» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
625 / 1201
»»

Emobi ::

Zarad tega, ker mislm, da bi lahko bili manjši elektromorji, če bi jih bilo več. (ker bi lahko bili motorji z manj moči, in posledično z manj porabe)
predvsem na račun skoraj konstantnega navora do določenih obratov. (in ko pri določenih obratih motor začne močno izgubljati moč, se vklopi naslednji)
elektromotorji imajo to prednost, da se lahko vrtijo tudi na zelo visokih obratih, če niso v uporabi. (le električni preklop/izklop bi moral bit med njimi oz. na vsakem motorju


Emobi je izjavil:

Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.

EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.


reduktor na vsakem elektromotorju ni drag, niti zakompliciran



Definitivno z več elektromotorji v primerjavi z enim večjim nič ne pridobiš, ampak obratno: dobiš večjo težo, več ležajev, več vzdrževanja, več volumna, več potrebnega denarja.
To pride v poštev samo če hočemo štirikolesni pogon, ali pa če hočemo EV z večjo močjo od 350kW, ker večjih elektromotorjev za avtomobile ni.

Ker imajo elektromotorji majhne izgube skorajda po celem območju vrtljajev (od 5-8%), ravno tako imajo konstanten navor in moč po skoraj celotnem območju vrtljajev, je skorajda vseeno, ali na primer trenutno zahtevanih 50kW moči zagotavlja 60 ali 120kW motor.
Poleg tega se motorji ne zavrtijo do obratov, kjer bi se jim opazno zmanjšal izkoristek, saj je končna hitrost EV-jev računalniško omejena. To pa zaradi tega, ker visoka hitrost zaradi velikega zračnega upora enormno prazni baterijo - poraba je do 3x večja. Tudi če bi elektromotor prišel v obrate z manjšim izkoristkom, je to zanemarljivo glede na porabo pri veliki hitrosti.

Glavni problem oziroma najpomembnejši del pri EV-jih ni motor, kot je to pri ICE-jih, pač pa baterija, ki zmore bolj ali manj motorju konstantno dovajati tok. Običajno baterija po treh do štirih sekundah ne zmore več zagotoviti enako količino toka, kot na začetku, saj se segreva in elektronika preprečuje nadaljnje močno praznjenje in pretirano segrevanje, ki bi skrajšalo predvideno življenjsko dobo baterije.

Tako se Porsche hvali, da se pri njegovem taycanu baterija zlepa ne bo utrudila, Tesla pa je morala več sto lastnikom najmočnejšega modela S plačati odškodnino, ker je zatrjevala, da ima avto toliko in toliko kW, v resnici pa je šlo za moč motorjev, ki pa je baterija ne zmore zagotoviti.

Bistvena je torej zmogljivost baterije, elektromotor pa je dimenzioniran glede na baterijo, da ga premočan tok ne poškoduje. Tako da ni problem elektromotor nekoliko predimenzionirati, saj malo močnejši elektromotor ni veliko dražji in energetsko potratnejši.

Vsekakor pa je dražja varianta dva motorja polovične moči in dva reduktorja; zaradi večje teže in večjih izgub bi bila poraba lahko še večja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

veduvedu ::


Ker imajo elektromotorji majhne izgube skorajda po celem območju vrtljajev (od 5-8%), ravno tako imajo konstanten navor in moč po skoraj celotnem območju vrtljajev, je skorajda vseeno, ali na primer trenutno zahtevanih 50kW moči zagotavlja 60 ali 120kW motor.

Niti najmanj ni skoraj vseeno. Različni režimi povzročajo različne izgube v konverterju in v motorju. Nizki obrati in visok navor samo segreva inverter in motor, moči na osi pa od tega ni veliko. V gibanju in z nizkimi obremenitvami pa so izgube neprimerno večje kakor pri večjih obremenitvah.

50kW trajne moči zagotavlja 50kW motor, ki pa je v teh avtih, zaradi kratkotrajnosti obremenitev lahko deklariran na 100, 200kW.
Narejen je za neko pričakovano obremenitev.


Definitivno z več elektromotorji v primerjavi z enim večjim nič ne pridobiš, ampak obratno: dobiš večjo težo, več ležajev, več vzdrževanja, več volumna, več potrebnega denarja.

Pridobiš na karakteristikah ki jih želiš.

Predimenzioniran el. motor ima tudi predimenzionirane ležaje, hlajenje itd. in to z vsem potegne minuse. Obstaja neka optimalna velikost, moč in masa.

