Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
lufthammer je izjavil:
Tak generator je lahko energetsko bolj ucinkovit kot kurjenje dizla v avtomobilu. Hkrati je rec lahko bolj cista kot povprecen avto z dizelskim motorjem.
Kako je s takimi generatorji v resnici, si pejd pogledat na kakšno gradbišče, kjer si pomagajo z njimi.
Ampak ta fotka ni bla iz gradbisca in tud generator ni tak kot tisti na gradbiscih. Tle mas pa tabelo kolk je kateri avto porabil dizla na 100km.
Tudi, ce bi bila poraba 2x vecja kot je poraba dizla je treba vedeti v kaksnih pogojih in kje ta rec deluje. Noben ne govori, da so taksne polnilnice smiselne povsod in vedno. V tem primeru, ko druge opcije enostavno ni, so pa povsem ok.
Ce odpadno toploto agregata uporabis se za ogrevanje stavbe, si zmagal :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
DamijanD ::
A je bilo tole že omenjeno tukaj?
https://newatlas.com/linear-labs-hunsta...
Izboljšave elektro motorja...
https://newatlas.com/linear-labs-hunsta...
Izboljšave elektro motorja...
pegasus ::
Ni veliko efekta, če izkoristek elektromotorja iz 93% spraviš na 95% ... je samo še akademska zanimivost. Low hanging fruit izboljšav je kemija baterij. Ki pa je malo bolj kompleksna kot samo navijanje bakrene žice okrog zanimivo oblikovanega železa.
codeMonkey ::
RedDrake ::
Ni veliko efekta, če izkoristek elektromotorja iz 93% spraviš na 95% ... je samo še akademska zanimivost. Low hanging fruit izboljšav je kemija baterij. Ki pa je malo bolj kompleksna kot samo navijanje bakrene žice okrog zanimivo oblikovanega železa.
BS.
Če gre izkoristek iz 93% na 95%, si ravnokar spravil količino toplotnega odpada, ki ga mora EM odvesti iz 7% na 5%. Oziroma ~30% manj!
To pomeni, da potrebuje 30% manj hlajenja, ali pa, da lahko manjši motor dela pri večji obremenitvi več časa. Prihranki pri masi bi morali tebi, ki si za max 300kg pomeniti veliko.
pegasus ::
Narobe uporabljaš procente in si rišeš napačno sliko.
Če imaš motor z inputom 20KW, je med 93% in 95% razlika samo 400W. Kar bistveno ne spremeni dizajna hladilnega sistema.
Tu imam konkretne izkušnje pri pogonu naših letalskih modelov, kjer 70g motorčke, ki so deklarirani na ~200W pri 90+%, teramo za kratek čas preko 1KW, kjer jim izkoristek pade pod 70%, brez nekega ekstra hlajenja, pa še vsi kar nekako delajo. Glavno da magneti zdržijo temperature, ki jih dosežejo v tem času, pa je vse ok.
Če imaš motor z inputom 20KW, je med 93% in 95% razlika samo 400W. Kar bistveno ne spremeni dizajna hladilnega sistema.
Tu imam konkretne izkušnje pri pogonu naših letalskih modelov, kjer 70g motorčke, ki so deklarirani na ~200W pri 90+%, teramo za kratek čas preko 1KW, kjer jim izkoristek pade pod 70%, brez nekega ekstra hlajenja, pa še vsi kar nekako delajo. Glavno da magneti zdržijo temperature, ki jih dosežejo v tem času, pa je vse ok.
telexdell ::
Narobe uporabljaš procente in si rišeš napačno sliko.
Če imaš motor z inputom 20KW, je med 93% in 95% razlika samo 400W. Kar bistveno ne spremeni dizajna hladilnega sistema.
Kakor koli obračaš, 400 W od 1400 W pomeni potrebno moč za hlajenje 1000 W ali skoraj 30% manj. 30% znižanje potreb po hlajenju pa lehko še kako vpliva na dizajn hladilnega sistema
Sred puscave v Avstraliji? :>
Si že bil kdaj v puščavi? Podnevi vroče, da te kap. Ponoči mrzlo, da te kap. Itak pa vsi govorijo, da se bodo EV polnili preko noči
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
BigWhale ::
Ni veliko efekta, če izkoristek elektromotorja iz 93% spraviš na 95% ... je samo še akademska zanimivost. Low hanging fruit izboljšav je kemija baterij. Ki pa je malo bolj kompleksna kot samo navijanje bakrene žice okrog zanimivo oblikovanega železa.
