» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
699 / 1139
»»

Emobi ::

To je pred leti veljalo, danes ne več, ker imajo EV-ji dometa že čez 400 km, oziroma baterijo čez 60 kWh. To za veliko večino voženj zadostuje.

Hibridi so nujni samo še za (službena) vozila, pri katerih se mora v zelo kratkem času prevoziti še večje razdalje brez daljšega postanka.

To potrjuje tudi prodaja EV, kjer je rast prodaje BEV večja, kot rast prodaje HEV. Res pa je, da se podjetja, tudi zaradi neustrezne zakonodaje, še ne odločajo masovno za HEV.

Delež HEV bo seveda naraščal, ampak na račun zmanjšanja prodaje ICE-jev, ki jih bodo morale tovarne spreminjati v HEV-e, da bodo lahko dosegle omejitve pri izpustih CO2 - pod 50g/km po letu 2030.

Delež BEV pa bo rasel, kolikor bo to dopuščala kapaciteta proizvodnje baterij, ki je pri uvajanju EV-jev edino ozko grlo. Tovarne lahko s 60 kWh baterije izdelajo 1 BEV, ali pa okrog 7 HEV.

Večina običajnih uporabnikov osebnih vozil seveda ne želi imeti podvojenega pogona, če za to ni potrebe, ker je to dražje in tudi ekološko manj sprejemljivo.

Na to, ali se bodo proizvajalci odločili za manj BEV in več HEV ali obratno, pa bodo vplivali predvsem kupci oziroma povpraševanje, ki pa je na strani BEV.

Ne gre pa za 'gonjo', kot se nekaterim zdi. Gre samo za iskanje rešitev za zadane cilje: do leta 2030 50g/km CO2 pri avtomobilih in do leta 2050 ogljično nevtralna družba.

Verjamem, da so nekateri zadovoljni s svojimi fosilci, vendar znanost dokazuje, da so njihovi izpuhi škodljivi za zdravje in da puščajo preveč CO2-ja za seboj. Onesnaževalec plača, sploh pa če je mali. Zato se ICE-ji v marsikaterem primeru ne splačajo več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Utk ::

Phevi so v teoriji super stvar, ampak bolj greš računat, manj smisla imajo. Tako kot imajo prednosti enih in drugih pogonov, imajo tudi slabosti enih in drugih. Najprej cena skoraj kot EV, in cena vzdrževanja skoraj kot ICE, ko to sešteješ... Voziš se nekaj časa na elektriko, fajn, ampak ne dolgo in predvsem ne hitro, ker imajo zelo omejeno moč samo na elektriko. Če se voziš bolj malo, ali zelo veliko na dolge razdalje, je boljši navaden hibrid. Cenejši za kupit, na zelo dolge razdalje porabi enako ali pa še manj. Če se voziš nekaj vmes, je pa pač boljši, in cenejši, BEV.

roCkY je izjavil:

Ali ne velja v EU pravilo, da mora podjetje ki ima več kot 50kEUR? letnega prometa (misim da z državo iz katere je reuident) in prodaja končnemu potrošniku obračunati DDV kot je v državi rezidenta?
Je pri vozilih kaj drugače?

Da, avti so izjema.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Verjamem, da so nekateri zadovoljni s svojimi fosilci, vendar znanost dokazuje, da so njihovi izpuhi škodljivi za zdravje
Nič bat, tudi izdelava in uporaba EV-jev v okolje spušča snovi, ki so znanstveno dokazano škodljive za zdravje.

Emobi je izjavil:

in da puščajo preveč CO2-ja za seboj.
A EV-ji ga pa puščajo ravno prav? Kje točno je meja med preveč in ravno prav?

BigWhale ::

Tudi Petrolove polnilnice laufajo Debian 5, bootajo se pa presenetljivo dolgo. :>

Emobi ::

Nobena stvar ni brez vpliva na okolje. EV-ji za seboj puščajo ne nekaj procentov ali nekaj deset procentov manj škodljivih snovi kot ICE-ji, pač pa kar okrog 8 krat manj.

Ogljični odtis EV-jev pa je za četrtino do polovice manjši od odtisa ICE-jev; odvisno s kako pridobljeno elektriko se polnijo. Ravno tako EV-ji pri vožnji porabijo od 3 do 5 krat manj energije.