Optimalno za avto je motor ki je zelo učinkovit pri pospeševanju in potem se preklopi na motor ki je zelo učinkovit pri konstantni vožnji. To je večinoma neizvedljivo in je motor ki je nekako povprečen pri različnih režimih samo nek optimalen kompromis.

Emobi ::

Seveda se povsod dela kompromise in sam ugotavljaš, da je to neizvedljivo. Nizki obrati elektromotorja so samo v startu vozila, vse ostalo so višji obrati in izkoristek je visok. Da bi pa imel eden motor za pospeške, eden pa za enakomerno vožnjo pa ni nobene računice. Kot tudi ICE vozilo nima dveh ICE motorjev.

jb_j ::

Emobi je izjavil:

Zarad tega, ker mislm, da bi lahko bili manjši elektromorji, če bi jih bilo več. (ker bi lahko bili motorji z manj moči, in posledično z manj porabe)
predvsem na račun skoraj konstantnega navora do določenih obratov. (in ko pri določenih obratih motor začne močno izgubljati moč, se vklopi naslednji)
elektromotorji imajo to prednost, da se lahko vrtijo tudi na zelo visokih obratih, če niso v uporabi. (le električni preklop/izklop bi moral bit med njimi oz. na vsakem motorju


Emobi je izjavil:

Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.

EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.


reduktor na vsakem elektromotorju ni drag, niti zakompliciran



Definitivno z več elektromotorji v primerjavi z enim večjim nič ne pridobiš, ampak obratno: dobiš večjo težo, več ležajev, več vzdrževanja, več volumna, več potrebnega denarja.
To pride v poštev samo če hočemo štirikolesni pogon, ali pa če hočemo EV z večjo močjo od 350kW, ker večjih elektromotorjev za avtomobile ni.

Ker imajo elektromotorji majhne izgube skorajda po celem območju vrtljajev (od 5-8%), ravno tako imajo konstanten navor in moč po skoraj celotnem območju vrtljajev, je skorajda vseeno, ali na primer trenutno zahtevanih 50kW moči zagotavlja 60 ali 120kW motor.


What will happen if an electric motor is run at a higher RPM than the rated RPM?

Saurabh Pitre
Saurabh Pitre, Electrical Engineer

As given in one of the answers, there's no such thing as not being able to run the motor above its rated speed. The thermal capacity of the motor decides at what speed it can run and for how long. Now, concerning the question of what exactly happens if the motor is run above rated speed, look at the following diagram

The diagram describes torque speed characteristics of a DC motor, however the same (or similar) is applicable to almost any electric motor.



1) The knee point here gives the rated speed

2) After the knee point the back EMF of the motor (which is directly proportional to the speed) increases such that the motor is no longer able to maintain the current supply. Any increase in current would require a proportional increase in supply voltage, which is generally fixed. Hence after this point the motor operates in constant power mode (The back EMF keeps on increasing and the current keeps on reducing)

3) As the current is reducing continuously, the motor torque also reduces in proportion.

To conclude, with speed increase beyond the rated speed, torque reduces, power remains constant. This continues till the maximum permissible speed, operation beyond which causes damage to the motor (Thermal and Mechanical).

Baje naj bi motor izgubljal navor po določenih obratih

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Cange ::

Bi mogli določit za katero vozilo se gre: tovorno, mestno ogromno pospeševanja, kruzer ogromno avtoceste ali športno vozilo. Navor se lahko pridobi z večanjem moči na motorju ali z večjim momentom -premer elektromotorja. Recimo pri športniku ni problem ker ima v osnovi visoko zmogljivost, ne moreš spravit na cesto 400kW pri nizki hitrosti..
Mestni avtomobil ki bi imel v rotorju diferencial 8-).

jb_j ::

Cange je izjavil:

Bi mogli določit za katero vozilo se gre: tovorno, mestno ogromno pospeševanja, kruzer ogromno avtoceste ali športno vozilo. Navor se lahko pridobi z večanjem moči na motorju ali z večjim momentom -premer elektromotorja. Recimo pri športniku ni problem ker ima v osnovi visoko zmogljivost, ne moreš spravit na cesto 400kW pri nizki hitrosti..
Mestni avtomobil ki bi imel v rotorju diferencial 8-).


