.1 milijona osebnih avtomobilov, od tega 1.300 EV konec leta 2018). Na drugi strani je tvoj slamnati mož, kjer mi poskušaš podtakniti stališče, da bo EV prava stvar, ko si ga bodo lahko privoščili tudi tisti na socialni podpori. Vmes je pa veliko sivine - in tu notri bi jaz iskal trenutek, ko bodo EV res postali prava stvar.

No dej odloči se potem kdaj bo EV prava stvar, kje je meja? In predvsem, zakaj ravno tam.

4/5 vr limo polna cena z ddvjem max 20k, domet na papirju 700-1000km. Obdavcen km voznje. Do takrat pa cng.

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

Utk je izjavil:

No dej odloči se potem kdaj bo EV prava stvar, kje je meja? In predvsem, zakaj ravno tam.

Ne vem, zakaj bi jaz moral postavljat neko ostro ločnico. Jabolko "spora" je, ali so el. avtomobili že zdaj prava stvar. Jaz pravim, da še ne, ti praviš, da so že. Torej ti že poznaš neko določeno mejo?

Jaz vem samo, da je npr. med 1 EV na 1000 avtomobilov in 1 EV na 100, še kar precej velika razlika. Enkrat se bo verjetno vsulo. Morda čez 5 let, morda čez 7. Morda pa že čez 3. ;)
- Hoc est qui sumus -

-valvoline- ::

Brez subvencij za nakup ter brez oproscanje vseh davscin za ceste ter za prevozen km cez 50 let. Ce subvencij ne bi bilo in bi ev fahrerji placal primeren znesek za prevozen km prakticno noben ga ne bi povohal.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

borisk ::

samo na CNG polnilnici na dan nafilaš 200 avtomov, na električni pa 10.

BigWhale ::

imagodei je izjavil:

Jabolko "spora" je, ali so el. avtomobili že zdaj prava stvar. Jaz pravim, da še ne, ti praviš, da so že.


Za vse ne bodo nikoli prava stvar, tko kot ICE avtomobili se vedno niso prava stvar za vse. So pa EVji cedalje bolj prava stvar. Verjetno pa res nikoli ne bodo prava stvar za vse. Tudi takrat, ko bo vozni park v celoti elektrificiran. Ce bo.

Emobi ::

-valvoline- je izjavil:

Brez subvencij za nakup ter brez oproscanje vseh davscin za ceste ter za prevozen km cez 50 let. Ce subvencij ne bi bilo in bi ev fahrerji placal primeren znesek za prevozen km prakticno noben ga ne bi povohal.

Pravilno si ugotovil. Zdaj ti je, upam, jasno, zakaj subvencije morajo biti.
Zato da dosežemo cilj ne čez 50 let, ampak leta 50!

Če cilja ne dosežemo, bomo morali plačati, torej je bolje ta denar dati ljudem, kot pa Bruslju.

Seveda pa ni mogoče subvencij deliti selektivno - bogatim ne, revnim da. Ker bi bilo to diskriminatorno in pred zakonom moramo biti vsi enaki.

Emobi ::

Ni mogoče postaviti ločnico - od tega trenutka dalje, od tega procenta dalje, je EV prava stvar.
Kakor za koga. Zame je EV prava stvar od leta 2017, za ene od letos, za Pečjaka pa že od leta 2007!
Za ene pa nikoli, kot pravi BigWhale. Ampak takšen 'luksus' jih bo stal dražje.

BigWhale ::

-valvoline- je izjavil:

4/5 vr limo polna cena z ddvjem max 20k, domet na papirju 700-1000km. Obdavcen km voznje. Do takrat pa cng.


Ampak za 20 jurjev danes ze tezko dobis nek avto s spodobno opremo, se je treba stegniti do kakih 25 jurjev. Ce gledas VW potem se pri 20 jurjih cene sele zacnejo, razen ce ne vzames avto tipa VW Up. Ampak potem z normalno voznjo ne nardis 700km.