Verjetno si ni težko predstavljati, da bomo z EV-ji veliko lažje dosegli ogljično nevtralnost, z ICE-ji to ni mogoče.

nekikr ::

Predstavljaš si lahko marsikaj. Sploh med spanjem. Realnost je pa čisto druga pesem. 2 toni težak SUV poln baterij, s katerim greš do službe oddaljene 20km je čisto enako škodljiv kot pa ICE. Tistih nekaj litrov bencina ne predstavlja nobene razlike, ker je pri EV zadaj še vse kaj drugega kot izmerjene vrednosti na "izpuhu".

kow ::

Ce hocete biti eko, potem itak na bicikel, pa malo govedine.

Emobi ::

Hm, nekdo ki trdi, da je EV enako škodljiv za okolje in človeka kot ICE, res sanja in trosi neresnice.

Mimogrede, a ICE SUV-i pa ne tehtajo dve toni?

nekikr ::

Razlika ni taka, kot jo hočeš predstaviti. Vedno se predpostavlja, da baterije pridejo iz prdca samorogov, elektriko dobimo pa kar direktno iz sončnih žarkov v vtičnico. Na drugi strani se pa potem izpostavi kakšnega 20 let starega dizla in je burleska popolna.

WhiteAngel ::

Emobi je izjavil:

Nobena stvar ni brez vpliva na okolje. EV-ji za seboj puščajo ne nekaj procentov ali nekaj deset procentov manj škodljivih snovi kot ICE-ji, pač pa kar okrog 8 krat manj.

Ogljični odtis EV-jev pa je za četrtino do polovice manjši od odtisa ICE-jev; odvisno s kako pridobljeno elektriko se polnijo. Ravno tako EV-ji pri vožnji porabijo od 3 do 5 krat manj energije.

Verjetno si ni težko predstavljati, da bomo z EV-ji veliko lažje dosegli ogljično nevtralnost, z ICE-ji to ni mogoče.


Ma ti si pa tako poln buzzwordov in procentov, da izgleda smo že izračunali rešitve na vse probleme človeštva in jih moramo samo še implementirati.

V glavnem, jaz prisegam na plin in vodik. Elektrika, shranjena v baterijah, je slepa veja. Kaj, boš polnil svoje 1,5-tonske baterije s 100 kV na poti ali pa zraven imel dušik za hladit, da jih boš lahko napolnil v pol ure? Mogoče bi se obneslo, če bi imeli poenotene baterije in robotsko menjavo, ampak tega ni.

Če bi inženirji vodili svet, bi še nekako šlo. Odkar imamo pa neke eko-naci-green-marketing brezveznike, ki jim osnovnošolska fizika ni jasna, je pa katastrofa.

MrNighthawk ::

Emobi je izjavil:

Nobena stvar ni brez vpliva na okolje. EV-ji za seboj puščajo ne nekaj procentov ali nekaj deset procentov manj škodljivih snovi kot ICE-ji, pač pa kar okrog 8 krat manj.

Ogljični odtis EV-jev pa je za četrtino do polovice manjši od odtisa ICE-jev; odvisno s kako pridobljeno elektriko se polnijo. Ravno tako EV-ji pri vožnji porabijo od 3 do 5 krat manj energije.

Verjetno si ni težko predstavljati, da bomo z EV-ji veliko lažje dosegli ogljično nevtralnost, z ICE-ji to ni mogoče.

Doseganje ogljične nevtralnosti bo veliko lažje z uporabo (dobrega) javnega transporta s kombinacijo kolesa npr.
Ne pa z vzbujanjem slabe vesti, ker si vsi ne kupijo EVja za 30k +

J.McLane ::

Nobene potrebe po 100 kV ni, trenutna tehnologija že omogoča 350 kW polnjenje kar ti omogoča da narediš preko 2.000 km v enem dnevu, je prilagajanje ampak če se človek za 20 minut med vožnjo spočije bo tudi nesreč manj.

Torej tehnologija obstaja, ni pa še izdelkov in infrastrukture, ampak brez skrbi vse pride.

Pa BTW, baterije v EV tehtajo nekje 500 kg, če pa primerjaš cel avto je pa EV kvečjemu 200-300 kg težji od ICE variante (torej do 25% težji če gledaš cel avto), ker ima pač veliko lažje vse ostale dele pogona (elektromotor vs. ICE + menjalnik + izpušni sitem).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

Saj to je menda vsakomur jasno, da je električni motor načeloma boljši od bencinskega. Povsod tam, kjer imaš elektriko po žici, že dolgo uporabljajo izključno električne motorje za poganjanje česarkoli.