Pri težkih vozilih bi še posebej to igral vlogo.
Ker večji elektromotorji rabijo, višjo napetost ali amperažo baterij.
V Rusiji sem videl, da imajo celo dizel motor ki proizvaja elektriko, da poganja elektromotorje (pri tistih huge nakladalcih peska), na tistih ogromnih peskokopih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

Instead of a single engine, the Siemens MMT 500 drive system is powered by two MTU 65-litre 16-cylinder four stroke diesel engines, each with 2,300 horsepower. These are coupled to two AC alternators and four AC traction motors (two in each axle).

D3m ::

jb_j je izjavil:

Cange je izjavil:

Bi mogli določit za katero vozilo se gre: tovorno, mestno ogromno pospeševanja, kruzer ogromno avtoceste ali športno vozilo. Navor se lahko pridobi z večanjem moči na motorju ali z večjim momentom -premer elektromotorja. Recimo pri športniku ni problem ker ima v osnovi visoko zmogljivost, ne moreš spravit na cesto 400kW pri nizki hitrosti..
Mestni avtomobil ki bi imel v rotorju diferencial 8-).


Pri težkih vozilih bi še posebej to igral vlogo.
Ker večji elektromotorji rabijo, višjo napetost ali amperažo baterij.
V Rusiji sem videl, da imajo celo dizel motor ki proizvaja elektriko, da poganja elektromotorje (pri tistih huge nakladalcih peska), na tistih ogromnih peskokopih.



|HP EliteBook|R5 6650U|

Cange ::

Jup, elektro motor je neprimerno bolj prožen v primerjavi z dizlom.

jernejl ::

svit je izjavil:

Izvoli: Union of concerned scientists.
Saj to je šala, kajne? Ta prispevek sploh ne odgovarja na pomisleke, ki si jih podal o članku, ki sem ga prilepil jaz. Poleg tega, da seveda govori zgolj o CO2e in globalnem segrevanju, kot da je to edino zlo, ki ga avtomobili povzročajo. Ta "tvoj" članek je torej še bistveno slabši od tistega, za katerega praviš, da je slab.

Utk je izjavil:

Ev proizvaja manj delcev tudi iz zavor, vsi drugi načini so pa v mestu manj izraziti, ker ni takih hitrosti.
EV "proizvaja" tudi več delcev iz pnevmatik in cestišča ter povzroča več resuspenzije, ker je težji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Truga ::

In se 30000tic: co2 gor ali dol, EVji ne bojo resili problemov s klimo. Ce hocemo resit ta problem je delat na tem da se osebne avtomobile zamenja z necem drugim, ne pa da bojo mel vsi doma avto na baterijo.

Utk ::

EV "proizvaja" tudi več delcev iz pnevmatik in cestišča ter povzroča več resuspenzije, ker je težji.

20% vecja teža ne more naredit tolk več delcev na ta način kot jih naredijo zavore in ice motor, sploh pa ne v mestu.

Emobi ::

Ker EV-ji večinoma zavirajo z rekuperacijo (elektromotor postane generator elektrike, kar zavira avtomobil), se njegove zavorne ploščice obrabljajo v povprečju 7x manj kot pri ICE-jih.
Tako da EV-ji pri vožnji za seboj puščajo 8x manj škodljivih snovi kot pa ICE-ji (minimalna obraba paken in zavornih diskov, obraba gum in cestišča, resuspenzija). ICE-ji pa imajo poleg tega 7x večjo obrabo zavor in seveda predvsem enormne količine škodljivih snovi, ki so posledica izgorevanja goriva in tudi olja.

Da bi pa osebne avtomobile ukinili, je pa iluzija, ker je to postalo eden temeljev osebne svobode. Dovolj je, da se avtomobile omeji v mestnih središčih in da je lastništvo avtomobila dovolj drago, da je lahko javni prevoz konkurenčen.

Slovenija je pa sploh zelo razpršeno poseljena in življenje brez avtomobila praktično ni mogoče.

jernejl ::

Utk je izjavil:

EV "proizvaja" tudi več delcev iz pnevmatik in cestišča ter povzroča več resuspenzije, ker je težji.

20% vecja teža ne more naredit tolk več delcev na ta način kot jih naredijo zavore in ice motor, sploh pa ne v mestu.
Morda. Vseeno je precej zgrešena tvoja trditev, da PMx delcev EV-ji v mestih skoraj ne proizvajajo.

