Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
... kje vidiš tu cilindre? Na vogalih kjer je pregib? Pregib pač ni cilinder, pa plasti (katoda-separator-anoda) je n mnogo.
Kar je pa Emobi želel povdarit je pa to, da če imaš večje celice jih je lažje reciklirat, kot nek majhen drobižek. TEga jaz nebi trdil, bi mogel videti kakšen je postopek reciklaže, če se celice odvija in skuša fizično lepo ločiti je to res, če se jih pa vrže v "grinder" in se surovine polovi s kakšnimi kemičnimi postopki pa to nima nobene veze.
Kar je pa Emobi želel povdarit je pa to, da če imaš večje celice jih je lažje reciklirat, kot nek majhen drobižek. TEga jaz nebi trdil, bi mogel videti kakšen je postopek reciklaže, če se celice odvija in skuša fizično lepo ločiti je to res, če se jih pa vrže v "grinder" in se surovine polovi s kakšnimi kemičnimi postopki pa to nima nobene veze.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
Da bi vsebino kovinske posode posode mleli skupaj s posodo je težko verjetno.
Prizmatične baterije nimajo notri še cilindričnih baterij, to imajo batery pack-i npr. za strojčke in kolesa. Tiste tri plasti so navite v obliki zelo sploščene elipse, ki je v pravokotni aluminijasti škatli; pri cilindričnih pa so navite v krogu.
BMW pravi, da bodo zlahka reciklirali baterije. Verjetno ni težko razdreti zavarjeno aluminijasto škatlo, ločiti tri plasti, ki niso zlepljene skupaj in vsako posebej reciklirati.
Ampak reciklaža v večjem obsegu pride v poštev šele čez kakih 40 let...
Prizmatične baterije nimajo notri še cilindričnih baterij, to imajo batery pack-i npr. za strojčke in kolesa. Tiste tri plasti so navite v obliki zelo sploščene elipse, ki je v pravokotni aluminijasti škatli; pri cilindričnih pa so navite v krogu.
BMW pravi, da bodo zlahka reciklirali baterije. Verjetno ni težko razdreti zavarjeno aluminijasto škatlo, ločiti tri plasti, ki niso zlepljene skupaj in vsako posebej reciklirati.
Ampak reciklaža v večjem obsegu pride v poštev šele čez kakih 40 let...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
J.McLane ::
Verjetno zato Tesla v svojem programu reciklaže uporablja besedo "unique":
https://electrek.co/2019/04/16/tesla-ba...
Sicer pa ni znano kakšen naj bi bil ta proces.
https://electrek.co/2019/04/16/tesla-ba...
Sicer pa ni znano kakšen naj bi bil ta proces.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
bbf ::
Ja kaj mislite, da se odvija al odlimava al karkol že pri reciklaži teh baterij? To se valjda separira kemijsko.
telexdell ::
Da bi vsebino kovinske posode posode mleli skupaj s posodo je težko verjetno.
Prizmatične baterije nimajo notri še cilindričnih baterij, to imajo batery pack-i npr. za strojčke in kolesa. Tiste tri plasti so navite v obliki zelo sploščene elipse, ki je v pravokotni aluminijasti škatli; pri cilindričnih pa so navite v krogu.
BMW pravi, da bodo zlahka reciklirali baterije. Verjetno ni težko razdreti zavarjeno aluminijasto škatlo, ločiti tri plasti, ki niso zlepljene skupaj in vsako posebej reciklirati.
Ampak reciklaža v večjem obsegu pride v poštev šele čez kakih 40 let...
Prenosni računalniki in mobilni telefoni obstajajo že 20+let in v tem času se je nabralo ogromno odpadnih baterij.Reciklaža le teh že poteka. Tudi meljejo jih, seveda v atmosferi brez kisika (npr. CO2), da ob tem ne zgorijo. V tem članku piše nekaj o tem
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Emobi ::
Seveda baterije pri reciklaži separiraš kemijsko, ker pa so avtomobilske veliko večje, jih najprej mehansko razstaviš.