Uh, kemija baterij pa res ni low hanging fruit. Ce bi bla, bi ga kdo ze utrgal, pa se nic ne kaze, da bo kej boljs.
jernejl ::
Low hanging fruit izboljšav je kemija baterij. Ki pa je malo bolj kompleksna kot samo navijanje bakrene žice okrog zanimivo oblikovanega železa.Ah, tudi kemija baterij je zgolj limona, v katero je vtaknjen žebelj in kovanec. Dve elektrodi in elektrolit. Smo delali v osnovni šoli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
RedDrake ::
nek povprečen EV pri 120km/h kuri tam nekje 18-25kW, odvisno od znamke in še kakšnih pogojev, recimo 20kW za lažje računanje. To pomeni, da je pri 93%, 1,4kW gretja. Je res ali ni res?
In ali je res, da je pri 95% izkoristku samo še 1kW gretja?
In ali je res, da je 1kW ~30% manj od 1,4kW?
Zakaj moram nazaj v šolo?
In ali je res, da je pri 95% izkoristku samo še 1kW gretja?
In ali je res, da je 1kW ~30% manj od 1,4kW?
Zakaj moram nazaj v šolo?
M-XXXX ::
Kakor koli obračaš, 400 W od 1400 W pomeni potrebno moč za hlajenje 1000 W ali skoraj 30% manj. 30% znižanje potreb po hlajenju pa lehko še kako vpliva na dizajn hladilnega sistema
Ni čisto tako.
Prvi primer se hladi sam od sebe. Brez dodatnega hlajenja.
Drugi primer se hladi sam od sebe. Brez dodatnega hlajenja.
Vidiš zakaj določena meja NE VPLIVA na dizajn hladilnega sistema, oziroma vpliva minimalno?
RedDrake ::
Ja ja ja.
Ampak govorimo o motorjih ki imajo vsi max moč 100kW+.
Tam pa ne govorimo o 1kW ampak o 7kW gretja.
To je itak trivialno, a ne?
Še dobr, da se Tesle sploh ne pregrejejo po par minutah vožnje na max. To je ziher zato ker se vse hladi samo od sebe. Brez dodatnega hlajenja. (Ja vem, baterija se greje še bolj, ampak to je pač del skupnih izgub).
Ampak govorimo o motorjih ki imajo vsi max moč 100kW+.
Tam pa ne govorimo o 1kW ampak o 7kW gretja.
To je itak trivialno, a ne?
Še dobr, da se Tesle sploh ne pregrejejo po par minutah vožnje na max. To je ziher zato ker se vse hladi samo od sebe. Brez dodatnega hlajenja. (Ja vem, baterija se greje še bolj, ampak to je pač del skupnih izgub).
M-XXXX ::
100KW motor (dajmo rečt, da je to "skupna moč" za lažje računanje)
92KW moči, 8KW toplote
95KW moči, 5KW toplote
Ker se zavedamo, da je večja moč= večja hitrost= večji pretok zraka (če ne delamo krogov na parkingu pri hitrosti avta 3km/h- kar pomeni da se da drugače omejiti moč motorja (ne rabimo par 100KW)
Je strošek hlajenja takega motorja (hladilnega sistema MOTORJA!!!!) praktično čisto vseeno. 5kw ti oddaja fi15cm radiatorček za par evrov tistih par sekund.
Baterija, kabli, tisto je pa malo bolj zakomplicirano...
Poglej iz drugega konca. Električni avto rabi hladiti tam nekje do 50-60KW.
Bencinski Buggati pa? 1000KW? 2000KW? 3000KW?
92KW moči, 8KW toplote
95KW moči, 5KW toplote
Ker se zavedamo, da je večja moč= večja hitrost= večji pretok zraka (če ne delamo krogov na parkingu pri hitrosti avta 3km/h- kar pomeni da se da drugače omejiti moč motorja (ne rabimo par 100KW)
Je strošek hlajenja takega motorja (hladilnega sistema MOTORJA!!!!) praktično čisto vseeno. 5kw ti oddaja fi15cm radiatorček za par evrov tistih par sekund.
Baterija, kabli, tisto je pa malo bolj zakomplicirano...
Poglej iz drugega konca. Električni avto rabi hladiti tam nekje do 50-60KW.
Bencinski Buggati pa? 1000KW? 2000KW? 3000KW?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M-XXXX ()
Emobi ::
Tale naš mojster Roman Sušnik pa dosega najboljše izkoristke elektromotorjev na svetu - do 98 %!