Emobi je izjavil:

Tako da EV-ji pri vožnji za seboj puščajo 8x manj škodljivih snovi kot pa ICE-ji (minimalna obraba paken in zavornih diskov, obraba gum in cestišča, resuspenzija).
Ne drži. Delcev iz zavor je res manj, delcev iz izpuha ni (so pa zato drugje, pri elektrarnah), ostalih (gume, cesta, resuspenzija) pa je pri EV približno enako ali pa nekaj več.

Emobi je izjavil:

in seveda predvsem enormne količine škodljivih snovi, ki so posledica izgorevanja goriva in tudi olja.
Če govorimo o delcih PM10 in PM2,5, teh zaradi goriva in olja ni nič več kot zaradi ostalih virov, povezanih z avtomobilom.

Pro_moted ::



Normalen avto, ne nastopaški, praktičen in kvalitetno skupaj narejen. 300 milj dosega in seveda 7 let garancije. Cena verjetno okrog 35 000 .
Ko mi Ceed odsluži, bo tole verjetno naslednji avto ( ali pa plug in hybrid verzija ).
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

hammock ::

Pro_moted je izjavil:



Normalen avto, ne nastopaški, praktičen in kvalitetno skupaj narejen. 300 milj dosega in seveda 7 let garancije. Cena verjetno okrog 35 000 .
Ko mi Ceed odsluži, bo tole verjetno naslednji avto ( ali pa plug in hybrid verzija ).

Izgleda zelo soliden produkt, s tekocinsko hlajeno baterijo.

Osebno sem pristas sportno orientiranih manjsih limuzin (velikost recimo Model 3 ali Ioniq). Pogresam vec vozil v tem razredu... kaksen elektricni Civic limuzina bi znal biti zanimiv. Ali pa Mazda 3, samo pri Mazdi zal ne verjamejo v elektriko.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Ker EV-ji večinoma zavirajo z rekuperacijo (elektromotor postane generator elektrike, kar zavira avtomobil), se njegove zavorne ploščice obrabljajo v povprečju 7x manj kot pri ICE-jih.


A imas kaksne konkretne podatke o tej 7x manjsi obrabi zavor al je to kr ena stavilka, ki si si jo izmislil oziroma to ves po obcutku?

Gregor P ::

... in če je 7x manjša obraba zavor, je potem najbrž 7x večja obraba česa drugega ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Ne izmišljujem si številk, niti ni to po mojem občutku.

Če je 7x večja obraba nekje drugje, to ni pomembno, dokler to ne onesnažuje zraka, ki ga dihamo. In rekuperacija ga ne onesnažuje. Lahko so sicer ležaji in baterija bolj obremenjeni, ampak še vedno je njihova življenjska doba dolga.

Po občutku pa lahko rečem, da ko gledam dizle, ki za sabo puščajo oblake črnega dima, ko pritisnejo na gas, da to ni ista količina škodljivih snovi, kot od obrabe zavor, gum, ceste in resuspenzije tega istega vozila.
Eno so laboratorijski testi in deklarirane številke novega vozila, drugo pa realnost, kjer isti ICE z leti vse bolj onesnažuje, ker ima vse slabši izpuh.


Črpanje nafte, njena rafinacija in distribucija ima vpliv na okolje, tako kot elektrarne, kjer pa je vse večji delež okoljsko sprejemljivejših.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

nekikr ::

Del tega problema bi lahko enostavno rešili. Danes pridejo čez tehnični pregled vsa vozila, ki imajo štiri gume in volan (pa prvo pomoč, ki ni pretečena!!!!!). Če se zadaj vali gost dim ni problematično, važno, da prva pomoč ni pretečena. Če bi tehnični pregled opravljal svojo funkcijo in bi zakonodaja prisilila tiste brez filtrov ali 15 let starimi dizli, da uredijo/zamenjajo vozilo, problema praktično že ne bi bilo. Novi avtomobili imajo zelo malo izpustov. Ne da se mi iskat številk, sem prelen trenutno, ampak če greš zdajle peš čez mesto/vas, ko vsak drugi kuri razni furnir, mokra drva, plastiko, se mi zdi, da en tak v eni sezoni onesnaži zrak toliko kot vsaj 100 avtomobilov v celem letu.
In kot je nekdo že zgoraj povedal...višek je, ko nekdo z EV, s cigareto v roki razlaga, kako EV ne onesnažujejo zraka. Epic.

