Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 678 679 680 681 682 ... 698

Emobi ::

Da bi baterija novejše zasnove s 75 kWh omogocila enak doseg istega vozila kot starejša z 90 kWh ni možno, saj avtomobil, ki porabi 20 kWh/100km s prvo baterijo naredi 375 km, z drugo pa 450. Seveda ob pogoju, da starejša nima bistveno zmanjšane kapacitete, ki bi bila dejansko manjša od prve.
Proizvajalci večajo energijsko gostoto baterij. Tako je BMW leta 2013 naredil baterijo 22 kWh, leta 2016 baterijo enakih dimenzij 33 kWh in leta 2018 baterijo istih dimenzij 42 kWh. Se pravi, da so v petih letih kapaciteto podvojili.

I3 aktivno, se pravi s hladilno tekočino, hladilnikom in ventilatorjem hladi baterijo, če je le-ta nad določeno temperaturo. To dela med vožnjo in tudi, za krajši čas, po vožnji. Tudi, če po vožnji ventilator ne šumi, se ob priključitvi na polnilnik, tudi na najbolj počasno polnjenje 0,8 kW, ventilator vklopi za nekaj minut.

Vsekakor BMS ne dovoli, da bi šla temperatura baterije bistveno čez 40 stopinj. V poletni vročini mi na 100 kilometrski relaciji (60 km lokalne ceste), kljub priganjaju in polnem plinu ni uspelo baterije segreti na več kot 42 stopinj.

Možno je, da bi se baterija začela hladiti pri parkiranem avtomobilu, vendar pri nas (še) ni tako visokih temperatur. Verjetno bi morala biti temperatura zraka čez 40 stopinj, avto pa bi moral stati na soncu.

Takšne regulacije nima nobena baterija računalnikov, mobitelov in drugih naprav. Te baterije se segrejejo krepko čez 45 stopinj, celo do 70 stopinj. Zato tudi nobeden ne daje 8 letne garancije na te baterije, kot je to pri baterijah EV-jev.

BMW trdi, da bodo njegove baterije zdržale 20,9 let. In to ne, da bo takrat imela okrog 50 % kapacitete, pač pa okrog 70 %, kar je spodnja, še sprejemljiva vrednost za e-vozilo. Potem pa bodo šle za do 30 let v hranilnike omrežja, kjer je tudi okrog 30 % kapacitete dovolj. Pri moji bateriji je 30 % 10 kWh, kar za hišno uporabo zadostuje.

Se pravi, če v prvih 20 letih v težkih pogojih baterija izgubi 30 %, je možno, da bo v nadaljnjih 30 letih v mnogo manj napornih pogojih izgubila 40 % kapacitete. Izkušenj s tem seveda še ni, niti ne more biti dokazov za to. Osebno po dobrih dveh letih uporabe baterije in 40 kkm ne opažam izgube kapacitete oziroma zmanjšanja dosega.

Za priklop EV-jev oziroma njihovih odsluženih baterij na omrežje, jih mora BMW najprej odkleniti, ker so trenutno zaklenjene, da bi lahko tudi vračale elektriko, kar bodo storili, ko bo država uredila zakonodajo za to. Seveda bodo poskrbeli tudi za elektroniko oziroma za aktivne polnilnice.

Verjetno pa ne bodo prodajali elektronike za traktor in kosilnico na njihovo baterijo; za to pa bom moral angažirati mojstra Pečjaka iz Metrona...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

fikus_ ::

"Se pravi, da so v petih letih kapaciteto podvojili. "

Po številkah ja, v resnici so jo samo bolj skupaj natlačili! Bistveni podatek je masa baterije, to si pa pozabil/zanemaril?!

Spet pišeš o 50 letni življenjski dobi baterije! Nekatere že garancijske dobe ne preživijo! Dejansko stanje bo pokazal čas! In v nekem baterijskem paketu se pokvari ena celica (pod garancijo menjajo cel sklop), ali bo omogočeno, da boš samo to zamenjal in koristil naprej, bo možna uporaba "50 let", sicer ne! S tem da imaš še izziv, da bo ena celica v precej boljšem stanju, kot ostale in bo BMS imel precej več dela!