Ah, ampak saj vidim, tvoj problem so poleg subvencij se davki, ki jih sosed ne placa. :>

DamijanD ::

IMHO: EVji bojo prava stvar, ko bomo imeli na voljo različne tipe vozil od istega proizvajalca. Torej, ko bo VW imel poleg id3 tudi passata in polota in ko bo za id3 in passata obstajala tudi karavan različica. Takrat bodo EVji dejansko prava stvar za povprečnega.

Utk ::

Ne vem, zakaj bi jaz moral postavljat neko ostro ločnico. Jabolko "spora" je, ali so el. avtomobili že zdaj prava stvar. Jaz pravim, da še ne, ti praviš, da so že. Torej ti že poznaš neko določeno mejo?

Očitno jo poznaš TI, če praviš da nismo še tam. Jaz pravim, da za marsikoga EV je prava stvar, in vsak dan za večji delež ljudi, torej na splošno to je prava stvar, samo da za nekatere še predraga. Enako kot TČ, VW golf in streha nad glavo. A te stvari niso prava stvar, ker si jih ne morejo vsi privoščit, niti nima smisla, da si bi jih?. Ti praviš, da pa nekako na splošno še ni prava stvar. Kdaj bo? Ko bo za vse, tudi za tiste na socialni, ali tiste, ki imajo 700 evrov in naredijo 8000 km letno, ali 1000 plače in 15,000 letno, kdaj? TI postavljaš neko mejo, ki naj bi veljala ne splošno, torej jo postavi, ne jaz.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

DamijanD je izjavil:

IMHO: EVji bojo prava stvar, ko bomo imeli na voljo različne tipe vozil od istega proizvajalca. Torej, ko bo VW imel poleg id3 tudi passata in polota in ko bo za id3 in passata obstajala tudi karavan različica. Takrat bodo EVji dejansko prava stvar za povprečnega.


To je samo sofisticiran nacin, da poves: "EVji se bodo na veliko prodajali, ko jih bodo na veliko proizvajali". A je lahko drugace?

-valvoline- ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

Ne spremljam dost kaj se dogaja na podrocju polnilnic,ko smo dobil mestni plin pr bajti sem mev idejo da bi kupu kompresor/polnilnico za domaco uporabo, na alibaba se prodajajo po cca 700-1000e. Kapaciteta je bila 4-5kg/uro. Ampak kaj ti pomaga ce drugje nimas kje tankat ce se odpravis na daljso pot.
Enivej se mi zdi 50k za polnilnico orenk cifra, mogoce v primeru ce je potreba po plinohramu pa se vedno predrago. Ce pa je plinska napeljava/cev zraven, cena je po mojem max 10k.

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Pa bi to bilo legalno? Ne vem, če kdo to sploh počne. Kaj pa varnost?

Sončna elektrarna in EV spodaj, to je prava stvar!

-valvoline- ::

Emobi je izjavil:

Pa bi to bilo legalno? Ne vem, če kdo to sploh počne. Kaj pa varnost?

Sončna elektrarna in EV spodaj, to je prava stvar!

V IT je dost podjetij z voznim parkom na cng ter lastnimi polnilnicami pri stavbah.

mikhaair ::

-valvoline- je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

Ne spremljam dost kaj se dogaja na podrocju polnilnic,ko smo dobil mestni plin pr bajti sem mev idejo da bi kupu kompresor/polnilnico za domaco uporabo, na alibaba se prodajajo po cca 700-1000e. Kapaciteta je bila 4-5kg/uro. Ampak kaj ti pomaga ce drugje nimas kje tankat ce se odpravis na daljso pot.
Enivej se mi zdi 50k za polnilnico orenk cifra, mogoce v primeru ce je potreba po plinohramu pa se vedno predrago. Ce pa je plinska napeljava/cev zraven, cena je po mojem max 10k.