Ne morem se spomnit niti enega primera, da bi uporabljali bencinski motor tam, kjer imaš lahko stroj priključen na električno omrežje.

Kjer moraš elektriko "nosit s seboj", je pa hitro problem predvsem zaradi teže (če ceno zanemarimo). In potem je odvisno od tega, kakšen doseg oziroma čas delovanja potrebuješ. Recimo gozdar v gozdu ne dela z električno motorko, doma na vrtu je pa čisto uporabna.

Z napredkom tehnologije so električni motorji uporabni v čedalje več primerih. Kolikor časa bo pa napredek še trajal, bomo pa videli. A obstajajo kakšne teoretično fizikalne omejitve glede shranjevanja elektrike? Ki bi recimo onemogočale (ekonomično) rabo električnih motorjev za velika potniška letala?

gidooo ::

https://www.volkswagenag.com/en/news/st...
CO2 primerjava golf vs e golf

WarpedGone ::

A obstajajo kakšne teoretično fizikalne omejitve glede shranjevanja elektrike? Ki bi recimo onemogočale (ekonomično) rabo električnih motorjev za velika potniška letala?

Obstajajo, teoretični limit litija je okrog 1500Wh/kg i.e. nekje 5x višje nad trenutno prakso.
Uporabnost za avijone se nekak začne okrog 500Wh/kg.

Baterije, ki laufajo na okoliški zrak i.e.nimajo vsega s sabo, lahko teoretične še nekajkrat presežjo Litij.

Danes glavna omejitev ni sama specifična gostota ampak stabilnost zadeve v praksi i.e. ne/degradacija ob ciklanju.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

A obstajajo kakšne teoretično fizikalne omejitve glede shranjevanja elektrike? Ki bi recimo onemogočale (ekonomično) rabo električnih motorjev za velika potniška letala?

Obstajajo, teoretični limit litija je okrog 1500Wh/kg i.e. nekje 5x višje nad trenutno prakso.
Uporabnost za avijone se nekak začne okrog 500Wh/kg.
Letalsko gorivo ima skoraj 10x toliko, 12.500 Wh/kg.

https://hypertextbook.com/facts/2003/Ev...

Bi rekel, da za potniška letala (več kot 10 potnikov, več kot ura letenja), elektrika ne bo nikoli primerna. Oziroma bi moralo priti do kakšne hude tehnološke revolucije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

jype ::

nekikr je izjavil:

Razlika ni taka, kot jo hočeš predstaviti.
Ne, bistveno večja je, le ti zanemarjaš reči, ki se ti ne zdijo pomembne, pa v resnici so.

nekikr ::

Dobro, priznam, da sem zanemaril 19 milijard žrtev v lanskem letu in 500 tisoč trilijonov milijard dolarjev škode. Saj je nekaj takega trenutno, ne? Ali koliko ste si že izmislili ta teden?

J.McLane ::

Ne moreš primerjat goriva po kurilni vrednosti (izkoristek ICE motorja vs. izkoristek elektro motorja).
Ne moreš primerjat samo mase goriva, primerja se masa celotnega pogonskega sklopa.

Goriva ne moreš enostavno zakurit in imaš pogon, zato še enkrat primerjaje celotne pogonske sklope.

Pri letalu jasno je velik problem, ker je gorivo že danes velik del mase pogona. Če pa nekdo zapiše da se "uporabnost v avijonu začne pri 500Wh/kg" pa ni treba takoj planit in si delat utvare kako bo Qantas letel iz Sidneya v New York. Letalstvo pozna še kaj drugega kot dolge čezoceantske lete.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

gidooo ::

jype je izjavil:

nekikr je izjavil:

Razlika ni taka, kot jo hočeš predstaviti.
Ne, bistveno večja je, le ti zanemarjaš reči, ki se ti ne zdijo pomembne, pa v resnici so.

Razlika je minimalna, do 120000 km je v prid dizlu..pa e golf ima majhno baterijo, pri ostalih z večjo baterijo se cifra še veča.. https://www.volkswagenag.com/en/news/st...
preberi in komentiraj

J.McLane ::

Nimajo vsi enake baterije kot eGolf. Že sama količina Kobalta lahko naredi ogromno razliko.

