Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Kjer moraš tovor navzdol vozit s tovornjaki, namesto da bi ga spuščal po drči.
Vodo iz zbiralnika Avče bi tudi lahko vozili nazaj do Soče v cisternah na električni pogon in pridobivali elektriko z regeneracijo.
Vodo iz zbiralnika Avče bi tudi lahko vozili nazaj do Soče v cisternah na električni pogon in pridobivali elektriko z regeneracijo.
vostok_1 ::
Seveda. Sam pri takih kopih se teren spreminja in najbrž jim je fleksibilnost všeč.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
jype ::
Zakaj bi se moral odločati, če imaš podatke?Tako je. Podatki pravijo, da v Ljubljani letno predčasno umre 200 ljudi zaradi reči, ki se kadijo iz Golfov. Če bi te Golfe zamenjali za Priuse, bi jih umrlo le še 6, če za bicikle, pa 0.
To se zna prijetJe že prijeto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
roCkY ::
Res enormen napredek ko preneseš del onesnaženja drugam; do lokacije termoelektrarne ali do lokacije izdelave solarnih panelov,...
a_borlak ::
Emobi ::
Napredek je, da ko se kaj proizvaja ali uporablja, da se poskrbi, da je vpliv na okolje in ljudi čim manjši, ni pa mogoče tega izničiti. Vse se da, samo vprašanje je, koliko to stane. Zato pa mora večji onesnaževalec več plačati, kar ga sili v boljšo skrb za okolje in imamo vsi od tega koristi.
Dežurni pesimisti bi pa najraje ustavili vso proizvodnjo in vso potrošnjo in ves napredek. Stagnacija ali celo povratek v kameno dobo ni mogoča, niti to nima smisla. Smisel ima delovati v mejah mogočega in stalno napredovati z novimi izboljšavami ter opuščanjem slabih praks.
Dežurni pesimisti bi pa najraje ustavili vso proizvodnjo in vso potrošnjo in ves napredek. Stagnacija ali celo povratek v kameno dobo ni mogoča, niti to nima smisla. Smisel ima delovati v mejah mogočega in stalno napredovati z novimi izboljšavami ter opuščanjem slabih praks.
Emobi ::
Največje električno vozilo na svetu ne potrebuje polnjenja
Tak princip je primeren tudi za kmetije, ki imajo gozdove v hribih. Z električnim traktorjem in polprazno baterijo se gre po drva in pride domov s polno baterijo, ki se jo nato lahko tudi priključi na hišno omrežje. V Avstriji to že delajo.
WarpedGone ::
Mal teoretične podlage: 1 tona, kilometer višinske razlike => max 10MJ oz. le 2,7 kWh
2,7 kWh zadostuje da navaden avto naredi 10km po AC.
2,7 kWh zadostuje da navaden avto naredi 10km po AC.
Zbogom in hvala za vse ribe
fm13 ::
Največje električno vozilo na svetu ne potrebuje polnjenja
Tak princip je primeren tudi za kmetije, ki imajo gozdove v hribih. Z električnim traktorjem in polprazno baterijo se gre po drva in pride domov s polno baterijo, ki se jo nato lahko tudi priključi na hišno omrežje. V Avstriji to že delajo.
Precej fascinanten se mi je zdel podatek, da bi ekvivalenten dizelski stroj pokuril 50.000 ton dizla letno... tole polnejnje s pomočjo gravitacije je čista zmaga.
telexdell ::
WarpedGone je izjavil:
Mal teoretične podlage: 1 tona, kilometer višinske razlike => max 10MJ oz. le 2,7 kWh
2,7 kWh zadostuje da navaden avto naredi 10km po AC.
Traktor s prikolico ima tam 3 t. Za dvig 1000 m in ostalo torej porabi tam 10 kWh energije. Če natovori 10 t lesa s spustom proizvede 27 kW. Torej je 17 kWh viška pri vsaki vožnji.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
mikhaair ::
Saj pri nas bi bilo isto, če bi vozili kamne s Krasa na obalo.
Mislim da je na Norveškem podobno. Tudi, ne vem kakšno, vozijo v, hmmmmmm, Narvik?, In vlak odda v omrežje več kot porabi za vzpon.
v knjigi Smart Green Cities: Toward a Carbon Neutral World piše, da pri prevažanju rude iz švedskih rudnikov (od meje naprej) do pristanišča Narvik z regenerativnim zaviranjem ustvarjeno elektriko porabijo za pot vlakov navzgor (petino ustvarjene), ostalo pa gre v omrežje.