Obstaja kakšna izkušnja takšne polnilnice? Kvaliteta, varnost?
Legalizacija za osebno rabo?

pegasus ::

V istri (in južneje) je še vedno precej avtov, ki se vozijo na propan/butan, gospodinjski plin, dobesedno na jeklenke, ki jih dobiš praktično povsod. Imaš lepo dve v prtljažniku, ko sprazniš eno, prešraufaš cev na drugo in greš prvo menjat na najbližjo pumpo.

hammock ::

pegasus je izjavil:

V istri (in južneje) je še vedno precej avtov, ki se vozijo na propan/butan, gospodinjski plin, dobesedno na jeklenke, ki jih dobiš praktično povsod. Imaš lepo dve v prtljažniku, ko sprazniš eno, prešraufaš cev na drugo in greš prvo menjat na najbližjo pumpo.

To je super ko ti en prileti v rit ja. Smo to svoj cas prakticirali v katrci, ko se nismo tako dobro razumeli fizike.

Gregor P ::

Zame je tudi vesoljska ladja tipa NCC-1701 prava stvar, ampak bo treba še malo počakati, da bo res prava stvar za vse, do takrat se bo pa kupovalo hibride, kolesa, e-skiroje ipd.:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Podjetja že lahko imajo lastne CNG polnilnice, kaj pa fizične osebe? Dvomim, da tudi v Italiji to počno.
Predvsem je pa vprašanje računice, če je to cenejše od javnih polnilnic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Tiste bombe v gepeku pa ne vem, če bi šlo na našem tehničnem. To so improvizacije, nevarne in nič cenejše, so pa tudi nepraktične.

J.McLane ::

Plin v kakršni koli obliki (CNG, LPG, vodik) ima eno hudo pomankljivsot - Distribucijo. V osnovi sta pa LPG in CNG isto sranje kot druga fosilna goriva - ogljikovodiki. Poleg vsega iz surove nafte ne moreš z neko na izi energetsko učinkovitostjo pridobivati visokih deležev LPG, trenutno je LPG zelo majhen delež v rafineriji. CNG pa ima še večji problem, ker potrebuješ še večje pritiske da ga lahk oshranjuješ v avtu, vodik pa jasno še toliko večji problem.

Ja, saj vem te probleme se da enostavno tehnično rešiti, ampak ne pa dosti ekonomsko enostavno, ker karkoli narediš je hitro distribucija plina pol cene celotnega energenta.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

-valvoline- ::

Emobi je izjavil:

Podjetja že lahko imajo lastne CNG polnilnice, kaj pa fizične osebe? Dvomim, da tudi v Italiji to počno.
Predvsem je pa vprašanje računice, če je to cenejše od javnih polnilnic.

Po privat hisah nisem imel priloznost videt, sem pa preprican da majo.
Kar se tice racunice, enkrat v temo za lpg sem postal konkretne stevilke, na polnilnicah ga prodajajo po 1e na kg, preko mestnega cng omrezja stane cca 60c kg (verjetno so spet nail trosarine zato je 1e na crpalkah) borzna cena je 10-15c na kg.

IL_DIAVOLO ::

J.McLane je izjavil:

Plin v kakršni koli obliki (CNG, LPG, vodik) ima eno hudo pomankljivsot - Distribucijo. V osnovi sta pa LPG in CNG isto sranje kot druga fosilna goriva - ogljikovodiki. Poleg vsega iz surove nafte ne moreš z neko na izi energetsko učinkovitostjo pridobivati visokih deležev LPG, trenutno je LPG zelo majhen delež v rafineriji. CNG pa ima še večji problem, ker potrebuješ še večje pritiske da ga lahk oshranjuješ v avtu, vodik pa jasno še toliko večji problem.

Ja, saj vem te probleme se da enostavno tehnično rešiti, ampak ne pa dosti ekonomsko enostavno, ker karkoli narediš je hitro distribucija plina pol cene celotnega energenta.


Se strinjam ja. In prav je tako, da se izpostavi prednosti in slabosti.

Čeprav slabost je tukaj samo na strani distributerja, uporabniki imajo same prednosti. Hitro polnjenje, večji domet, cenejse in bolj čisto gorivo.

Do 2030 naj bi bilo v planu 50 cng polnilnic.