Pravi, da izkoristek elektromotorja je pomemben, njegov je 3 do 5 odstotkov pred svetovno konkurenco.
https://www.google.si/amp/s/zurnal24.si...
Pravi, da izkoristek elektromotorja je pomemben, njegov je 3 do 5 odstotkov pred svetovno konkurenco.
https://www.google.si/amp/s/zurnal24.si...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
WarpedGone ::
>> Še dobr, da se Tesle sploh ne pregrejejo po par minutah vožnje na max.
Prosim, pridi mi pokazat kako, kdaj, kje se moj avto pregrje.
Or STFU.
Prosim, pridi mi pokazat kako, kdaj, kje se moj avto pregrje.
Or STFU.
Zbogom in hvala za vse ribe
kow ::
Cas za razdaljo 1000km:
Tesla Model 3 Performance: 10:09
Tesla Model S P85: 10:55
Mercedes EQC: 11:30
Hyundai Ioniq 28kWh: 12:15
Nissan Leaf 62kWh: 15:30
Tesla Model 3 Performance: 10:09
Tesla Model S P85: 10:55
Mercedes EQC: 11:30
Hyundai Ioniq 28kWh: 12:15
Nissan Leaf 62kWh: 15:30
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
A ima kdo izkušnje s kreditom eko-sklada za nakup EV/hibrida? Malo sem se zanimal in klicaril naokrog, moram danes še enkrat poklicat ko pride določena oseba iz dopusta.
V glavnem če si jaz vse to prav predstavljam, gre za znesek 16.000 € za dobo 7 let:
- anuiteta: 199.38 EUR (izračun)
- stroški odobritve: 170 €
- vodenje kredita 50 € letno (skupaj 350 €)
- zavarovanje kredita 1,5% od skupnega zneska torej 215 €
- transakcijski račun pri Sanpaolo je potreben????
Torej 1470 € preplačila oz. EOM 2,5%
Alternativa je zeleni kredit pri Sparkasse, kjer že imam račun, tam je samo pribitek 2,99% in stroški odobritve, drugega sranja ni, torej ravno tam 2.000 € preplačila oz. EOM 3,4%.
Torej ali sem pri kreditu eko sklada pozabil še kaj računat zraven? Ker če sem, se ne mislim zajebavat s temi birokrati.
V glavnem če si jaz vse to prav predstavljam, gre za znesek 16.000 € za dobo 7 let:
- anuiteta: 199.38 EUR (izračun)
- stroški odobritve: 170 €
- vodenje kredita 50 € letno (skupaj 350 €)
- zavarovanje kredita 1,5% od skupnega zneska torej 215 €
- transakcijski račun pri Sanpaolo je potreben????
Torej 1470 € preplačila oz. EOM 2,5%
Alternativa je zeleni kredit pri Sparkasse, kjer že imam račun, tam je samo pribitek 2,99% in stroški odobritve, drugega sranja ni, torej ravno tam 2.000 € preplačila oz. EOM 3,4%.
Torej ali sem pri kreditu eko sklada pozabil še kaj računat zraven? Ker če sem, se ne mislim zajebavat s temi birokrati.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Dejansko je ravno najbolje, da vprašaš te birokrate, ker zato so tam. Ali pa morda kar tvojega prodajalca vozila, ker zagotovo nisi njegova edina stranka, ki je to tako urejala.
Mislim, da TRR pri Intesi Sanpaolo Bank ni potreben, a to bi bilo potrebno vprašati
Mislim, da TRR pri Intesi Sanpaolo Bank ni potreben, a to bi bilo potrebno vprašati
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
>> A ima kdo izkušnje s kreditom eko-sklada za nakup EV/hibrida?
Ja, šparaj živce in pojdi drugam.
Pri meni več kot en mesec od vloge do izplačila na TRR trgovca.
Človek, ki je vlogo dal par dni za mano, je čakal več kot en mesec dlje.
>> - transakcijski račun pri Sanpaolo je potreben????
Ne.
Kredit zavaruje Triglav, nekateri omenjajo da so jim hoteli vsilit življensko zavarovanje. Meni niso.
Zahteve so odvisne tudi od višine/ročnosti.
P.S. Stroški odobritve so khm ... od mene so hotl mal čez jurja v kešu na šalterju banke.
Ja, šparaj živce in pojdi drugam.
Pri meni več kot en mesec od vloge do izplačila na TRR trgovca.