Dobro jim gre s to elektriko, profitirajo pri Švedih, Dancih, mogoče tudi pri Nemcih...
J.McLane ::
Tudi v Sloveniji vlak iz Jesenic do Lj več elektrike, da v omrežje kot jo pa pokuri.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
WarpedGone je izjavil:
Mal teoretične podlage: 1 tona, kilometer višinske razlike => max 10MJ oz. le 2,7 kWh
2,7 kWh zadostuje da navaden avto naredi 10km po AC.
Po avtocesti 27 kWh/100km pri kateri hitrosti? 110, 130, 150 km/h?
A nimaš ti en movi avto? Daj kaj povej, prosim.
kow ::
Kolikor sem razumel je hotel samo povedati velikostni razred, za obcutek koliko energije zahteva potencialna energija vs premagovanje upora, trenja na cesti...
RedDrake ::
Precej fascinanten se mi je zdel podatek, da bi ekvivalenten dizelski stroj pokuril 50.000 ton dizla letno... tole polnejnje s pomočjo gravitacije je čista zmaga.
Fascinanten samo če si sarkastičen, drugače je totalni zabluz.
Piše namreč:
Klasičen dizelski tovornjak bi letno porabil več kot 50.000 ton dizelskega goriva in ustvaril več kot 1,3 milijona kilogramov ogljikovega dioksida
1,3 mio kg == 1300 ton.
Neko čudno dizelsko gorivo je to, ko iz 50000 ton goriva nastane samo 1300 ton CO2. Sploh ker vemo, da pri osebnih vozilih iz cca 1 litra dizla nastane nekje 2,5kg CO2. Liter dizla je nekje okoli 0,83kg. Se pravi 1kg dizla se s kurjenjem pretvori v dobre 3 kg CO2.
50.000 ton dizla bi potemtakem moralo proizvesti okoli 150.000 ton CO2 in ne okoli 100x manj. Številke so totalen nonsense.
Ocenjena poraba za največji tak tovornjak (Belaz 75710) je okoli 1300L/100km, oziroma ravno okoli 1 tono na 100km.
50.000 ton torej zadošča za luštnih 5.000.000 km. Ja 5 milijonov kilometrov. Če bi stroj delal 24/7/365 bi to dalo povprečno hitrost okoli 80km/h. Te stvari niti ne dosežejo takšne hitrosti, kaj šele, da bi bilo to povprečje.
WarpedGone ::
>> Po avtocesti 27 kWh/100km pri kateri hitrosti? 110, 130, 150 km/h?
Nič natančnega ... groba ocena z roko.
>> A nimaš ti en movi avto? Daj kaj povej, prosim.
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=44&t=2...
Nič natančnega ... groba ocena z roko.
>> A nimaš ti en movi avto? Daj kaj povej, prosim.
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=44&t=2...
Zbogom in hvala za vse ribe
fm13 ::
Ocenjena poraba za največji tak tovornjak (Belaz 75710) je okoli 1300L/100km, oziroma ravno okoli 1 tono na 100km.
50.000 ton torej zadošča za luštnih 5.000.000 km. Ja 5 milijonov kilometrov. Če bi stroj delal 24/7/365 bi to dalo povprečno hitrost okoli 80km/h. Te stvari niti ne dosežejo takšne hitrosti, kaj šele, da bi bilo to povprečje.
Res je, imaš prav, nekaj ne štima v izračunu. V enih člankih so omenjene tone, nekje litri... Čeprav, 50.000 litrov letno se mi zdi pa premalo za premikanje take krave.
Kakorkoli, koncept "samooskrbe" za tako potraten stroj je kar cool.
#1) With the eDumper's 600 KWh battery -- the same as about seven Tesla Model S 75Ds -- and the regenerative braking, the truck saves 50,000 tons of diesel each year and also reduces the CO2 footprint by 1.3 million kg every year.
vir: https://edition.cnn.com/2019/07/16/spor...
#2) It’s not a perpetual motion machine, obviously. Lots of energy goes into loading those 60 tons of material into the bed of the dump, after all. Still, it’s worlds ahead of the diesel-powered alternatives, saving over 50,000 liters (13,200 gallons) of diesel fuel each year. Even better: using the company’s math, the eDumper actually reduces the amount of carbon produced by a job site it’s implemented at by 130 tons/year.
RedDrake ::
To se sliši mnogo bolj pravilno, ja ...