Izračuni so zelo komplicirani, ampak na koncu pod črto veliko tega razkrije cena, če je baterija izjemna draga je lahko kristalno jasno da je bilo pri izdelavi pokurjeno veliko energije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Razlika je minimalna, do 120000 km je v prid dizlu

Tu je pa zdaj dilema, ali je golf dizel pri 120,000 km komaj dobro utečen ali je samo še za na odpad. Kako se bomo odločili?

nekikr ::

Zakaj bi se moral odločati, če imaš podatke? Imaš podatek o povprečni starosti vozil in številu prevoženih kilometrov letno.

Utk ::

Ja ker je odvisno kaj hočeš dokazat. Če se kupuje stara jajca iz Nemčije, je 120 kkm nič. Če se pa gre za računico proti EV, je to že ful in jih večina tolk nikoli ne naredi...

RedDrake ::

J.McLane je izjavil:

Ne moreš primerjat goriva po kurilni vrednosti (izkoristek ICE motorja vs. izkoristek elektro motorja).
Ne moreš primerjat samo mase goriva, primerja se masa celotnega pogonskega sklopa.

Goriva ne moreš enostavno zakurit in imaš pogon, zato še enkrat primerjaje celotne pogonske sklope.

Pri letalu jasno je velik problem, ker je gorivo že danes velik del mase pogona. Če pa nekdo zapiše da se "uporabnost v avijonu začne pri 500Wh/kg" pa ni treba takoj planit in si delat utvare kako bo Qantas letel iz Sidneya v New York. Letalstvo pozna še kaj drugega kot dolge čezoceantske lete.

Seveda ne.
Ampak tudi 35% (toliko nekje imajo reaktivni motorji) izkoristek od 12000Wh/kg (~4000Wh/kg) je vsaj 2x več od "teoretičnega limita" litijeve kemije. Poraba je pa nekje med 1kg/km in 10kg/km (od malih jajčk do tistih, ki letijo "okrog sveta"). Torej, nek povprečen let po EU, potrebuje tam nekje 10 ton goriva. A320 motorja tehtata skupaj med 3 in 5 tonami (odvisno od verzije). Recimo 5 ton.
Torej je ICE pogonski sklop takega letala težak cca 15 ton. S 15 tonami baterij, na teoretičnem limitu, brez motorjev, je doseg takega letala že pol manjši, potem pa dodamo še, da se teža baterij ne spreminja med letom, kar pomeni še na uč cca 10% manjši doseg, potem dodamo še motorje, pa je še kak procent ali dva. Na koncu ugotoviš, da s teoretičnim limitom Litija prideš na 1/3 dosega ICE letala pri enaki vzletni teži. Ergo, je treba za enak doseg težo povečat, precej več kot za 2x, kar pomeni več konstrukcije, spet več teže, ipd ...
Mala letala so morda feasible, vse ostalo je pa z Litijem pipe dream še kar nekaj desetletij ...

Okapi ::

Na koncu ugotoviš, da s teoretičnim limitom Litija prideš na 1/3 dosega ICE letala pri enaki vzletni teži.
Pri čemer je treba upoštevati, da pri kratkih razdaljal letala tako ali tako niso ekonomična rešitev v nobenem pogledu (ne s ceno, ne s časom), v primerjavi z avtom ali vlakom.

Bi rekel, da bodo prej naredili medcelinski "hyperloop", kot potniška letala na baterije.

kow ::

Odvisno od cene energije. Zna biti, da bo elektrika izjemno poceni. Morda bos imel vec letov s 50 potniki (kot bus), namesto 100 potniki. Pa notranji leti, manj stroskov z varnostjo (hitrejsi boarding). Veliko je odvisno od konteksta. Za Norvezane in njihove notranje lete zna biti dobra resitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

A pa je kdo od vas pomislil da "avijoni" niso samo reaktivni potniški avioni?

Tule teoritizirate, kaj in kako, med tem je pa en Pipistrelov električni že dol padel :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

nekikr je izjavil:

Predstavljaš si lahko marsikaj. Sploh med spanjem. Realnost je pa čisto druga pesem. 2 toni težak SUV poln baterij, s katerim greš do službe oddaljene 20km je čisto enako škodljiv kot pa ICE. Tistih nekaj litrov bencina ne predstavlja nobene razlike, ker je pri EV zadaj še vse kaj drugega kot izmerjene vrednosti na "izpuhu".