Človek, ki je vlogo dal par dni za mano, je čakal več kot en mesec dlje.
>> - transakcijski račun pri Sanpaolo je potreben????
Ne.
Kredit zavaruje Triglav, nekateri omenjajo da so jim hoteli vsilit življensko zavarovanje. Meni niso.
Zahteve so odvisne tudi od višine/ročnosti.
P.S. Stroški odobritve so khm ... od mene so hotl mal čez jurja v kešu na šalterju banke.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Gregor P ::
Odločbo Eko sklada dobiš v tednu dveh (torej 14 dneh), potem traja vsaj teden dni, da se banka odloči (če so seveda vsi dokumenti ok, ker sicer se lahko dodatno zavleče + če ni ravno čas dopustov, ker to pomeni potem avtomatično + 4 tedni), potem še kakšen teden dni zavarovalnica Triglav (če si na meji kreditne sposobnosti, se zna tudi tu zavleči), tako smo sedaj že pri 28 dneh, in ko je enkrat vse odobreno, je potem odvisno, kdaj v tednu je dan, ko Eko sklad nakaže denar. Tako da dober mesec traja vse skupaj.
Morda pri tem še toliko v INFO, da lahko veljavnost odločbe Eko sklada tudi podaljšaš (omejeno seveda).
Morda pri tem še toliko v INFO, da lahko veljavnost odločbe Eko sklada tudi podaljšaš (omejeno seveda).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
J.McLane ::
Glede na to da ta oseba, ki dela kredite za vozila pride danes iz dopusta, se ji je verjetno nabral zajeten kupček papirja na mizi, ki ga bo sedaj mlela še s kakšnim mesecem zamude Po njihovih pravilnikih imajo sicer 3 mesece časa.
W1, ali morda veš po kakšni formuli na Sanpaolo izračunajo ta znesek odobritve? Ti si imel verjetno malo bolj zajeten znesek kredita ali kako?
W1, ali morda veš po kakšni formuli na Sanpaolo izračunajo ta znesek odobritve? Ti si imel verjetno malo bolj zajeten znesek kredita ali kako?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Več kot 40.000 EUR ni mogel biti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
>> W1, ali morda veš po kakšni formuli na Sanpaolo izračunajo ta znesek odobritve? Ti si imel verjetno malo bolj zajeten znesek kredita ali kako?
Formule ne vem, majo tam svete bukve in nuca pol ure da preračuna. Vem sam, kar je objavljeno v razpisni dokumentaciji, ki ne zajema vseh pritiklin odobritve. Zadnji cuker so interkalarne obresti, ki jih je blo treba plačat kt tko' iz lufta', seveda je blo "sej smo vam povedal ..."
Ja, vzel sm max/max, hrib je visok.
Formule ne vem, majo tam svete bukve in nuca pol ure da preračuna. Vem sam, kar je objavljeno v razpisni dokumentaciji, ki ne zajema vseh pritiklin odobritve. Zadnji cuker so interkalarne obresti, ki jih je blo treba plačat kt tko' iz lufta', seveda je blo "sej smo vam povedal ..."
Ja, vzel sm max/max, hrib je visok.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Ok, sedaj sem v dokumentaciji našel tabelco s primeri, imaš posebej strošek sklenitve, ki je max tistih 170€, potem imaš pa še štroške ob podpisu pogodbe, ti so od oka od 2,5% do 3%. Kar moj izračun podraži za nekih 450€ in ga praktično izenači s tistim kar ponuja Sparkasse.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Cr00k ::
WarpedGone je izjavil:
>> Še dobr, da se Tesle sploh ne pregrejejo po par minutah vožnje na max.
Prosim, pridi mi pokazat kako, kdaj, kje se moj avto pregrje.
Or STFU.
Na Grobniku :P
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Zadnji cuker so interkalarne obresti, ki jih je blo treba plačat kt tko' iz lufta', seveda je blo "sej smo vam povedal ..."Na to moraš paziti dejansko na vsaki banki (ker jih omenijo res tako na hitro sproti), tako da si lahko izbereš pravi dan za izplačilo kredita in zmanjšaš ta strošek.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
J.McLane ::
Kaj pa letno vodenje kredita v višini 50€, a to se plačuje vsako leto a je to zajeto v tistem znesku, ki ga daš ob odprtju?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Cr00k ::
WarpedGone je izjavil:
Še kak drug manj bajeslovn primer?
