Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
fikus_ ::
Pri svinčevih aku je reciklaža rešena, za Li.... pa še ne! Tako da ne pisat, kako bo to rešeno . . . nekoč . . .
In še vprašanje, kam sedaj dajo "pokvarjene" Li baterije iz avtov? Npr. v garanciji menjajo bat, v avtu?!
Že z navadnimi polnilnimi baterijami imajo probleme, jih ročno sortirajo posebej, ločeno od cinkovih! Za cinkove je reciklaža rešena.
In še vprašanje, kam sedaj dajo "pokvarjene" Li baterije iz avtov? Npr. v garanciji menjajo bat, v avtu?!
Že z navadnimi polnilnimi baterijami imajo probleme, jih ročno sortirajo posebej, ločeno od cinkovih! Za cinkove je reciklaža rešena.
Emobi ::
Baterije EV-jev bodo v uporabi do 50 let in pri tem praktično ne potrebujejo vzdrževanja, predvsem pa v okolje pri obratovanju ne izpuščajo nobenih škodljivih snovi. Svinčeni akumulatorji zdržijo približno 8x manj časa in vsebujejo veliko svinca in žveplene kisline, ki vsaj minimalno izhlapeva v zrak. Da ne govorimo o tem, kaj vse gre nepovratno v zrak pri obratovanju ICE-jev.
BEV je definitivno manjše zlo za okolje, nikakor pa nima pozitivnega vpliva na okolje. Tega nobeden ni trdil.
Izrabljene baterije EV-jev gredo v hranilnike za omrežje, kjer bodo še dolgo, nato bodo reciklirane.
BEV je definitivno manjše zlo za okolje, nikakor pa nima pozitivnega vpliva na okolje. Tega nobeden ni trdil.
Izrabljene baterije EV-jev gredo v hranilnike za omrežje, kjer bodo še dolgo, nato bodo reciklirane.
fikus_ ::
Pokvarjene baterijski paketi???!!!! Tudi gredo v hranilnike omrežja???? Si že videl avtomobilsko baterijo/paket baterijskih celic od blizu?
Pišeš eno in isto, kako bodo baterije imele življenjsko dobo 50 let! Od kod ti takšne info.? Od trgovcev? Ti bi še svojo mamo prodali, dobro ohranjena, kot najstnica, . . .
Pišeš eno in isto, kako bodo baterije imele življenjsko dobo 50 let! Od kod ti takšne info.? Od trgovcev? Ti bi še svojo mamo prodali, dobro ohranjena, kot najstnica, . . .
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
telexdell ::
Baterije EV-jev bodo v uporabi do 50 let in pri tem praktično ne potrebujejo vzdrževanja, predvsem pa v okolje pri obratovanju ne izpuščajo nobenih škodljivih snovi. Svinčeni akumulatorji zdržijo približno 8x manj časa in vsebujejo veliko svinca in žveplene kisline, ki vsaj minimalno izhlapeva v zrak. Da ne govorimo o tem, kaj vse gre nepovratno v zrak pri obratovanju ICE-jev.
BEV je definitivno manjše zlo za okolje, nikakor pa nima pozitivnega vpliva na okolje. Tega nobeden ni trdil.
Izrabljene baterije EV-jev gredo v hranilnike za omrežje, kjer bodo še dolgo, nato bodo reciklirane.
Menim, da tu malce pretiravaš. LiOn baterije so v široki uporabi že tam 20 let. Do sedaj mi je LiOn baterija zdržala najdlje 6 let v telefonu Galaxy Note, vse druge (od medicinskih naprav preko igrač in telefonov do ročnega orodja in fotoaparata) se mi odpovedale prej. Kakšen čudež od LiOn baterij je torej v EV, da bo zdržal 10x dlje?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
BigWhale ::
Baterije EV-jev bodo v uporabi do 50 let in pri tem praktično ne potrebujejo vzdrževanja
Ne, ne bodo. To kar razlagas so pravljice. Izrabljene avtomobilske baterije, bodo mogoce sle v kak hranilnik elektricne energije. Se manj moznosti je, da jih bodo reciklirali, ker se enostavno ne izplaca. EV baterije bodo tako koncale tam kjer vecina smeti. Na smetiscih.