Niso vsi EVji tezki dve toni. Na 20km al pa na 200km bo EV vedno manj skodljiv za lokalce kot ICE. Vedno. Ravno tistih nekaj litrov goriva je problem.

Edina, potencialno bolj skodljiva, stvar bi lahko bili delci gum pri tistih EVjih, ki tezji kot podobni ICEji enakega razreda. Razlika v tezi sicer ni tako grozna. Pri vseh ostalih stvareh je pa EV v prednosti. Izpuha ima 0 in obraba zavor je manjsa. Prav tako ni nobene mehanske obrabe drugih premicnih delov od jermenov, do drsnih plosc na sklopkah.

Ce pogledas proizvodnjo tako ICEja kot EVja je pa vecina zakljuckov precej neznanstvenih in gre pretezno za ugibanja. Stancanje blokov motorja je energetsko kar potratno in zahtevno, zraven pa proizvede se kup odpadkov, tako kot je stancanje baterij precej umazano.

Na dolgi rok je pa tko al tko cilj totalen NIMBY kar se tice onesnazenja. Mesta spucamo in svinjamo tam kjer nihce ne zivi in svinjamo precej bolj kontrolirano.

Emobi ::

To vse drži.

Sicer pa letalska industrija dela za začetek na hibridnih potniških letalih, tamali pa so že čisto električni. Pipistrelova nesreča pa razvoja seveda ne bo ustavila...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

WhiteAngel je izjavil:

Emobi je izjavil:

Nobena stvar ni brez vpliva na okolje. EV-ji za seboj puščajo ne nekaj procentov ali nekaj deset procentov manj škodljivih snovi kot ICE-ji, pač pa kar okrog 8 krat manj.

Ogljični odtis EV-jev pa je za četrtino do polovice manjši od odtisa ICE-jev; odvisno s kako pridobljeno elektriko se polnijo. Ravno tako EV-ji pri vožnji porabijo od 3 do 5 krat manj energije.

Verjetno si ni težko predstavljati, da bomo z EV-ji veliko lažje dosegli ogljično nevtralnost, z ICE-ji to ni mogoče.


Ma ti si pa tako poln buzzwordov in procentov, da izgleda smo že izračunali rešitve na vse probleme človeštva in jih moramo samo še implementirati.

V glavnem, jaz prisegam na plin in vodik. Elektrika, shranjena v baterijah, je slepa veja. Kaj, boš polnil svoje 1,5-tonske baterije s 100 kV na poti ali pa zraven imel dušik za hladit, da jih boš lahko napolnil v pol ure? Mogoče bi se obneslo, če bi imeli poenotene baterije in robotsko menjavo, ampak tega ni.

Če bi inženirji vodili svet, bi še nekako šlo. Odkar imamo pa neke eko-naci-green-marketing brezveznike, ki jim osnovnošolska fizika ni jasna, je pa katastrofa.


Uporaba številk in procentov verjetno za tehnološki forum ni tako sporna, kot je uporaba nerazumljivih anglosaksonskih skovank - buzzword!? Razen seveda, če ti številke ne ležijo in si v slovenskem besednjaku bolj slab.

Ne vem, če so tebi osnove fizike jasne. Zasnova ICE motorja (bati, ki menjajo smer - gredo gor in dol) ne more dosegati izkoristek elektromotorja (rotor se vrti). In če v ICE-ju kuriš plin ali vodik, ni škodljivih izpuhov bistveno manj, kot pri klasičnih ICE-jih.

Moja baterija ne tehta 1,5 t, ker celoten avto tehta 1,35 t, baterija pa okrog 350 kg, za katero pri 50 kW polnjenju ni potrebe po hlajenju kabla s tekočim dušikom, ker zadostuje običajen antifriz. Energetsko potratno hlajenje je potrebno pri vodiku.
Avtomobilska industrija ne trdi, da bi bili EV-ji slepa veja, ravno nasprotno - vsi mrzlično pripravljajo nove EV modele.

Da bi imeli avtomobili poenotene baterije, je utopija, ker se avtomobili med seboj zelo razlikujejo, poleg tega pa imajo baterije še hladilni sistem. Zato hitra menjava ni mogoča. To niso baterije za strojčke v delavnici in na vrtu.