Je čist realen, nič bajesloven... pa hitro se pregreje se tudi bremze, če smo že natančni. V ostalih situacijah pa recimo 25% nižje moči zaradi pregrevanja sploh ne opaziš pri vsej moči, ki je še na voljo - če sploh uspeš pregreti.
Bo zanimivo videti primerjavo novega taycana, ki ima 800V zasnovo in se bi moral v osnovi manj segrevat...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cr00k ()
J.McLane ::
Ne vem od kje nekaterim ideje da je avto za na cesto tudi avtomatsko kar avto za na dirkališče? Daj mi primer avta, ki je udoben, prostoren in finančno sprejemljiv comutter za kuča - posao in je obenem še uživaški na grobniku.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TheBlueOne ::
Ne vem od kje nekaterim ideje da je avto za na cesto tudi avtomatsko kar avto za na dirkališče? Daj mi primer avta, ki je udoben, prostoren in finančno sprejemljiv comutter za kuča - posao in je obenem še uživaški na grobniku.
Cooper S, Fiesta RS, Golf GTI in ostali hothatchi. Potem imas EVO, Impreza...
WarpedGone ::
Vsi od njih, se bodo v default konfiguraciji na grobniku lepo pregreli, uničili zavore in gume.
Frocovje tega kapira seveda ne.
Frocovje tega kapira seveda ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
Cr00k ::
Ne vem od kje nekaterim ideje da je avto za na cesto tudi avtomatsko kar avto za na dirkališče? Daj mi primer avta, ki je udoben, prostoren in finančno sprejemljiv comutter za kuča - posao in je obenem še uživaški na grobniku.
Eni gremo raje tja divjat in sproščat konje in ne po AC, kot smo videli pred dnevi na štajerskem kako gre 612konjev v tovornjak... vsak avto je lahko uživaški na dirkališču. Vsako leto je miljon trackdayev po svetu, kjer vse sorte folka vozi in ne vem zakaj Tesla ne bi bila primerna?
Na dirkališču tudi hitro spoznaš omejitve avtomobila, ki ti na cesti prav pridejo, če že moraš hitreje vozit... veš recimo da s teslo ne boš šel iz Ljubelja na glavo v dolino, ker gume postanejo čigumi, zavore pa rdeče.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
>> A ima kdo izkušnje s kreditom eko-sklada za nakup EV/hibrida?
Ja, šparaj živce in pojdi drugam.
Ce ima dovolj denarja, potem ja. Kredit na eko skladu je tolk ugoden, da splaca potrpet tisto malenkost. Ne vem no, 300 vs 350 EUR obroka za kredit ni lih neki kar bi zamahnil z roko. :)
Sicer je pa za EV subvencijo se daljsa cakalna doba. Meni so tam na skladu rekli naj kar oddam vlogo se preden dobim avto, potem so pa pozvali na dopolnitev vloge, ker sem pac oddal prakticno prazen list.
WarpedGone je izjavil:
Pri meni več kot en mesec od vloge do izplačila na TRR trgovca.
Človek, ki je vlogo dal par dni za mano, je čakal več kot en mesec dlje.
Jaz sem vsega skupaj cakal 14 dni za odobritev na eko skladu in potem se malenkost vec kot en teden na banki in na koncu, po podpisu pogodbe se par dni, da so sprovedli nakazilo. Zaceli so se ze dopusti.
Na eko skladu je pac nekaj cakalne dobe, ker imajo toliko vlog. Vecina jih je sicer za obnovo in gradnjo, tam so cakali stirje v vrsti, ko sem prisel tja. Potem me je ena gospodicna vzela prek vrste, ker je vidla, da sem prisel za avto. Povedala je, da na dan dobijo tudi po sto vlog.
WarpedGone je izjavil:
P.S. Stroški odobritve so khm ... od mene so hotl mal čez jurja v kešu na šalterju banke.
Ja, ampak to ti ze takoj povedo, tako kot ti povedo, da bo treba placati interkalarne obresti. Teh obresti ni blo par deset evrov pri meni.
J.McLane ::
Ne vem od kje nekaterim ideje da je avto za na cesto tudi avtomatsko kar avto za na dirkališče? Daj mi primer avta, ki je udoben, prostoren in finančno sprejemljiv comutter za kuča - posao in je obenem še uživaški na grobniku.
Eni gremo raje tja divjat in sproščat konje in ne po AC, kot smo videli pred dnevi na štajerskem kako gre 612konjev v tovornjak... vsak avto je lahko uživaški na dirkališču. Vsako leto je miljon trackdayev po svetu, kjer vse sorte folka vozi in ne vem zakaj Tesla ne bi bila primerna?