Utk ::

Morda. Vseeno je precej zgrešena tvoja trditev, da PMx delcev EV-ji v mestih skoraj ne proizvajajo.

Dokler kdo ne dokaže nasprotno, jih proizvajajo bistveno manj.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Ne izmišljujem si številk, niti ni to po mojem občutku.


Potem ti ne bo tezko pokazati tvoje reference, ki pravi, da gre za 7x manjso obrabo zavor in 8x manj skodljivih izpustov? In da to ne bo ravno kaksna 'green tech' spletna stran. :)

svit ::

jernejl je izjavil:

svit je izjavil:

Izvoli: Union of concerned scientists.
Saj to je šala, kajne? Ta prispevek sploh ne odgovarja na pomisleke, ki si jih podal o članku, ki sem ga prilepil jaz. Poleg tega, da seveda govori zgolj o CO2e in globalnem segrevanju, kot da je to edino zlo, ki ga avtomobili povzročajo. Ta "tvoj" članek je torej še bistveno slabši od tistega, za katerega praviš, da je slab.

Utk je izjavil:

Ev proizvaja manj delcev tudi iz zavor, vsi drugi načini so pa v mestu manj izraziti, ker ni takih hitrosti.
EV "proizvaja" tudi več delcev iz pnevmatik in cestišča ter povzroča več resuspenzije, ker je težji.

1.) A bova spet imela brezvezno debato, ker ne razumeš napisanega? V mojem prispevku sem poudaril težave tvoje linkane študije, ki predvideva uničenje baterije po 150k km in to, da ne upošteva emisij pri pridobivanju, rafiniranju in transportu goriva. Res je, da študija na začetku zapiše: "An appropriate comparison of an EV and a conventional ICEV requires that the system boundary be set to include all relevant differences between the two alternatives. Our scope includes vehicle production, use, and end of life together with all relevant supply chains", vendar pa v nadaljevanju (poglavje Use Phase) vzame samo porabo avtomobila po NEDC standardu, oziroma avtorji normalizirajo porabo povprečnega ICE avtomobila prek več raziskav. Nikjer avtorji študije ne podajajo podatkov o "emisijah", ki nastanejo preden gorivo prispe do avtomobilskega rezervoarja.

2.) Sami avtorji so objavili popravek študije, ki sicer njihove ugotovitve ne spreminja, ker so že na začetku postavili nesmiselno omejitev -> uničenje baterije po 150k km. Popravek je popravil "ekološkost" EV-jev za grobih 10%. Znotraj študije so sicer tudi zapisali, da če se vzame daljšo življensko dobo avtomobila (250-350k km), se ekološkost EV-ja proti ICE zelo izboljša.

3.) Mislim, da sploh nisi pogledal priložene študije UOCS, ker drugače ne bi zapisal "članek".
Ni ideje

jernejl ::

Utk je izjavil:

Morda. Vseeno je precej zgrešena tvoja trditev, da PMx delcev EV-ji v mestih skoraj ne proizvajajo.

Dokler kdo ne dokaže nasprotno, jih proizvajajo bistveno manj.
Aha, si se odločil spremeniti izjavo iz "jih skoraj ne proizvajajo".

svit je izjavil:

V mojem prispevku sem poudaril težave tvoje linkane študije, ki predvideva uničenje baterije po 150k km
Smiselno predvidevanje za 24kWh baterijo. Koliko bodo v povprečju baterije zdržale, pa danes še ne vemo prav dobro.

svit je izjavil:

in to, da ne upošteva emisij pri pridobivanju, rafiniranju in transportu goriva. Res je, da študija na začetku zapiše: "An appropriate comparison of an EV and a conventional ICEV requires that the system boundary be set to include all relevant differences between the two alternatives. Our scope includes vehicle production, use, and end of life together with all relevant supply chains"
Torej upoštevajo "all relevant supply chains".

svit je izjavil:

ker so že na začetku postavili nesmiselno omejitev -> uničenje baterije po 150k km.
Smiselna omejitev za 24kWh baterijo.
Večja baterija bo zdržala dlje, hkrati pa bo težja, kar ni pozitivno niti za porabo el. energije niti za PMx delce, ki nastajajo zaradi pnevmatik, cest in resuspenzije.

svit je izjavil:

Znotraj študije so sicer tudi zapisali, da če se vzame daljšo življensko dobo avtomobila (250-350k km), se ekološkost EV-ja proti ICE zelo izboljša.
V tem scenariju so torej ugotovitve podobne kot so ugotovitve "zaskrbljenih znanstvenikov". S to razliko, da "zaskrbljene znanstvenike" zanima samo globalno segrevanje, nič pa ne govorijo o ostalih vplivih.

svit je izjavil:

Mislim, da sploh nisi pogledal priložene študije UOCS, ker drugače ne bi zapisal "članek".
Aha, nisem opazil, da je tam še nadaljnja povezava. Kakorkoli, pišejo zgolj o globalnem segrevanju in nič o drugih vplivih. Mimogrede, pri njihovih vzorčnih avtomobilih je razlika v masi med EV in ICE približno 10%. Medtem ima Zoe kakšnih 40% višjo maso od Clia. Tudi ta študija je torej pomanjkljiva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Morda. Vseeno je precej zgrešena tvoja trditev, da PMx delcev EV-ji v mestih skoraj ne proizvajajo.

Dokler kdo ne dokaže nasprotno, jih proizvajajo bistveno manj.


To je "znastveni pristop"

Jaz trdim nekaj, dokler mi ne dokažeš nasprotno, imam prav :)) komedija.

Utk ::

Tako je, ker tvoja fake science študija je nategnila vse parametre do skrajnosti, pa še zmeraj ni zmogla dokazati tega za kar ji je nekdo plačal. Niti niso prikazali razlik med vožnjo po mestu in izven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

Gregor P je izjavil:

... in če je 7x manjša obraba zavor, je potem najbrž 7x večja obraba česa drugega ...


Sem zadnjič na test vzel Mitsubishi Miev, na 40km sem zaviral 4x, od tega 2x pred semaforjem. Rekuperacija dela bp, izven naselij lahko voziš le s stopalko za plin (po novem bo verjetno moč), tudi pred naseljem pač pravočasno spustiš stopalko in avto hitro izgubi hitrost na račun elektromotorja.

jernejl ::

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

Dokler kdo ne dokaže nasprotno, jih proizvajajo bistveno manj.
...
Jaz trdim nekaj, dokler mi ne dokažeš nasprotno, imam prav :)) komedija.

Utk misli, da se EV-ji ravnajo po njegovih besedah in regulirajo izpuste tako, da so le-ti skladni z njegovimi besedami, vse dokler ne bi kdo dokazal, da se moti.

Če kdo prilepi kakšno študijo, ki ni v skladu z njegovimi prepričanji, pa jo takoj razglasi za neveljavno in davno ovrženo, seveda brez kakršnihkoli argumentov ali kredibilnih virov, ter nadaljuje s ponavljanjem neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

BigWhale ::

Torej, da se razumemo. Jaz sem preprican, da EVji manj svinjajo kot ICEji. Koliko manj pa nimam pojma. Zavore se manj obrabljajo in ni izpuha. Ce govorimo samo o avtomobilu. Mi gredo pa na jetra take izjave in iz riti potegnjene cifre, 'X krat manj onesnazujejo, to vsi vemo'. Ne, ne vemo. Ce vzamemo zraven se proizvodnjo, so pa stvari mal drugacne in je po mojem ok, ce recemo, da je proizvodnja priblizno enako svinjska za oba tipa vozil.

Ce vzamemo zraven se gorivo, potem je pa treba poracunati tudi to kako umazana je pridelava in predelava nafte in kako umazano je pridobivanje elektrike in brez dodajanja 'ce bi imeli X obnovljivih virov', nimamo jih. Zdaj ne.

Na dolgi rok so EVji cistejsi, lazje je kontrolirati 'pet dimnikov' v termo elektrarnah kot pet milijonov vozil. Kako je s svinjarijo iz baterij, pa se ne vemo povsem tocno. Nekaj sigurno prinese in odsluzen ICE je ekolosko sporen zaradi ostankov olja, odsluzen EV je pa sporen zaradi baterij in slednjih je precej vec. Kobalt je precej strupen in ni ravno prijazen okolju in poleg tega, ce ostanki litijevih baterij pridejo v stik z vodo se lahko nardi HF. Tega pa noben noce blizu. :D

Utk ::

jernejl je izjavil:

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

Dokler kdo ne dokaže nasprotno, jih proizvajajo bistveno manj.
...
Jaz trdim nekaj, dokler mi ne dokažeš nasprotno, imam prav :)) komedija.

Utk misli, da se EV-ji ravnajo po njegovih besedah in regulirajo izpuste tako, da so le-ti skladni z njegovimi besedami, vse dokler ne bi kdo dokazal, da se moti.

Če kdo prilepi kakšno študijo, ki ni v skladu z njegovimi prepričanji, pa jo takoj razglasi za neveljavno in davno ovrženo, seveda brez kakršnihkoli argumentov ali kredibilnih virov, ter nadaljuje s ponavljanjem neumnosti.

Takih "študij" sem videl že veliko, in vso so pomankljive, milo rečeno, pa še kolk res povejo, vi ne znate razumet. Za vsako ti lahko naštejem pomankljivosti, ampak počasi bom moral to začet zaračunavat. Če je študija nategnjena do amena, pa še zmeraj ne dokaže tistega kar pravi link na njo, pač ne bom vsaki naslednji po defaultu verjel, tudi če se mi jo ne da niti pogledat.

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Takih "študij" sem videl že veliko, in vso so pomankljive, milo rečeno, pa še kolk res povejo, vi ne znate razumet. Za vsako ti lahko naštejem pomankljivosti, ampak počasi bom moral to začet zaračunavat. Če je študija nategnjena do amena, pa še zmeraj ne dokaže tistega kar pravi link na njo, pač ne bom vsaki naslednji po defaultu verjel, tudi če se mi jo ne da niti pogledat.


Dobro, da ti vse razumeš in veš, da nam lahko to obrazložiš, si pravo darilo SloTechu :))

lufthammer ::

Emobi je izjavil:

Ker EV-ji večinoma zavirajo z rekuperacijo (elektromotor postane generator elektrike, kar zavira avtomobil), se njegove zavorne ploščice obrabljajo v povprečju 7x manj kot pri ICE-jih...

Nisem vedel, da EV po novem med zaviranjem celo čistijo ozračje...

Regenerativno zaviranje deluje samo prek koles, ki jih poganja elektromotor. V primeru i3 sta to zadnji kolesi. In, ker sta pri zaviranju najbolj učinkoviti prednji kolesi (zaradi prerazporeditve teže ob zaviranju), je učinkovitost regeneracije pri i3 nekoliko zmanjšana.

več tukaj

Je treba kar po bremzi, predvsem v mestni vožnji, EV se ne bo na hitro sam ustavil. Čim pa bremzaš, pa "leti" od gum in od ploščic, ne glede na pogon (sploh če si dinamičen šofer, kar zase pravi Emobi, da je), tako da ne nakladat preveč.

Lahko pa da se motim, bo več povedal Utk, ki vse ve.

Utk ::

Večina električnih avtov ima sprednji pogon. Da je i3 slab sem napisal pa že večkrat.
Gume se uničujejo (in s tem letijo delci od njih) pri velikih hitrostih, na avtocesti, v mestu pa samo če res zelo agresivno speljuješ ali zaviraš. Prilepite mi študijo, ki je upoštevala vse take drobne zoprne podrobnosti, ali jih pa niti ne lepite več. Ker študij, v katerih se upošteva NEDC, sigurno ne mislim niti odpirat.

WarpedGone ::

Nisem vedel, da EV po novem med zaviranjem celo čistijo ozračje...

Ne le med zaviranjem, praktično nonstop.
Zbogom in hvala za vse ribe

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

Nisem vedel, da EV po novem med zaviranjem celo čistijo ozračje...

Ne le med zaviranjem, praktično nonstop.


Tako kot vsi ostali?

https://smartairfilters.com/en/blog/tes...

Pa če smo zelo iskreni...zloglasne HEPA filtre srečaš v vsakem "modernem" pisoarju
https://www.intelligenthanddryers.com/c...

vedno, ko si roke posušiš prispevaš k boljšemu ozračju

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

WarpedGone je izjavil:

Nisem vedel, da EV po novem med zaviranjem celo čistijo ozračje...

Ne le med zaviranjem, praktično nonstop.

Ker EV-ji večinoma zavirajo z rekuperacijo

Če te prav razumem, med zaviranjem vračajo v prostor prečiščen, navlažen segret zrak (kar je rekuperacija)?

BigWhale ::

Rekuperacija, ceprav jo vecinoma uporabljamo v povezavi s klimatskimi sistemi in zrakom, je bolj splosna beseda. V tem primeru gre za rekuperacijo energije, ki bi ob zaviranju sicer sla pretezno v toploto.

