Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
Software bo boljsi kot cloveski voznik, tu ni nobenega dvoma. Naravne zakonitosti so enake za ogljikovodike kot silicij.
Pa v resnici software ne rabi biti kaj dober voznik, samo zanesljiv voznik. Prometne nesrece se ne zgodijo zaradi preslabe koordinacije oz. spretnosti voznika, temvec zaradi utrujenosti, divjajnja, alkohola itd.
Kdaj bo software dovolj dober, pa nimamo niti priblizno ideje. Lahko cez 10 let, lahko pa cez 50. Ocitno Musk misli, da prej kot v 10 letih.
Pa v resnici software ne rabi biti kaj dober voznik, samo zanesljiv voznik. Prometne nesrece se ne zgodijo zaradi preslabe koordinacije oz. spretnosti voznika, temvec zaradi utrujenosti, divjajnja, alkohola itd.
Kdaj bo software dovolj dober, pa nimamo niti priblizno ideje. Lahko cez 10 let, lahko pa cez 50. Ocitno Musk misli, da prej kot v 10 letih.
Sp3m ::
Verjetno sem se malce slabše izrazil.
Bolj se sprašujem ali je trenutni ML prava pot, da bo software boljši (bolj zanesljiv) voznik od človeka.
Seveda pa nekoč bo software boljši voznik od človeka, vprašanje je samo kdaj in na kakšen način.
Bolj se sprašujem ali je trenutni ML prava pot, da bo software boljši (bolj zanesljiv) voznik od človeka.
Seveda pa nekoč bo software boljši voznik od človeka, vprašanje je samo kdaj in na kakšen način.
codeMonkey ::
Lahko kritizirate Muska (in ga tudi upraviceno), vendar v osnovi ima prav. Ne rabis novenih dodatnih senzorjev, le nekaj kamer. Vse ostalo lahko naredi software. Razen, ce verjamete, da je cloveski vid nekaj magicnega. Njegova strategija je pac dolgorocna (in s tem komercialno bolj tvegana). No, morda zaradi kaksne goste megle ali jelenjadi, rabis spredaj poleg kamere se ekstra senzoriko, samo to se zgodi relativno redko.
Zakaj letala potem ne mahajo s krili. Nekaj je tehnicna realnost, drugo pa filozofiranje.
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Zakaj letala potem ne mahajo s krili.Ker še ne razumemo dovolj dobro vseh podrobnosti dogajanja med zamahom in zato ne znamo zdizajnirati optimalnega krila, pa še materiali in pogon nam delajo čisto mehanske težave. Obstajajo orintohopterji, a so večinoma akademski projekti ali igrače.
codeMonkey ::
No vids. Zakaj bi bile potem le kamere dovolj? Ptici tudi letijo samo s krili, pa to nima veze z letali.
Ce ne drugo, alternativni sistemi zmanjsajo verjetnost sistematskih napak, kot tudi nakljucnih. Ze ce gres racunati odpovedi zaradi nakljucnih napak, hitro pades pri takih sistemih izven sprejemljivih okvirjev. Najlazje pa je nakladiti in vse to zanemariti.
V daljnorocnem smislu pa je ta logika se bolj omejena. Zakaj bi se sprijaznili s cloveskimi sposobnostmi? Ne vidimo v temi, ne vidimo za ovinek, itd.
Ce ne drugo, alternativni sistemi zmanjsajo verjetnost sistematskih napak, kot tudi nakljucnih. Ze ce gres racunati odpovedi zaradi nakljucnih napak, hitro pades pri takih sistemih izven sprejemljivih okvirjev. Najlazje pa je nakladiti in vse to zanemariti.
V daljnorocnem smislu pa je ta logika se bolj omejena. Zakaj bi se sprijaznili s cloveskimi sposobnostmi? Ne vidimo v temi, ne vidimo za ovinek, itd.
Emobi ::
Ja, letala so dober in aktualen primer. V zadnjem pol leta sta dva enaka, ameriška, dopolnjena z avtomatiko, ki temelji na enem samem senzorju, padla na tla.