Na dirkališču tudi hitro spoznaš omejitve avtomobila, ki ti na cesti prav pridejo, če že moraš hitreje vozit... veš recimo da s teslo ne boš šel iz Ljubelja na glavo v dolino, ker gume postanejo čigumi, zavore pa rdeče.
Za na dirkališče si sposodiš dirkalnik, za na šiht se pelješ v avtu. Razni hot-hatchi so zelo slab kompromis za vozit se na šiht, stalno prdenje pod ritjo, cukajoč menjalnik, ne hvala.
V prometu niti približno ne boš prišel do tistih mej, ki jih izzoveš na dirklaišču, če jih si pač zelo slab voznik v prometu. V prometu šteje samo čas vožnje in z brezglavim divjanjem pridobiš kvečjemu nekaj minut, večina folka divja zaradi golega veselja ali bog ne dej zaradi jeze do kakšnega drugega mečkača v prometu. To je pa zelo neverno pa četudi imaš znanje od Hamiltona.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
nekikr ::
Včeraj sem šel s (cestnim) kolesom v hrib in se mi je zgodila ena nadvse čudna oz. nepričakovana stvar. V tisti, precej strm, hrib, sem in tja zapelje tudi kakšen avto. In med drugim me je prehitel tudi Leaf. Kaj je tukaj čudno? Leaf je bil daleč najglasnejši :/ Ne vem ali je imel kaj pokvarjeno ali se je samo motor tako trudil, ampak zadeva se je slišala že od daleč. Star dizl je bil neprimerno tišji (pa se ga je tudi slišalo, ko je sopihal v klanec). Je to pač tako ali je bilo tu kaj pokvarjenega? Slišalo se je le kot da bi se motor blazno trudil s tistim elektro motor "piskanjem"...
Cr00k ::
Za na dirkališče si sposodiš dirkalnik, za na šiht se pelješ v avtu. Razni hot-hatchi so zelo slab kompromis za vozit se na šiht, stalno prdenje pod ritjo, cukajoč menjalnik, ne hvala.
V prometu niti približno ne boš prišel do tistih mej, ki jih izzoveš na dirklaišču, če jih si pač zelo slab voznik v prometu. V prometu šteje samo čas vožnje in z brezglavim divjanjem pridobiš kvečjemu nekaj minut, večina folka divja zaradi golega veselja ali bog ne dej zaradi jeze do kakšnega drugega mečkača v prometu. To je pa zelo neverno pa četudi imaš znanje od Hamiltona.
Glede na to koliko je nesreč, bi rekel, da na cesti hitreje prideš (konkretno) preko mej. Zaradi nepredvidljivosti, več faktorjev,..., pa sploh ne rabiš noret. Tako da ne rabiš moralizirati. Na track-daye hodijo miljoni letno po svetu z raznoraznimi avtomobili in ne rabiš dirkalnika, ker to ni point. Da pa spoznaš avto in sebe v bolj napeti situaciji na varnejšem dirkališču, pa ne rabim posebej izpostavljati. Glede na znanje povprečnega voznika, je najem dirkalnika sploh nesmiseln, ker niti gum ne znajo prav segret.
Btw. Sodobni hot-hatchi so vse prej, kot to, kar si naštel - jaz z enim delam cca 1200km tedensko. Sicer pa ne vem, zakaj rabiš ravno hot-hatcha... po Nuerburgringu se tudi s kombiji vozijo. Za gušt in uživanje ne rabiš postavljati rekordov. Teze, da si kupiš avto s +600konji, da se boš na šiht vozu in boh ne dej na dirkališče, pa ne bom nikoli razumel.
Kakšen se vam zdi novi Taycan Turbo S > meni je bomba in šparam :))) Samo tale Turbo v imenu je malo češki... Glede na to, da veliko sodelujejo z Rimcem in njegovimi koncepti je pričakovati še hujše verzije (mogoče ne nujno Taycana ampak 911e?)... mogoče s tremi, štirimi motorji? Že z dvema so precej konkurenčni.