Res je, če je cena rabljene nizka, je še vedno uporabna za stacionarne zadeve. najelegantneje je, če jih samo namestiš in koristiš za hranilnik priklopljen na npr. hišno omrežje. Ali se bo splačalo, da bo npr. BMW "odklenili" baterijske pakete, ali bo bolj enostavno razdret baterijski paket in zmontirat "kitajske" BMS?

kow ::

Oba pretiravata. V resnici so se ze priblizali 300 wh/kg (govorim za celice). Kar je neverjeten dosezek. SK Innovation planira NCM 811 ze letos v Q3.

BigWhale ::

Ce baterijski modul ni narejen tako, da lahko odklopi posamezno celico, potem se ob odstopanju ene same celice odklopi cel modul. Posameznih celic verjetno ne bo nihce od avtomobilskih proizvajalcev menjal. Pri Tesli je to prakticno nemogoce, za druge ne vem.

O odklepanju baterij in mozni kasnejsi uporabi v lastne namene, pa lahko po mojem samo sanjamo. Vsaj iz dveh vidikov. Prvi je pac intellectual property, ker bodo proizvajalci svoj IP zeleli maksimalno zascititi in prepreciti lastnikom, da vgrajujejo 3rd party dele in sami sraufajo zadeve. Drugi vidik je pa varnost. A res hocmo polno baterijskih hranilnikov s fishy poceni BMSji iz kitajske, po hisah? :)

fikus_ ::

Konkretno članek o izdelavi ene Tesle iz dveh:
https://siol.net/avtomoto/novice/projek...

Da jo je oživil, podnaslov: "Bolj kot mehanik je moral biti heker".

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:


O odklepanju baterij in mozni kasnejsi uporabi v lastne namene, pa lahko po mojem samo sanjamo. Vsaj iz dveh vidikov. Prvi je pac intellectual property, ker bodo proizvajalci svoj IP zeleli maksimalno zascititi in prepreciti lastnikom, da vgrajujejo 3rd party dele in sami sraufajo zadeve. Drugi vidik je pa varnost. A res hocmo polno baterijskih hranilnikov s fishy poceni BMSji iz kitajske, po hisah? :)



Sami ljudje tega zagotovo ne bodo delali. Kaksen se bo ze nasel, ampak vecina bo to lepo dobila zapakirano v obliki novega produkta.

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Ne ga biksat s tem 'naredi sam', ker je baterija ob nepravilnem rokovanju smrtno nevarna. Poleg tega Elektro ne bo dovolil priklapljanja šalabajzarske elektronike in drugih komponent na omrežje. Vse na omrežju mora biti certificirano in plombirano.

Vsi izdelovalci EV-jev govorijo o njihovih aktivnih polnilnicah, ki vračajo elektriko iz baterije vozila v omrežje, kar omrežju zelo koristi. BMW je na Poljskem že odklenil baterije v ta namen, Nissan v Italiji prodaja skupaj z leafom takšno polnilnico, VW bo to prodajal v jeseni. Pri nas bo to aktualno, ko bo zakonodaja to regulirala.

Če Pečjak predela ICE v EV, ki se ga lahko registrira, ni hudič, da ne bo mogel predelati mojega bodočega traktorja in kosilnice.

Bolj pomembna pri EV baterijah je dimenzija kot pa teža, ker si pri vozilu omejen predvsem z dimenzijami. Teža EV-jev je od 1300 do 2600 kg, veliki pa niso od 3,5 do 7 metrov. Zato sem pri bateriji pisal o tem, da so ob istih dimenzijah kapaciteto podvojili; torej gre za podvojitev Wh na liter prostornine. Seveda je baterija tudi malo težja, nikakor pa ne za 100 %, ampak samo za okrog 15 %, kar kaže na napredek pri vsebini celice; torej ne gre samo za zgoščevanje iste vsebine.

Res je, da nekatere baterije ne zdržijo niti garancijske dobe, vendar pa to velja za vse izdelke na tem svetu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Cange ::

Vsaka celica je posebej varovana, varovalka in vodnik ob enem. Če posamezni celici pade upornost bodo ostale celice ki so vezane vzporedno prežgale to varovalko-vodnik in tako se prepreči verižna reakcija.
Komplicirano polnjenje je ni-cd in ni-mh. Li-ion je vbistvu ~samo napetostni stabilizator z cutoff.

fikus_ ::

Zmanjšaš težo na račun ohišja in volumen, potem se pa zgodi Galaxy Note (ne vem točno kateri), ki se pregreje in celo zagori. Kemija se v ~10 letih ni toliko zboljšala, da bi pri enaki masi kemije kapaciteta narasla na npr. 150% prvotne! Je bilo že nekje v temi napisano, da niti po teoriji ni več možno povečat kapaciteto te kemije na 150%.

Za odklep bodo verjetno računali.

Ni vsaka celica varovana, ampak skupina celic z enim BMS. Če je pa kje pri EV baterijah drugače, pa prosim za link. Hvala.

Cange ::

BMS ne more varovat posamezne celice. To je samo "bypass" pri polnjenju.

telexdell ::

Emobi je izjavil:

Ne ga biksat s tem 'naredi sam', ker je baterija ob nepravilnem rokovanju smrtno nevarna. Poleg tega Elektro ne bo dovolil priklapljanja šalabajzarske elektronike in drugih komponent na omrežje. Vse na omrežju mora biti certificirano in plombirano....


Med sončno elektrarno in omrežjem je razsmernik. Določeni tipi razsmernikov imajo tudi funkcijo dela z akumulatorjev. Torej lahko na tak razsmernik priključiš kakršni koli akumulator, pa tega ne omrežje ne DES ne bo zaznal. Pomeben je le pravi razsmernik za določen tip baterije.
Lahko pa seveda tudi kupiš narejen sistem, vendar če so v njem baterije, katere so ob napačnem rokovanju smrtno nevarne, kje je garancija, da tudi s profi sistemom ne bom napačno ravnal?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Eno je, ce kupis certificirano baterijo, ki jo je delalo podjetje, ki je za to kvalificirano, drugi pa je, ce sam svoj 'powerwall' zlotas in ga priklopis gor. :)

Gregor P ::

BigWhale je izjavil:

drugi pa je, ce sam svoj 'powerwall' zlotas in ga priklopis gor. :)
... bo treba zgleda dimnikarje usposobiti za novo vrsto izzivov:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Odklepanje baterije bodo na servisu že lahko zaračunali, ne bi pa smel biti to omembe vreden strošek, ker gre samo za softversko nastavitev.

Bistvo EV-ja, aktivno priklopljenega na omrežje, oziroma baterije v kleti je, da se ponoči napolni s poceni alektriko in jo podnevi oddaja, ko je elektrika dražja. Oziroma, ko so v omrežju viški, elektriko sprejema in ko so potrebe, elektriko oddaja. Za to mora biti baterija v sistemu prijavljena, programska oprema pa na Elektru ali v oblaku. Seveda to ne gre brez pogodbe med deležniki.

Če demontiraš baterijo iz EV-ja in jo daješ v klet, traktor ali kosilnico, je potrebno biti previden, da ne pride do nesreče. Če kupiš power wall ni te bojazni, ker je tam vse zaščiteno, seveda pa je ne smeš razstavljati. Priklopil jo bo pa itak strokovnjak iz Elektra.

pirat ::

BigWhale je izjavil:

Drugi vidik je pa varnost. A res hocmo polno baterijskih hranilnikov s fishy poceni BMSji iz kitajske, po hisah? :)

Po moznosti v kleti in na poplavnem obmocju.

roCkY ::

Emobi je izjavil:

Odklepanje baterije bodo na servisu že lahko zaračunali, ne bi pa smel biti to omembe vreden strošek, ker gre samo za softversko nastavitev.

Bistvo EV-ja, aktivno priklopljenega na omrežje, oziroma baterije v kleti je, da se ponoči napolni s poceni alektriko in jo podnevi oddaja, ko je elektrika dražja. Oziroma, ko so v omrežju viški, elektriko sprejema in ko so potrebe, elektriko oddaja. Za to mora biti baterija v sistemu prijavljena, programska oprema pa na Elektru ali v oblaku. Seveda to ne gre brez pogodbe med deležniki.

Če demontiraš baterijo iz EV-ja in jo daješ v klet, traktor ali kosilnico, je potrebno biti previden, da ne pride do nesreče. Če kupiš power wall ni te bojazni, ker je tam vse zaščiteno, seveda pa je ne smeš razstavljati. Priklopil jo bo pa itak strokovnjak iz Elektra.


Ko se bo povečala proizvodnja iz obnovljivih virov bo elektrika najcenejša sredi jasnega sončnega dne!

Med kakmi prazniki je v DE na nivoju proizvodnjih cen že sedaj tako. Na MPC sicer to zaenkrat kolker vem še ne vpliva. A če bodo šle stvari v smer, ki se nakazujejo se bo sedanji dvotarifni sistem tudi za končnega kupca moral spremeniti.

Emobi ::

Vedno bodo nihanja pri porabi elektrike in pri tem je baterija v pomoč. Danes so dnevne cene na borzi kakšnih 150 € za MWh, nočne pa so približno pol manjše. Tako lastniku baterije kot sistemu bo v interesu, da bi lastnik baterije elektriko ponudil podnevi za, na primer, 100 €. Več bo sončnih elektrarn, več bo moralo biti tudi baterij v sistemu.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Odklepanje baterije bodo na servisu že lahko zaračunali, ne bi pa smel biti to omembe vreden strošek, ker gre samo za softversko nastavitev.


Joj, ne bit tko naiven, no. Poglej mal kaj delajo pri John Deere al pa konc koncev pri Tesli. :)

Sp3m ::

Kolegici je nekaj dni nazaj zaradi vžiga baterije v prenosniku skoraj hiša pogorela, sedaj pa so tukaj ideje, da bo imel vsak baterijo v hiši.

Odlična ideja!

A Vi resno želite umreti v požaru!?

Če Vam ne bo zgorel avto pri polnjenju na Superchargerju, bo pa baterija dom požgala... ;((

Spock83 ::

Zakaj kuhas na plin? Ves koliko pozarov in eksplozij je bilo v stanovanju zaradi plina? Ne ga lomit no. Najbolje, da se vrnemo v temni vek. Vsak zacetek je tezek. Tako tudi verjamem, da se bodo bistveno izboljsale. Ce prej ne pocrkamo od smoga in plastike.

Gregor P ::

Zakaj bi se ustavili tu ... v vsako hišo en mini jedrski reaktor >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

Emobi je izjavil:

Odklepanje baterije bodo na servisu že lahko zaračunali, ne bi pa smel biti to omembe vreden strošek, ker gre samo za softversko nastavitev.

Bistvo EV-ja, aktivno priklopljenega na omrežje, oziroma baterije v kleti je, da se ponoči napolni s poceni alektriko in jo podnevi oddaja, ko je elektrika dražja. Oziroma, ko so v omrežju viški, elektriko sprejema in ko so potrebe, elektriko oddaja. Za to mora biti baterija v sistemu prijavljena, programska oprema pa na Elektru ali v oblaku. Seveda to ne gre brez pogodbe med deležniki.

Če demontiraš baterijo iz EV-ja in jo daješ v klet, traktor ali kosilnico, je potrebno biti previden, da ne pride do nesreče. Če kupiš power wall ni te bojazni, ker je tam vse zaščiteno, seveda pa je ne smeš razstavljati. Priklopil jo bo pa itak strokovnjak iz Elektra.

Iz baterije boš lahko oddajal energijo v omrežje ali pa jo boš porabljal sam, brez oddajanja v omrežje. V prvem primeru boš moral imeti ustrezen dvosmerni števec, dovoljenje za priključitev s strani pristojnega elektro podjetja, pogodbo z dobaviteljem energije in ustrezen pravni status (npr. popoldanski sp), za izdajanje računov. V drugem pa nič od prej naštetega.
Vsaka stvar je lahko nevarna, če jo uporabljaš v nasprotju z navodili ali če ne veš kaj delaš. "Strokovnjaki" iz elektra ti pa ne bodo nič priklapljali. Dali ti bodo zgolj pogoje priklopa preverili, če je priklop v skladu s pogoji in izstavili račun. Sam priklop pa boš izvedel sam oz. boš najel strokovnjaka (brez narekovajev).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Go-ahead ::

Sem poskusil dobit kakšen odgovor v samostojni temi, ma ni haska.

Se vozi kdo s kakšnim električnim skuterjem. Rabil bi nekaj z vsaj 50 km dosega, b kategorija.

Emobi ::

Kdor ima pomisleke zaradi požarne varnosti, je rešitev preprosta: baterija ne rabi biti v kleti, ampak je lahko zunaj hiše, pod nadstreškom - solarnim!

https://www.tvambienti.si/01/04/2019/so...

Solarni nadstrešek 5 x 6 m. Streha je iz sončnih panelov, ki izkoriščajo svetlobo iz obeh strani. Do 7.500 kWh na leto, kar zadostuje za hišo in avtomobil ali pa dva avtomobila.

Tako bom dal powerwall tudi pod to streho, pa še traktor, pa kosilnico... ja, pa e-skuter pa e-kolo, pa...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

hawkwood ::

Go-ahead je izjavil:

Sem poskusil dobit kakšen odgovor v samostojni temi, ma ni haska.

Se vozi kdo s kakšnim električnim skuterjem. Rabil bi nekaj z vsaj 50 km dosega, b kategorija.

Osebno so mi Niu všeč: https://www.niu.com/en/n-series/specs/

Range je 50 - 80km. Verjetno ne rabim opomnit da pri -10 stopinjah sem imel range mogoče 10km :D Sam v normalnih pogojih pa kar držijo navedene specifikacije.

TheBlueOne ::

@Empbi, ne vem, ce je ravno tako, ker bi vecina his kar dosti casa zakrivala panele. Primer, ki je na fotografijah, kjer je hisa enako visoka kot nadstresek je redek. Se verjetno vecini bolj splaca dati panele na streho. Meni se je na hitro zdelo super, ko sem pomislil, kako bi na panele padala senca, pa mi ni vec tako super...

Koliko stane "zalogovnik energije/hisna baterija"? Nekje si pisal tudi o tem, da baterije lahko selis iz avta, ko so dotrajane. Kako je s tem, so sistemi kompatibilni?

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Nihče ne bo doma vn vlekel starih baterij iz avta (kaj boš pa z ostankom naredu?), niti tega ne bo delal nek štromar, to je fantaziranje. Ko bo avto fuč, zaradi baterije ali česa drugega, ga bo odkupilo neko specializirano podjetje, ki bo to naredilo. Ti boš pa lahko sebi ta "powerwall" kupil prej ko ti crkne avto ali pa 10 let kasneje, nobene veze ne bo imelo s tvojim konkretnim avtom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Go-ahead ::

hawkwood je izjavil:

Go-ahead je izjavil:

Sem poskusil dobit kakšen odgovor v samostojni temi, ma ni haska.

Se vozi kdo s kakšnim električnim skuterjem. Rabil bi nekaj z vsaj 50 km dosega, b kategorija.

Osebno so mi Niu všeč: https://www.niu.com/en/n-series/specs/

Range je 50 - 80km. Verjetno ne rabim opomnit da pri -10 stopinjah sem imel range mogoče 10km :D Sam v normalnih pogojih pa kar držijo navedene specifikacije.


To se da pri nas registrirat?

fikus_ ::

Kdor ima SE, bo lahko enostavno vključil še baterijski hranilnik elektrike. Samo nekaj ustrezne elektronske pameti (razsmerniki). Elektriko shranjuje npr. ponoči, oddaja pa čez dan v konicah + SE. To je idealen scenarij, manj idealne so finance, v kolikšnem času se investicija pokrije.

Pa še to, da bodo EV baterije hranilnik elektrike za omrežje. O tem se govori že najmanj 10 let, vsaj jaz sem tedaj poslušal, ampak sedaj še nič konkretnega! Tudi ne verjamem, da bo to kdaj aktualno, ker z vsakim ciklom polnjenja/praznjenja baterije, kemija degradira in kapaciteta pada.

Go-ahead, tukaj imaš prodajalce:
https://www.niu.com/en/niu-store-finder/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fikus_ ()

TheBlueOne ::

@fikus, tisti nadstresek je kaj drugega, ker bi se v teoriji lahko placeval sam, ker ima dodatno funkcijo(je nadstresek). Ce je ROI krajsi kot garancija, potem je to lahko najcenejsi mozen nadstresek. Ampak je problem, ce je potem treba kupiti se tisti hisno baterijo ali pa ce ti ga hisa vecino dneva zakriva, kar je zelo verjetno glede na to, kako se jih postavlja.

Si pa lahko predstavljam, da bi to bilo zanimivo v vec primerih, posebej, ce se tista hisna baterija dobi za dober denar.

Emobi ::

Go-ahead je izjavil:

Sem poskusil dobit kakšen odgovor v samostojni temi, ma ni haska.

Se vozi kdo s kakšnim električnim skuterjem. Rabil bi nekaj z vsaj 50 km dosega, b kategorija.

Poglej na spletu, verjetno je kar nekaj ponudbe. Baterija naj bo za vsaj 100 km, če voziš relacije 50 km. Pa razmisli o e-kolesu, kjer lahko zraven še razgibavaš in si bolj fit. Pri pedelecih 0,25 kW motor pomaga do 25 km/h, jaz bi pa rad 1,5 kW motor in 50 km/h - na obstoječe kolo na zadnji osi vgradiš motor - wheel-in, zaviranje z motorjem in regeneracija deluje. Poganjaš pa po želji, lahko na polno, penzionersko, intervalni trening... skratka, prijetno s koristnim, win-win kombinacija.

http://www.hribitec.com/si/predelave-za...

TheBlueOne ::

Malo preracunavam, ampak se tezko izide s temi nadstreski. Baterija bi morala imeti vsaj 20kWh kapacitete, da bi lahko tisti, ki delamo zjutraj napolnili avto, ko pridemo domov. To bi dodalo se min 15kEUR, ce prav gledam cene teh baterij, morda celo 20kEUR. Ce se ne motim z 20kWh naredis ca. 100km. In ce upostevas, da novi bolj varcni avti visjega razreda pijejo okoli 6l/100km je cena recimo okoli 8EUR/100km.

20.000EUR(cena baterje s priemrno kapaciteto)/8EUR(100km bencina)=2500(cillov po 100km) kar pomeni, da do 250.000km se nisi placala zgolj vmesne baterije, kje je se drazji avto, ker ima baterijo itn.

Naj me popravi kdo, ki se bolj spozna...

Morda bi bila zanimiva ideja klimatska naprava direktno na panel? Ali kaj takega obstaja? Ceprav verjetno bi potrebovala vsaj malo baterijo...

Zgodovina sprememb…

hawkwood ::

Go-ahead je izjavil:

To se da pri nas registrirat?

Kot vem se da. Osebno ga sicer nisem imel v Sloveniji. Najbolje pa da povprašaš kar na kak AMZS ali pa kjer jih prodajajo. Po moje pade v kategorijo AM (H) – do 45km/h

Emobi ::

Slaba stran solarnega nadstreška je senca, ki jo daje hiša, razen če bi bil na južni strani hiše, kjer pa so bolj običajno terasa, zimski vrt in podobno. Nima smisla gledati avtomobile in nadstrešek, ko si zunaj na terasi. Bolje bi bilo, če bi bil nadstrešek oddaljen od hiše toliko, da senca hiše ne pada nanj. Ampak v tem primeru je daljša pot do vhodnih vrat in v dežju potrebuješ marelo...

TheBlueOne ::

Emobi je izjavil:

Slaba stran solarnega nadstreška je senca, ki jo daje hiša, razen če bi bil na južni strani hiše, kjer pa so bolj običajno terasa, zimski vrt in podobno. Nima smisla gledati avtomobile in nadstrešek, ko si zunaj na terasi. Bolje bi bilo, če bi bil nadstrešek oddaljen od hiše toliko, da senca hiše ne pada nanj. Ampak v tem primeru je daljša pot do vhodnih vrat in v dežju potrebuješ marelo...


Racunaj, da vedno potrebujes se baterijo. To se mi zdi skoraj slabsa stran. Si pa lahko prestavljam, da dam panel cez letni vrt, dodam malo baterijo in s tem klimatiziram hiso.

Emobi ::

Za hišo povsem zadostuje SE 11 kW in baterija 10 kWh, ker je itak priklopljena na omrežje. Od marca do konec oktobra takšen sistem ne potrebuje elektrike od zunaj. Solarni nadstrešek je polovico običajne SE (stane pa skoraj enako!), torej bi potreboval res 20 kWh baterijo, kar pa zadevo podraži in bi morala biti cena shranjevanja elektrike visoka, da bi se to splačalo.

Vsekakor se priklop baterije na omrežje ne splača, dokler ne bo urejeno nadomestilo za shranjevanje elektrike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

TheBlueOne ::

Tako sem poracunal tudi sam. :) Se ne izide, ampak pri klimatiziranju pa nisem tako preprican. Tukaj bi morda slo, morda naredim eksperiment do drugega leta.

Ce stima podatek na strani, ki so jo citiral za nadstresek, potem stane iz panela v smislu incesticije 1,5W ca. 1€.

Klucni del tukaj je, da klima dela, ko je sonce, kar je takrat ko jo potrebujes.

Recimo, da ker klima dela ves cas porabi nekje 500W(ko je sonce). Da jo zenes direktno potrebujes: 500€/1,5w/€, kar je zfolj okoli 350€ solarnih panelov. Dodas se nek mini zalogovnik, da je ne zadusi vsak oblak, kjer za 500€ dobis zalogovnik z ca.0.4kWh baterijo.

Torej za brezplacno klimatiziranje (ce seveda hisa ni slabo izolirana) das kaksne 1000€+ klima. Stima?

J.McLane ::

Neke otočne variante nimajo smisla, omrežje je tu zato da se ga koristi in koristno tudi daješ nazaj v njega. Problem je ker ne vemo kakšno je "počutje" omrežja, samo z dvema tarifama na fiksno uro je to nemogoče določati, problem je seveda tudi obračunavanje, potreben bi bil sistem, ki vsak trenutek ve kaj bi bilo za omrežje dobro in zna tudi postavit ceno prejete ali oddane energije.

Tehnologije, ki to omogočajo že obstajajo in se že testirajo, tule je en zanimiv članek na to temo z uporabo P2P in blockchaina:
https://www.greencarcongress.com/2019/0...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

fikus_ je izjavil:



Pa še to, da bodo EV baterije hranilnik elektrike za omrežje. O tem se govori že najmanj 10 let, vsaj jaz sem tedaj poslušal, ampak sedaj še nič konkretnega! Tudi ne verjamem, da bo to kdaj aktualno, ker z vsakim ciklom polnjenja/praznjenja baterije, kemija degradira in kapaciteta pada.


Baterija ima življenjsko dobo 500.000 km oz. 20 let. Sam delaš 15.000 km/leto. Torej narediš v 20. letih 300.000 km. Zakaj ne bi za 200.000 km prodal elektrike iz baterije, saj ti bo v vsakem primeru po 20. letih fuč? Seveda pa tisti, kateri dela 30.000 km/leto elektrike iz avtomobila verjetno ne bo prodajal.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Jaz tudi tako mislim, povprečen voznik naredi premalo kilometrov, da bi bilo samo ciklanje baterije problem, baterije bodo crkovale bolj zaradi starosti. Torej zakaj nebi uporabil baterije kot hranilnik.

Če gledamo danes je največja poraba elektrike tam okrog 8h zvečer, prideš domov ob 4h-5h, se EV nafila še na poceni solarno elektriko (ne nujno tvojo lastno), potem pa od 7h-10h to isto energijo ooddaja v omrežje, čez noč se pa potem spet nafila. Prav tako bi bil lahko avto prikjučen ko si v službi in bi se cel dan filal na solarno in bi imel doma še več zaloge za oddati v tistem "peak hour" ob 8h zvečer.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Med 18:00 in kasneje bo bolj slabo s solarnim sistemom. Dvomim, da dobis 20% dnevnih zmoznosti. Brez da pokoristis peak, ki je verjetno 13:00 +- 3h lahko pozabis na solar brez, da jo shranjujes.

fikus_ ::

Baterija oz. kemija v njih se stara tudi v odvisnosti od števila ciklov in starosti kemije! In če gre za stacionarno baterijo, je to hitro lahko 300 ciklov/leto. Ok, za stacionarno baterijo te ne boli toliko padec kapacitete, če pa za hrambo/sprejemanje viškov/oddajanje elektrike uporabiš baterijo v EV, je pa še kako pomembna dejanska kapaciteta baterij po 5-10 letih!
In ne sanjati o življenjski dobi baterije v EV 20 let in 500 kkm! S kolikšno kapaciteto bi bil zadovoljen po 20 letih v EV? 50% mogoče 40% ali manj?

J.McLane ::

A se tebi kaj sanja koliko ciklov naredi baterija, če je ne prazniš in polniš 100%? Itak da ne boš vsak dan (300 ciklov na leto) dal in prejel vseh 60 kWh kot jih ima EV. Če boš razpolagal z 10 kWh dnevno bo to že veliko, to je pa samo 16% polnega cikla na dan, oz. zgolj 60 ciklov na leto. ŠE enkrat cikli pri veliki bateriji ne bodo šteli skoraj nič, ker bo vsaka taka baterija začela zgublajti kapaciteto bolj zaradi koledarja, kot pa ciklanja.

Zdej boste pametni pa rekli za tak drobiž pri ceni elektrike 10 centov se ni vredno obremenjevati, ampak cena je zelo variabilna stvar, za zagotavljanje prave "mere" elektrike se zapravi kar nekaj več dinarčkov kot pa 10 centov/kWh, saj take elektrike ne potrebujemo prav veliko. Jaz gledam nekako tako, 90% je poceni generirane elektrike, tistih 10% ki se lahko maksimalno prilagaja glede na potrebe je pa lahko drage, pa to na končno ceno ne bo kaj dosti vplivalo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Res da v enem ciklu ne koristiš 100% baterije, ampak baterija v avtu je predraga oz. menjava, da se bi šel to! Lahko ti delaš to, če nič ne štejejo!
Mogoče bo kdaj aktualno, ampak pri tem se morajo cene baterij znižat in cena elektrike v špicah precej podražit. Če bi bilo to sedaj finančno vzdržno, bi se na veliko gradile baterijske farme, tako se pa ne. Ona v AU je izjema zaradi specifike.

J.McLane ::

Še enkrat, elektro plačuje precej višjo ceno za elektriko ki predstavlja "balansiranje" omrežja, vse je v ceni, če bi na tak način zaslužil dodatnih 30€ mesec, kdo bi se jih branil? Nevedneži, ki bi jim bilo škoda baterije in delajo povprečnih 12k km letno?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

fikus_ je izjavil:

Res da v enem ciklu ne koristiš 100% baterije, ampak baterija v avtu je predraga oz. menjava, da se bi šel to! Lahko ti delaš to, če nič ne štejejo!
Mogoče bo kdaj aktualno, ampak pri tem se morajo cene baterij znižat in cena elektrike v špicah precej podražit. Če bi bilo to sedaj finančno vzdržno, bi se na veliko gradile baterijske farme, tako se pa ne. Ona v AU je izjema zaradi specifike.

Saj bi gradili hranilnike, pa ni dovolj baterij. Da zgradijo tovarne pa terja nekaj časa. Ko pa bo dovolj tovarn za baterije bo pa tudi cena le teh padla. Podobno kot se je zgodilo z npr. solarnimi paneli.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

fikus_ ::

Tule imaš baterije:
https://www.ev-power.eu/

Kako se ti bo pa finančno izšlo, boš pa povedal!

Truga ::

Gregor P je izjavil:

Zakaj bi se ustavili tu ... v vsako hišo en mini jedrski reaktor >:D

this, but unironically

Spock83 ::

telexdell je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Res da v enem ciklu ne koristiš 100% baterije, ampak baterija v avtu je predraga oz. menjava, da se bi šel to! Lahko ti delaš to, če nič ne štejejo!
Mogoče bo kdaj aktualno, ampak pri tem se morajo cene baterij znižat in cena elektrike v špicah precej podražit. Če bi bilo to sedaj finančno vzdržno, bi se na veliko gradile baterijske farme, tako se pa ne. Ona v AU je izjema zaradi specifike.

Saj bi gradili hranilnike, pa ni dovolj baterij. Da zgradijo tovarne pa terja nekaj časa. Ko pa bo dovolj tovarn za baterije bo pa tudi cena le teh padla. Podobno kot se je zgodilo z npr. solarnimi paneli.


Današnjim baterijam ne more veliko pasti cena. Tudi če je proizvodnja x 10.

Emobi ::

fikus_ je izjavil:

Tule imaš baterije:
https://www.ev-power.eu/

Kako se ti bo pa finančno izšlo, boš pa povedal!


4 baterije (skupaj 12,5 kWh) 1000 Ah stanejo 4000 €, še BMS in drobni material ter montaža bi bilo okrog 5000 €.
Da bi se investicija povrnila v 10-tih letih, bi moral mesečno zaslužiti okrog 40 €.
Vsekakor bi se splačalo uporabiti staro EV baterijo, ki je lahko tudi samo na 30 %. Če bi vse skupaj stalo 1000 €, bi se investicija povrnila v dveh letih.

Ampak kdo ve, kdaj bo to zakonodaja omogočala.
strani: 1 ... 678 679 680 681 682 ... 698