No, tudi razumevanje družbenih razmer je pri tebi, milo rečeno, malce kontroverzno. Za dobrega in uspešnega vodjo države ni potrebno biti inženir. Potrebno je biti pameten in moder. Da bi bili inženirji bolj pametni in modri od ostalih ne drži. Tudi direktorji (avtomobilskih) firm so predvsem kreativci in se ne delijo na inženirje in ne-inženirje.

Pa poglejmo, za katere svetovne voditelje bi lahko bila ustrezna kontroverzna oznaka eko-naci-green-marketing brezveznik. Evropska komisija zagovarja človekove pravice in to ni naci ideologija. V Ameriki Trump ni eko in green, ker vzpodbuja termoelektrarne in govori, da za segrevanje ozračja ni kriva človekova dejavnost. (Je pa brezveznik, ki se mu smeji cel svet, trenutno zaradi tega, ker kupuje - Grenlandijo!) V Angliji naivni voditelji nimajo pojma o marketingu, saj mislijo, da bodo z odhodom iz Evrope z njo več in bolje trgovali. Ruski Putin preganja zelene in vse kar ga ogroža ter izgleda, da bo dal svojo državo v 'put out'.
Poljaki se ne mislijo odreči termoelektrarnam vsaj v tej sestavi vlade ne. Za italijanske politike pa bi lahko veljala oznaka naci, ker z novo zakonodajo kriminalizirajo mednarodno pomorsko pravo in humanitarnost. Ali pa je še najbolj eko in green novi brazilski predsednik, ki zdaj požiga amazonski pragozd (letos 85% povečanje požarov - na 75.000 požarov v tem letu!), da bo lahko pridelal več mesa?

No, še najbolj tej oznaki, seveda brez oznake brezvezniki, ustreza kitajsko vodstvo, ki počasi in vztrajno državo vodi v državo številka ena na svetu.

In glej ga, zlomka, oni so tudi pri EV-jih vodilni na svetu ter proizvedejo in pokupijo polovico svetovne proizvodnje EV-jev!

Okapi ::

kow je izjavil:

Odvisno od cene energije. Zna biti, da bo elektrika izjemno poceni. Morda bos imel vec letov s 50 potniki (kot bus), namesto 100 potniki. Pa notranji leti, manj stroskov z varnostjo (hitrejsi boarding). Veliko je odvisno od konteksta. Za Norvezane in njihove notranje lete zna biti dobra resitev.

Cene energentov so v bistvu povezane, ker če je elektrika dovolj poceni, bo poceni tudi nafta (do meje, ko se jo še splača črpati, jasno), poleg tega pa lahko po konkurenčni ceni delaš tekoče gorivo iz premoga oziroma biomase, če je elektrika dovolj poceni.

J.McLane je izjavil:

A pa je kdo od vas pomislil da "avijoni" niso samo reaktivni potniški avioni?

Tule teoritizirate, kaj in kako, med tem je pa en Pipistrelov električni že dol padel :))

Ja, avioni so tudi jadralna letala na elastiko. In kaj si hotel povedati?

Moje vprašanje se je nanašalo na "potniška letala", konkretno "več kot 10 potnikov in več kot ura letenja".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

pegasus ::

Ampaire je že najavil elektrifikacijo starejših in še vedno zelo popularnih deHavillandov, med drugim tudi Twin Otterja, v katerega spraviš do 19 ljudi. Norveška napoveduje elektrifikacijo vseh letov pod 90min.

In še enkrat, za električna letala že imamo namensko temo :)

roCkY ::

Emobi je izjavil:

Nobena stvar ni brez vpliva na okolje. EV-ji za seboj puščajo ne nekaj procentov ali nekaj deset procentov manj škodljivih snovi kot ICE-ji, pač pa kar okrog 8 krat manj.

Ogljični odtis EV-jev pa je za četrtino do polovice manjši od odtisa ICE-jev; odvisno s kako pridobljeno elektriko se polnijo. Ravno tako EV-ji pri vožnji porabijo od 3 do 5 krat manj energije.

Verjetno si ni težko predstavljati, da bomo z EV-ji veliko lažje dosegli ogljično nevtralnost, z ICE-ji to ni mogoče.