Računalniške in telefonske baterije so veliko manjše in ni nujno, da bo reciklaža enaka.
Računalniške in telefonske baterije so veliko manjše in ni nujno, da bo reciklaža enaka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
BigWhale ::
Ce Li-Ion celico preluknjas se ne zgodi nic dobrega, zato jih verjetno ne bodo kar v grinder vrgli. :) Trenutno se jih reciklira tako, da se jih vrze v plavz, se jih stali in se ven pobere tistega kar je uporabno. Pouch baterije pa ze lahko reciklirajo tudi z razdiranjem. Tam potem lazje dobijo tudi ostale elemente in ne samo bakra in aluminija.
Sedaj je recikliran Litij se vedno nekajkrat drazji od izkopanega in se ga ne splaca reciklirati. Za kaksno resno reciklazo bo verjetno treba pocakati se kakih 20 let.
Sedaj je recikliran Litij se vedno nekajkrat drazji od izkopanega in se ga ne splaca reciklirati. Za kaksno resno reciklazo bo verjetno treba pocakati se kakih 20 let.
J.McLane ::
Ne gre samo za litij, pa baterije pred reciklažo spraznejo tako da nebi smelo nič eksplodirat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
telexdell ::
Seveda baterije pri reciklaži separiraš kemijsko, ker pa so avtomobilske veliko večje, jih najprej mehansko razstaviš.
Računalniške in telefonske baterije so veliko manjše in ni nujno, da bo reciklaža enaka.
Če si videl kdaj- v drobilnike mečejo cele avtomobile, pa cele gume od tovornjakov, pa cela drevesa, pa... in na drugi stani dobijo sekance. Nobenega problema ni, da ne bi mogli razrezati celega avtomobila, takoj ko ga bi pripeljal na odpad. Da ga prej razstavijo je vzrok v različnih surovinah v njem in kasnejšem ločevanju. Tako bo tudi z baterijo- če bo ceneje in hitreje bodo pač naredili male močnejši mlin (šreder) in zrezali celo ali jo pač bodo raztavili, kolikor bo smiselno in ostalo zdrobili.
PS podobno danes reciklirajo Pb akumulatorje. Avtomobilski gredo direktno v drobilnik, baterije za viličarjev pa najprej razstavijo in v drobilnik mečejo posamezne celice baterije.
Ce Li-Ion celico preluknjas se ne zgodi nic dobrega, zato jih verjetno ne bodo kar v grinder vrgli. :)...
Si preletel članek, katerega link sem prilepil? Če ni kisika, potem litij nič ne gori. Če je torej drobilnik v zaščitni atmosferi iz npr. CO2 jih lahko direktno mečejo vanj.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
fikus_ ::
Očitno še niste videli Li-Po baterijo, kako gori! Pa ne one od telefona, ampak ene večje, npr 100 Ah.
Zraven enih baterij so bila navodila za gašenje. Baterijo, ki se pregreva ali začne goreti, moraš potopiti v vodo! Še spomnite, ko so v DE cel avto potopili v vodo.
Tako da močno dvomim, da jih bodo kar mleli.
Zraven enih baterij so bila navodila za gašenje. Baterijo, ki se pregreva ali začne goreti, moraš potopiti v vodo! Še spomnite, ko so v DE cel avto potopili v vodo.
Tako da močno dvomim, da jih bodo kar mleli.
Cange ::
Prešan viličar brez baterij:
Tako in tako bo na koncu zmagala baterija, ki se jo bo dalo nadomestiti, obnoviti in reciklirat, bo preveč tega da bo kar nekaj vmes.
Tako in tako bo na koncu zmagala baterija, ki se jo bo dalo nadomestiti, obnoviti in reciklirat, bo preveč tega da bo kar nekaj vmes.
telexdell ::
Očitno še niste videli Li-Po baterijo, kako gori! Pa ne one od telefona, ampak ene večje, npr 100 Ah.
Zraven enih baterij so bila navodila za gašenje. Baterijo, ki se pregreva ali začne goreti, moraš potopiti v vodo! Še spomnite, ko so v DE cel avto potopili v vodo.
Tako da močno dvomim, da jih bodo kar mleli.
Inženirji, kateri se ukvarjajo s problemom reciklaže je vnetljivost baterij sigurni znana. Med procesom reciklaže se ne sme vneti ne baterija za mobilni telefon in ne baterija za EV. Če ne bodo uspeli zagotoviti takšnega postopka, da se med mletjem baterije ne bi vžgale jih pač ne bodo mleli ampak razstavljali na nek drug način. Že danes pa niso noben High Tech tehnologije, katere potekajo v atmosferi brez kisika. Z vodnimi curku režejo kovine, beton... zakaj ne bi mogli baterij potopljene v vodo? Biti torej mora le dovolj odpadnih baterij in primerna cena surovin pa se bo hitro našel postopek reciklaže, kateri bo varen v smislu požarne varnosti in okoljskih vplivov in profitabilen kot celota.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
fikus_ ::
Vse se da, samo če cena prenese! Sedaj ugotavljamo, da je recikliran litij dražji od narudarjenega. V prihodnosti, ko bo baterij neprimerno več, bo to potrebno urediti. Najverjetneje se bo pri nakupu že plačevalo za reciklažo. Samo, da se ne bo zgodilo tako kot sedaj z odpadno plastiko v SLO.
Invictus ::
zakaj ne bi mogli baterij potopljene v vodo? Biti torej mora le dovolj odpadnih baterij in primerna cena surovin pa se bo hitro našel postopek reciklaže, kateri bo varen v smislu požarne varnosti in okoljskih vplivov in profitabilen kot celota.
Nekatere stvari gorijo tudi pod vodo, ker imajo v sebi vir kisika.
Ne bom rekel tega za litijeve baterije, ampak uporaba vode zadevo precej zakomplicira in podraži, da ne govorim o ekoloških posledicah, saj tiste vode potem nihče ne bo očistil...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
J.McLane ::
Ne vem zakaj odkrivate toplo vodo, postopki reciklaže že delujejo v prihodnje se bodo samo še izboljšali. Ne vem pa zakaj ugibanje kako se to dela, imaš razne članke na to temo, google pa potem lahko razglabljamo dalje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
Pri ekonomski upravičenosti reciklaže je potrebno upoštevati vse dejavnike, tudi dolgoročni okoljski vpliv. Seveda je najlažje in najceneje cel avto zmleti in vse skupaj staliti v plavžu, ni pa to najceneje za okolje. Zato so tudi (na avtu) vsi (plastični) deli označeni, kam se reciklirajo. Pri nas podjetja, ki reciklirajo odslužene avtomobile, le-te najprej razstavijo in nato materiale sortirajo.
Pri odsluženem EV-ju se bo baterija posebej prodala ali pa bo šla v klet za priključitev na omrežje.
Od tistih 8 paketov baterij od i3 jih bom dal polovico v klet, pa tri v traktor in enega na kosilnico...
Pri odsluženem EV-ju se bo baterija posebej prodala ali pa bo šla v klet za priključitev na omrežje.
Od tistih 8 paketov baterij od i3 jih bom dal polovico v klet, pa tri v traktor in enega na kosilnico...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
fikus_ ::
"Od tistih 8 paketov baterij od i3 jih bom dal polovico v klet, pa tri v traktor in enega na kosilnico..."
Ne bo šlo! Ker so baterije nevaren odpadek. Najmanj kar bo, da boš plačeval "davek na parkirano" vozilo, ker ti ostalega dela avta nihče ne bo vzel v razgradnjo.
Ne bo šlo! Ker so baterije nevaren odpadek. Najmanj kar bo, da boš plačeval "davek na parkirano" vozilo, ker ti ostalega dela avta nihče ne bo vzel v razgradnjo.
Gregor P ::
"Od tistih 8 paketov baterij od i3 jih bom dal polovico v klet, pa tri v traktor in enega na kosilnico..."
Ne bo šlo! Ker so baterije nevaren odpadek. Najmanj kar bo, da boš plačeval "davek na parkirano" vozilo, ker ti ostalega dela avta nihče ne bo vzel v razgradnjo.
Še to se nam manjka, da bo sedaj vsak sam na črno v kleti zbiral rabljene baterije nad katerimi ne bo nobene kontrole in ki se bodo potem "nenadoma" znašle nekje v okolju
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Spock83 ::
Po zakonu prodajalec mora vzeti odslužene baterije. Hahahaha. Kako bo to izgledalo :) Drugače odsluene abterije, pa da imajo še 70% kapacitete je več kot dovolj za home battery pack. Čakam nova podjetja, ki se bodo s tem ukvarjala. Ali pa bo Leaf napol zarjavel in brez koles pred hišo in služil kot backup baterija. :D
m0LN4r ::
Eh nevem kaj komplicirate, zenkrat prinas cigani vsak akumulator poberejo, ki ga Jim nastavis. Se stare pluge iz zemlje ven vlecejo. Jim postavis ven eno tako baterijo pa te okronajo za kralja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Emobi ::
"Od tistih 8 paketov baterij od i3 jih bom dal polovico v klet, pa tri v traktor in enega na kosilnico..."
Ne bo šlo! Ker so baterije nevaren odpadek. Najmanj kar bo, da boš plačeval "davek na parkirano" vozilo, ker ti ostalega dela avta nihče ne bo vzel v razgradnjo.
Seveda so baterije nevarne. Odpadek pa bodo šele po 50 letih uporabe.
Do takrat bodo lahko v kleti na omrežju, seveda ne na črno, saj to mora Elektro požegnati in nadzorovati.
Teh baterij ne gre primerjati z odsluženimi svinčenimi akumulatorji, ki nimajo nobene vrednosti. Ker so velike in so notri dragocene kovine, bodo tudi izrabljene dragocene in jih nobeden ne bo odvrgel kjerkoli.
telexdell ::
...Teh baterij ne gre primerjati z odsluženimi svinčenimi akumulatorji, ki nimajo nobene vrednosti...
Ti to resno? Zakaj pa misliš da se cigoti tepejo za odslužene akumulatorje zanje? Mogoče zato ker so ničvredne.
V procesu reciklaže se iz Pb baterije dobijo: svinec, polipropilen, polietilen in žveplova kislina. Kislina se v posebnem procesu pretvori v sadro, katera je surovina za izdelavo mavčnih plošč. Polietilen se uporablja kot energent. Polipropilen se uporablja za izdelavo novih ohišij in drugih PP izdelkov. V akumulatorju je tam 55% svinca, katerega borna cena je okrog 1,5€/kg. Rabljene akumulatorje odkupujejo za tam 60% te cene. Če je akumulator težak 10 kg zanj dobiš tam 10*0,6*1,5=9€. Če vsako uro prodaš enega in delaš polni delovni čas imaš konec meseca povprečno bruto plačo čistega v žepu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Emobi ::
Hvala, telexdell, za informacijo. Vsaj vemo, koliko star akumulator stane.
Star svinčeni akumulator se mi ne ljubi in tudi ne splača voziti na odpad. To vedno podarim zainteresiranim. 300-kilske baterije elektromobila pa ne bom podarjal nobenemu, ker bo vredna vsaj, recimo, 300 €.
Star svinčeni akumulator se mi ne ljubi in tudi ne splača voziti na odpad. To vedno podarim zainteresiranim. 300-kilske baterije elektromobila pa ne bom podarjal nobenemu, ker bo vredna vsaj, recimo, 300 €.
BigWhale ::
Seveda so baterije nevarne. Odpadek pa bodo šele po 50 letih uporabe.
Do takrat bodo lahko v kleti na omrežju, seveda ne na črno, saj to mora Elektro požegnati in nadzorovati.
Kolk takih pa poznas, ki imajo to moznost? :) Ce nimas soncne elektrarne, je instalacija taksnih baterih vprasljiva. Vzet jih bos moral iz avtomobila, jih ustrezno predelati in nekdo bo moral vse skupaj certificirati, da je vse ok. Ce nimas soncne elektrarne, bo to verjetno tak strosek, da ga z razliko v nizji in visji tarifi ne bos nikoli not prinesel. :) Trenutno stanejo baterijske resitve za dom kar drage. Od 5000 EUR naprej za 8kWh. To bi pri meni komaj zadostovalo za cez dan. Cez palec je to 14 EUR prihranka na mesec. To pomeni 29 let, da se investicija povrne.
Li-Ion baterije, ki se na dnevni bazi polnijo in praznijo ne bodo zdrzale 50 let. Prvih 15 let bodo se ok, potem se bo pa manjsa kapaciteta ze poznala in bo slo vse skupaj samo se hitreje navzdol, ker se bodo baterije prej praznile in se bo stevilo ciklov povecevalo iz tedna v teden.
Teh baterij ne gre primerjati z odsluženimi svinčenimi akumulatorji, ki nimajo nobene vrednosti. Ker so velike in so notri dragocene kovine, bodo tudi izrabljene dragocene in jih nobeden ne bo odvrgel kjerkoli.
Joj, ne nori. :))
Li-Ion baterij se trenutno sploh ne reciklira, ker se jih ne splaca. Postopki so relativno dragi in zamudni. Iz svincenih akumulatorjev pa dobimo nazaj 90% reci.
Emobi ::
Avtomobilske litij-ionske baterije se še ne reciklirajo, ker izrabljenih še ni; tiste, ki odslužijo v vozilih, gredo za baterijske shrambe v omrežju.
Cange ::
Še dobre baterije reciklirat ali završt nima nobenega smisla. S trenutno tehnologijo bo potrebno zamenjat vse baterije vsakih ~15let, nedvomno bo dovolj še dobrih baterij za vse "sam svoj mojster".
Emobi ::
Recimo, da bo moja baterija v vozilu okrog 20 do 30 let. Takrat bo imela vsaj okrog 50 % kapacitete, torej 15 kWh, kar je za hišo dovolj in bo lahko še približno toliko časa v kleti na omrežju. Ponoči se bo polnila s poceni elektriko, podnevi bom elektriko prodajal po višji ceni. Elektro gospodarstvu bo to v interesu, seveda pa bo do takrat preteklo še veliko elektrike. Za kaj takega se mora spremeniti zakonodaja, ki bo to omogočala. Tudi EV je lahko stalno priklopljen na pametno omrežje, ko ni v uporabi in se obnaša kot baterija v kleti.
Za to ni potrebna sončna elektrarna, ki pa jo itak nameravam imeti čimprej.
Za to ni potrebna sončna elektrarna, ki pa jo itak nameravam imeti čimprej.
fikus_ ::
Si zelo optimističen glede življenjske dobe baterij! Pred leti je veljalo 1000 ciklov in še 80% kapacitete. Sedaj je tehnologija izdelave malo napredovala, ampak ne verjamem v 50 let in 50%!
Sedaj si pa zamisli še tale scenarij, da ti v baterijskem paketu odpove ena celica! Najprej moraš ugotovit katera, jo zamenjaš z novo, ki ima še večjo kapaciteto, potem pa ima BMS veliko dela, da jih balansira!
Sedaj si pa zamisli še tale scenarij, da ti v baterijskem paketu odpove ena celica! Najprej moraš ugotovit katera, jo zamenjaš z novo, ki ima še večjo kapaciteto, potem pa ima BMS veliko dela, da jih balansira!
Webmojster ::
Recimo, da bo moja baterija v vozilu okrog 20 do 30 let. Takrat bo imela vsaj okrog 50 % kapacitete, torej 15 kWh, kar je za hišo dovolj in bo lahko še približno toliko časa v kleti na omrežju. Ponoči se bo polnila s poceni elektriko, podnevi bom elektriko prodajal po višji ceni. Elektro gospodarstvu bo to v interesu, seveda pa bo do takrat preteklo še veliko elektrike. Za kaj takega se mora spremeniti zakonodaja, ki bo to omogočala. Tudi EV je lahko stalno priklopljen na pametno omrežje, ko ni v uporabi in se obnaša kot baterija v kleti.
Za to ni potrebna sončna elektrarna, ki pa jo itak nameravam imeti čimprej.
Ali pa si kupiš 13kw LG za 6K €.
https://zerohomebills.com/product/lg-ch...
No verjetno bo čez 20 let cena take pol manjša.
Emobi ::
VW bo poleg ID3 predstavil tudi storitve MOON: polnilnice, stacionarne baterije, sončne elektrarne.
https://avto.finance.si/8948220/Volkswa...
Polnilnic bo sicer več vrst, odvisno od zahtevnosti in namembnosti, tako na izmenični kot enosmerni tok z močjo od 3,6 do 350 kilovatov. Mogoča bo tudi nadgradnja s posebnim modulom za pametno dinamično polnjenje, prav tako bo ob nujnih prilagoditvah slovenske zakonodaje prek podjetja MOON doma mogoče zgraditi tudi sončne elektrarne in pozneje še hranilnike energije z zmogljivostjo do 15 kilovatnih ur.
Do poletja bo pripravljenih nekaj vzorčnih lokacij, kjer bo mogoče videti različne polnilne postaje, začetna testna faza celotne storitve MOON se bo začela na pragu letošnje jeseni, septembra pa je načrtovana tudi prodaja storitev MOON.
Cene polnilnic in rešitev: od 800 do 14 tisoč evrov
Najbolj enostavna domača polnilna postaja bo stala od 800 evrov, kompleksna rešitev hiše s polnilnim mestom, hranilnikom in sončnimi celicami na strehi pa okoli 14 tisoč evrov. Do poletja bodo pripravili nekaj vzorčnih lokacij, septembra pa bo prodaja polno stekla.
https://avto.finance.si/8948220/Volkswa...
Utk ::
VW celo reklamira id. Če bojo še trgovci v salonih tolk zainteresirani, bo vw publika v notime sprejela sporočilo, da je tudi elektrika prava stvar, ne samo dizel.
mikhaair ::
VW celo reklamira id. Če bojo še trgovci v salonih tolk zainteresirani, bo vw publika v notime sprejela sporočilo, da je tudi elektrika prava stvar, ne samo dizel.
Če je še sedenje višje, bo slovenski deda, ki mu je Tiguan odlična stvar v penziji, z veseljem potrošil na električnem naj, naj nemškem čudežu. In bo naslednjih par let glavni na vasi.
WhiteAngel ::
kow ::
Moja poanta je bila, da je pri reciklazi velik faktor cena delovne ure in da nima nobenega ekonomskega smisla reciklirati v razviti zahodni evropi - razen, ce je reciklaza zelo avtomatizirana.
pegasus ::
https://arstechnica.com/cars/2019/05/he... ... Ena praktična o vožnjah na daljše razdalje z EVjem. Zelo bi bilo zanimivo, če bi eno tako pot razglasili za benchmark in na njej primerjali aktualno ponudbo na trgu.
telexdell ::
Moja poanta je bila, da je pri reciklazi velik faktor cena delovne ure in da nima nobenega ekonomskega smisla reciklirati v razviti zahodni evropi - razen, ce je reciklaza zelo avtomatizirana.
Očitno še nisi videl sodobnega obrata za recikliranje baterij. V edinem Slovenskem obratu reciklaže predelajo tam 50.000.0000 kg baterij/letno. V Nemčijo pa so obrati, kateri predelajo 20..30 x več, kot naš obrat. Misliš, da bi to lahko delali ročno?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
fikus_ ::
"50.000.0000 kg"
Koliko je to? 50.000.000 kg --> 50.000 ton ?
Tam reciklirajo svinčeve aku, ne LiPo!
Koliko je to? 50.000.000 kg --> 50.000 ton ?