Drugace pa se bolj splosno uporablja izraz regeneracija. :)

lufthammer ::

Vem, ja. Se z rekuperacijo precej ukvarjam na drugem področju.
Sem mislil, da mi bo Emobi odgovoril, ampak se rad potuhne po kakšni neumni izjavi. Bi pričakoval, da se bodo imetniki EV ob neizmernem hvaljenju vsaj pravilno izražali.

Utk ::

Niste tako pametni kot mislite:
Recuperation @ Wikipedia

lufthammer ::

pač ne bom vsaki naslednji po defaultu verjel, tudi če se mi jo ne da niti pogledat.

Spock83 ::

Gregor P je izjavil:

... in če je 7x manjša obraba zavor, je potem najbrž 7x večja obraba česa drugega ...


Od silnega navora meče asfalt v oči :D

WarpedGone ::

Tesla acquires ultracapacitor and battery manufacturer for over $200 million

"We are very excited with today's announcement that Tesla has agreed to acquire Maxwell. Tesla is a well-respected and world-class innovator that shares a common goal of building a more sustainable future," said Maxwell CEO Franz Fink. "We believe this transaction is in the best interests of Maxwell stockholders and offers investors the opportunity to participate in Tesla's mission of accelerating the advent of sustainable transport and energy."


Maxwell is best-known as an ultracapacitor manufacturer and it has also recently been talking about a dry electrode technology for batteries.


We have developed and transformed our patented, proprietary and fundamental dry electrode manufacturing technology that we have historically used to make ultracapacitors to create a breakthrough technology that can be applied to the manufacturing of batteries.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Evo, kaj vam warpy skuša dopovedati, a si z načinom komunikacije preprečuje, da bi ga vzeli resno ... tale tipček zna vsaj govorit lepo:

jb_j ::

Avto na premog je zanimiva rešitev. (ker je malenkost slabši od bencina in dizla)

K0l1br1 ::

Tudi na elektriko ni slaba rešitev, sploh če premog kurijo kje drugje, ob ustreznih izgubah na viru in nato na transportu do baterije vozila.

telexdell ::

No ja, saj za črpanje nafte tudi potrebujejo elektriko. Torek kurijo premog, da z vsemi izgubami napajajo vrtine in rafinerije, potem pa nafto z vsemi izgubami skurijo v ICE.

Ko tako pogledaš, so bili še najbolj učinkoviti tisti prvi avtomobili na paro>:D>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

K0l1br1 ::

Smo spet pri drvih. Pri drvih pa ajoj, neki delci, pa pepel. Ekologi si ne bi opomogli. Vendar za elektriko se nekako pozablja, kako pride do vtičnice, podobno kot mleko v trgovino. Za nafto vemo, da pride od drugje.

Nikec3 ::

Končal se je prvi mesec novega leta in tukaj je nekaj prodajnih številk:

V ZDA se januarja je prodalo 17 100 EV-jev, lani enak čas pa 12 000. Torej 42% rast. Razlog za rast sta bolj kot ne Tesla in pa Honda. Brez Modela 3 in Honde Clarity Plug-In Hybrid rasti praktično nebi bilo.

https://insideevs.com/january-2019-ev-s...

Na Norveškem je januarska rast bila 27%, ob tržnem deležu 52%. Podrobna razdelitev zgleda takole:
BEV: 38% tržni delež
PHEV: 14% tržni delež
Bencin: 19% tržni delež
Dizel: 18 tržni delež, ostalo so hibridi. Na Norveškem je to tudi 5. mesec zapored s tržnim EV-jev nad 50%.

https://insideevs.com/norway-2019-stron...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jb_j ::

K0l1br1 je izjavil:

Tudi na elektriko ni slaba rešitev, sploh če premog kurijo kje drugje, ob ustreznih izgubah na viru in nato na transportu do baterije vozila.


Ob učinkovitih elektrarnah, ki kurijo les ali premog, in učinkoviti proizvodnji baterij.
100% električni avto proizvaja manj škodljivih delcev, kot avto na bencin ali dizel. Namreč sem bil v Reki (oz. Kraljevici), 2x in obakrat je smrdelo, kot da vonjam direktno nafto, ker sem pa asmatik, sem imel hujše težave, kot zaradi kajenja cigaret. Samo zato ker sem bil v tisti okolici.

(tam imajo le predelavo)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()
««
625 / 1201
»»