Ko bo SLO imela 2 in 3 jedrski blok ali kako drugo rešitev )hidro na Muri in še marsikje,..) bo to veljalo.Do takrat pa se vsak dodaten porabnik na električnem omrežju fila iz lignita, ki balansira konice oz. proizvaja razliko, ki v omrežju manjka. EV-je v SLO polnimo na lignit in pika. Norvežani jih na hidro.

kow ::

Okapi je izjavil:


Cene energentov so v bistvu povezane, ker če je elektrika dovolj poceni, bo poceni tudi nafta


V splosnem to drzi, vendar bodo zaradi okolja to regulirali. Drugace ne bi zapirali termoelektrarn.

roCkY ::

Ne zaradi okolja! Pač pa ker hočejo biti všečni kritičnemu delu populacije, ki gre na volitve in podpre določeno politično opcijo.
V grobem pa se vsi levi in desni po vsem svetu strinjajo s Trumpom. Čimvečji obseg prometa in čimvečji bruto davki.

pegasus ::

https://en.businesstimes.cn/articles/11... ... hehehe, bo treba bolj trpežne avte delat ;)

roCkY ::

Zakaj? Vsakih 4-5 let prodat novega z nekaj naprednejšo tehniko "pametjo".

Emobi ::

Zadeva je logična. Avtomobili v zasebni lasti v povprečju vozijo manj kot uro na dan, 96% časa stojijo - delajo 15kkm/leto, zdržijo 20 let.

Samovozni avtomobili pri podjetjih pa bodo delali najmanj 10x več časa na dan, eni tudi cel dan in noč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

codeMonkey ::

Emobi je izjavil:


Ne vem, če so tebi osnove fizike jasne. Zasnova ICE motorja (bati, ki menjajo smer - gredo gor in dol) ne more dosegati izkoristek elektromotorja (rotor se vrti). In če v ICE-ju kuriš plin ali vodik, ni škodljivih izpuhov bistveno manj, kot pri klasičnih ICE-jih.


Tebi zagotovo niso. Oziroma termodinamike bolje receno.

Zgodovina sprememb…

Sp3m ::

Emobi je izjavil:

Zadeva je logična. Avtomobili v zasebni lasti v povprečju vozijo manj kot uro na dan, 96% časa stojijo - delajo 15kkm/leto, zdržijo 20 let.

Samovozni avtomobili pri podjetjih pa bodo delali najmanj 10x več časa na dan, eni tudi cel dan in noč.


BS!

Vozila večinoma stojijo ponavadi, ko so ljudje v službi (torej poenstavljeno med 7 in 18h) in ko ljudje spijo (spet poenstavljeno med 23h in 06h) in takrat tudi ti samovozni avtomobili pri podjetjih ne bodo zelo zaželeni, ker jih večina ljudi ne bo rabila, tako da v večini ne bodo ravno delali 10x več časa na dan!

Enako se danes dogaja v pri določenih Superchargerjih.

Statistično so večino časa prazni, pa ima večina ljudi še vedno občutek, da vsakič, ko pride na SC mora čakati!

WhiteAngel ::

Emobi je izjavil:

Ne vem, če so tebi osnove fizike jasne. Zasnova ICE motorja (bati, ki menjajo smer - gredo gor in dol) ne more dosegati izkoristek elektromotorja (rotor se vrti). In če v ICE-ju kuriš plin ali vodik, ni škodljivih izpuhov bistveno manj, kot pri klasičnih ICE-jih.


Ne me narobe razumet - elektromotorji so že v redu. Govorim o shranjevanju energije v baterijah, ki je no go. Plin je obnovljiv vir, če je sintetičen. Vodik ravno tako. Vseeno, če ga pokuriš in nastane nekaj CO2-ja. Drugih izpustov ni.

Okapi ::

Musk se hvali, da Tesle zdržijo milijon milj. V koliko časa bo to doseženo, je pa odvisno od rabe.

Bo pa na splošno prevoženih več kilometrov s samovoznimi avti, ker se bodo precej vozili prazni, kar se sedaj nikoli ne zgodi.

roCkY ::

Taksiji se vozijo "prazni".

Okapi ::

Samo jih je (zelo) malo, v primerjavi z vsemi avti.

roCkY ::

Tudi teh bodočih "cestnih robotov" bo še leta (zelo) malo.

WhiteAngel ::

Emobi je izjavil:

Energetsko potratno hlajenje je potrebno pri vodiku.


Huh?

Emobi je izjavil:

Avtomobilska industrija ne trdi, da bi bili EV-ji slepa veja, ravno nasprotno - vsi mrzlično pripravljajo nove EV modele.