Ti amerikanci res pretiravajo z avtomatiko.
Samovozeča vozila ne bodo imela samo video kamere, pač pa še radar in lidar, drugače ne gre v megli ali močnem dežju ali sneženju.
Ti amerikanci res pretiravajo z avtomatiko.
Samovozeča vozila ne bodo imela samo video kamere, pač pa še radar in lidar, drugače ne gre v megli ali močnem dežju ali sneženju.
MrNighthawk ::
MrNighthawk ::
Lahko kritizirate Muska (in ga tudi upraviceno), vendar v osnovi ima prav. Ne rabis novenih dodatnih senzorjev, le nekaj kamer. Vse ostalo lahko naredi software. Razen, ce verjamete, da je cloveski vid nekaj magicnega. Njegova strategija je pac dolgorocna (in s tem komercialno bolj tvegana). No, morda zaradi kaksne goste megle ali jelenjadi, rabis spredaj poleg kamere se ekstra senzoriko, samo to se zgodi relativno redko.
Ni težava v zaznavanju ampak v prepoznavanju. Software(še) ni nezmotljiv in noben A.I. neki časa nazaj je Sundai Pichar govoril, da ima njihov A.I. cca 83% natančnost. Kar je ful. Samo premalo, da bi 100% zaupal.
Gregor P ::
Glej da skrajšamo, ne more imeti nobeno vozilo popolnoma avtonomno vožnjo, samo zato ker ima neko "grafično" od Nvidia-e not
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
codeMonkey je izjavil:
No vids. Zakaj bi bile potem le kamere dovolj? Ptici tudi letijo samo s krili, pa to nima veze z letali.
Ce ne drugo, alternativni sistemi zmanjsajo verjetnost sistematskih napak, kot tudi nakljucnih. Ze ce gres racunati odpovedi zaradi nakljucnih napak, hitro pades pri takih sistemih izven sprejemljivih okvirjev. Najlazje pa je nakladiti in vse to zanemariti.
V daljnorocnem smislu pa je ta logika se bolj omejena. Zakaj bi se sprijaznili s cloveskimi sposobnostmi? Ne vidimo v temi, ne vidimo za ovinek, itd.
Poanta je bila, da je analogija nesmiselna. Ptici ne prevazajo potnikov oz. nimajo nobene veze z letali.
Se enkrat, polno skoncentiran voznik, prakticno ne dozivi prometne nesrece oz. je verjetnost izredno majhna. Ce zelimo zmanjsati stevilo nesrec za faktor 100, avto ne potrebuje videti za ovinek. Ce pa hoces zmanjsati za faktor 10000, bos pa moral. Dajmo prvo probati zmanjsat za 100x, bomo potem zaceli bolj komplicirati.
BigWhale ::
Lidar je precej omejen v mocnem dezju ali snezenju. V nekaterih primerih lahko se celo bolj kot kamera.
Dve stereo kameri bi v teoriji lahko bili dovolj, ce bi bil racunalniski vid dovolj zmogljiv kjer bi bilo prepoznavanje objektov in razdalj dovolj hitro. Tako je pa za dolocanje razdalje in hitrosti precej bolj uporaben radar. Zato se ga uporablja v kombinaciji s kamerami. Ali pa lidar ali pa ultrazvocni senzor. Ceprav je slednji zaradi pocasnega signala uporaben zgolj pri nizkih hitrostih in razdaljah.
Dve stereo kameri bi v teoriji lahko bili dovolj, ce bi bil racunalniski vid dovolj zmogljiv kjer bi bilo prepoznavanje objektov in razdalj dovolj hitro. Tako je pa za dolocanje razdalje in hitrosti precej bolj uporaben radar. Zato se ga uporablja v kombinaciji s kamerami. Ali pa lidar ali pa ultrazvocni senzor. Ceprav je slednji zaradi pocasnega signala uporaben zgolj pri nizkih hitrostih in razdaljah.
BigWhale ::
Nekaj igrackanja s Teslinim avtopilotom in voznje Tesle z gamepadom.
https://keenlab.tencent.com/en/whitepap...
Kr zanimivo branje o tem kako je Teslin software sestavljen in kako deluje AP.
https://keenlab.tencent.com/en/whitepap...
Kr zanimivo branje o tem kako je Teslin software sestavljen in kako deluje AP.
Sp3m ::
Zanimiv komentar Waymo uslužbenca:
Previously I worked at Waymo for a year on the perception module of the self driving car. Based on what I know about the state of the art of computer vision, I can pretty much guarantee that current Tesla cars will never be autonomous. This is probably a huge risk for the investors of Tesla, because currently Tesla is selling a fully-autonomous option on its car which will never happen with current hardware. We need several breakthroughs in computer vision for no-fail image based object detection, and you will need higher resolution cameras, and much much more compute power to be able to process all the images. It's hard to estimate when we will reach that level of advancement in computer vision, my most optimistic wild guess is 10-20 years. And then Tesla will need to upgrade all those cameras and install a dedicated TPU which should be at least 10x or probably more faster than the nVidia chip they have installed on their cars, and they should do it for zero dollars because they have already sold the option. It is kinda amazing that Elon Musk is selling cars based on speculative future breakthroughs in technology. That must be a first.
Previously I worked at Waymo for a year on the perception module of the self driving car. Based on what I know about the state of the art of computer vision, I can pretty much guarantee that current Tesla cars will never be autonomous. This is probably a huge risk for the investors of Tesla, because currently Tesla is selling a fully-autonomous option on its car which will never happen with current hardware. We need several breakthroughs in computer vision for no-fail image based object detection, and you will need higher resolution cameras, and much much more compute power to be able to process all the images. It's hard to estimate when we will reach that level of advancement in computer vision, my most optimistic wild guess is 10-20 years. And then Tesla will need to upgrade all those cameras and install a dedicated TPU which should be at least 10x or probably more faster than the nVidia chip they have installed on their cars, and they should do it for zero dollars because they have already sold the option. It is kinda amazing that Elon Musk is selling cars based on speculative future breakthroughs in technology. That must be a first.
kow ::
Tolk ve kot mi. Nic vec. Sej se se spomnimo, kaj so strokovnjaki mislili o moznostih racunalnika v go-ju 5 let nazaj?
Gregor P ::
Že če ve samo tok kot mi, je povsem jasno, da s to strojno opremo v Teslah popolnoma samostojna vožnja ni mogoča.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Nikec3 ::
Zanimiv komentar Waymo uslužbenca:
Previously I worked at Waymo for a year on the perception module of the self driving car. Based on what I know about the state of the art of computer vision, I can pretty much guarantee that current Tesla cars will never be autonomous. This is probably a huge risk for the investors of Tesla, because currently Tesla is selling a fully-autonomous option on its car which will never happen with current hardware. We need several breakthroughs in computer vision for no-fail image based object detection, and you will need higher resolution cameras, and much much more compute power to be able to process all the images. It's hard to estimate when we will reach that level of advancement in computer vision, my most optimistic wild guess is 10-20 years. And then Tesla will need to upgrade all those cameras and install a dedicated TPU which should be at least 10x or probably more faster than the nVidia chip they have installed on their cars, and they should do it for zero dollars because they have already sold the option. It is kinda amazing that Elon Musk is selling cars based on speculative future breakthroughs in technology. That must be a first.
Definitivno mu verjamem bolj kot Musku.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
jernejl ::
Musk se bo pa problema vračanja denarja za neobstoječo zadevo rešil tako, da bo full self-driving proglasil za narejen, češ, saj sam vozi 5 km na uro po parkirišču.
Saj nekaj podobnega so nedavno že naredili.
Določene funkcionalnosti (parkirni asistent, zavijanje in prehitevanje na avtocesti, summon) so iz autopilota prestavili v full self-driving capability.