50.000 litrov, pri ~1000L/100km je tam 5000km. Te stvari se premikajo počasi in ne-daleč. Pa poraba je verjetno precej nižja, ker tovori robo po hribu navzdol, kvečjemu grejo zavore v pisane marjetice realtivno hitro.
Jasno, tak samopolnilni EV je daleč najbolj smiselna stvar povsod kjer se robo tovori v dolino. Velja za les, rudo, karkoli.
Gravitacija je edini "free energy" vir v vesolju, zaenkrat. Zakaj je ne bi izkoriščali ...
50.000 litrov, pri ~1000L/100km je tam 5000km. Te stvari se premikajo počasi in ne-daleč. Pa poraba je verjetno precej nižja, ker tovori robo po hribu navzdol, kvečjemu grejo zavore v pisane marjetice realtivno hitro.
Jasno, tak samopolnilni EV je daleč najbolj smiselna stvar povsod kjer se robo tovori v dolino. Velja za les, rudo, karkoli.
Gravitacija je edini "free energy" vir v vesolju, zaenkrat. Zakaj je ne bi izkoriščali ...
telexdell ::
Gravitacija je edini "free energy" vir v vesolju, zaenkrat. Zakaj je ne bi izkoriščali ...
No, no... Koliko pa nas stane: energija vetra, geotermalna energija, energija Sonca, bibavica, tekoča voda... Je pa res, da se zaradi lahko in poceni dostopnosti: lesa, premoga. plina in nafte v preteklosti ni kaj prida vlagalo v druge vire. Mogoče pa bo jutri drugače?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Okapi ::
Točneje rečeno, samo dva vira sta - težnost in jedrska reakcija (v zvezdah in planetih.) Če ne štejemo porabe goriva v teh jedrskih reakcijah, ker Sonca bo enkrat zmanjkalo, torej ni dobesedno "free".
Po drugi strani pa težnost ni vir energije. Je samo mehanizem za pretvarjanje potencialne v kinetično.
Veter,geotermalna, les, premog, plin, nafta... so vse oblike sončne energije.
Tekoča voda je kombinacija sončne in težnosti.
Bibavica je težnost.
Po drugi strani pa težnost ni vir energije. Je samo mehanizem za pretvarjanje potencialne v kinetično.
Veter,geotermalna, les, premog, plin, nafta... so vse oblike sončne energije.
Tekoča voda je kombinacija sončne in težnosti.
Bibavica je težnost.
codeMonkey ::
Teznost je sila. Ni tukaj veliko za filozofirati. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
Teznost je sila. Ni tukaj veliko za filozofirati. :)
Popolnoma brez filozofiranja teznost v resnici ni sila. :>
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Teznost je sila. Ni tukaj veliko za filozofirati. :)
Popolnoma brez filozofiranja teznost v resnici ni sila. :>
Ko se o inzenirskih problemih pogovarjajo ne-inzenirji... :P
Emobi ::
Res bi bilo potrebno avtomobile obdavčiti po teži in višini!
Ne!
Dovolj je davkov, že ta na prostornino motorja je naredill to, da se večina avtomobilov z večjim motorjem registrira v tujini, sedaj bi pa rad, da se še večina SUV, EV in kombijev registrira v tujini.
Briljantno!
'Briljanten' je bil ta zakon iz leta 2012, zaradi katerega še danes dacarji lovijo slovenske državljane, ki vozijo svoje avtomobile s tujimi tablicami, večinoma z nemškimi in slovaškimi.
Obdavčitev tudi po teži in dimenzijah imajo na Nizozemskem, kjer je tudi zaradi tega vozni park bolj normalen kot pri nas, oziroma imajo manj osebnih tankov, beri 2,5 tonskih SUV-ov.
Vsekakor je takšna obdavčitev bolj briljantna, sploh za EV-je, ker ti težo in dimenzije imajo, nimajo pa prostornine motorja. Ko bo davek, oziroma nadomestilo za uporabo cest tudi za EV-je, kar se bo nekoč prej ali slej zgodilo, pričakujem, da bo zakonodajalec pameten in bo obdavčitev na te parametre. Pa upoštevanje starosti vozila tudi ne bi bila odveč pri dajatvah.
Davek na kubilažo bo pa nekoč odmrl po naravni poti...
pegasus ::
Vsekakor je takšna obdavčitev bolj briljantna, ... pričakujem, da bo zakonodajalec pameten in bo obdavčitev na te parametre.Jaz dodatno še pričakujem, da bodo počasi zategovali davek glede na maso vozil in s tem odprli pot "max 300kg" vozilom, o katerih sem tu nekje nekoč že fantaziral.