Kar se pa vzdrzevanja tice, pa baterije EVjev potrebujejo ogromno vzdrzevanja, vecino ga pa opravi elektronika. Ce pa ta elektronika crkne imas pa avtomobile, ki nekontrolirano gorijo.
Izrabljene baterije EV-jev gredo v hranilnike za omrežje, kjer bodo še dolgo, nato bodo reciklirane.
To je idealni scenarij, danes smo dalec od njega.
Emobi ::
V EV baterijah je drugačna kemija, imajo temperaturno regulacijo in so zaščitene pred prenapolnjenostjo in pred preveliko izpraznjenostjo. Se pravi, da se polnjenje odvija v razponu nekje od 5 do 85 %. Zato govorimo o bruto in neto kapaciteti.
BMW pravi, da baterij ne bodo menjali, ker so zasnovane tako, da bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila in da naj bi zdržale 20,9 leta.
Torej, če bodo po 20-tih letih imele 70 % kapacitete, bodo zdržale še 30 let v hranilniku omrežja, kjer so pogoji veliko milejši, ker je temperatura, polnjenje in praznjenje veliko bolj enakomerno.
Izrabljene baterije ne bodo končale na smetiščih, ker bodo preveč dragocene. Pridobljene kovine iz njih bodo cenejše od narudarjenih.
BMW pravi, da baterij ne bodo menjali, ker so zasnovane tako, da bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila in da naj bi zdržale 20,9 leta.
Torej, če bodo po 20-tih letih imele 70 % kapacitete, bodo zdržale še 30 let v hranilniku omrežja, kjer so pogoji veliko milejši, ker je temperatura, polnjenje in praznjenje veliko bolj enakomerno.
Izrabljene baterije ne bodo končale na smetiščih, ker bodo preveč dragocene. Pridobljene kovine iz njih bodo cenejše od narudarjenih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
hojnikb ::
bmw tut pravi da je olje dobro za 30.000 kilometrov in da olja v avtomatskem menjalniku nikol ne menjaš. Pa vsi vemo kako je dejansko na stvari.
drugačna kako ?
to ima _čisto_ vsaka li-ion naprave.
V EV baterijah je drugačna kemija
drugačna kako ?
so zaščitene pred prenapolnjenostjo in pred preveliko izpraznjenostjo.
to ima _čisto_ vsaka li-ion naprave.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
telexdell ::
A v mobilnem telefonu pa se ne kontrolira polnjenje baterije? Pa tudi- če/ko boš vzel baterijo iz avta in jo dal v klet zanjo ne boš imel avtomatike za delovanje in sistema hlajenja. Tista avtomatika za avto mogoče ne bo imela ustreznega algoritma za stacionarno delovanje. Druga avtomatika pa ne bo tako optimalna za točno tisti tip baterije. Če avtomatika ohranja baterijo pri dolgem življenju, kdo pa ohranja avtomatiko? Potem so tu še kemični procesi, kateri delujejo tudi, če baterija miruje- jo npr. vzdržuješ na 50% napolnjenosti. Ti procesi lahko vplivajo na lastnosti materialov in elektrolita, kar privede do njene odpovedi. Potem so tu fizikalni procesi, kateri povzročijo utrujenost materiala in s tem spremembe njegovih lastnosti.
Skratka faktorjev je toliko, da sanjati o 50 letnem koriščenju baterije ni optimistična ocena ampak sanjanje z odprtimi očmi.
Skratka faktorjev je toliko, da sanjati o 50 letnem koriščenju baterije ni optimistična ocena ampak sanjanje z odprtimi očmi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Spock83 ::
Jaz baterije primerjam z NAND celicami v SSDjih. Imajo omejeno število ciklov zapisov. Tako tudi baterija, pri polnjenju. Večji je SSD več lahko odmerijo rezerve + če še sam skrbiš, da ne napolniš do 100% (recimo da imaš veliko baterijo in ti je za dnevne reči 80% dovolj),
J.McLane ::
V EV baterijah je drugačna kemija, imajo temperaturno regulacijo in so zaščitene pred prenapolnjenostjo in pred preveliko izpraznjenostjo. Se pravi, da se polnjenje odvija v razponu nekje od 5 do 85 %. Zato govorimo o bruto in neto kapaciteti.