Včeraj sem šel s (cestnim) kolesom v hrib in se mi je zgodila ena nadvse čudna oz. nepričakovana stvar. V tisti, precej strm, hrib, sem in tja zapelje tudi kakšen avto. In med drugim me je prehitel tudi Leaf. Kaj je tukaj čudno? Leaf je bil daleč najglasnejši :/ Ne vem ali je imel kaj pokvarjeno ali se je samo motor tako trudil, ampak zadeva se je slišala že od daleč. Star dizl je bil neprimerno tišji (pa se ga je tudi slišalo, ko je sopihal v klanec). Je to pač tako ali je bilo tu kaj pokvarjenega? Slišalo se je le kot da bi se motor blazno trudil s tistim elektro motor "piskanjem"...
Pri nizki hitrosti morajo oddajati zvok zaradi varnosti in potem brnijo na tak čuden način.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cr00k ()
WarpedGone ::
Ne razumeš, ravno v takšnem primeru lahko nabija in trdi kar mu paše.
Če bi vsi hkrati isto slišal, nebi mel o čem razpredat.
Če bi vsi hkrati isto slišal, nebi mel o čem razpredat.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
No, no, umiri malo konje, nismo vsi serijski lažnivci. Prav malo me briga kaj kdo kupi, še manj kaj kdo zagovarja, vprašal sem čisto tehnično, če kdo ve, zakaj Leaf ropota 2x glasneje od starega dizla. Podal sem tudi primer kje je bilo to - v strmem klancu. Če pa misliš, da se mi tako malo dogaja v življenju, da si moram izmišljevati dogodivščine... no, pa misli tako še naprej, kdo ti brani.
No, takole se je slišalo. Ta tip je dal sicer mikrofon pod pokrov, ampak ker je šlo pri meni za klanec se je očitno toliko bolj matral motor in se je slišalo enako nadležno in predvsem glasneje kot karkoli drugega kar me je prehitelo.
No, takole se je slišalo. Ta tip je dal sicer mikrofon pod pokrov, ampak ker je šlo pri meni za klanec se je očitno toliko bolj matral motor in se je slišalo enako nadležno in predvsem glasneje kot karkoli drugega kar me je prehitelo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
Cr00k ::
WarpedGone je izjavil:
Vsi od njih, se bodo v default konfiguraciji na grobniku lepo pregreli, uničili zavore in gume.
Frocovje tega kapira seveda ne.
Nope. Navadno so non-EVji veliko (recimo tono?) lažji in gume in zavore manj trpijo, tako da se bo to kasneje pregrelo... medtem ko bo motor še vedno sopihal s polno močjo.
Pri EVjih je pa tako, da zaradi teže v ovinkih in neizmernega navora radirajo gume kot za šalo, zavore pa, ko je treba vso to gibajočo maso ustavit. Pri priganjanju se pa začne segrevati pogonski skop oz. baterija in postopoma zmanjševati zmogljivosti... na Nuerburgringu sem gledal neke reviewje 25% v enem krogu za Model 3. Tako da če bi moral staviti na Teslo ali Porscheja tam, bi stavil na Porscheja, kljub temu da je Tesla na papirju daleč superiornejši avto. Mislim da ima Porsche več knowhowa kar se vozne dinamike in dirkanja tiče in da zna narediti razliko.
No, no, umiri malo konje, nismo vsi serijski lažnivci. Prav malo me briga kaj kdo kupi, še manj kaj kdo zagovarja, vprašal sem čisto tehnično, če kdo ve, zakaj Leaf ropota 2x glasneje od starega dizla. Podal sem tudi primer kje je bilo to - v strmem klancu. Če pa misliš, da se mi tako malo dogaja v življenju, da si moram izmišljevati dogodivščine... no, pa misli tako še naprej, kdo ti brani.
Meni je to čudno, ker ta dodatni zvok ni spet tako glasno ropotanje... bolj tako Jetson Family brnenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cr00k ()
pegasus ::
No, takole se je slišalo.To so normalni zvoki, dobrodošel v prihodnosti.
Izhajajo iz načina krmljenja elektromotorja. Spomnim se 30 let nazaj, ko so elektronski krmilniki krtačnih motorjev dozirali tok s frekvenco 50Hz ... se je slišalo kot ropotanje. Danes so te frekvence v kilohercih in pri počasni vožnji padejo v območje, ki je človeškemu ušesu zelo slišno (ker se prekriva z govorom). Kar pride prav v naseljih ipd. Ko pa si izven njih in pospešiš, tega piskanja ne slišiš več.
WarpedGone ::
No, takole se je slišalo. Ta tip je dal sicer mikrofon pod pokrov, ampak ker je šlo pri meni za klanec se je očitno toliko bolj matral motor in se je slišalo enako nadležno in predvsem glasneje kot karkoli drugega kar me je prehitelo.