J.McLane ::
Ko smo že pri masi, očitno se Aptera prebuja od mrtvih:
https://insideevs.com/news/367669/apter...
Meni je glavni mimosun tega "avta" koliko zasede prostora (parkinga) glede na to, da je samo za dve osebi.
https://insideevs.com/news/367669/apter...
Meni je glavni mimosun tega "avta" koliko zasede prostora (parkinga) glede na to, da je samo za dve osebi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Jaz pa pričakujem, da tovorni promet pri cestnini na osnovi teže ne bo več izjema.
Ergo ... en šlepar 9600x višja cestnina kot osebni avto.
Če bom js plaču 1 EUR, bo on 9 jurjev.
Deal?
Al bomo spet delal izjeme, ker se nam to pa ne zdi prav?
Vir: The Relationship between Vehicle Weight, Road Damage, and You
A study by the U.S. General Accounting Office (GAO) determined that the road damage caused by a single 18-wheeler was equivalent to the damage caused by 9,600 cars. (GAO: Excessive Truck Weight: An Expensive Burden We Can No Longer Afford) The study seems to have based its calculations around the number of axles per vehicle. The study found that essentially, road damage was related to the 4th power of the relative loads. That means that if one vehicle carries a load of 1,500 pounds per axle and another carries a load of 3,000 pounds on each axle, the road damage caused by the heavier vehicle is not twice as much, but 2 to the 4th power as much (2x2x2x2 = 16 times as much road damage as the lighter vehicle).
Ergo ... en šlepar 9600x višja cestnina kot osebni avto.
Če bom js plaču 1 EUR, bo on 9 jurjev.
Deal?
Al bomo spet delal izjeme, ker se nam to pa ne zdi prav?
Vir: The Relationship between Vehicle Weight, Road Damage, and You
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
J.McLane ::
Kdo je pa rekel da z davkom plačuješ samo uničevanje ceste, ki jo povzročiš ti? Kolikšen je dejavnik narave, ki že sama po sebi uničuje ceste? Koliko si pripravljen plačat za razpoložljivost ceste kljub temu, da jo redko uporabljaš ampak jo seveda nujno rabiš ko jo rabiš?
Osebni promet je luksuz, zato boš za osebno vozilo vedno plačeval nesorazmerno več, kar je edino logično.
Osebni promet je luksuz, zato boš za osebno vozilo vedno plačeval nesorazmerno več, kar je edino logično.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
pegasus ::
MrNighthawk ::
Ko smo že pri masi, očitno se Aptera prebuja od mrtvih:
https://insideevs.com/news/367669/apter...
Meni je glavni mimosun tega "avta" koliko zasede prostora (parkinga) glede na to, da je samo za dve osebi.
Naj že nehajo z nekimi sanjskimi tree hugging reklamami/koncepti itd. Avto je orodje, ki mora bit praktičen in cenovno dostopen (vsem slojem)
Tole zgleda kot nepraktičen hibrid čolna in aviona, ki ne bo "rešil sveta".
Brez dobrega tovornega/javnega/sharing transporta, lahko vse ICE zamenjamo za EVje pa ne bo noben problem rešen, samo nekateri bodo imeli bolj čisto vest.
Spock83 ::
Res bi bilo potrebno avtomobile obdavčiti po teži in višini!
Ne!
Dovolj je davkov, že ta na prostornino motorja je naredill to, da se večina avtomobilov z večjim motorjem registrira v tujini, sedaj bi pa rad, da se še večina SUV, EV in kombijev registrira v tujini.
Briljantno!
'Briljanten' je bil ta zakon iz leta 2012, zaradi katerega še danes dacarji lovijo slovenske državljane, ki vozijo svoje avtomobile s tujimi tablicami, večinoma z nemškimi in slovaškimi.
Obdavčitev tudi po teži in dimenzijah imajo na Nizozemskem, kjer je tudi zaradi tega vozni park bolj normalen kot pri nas, oziroma imajo manj osebnih tankov, beri 2,5 tonskih SUV-ov.
Vsekakor je takšna obdavčitev bolj briljantna, sploh za EV-je, ker ti težo in dimenzije imajo, nimajo pa prostornine motorja. Ko bo davek, oziroma nadomestilo za uporabo cest tudi za EV-je, kar se bo nekoč prej ali slej zgodilo, pričakujem, da bo zakonodajalec pameten in bo obdavčitev na te parametre. Pa upoštevanje starosti vozila tudi ne bi bila odveč pri dajatvah.
Davek na kubilažo bo pa nekoč odmrl po naravni poti...
Tudi močno pospeševanje ni blagodejen za gume in cesto. Se mi zdi to še bolj izrazito pri EVjih. Hipni navor in moč.
WarpedGone ::
>> Kdo je pa rekel da z davkom plačuješ samo uničevanje ceste, ki jo povzročiš ti?
To in še XY zraven.
Le da naj bo ta "to", sorazmeren z dejstvi.
>> Kolikšen je dejavnik narave, ki že sama po sebi uničuje ceste?
Karšenkoli že je, je enak zame in za šlepar.
>> Koliko si pripravljen plačat za razpoložljivost ceste kljub temu, da jo redko uporabljaš ampak jo seveda nujno rabiš ko jo rabiš?
Enako kot naj za to razpoložljivost plača privatnik ali firma.
>> Osebni promet je luksuz, zato boš za osebno vozilo vedno plačeval nesorazmerno več, kar je edino logično
Tvoj luksus je tudi da js svoje okolje 'žrtvujem' tebi, da v njem delaš profit zase.
To in še XY zraven.
Le da naj bo ta "to", sorazmeren z dejstvi.
>> Kolikšen je dejavnik narave, ki že sama po sebi uničuje ceste?
Karšenkoli že je, je enak zame in za šlepar.
>> Koliko si pripravljen plačat za razpoložljivost ceste kljub temu, da jo redko uporabljaš ampak jo seveda nujno rabiš ko jo rabiš?
Enako kot naj za to razpoložljivost plača privatnik ali firma.
>> Osebni promet je luksuz, zato boš za osebno vozilo vedno plačeval nesorazmerno več, kar je edino logično
Tvoj luksus je tudi da js svoje okolje 'žrtvujem' tebi, da v njem delaš profit zase.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Ja, ampak to samo zato, da imaš ti lahko službo
Tvoj luksus je tudi da js svoje okolje 'žrtvujem' tebi, da v njem delaš profit zase.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Emobi ::
Tovornega prometa napram osebnemu prevozu ni mogoče obdavčiti proporcionalno gleda na škodo, ki jo povzroča cestišču, zato ker je za družbo tovorni promet substancialen. Brez tovornjakov se ustavijo tovarne in trgovine.
Kot pravi J.McLane, je osebni prevoz luksuz. In to je bolj obdavčeno in zato dražje kot javni prevoz. Če pa se podraži ves transport, pa so dražji vsi izdelki.
EV-ji imajo res boljše pospeške od ICE-jev, kar bolj obremenjuje cestišče, vendar je to zanemarljivo v primerjavi z obremenitvami cestišča, ki ga povzročajo tovotnjaki in avtobusi.
Vendar pa EV-ji enakomerneje zavirajo, kar manj obremenjuje cestišče. Ampak vse to je zanemarljivo v primerjavi z nekajkrat večjimi osnimi pritiski.
Kot pravi J.McLane, je osebni prevoz luksuz. In to je bolj obdavčeno in zato dražje kot javni prevoz. Če pa se podraži ves transport, pa so dražji vsi izdelki.
EV-ji imajo res boljše pospeške od ICE-jev, kar bolj obremenjuje cestišče, vendar je to zanemarljivo v primerjavi z obremenitvami cestišča, ki ga povzročajo tovotnjaki in avtobusi.
Vendar pa EV-ji enakomerneje zavirajo, kar manj obremenjuje cestišče. Ampak vse to je zanemarljivo v primerjavi z nekajkrat večjimi osnimi pritiski.
sniff ::
Tovornega prometa napram osebnemu prevozu ni mogoče obdavčiti proporcionalno gleda na škodo, ki jo povzroča cestišču, zato ker je za družbo tovorni promet substancialen. Brez tovornjakov se ustavijo tovarne in trgovine.
Kot pravi J.McLane, je osebni prevoz luksuz. In to je bolj obdavčeno in zato dražje kot javni prevoz. Če pa se podraži ves transport, pa so dražji vsi izdelki.
EV-ji imajo res boljše pospeške od ICE-jev, kar bolj obremenjuje cestišče, vendar je to zanemarljivo v primerjavi z obremenitvami cestišča, ki ga povzročajo tovotnjaki in avtobusi.
Vendar pa EV-ji enakomerneje zavirajo, kar manj obremenjuje cestišče. Ampak vse to je zanemarljivo v primerjavi z nekajkrat večjimi osnimi pritiski.
al pa se strošek poškodb vkalkulira v ceno proizvodov. če smo realni bi morali na drugi strani že tko uvesti radarsko cestninjenje, da plačaš toliko kolikor prevoziš. nebuloza je že način kategorizacije razreda vinjete "Dvosledna motorna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,30 m ali več..." kjer višina vozila nad prvo osjo nima lih nobene veze z obremenjevanjem cest.
BigWhale ::
EV-ji imajo res boljše pospeške od ICE-jev, kar bolj obremenjuje cestišče, vendar je to zanemarljivo v primerjavi z obremenitvami cestišča, ki ga povzročajo tovotnjaki in avtobusi.
Vendar pa EV-ji enakomerneje zavirajo, kar manj obremenjuje cestišče. Ampak vse to je zanemarljivo v primerjavi z nekajkrat večjimi osnimi pritiski.
Eh zaviranje ni nic bolj enakomerno kot pri navadnih zavorah. Pri pospesevanju je pa ta razlika zanemarljiva. Sem preprican, da velika vecina 'petrol headov' s svojo agresivno voznjo nardi vec skode na cestiscu kot pa vozniki EVjev, ki se trudijo voziti cim lepse in cim bolj ucinkovito.
WarpedGone ::
Kot pravi J.McLane, je osebni prevoz luksuz. In to je bolj obdavčeno in zato dražje kot javni prevoz. Če pa se podraži ves transport, pa so dražji vsi izdelki.
Ja, ker škodo, ki jo ta isti tovorni promet dela sedaj itak plača dedek mraz in ne mi posredno preko davkov.
Kratkovidnost vidi kratko.
Če bi tovorni promet bit vsaj mal bol 'pravično' zacolan se morda nebi splačalo s šleparji solato vozit iz španije ampak bi tista lokalno pridelana bila mal bol konkurenčna in bi celo kak osebek več uspel preživet od lastnega dela in lastne zemlje.
Tko pa dedek mraz plača za škodo tovornega prometa in malicamo portugalski česen.
Mi pa pljuvamo en druzga, kdo se vozi v 50 kil težjem avtomobilu.
Idiokracy par excellence.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
codeMonkey ::
WarpedGone je izjavil:
Če bi tovorni promet bit vsaj mal bol 'pravično' zacolan se morda nebi splačalo s šleparji solato vozit iz španije ampak bi tista lokalno pridelana bila mal bol konkurenčna in bi celo kak osebek več uspel preživet od lastnega dela in lastne zemlje.
In potem se tak osebek vsak dan vozi po AC v Ljubljano, da lahko med drugim tudi placuje davke. Ampak on za druzbo ni tako potreben, to je luksuz :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Če bi tovorni promet bit vsaj mal bol 'pravično' zacolan se morda nebi splačalo s šleparji solato vozit iz španije ampak bi tista lokalno pridelana bila mal bol konkurenčna in bi celo kak osebek več uspel preživet od lastnega dela in lastne zemlje.
Problem nastane zaradi tega, ker imamo polno stvari, ki niso lokalno pridelane/izdelane in bi za tiste potem placevali precej visjo ceno.
Glavna stvar je po mojem tranzitni promet, ker ga je bistveno vec kot lokalnega in od njega nimamo nic. Tranzitne reci bi morali zbasati pretezno na vlake, tisto kar pa ne gre na vlake pa zaracunat. Lokalni tovornjaki, do 7.5t, so pa precej manjsi problem.
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Enako kot dedek mraz prevoznikom daje denar za prevoz tovora. Nikakor tega ne plačujemo državljani, ko kupujemo izdelke.Kot pravi J.McLane, je osebni prevoz luksuz. In to je bolj obdavčeno in zato dražje kot javni prevoz. Če pa se podraži ves transport, pa so dražji vsi izdelki.
Ja, ker škodo, ki jo ta isti tovorni promet dela sedaj itak plača dedek mraz in ne mi posredno preko davkov.
WarpedGone je izjavil:
Če bi tovorni promet bit vsaj mal bol 'pravično' zacolan se morda nebi splačalo s šleparji solato vozit iz španije ampak bi tista lokalno pridelana bila mal bol konkurenčna in bi celo kak osebek več uspel preživet od lastnega dela in lastne zemlje.Ja, namesto da bi v Gorenju sestavljal pralne stroje za izvoz, bo prideloval solato za lokalni trg.
Nikec3 ::
Avto je orodje, ki mora bit praktičen in cenovno dostopen (vsem slojem)
Avto je v nekem deležu sredstvo s katerim prideš od točke A do točke B. V nekem deležu pa je preprosto sredstvo za kurčenje. Zaradi tega see tudi prodajajo raznorazni X-i in Q-ji, ki nimajo skoraj nobene uporabne vrednosti napram raznim karavanskim verzijam.
Glavna stvar je po mojem tranzitni promet, ker ga je bistveno vec kot lokalnega in od njega nimamo nic.
Ko smo že ravno pri tem... Jaz v celi Evropi še nisem videl avtoceste, ki bi bila tako zabasana s tovornjaki kot relacija Maribor - Ljubljana.
Ja, namesto da bi v Gorenju sestavljal pralne stroje za izvoz, bo prideloval solato za lokalni trg.
Mogoče s solato celo nebi tolkli minusa. Lokalno pridelana zelenjava ala Lušt in podobne zadeve ima dejansko večjo dodano vrednost od pralnih strojev za srednji razred.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
Nikec3 ::
Pa še to:
https://insideevs.com/news/367760/tesla...
Vertical integration pri Tesli = svaštalice. Ni šans da bodo v današnjem svetu specializacije s takim modelom uspešni.
https://insideevs.com/news/367760/tesla...
Insurance is just another step in Tesla's vertical integration of every aspect of the car business.
Vertical integration pri Tesli = svaštalice. Ni šans da bodo v današnjem svetu specializacije s takim modelom uspešni.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Če bi tovorni promet bit vsaj mal bol 'pravično' zacolan se morda nebi splačalo s šleparji solato vozit iz španije ampak bi tista lokalno pridelana bila mal bol konkurenčna in bi celo kak osebek več uspel preživet od lastnega dela in lastne zemlje.
Problem nastane zaradi tega, ker imamo polno stvari, ki niso lokalno pridelane/izdelane in bi za tiste potem placevali precej visjo ceno.
Glavna stvar je po mojem tranzitni promet, ker ga je bistveno vec kot lokalnega in od njega nimamo nic. Tranzitne reci bi morali zbasati pretezno na vlake, tisto kar pa ne gre na vlake pa zaracunat. Lokalni tovornjaki, do 7.5t, so pa precej manjsi problem.
A se sploh zavedas kolk kesa pobasa drzava preko cestnin ter trosarin na transport?
Avto je orodje, ki mora bit praktičen in cenovno dostopen (vsem slojem)
Avto je v nekem deležu sredstvo s katerim prideš od točke A do točke B. V nekem deležu pa je preprosto sredstvo za kurčenje. Zaradi tega see tudi prodajajo raznorazni X-i in Q-ji, ki nimajo skoraj nobene uporabne vrednosti napram raznim karavanskim verzijam.
Glavna stvar je po mojem tranzitni promet, ker ga je bistveno vec kot lokalnega in od njega nimamo nic.
Ko smo že ravno pri tem... Jaz v celi Evropi še nisem videl avtoceste, ki bi bila tako zabasana s tovornjaki kot relacija Maribor - Ljubljana.
Ja, namesto da bi v Gorenju sestavljal pralne stroje za izvoz, bo prideloval solato za lokalni trg.
Mogoče s solato celo nebi tolkli minusa. Lokalno pridelana zelenjava ala Lušt in podobne zadeve ima dejansko večjo dodano vrednost od pralnih strojev za srednji razred.
Si se sploh kdaj pelu po kasno avtocesto izven slo pa take stteljas? V IT je 10x vec tovornega prometa na autostradi.
Realna adacova primerjava kaze da je plin najbolj eko. In your face vladi za kretensko subvebcioniranje evjev.
https://www.volan.si/novosti/novice/657...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Nikec3 ::
V IT je 10x vec tovornega prometa na autostradi.
Ja, samo nimajo samo dveh pasov. Kje imaš na dveh pasih avtoceste več tovornjakov kot na relaciji Maribor - Ljubljana?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
sniff ::
Pa še to:
https://insideevs.com/news/367760/tesla...
Insurance is just another step in Tesla's vertical integration of every aspect of the car business.
Vertical integration pri Tesli = svaštalice. Ni šans da bodo v današnjem svetu specializacije s takim modelom uspešni.
no nenezadnje je blo isto mišljenje pri vpeljavi EV-jev...če je treba Musku kaj priznati je da je že kar nekaj dosegel in da sestavlja puzle na vsakem področju (proizvodnja EV-jev, proizvodnja lastnih baterij, ...)
Emobi ::
ADAC se je do sedaj že večkrat osmešil in tudi tokrat je tako. Kot bi rekli Nemci, gre za inženirje fah-idiote, ki ne znajo ali pa nočejo izračunati, koliko posameznike in družbo stanejo bolezni in predčasno umiranje ljudi, ki so primorani vdihovati izpušne pline!
Izgorevanje plina v ICE-jih ne izgoreva samo v nekaj malega CO2, kot je tukaj nekdo napačno zapisal.
Ne samo, da morajo biti ljudje (na vodilnih položajih) kreativni, poleg tega morajo biti tudi humanisti. ADAC očitno takšnih ljudi nima in serijsko objavlja kreativno zavajajoče raziskave.
Tako, zdaj grem pa v ljubljanski prometni zastoj, kjer se bom nadihal izpušnih plinov. Mogoče bi bilo kaj malega bolje, če bi bili avti okrog mene na plin, vendar se to ne more primerjati s tem, če bi bili vsi na elektriko!
Izgorevanje plina v ICE-jih ne izgoreva samo v nekaj malega CO2, kot je tukaj nekdo napačno zapisal.
Ne samo, da morajo biti ljudje (na vodilnih položajih) kreativni, poleg tega morajo biti tudi humanisti. ADAC očitno takšnih ljudi nima in serijsko objavlja kreativno zavajajoče raziskave.
Tako, zdaj grem pa v ljubljanski prometni zastoj, kjer se bom nadihal izpušnih plinov. Mogoče bi bilo kaj malega bolje, če bi bili avti okrog mene na plin, vendar se to ne more primerjati s tem, če bi bili vsi na elektriko!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
BigWhale ::
-valvoline- je izjavil:
A se sploh zavedas kolk kesa pobasa drzava preko cestnin ter trosarin na transport?
Ja, premalo glede na kolicino prometa, ki gre skozi drzavo in skodo, ki jo naredijo tovornjaki. Se pa zavedam, da je tovornjaku, tezko zaracunati proporcionalno vec kot avtomobilu, ker bi to potegnilo za sabo en kup reci in povzrocilo precej drugih problemov.
Resitev bi bila bolj obremeniti tranzit kot lokalni promet vendar bi verjetno EU mal pizdila, ker ne tretiramo vseh enako. :) Pa najbrz bi se kdo hitro nasel, ki bi ponujal najem prehodnih skladisc, kjer bi robo samo prelagali iz enega tovornjaka na drugega in bi ves promet lahko potem tretirali kot lokalni. :))
nekikr ::
Pa je res premalo? Ali je premalo le zato, ker vse mečemo v eno veliko črno, nepregledno vrečo iz katere vsi jemljejo šope denarja in zraven vpijejo, da je premalo?
Pri čemer pa letno poberejo:
- 188 milijonov evrov iz prodanih vinjet
- 140 milijonov evrov iz taks za uporabo cest
- 28 milijonov evrov od davka na motorna vozila
- ?milijonov cestnin iz tovornega prometa
- trošarine in davki pri pogonskih gorivih (ok, tole lahko damo v zdravstveno blkagajno recimo)
Na ministrstvu le globoko razmišljajo. >>Samo za ohranjanje ustreznega stanja cestne infrastrukture bi bilo po ocenah direkcije za infrastrukturo potrebnih 200 milijonov evrov na leto.
Pri čemer pa letno poberejo:
- 188 milijonov evrov iz prodanih vinjet
- 140 milijonov evrov iz taks za uporabo cest
- 28 milijonov evrov od davka na motorna vozila
- ?milijonov cestnin iz tovornega prometa
- trošarine in davki pri pogonskih gorivih (ok, tole lahko damo v zdravstveno blkagajno recimo)
PrimoZ_ ::
Tako, zdaj grem pa v ljubljanski prometni zastoj, kjer se bom nadihal izpušnih plinov. Mogoče bi bilo kaj malega bolje, če bi bili avti okrog mene na plin, vendar se to ne more primerjati s tem, če bi bili vsi na elektriko!
Če bi ti bilo res toliko do okolja bi šel s kolesom ali avtobusom na metan.
To da si z EV eko je samo pesek v oči.