Mrzlično ravno ne. Zadnjih pet let imaš v Sloveniji ene 10 novih električnih avtov. Koliko pa ne-električnih? Po svetu je podobno.

Emobi je izjavil:

Da bi imeli avtomobili poenotene baterije, je utopija, ker se avtomobili med seboj zelo razlikujejo, poleg tega pa imajo baterije še hladilni sistem. Zato hitra menjava ni mogoča. To niso baterije za strojčke v delavnici in na vrtu.


Ni utopija. Samo zeleni bi morali imeti malo več soli v glavi in začeti na standardizaciji. (in ne taki, kot je bil microusb polom v EU)

Emobi je izjavil:

No, tudi razumevanje družbenih razmer je pri tebi, milo rečeno, malce kontroverzno. Za dobrega in uspešnega vodjo države ni potrebno biti inženir. Potrebno je biti pameten in moder. Da bi bili inženirji bolj pametni in modri od ostalih ne drži. Tudi direktorji (avtomobilskih) firm so predvsem kreativci in se ne delijo na inženirje in ne-inženirje.


Kreativc? A to je spet en buzzword? V glavnem so direktorji neposredno ali posredno finančniki. Ko ocenijo, da je rizik prevelik, se vse velikopotezne ideje ustavijo. Okolje gor ali dol. Musk je eden redkih, ki je postavil malo drugačne prioritete. Ampak vprašanje, kaj bo.

Emobi je izjavil:

Pa poglejmo, za katere svetovne voditelje bi lahko bila ustrezna kontroverzna oznaka eko-naci-green-marketing brezveznik...


Ti bom jaz odgovoril. Če se osredotočiš samo ne EU, imamo paranoično zmanjševanje CO2, ki nikamor ne pelje. Posledično smo dobili sranje od dizlov in turbo bencinarje z NOx delci, ki jih pri NA ni bilo, in CO2 kupone. Zadaj stojijo brezvezniki germanskih korenin, ki niso nikogar nič vprašali, samo "zgodilo se je". Zato naci. Potem je debilizem erste klase, da so ti isti zeleni skinili jedrske elektrarne v Nemčiji. Because reasons (&politics). Raje uvažajo elektriko s poljskih termoelektrarn. Pri nas so ptiči itak invalidi in so vetrne preveč nevarne zanje, ane. Pri TEŠ so bili zeleni tiho, ker so jih dobro podmazali, NEK pa tudi ne podpirajo, dokler ne dobijo žepnine, ane. Ko povežeš vse skupaj, vidiš, da sploh ne gre za okolje, ampak je vse samo biznis. Okolje pa samo tržna niša. (buzzword "krožno gospodarstvo" v H2020 evropskih projektih je bil nujen, tako kot blockchain, če si hotel v SF dobiti kapital). Ne bi se čudil, da je vse s CO2 en velik nateg. Da je globalno segrevanje posledica nečesa tretjega in da bi lahko CO2 tudi sintetično akumulirati in zmanjšali iz ozračja, če bi želeli.

Emobi je izjavil:

No, še najbolj tej oznaki, seveda brez oznake brezvezniki, ustreza kitajsko vodstvo, ki počasi in vztrajno državo vodi v državo številka ena na svetu.


Kitajska zgodba se bo zelo žalostno končala, ker denar diši. Predvsem partiji.

Emobi je izjavil:

In glej ga, zlomka, oni so tudi pri EV-jih vodilni na svetu ter proizvedejo in pokupijo polovico svetovne proizvodnje EV-jev!


Kaj točno je "vodilnega" pri kitajcih na področju EV-jev?

fm13 ::

mikhaair ::

Saj pri nas bi bilo isto, če bi vozili kamne s Krasa na obalo.

Mislim da je na Norveškem podobno. Tudi, ne vem kakšno, vozijo v, hmmmmmm, Narvik?, In vlak odda v omrežje več kot porabi za vzpon.

vostok_1 ::

fm13 je izjavil:

Največje električno vozilo na svetu ne potrebuje polnjenja


Pretty awesome when you look at it.
Vsakiš spust z 50 tonami na prikolici se pozna.
Pri klasičnih treba trošit zavore na polno.

To se zna prijet če je res večji del polnjenja regenerativen.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
««
699 / 1139
»»