Matralo se ni nič, vožnja v klanec terja več moči kot vožnja po ravnem, zaradi nizke hitrosti so vrtljaji nizki posedično so tokovi večji, lahko tudi blizu maks. Motor je izmeničen, kar pomeni da se močno magnetno polje menja polariteto in kabli pojejo.
Kolk je stvar glasna je odvisno tudi od kvalitete in znucanosti inverterja ter 'razmajanosti' električnih povezav.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
No, takole se je slišalo. Ta tip je dal sicer mikrofon pod pokrov, ampak ker je šlo pri meni za klanec se je očitno toliko bolj matral motor in se je slišalo enako nadležno in predvsem glasneje kot karkoli drugega kar me je prehitelo.
Jest velikrat vozim pri odprtih oknih pa tud prblizn tolk na glas ne cvili zadeva. Pri pospesevasnju v klanec tudi ne. Pod 30km/h pa cvili zato ker mora cvilit. Tudi, ko se pelje mimo ni pol tolk ne glasn. Prej slisi gume kot karkoli drugega.
borisk ::
WarpedGone je izjavil:
>> Še dobr, da se Tesle sploh ne pregrejejo po par minutah vožnje na max.
Prosim, pridi mi pokazat kako, kdaj, kje se moj avto pregrje.
Or STFU.
WarpedGone ::
Avto iz leta 2017, doma predelan v dirkalnik.
Drugega nisi našu?
Drugega nisi našu?
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Za na dirkališče si sposodiš dirkalnik, za na šiht se pelješ v avtu. Razni hot-hatchi so zelo slab kompromis za vozit se na šiht, stalno prdenje pod ritjo, cukajoč menjalnik, ne hvala.
V prometu niti približno ne boš prišel do tistih mej, ki jih izzoveš na dirklaišču, če jih si pač zelo slab voznik v prometu. V prometu šteje samo čas vožnje in z brezglavim divjanjem pridobiš kvečjemu nekaj minut, večina folka divja zaradi golega veselja ali bog ne dej zaradi jeze do kakšnega drugega mečkača v prometu. To je pa zelo neverno pa četudi imaš znanje od Hamiltona.
Glede na to koliko je nesreč, bi rekel, da na cesti hitreje prideš (konkretno) preko mej. Zaradi nepredvidljivosti, več faktorjev,..., pa sploh ne rabiš noret. Tako da ne rabiš moralizirati. Na track-daye hodijo miljoni letno po svetu z raznoraznimi avtomobili in ne rabiš dirkalnika, ker to ni point. Da pa spoznaš avto in sebe v bolj napeti situaciji na varnejšem dirkališču, pa ne rabim posebej izpostavljati. Glede na znanje povprečnega voznika, je najem dirkalnika sploh nesmiseln, ker niti gum ne znajo prav segret.
Btw. Sodobni hot-hatchi so vse prej, kot to, kar si naštel - jaz z enim delam cca 1200km tedensko. Sicer pa ne vem, zakaj rabiš ravno hot-hatcha... po Nuerburgringu se tudi s kombiji vozijo. Za gušt in uživanje ne rabiš postavljati rekordov. Teze, da si kupiš avto s +600konji, da se boš na šiht vozu in boh ne dej na dirkališče, pa ne bom nikoli razumel.
Kakšen se vam zdi novi Taycan Turbo S > meni je bomba in šparam :))) Samo tale Turbo v imenu je malo češki... Glede na to, da veliko sodelujejo z Rimcem in njegovimi koncepti je pričakovati še hujše verzije (mogoče ne nujno Taycana ampak 911e?)... mogoče s tremi, štirimi motorji? Že z dvema so precej konkurenčni.
Še vedno ne razumem zakaj ti nek EV nebi bil enako zabaven na dirkališču kot nek BMW? Tudi če se Model 3 pregreje po nekih 10 minutah, pač narediš en cool down lap in gasa dalje. Zavore so stvar materiala in mase, popravi me če se motim ampak performance verzija Model 3 nima nekih blaznih teža s pregrevanjem zavor. Model 3 za 45k € pa pač ni narejen za dirkališče, tako kot BMW za 35k € ni narejen za dirklaišče. In ja nalašč sem napisal 10k € razlike, ker je to pač iz TCO čisto primerljivo, seveda če kupiš avto zato, da se voziš in ne da ga imaš samo za nedeljske izlete.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci