» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
646 / 1199
»»

Spock83 ::

Zakaj?

RedDrake ::

Uradno zato ker avto preveč pokuri.
Razočaran je bil nad zimskimi roadtripi in njihovim trajanjem. Hkrati ugotavlja da ne potrebuje več tako velikega in močnega avtomobila.
Pa rad bi imel AP2. Pa pravi da sta MS in MX zastarela, da tako pač je v EV svetu, 2-3 leta si top, potem si zastarel.
In pravi da bo šel na M3, ker videi o M3 prinesejo največ ogledov (aka zaslužka preko YT).
Razmišlja o M3, rabljenem(!!) X100 ali da obdrži S P100DL, ampak jamra nad ceno. Hkrati pravi, da ne potrebuje več vleke prikolice.
Zelo čudno vse skupaj ...
Nekako kot, da nima dovolj denarja za ves ta Tesla luksuz.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Spock83 ::

Hvala za izčrpen odgovor. Hm res zanimivo. Zgleda da na eni določeni točki, bodo eavtomobili kot mobiteli. :D

D3m ::

Sam še tega se je manjkalo. Menjava avtov na 1 leto.

EV bodo potlej še hujši packi, kot ICE.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Nikec3 ::

Pa kaj je z vami? To je Bjorn, ki živi od Tesla videov, logično da on potrebuje zadnji model. Je pa novica tak lep prikaz zakaj X in S potrebujeta refresh.

EDIT: Še tole. Človeka moti tudi počasno polnjenje. Tukaj je Model 3 boljši. Innnnn, še en razlog več za refresh X in S.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

lufthammer ::

imagodei je izjavil:


Na srnjaka al na jelena?

Sem povprašal in je bil jelen, ni preživel, žal.

bambam20 ::

EV-ji so pretirano precenjeni in cene so nenormlano visoke z izgovorom, da so baterije drage. Samo pri novih avtomobilih cena ne gre nikoli navzdol s časom. Potem imamo Kono za 45 jurčkov. Pa kdo je tu nor, da bo za tak povprečen izdelek odštel toliko denarja.

pegasus ::

Vsak, ki zna izračunat TCO za svoje prevozno sredstvo skozi celotno njegovo življensko dobo.

nekikr ::

Nehaj no. 30 strani nazaj je bila debata o tem pa se račun nikakor ni izšel. Danes se tudi ne. Hint: zato pa tudi največji zagovorniki EV tule nimajo EV ampak stare dizle.
S čim se pa ti voziš naokoli? :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

lufthammer ::

A ti resno misliš, da si ljudje računajo TCO? Tisti, ki imajo denarja preveč si kupijo avto, ki jim je všeč in se bodo lahko z njim bahali. Kaj bo čez 10 let jih ne briga, ker ga bodo najkasneje čez pet let menjali. Ostali iščejo čimveč avta za čimmanj denarja, kupujejo poceni nova ali rabljena in tvegajo, da bo vse delalo čimdalj časa s čimmanj okvarami. Nikogar ne poznam, ki bi si TCO računal oz. bi ga to sploh zanimalo.

pegasus ::

nekikr je izjavil:

S čim se pa ti voziš naokoli? :)
Od oktobra do aprila večinoma pešačim in naredim mogoče par 100km, od aprila do oktobra naredim 25k s svojo staro imprezo in prek 40k z doblotom.

lufthammer je izjavil:

A ti resno misliš, da si ljudje računajo TCO?
Sem naiven in rad verjamem, da se ljudje obnašajo racionalno. In sem vedno znova razočaran. Najdi si kako racionalno družbo, boš hitro spoznal ljudi, ki znajo vodit vsaj domače računovodstvo. To mora vključevati tudi stroške transporta oziroma TCO vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

jernejl ::

pegasus je izjavil:

Od oktobra do aprila večinoma pešačim in naredim mogoče par 100km, od aprila do oktobra naredim 25k s svojo staro imprezo in prek 40k z doblotom.
A potem se ti tudi ne obnašaš racionalno, ali pa si mnenja, da nakup EV ni racionalen?

pegasus je izjavil:

Sem naiven in rad verjamem, da se ljudje obnašajo racionalno. In sem vedno znova razočaran. Najdi si kako racionalno družbo, boš hitro spoznal ljudi, ki znajo vodit vsaj domače računovodstvo. To mora vključevati tudi stroške transporta oziroma TCO vozila.

A je nakup EV-ja za 30k€ racionalen? Bolj kot nakup starega dizla za 5k€? Bolj kot uporaba taksija ali avtobusa ali skuterja?
A je nakup avta z višjim TCO manj racionalen od nakupa avta z nižjim TCO? Kaj pa, če je avto z višjim TCO bolj varen, bolj udoben, bolj praktičen, lažje sedeš vanj?
A čas, ki ga izgubim na polnilnici, tudi vštevam v TCO? Če polagam ploščice za 30 evrov na uro in moram z EV vsak teden eno uro časa zabiti na polnilnici, namesto da bi delal, kakšen je TCO takega avtomobila glede na ICE, kjer na črpalki porabim bistveno manj časa?

Odločitev o nakupu je precej več kot zgolj izračun TCO, po možnosti brez oportunitetnih stroškov.

nekikr ::

Sem naiven in rad verjamem, da se ljudje obnašajo racionalno.

Potem si res naiven ali pa star 18 let in zelo neizkušen. Racionalnih ljudi je zelo malo, ker racionalno pomeni, da se odrečeš nekemu užitku ali zadovoljstvu pri uporabi. Ljudje pa radi uživamo. Če ti ne maraš uživati s tem ni nič narobe, ampak spadaš v veliko manjšino. Dober uležan zrezek, ki znese preko 40 €/kg, recimo, ni nikakor racionalen nakup. Ampak je pa slasten. Škoda, da tega ne boš nikdar poizkusil, ker si racionalen in boš raje jedel špagete z Eurospin omako. Aja, oprosti, saj ti nisi racionalen, samo delaš se, da si, sicer bi vozil EV z nižjim TCO ;)

MrNighthawk ::

jernejl je izjavil:

A čas, ki ga izgubim na polnilnici, tudi vštevam v TCO? Če polagam ploščice za 30 evrov na uro in moram z EV vsak teden eno uro časa zabiti na polnilnici, namesto da bi delal, kakšen je TCO takega avtomobila glede na ICE, kjer na črpalki porabim bistveno manj časa?.


To je čas, ki ga ne vržeš stran ampak porabiš za socializiranje in pogovore o svojem EVju z ostalimi EV lastniki, ki se skupaj strinjate zakaj ste boljši od ostale populacije.

J.McLane ::

Tule gor še niste slišali za racionalizacijo da prideš do primerljivih "užitkov". Recimo elektrika je povsod ista, pa nekje stane več drugje manj. Mobilni operaterji so si zelo podobni, pa nekdo plačuje 25€ drugi 7€ mesec, bančni račun podobno ... Tisti ki že te mesečne stroške zna racioanlizirati lahko naredi 100€ razlike na mesec glede na nekoga, ki mu dol visi. Pa bosta imela oba iste storitve.

Prav tako pri avtu, če želiš imeti nov avto z avtomatskim menjalnikom in si pripravljen odštešti 30k € za nekega dizla, je racionalna izbira EV za 37k €, če ti ta seveda ustreza. Moti me to kazanje s prstom, glej ga ta je neumen si je kupil tako drag EV, tisti z dizlom za 30k € je pa racionalen. :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

>> Bistvo posta je zgodba kako se potuje pozimi z enim bolj požrešnih EV-jev.

Bolj požrešen od katerega 7 sedežnega EV?


Seriously, how stupid can you get, BW?

GM sold 18,000 Bolts in the United States last year, down nearly 23 percent over 2017.


Disappointed once again?

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

kow ::

@warpi
V Slavonskem Brodu so ti supercharger odprli. Bos sel lahk v BG s svojo trojko...

pegasus ::

nekikr je izjavil:

Potem si res naiven ali pa star 18 let in zelo neizkušen.
Rad sem otrok, če si le lahko privoščim biti. To je moja iracionalnost. In da to maksimiram, moram biti drugje zelo racionalen. Moje računovodstvo kaže celoten strošek za avto v 10ih letih okrog 70k€, torej je EV za 50k že racionalen nakup. Seveda si tako kot vsi ostali želim, da gredo cene še dol, zato čakam, da Tesla dobi konkurenco. Ker zaenkrat je na žalost še nima.

fikus_ ::

Smo že pisali o tem, da marsikdo ne dobi kredita za 50 k€ EV, si pa lahko privošči 25 k€ ICE in potem "plačuje kredit" za višjo ceno energenta.

nekikr ::

pegasus je izjavil:

nekikr je izjavil:

Potem si res naiven ali pa star 18 let in zelo neizkušen.
Rad sem otrok, če si le lahko privoščim biti. To je moja iracionalnost. In da to maksimiram, moram biti drugje zelo racionalen. Moje računovodstvo kaže celoten strošek za avto v 10ih letih okrog 70k€, torej je EV za 50k že racionalen nakup. Seveda si tako kot vsi ostali želim, da gredo cene še dol, zato čakam, da Tesla dobi konkurenco. Ker zaenkrat je na žalost še nima.

Nekaj ne štima potem. Izračunal si, da je zate EV cenejši. Če bi imel Teslo bi itak orgazmiral vsakič, ko bi se vanjo usedel. Ampak voziš se pa s staro kripo, ki je poleg tega še bistveno dražja kot tvoj omiljeni EV? Praviš, da čakaš nižjo ceno? Zakaj, če je že danes cenejša kot tvoja kripa? Začni s prihranki danes in naroči EV?!

pegasus ::

Da, delam na tem.

nekikr ::

Kaj je pa tu za "delat na tem". Greš na online konfigurator, plačaš in ga dobiš prej kot skoraj katerikoli drug avto. In zakaj šele zdaj, Teslo S za TCO denar ICE bi dobil že 5 let nazaj. Kaj zdaj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

feryz ::

pegasus je izjavil:

nekikr je izjavil:

Potem si res naiven ali pa star 18 let in zelo neizkušen.
Rad sem otrok, če si le lahko privoščim biti. To je moja iracionalnost. In da to maksimiram, moram biti drugje zelo racionalen. Moje računovodstvo kaže celoten strošek za avto v 10ih letih okrog 70k€, torej je EV za 50k že racionalen nakup. Seveda si tako kot vsi ostali želim, da gredo cene še dol, zato čakam, da Tesla dobi konkurenco. Ker zaenkrat je na žalost še nima.
Kakšni butasti izračuni!
Meni kaže strošek za avto v petih letih okrog 175k evrov.
Kar niti od daleč ne pomeni, da je nakup EV racionalen.
Niti tega ne, da alternativa EV sploh obstaja.

pegasus ::

feryz je izjavil:

Meni kaže strošek za avto v petih letih okrog 175k evrov.
No vidiš, sem bolj racionalen od tebe. Pa mi še ni dovolj in bi rad svojo številko še prepolovil. Imam precej dobro idejo kako, a se na žalost svet ne strinja z mano.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

Gavran ::

pegasus je izjavil:

Vsak, ki zna izračunat TCO za svoje prevozno sredstvo skozi celotno njegovo življensko dobo.


In koliko lastnikov ima avto od trgovine do odpada? Kupis novega, se vozis pet let in zamenjas za nov model ali kupis 5 let starega in se vozis 5 let ter zamenjas za novejsi model (star pet let). Ne poznam nikogar, ki bi vozil isti avto od novega do odpada.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

pegasus ::

Gavran je izjavil:

Ne poznam nikogar, ki bi vozil isti avto od novega do odpada.
Ha? Očitno ne živiva na istem planetu. Jaz ne poznam nikogar, ki bi menjal avte kot spodnje gate.

Gavran ::

Kaj ti gate menjas na pet let? Vecina v mojem okolju kupuje nekaj let stare avte in jih po nekaj letih menja.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Utk ::

Enga imamo 16 let od novega, drugega 10 let od novega, edini razlog, da bi zamenjal enega ali drugega bi bil električni avto, ampak zarad tega ne bom spreminjal plana - dokler je dovolj dober, ne menjam. Je pa treba že v štartu kupit nekaj pametnega...

nekikr ::

Tudi jaz ne poznam res nikogar, niti slišal nisem za nobenega, ki bi avto vozil od novega do odpada. Moraš pa razumeti s kom imaš opravka Gavran:

Imam precej dobro idejo kako, a se na žalost svet ne strinja z mano.

To je isti Pegasus, ki je, potem ko se izračun TCO ni in ni izšel, klub vedno novim mahinacijam in spremenljivkam, izjavil, da so za to krivi lastniki ICE avtomobilov, ker s svojimi avtomobili ne delajo toliko kilometrov, kot bi jih lahko glede na maksimalno možno prevoženo razdaljo z njimi.
Tak lep, romantičen, zasanjan pogled na svet. Ampak svet pa ni tak, nikoli ni bil in nič ne kaže, da bo kaj kmalu.

Utk ::

Da nekateri ne poznate nobenega pametnega človeka ni nič čudnega.

nekikr ::

Čakamo Vas, da se pripeljete s svojimi EV in nas razsvetlite. Ampak vas kar ni in ni in raje smrdite s svojimi starimi dizl kantami ;)

Okapi ::

pegasus je izjavil:

Gavran je izjavil:

Ne poznam nikogar, ki bi vozil isti avto od novega do odpada.
Ha? Očitno ne živiva na istem planetu. Jaz ne poznam nikogar, ki bi menjal avte kot spodnje gate.

Pa težave z logiko imaš tudi, ker nimaš samo dveh možnosti - voziti avto od novega do odpada (se pravi recimo 25 let), ali avte menjati "kot spodnje gate".
Lahko avto menjaš na 10 let, pa še vedno ne kupiš novega, in ga ne voziš do odpada. Kupiš 5 let starega, in ga prodaš nekomu, ki bo začel s 15 let starim, in ga vozil še 10 let, do odpada.

Kaj je najbolj racionalno, se pa sploh ne da izračunati, ker je preveč spremenljivk, in preveč dejavnikov, ki jih sploh ne moreš izrazit v evrih, vsaj ne dovolj zanesljivo.

Okapi ::

nekikr je izjavil:

Tudi jaz ne poznam res nikogar, niti slišal nisem za nobenega, ki bi avto vozil od novega do odpada.
Ker to niti ni racionalno. Kdor ima dovolj denarja, da kupi nov avto, se verjetno ne bo hotel čez 25 let vozit s staro, zdelano in za odpad zrelo kripo.

Načeloma imaš tri razrede lastnikov avtov.
1) Kupijo nov avto, in ga po določen času (ki je lahko zelo različen) zamenjajo za nov avto.
2) Kupijo zmerno star avto in ga po določenem času prodajo in kupijo drug rabljen avto.
3) Kupijo star zdelan avto in ga vozijo, dokler ni za na odpad.

MrNighthawk ::

Okapi je izjavil:


Načeloma imaš tri razrede lastnikov avtov.
1) Kupijo nov avto, in ga po določen času (ki je lahko zelo različen) zamenjajo za nov avto.
2) Kupijo zmerno star avto in ga po določenem času prodajo in kupijo drug rabljen avto.
3) Kupijo star zdelan avto in ga vozijo, dokler ni za na odpad.


Pa tiste, kupijo nov avto, ga zvozijo do odpada in si rečejo nikoli več tako neumne investicije in kupijo rabljenega."

feryz ::

Imaš tudi take, ki v osmih letih kupijo osem avtov. Malo rabljenih, malo novih.
Da paše k novemu mobitelu.

BigWhale ::

Jaz kupim nov avto in ga vozim toliko casa, dokler ne pride do prvega servisa, ki preseze nekaj tisoc evrov. :> Takrat si recem, da sem si pocasi zasluzil nov avto. Zdaj sem mal v dilemi, ker mi je crknil kompresor za klimo in je ravno poletje. :D

RedDrake ::

BigWhale je izjavil:

Jaz kupim nov avto in ga vozim toliko casa, dokler ne pride do prvega servisa, ki preseze nekaj tisoc evrov. :> Takrat si recem, da sem si pocasi zasluzil nov avto. Zdaj sem mal v dilemi, ker mi je crknil kompresor za klimo in je ravno poletje. :D

Za zelo veliko znamk je prvi servis, ki stane par tisoč EUR (se pravi vsaj 2k) že "odpad teritorij". Kompresor za klimo je manj od četrtine tvoje "začrtane" meje.

BigWhale ::

V bistvu je vse odvisno od vrednosti/starosti avtomobila in predvsem kaj je crknilo.

Gregor P ::

Če je treba kompresor samo obnoviti, potem ne bo tako drago; če hočeš pa original novega, potem je pa res čas za menjavo vozila :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Kinjorts ::

BigWhale je izjavil:

V bistvu je vse odvisno od vrednosti/starosti avtomobila in predvsem kaj je crknilo.


Vrednost avtomobila nima veze. Ali 400€ za kompresor ali 30000€ za nov avtomobil? Kaj je ceneje?

nekikr ::

Saj je rekel, da si takrat zasluži nov avto :) In tako razmišljanje je precej boljše od računanja TCO na 25 let natančno, če nisi ravno na čistem minimalcu in brez prebite pare. S sabo Tesle, pa čeprav je od serijskega izdelovalca čudežev, pač en moreš peljati na drugo stran ;)

Zheegec ::

Izgleda da se Tesla pripravlja na "preimenovanje" svojega beta "autopilot" sistema v "FSD". Zamenjali bodo samo računalnik, kljub temu da je jasno, da jim manjka še cel kup senzorjev. Tesla Autopilot ranks next-to-last in study of self-driving system

Tako bo lahko prepoznala vplačila za FSD kot dobiček. Par svežih primerov, kako ta neverna zadeva deluje: 1 2 3 4 5 6
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Emobi ::

Tale avtopilot je res neveren in nevaren.

Glede prejšnjih postov pa tole: evropska statistika kaže, da je vozni park vse starejši, ker avtomobili zdržijo dalj časa.
Seveda so med znamkami razlike, ker premijski zdržijo dlje, kar se odraža na njihovi ceni, kot tudi avtomobili višjega razreda zdržijo več.

Načeloma velja, da hitreje ko menjamo avtomobile, dražji je ta špas, tembolj če so avtomobili novejši. Se mi zdi, da se pri nas povprečno menja na kakih 7 let. Tisti ki menjajo bistveno hitreje, se večinoma preprosto naveličajo igrače in ker jim finance dopuščajo, ga zamenjajo, kljub temu, da je avtomobil še vedno dober, tudi iz vidika varnosti.

Se strinjam s pegasusom, da je pri zamenjavi avtomobila potrebno dobro premisliti in kupiti kvalitetno robo, da ne bi čez leta ugotovili, da smo se ušteli. Mislim, da Tesla še ni dobra roba, kar pa ne čudi, saj ameriška še nikoli ni bila.

Za EV-je,tudi rabljene, se dobi ugoden ekološki kredit do 10 let, tako da višja nabavna cena ne more biti izgovor, saj je TCO EV-jev popolnoma primerljiv in celo manjši od TCO ICE-jev. Tudi zaradi tega, ker ni takih drastičnih stroškov s servisi. Servis je na vsaki dve leti, ko se mora zamenjati zavorno olje zaradi higroskopičnosti in filter za zrak potniške kabine. In vsi servisi so predpisano enaki, ostalo (končniki in podobno) seveda po potrebi.

Seveda lahko sam menjaš zavorno olje, vendar tega k sreči večina ne počne, saj bi zavore bolj slabo delovale. To je bolje prepustiti dobremu strokovnjaku, kajti kirurg, ki operira enkrat na dve leti, ni dober kirurg.

Nakup rabljenega EV-ja pa ni tako ugoden, ker ni subvencije, ki so v drugih državah, z izjemo Norveške, nižje in rabljeni EV-ji držijo visoko ceno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

kow ::

Lahko kritizirate Muska (in ga tudi upraviceno), vendar v osnovi ima prav. Ne rabis novenih dodatnih senzorjev, le nekaj kamer. Vse ostalo lahko naredi software. Razen, ce verjamete, da je cloveski vid nekaj magicnega. Njegova strategija je pac dolgorocna (in s tem komercialno bolj tvegana). No, morda zaradi kaksne goste megle ali jelenjadi, rabis spredaj poleg kamere se ekstra senzoriko, samo to se zgodi relativno redko.

Utk ::

Seveda so med znamkami razlike, ker premijski zdržijo dlje, kar se odraža na njihovi ceni, kot tudi avtomobili višjega razreda zdržijo več.

Vse statistike pravijo bolj nasprotno. Edino da zares premijske avte nekateri bolj pazijo in vzdržujejo, tu je vsa razlika.

nekikr ::

Statistike so v teh primerih sila zavajujoče, ker vsaka pokaže samo en delček zgodbe. Primer: oče ima Peugeota 3008. Ima ga slabo leto in na servisu je bil že nekih 6x. Razlog? Razno škripanje, pokanje in ostalo šumenje. Če imaš radio prižgan, potem ne opaziš, če se voziš brez radia ti gre pa seveda to na jetra. Vsakič odprejo kakšen stebriček, notri zabašejo kakšno peno, kaj prilimajo, zalepijo, nekaj pač, da je tisti moment ok. Ampak v statistikah okvar to seveda ne bo zabeleženo. Če bi štel res vse obiske servisa, tudi za take stvari, ki so konec koncev čisti servisni poseg, potem bi se definitivno pokazalo, da so premijski avtomobili boljši. Ne vsi, seveda. Če vpišeš "Tesla rattle" v google ti ven vrže milijon zadetkov, za vsak prodan avto 3 :)

BigWhale ::

Statistika pravi, da se vsi avtomobili kvarijo in imajo svoje probleme. Precej lastnikov avtomobilov je prepricanih v svojo znamko in jo bodo pohvalili ne glede na probleme, ki so jih imeli z avtomobilom. Takrat ti nobena statistika ne pomaga.

kow ::

"BigWhale logika": Statistika ni enostavna reč -> statistika je neuporabna

Sp3m ::

kow je izjavil:

Lahko kritizirate Muska (in ga tudi upraviceno), vendar v osnovi ima prav. Ne rabis novenih dodatnih senzorjev, le nekaj kamer. Vse ostalo lahko naredi software. Razen, ce verjamete, da je cloveski vid nekaj magicnega. Njegova strategija je pac dolgorocna (in s tem komercialno bolj tvegana). No, morda zaradi kaksne goste megle ali jelenjadi, rabis spredaj poleg kamere se ekstra senzoriko, samo to se zgodi relativno redko.


V osnovi ima samo delno prav, ljudje ne vozimo samo z očmi, vozimo tudi z ušesi in delno tudi z občutki iz volana, občutki na sedežu itd.

Je pa res, da vozimo primarno samo z dvema očema, se pa tudi premikata, kamere so do sedaj večinoma fiksne.

Poleg tega so pa kamere glede na druge senzorje, Lidar ipd. tudi relativno omejene.

Dodatni problem je pa še v tem, da software ni še niti blizu človeškega voznika.

Odlično vprašanje pa je, če kdaj sploh bo.

Okapi ::

Nekoč sigurno bo, ampak takrat bodo sedanje tesle že zdavnaj oldtimerji, da ne rečem muzejski primerki.
««
646 / 1199
»»