» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
675 / 1139
»»

Wrop ::

kow je izjavil:

nekikr je izjavil:

Pojma nimaš.


- 9k avto ima 44kw, ta za 19k 61kw. Na linku je eden z 55kw (stane 13k). Kdo tukaj zavaja?
- hrup niti priblizno ni enak (sploh pri poceni avtomibilih), je pa mozno da so te razni zvoki bolj motili
- na leto s takim avtom naredis max 10k. Recimo, da letno prihranis slabih 400e na gorivu


Najcenejši 55 kW ga dobiš za 9611 € po ceniku. Realna razlika je 8500 €. Subvencija ga bo naredila precej bolj privlačnega.

kow ::

Seveda, brez subvencije nakup nima ekonomskega smisla.

Nista pa to ekvivalentna avtomobila (kot so ze razlozili zgoraj).
Elektricne avte je v mestih veliko prijetneje voziti kot bencinske z rocnim menjalnikom. Zapelji se cez nekaj kroznih, pa bos videl o cem govorim.

Pa tudi avto 9611e po ceniku je verjetno veliko bolj oskubljen z opremo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Za (samo) po mestu rabiš v bistvu nekaj v rangu max 5000 evrov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Wrop ::

Nista povsem primerljiva ja. Ko pa daš na eno stran 150.000 prevoženih kilometrov, ki jih lahko prevoziš, če ne upoštevaš subvencije, bo pa marsiko izbral ročko za šaltat.
Večina avta niti povohala ne bi brez subvencije.
Po ceniku se gledal najcenejšega 55 kW model. 2. po vrsti. Najdražji model je po ceniku 10.700 €. Če gledajo na ceno pod 20.000 €, potem so zelo verjetno tudi na opremo morali gledati. Me ne bi nič presenetilo če se bo na avto lahko zmelalo še za 5000 € dodatne opreme.

Kaj bo sploh še ostalo Twizzyu? 14500 € končna cena, brez najema, za bistveno manj "avta" ... Se vidi, da hočejo pobrati polno subvenijo. Če bi bil 10.000, bi bilo subvenicije samo 5.000 €.

telexdell ::

nekikr je izjavil:



Slabosti so pa predvsem dvojna cena za nekaj, kar je že v osnovi vredno komaj tistih 8.000€. Za 19.000 imaš že avto.

Vsaka stvar je vredna točno toliko kot je nekdo pripravljen zanjo plačati in nekdo pripravljen prodati. Če prodajalec nekaj proda in kupec nekaj kupi potem to ni ne drago in ne poceni ampak ima ravno pravo ceno.
Vem pa, da je za nekatere to težko razumeti. Še posebej, ko gledajo zrelo grozdje na trti in ker ga ne morejo doseči sami sebe prepričujejo, da je kislo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:


Vsaka stvar je vredna točno toliko kot je nekdo pripravljen zanjo plačati in nekdo pripravljen prodati. Če prodajalec nekaj proda in kupec nekaj kupi potem to ni ne drago in ne poceni ampak ima ravno pravo ceno.
Vem pa, da je za nekatere to težko razumeti. Še posebej, ko gledajo zrelo grozdje na trti in ker ga ne morejo doseči sami sebe prepričujejo, da je kislo.


Ne, to je zabloda. Ce je nekdo pripravljen nekaj placati po ceni, ki jo je ponudil prodajalec, se ne pomeni, da ima rec ravno pravo ceno. Velikokrat ljudje kupijo stvar samo zato, ker druge izbire ni. In pri EVjih je trenutno precej malo izbire.

Okapi ::

Kaj je "ravno prava cena"? Cena za tistega, ki je stvar kupil, je lahko "ravno prava", lahko je tudi "ful poceni", ali pa "draga, ampak hebiga, to bi rad imel".

Za tistega, ki stvari ne kupi, je pa ravno tako lahko "ravno prava" ali celo "poceni", ampak je ne kupi, ker pač stvari ne rabi, ali pa je ne kupi, ker je predraga.

Lahko pa gledaš s "komunističnega" zornega kota, in je cena "ravno prava", če proizvajalec dela s pozitivno ničlo, in si izplačuje minimalno plačo.>:D

kow ::

Kakor koli. Jaz sem preprican, da se bodo dobro prodajali. Ce ne drugega, jih bodo kupovale car sharing firme.