Zdaj lahko rečejo, da FSD dejansko obstaja in deluje. Sicer ne počne tega, kar pravi ime, ampak nekaj pa počne.
fikus_ ::
Dokler se vozilo giblje v okolju, ki je dovolj urejeno (kar avtocesta ali parkirišče je), potem že sedanja tehnologija zna vozit, prehitevat, parkirat. Ampak to je še daleč od avtonomne vožnje! To je tako, kot bi v šoli vožnje učili samo vožnjo po avtocesti in parkirat, za ostalo pa samo povedali da ostaja.
Dosti lažje bi bilo, če bi vozišče bilo dosledno označeno s talnimi označbami, tudi prilagojenimi za avtonomna vozila, ustreznimi prometnimi znaki, skratka popolno okolje za zaznavanje okolice s kamerami. Dodatna pomoč vozilom pa še radar in pogojno UZ. Potem se lahko nadejamo avtonomne vožnje. Težave pa nastanejo pri padavinah (dež, sneg), slabo vidnih talnih označbah (obrabljene, sneg, blato, . . . ), ceste v raznih naseljih, ko že voznik ni prepričan ali je kaj je, . . .
Dosti lažje bi bilo, če bi vozišče bilo dosledno označeno s talnimi označbami, tudi prilagojenimi za avtonomna vozila, ustreznimi prometnimi znaki, skratka popolno okolje za zaznavanje okolice s kamerami. Dodatna pomoč vozilom pa še radar in pogojno UZ. Potem se lahko nadejamo avtonomne vožnje. Težave pa nastanejo pri padavinah (dež, sneg), slabo vidnih talnih označbah (obrabljene, sneg, blato, . . . ), ceste v raznih naseljih, ko že voznik ni prepričan ali je kaj je, . . .
J.McLane ::
Ne vem ali novinarji tudi spoznavajo dobre lastnosti EVjev ali pa so se klasični proizvajalci z 48V mild hibridi ustrelili v koleno:
Iskanje "najboljšega" audija: odličnost z eno hibo
"Zoprni zamik ob pritisku na plin
Toda udobje in užitek vožnje bi bila lahko še precej boljša, če bi pri Audiju poskrbeli za boljšo usklajenost tega motorja s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom tiptronic. Ko bi voznik rad nekoliko odločneje pospešil in pritisne na stopalko za plin, se za določeni trenutek - po naši oceni vsaj za pol sekunde ali celo več - enostavno ne zgodi nič. Nato menjalnik pretakne prestavo navzdol in nenadoma z vso močjo pospeši. Vožnja je zato precej sunkovita in za avtomobil tega razreda (in tehnološkega potenciala) premalo uglajena."
"In zaradi električnega pogona in hipnega navora bo [e-tron] odpravil prav tisto, kar nas je tako v Q8 kot v A7 sportbacku najbolj motilo. Torej zamik ob pritisku na plin oziroma slabšo usklajenost menjalnika z motorjem. Vozniško bo električni pogon lahko izboljšal vozne lastnosti in udobje, zato bo to zagotovo zanimiva alternativa obema testnima posebnežema."
http://www.avto-fokus.si/Testi/Audi_A7_...
"Kritiko si tako zasluži le 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki v tej kombinaciji ni tako uglajen, kot bi pričakovali, saj ob speljevanjih ob odločnem pritisku na plin povzroča nepričakovano cukanje."
https://www.avtomobilizem.com/testi/nov...
"Audi_A6_50_TDI_Quattro_33... ne morem mimo njegove izrazite nagnjenosti k varčevanju z gorivom. Poleg že opisanega sistema start/stop je tudi Tiptronicova pamet programirana z mislijo na čim manjšo porabo nafte. Menjalnik tako stalno stremi k vklopljeni čim višji prestavi in je tako zmožen voziti tudi s samo tisočakom minutnih vrtljajev motorja. Do tu vse lepo in prav. Zatakne se, ko voznik v želji po držanju stika s prometnim tokom le malo bolj pritisne plin. Takrat menjalnik skoraj vedno vklopi prestavo ali dve nižje, motorju narastejo vrtljaji, turbina zadiha in avto se zgane dosti odločneje kot je voznik pravzaprav potrebno. Vozna situacija, ki jo spremljajo številna (tudi nepotrebna) menjavanja prestav gor-dol in z njimi povezana sunkovita vožnja."
"Pri motorju naj omenim samo še obotavljanje pogonskega sklopa pri polnem speljevanju z mesta, saj preteče od polnega pritiska na plin do uresničitve voznikove volje v pričakovanem pospešku debela sekunda. Je pa res, da potem dodobra nadoknadi vse, kar je v tisti sekundi zamudil. Kljub temu pa z njim ni najbolj prijetno izsiljevati, saj nikoli ne veš ..."
Iskanje "najboljšega" audija: odličnost z eno hibo
"Zoprni zamik ob pritisku na plin
Toda udobje in užitek vožnje bi bila lahko še precej boljša, če bi pri Audiju poskrbeli za boljšo usklajenost tega motorja s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom tiptronic. Ko bi voznik rad nekoliko odločneje pospešil in pritisne na stopalko za plin, se za določeni trenutek - po naši oceni vsaj za pol sekunde ali celo več - enostavno ne zgodi nič. Nato menjalnik pretakne prestavo navzdol in nenadoma z vso močjo pospeši. Vožnja je zato precej sunkovita in za avtomobil tega razreda (in tehnološkega potenciala) premalo uglajena."
"In zaradi električnega pogona in hipnega navora bo [e-tron] odpravil prav tisto, kar nas je tako v Q8 kot v A7 sportbacku najbolj motilo. Torej zamik ob pritisku na plin oziroma slabšo usklajenost menjalnika z motorjem. Vozniško bo električni pogon lahko izboljšal vozne lastnosti in udobje, zato bo to zagotovo zanimiva alternativa obema testnima posebnežema."
http://www.avto-fokus.si/Testi/Audi_A7_...
"Kritiko si tako zasluži le 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki v tej kombinaciji ni tako uglajen, kot bi pričakovali, saj ob speljevanjih ob odločnem pritisku na plin povzroča nepričakovano cukanje."
https://www.avtomobilizem.com/testi/nov...
"Audi_A6_50_TDI_Quattro_33... ne morem mimo njegove izrazite nagnjenosti k varčevanju z gorivom. Poleg že opisanega sistema start/stop je tudi Tiptronicova pamet programirana z mislijo na čim manjšo porabo nafte. Menjalnik tako stalno stremi k vklopljeni čim višji prestavi in je tako zmožen voziti tudi s samo tisočakom minutnih vrtljajev motorja. Do tu vse lepo in prav. Zatakne se, ko voznik v želji po držanju stika s prometnim tokom le malo bolj pritisne plin. Takrat menjalnik skoraj vedno vklopi prestavo ali dve nižje, motorju narastejo vrtljaji, turbina zadiha in avto se zgane dosti odločneje kot je voznik pravzaprav potrebno. Vozna situacija, ki jo spremljajo številna (tudi nepotrebna) menjavanja prestav gor-dol in z njimi povezana sunkovita vožnja."
"Pri motorju naj omenim samo še obotavljanje pogonskega sklopa pri polnem speljevanju z mesta, saj preteče od polnega pritiska na plin do uresničitve voznikove volje v pričakovanem pospešku debela sekunda. Je pa res, da potem dodobra nadoknadi vse, kar je v tisti sekundi zamudil. Kljub temu pa z njim ni najbolj prijetno izsiljevati, saj nikoli ne veš ..."
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Master_Yoda ::
Koncni test self driving avtov bi morala biti voznja po kaksnem azijskem / indijskem velemestu heh.
Dovie'andi se tovya sagain.
kow ::
Trenutno ali teoreticno?
Trenutno in naslednjih 10 let.
Musk se bo pa problema vračanja denarja za neobstoječo zadevo rešil tako, da bo full self-driving proglasil za narejen, češ, saj sam vozi 5 km na uro po parkirišču.
Debata ni o pravnih posledicah njegovih obljub. Debata je o teoreticnem racunstvu. Kar hocem povedati, da ne obstaja noben "naravni zakon" oz.
omejitev v vesolju, ki upravici Gregorjovo izjavo:
"Že če ve samo tok kot mi, je povsem jasno, da s to strojno opremo v Teslah popolnoma samostojna vožnja ni mogoča. "
kow ::
Aja, pa da ne bo pomote. Strinjam se, da zelo verjetno popolnoma samostojna voznja s trenutnim hw ni mogoca.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Še enkrat, da ne bo kakšnega nesporazuma, s to strojno opremo, ki jo imajo Tesle vgrajene danes, popolnoma samostojna vožnja ni mogoča! Ni bila mogoča včeraj, ni mogoča danes in ne bo mogoča jutri.
Se sedaj razumemo?
Se sedaj razumemo?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Okapi ::
Še enkrat, da ne bo kakšnega nesporazuma, s to strojno opremo, ki jo imajo Tesle vgrajene danes, popolnoma samostojna vožnja ni mogoča! Ni bila mogoča včeraj, ni mogoča danes in ne bo mogoča jutri.V bistvu ni res. Strojna oprema je skoraj sigurno dovolj dobra. Kamere so sigurno dovolj dobre. Procesorske moči je pa verjetno tudi teoretično dovolj. Problem je programska oprema, ki te strojne opreme ne zna izkoristiti.
Se sedaj razumemo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
kow ::
Programska oprema pa je spremenljiva. Kar pomeni, da operiramo z verjetnostmi, da pride do nadaljnega znanstvenega napredka oz. prenosa ze obstojecega znanja v industrijo. Seveda je najvecji problem, da mora do tega priti v relativno kratkem casu. In Okapi ima verjetno prav, da Musku ne bo uspelo v tako kratkem obdobju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Še enkrat, da ne bo kakšnega nesporazuma, s to strojno opremo, ki jo imajo Tesle vgrajene danes, popolnoma samostojna vožnja ni mogoča! Ni bila mogoča včeraj, ni mogoča danes in ne bo mogoča jutri.V bistvu ni res. Strojna oprema je skoraj sigurno dovolj dobra. Kamere so sigurno dovolj dobre. Procesorske moči je pa verjetno tudi teoretično dovolj. Problem je programska oprema, ki te strojne opreme ne zna izkoristiti.
Se sedaj razumemo?
Sam se ne strinjam, sem mnenja, da tudi pod razno ni dovolj procesorske moči. Kamere, senzorji itd. sploh niso težava.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Okapi ::
Poglej, kakšno "procesorsko moč" imajo kakšne žuželke, recimo, in je čisto dovolj, da se nikoli ne zaletijo, da se izognejo drugim, da se znajdejo v prostoru, izognejo plenilcu, ujamejo plen ... Ali pa ptiči. Par gramov možganov je dovolj za spreten let.
Problem je, ker se nam za zdaj praktični niti ne sanja, kakšni možganski "algoritmi" so v ozadju vida in gibanja oziroma orientacije v prostoru. In si potem pomagamo s surovo strojno močno, da naši v bistvu primitivni računalniški algoritmi v doglednem času sprocesirajo vsaj to, kar pač sprocesirajo.
S "par grami" za ptičje možgane sem v bistvu pretiraval. Možgani kolibrijev tehtajo okoli 0,2 g.
Problem je, ker se nam za zdaj praktični niti ne sanja, kakšni možganski "algoritmi" so v ozadju vida in gibanja oziroma orientacije v prostoru. In si potem pomagamo s surovo strojno močno, da naši v bistvu primitivni računalniški algoritmi v doglednem času sprocesirajo vsaj to, kar pač sprocesirajo.
S "par grami" za ptičje možgane sem v bistvu pretiraval. Možgani kolibrijev tehtajo okoli 0,2 g.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Sp3m ::
Koliko je pa "procesorska moč" možganov?
Naj bi bila nekje med 25 petaflopsov do 1 exaflopa (1000 petaflops).
Trenutno najhitrejši super računalnik ima 200 petaflopsov, ki jih dobi z 9,216 POWER9 22-core CPUs ter 27,648 Nvidia Tesla V100 GPUs.
Naj bi bila nekje med 25 petaflopsov do 1 exaflopa (1000 petaflops).
Trenutno najhitrejši super računalnik ima 200 petaflopsov, ki jih dobi z 9,216 POWER9 22-core CPUs ter 27,648 Nvidia Tesla V100 GPUs.
TESKAn ::
S "par grami" za ptičje možgane sem v bistvu pretiraval. Možgani kolibrijev tehtajo okoli 0,2 g.
Je vprašanje, ali trenutno vgrajenih par gramov silicija lahko simulira 0,2 gramov možganov katerekoli živali v real - timeu. In ali lahko trenuten HW v real - timeu poganja algoritme, ki bi teh 0,2 g možganov simulirali.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
feryz ::
Ko dobimo pravi AI, bo potrebna procesorska moč za avtonomno vožnjo zelo majhna.
Da človek vozi, zagotovo ne uporablja 1000 petaflopsov. Še posebej, če si hkrati še šminko popravlja v ogledalu.
Da človek vozi, zagotovo ne uporablja 1000 petaflopsov. Še posebej, če si hkrati še šminko popravlja v ogledalu.
Okapi ::
S "par grami" za ptičje možgane sem v bistvu pretiraval. Možgani kolibrijev tehtajo okoli 0,2 g.
Je vprašanje, ali trenutno vgrajenih par gramov silicija lahko simulira 0,2 gramov možganov katerekoli živali v real - timeu. In ali lahko trenuten HW v real - timeu poganja algoritme, ki bi teh 0,2 g možganov simulirali.
Seveda je vprašanje, ampak teoretično je mogoče. Ni nobenega znanega fizikalnega ali kakšnega drugega zakona, ki bi to onemogočal. Tako da ni mogoče trditi, da obstoječa strojna oprema ni dovolj.
Bodo pa sigurno prvi robotski avti imeli precej zmogljivejšo strojno opremo od te, ki je sedaj v teslah, in bo, če bo, šele nekoč (precej) kasneje programska oprema tako napredovala, da bi lahko avte sama vozila tudi z obstoječo strojno opremo.
Sp3m ::
Ko dobimo pravi AI, bo potrebna procesorska moč za avtonomno vožnjo zelo majhna.
Da človek vozi, zagotovo ne uporablja 1000 petaflopsov. Še posebej, če si hkrati še šminko popravlja v ogledalu.
Verjetno res ne, vprašanje je samo koliko petaflopsov rabiš, da simuliraš človeške možgane za potrebe vožnje.
Lahko je sama številka občutno nižja ali pa občutno višja, problem je v tem, da praktično noben ne ve.
Naslednje vprašanje je pa tudi, koliko dobra mora biti FSD, da ji začnemo aktivno in brezpogojno zaupati.
Ali je to 90% vseh situacij ali 99,999999% vseh možnih situacij.
Sam se bolj nagibam k 99,999999% situacij (pa še kako 9 bi dodal).
Poleg tega pa me najbolj zanima, kdo odgovarja v 0,000001% situacij, ko se zgodi nesreča.
Če bo odgovarjal voznik, potem taki FSD nikoli ne morem zaupati niti sam, niti za prevoz mojih bližnjih.
Če pa odgovarja proizvajalec vozila, mora pa striktno definirati kaj vse vsebuje ta "garancija", pa ornk prebrati vse možnosti v malem tisku.
Pa, da sploh ne omenim še teorij zarote, ki so bile že omenjene in invazije privatnega življenja s takim vozilom...
BigWhale ::
Dokler se proizvajalci teh sistemov pogovarjajo o tem kolikokrat je moral voznik posredovati med voznjo, imamo "Full Self Driving" z zvezdico in drobnim tiskom. Nekak tko, kot imamo sladilo z 0 kalorijami in z drobnim tiskom.
Imamo asistencni sistem, ki lahko delno razbremeni soferja in ga iz voznika spremeni v nadzornika. Full self driving bomo imeli pa takrat, ko se bos v avto zvalil pijan k krava, zamomljal 'domov' in te bo avto odpeljal domov.
Ampak takrat bo avto verjetno storitev in ne vec lastnina.
Imamo asistencni sistem, ki lahko delno razbremeni soferja in ga iz voznika spremeni v nadzornika. Full self driving bomo imeli pa takrat, ko se bos v avto zvalil pijan k krava, zamomljal 'domov' in te bo avto odpeljal domov.
Ampak takrat bo avto verjetno storitev in ne vec lastnina.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Nikec3 ::
Tesla pravi, da tole baje ni prvoaprilska:
https://www.instagram.com/p/Bvtx_asHcZ5/
https://www.instagram.com/p/Bvt0I17Hnf8/
https://www.instagram.com/p/Bvtx_asHcZ5/
https://www.instagram.com/p/Bvt0I17Hnf8/
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
V marcu je bilo na Norveškem 70% vseh prodanih avtomobilov plug-inov:
https://insideevs.com/electric-car-sale...
https://insideevs.com/electric-car-sale...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Gregor P ::
Tesla pravi, da tole baje ni prvoaprilska:
https://www.instagram.com/p/Bvtx_asHcZ5/
https://www.instagram.com/p/Bvt0I17Hnf8/
Ja, imajo en tovornjak za promocijo in ostale marketinške potrebe.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Toliko o avtopilotu...
https://www.sciencealert.com/experiment...
Celoten PDF iz teh testov sem tri dni nazaj objavil tukajle. :)
Magic1 ::
Za avtonomno vožnjo je potrebna moč zelo odvisna od razmer vožnje. Za vožnjo vlaka bi bil verjetno že vsak pametni telefon čez glavo, za neko vožnjo avtomobila čez mesto, bo pa hitro super računalnik prepočasen. Prepoznavanje in obdelava podatkov je popolnoma drug težavnostni red, kot vožnja v kontroliranih in jasno definiranih področjih. Še vi igri Need for speed 1(se da še kaj veliko bolj starega dobit na arkadnih avtomatih) je znal SW na prastarih računalnikih vozit avto in se umikat oviram. Seveda je bilo SWju vse definirano, kaj je kaj.
Vožnja sama po sebi ni zahtevna, ocena okoja je!
Vožnja sama po sebi ni zahtevna, ocena okoja je!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
VaeVictis ::
Tole pa ni najbolje za Teslo.
Tesla is plunging after first-quarter deliveries came up short
Pri koliko je margin call za Muska?
Okoli 245 $, če se ne motim...
Je kakšna možnost, da pridemo v naslednjih dneh do te številke...
Zaenkrat je pre-market cena delnice:
262.55 -29.26 (-10.03)
Pre-Market: 8:34AM EDT
Tesla is plunging after first-quarter deliveries came up short
Pri koliko je margin call za Muska?
Okoli 245 $, če se ne motim...
Je kakšna možnost, da pridemo v naslednjih dneh do te številke...
Zaenkrat je pre-market cena delnice:
262.55 -29.26 (-10.03)
Pre-Market: 8:34AM EDT
Zheegec ::
Tesla bi zgrešila za še več, če ne bi analitiki kakšen ~1 mesec nazaj znižali pričakovanja. Te številke so z visokimi popusti, sploh na Model S in Model X. Pri $260 je vrednost delnice Tesle vsaj 10x višja od direktne konkurence (GM, Ford, FCA) in noro precenjena. Elonov edini preostali play je prepoznanje FSD predplačil kot promet - velika večina tega je čisti dobiček. Kar je sicer nelegalno, samo dvomim da bo kdo kaj naredil glede tega.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Zheegec ::
Mislim da je danes hearing, ja. Odločitev ni nujno danes. Glede na to, kako zlahka jo je odnesel za "$420 secured" prevaro, bo najbrž dobil še dodatne omejitve na njegove javne izjave in nič hujšega. In delnica bo šla gor ker nothing matters
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014