J.McLane ::

-valvoline- je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

Ne spremljam dost kaj se dogaja na podrocju polnilnic,ko smo dobil mestni plin pr bajti sem mev idejo da bi kupu kompresor/polnilnico za domaco uporabo, na alibaba se prodajajo po cca 700-1000e. Kapaciteta je bila 4-5kg/uro. Ampak kaj ti pomaga ce drugje nimas kje tankat ce se odpravis na daljso pot.
Enivej se mi zdi 50k za polnilnico orenk cifra, mogoce v primeru ce je potreba po plinohramu pa se vedno predrago. Ce pa je plinska napeljava/cev zraven, cena je po mojem max 10k.


Si se morda vprašal koliko štroma pokuri tak kompresor? Na hitro sem dobil podatek Electricity consumption 1,8 kwh/GGE GGE = Galons of gas equilinat. Preračunano torej pokuriš dodatnih 3,4 kWh/100 km, kar se zdi poceni in drobiž, jasno. Ampak EV s to energijo naredi v povprečju 18 km, je to res še tako malo dodatne energije, samo za to da plin spraviš v avto?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

imagodei ::

Utk je izjavil:

Ne vem, zakaj bi jaz moral postavljat neko ostro ločnico. Jabolko "spora" je, ali so el. avtomobili že zdaj prava stvar. Jaz pravim, da še ne, ti praviš, da so že. Torej ti že poznaš neko določeno mejo?

Očitno jo poznaš TI, če praviš da nismo še tam.

Ne, to je zabloda. Jaz gledam belo ter črno barvo in ugotavljam, da je ena bela, druga pa črna. To ne pomeni, da poznam točno RGB vrednost, pri kateri bi za določen odtenek sive že rekel, da gre za črno barvo. Mogoče je to RGB 50, 50, 50, mogoče pa je to šele 25, 25, 25. Ali pa 5, 5, 5. Ne vem. Vem to, da je 255, 255, 255 zagotovo bela in 0, 0, 0 zagotovo črna.

Enako vem, da je 1 EV na 1000 precej močan indikator, da ljudje še niso mnenja, da so EV prava stvar; če pa bi bila na cesti večina EV, pa bi bil to močan indikator, da je čas EV že nastopil. Kje točno nastopi ta trenutek, je pa precej nehvaležno določit. Zagotovo po tej metriki. Že samo zato, ker se razmerje EV proti ICE v voznem parku zagotovo ne bo obrnilo še lep čas, četudi bi se v Sloveniji več let zapored prodajali izključno elektični avti.

No, in če že, potem bi bilo treba za določitev neke meje gledat kvečjemu to metriko - kakšen delež novih EV-jev se je prodal v določenem obdobju v primerjavi z ICE. Na Norveškem, kjer je delež novih EV med vsemi prodanimi novimi avti na 40%, očitno EV-ji že so prava stvar. V Sloveniji, ki je na 0,6%... ?
- Hoc est qui sumus -

IL_DIAVOLO ::

Ta mene kot uporabnika ne zanima. Zanima me pa recimo, da imam zaradi tega toliko večje vzdrževalne stroške.

J.McLane ::

Dobro spremljaj poročila JATO skozi leta in se čudi kako se deleži novo prodanih vozil spreminjajo, jasno trenutni vozni park je v povprečju star preko 10 let, tako da lahko z neko gotovostjo lahko trdimo da bo prej kot v 10 letih 1 EV na 100 vozil v voznem parku. Prodaja novih bo pa krepko preko 10%.




Ne verjameš? se vidimo čez 10 let.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

-valvoline- ::

J.McLane je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Cng sicer ima velik doseg, ampak ena taka polnilnica stane 50k+, elektricna samo 2k.

Ce ze kaj, potem lpg, katerih je pa kar precej in ne samo v slo.

Ne spremljam dost kaj se dogaja na podrocju polnilnic,ko smo dobil mestni plin pr bajti sem mev idejo da bi kupu kompresor/polnilnico za domaco uporabo, na alibaba se prodajajo po cca 700-1000e. Kapaciteta je bila 4-5kg/uro. Ampak kaj ti pomaga ce drugje nimas kje tankat ce se odpravis na daljso pot.
Enivej se mi zdi 50k za polnilnico orenk cifra, mogoce v primeru ce je potreba po plinohramu pa se vedno predrago. Ce pa je plinska napeljava/cev zraven, cena je po mojem max 10k.


Si se morda vprašal koliko štroma pokuri tak kompresor? Na hitro sem dobil podatek Electricity consumption 1,8 kwh/GGE GGE = Galons of gas equilinat. Preračunano torej pokuriš dodatnih 3,4 kWh/100 km, kar se zdi poceni in drobiž, jasno. Ampak EV s to energijo naredi v povprečju 18 km, je to res še tako malo dodatne energije, samo za to da plin spraviš v avto?

In kak si prso do teh izracunov? Tle na brosuri je navedeni cas polnenja 3min? wow, faking uberkompresor tole. Tist pocen kitajci filajo recimo v 3 urah.

J.McLane je izjavil:

Dobro spremljaj poročila JATO skozi leta in se čudi kako se deleži novo prodanih vozil spreminjajo, jasno trenutni vozni park je v povprečju star preko 10 let, tako da lahko z neko gotovostjo lahko trdimo da bo prej kot v 10 letih 1 EV na 100 vozil v voznem parku. Prodaja novih bo pa krepko preko 10%.




Ne verjameš? se vidimo čez 10 let.

Ce bi uvedli podobne subvencije za nakup cng avta ter sam cng kot gorivo v smislu manj trosarin ter davkov in primerno polnilno omrexje bi prodajne stevilke teh sle v nebo, recimo 50% novih vozil.

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

J.McLane je izjavil:

Dobro spremljaj poročila JATO skozi leta in se čudi kako se deleži novo prodanih vozil spreminjajo, jasno trenutni vozni park je v povprečju star preko 10 let, tako da lahko z neko gotovostjo lahko trdimo da bo prej kot v 10 letih 1 EV na 100 vozil v voznem parku. Prodaja novih bo pa krepko preko 10%.

Upam. Pravzaprav upam še na višji procent. Mislim, da ko se bo enkrat začelo, da bo šlo eksponentno navzgor in da bo hitro skočilo na nivo Norveške ali še čez. Seveda, ko bo trg ponudil uporabne EV po dostopnih cenah, ko vstopni stroški ne bodo več prohibitivni za večino Slovencev in ko bo TCO splošno uporabnega in cenovno dostopnega EV nižji od TCO primerljivega ICE avta prej kot v 5-7 letih. Ja - ljudje ne gledajo za 15 in 20 let naprej, za premnoge je to preveč abstraktno (samo poglej, koliko neizoliranih hiš s fasado iz 60. in 70. let je še v Sloveniji - in to točno zato, ker folk razmišlja, da se jim izolacija bajte ne bo povrnila prej kot v 10-15 letih).

J.McLane je izjavil:

Ne verjameš? se vidimo čez 10 let.

Nikoli nisem rekel, da ne verjamem. Celo upam, da imaš prav. Jaz trdim, da je ta tema 13 let nazaj začela z napačno predpostavko, da so bili električni avti bojda že takrat prava stvar. In da se v svoji univerzalni trditvi moti še danes. Čez deset let (ali pa še prej!), pa res upam, da bo že napočil čas, ko EV končno bodo prava stvar.
- Hoc est qui sumus -

Vazelin ::

Tesla na Nordschleifu lovi Porschejev rekord najhitrejše električne štirivratne limuzine. V prvih poizkusih so neuradno čas porscheja taycana izboljšali za okrog 20 sekund, a močno izboljšan model S s tremi elektromotorji še ni serijski.

8-)
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

WarpedGone ::

>> Čez deset let (ali pa še prej!), pa res upam, da bo že napočil čas, ko EV končno bodo prava stvar.

So te že fehtali in te bom fehtal še enkrat: povej številko ko bo po tvoje stvar postala prava.
Ja, moraš znat povedat številko kdaj se stvar iz neprave prevesi v pravo al pa enostavno bluziš.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
714 / 1184
»»