BigWhale ::

Eno bolj prakticno vprasanje, predvsem za lastnike elektricnih vozil.

Na kolk storitev se mora pri nas narociti lastnik elektricnega vozila, da bo lahko brezskrbno polnil avto na polnilnicah po drzavi?

bambam20 ::

fikus_ je izjavil:


In avto za 30 kkm leto EV trenutno spet ni najbolj primeren, ker zahteva dobro načrtovanje prevoženih km in polnjenj. In ne pisat, da boš pač nekje vmes šel na kavico in ob tem polnil EV. Človek ki prevozi toliko ali več, ponavadi nima časa za dolgo kavico na poti.


Audijev E-tron se napolni, seveda na ustrezni hitri polnilnici 80% v 20 minutah, kar znaša 300 km.

15-20 minut za kapaciteto 80% je sprejemljivo.

telexdell ::

Okapi je izjavil:


Lahko pa gledaš s "komunističnega" zornega kota, in je cena "ravno prava", če proizvajalec dela s pozitivno ničlo, in si izplačuje minimalno plačo.>:D

Za časa moje mladosti so bili še bolj bistri. Planirali so x izgube, KOnec leta pa dosegli izgubi x-y. Ker je bila izguba manjša za y od planirane so si y denarja razdelili kot dobiček.:)

Drugače pa- tisti v tistem časi itak ne razumejo, kaj je tržno gospodarstvo in kako se v njem oblikujejo cene. Drugače bi bilo, če neko stvar potrebuješ, pa ti jo drug hoče prodajati po zate oderuških cenah, hkrati pa nimaš možnosti, da bo to kupil od koga drugega.
Tako pa ima vsak danes možnost kupiti cenejši ICE. EV pač kupi tisti, za katerega je takšna cena prava.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Stari maček ::

J.McLane je izjavil:

Trg rabljenih vozil se ne strinja s tabo, sem že enkrat pisal, poglej po koliko se prodajajo stari Leafi, ki naj bi bil primer najslabše možne baterije, ki jo je v EV mogoče kupiti.

Imam 2 avta, ki sta stara 10 let, oba sta vredna vsaj 30% nakupne cene, zdaj ne vem ali jaz znam že v štartu izbrati zanesljiv in trpežen avto ali imam pa preprosto srečo.

No, te avte bi pa res rad videl. A nisi nič vozil z njima? :D

Spock83 ::

Ima Priusa. Jaz imam tudi priusa letnik 2009. Nobenih problemov ;) Pa bo kmalu 190k km.

Stari maček ::

J.McLane je izjavil:

Zakaj bi EV moral biti cenejši in bi moral z njim nekaj šparat???? Ta logika mi je bila vedno mimo, isto ko sem pred 10 leti kupil hibridi, sama vprašanja ali se splača. Boli me k*** če se splača dokler tak avto rad vozim me noben živ bog ne prepriča da je dizel boljša izbira ker se "splača".

Ker imaš pač polno rit. 3/4 folka pa na koncu meseca nima kaj v pisker dat, so do grla v dolgovih in so enostavno primorani voziti najbolj ekonomična vozila. In to električarji niso.

BigWhale ::

Stari maček je izjavil:

so enostavno primorani voziti najbolj ekonomična vozila. In to električarji niso.


Emm, to pa spet ni res. Operativni stroski so za elektricna vozila precej nizji kot za klasicne avtomobile.

Stari maček ::

Spock83 je izjavil:

Ima Priusa. Jaz imam tudi priusa letnik 2009. Nobenih problemov ;) Pa bo kmalu 190k km.

Ja, ampak je vreden krepko pod 8.000 €. Novi so pa od 30 do 36... Daleč je to od sanj o 30% cene.

BigWhale je izjavil:

Stari maček je izjavil:

so enostavno primorani voziti najbolj ekonomična vozila. In to električarji niso.


Emm, to pa spet ni res. Operativni stroski so za elektricna vozila precej nizji kot za klasicne avtomobile.

Ne vem, o čem sanjaš. Tak folk si kupi avto za tri jurje in ga tera naslednjih 5 let. Letne stroške imajo manjše kot stane dva meseca leasinga in zavarovanja za štromarja.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Gre sam za tvojo izjavo, da elektricna vozila niso najbolj ekonomicna. Tekoce stroske imajo vsa elektricna vozila precej nizje od ostalih vozil z ICE. Druga stvar je pa potem TCO.

J.McLane ::

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Zakaj bi EV moral biti cenejši in bi moral z njim nekaj šparat???? Ta logika mi je bila vedno mimo, isto ko sem pred 10 leti kupil hibridi, sama vprašanja ali se splača. Boli me k*** če se splača dokler tak avto rad vozim me noben živ bog ne prepriča da je dizel boljša izbira ker se "splača".

Ker imaš pač polno rit. 3/4 folka pa na koncu meseca nima kaj v pisker dat, so do grla v dolgovih in so enostavno primorani voziti najbolj ekonomična vozila. In to električarji niso.


Wrong, kupil sem leto in pol rabljenega za 18,5k EUR. 10 let bo star novembra, nov točno tak kot ga imam jaz so mi ga ponujali za 25k eur. Tiste cene o preko 30k eur so en navafen mit, za to ceno dobiš plugin varianto s kupom opreme.

Danes je vreden 7k eur, torej 28% polne cene. Drugi je Hilux nov okrog 30k eur, 10 let stari se prodajajo preko 10k eur, ampak sporočim ko ga prodam ker še sam ne morem verjet, da bi tolk dobu zanj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

BigWhale je izjavil:

Eno bolj prakticno vprasanje, predvsem za lastnike elektricnih vozil.

Na kolk storitev se mora pri nas narociti lastnik elektricnega vozila, da bo lahko brezskrbno polnil avto na polnilnicah po drzavi?


Noben ne ve? Al je se zmeri tko, da mors pac kupit Teslo in zivet max 30km stran od super chargerja? :>

D3m ::

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Zakaj bi EV moral biti cenejši in bi moral z njim nekaj šparat???? Ta logika mi je bila vedno mimo, isto ko sem pred 10 leti kupil hibridi, sama vprašanja ali se splača. Boli me k*** če se splača dokler tak avto rad vozim me noben živ bog ne prepriča da je dizel boljša izbira ker se "splača".

Ker imaš pač polno rit. 3/4 folka pa na koncu meseca nima kaj v pisker dat, so do grla v dolgovih in so enostavno primorani voziti najbolj ekonomična vozila. In to električarji niso.


Jaz poznam enega, ki je na APN 6.
|HP EliteBook|R5 6650U|

m0LN4r ::



1. Avto je veliko drazji od enako velikega ICEja
2. Vozis se malo ceneje
3. Ko razliko dobis not, da si na nuli pa menjas baterijo in si spet v minusu
4. Pa se bog pomagaj kaj vse od elektronike se lahko "pokvari" oz. dela probleme

No ja, ICE avto je ceneje popravit oz. vzdrzevat na dolgi rok in hkrati je ze v startu veliko cenejsi avto.

Naceloma v novih ICE avtih, se kvari zadnje case samo elektronika. Stari ICE avti brez te navlake laufajo in laufajo, popravljas za drobiz.

Iz tega sledi, da ce se na EVjih kaj pokvari bo drago popravilo in naloma racunica nikoli ne bo njemu v prid.

Je pa zelo verjetno, da EV (ne hibrida) ljudje ne bodo vozili 10+ let kot kakega starejsega ICEja. Ze zdaj se vidi trend na mobile.de je en kup rabljenih EVjev, glede na to kako malo se jih proda jih je ogromno rabljenih gor in to mladi, torej lastniki niso glih zadovoljni na dolgi rok.
Izvzeto fanboji, tisti jih vozijo pa se nekaj jurjev not zmecejo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

telexdell ::

Natrosil si kup neumnosti. Če podrobneje pogledaš je v ICE avtomobilih veliko več elektronsko podprtih sistemov. Torej, je veliko večja verjetnost da odpove elektronika pri ICE kot pa pri EV. Če poleg dodaš še več mehanskih delov je verjetnost napake pri ICE za nekaj velikostnih razredov večja, kot pri EV.
EV avto menjaš hitro/zamenjati boš moral baterijo. Trditi to v isti sapi-se tebi to ne zdi neumno?
Če pogledaš oglase v medijih ali na spletu imaš na prodaj cel kup ICE starih leto ali dve. Očitno ljudje ICE še manj zaupajo kot EV, saj jih nekateri menjajo dosti prej.>:D>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Spock83 ::

Tesko je tako posplosevati. Jaz bi imel in BEV in ICE. :)

m0LN4r ::

Ja posplosujem, ampak z ICE imamo izkusnje in popravila so poceni, v dobi 17+ let na avtu me vsa popravila skupaj ne stanejo pol tolko, kot menjava ene baterije.
Sicer pa pozabljas, da je tudi v EVjih veliko mehanskih delov, tako da ja. Kako vecjo tezo prenasajo zglobi, lezaji, kocniki, amortizerji, lagerji itn. EV tudi ni samo baterija, ampak en cel kup kablovja, vezja, na ICE podvozju.
Ce odstejem popravila podvozja, ki jih ravnotako imamo na EVjih me popravila v 17-18letih skor nic niso prisla v primerjavi s tako ceno.

Ja sem na mobile.de gledal za rabljenim EV, ali so predragi ali pa so brez baterije ali potrebni menjave. Fuck this.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

telexdell ::

m0LN4r je izjavil:


...Ja sem na mobile.de gledal za rabljenim EV, ali so predragi ali pa so brez baterije ali potrebni menjave. Fuck this.
ledaš
Zgoraj pišeš, kako se ljudje EV hitro znebijo, tu pa pišeš, da ne najdeš nič primernega zase. Bi rad, da ti kdo plača, da bi ti vzel EV?

Malce težko s 15 let starim avtom, kateri ni vreden niti jurja gledaš na avtomobil vreden 30+ jurjev. Da iz krša prideš do takega avta moraš na hitro priti do denarja (Loto ali dediščina ali zelo dobro plačana in zanesljiva služba ali...) ali pač postopoma graditi kapital za avto. To pa pomeni, da kupiš nov avto npr. za 10 jurjev, ga imaš tam 3-5 let (pač tako dolgo, da še dobiš občutno vsoto zanj in se še ne začnejo okvare) in ga prodaš npr. za 5 jurjev ter dodaš 10 jurjev pa imaš avto za 15 jurjev. Tako lahko po nekaj menjavah prideš do avta za 30+ jurjev. Pogoj pa je, da razliko med starim in novim avtom prihraniš ali vzameš lizing/kredit na tako dobo, da ga poplačaš ob prodaji avta.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Mikrohard ::

m0LN4r je izjavil:

Ja posplosujem, ampak z ICE imamo izkusnje in popravila so poceni, v dobi 17+ let na avtu me vsa popravila skupaj ne stanejo pol tolko, kot menjava ene baterije.

In po čigavih izkušnjah sklepaš, da bo na 17 let starem EV-ju potrebno menjat baterijo? Po starih Leafih, ki nimajo aktivnega hlajenja/gretja baterije? Po starih avtih, ki so imeli tako majhne baterije, da se 20% degradacija že konkretno pozna na dosegu? Jaz mislim, da pri novejših EV-jih ne bo kakšne krize. Sploh, če jih boš večinoma polnil počasi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

Spock83 ::

telexdell ::

Saj smo kakšno leto nazaj govorili o trajanju baterije. Trajanje baterije se običajno podaja o ciklih polnjenja. Če ima baterija 1000 ciklov polnjenja od 0...100% potem jih bo imela preko 3000 ob režimu 20...80%. Če ima EV baterij za 150 km potem bo ta baterija zdržala med 150.000 in 450.000 km. Če pa ima avtomobil baterijo za 400 km pol pa bo trajala med 400.000 in 1.200.000 km.
Torej je misel na menjavo baterije še najmanjša skrb.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

m0LN4r ::

Mikrohard je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Ja posplosujem, ampak z ICE imamo izkusnje in popravila so poceni, v dobi 17+ let na avtu me vsa popravila skupaj ne stanejo pol tolko, kot menjava ene baterije.

In po čigavih izkušnjah sklepaš, da bo na 17 let starem EV-ju potrebno menjat baterijo? Po starih Leafih, ki nimajo aktivnega hlajenja/gretja baterije? Po starih avtih, ki so imeli tako majhne baterije, da se 20% degradacija že konkretno pozna na dosegu? Jaz mislim, da pri novejših EV-jih ne bo kakšne krize. Sploh, če jih boš večinoma polnil počasi.

Polek reklamiranih youtuberjev gledam tudi tiste, ki rantajo cez slabo EV izkusnjo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

telexdell je izjavil:

m0LN4r je izjavil:


...Ja sem na mobile.de gledal za rabljenim EV, ali so predragi ali pa so brez baterije ali potrebni menjave. Fuck this.
ledaš
Zgoraj pišeš, kako se ljudje EV hitro znebijo, tu pa pišeš, da ne najdeš nič primernega zase. Bi rad, da ti kdo plača, da bi ti vzel EV?

Malce težko s 15 let starim avtom, kateri ni vreden niti jurja gledaš na avtomobil vreden 30+ jurjev. Da iz krša prideš do takega avta moraš na hitro priti do denarja (Loto ali dediščina ali zelo dobro plačana in zanesljiva služba ali...) ali pač postopoma graditi kapital za avto. To pa pomeni, da kupiš nov avto npr. za 10 jurjev, ga imaš tam 3-5 let (pač tako dolgo, da še dobiš občutno vsoto zanj in se še ne začnejo okvare) in ga prodaš npr. za 5 jurjev ter dodaš 10 jurjev pa imaš avto za 15 jurjev. Tako lahko po nekaj menjavah prideš do avta za 30+ jurjev. Pogoj pa je, da razliko med starim in novim avtom prihraniš ali vzameš lizing/kredit na tako dobo, da ga poplačaš ob prodaji avta.

Jaz ciljam na to, da EVji niso cenejsi na dolgi rok, ampak zaradi drazjih moznih reparatur polek osnovnih potrosnih materialov podvozja. Ocitno imamo doma sreco, ker se nasi ICEji ne kvarijo razen predpisanih servisov, drugih stroskov znjimi ni.
Predstavljaj si, da ti nekdo pr ICEju za 30k rece, ja treba bo menjat neki, stane pa med 5-10 jurjev ta menjava lol.

Mi lahko podas kak seznam ali izkusnje o tem kolko stanejo kaj popravila pri EVjih? Koliko stanejo obvezni servisi? Ali je menjava kakega pregrizenega, precvikanega kabla, korrodirane elektronike tako poceni kot menjati svecke na ICEju, ki jih lahko menjas sam.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

telexdell ::

m0LN4r je izjavil:


Mi lahko podas kak seznam ali izkusnje o tem kolko stanejo kaj popravila pri EVjih? Koliko stanejo obvezni servisi? Ali je menjava kakega pregrizenega, precvikanega kabla, korrodirane elektronike tako poceni kot menjati svecke na ICEju, ki jih lahko menjas sam.

A se ti hecaš ali pa je po sredi kaj hujšega? Govoriš kako se EV bolj kvarijo, kako je njihovo popravilo dražje, kako... Pol pa na koncu vprašaš, če ti jaz lahko padam seznam, koliko kaj stane? No ja....
Če hočeš biti vsaj kanček verodostojen potem tisto kar trdiš, podkrepi z viri, od kod pridobivaš informacije. Popravilo ICE, kateri pride nov 10 jurjev ne more stati 10 jurjev. Pri kakšnem za četrt milijona pa je 10 jurjev bolj malo popravilo. Če imaš 17. let star avto potem se že menjava svečk lahko smatra za totalko:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Mi lahko podas kak seznam ali izkusnje o tem kolko stanejo kaj popravila pri EVjih?

Za kaj tacga bos moral poklicat na kak uradni servis.

m0LN4r je izjavil:


Koliko stanejo obvezni servisi?


Za Leafa, Zoe in Smarta so manjsi servisi nekje med 80 in 100 EUR. Pri teh servisih preverijo baterije in elektroniko, dolijejo tekocino za brisalce, ...
Vecji pa so nekje do 250 EUR. Pri vecjih servisih menjajo kabinske filtre, hladilno tekocino, zavorno tekocino, preverijo klimo oziroma toplotno crpalko, zavorne ploscice praviloma zdrzijo dalj casa kot pri ICE avtomobilih, ...

m0LN4r je izjavil:

Ali je menjava kakega pregrizenega, precvikanega kabla, korrodirane elektronike tako poceni kot menjati svecke na ICEju, ki jih lahko menjas sam.


Te stvari stanejo tocno toliko kot pri ICE avtomobilih. Precvikani kabli, korodirana elektronika in tako naprej ... Sveck pa EVji nimajo in jih ni treba menjavat.

Zdej pa se enkrat pocasi preberi tvoj zadnji stavek, kjer primerjas menjavo neke korodirane elektronike z menjavo potrosnega materiala kot so svecke in se resno vprasaj, ce nisi mogoce napisal neumnosti.

Mikrohard ::

m0LN4r je izjavil:

Polek reklamiranih youtuberjev gledam tudi tiste, ki rantajo cez slabo EV izkusnjo.

In koliko teh youtuberjev je moralo izven garancije menjati baterijo (pa prosim, če lahko iz seznama direktno brišeš lastnike Tesla in Leaf avtov... prve zaradi znanih problemov s kvaliteto in servisom, druge pa zaradi znanih problemov z baterijam)?

bambam20 ::

Mikrohard je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Polek reklamiranih youtuberjev gledam tudi tiste, ki rantajo cez slabo EV izkusnjo.

In koliko teh youtuberjev je moralo izven garancije menjati baterijo (pa prosim, če lahko iz seznama direktno brišeš lastnike Tesla in Leaf avtov... prve zaradi znanih problemov s kvaliteto in servisom, druge pa zaradi znanih problemov z baterijam)?



Prvi ima probleme tudi z elektromotorji. Ampak hej. Nima veze.

Nikec3 ::

Spock83 je izjavil:

https://insideevs.com/news/351314/nissa...

Vemo kako je Nissan z baterijami... Lažejo na veliko. Naj kar, dokler nimajo TMS-ja jih ne povoham.

telexdell je izjavil:

Saj smo kakšno leto nazaj govorili o trajanju baterije. Trajanje baterije se običajno podaja o ciklih polnjenja. Če ima baterija 1000 ciklov polnjenja od 0...100% potem jih bo imela preko 3000 ob režimu 20...80%. Če ima EV baterij za 150 km potem bo ta baterija zdržala med 150.000 in 450.000 km. Če pa ima avtomobil baterijo za 400 km pol pa bo trajala med 400.000 in 1.200.000 km.
Torej je misel na menjavo baterije še najmanjša skrb.

Upošteval si samo faktor ciklov. Na slabšanje baterije vpliva tudi starost. No kakorkoli, baterij se v avtih ne bo menjavalo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Stari maček ::

Naj mi kdo pove, kako dolgo zdržijo baterije v prenosniku? In kako potem komu pade na pamet, da bodo baterije v EV-ju zdržale 20 let?

BigWhale ::

Stari maček je izjavil:

Naj mi kdo pove, kako dolgo zdržijo baterije v prenosniku? In kako potem komu pade na pamet, da bodo baterije v EV-ju zdržale 20 let?


To, da bodo zdrzale 20 let je sicer bolj pravljica. Je pa tud pravljica to, da jih gres primerjati z baterijami v prenosnikih. :)

Mikrohard ::

Mislim, da nihče ne pravi, da bodo imele po 20 letih še 100% kapaciteto. Potrebe po menjavi pa IMHO v večini primerov ne bo. Poglejte recimo Chevrolet Volta, Opel Ampero. Počasi se bližajo starosti 8 let. Kolikšna je bila povprečna degradacija? Kolikšen delež avtov je potreboval novo baterijo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

MrNighthawk ::

Mikrohard je izjavil:

Poglejte recimo Chevrolet Volta, Opel Ampero. Počasi se bližajo starosti 8 let. Kolikšna je bila povprečna degradacija? Kolikšen delež avtov je potreboval novo baterijo?


Najprej rečeš, da degredacije ne bo, potem pa sprašuješ kakšna je bila. Predlagam, da preveriš uradne podatke, da bo malo bolj jasno ;)

Degredacija baterije ni mit.
https://cleantechnica.com/2018/08/26/th...
Obstaja in se dogaja. Zakaj pa ne pride do menjave je pa drugo vprašanje. Če je degredacija po 8ih letih 10% marsikdo ne bo menjal baterije, če je bil avto (pre)drag.

pegasus ::

25. junija ob 5.23 bo lightyear.one imel "new dawn" event, predstavitev novega solarnega vozila. Pričakujem veliko, predvsem glede aerodinamične oblike in nizke mase. Želim si, da postanejo nova referenca v avto svetu.

m0LN4r ::

BigWhale je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Mi lahko podas kak seznam ali izkusnje o tem kolko stanejo kaj popravila pri EVjih?

Za kaj tacga bos moral poklicat na kak uradni servis.

m0LN4r je izjavil:


Koliko stanejo obvezni servisi?


Za Leafa, Zoe in Smarta so manjsi servisi nekje med 80 in 100 EUR. Pri teh servisih preverijo baterije in elektroniko, dolijejo tekocino za brisalce, ...
Vecji pa so nekje do 250 EUR. Pri vecjih servisih menjajo kabinske filtre, hladilno tekocino, zavorno tekocino, preverijo klimo oziroma toplotno crpalko, zavorne ploscice praviloma zdrzijo dalj casa kot pri ICE avtomobilih, ...

m0LN4r je izjavil:

Ali je menjava kakega pregrizenega, precvikanega kabla, korrodirane elektronike tako poceni kot menjati svecke na ICEju, ki jih lahko menjas sam.


Te stvari stanejo tocno toliko kot pri ICE avtomobilih. Precvikani kabli, korodirana elektronika in tako naprej ... Sveck pa EVji nimajo in jih ni treba menjavat.

Zdej pa se enkrat pocasi preberi tvoj zadnji stavek, kjer primerjas menjavo neke korodirane elektronike z menjavo potrosnega materiala kot so svecke in se resno vprasaj, ce nisi mogoce napisal neumnosti.

Aha torej tudi toplotna crpalka lahko crkne, tako kot v ICEju vodna pumpa, stem da je toplotna crpalka veliko kompleksnejsi mehanizem in tezje dostopen ane?
Posledicno je tudi hladilni sistem kompleksnejsi, torej lahko pride do vecjih komplikacij, ce kaj pusca ali ne deluje tako kot bi moralo.
Pri navadni vodni pumpi, vzames dol zamenjas dihtungo, nalijes nazaj tekocino in dela.
Npr.:
- Lader kostet etwa 2.700 Euro netto (ZOE)
- Leaf Akku Tausch 6000 netto
- TCU ist kaputt, muß ausgetauscht werden! Preis ca. 1200€ (ZOE)
- - 140 Euro neue Akkuzelle
- 80 Euro neue 12V Batterie
- 960 Euro Durchsicht und HU (neue Bremsscheiben, Bremsbeläge, Querlenker, Handbremsseil und diverse Kleinigkeiten)
- 60 Euro Stockschalter
- 150 Euro neue gebrauchte Antriebseinheit für Parksperre

Dazu kommen noch 200 Euro Einmalkosten für diverse Ladekabel und 300 Euro für einen Satz neue Reifen. Die Gesamtinvestition liegt also schon jetzt bei 1.800 Euro und ein Ende ist nicht in Sicht, weitere Zellen müssen getauscht werden und auch das Ladegerät ist so ein Wackelkandidat, der sich jeden Moment in Rauch auflösen könnte (Konstruktionsfehler, Schaden 1.000 Euro).

EV popravila so v rangu stirimestnih stevil, ICEjev pa tromestnih.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Mikrohard ::

MrNighthawk je izjavil:

Najprej rečeš, da degredacije ne bo, potem pa sprašuješ kakšna je bila.

Prosim, če lahko citiraš moje sporočilo, kjer sem napisal, da "degradacije ne bo". Jaz sem samo napisal, da menjava baterije ne bo potrebna. Bo imel avto pač 10, 20 ali 30% manj dosega. Pri avtih z dosegom 400+km to ne bo nek deal breaker za 10, 15, 20 let star avto.

m0LN4r ::

Mikrohard je izjavil:

Mislim, da nihče ne pravi, da bodo imele po 20 letih še 100% kapaciteto. Potrebe po menjavi pa IMHO v večini primerov ne bo. Poglejte recimo Chevrolet Volta, Opel Ampero. Počasi se bližajo starosti 8 let. Kolikšna je bila povprečna degradacija? Kolikšen delež avtov je potreboval novo baterijo?

Izvzeto baterijo, lahko na forumih preberes o popravilih nekaj jurjev za razne ostale "mozne" problemcke.
Samo je malo tezje najt med vso slamo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Mikrohard ::

Pri vsakem avtu se lahko pojavijo popravila za nekaj jurjev. Ravno prejšnji teden je sodelavcu v dizlu iz lepega crknila turbina. K sreči je avto še v garanciji. Če avto kupuješ samo na podlagi potencialnih stroškov pri okvarah, potem pač kupuj stare rabljene avte, kjer je ceneje kupiti novega.

N0t0ri0us ::



Tesla s z 720.000km. V videu je tudi graf staranja baterije. So pa zamenjali že 2, zaradi napak v proizvodnji.
Polnjena je bila 3-4x dnevno na superchargerju, degredacija cca 10% v letu in pol oziroma 200.000km.

m0LN4r ::

Ja normalno, ce so popravila 10x drazja pri EV, niso tako neunicljivi kot tu eni pisete. Menjati turbo pa tudi ne stane danes vec kot dva jurja.
Da se ti pri ICEju pojavi popravilo za nekaj jurjev, je boljse da ga prodas. Za nekaj jurjev zamenjas cel avto.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Mikrohard ::

Noben avto ni neuničljiv. Z izjavami, da so popravila pri EV 10x dražja od ICE, pa samo uničuješ svojo kredibilnost.

m0LN4r ::

N0t0ri0us je izjavil:



Tesla s z 720.000km. V videu je tudi graf staranja baterije. So pa zamenjali že 2, zaradi napak v proizvodnji.
Polnjena je bila 3-4x dnevno na superchargerju, degredacija cca 10% v letu in pol oziroma 200.000km.


Dej bolj ljudske primere, kjer ime uporabnika ni TESLneki. Naprimer:


Mikrohard je izjavil:

Noben avto ni neuničljiv. Z izjavami, da so popravila pri EV 10x dražja od ICE, pa samo uničuješ svojo kredibilnost.

Ja ne, ti bos pa kredibilen in rekel, da stanejo enako 8-O zakaj se slepit?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Mikrohard ::

Sam si napisal, da je menjava turbine ranga 2k€. Daj mi torej ekvivalentno EV popravilo, ki stane 20k€ (še menjava baterije je cenejša).

Praviš, da so ICE popravila v 3 mestna, EV popravila pa 4 mestna, na kar posplošiš, da je to faktor 10. Jaz pravim, da imaš lahko tako pri ICE kot pri EV lahko popravila, ki stanejo 100€, 500€, 1000€, 2000€, 5000€ ali več. Povprečna cena popravil pri EV pa 10000% ni 10x višja od ICE. Skratka... številke vrtiš tako, da je končni rezultat tebi v prid (koliko napak pri izračunih si pa vmes naredil te pa niti ne zanima).

Jaz nikjer nisem napisal, da je EV cenejši za nakup, da je cenejši za vzdrževanje, da so popravila cenejša. Ampak sorry... faktor 10. Te enostavno ne morem resno jemat.

m0LN4r ::

Preberi se enkrat in ne izpusti besede "ne" na sredini v navezi na zgoraj navedena popravila EVjev iz enga EV foruma. Po eni strani omenjas turbo, ki ga menjas za drobiz v primerjavi z tistimi popravili, ki sem ti jih zgoraj skopiral.
Se nisi imel ICE vozila? Ves da so popravila, ce sploh so, so poceni, seveda v razmerju s popravili na EVjih, ki jih najdes po netu? Razumem, ce namerno noces tega videt in si EV fanboy.

Treba je pogledati bolj iz smeri, da se seveda lahko opeces pri EV in pri ICE, ampak ce se opeces pri EV, si ga najebal definitivno bolj.
faktor 10. Te enostavno ne morem resno jemat.

Ne rabis, je pa stevilka dokaj zemeljska, ce se sesteje mozna popravila v obdobju 10 let, v kolikor imas smolo pri EVju, se ti stevilka eksponentno dvigne.
Je pa res, da na EVju ne bos varil auspuha po 12 letih. To ti dam prav. Tam je EV zmagal za 50 eurov.

ID.3 - krizni sestanek testnih pilotov:

https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()
««
675 / 1139
»»