BMW pravi, da baterij ne bodo menjali, ker so zasnovane tako, da bodo zdržale celotno življenjsko dobo avtomobila in da naj bi zdržale 20,9 leta.
Torej, če bodo po 20-tih letih imele 70 % kapacitete, bodo zdržale še 30 let v hranilniku omrežja, kjer so pogoji veliko milejši, ker je temperatura, polnjenje in praznjenje veliko bolj enakomerno.
Izrabljene baterije ne bodo končale na smetiščih, ker bodo preveč dragocene. Pridobljene kovine iz njih bodo cenejše od narudarjenih.
To da bodo zdržale 20,9 let ne pomeni, da bodo do takrat imele 70% kapacitete. 70% kapacitete ti ponavadi garantirajo 8 let, močno dvomim da bo katerokoli EV imel po 20 letih kaj več kot 50% prvotne kapacitete.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
m0LN4r ::
Kdo pa vozi nove avte 20 let? Prej ti zrjavi al bos imel en kup problemov in pun k z elekroniko.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Okapi ::
Ne, ne bodo. To kar razlagas so pravljice. Izrabljene avtomobilske baterije, bodo mogoce sle v kak hranilnik elektricne energije. Se manj moznosti je, da jih bodo reciklirali, ker se enostavno ne izplaca. EV baterije bodo tako koncale tam kjer vecina smeti. Na smetiscih.No, to ne bo držalo. Večina smeti po EU direktivah ne sme končati na smetiščih. In avtomobilske baterije in akumulatorji ne smejo končati na smetiščih, niti se jih ne sme sežgati.
... disposal of industrial and automotive batteries and accumulators in landfill sites or by incineration should be prohibited
Okapi ::
Pa vidim, da vam na splošno ni jasno, kako je z recikliranjem odpadkov v EU. Za baterije in akumulatorje (in še marsikaj) je strošek zbiranja in reciklaže vključen v ceno, ker so proizvajalci oziroma prodajalci odgovorni za zbiranje in reciklažo. V Sloveniji je nekaj firm, ki so pooblaščene za zbiranje in reciklažo, in dobijo to plačano (iz takse, ki jo plačajo proizvajalci/prodajalci - oziroma končni kupci, ker je seveda vključena v ceno). Sistem je sicer še daleč od popolnega, ampak bistvo je, da nakladanje o tem, da se recikliranje ne splača, preprosto ne drži.
BigWhale ::
Pa vidim, da vam na splošno ni jasno, kako je z recikliranjem odpadkov v EU. Za baterije in akumulatorje (in še marsikaj) je strošek zbiranja in reciklaže vključen v ceno, ker so proizvajalci oziroma prodajalci odgovorni za zbiranje in reciklažo. V Sloveniji je nekaj firm, ki so pooblaščene za zbiranje in reciklažo, in dobijo to plačano (iz takse, ki jo plačajo proizvajalci/prodajalci - oziroma končni kupci, ker je seveda vključena v ceno). Sistem je sicer še daleč od popolnega, ampak bistvo je, da nakladanje o tem, da se recikliranje ne splača, preprosto ne drži.
S tem, da bodo reci koncale na smetiscu sem mislil predvsem na to, da jih bo na koncu nekdo pobral in zlozil nekam na kup. Res pa jih ne bodo vrgli v landfill, ja. Reciklaza, se pa splaca samo tistim, ki jim pomaga drzava oziroma kupci, ki taksno reciklazo vnaprej placajo. Ekonomsko pa rec za Liion baterije se ni vzdrzna.
V neki tocki verjetno bo ampak o tem spekulirat zdaj, je pa rahlo utopicno in meni osebno niti za neko slabo tolazbo ni, kaj sele, da bi se zaradi tega hvalil, da sem ne vem kolk bolj eko, ker bodo moje baterije zdrzale 50 let. :>
mihagr ::
Sicer je pa tako, da lahko marsikdo preveri koliko časa zdržijo li-ion baterije. Vsak, ki ima prenosnik z baterijo 10,8v ima verjetno notri take celice kot ima/je imela tesla li ion battery 18650.
Ko sem pri enemu prenosniku odprl battery pack, sem bil začuden, potem sem pa malo pobrskal po youtubu in videl, da indijci delajo svašta z njimi. Zdržale so pa komaj osem let in sedaj prenosnik zdrži 20min.
Ko sem pri enemu prenosniku odprl battery pack, sem bil začuden, potem sem pa malo pobrskal po youtubu in videl, da indijci delajo svašta z njimi. Zdržale so pa komaj osem let in sedaj prenosnik zdrži 20min.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mihagr ()
Okapi ::
Ja, pobral in zložil na kup, ampak ne na smetišču, temveč v "zbirnem centru" komunalnega podjetja, od koder jih bodo odpeljali v reciklažo (ker jih nihče ne bo poljubno veliko in poljubno dolgo skladiščil v zbirnem centru).Pa vidim, da vam na splošno ni jasno, kako je z recikliranjem odpadkov v EU. Za baterije in akumulatorje (in še marsikaj) je strošek zbiranja in reciklaže vključen v ceno, ker so proizvajalci oziroma prodajalci odgovorni za zbiranje in reciklažo. V Sloveniji je nekaj firm, ki so pooblaščene za zbiranje in reciklažo, in dobijo to plačano (iz takse, ki jo plačajo proizvajalci/prodajalci - oziroma končni kupci, ker je seveda vključena v ceno). Sistem je sicer še daleč od popolnega, ampak bistvo je, da nakladanje o tem, da se recikliranje ne splača, preprosto ne drži.
S tem, da bodo reci koncale na smetiscu sem mislil predvsem na to, da jih bo na koncu nekdo pobral in zlozil nekam na kup. Res pa jih ne bodo vrgli v landfill, ja.
Da stvari, ki jih reciklirajo, najprej nekdo "pobere in zloži na kup", velja za popolnoma vse, od papirja in plastike do stekla in kovin.
Ekonomsko pa rec za Liion baterije se ni vzdrzna.Je, če so "eksternalije", se pravi škoda, ki jo povzročajo takšni odpadki v okolju, pravilno ocenjene.
Kazen za odvržen akumulator je X, strošek recikliranja je 9X/10, se pravi se splača reciklirati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Nikec3 ::
bmw tut pravi da je olje dobro za 30.000 kilometrov in da olja v avtomatskem menjalniku nikol ne menjaš. Pa vsi vemo kako je dejansko na stvari.
To pravi tudi Hyundai. To povem čez 4,5 leta kako se je obneslo menjavanje olja na 30k km. Takrat bom imel z avtom narejenih 180 000 km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Emobi ::
Na prejšnjem BMW-ju sem menjal olje po predpisanem intervalu 25.000 km in vse je bilo in je še v redu. Ne vem, zakaj bi mi učili izdelovalca in njegove inženirje, kako se njihovim rečem streže. Je pa res, da sem vedno olje menjal na uradnem servisu; se pravi, nisem v avto nalival olje iz samopostrežne trgovine.
Ampak teh skrbi nimam več...
Ampak teh skrbi nimam več...
hojnikb ::
ce bi vsaj malo vedl kako zadeve delujejo, bi vedl, da kvaliteta olja strmo pada z uporabo. In ni enako, ce nardis 25kk v mestu z par kilometrskih startih ali pa 99% po ac pr omejitvi.
Isto velja za avt. menjalnike. Tam so sicer temparature nizje, ampak noben avtomat nebo zdrzal 500kk z istim oljem. BMW pravi da je lifetime, ZF, ki dobavlja te menjalnike pa 100kk. Kdo je zdaj tu pametn.
All in all, ce hoces avto met za kaj dalj casa kot traja lizing, je fino te intervale prepolovit. Vsaj za nase razmere.
Isto velja za avt. menjalnike. Tam so sicer temparature nizje, ampak noben avtomat nebo zdrzal 500kk z istim oljem. BMW pravi da je lifetime, ZF, ki dobavlja te menjalnike pa 100kk. Kdo je zdaj tu pametn.
All in all, ce hoces avto met za kaj dalj casa kot traja lizing, je fino te intervale prepolovit. Vsaj za nase razmere.
#brezpodpisa
Emobi ::
Kar se baterij tiče: ko govorimo o kemiji baterijske celice, se to nanaša na sestavo baterijske celice, od katere so seveda odvisne bistvene lastnosti baterije.
Lastnosti so torej odvisne predvsem od različnega razmerja med kovinami (litij, nikelj, kobalt...), od membrane med litijem in litijevim oksidom, kjer prehajajo elektroni, separatorjev, ki ločujejo plasti med seboj in sestave katode ter anode (baker, aluminij ipd.). Skratka, spremenljivk je ogromno, zraven pa so še spremenljivke z različno elektroniko upravljanja praznjenja, polnjenja in uravnavanja temperature (BMS).
Zato ne moremo enačiti računalniških baterijskih celic z avtomobilskimi, četudi je ovoj oziroma tulec enak, kot je to pri Tesli (S, X) z baterijo 18650. Tesla je sicer edini avtomobilski proizvajalec, ki je uporabil to obliko, ker mu je bilo to v Silicijevi dolini najbližje. Ostali uporabljajo unikatne prizmatične celice. Seveda pa so vsi, tudi Tesla, oziroma njihovi dobavitelji, prilagodili vsebino celic mnogo večjim in težjim zahtevam EV-jev: sposobnost prenašanja velikih tokov pri praznjenju in polnjenju in dolga življenjska doba - vsaj toliko, kot je pričakovana življenjska doba za sam avtomobil, najmanj 15 let.
Baterije za računalnike in mobitele ter druge aparate ne gre enačiti z avtomobilskimi, ker so drugačne sestave, izdelane za bistveno krajšo dobo (do 7 let), večinoma nimajo aktivne kontrole temperature, polnjenja in praznjenja. Zato se velikokrat pregrejejo, preveč napolnijo in preveč izpraznijo, kar pri dobro zasnovani avtomobilski bateriji ni možno.
Več o tem pa smo debatirali pred kakšnega pol leta, tam je natančna sestava elementov v celici.
Lastnosti so torej odvisne predvsem od različnega razmerja med kovinami (litij, nikelj, kobalt...), od membrane med litijem in litijevim oksidom, kjer prehajajo elektroni, separatorjev, ki ločujejo plasti med seboj in sestave katode ter anode (baker, aluminij ipd.). Skratka, spremenljivk je ogromno, zraven pa so še spremenljivke z različno elektroniko upravljanja praznjenja, polnjenja in uravnavanja temperature (BMS).
Zato ne moremo enačiti računalniških baterijskih celic z avtomobilskimi, četudi je ovoj oziroma tulec enak, kot je to pri Tesli (S, X) z baterijo 18650. Tesla je sicer edini avtomobilski proizvajalec, ki je uporabil to obliko, ker mu je bilo to v Silicijevi dolini najbližje. Ostali uporabljajo unikatne prizmatične celice. Seveda pa so vsi, tudi Tesla, oziroma njihovi dobavitelji, prilagodili vsebino celic mnogo večjim in težjim zahtevam EV-jev: sposobnost prenašanja velikih tokov pri praznjenju in polnjenju in dolga življenjska doba - vsaj toliko, kot je pričakovana življenjska doba za sam avtomobil, najmanj 15 let.
Baterije za računalnike in mobitele ter druge aparate ne gre enačiti z avtomobilskimi, ker so drugačne sestave, izdelane za bistveno krajšo dobo (do 7 let), večinoma nimajo aktivne kontrole temperature, polnjenja in praznjenja. Zato se velikokrat pregrejejo, preveč napolnijo in preveč izpraznijo, kar pri dobro zasnovani avtomobilski bateriji ni možno.
Več o tem pa smo debatirali pred kakšnega pol leta, tam je natančna sestava elementov v celici.
Emobi ::
ce bi vsaj malo vedl kako zadeve delujejo, bi vedl, da kvaliteta olja strmo pada z uporabo. In ni enako, ce nardis 25kk v mestu z par kilometrskih startih ali pa 99% po ac pr omejitvi.
Isto velja za avt. menjalnike. Tam so sicer temparature nizje, ampak noben avtomat nebo zdrzal 500kk z istim oljem. BMW pravi da je lifetime, ZF, ki dobavlja te menjalnike pa 100kk. Kdo je zdaj tu pametn.
All in all, ce hoces avto met za kaj dalj casa kot traja lizing, je fino te intervale prepolovit. Vsaj za nase razmere.
To drži, ker kvaliteta olja ne more biti enaka pri vožnjah na kratke ali dolge razdalje oziroma po mestu ali izven mesta. Proizvajalci pač vzamejo neko povprečje.
BigWhale ::
Baterije za računalnike in mobitele ter druge aparate ne gre enačiti z avtomobilskimi, ker so drugačne sestave, izdelane za bistveno krajšo dobo (do 7 let), večinoma nimajo aktivne kontrole temperature, polnjenja in praznjenja. Zato se velikokrat pregrejejo, preveč napolnijo in preveč izpraznijo, kar pri dobro zasnovani avtomobilski bateriji ni možno.
Tle se pa kr motis. Prakticno vsi racunalniki in telefoni imajo sodobne battery management sisteme, ki strogo nadzirajo celice v baterijah in odklopijo baterijo preden se zgodi katastrofa. Prav tako imajo vecinoma temperaturno kontrolo. Nadzor praznejnja in polnjenja je osnova. Brez tega so Li-Ion/Li-Po baterije lahko smrtno nevarne.
Po drugi strani pa so avtomobilske baterije narejene tako, da posamezna celica nima nobene zascite, BMS pa odklopi modul v katerem se dogajajo cudne reci. Kontrolira se zgolj napetost posamezne celice in ce je celica off-the-charts se odklopi cel modul. To je slaba stran baterij, ker so moduli narejeni kot posamezne enote in lahko ena zanic celica vpliva na cel modul.
kow ::
Racunalniki (prenosniki) se zelo grejejo in baterije niso aktivno hlajene. Odklopiti baterije pred katastrofo za njihovo zivljensko dobo ni dovolj. Poleg tega se baterija sprazne v nekaj urah uporabe. Avto naceloma dnevno uporabljas max 2 ure.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
starfotr ::
Ne, ne bodo. To kar razlagas so pravljice. Izrabljene avtomobilske baterije, bodo mogoce sle v kak hranilnik elektricne energije. Se manj moznosti je, da jih bodo reciklirali, ker se enostavno ne izplaca. EV baterije bodo tako koncale tam kjer vecina smeti. Na smetiscih.No, to ne bo držalo. Večina smeti po EU direktivah ne sme končati na smetiščih. In avtomobilske baterije in akumulatorji ne smejo končati na smetiščih, niti se jih ne sme sežgati.
... disposal of industrial and automotive batteries and accumulators in landfill sites or by incineration should be prohibited
Saj ne končajo na smetiščih. Končajo v morju, rekah, na Kitajskem, v Maleziji...
Še s plastiko, ki jo uporabljamo vsak dan ne znamo ravnat, da se nam sedaj dogaja mikroplastika in kupi plastične embalaže vsepovsod. Kitajska je tudi zaprla svoja vrata za plastiko... Ali znamo ravnat z baterijami? Še zdaleč ne. Če ni rešitve, jih bomo enostavno nekam odložili. Kot se odlaga azbest. Oziroma se ga zakopava.
Cange ::
Notranja upornost na celici je pomembna za visoke obremenitve. Laptop bo delal 2 uri, EV pa lahko sprazniš v pol ure če elektronika dovoli. Kar enkrat se pogovarjamo o uporabni kapaciteti pri visokih obremenitvah.
Primer: Prej so bile 90kWh baterije sedaj so 75Kwh, proizvajalec pove da je EV izboljšan in da oba avtomobila naredita enako kilometrov, ne pove pa da je motor isti kar pomeni da je posamezna celica bolj obremenjena pri novem EV ker ima manjšo baterijo. Večja baterija = nižja upornost = počasnejše staranje. Ključen podatek bo kakšen setup baterije je v EV in model posamezne celice.
Primer: Prej so bile 90kWh baterije sedaj so 75Kwh, proizvajalec pove da je EV izboljšan in da oba avtomobila naredita enako kilometrov, ne pove pa da je motor isti kar pomeni da je posamezna celica bolj obremenjena pri novem EV ker ima manjšo baterijo. Večja baterija = nižja upornost = počasnejše staranje. Ključen podatek bo kakšen setup baterije je v EV in model posamezne celice.
J.McLane ::
V katerem EVju pa lahko sprazniš baterijo v pol ure, na cesti po predpisih?
Verjetno najbolj obremenjene baterije so v sesalcih, tam na polni moči ponavadi sprazneš baterijo v 10 minutah, dvomim da pri taki uporabi komu baterija zdrži kaj več kot dve leti.
Verjetno najbolj obremenjene baterije so v sesalcih, tam na polni moči ponavadi sprazneš baterijo v 10 minutah, dvomim da pri taki uporabi komu baterija zdrži kaj več kot dve leti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Cange ::
Rad bi na preprost način razložil kje je hakelc.
Mogoče tako: celica je narejena za 10A, EV lahko potegne iz posamezne celice 8A. Celica s staranjem zgubi na upornosti, torej potrebuje večji tok za enako moč. To pomeni da bodo celice preobremenjena čez nekaj let, oziroma EV ne bo več toliko zmogljiv.
Mogoče tako: celica je narejena za 10A, EV lahko potegne iz posamezne celice 8A. Celica s staranjem zgubi na upornosti, torej potrebuje večji tok za enako moč. To pomeni da bodo celice preobremenjena čez nekaj let, oziroma EV ne bo več toliko zmogljiv.
starfotr ::
Če imate svojo baterijo radi, potem ne boste polnili z visokim tokom, pač pa z nizkim tokom. Ker vse to vpliva na živ. dobo baterije.
To je kompromis. Hočeš hitro napolnjeno ali daljšo življenjsko dobo baterije. Oboje skup ne gre.
To je kompromis. Hočeš hitro napolnjeno ali daljšo življenjsko dobo baterije. Oboje skup ne gre.
m0LN4r ::
Ja pa zdaj recimo, ce imas tist wallbox, a lahko tam izberes kako bos polnil ali to dela avtomatika?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Aja, jaz sem mislil da lahko filam tut na uni drugi vticnici 360v al kaj je ze
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Utk ::
Lahko filaš 3f, samo niti tam ne boš dosegel več kot 10-12 kw. To je vse še zmeraj "počasno". Proti hitrim polnilnicam s 100 kw in več.
pegasus ::
Verjetno najbolj obremenjene baterije so v sesalcih
Ahaha, dobra šala. Modelarji že nekaj let s pridom uporabljamo 30C baterije, kar pomeni, da jo popolnoma sprazniš v dveh minutah. Seveda tega ne počneš in se zadovoljiš z minuto in pol, tako da lahko isto baterijo upirabiš za nekaj sto štartov v treh+ letih.
Rok Woot ::
Emobi prosim povej od kje ti podatek, da je življenska doba teh baterij 50 let. Iz izkušenj? Iz članka? Od podjetja?
Lep pozdrav in hvala
Lep pozdrav in hvala
starfotr ::
Lahko izbiraš tok polnjenja. V standardu je tok določen z vrednostmi uporov. Da ne moreš s prešvoh kablom priklopiti na prehitro polnjenje. In s predelavo kabla si lahko zagotoviš nižji tok.
DamijanD ::
Emobi: A avto aktivno hladi baterije tudi, ko ni v uporabi? Torej če je sredi poletja parkiran na vročem asfaltu?
starfotr ::
Po moje je isto, kot pri ICE, ko po končani vožnji še lahko dela ventilator. Pred vožnjo pa dvomim, ka bi kaj hladilo. Tudi, če je avto na soncu, ni problema za baterijo, če avto stoji.
J.McLane ::
Verjetno najbolj obremenjene baterije so v sesalcih
Ahaha, dobra šala. Modelarji že nekaj let s pridom uporabljamo 30C baterije, kar pomeni, da jo popolnoma sprazniš v dveh minutah. Seveda tega ne počneš in se zadovoljiš z minuto in pol, tako da lahko isto baterijo upirabiš za nekaj sto štartov v treh+ letih.
Ha ha dobra šala, ker modelar je pa že vsaka druga gospodinja, saj imaš tudi laboratorije kjer še bolj zlorabljajo baterije kot modelarji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
jernejl ::
Visoka temperatura škodi baterijam (tudi takrat, ko avto stoji).
vir: https://batteryuniversity.com/learn/art...
vir: https://batteryuniversity.com/learn/art...
Utk ::
To je neumnost. Potem bi v petih letih izgubila 15 procentov v vsakem primeru, pa ni tako.
Pa ne rečem, da se ne nekatere baterije tako obnašajo, ampak dobre pa sigurno ne.
Pa ne rečem, da se ne nekatere baterije tako obnašajo, ampak dobre pa sigurno ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jernejl ::
To ni neumnost, ampak dejstvo. In ne, ne izgubi prav vsaka baterija enakega odstotka (15?) kapacitete pri enaki temperaturi in enakem SOC. Visoka temperatura pač negativno vpliva na življenjsko dobo baterije; če bi imela pozitiven vpliv, bi jo tudi poleti še dodatno greli.
fikus_ ::
Polnilne baterije, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju, se bolj praznijo, kot navadne cinkove!
m0LN4r ::
Visoka temperatura škodi baterijam (tudi takrat, ko avto stoji).
vir: https://batteryuniversity.com/learn/art...
Zato pa je baterija spodaj v senci.
To ni neumnost, ampak dejstvo. In ne, ne izgubi prav vsaka baterija enakega odstotka (15?) kapacitete pri enaki temperaturi in enakem SOC. Visoka temperatura pač negativno vpliva na življenjsko dobo baterije; če bi imela pozitiven vpliv, bi jo tudi poleti še dodatno greli.
Kaj pa je visoka temp? Dvomim da se pri sparkiranem avtu, dvigne poleti temperatura baterija nad 30C za vec kot 2 tedna, ker tako vrocih tednov niti nimamo. Maksimalno 3 tedne pripeka proti 35, to je pa tudi to.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
BigWhale ::
Asfalt se poleti segreje na 50 in vec stopinj in tudi v samem avtu je na soncu lahko tudi cez 50 stopinj. Zakaj bi vozil z baterijo segreto na 45 stopinj, ce jo pa lahko hladis na 23 in jo drzis v optimalnem obmocju? Ce si priklopljen na elektriko ni to noben problem.
kow ::
Ni.
Pri prenosniku/telefonu pa recimo je. Zato se zdi verjetno, da bodo avtomobilske baterije zdrzale vec ciklov kot tiste v telefonih/prenosnikih.
Pri prenosniku/telefonu pa recimo je. Zato se zdi verjetno, da bodo avtomobilske baterije zdrzale vec ciklov kot tiste v telefonih/prenosnikih.
Utk ::
Če ima asfalt 50 stopinj, ne pomeni da jih ima tudi baterija ko zapelje gor. Vmes je 15 cm zraka, ki je kar dober izolator, po nekem času se asfalt ohladi, ker ni več sonca če avto čez stoji. 50 stopinj je lahko v zaprtem avtu direktno pod pločevinasto streho, če imaš pa samo malo odprta okna, je že bolje. Sigurno se da tudi baterijo oblikovat, da ni tolk na udaru. Dnevi s 35 stopinjami v senci so pa kar redki, ne samo pri nas.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()