Tam reciklirajo svinčeve aku, ne LiPo!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
stjan ::
In zakaj v Sloveniji predelujejo svinčene aku in ne kje drugje?
Mogoče samo zato, ker je to hudo onesnaževanje okolje, ki ga drugje nočejo.
Vsak dan vozijo tovornjaki sranje v Žerjav.
Okolica pa dobiva kislino nazaj, občasno jim kaj uide v Mežo, veliko pa gre v zrak.
Na enkrat te pa navadna trava opeče, kot bi bila kopriva.
In vse je zdravo in ok.
Samo malo več ljudi umre zaradi raka, pa kakšen dojenček več od povprečja je enkrat izjavil nek direktorki zdravnik.
Mogoče samo zato, ker je to hudo onesnaževanje okolje, ki ga drugje nočejo.
Vsak dan vozijo tovornjaki sranje v Žerjav.
Okolica pa dobiva kislino nazaj, občasno jim kaj uide v Mežo, veliko pa gre v zrak.
Na enkrat te pa navadna trava opeče, kot bi bila kopriva.
In vse je zdravo in ok.
Samo malo več ljudi umre zaradi raka, pa kakšen dojenček več od povprečja je enkrat izjavil nek direktorki zdravnik.
telexdell ::
"50.000.0000 kg"
Koliko je to? 50.000.000 kg --> 50.000 ton ?
Tam reciklirajo svinčeve aku, ne LiPo!
Poanta je v tem, kaj naredi razvoj s tehnologijo, če obstajajo surovine in trg. Ko bo to zaživelo pri LiOn baterijah, bo stvar podobna.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
BigWhale ::
Kako je s prodajo domacih polnilic? A je pri nas kaj izbire? Al vsi polnite na suko vticnicah?
Emobi ::
WhiteAngel je izjavil:
BMW pravi, da bodo zlahka reciklirali baterije.
A tako kot do sedaj - z izvozom na Kitajsko?
Do sedaj se avtomobilske baterije še niso reciklirale, ker še niso odslužile. To bo čez več desetletij. Do takrat pa ni hudič, da ne bodo pogruntali en okoljsko sprejemljiv postopek reciklaže.
Svinčeni akumulatorji so seveda večji problem, ker je notri strupeni svinec in hlapljiva strupena kislina in ima reciklaža tega neizbežno velik vpliv na okolje.
telexdell ::
In zakaj v Sloveniji predelujejo svinčene aku in ne kje drugje?
Mogoče samo zato, ker je to hudo onesnaževanje okolje, ki ga drugje nočejo.
Vsak dan vozijo tovornjaki sranje v Žerjav.
Okolica pa dobiva kislino nazaj, občasno jim kaj uide v Mežo, veliko pa gre v zrak.
Na enkrat te pa navadna trava opeče, kot bi bila kopriva.
In vse je zdravo in ok.
Samo malo več ljudi umre zaradi raka, pa kakšen dojenček več od povprečja je enkrat izjavil nek direktorki zdravnik.
Si okoljsko ozaveščen in vsako najmanjšo smetko vržeš v ustrezno kanto za smeti, mar ne? Kaj se pa potem naredi s smetmi pa ni več tvoj problem. Le v svoji bližini jih ne smeš več videvat. Ko pa pridejo kakšne filmi o gorah nevarnih odpadkov na Kitajskem, Afriki... se pa zgražaš, kako pokvarjeni so ljudje, ki to počno. Mogoče takrat pomisliš, da je v katerem tistem kupu tudi katera od tvojih smetk, katero so tako vestno vrgel v kanto?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Invictus ::
Svinčeni akumulatorji so seveda večji problem, ker je notri strupeni svinec in hlapljiva strupena kislina in ima reciklaža tega neizbežno velik vpliv na okolje.
Seveda so pa te nove avto baterije naravnost koristne za okolje in je najbolje da jih kar vržemo v gozd ali jezero za spodbujanje lokalnega ekosistema...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Emobi ::
Baterije EV-jev niso nič bolj škodljive za okolje kot naprava, s katero pišeš svoje neumnosti...